Page 9 of 22
Posted: Monday 03/09/2007 12:30
by El LLOP
traveller wrote:No crec que consumeixin mes k un 1100 eh...? pensa en tota la calor que desprenen, sobretot al frenar... a més, a partir del 2100, els trens moderns porten un sistema de fre regeneratiu que fa que una bona part de l'energia consumida en frenar, la retorni a la xarxa per que la aprofiti el tren de darrere...
Saluts
1)el frè regeneratiu ja l'equipen les sèries 3000 i 4000 que estan a prop de complir els 20 anys.
2) els 1100 desprenen calor
només al frenar. Si no frenessin (elèctricament) no desprendrien calor (a part de l'animal).[/u]
Posted: Monday 03/09/2007 15:07
by traveller
El LLOP wrote:
1)el frè regeneratiu ja l'equipen les sèries 3000 i 4000 que estan a prop de complir els 20 anys.
2) els 1100 desprenen calor només al frenar. Si no frenessin (elèctricament) no desprendrien calor (a part de l'animal).[/u]
Bona matització quant a la antiguitat d'aquest sistema de fre, però la qüestió és que els 1100 no tenen aquest sistema, i per tant, és una energia que es transforma en calor (efectivament a la frenada) quan podia ser reaprofitada per un altre tren; a més, es normal que la principal despesa de calor sigui al frenar, ja que és quan es consumeix més energia. El meu argument es basa a l'aprofitament d'aquesta gran despesa d'energia, que amb un carrussel de 19 trens sèrie 1100 s'ha de notar força respecte a 19 trens """"moderns"""" (ja m'enteneu).
P.D.: "Només" a la frenada tampoc es precís; l'aire condicionat desprèn també molta calor, fins al punt que a tallers sempre l'han de tenir anul·lat.
Posted: Monday 03/09/2007 15:20
by El LLOP
traveller wrote:El LLOP wrote:
1)el frè regeneratiu ja l'equipen les sèries 3000 i 4000 que estan a prop de complir els 20 anys.
2) els 1100 desprenen calor només al frenar. Si no frenessin (elèctricament) no desprendrien calor (a part de l'animal).[/u]
Bona matització quant a la antiguitat d'aquest sistema de fre, però la qüestió és que els 1100 no tenen aquest sistema, i per tant, és una energia que es transforma en calor (efectivament a la frenada) quan podia ser reaprofitada per un altre tren; a més, es normal que la principal despesa de calor sigui al frenar, ja que és quan es consumeix més energia. El meu argument es basa a l'aprofitament d'aquesta gran despesa d'energia, que amb un carrussel de 19 trens sèrie 1100 s'ha de notar força respecte a 19 trens """"moderns"""" (ja m'enteneu).
P.D.: "Només" a la frenada tampoc es precís; l'aire condicionat desprèn també molta calor, fins al punt que a tallers sempre l'han de tenir anul·lat.
1)quan els 1100 frenen no consumeixen energia sinó que la generen, per aixó s'ha de "cremar" a les resistències del tren. Es aquesta energia generada la que s'aprofita en els altres trens mitjançant el fre regeneratiu de les sèries 3000 en endavant.
2) a l'aire condicionat el que dona calor son els disipadors, que es el que en els aires condicionats domèstics s'instal.la a l'exterior. Als trens que hi han a la cotxera, com es lògic, no es poden deixar fora, per aixó i per no fer treballar els equips inutilment, s'opta per desconnectar-los. Però aquesta calor apenes es aprecialbe amb el tren en servei.
Posted: Monday 03/09/2007 17:05
by Pep
Sobre això del fre regeneratiu hi ha coses que no entenc...
dieu que fa 20 anys que circulen trens amb el fre regeneratiu. Aquest fre es capaç de retornar l'energia elèctrica que es produeix en les frenades perquè un altre tren la consumeixi, així es redueix el consum d'electricitat total.
Llavors, perquè fa uns mesos van fer tanta propaganda que gràcies als nous metros (5000's i 9000's) s'havia reduit el consum? A veure, mentira no era, perquè al retirar els 1000 clar que això havia de passar. Però jo vaig interpretar que venien la moto com si fossin els primers trens que portaven aquesta tecnologia!
Vaig ser l'únic "tontu" que ho va interpretar aixi?
Estratègia sistemàtica
Posted: Monday 03/09/2007 18:38
by Guigui
Pep wrote:Vaig ser l'únic "tontu" que ho va interpretar aixi?
