Page 9 of 14
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Wednesday 16/04/2008 15:10
by Ecomobisostrans
genissimon wrote:Una pregunta: el microbús entre Toses i La Molina va per la N-152 i la GI-400 o bé per la GIV-4016 i la GI-400?
Des de Planés (poc despres de Planoles) fins poc abans d'arribar a Alp tota l'estona va per carreteres secundaries, per tant deu ser la 2ª opció. De totes maneres va dir el conductor que si el cap de setmana s'omplen de cotxes es pot agafar una altra ruta, que em sembla que incloia la nacional.
genissimon wrote:Suposo que l'autobús estàndard no surt de la N-152 fins a La Collada on pren la GI-400 cap a La Molina.
Gràcies.
Exacte, i no vegis lo llarg que es fa el viatge per la N-152 amb un bus de 12 o 13 m que ha d'anar forsa lent. Per cert, em va dir un vei de la Cerdanya que hi ha previst fer un tunel a Toses per escursar el viatge per carretera entre la Cerdanya i el Ripollès.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Wednesday 16/04/2008 15:30
by wefer
Ecomobisostrans wrote:Per cert, em va dir un vei de la Cerdanya que hi ha previst fer un tunel a Toses per escursar el viatge per carretera entre la Cerdanya i el Ripollès.
Sí, deu fer uns 30 anys que se'n parla...
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Wednesday 16/04/2008 15:31
by UT440_132M
Jo també volia dir.ho weffer, ara sembla que ja hi ha projecte....
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Wednesday 16/04/2008 22:28
by ABB_Traccion
Era una 470 de Mitjana Distància, una 440 pintada de 470 o una 440 normal?
Si es una 470 "pura"... només cal afegir:
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Wednesday 16/04/2008 23:54
by marcel
Confirmar que el tunel de Aigues de Ribes es cami de ser historia.
Molt hem temo la la sortida Nord de Ripoll continuarà amb una limitació a 30kmh...
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Thursday 17/04/2008 0:18
by Pere
marcel wrote:Confirmar que el tunel de Aigues de Ribes es cami de ser historia.
Molt hem temo la la sortida Nord de Ripoll continuarà amb una limitació a 30kmh...
Com no, alguna xapussa havia de quedar
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Thursday 17/04/2008 9:37
by genissimon
Per no allargar massa el missatge havia fet servir la nomenclatura de les carreteres que és (deixant de banda la N-152, prou coneguda):
GI-400 de la Collada de Toses per La Molina, Masella cap a Alp. Poc abans d'arribar a Alp se'n desvia la GI-404 que baixa a Das.
GIV-4016 de Planès (o Planoles) per Fornells de la Muntanya, Toses, travessa el pas a nivell i puja per entroncar amb la GI-400 a aproximadament un quilòmetre al SO de la Collada de Toses. Aquesta carretera és fantàstica perquè entre Planès i Toses va paralela a la línia del tren i, fins i tot, passa entre les dues boques del túnel del cargol.
GIV-4082 de La Molina, pel barri de l'estació, cap a Alp.
Lo del túnel de carretera de Toses, ja se'n parlava abans de començar el Túnel del Cadí. Jo crec que, fins i tot, abans de la mort del dictador. Es va decidir a favor de l'opció del Berguedà perquè es deia que el Ripollès encara tenia tren...
He fet amb autobús tant la collada de Toses (per la N-152) com el coll de La Creueta (de Castellar de n'Hug a La Molina)... i ja fa uns quants anys amb uns vehicles molt més anticuats.
Salut !!
Ecomobisostrans wrote:genissimon wrote:Una pregunta: el microbús entre Toses i La Molina va per la N-152 i la GI-400 o bé per la GIV-4016 i la GI-400?
Des de Planés (poc despres de Planoles) fins poc abans d'arribar a Alp tota l'estona va per carreteres secundaries, per tant deu ser la 2ª opció. De totes maneres va dir el conductor que si el cap de setmana s'omplen de cotxes es pot agafar una altra ruta, que em sembla que incloia la nacional.
genissimon wrote:Suposo que l'autobús estàndard no surt de la N-152 fins a La Collada on pren la GI-400 cap a La Molina.
Gràcies.
Exacte, i no vegis lo llarg que es fa el viatge per la N-152 amb un bus de 12 o 13 m que ha d'anar forsa lent. Per cert, em va dir un vei de la Cerdanya que hi ha previst fer un tunel a Toses per escursar el viatge per carretera entre la Cerdanya i el Ripollès.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Thursday 17/04/2008 12:19
by UT440_132M
Jo passo bastant sovint per la carretera de Planoles - Toses - Carretera La Molina, i que jo recordi només es veu la boca sud del tunel del cargol que és el que hi ha després del pas a nivell de Toses.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Thursday 17/04/2008 12:20
by UT440_132M
ABB_Traccion wrote:Era una 470 de Mitjana Distància, una 440 pintada de 470 o una 440 normal?
