Mateixa notícia, però amb matisos
Posted: Tuesday 01/12/2009 23:42
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... elona.html
Foment posa a licitació amb 3 anys de retard la línia de rodalies que arribarà a la T1 de l'aeroport de Barcelona
Es desencalla així un projecte que no veia clar Aena pel túnel sota de les pistes
01/12/09 02:00 - Barcelona - xavier miró
El Ministeri de Foment posava a licitació ahir la construcció de la línia de rodalies que unirà Barcelona amb la nova terminal 1 de l'aeroport. Dos anys i nou mesos després que el Ministeri de Medi Ambient aprovés la declaració d'impacte de l'obra. Amb aquest pas, Foment desbloqueja un projecte prioritari que ha estat encallat dins del ministeri mateix pels dubtes de l'organisme aeroportuari Aena per la perforació d'un túnel sota les pistes. Dues vies faran que la nova C10 arribi a la T1 i la T2.
L'obra que s'ha posat a licitació començarà a l'altura del pas ferroviari sota la carretera C-31, al Prat de Llobregat. Seran 4 quilòmetres i 495 metres de traçat nou fins a la terminal 1 del Prat, la majoria dels quals seran subterranis. Bona part dels primers 3,6 quilòmetres des de la C-31 es construiran en un fals túnel entre pantalles, mentre que els 2.830 metres restants es perforaran amb una tuneladora. A l'altura de la terminal 2 es construirà una nova estació subterrània que permetrà als passatgers accedir tant a l'edifici entre els mòduls A i B com a la futura parada de la línia 9 de metro. Des d'aquí la línia continuarà sota les dues pistes principals de l'aeroport fins a l'estació subterrània ja existent a la T1 de l'aeroport. En el projecte inicial del ministeri es preveia que aquest túnel sota les pistes tingués fins a 27 metres de fondària. Els dubtes d'Aena respecte dels riscos que podia tenir la perforació del túnel per la seguretat i l'operativitat de les pistes ha estat la raó oficial per explicar que un projecte prioritari com aquest s'hagi retardat tant –la terminal principal del Prat (T1) no tindrà connexió amb tren durant 3 anys, com a mínim–. La nova línia de via doble connectarà amb el corredor de Barcelona a Sant Vicenç.
«Barcino» perforarà l'any vinent
La tuneladora Barcino, que excavarà el túnel del TAV entre les estacions de Sants i de la Sagrera, no començarà a perforar el subsòl de Barcelona fins als «primers mesos del 2010», segons ha afirmat el secretari d'estat d'Infraestructures del Ministeri de Foment, Víctor Morlán. Actualment s'està fent la posada a punt de la tuneladora. «Són actuacions delicades, que requereixen de la màxima precisió i atenció», remarcava ahir Morlán, en declaracions després de la inauguració del saló ferroviari Bcnrail, que se celebra al recinte firal de Gran Via de l'Hospitalet. Una vegada validat el correcte funcionament de la tuneladora, aquesta es traslladarà fins al punt d'inici de la perforació, situat al pou d'atac, en la confluència dels carrers Mallorca i Biscaia. Tant Morlán com el tinent d'alcalde d'Urbanisme de Barcelona, Ramon García-Bragado, han remarcat que la tuneladora començarà a perforar el subsòl barceloní a principi del 2010. Víctor Morlán ha assegurat, a més, que les obres del TAV fins a la frontera es desenvolupen «dins el termini previst», per la qual cosa l'any 2012 la línia estarà «en perfecte funcionament».
Foment posa a licitació amb 3 anys de retard la línia de rodalies que arribarà a la T1 de l'aeroport de Barcelona
Es desencalla així un projecte que no veia clar Aena pel túnel sota de les pistes
01/12/09 02:00 - Barcelona - xavier miró
El Ministeri de Foment posava a licitació ahir la construcció de la línia de rodalies que unirà Barcelona amb la nova terminal 1 de l'aeroport. Dos anys i nou mesos després que el Ministeri de Medi Ambient aprovés la declaració d'impacte de l'obra. Amb aquest pas, Foment desbloqueja un projecte prioritari que ha estat encallat dins del ministeri mateix pels dubtes de l'organisme aeroportuari Aena per la perforació d'un túnel sota les pistes. Dues vies faran que la nova C10 arribi a la T1 i la T2.
L'obra que s'ha posat a licitació començarà a l'altura del pas ferroviari sota la carretera C-31, al Prat de Llobregat. Seran 4 quilòmetres i 495 metres de traçat nou fins a la terminal 1 del Prat, la majoria dels quals seran subterranis. Bona part dels primers 3,6 quilòmetres des de la C-31 es construiran en un fals túnel entre pantalles, mentre que els 2.830 metres restants es perforaran amb una tuneladora. A l'altura de la terminal 2 es construirà una nova estació subterrània que permetrà als passatgers accedir tant a l'edifici entre els mòduls A i B com a la futura parada de la línia 9 de metro. Des d'aquí la línia continuarà sota les dues pistes principals de l'aeroport fins a l'estació subterrània ja existent a la T1 de l'aeroport. En el projecte inicial del ministeri es preveia que aquest túnel sota les pistes tingués fins a 27 metres de fondària. Els dubtes d'Aena respecte dels riscos que podia tenir la perforació del túnel per la seguretat i l'operativitat de les pistes ha estat la raó oficial per explicar que un projecte prioritari com aquest s'hagi retardat tant –la terminal principal del Prat (T1) no tindrà connexió amb tren durant 3 anys, com a mínim–. La nova línia de via doble connectarà amb el corredor de Barcelona a Sant Vicenç.
«Barcino» perforarà l'any vinent
La tuneladora Barcino, que excavarà el túnel del TAV entre les estacions de Sants i de la Sagrera, no començarà a perforar el subsòl de Barcelona fins als «primers mesos del 2010», segons ha afirmat el secretari d'estat d'Infraestructures del Ministeri de Foment, Víctor Morlán. Actualment s'està fent la posada a punt de la tuneladora. «Són actuacions delicades, que requereixen de la màxima precisió i atenció», remarcava ahir Morlán, en declaracions després de la inauguració del saló ferroviari Bcnrail, que se celebra al recinte firal de Gran Via de l'Hospitalet. Una vegada validat el correcte funcionament de la tuneladora, aquesta es traslladarà fins al punt d'inici de la perforació, situat al pou d'atac, en la confluència dels carrers Mallorca i Biscaia. Tant Morlán com el tinent d'alcalde d'Urbanisme de Barcelona, Ramon García-Bragado, han remarcat que la tuneladora començarà a perforar el subsòl barceloní a principi del 2010. Víctor Morlán ha assegurat, a més, que les obres del TAV fins a la frontera es desenvolupen «dins el termini previst», per la qual cosa l'any 2012 la línia estarà «en perfecte funcionament».