Segur que no, perquè és amb aquesta idea que ens venen la moto amb tot allò
modenno.
Posted: Monday 03/09/2007 18:58
by Miquel
Fa un temps que a cotxeres van dir-me que quan un 3000 va fer un servei amb passatgers a la L-5 ara fa molts anys, cada cop que el 3000 frenava tornava elèctricitat a la catenaria i com els 1000 no la recollien, la tensió a la catenaria augmentava i la tensió marxava i és bloquejava el servei.
D'ençà, com és que els 2100 poden conviure amb els 1100 i els 3000 no poden amb els 1000 i com diueu, el 3000 i el 2100 porten el mateix sistèma?
Posted: Tuesday 04/09/2007 11:42
by El LLOP
Miquel wrote:Fa un temps que a cotxeres van dir-me que quan un 3000 va fer un servei amb passatgers a la L-5 ara fa molts anys, cada cop que el 3000 frenava tornava elèctricitat a la catenaria i com els 1000 no la recollien, la tensió a la catenaria augmentava i la tensió marxava i és bloquejava el servei.
D'ençà, com és que els 2100 poden conviure amb els 1100 i els 3000 no poden amb els 1000 i com diueu, el 3000 i el 2100 porten el mateix sistèma?
els que patien aquesta sobre-tensió eren els 1000 que circulaven a prop del 3000 que feia que sel's hi obrissin les disjuntors i diferents problemes elèctrics. Aixó va passar durant l'època "negre" de la l5 quan els tren estaven mes fets malbé. Aixó es va sol.lucionar quan es va començar a a instal.lar a les sèries 1000 i 1100 convertidors estàtics i disjuntors tipus s3000. Per aixó quan van començar a circular els 5000 a la L5 no va passar res, com tampoc passa res ara a la L4 amb els 2100.
Posted: Tuesday 04/09/2007 13:18
by aim
Avui he fet el tram de Barceloneta-La Pau i només he vist que 1100's, cap rastre de 2100's.
He anat en una de les unitats sense logos però no m'he quedat amb quina unitat era, ja que estava mirant pel visor de la càmera
Posted: Wednesday 05/09/2007 13:40
by aim
Avui en el mateix tram m'he creuat amb 4 (o 5, ara no recordo) 2100, tots seguits. Els números de torn no els he vist gaire bé, però crec que el d'un era el 402.
De 1100:
M-R-M-1176-1175
1207-?-?-?-?
Posted: Wednesday 05/09/2007 14:42
by traveller
avui dimecres:
2100: 401, 402, 403, 404. 410.
1100: 405, 406, 407, 408, 409, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419.
sobre les 13 el torn 407 l'han cambiat a 2100, ja que el 403 estava retirat per horari.
Posted: Friday 07/09/2007 15:05
by Fran-Ikarus
7/9/07: M-R-M-M-1167
Posted: Wednesday 12/09/2007 11:21
by Fran-Ikarus
11/9/07: 1166-1417-1165-1168-1167
Posted: Friday 21/09/2007 23:32
by Túnels del Garraf
Avui al Pg. de Colom a les 11.46 h he vist un camió amb un cotxe de 1000/1100 (no duia numeració) en direcció a la Zona Franca.
Tinc fotos però no me les deixa carregar.
I un altre...
Posted: Saturday 22/09/2007 12:01
by JaMiRo!
Túnels del Garraf wrote:Avui al Pg. de Colom a les 11.46 h he vist un camió amb un cotxe de 1000/1100 (no duia numeració) en direcció a la Zona Franca.
Tinc fotos però no me les deixa carregar.
Un altre cap a l'OCSAL...
Posted: Saturday 22/09/2007 12:58
by Túnels del Garraf
Una foto:
Posted: Saturday 22/09/2007 13:11
by El LLOP
l'empresa de la gòndola es farà d'or a aquest pas.
Posted: Saturday 22/09/2007 16:23
by Vox
Posted: Saturday 22/09/2007 17:55
by faristol
Posted: Wednesday 26/09/2007 16:20
by Mortadel·lo
jo abandono la meva tasca altruístico-milcentera, si algú vol agafar el relleu el
marrón és tot vostre
Posted: Saturday 27/10/2007 17:19
by Fran-Ikarus
26/10/07: 1142-1411-1141-1144-1143 (contràriament al que s'havia dit, el 1142 continua al seu lloc, o bé el tren del remolc amb plaques 1411 continua encapçalat per un motor que porta les plaques 1142
)