Si es una 470 "pura"... només cal afegir:
No seria la 440 sense reformar de regionals? O potser RENFE ara posarà trens de mitjana distància com son les 470 per suplir les 440?
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Thursday 17/04/2008 12:47
by genissimon
El tunel de Cargol no és el Túnel de Toses.
El tunel del cargol està a l'est de Toses, entre aquesta i Fornells de la Muntanya. Les dues boques estan a ambdós costats de la carretera, una a dalt i l'altra a baix. Tot i que en realitat són dos túnels, ja que part de la volta està en superfície. Les dues boques estan aproximadament a UTMx=420141m i UTMy=4686319m, o bé 42º19'24.34"N i 2º01'47.61"E. El túnel del cargol descriu gairebé una corba sencera helicoïdal, de radi 230 metres i amb un desnivell de 50m.
El tunel de Toses està a l'oest de Toses i creua la Collada per sota. La boca sud (costat Toses) està a UTMx=418643m i UTMy=4686043m, o bé 42º19'14.85"N i 2º00'41.81"E. La boca nord (costat La Molina) està a UTMx=415429m i UTMy=4688240m, o bé 42º20'24.34"N i 1º58'20.36"E. El túnel de Toses és recte i d'una longitud de 3900 metres.
Aquestes tres fotos són ilustratives:
1.- Panoràmica de la carretera entre les boques del túnel del Cargol:
portal tranvia.
2.- Foto des de l'andana de l'estació de Toses, mirant cap a Puigcerdà. La corba de després del pas a nivell dóna accés al túnel de Toses:
web trenscat.
3.- Foto de la boca sud del túnel del Cargol:
web trenscat.
Salut !!
UT440_132M wrote:Jo passo bastant sovint per la carretera de Planoles - Toses - Carretera La Molina, i que jo recordi només es veu la boca sud del tunel del cargol que és el que hi ha després del pas a nivell de Toses.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Thursday 17/04/2008 14:41
by ABB_Traccion
UT440_132M wrote:ABB_Traccion wrote:Era una 470 de Mitjana Distància, una 440 pintada de 470 o una 440 normal?
Si es una 470 "pura"... només cal afegir:
No seria la 440 sense reformar de regionals? O potser RENFE ara posarà trens de mitjana distància com son les 470 per suplir les 440?
Segons tinc entès, la 132 està ja retirada a Vilanova...
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Thursday 17/04/2008 15:30
by UT440_132M
No pot ser
TRAGÈDIAAAAAAAAAAAAAAAA
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Thursday 17/04/2008 15:55
by Platanito
UT440_132M wrote:No pot ser
TRAGÈDIAAAAAAAAAAAAAAAA
Ho sento, 440.132, tots ens hem de morir algun dia...
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Thursday 17/04/2008 16:01
by UT440_132M
Quina mala llet gastes...
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Thursday 17/04/2008 19:05
by 252-071
ABB_Traccion wrote:UT440_132M wrote:ABB_Traccion wrote:Era una 470 de Mitjana Distància, una 440 pintada de 470 o una 440 normal?
Si es una 470 "pura"... només cal afegir:
No seria la 440 sense reformar de regionals? O potser RENFE ara posarà trens de mitjana distància com son les 470 per suplir les 440?
Segons tinc entès, la 132 està ja retirada a Vilanova...
Está en Montcada...
Saludos
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Thursday 17/04/2008 21:04
by ABB_Traccion
[off-topic on]
Oh, perdone usted, no lo sabía que está en Montcada, de haberlo sabido, sin duda, lo hubiese puesto.
[off-topic off]
Lo último que sabía de la 132 es que estaba en Vilanova.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Friday 18/04/2008 12:51
by 252-071
ABB_Traccion wrote:[off-topic on]
Oh, perdone usted, no lo sabía que está en Montcada, de haberlo sabido, sin duda, lo hubiese puesto.
[off-topic off]
Lo último que sabía de la 132 es que estaba en Vilanova.
[Mode off topic=on]
Si,ja veig el tracte que tens amb persones de la teva administració.
[Mode off topic=off
Per part meva,tema tancat
Salutacions
Re:
Posted: Friday 18/04/2008 13:08
by Ecomobisostrans
Ecomobisostrans wrote: Allà vaig veure que el tren que anava a L'Hospitalet era un 470.
Rectifico: era un 447, com aquest:
Es que els numeros de les series no es lo meu
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Friday 18/04/2008 13:19
by UT440_132M
Mira que confondre una 447 amb una 470?
Hi ha una mica de diferència
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Friday 18/04/2008 13:25
by UT440_132M
genissimon wrote:3.- Foto de la boca sud del túnel del Cargol:
web trenscat.
Salut !!
UT440_132M wrote:Jo passo bastant sovint per la carretera de Planoles - Toses - Carretera La Molina, i que jo recordi només es veu la boca sud del tunel del cargol que és el que hi ha després del pas a nivell de Toses.
Aqui m'estàs donant la raó perquè aquest és el tunel que hi ha despres de l'estació de Toses en sentit Puigcerdà.