Page 9 of 147

Posted: Tuesday 14/03/2006 13:40
by Mortadel·lo
pregunta indiscreta, què hagués passat si encara hi hagués tercer carril a la línia 1?

Posted: Tuesday 14/03/2006 15:19
by metring
Molt interessants les apreciacions del Jefe de CTC, qui millor ell per aclarir dubtes! En quant a el que dius, Mortadel.lo, imagino que si encara hagués tercer carril, hauria passat el mateix que ha passat amb la catenària rígida: s'hagués perdut la corrent. O m'equivoco? :?:

Re: Tremoleu...

Posted: Tuesday 14/03/2006 15:24
by entfe001
JaMiRo! wrote:Tremoleu... :o

Intercanviador Sagrera-Meridiana pel litoral!

La incompetència de GISA donarà arguments als senyors NIMBYs... >:(
Tranquil, que ja han començat a fer sentir la veu...

Per cert, memorable (com sempre) el diari Qué!: Reaparece el fantasma del Carmel :roll:

Posted: Tuesday 14/03/2006 15:29
by metring
Si és que al final fins i tot aniran a traslladar les línies 1 i 5 del metro pel litoral!!!! xD En serio, jo m'ho faria mirar això de tant contractar Gisa, no és normal tant accident :cari

Posted: Tuesday 14/03/2006 15:56
by Albert
Respecte a la discusió de què hagués passat amb un sistema automatitzat, volia afegir un parell de coses. Primer, que se suposa que el sostre no ha d'anar caient perquè sí. El problema no està en si calen conductors per vigilar si cau el sostre: el sostre no ha d'ensorrar-se mai!
Segon, era una zona d'obres, és a dir, que imagino que en un sistema automatitzat es pendrien certes mesures de caire més "manual" i menys automàtic en aquell tram sabent que hi ha obres.

Posted: Tuesday 14/03/2006 16:07
by Fran-Ikarus
Jefe de C.T.C. wrote:El sistema automático no reconoce fallo en la catenaria. Si falla la catenaria el metro directamente se para porque falta suministro eléctrico
Pero simplemente deja de traccionar, y por tanto pierde velocidad hasta pararse, ¿no? Que no es lo mismo que frenar activamente, porque un automatismo detectase una anomalía.

Posted: Tuesday 14/03/2006 16:08
by Platanito
Albert wrote:Respecte a la discusió de què hagués passat amb un sistema automatitzat, volia afegir un parell de coses. Primer, que se suposa que el sostre no ha d'anar caient perquè sí. El problema no està en si calen conductors per vigilar si cau el sostre: el sostre no ha d'ensorrar-se mai!
Tens tota la raó.
Albert wrote:Segon, era una zona d'obres, és a dir, que imagino que en un sistema automatitzat es pendrien certes mesures de caire més "manual" i menys automàtic en aquell tram sabent que hi ha obres.
Suposem unes futures obres d'ampliació o millora a la línia 9, amb trens sense cabina de conducció. Quines mesures de caire més "manual" prendries? Com no fos posar un agent al davant de cada tren amb un walkie-talkie...

Posted: Tuesday 14/03/2006 16:13
by Albert
Platanito wrote:
Albert wrote:Segon, era una zona d'obres, és a dir, que imagino que en un sistema automatitzat es pendrien certes mesures de caire més "manual" i menys automàtic en aquell tram sabent que hi ha obres.
Suposem unes futures obres d'ampliació o millora a la línia 9, amb trens sense cabina de conducció. Quines mesures de caire més "manual" prendries? Com no fos posar un agent al davant de cada tren amb un walkie-talkie...
Doncs no et diria que no fos una solució... O alguna mena de dispositiu de vigilància especial capaç d'actuar sobre els trens immediatament. Imagino que el sistema automàtic ja preveu aquesta posibilitat. Si no, no m'explico què es faria en cas d'un tall de la línia (per accident, incendi, avaria, ...) per fer que els trens facin mitja volta en una estació que no és la terminal.

De totes maneres, jo no en sé prou d'aquests temes. A veure si algú d'aquí ens explica algo... ;)

Posted: Tuesday 14/03/2006 16:36
by Platanito
Albert wrote: Doncs no et diria que no fos una solució... O alguna mena de dispositiu de vigilància especial capaç d'actuar sobre els trens immediatament. Imagino que el sistema automàtic ja preveu aquesta posibilitat. Si no, no m'explico què es faria en cas d'un tall de la línia (per accident, incendi, avaria, ...) per fer que els trens facin mitja volta en una estació que no és la terminal.
Si els trens s'han de moure en un o altre sentit depèn de les ordres del CTC als trens (al tren li han de dir en quin sentit s'ha de moure, quan pot fer-ho i quan no, tot i que això últim pot vindre indicat per un subsistema semafòric, que sense conductor no té perquè ser visual, i que en tot cas també està comandat pel CTC). Ara bé, la detecció d'obstacles a les vies i carril aeri que no canviïn la situació elèctrica d'aquestes s'hauria de fer mitjançant tècniques visuals o de sònar. Per lògica un tren sense conductor ho hauria d'incloure, però estem parlant de TMB... :P

Posted: Tuesday 14/03/2006 19:08
by Jefe de C.T.C.
metring: Això de que qui millor per explicar el tema de senyalització que jo...doncs molta altra gent. Sento decepcionar-te però el nick es de pega :D ..vaja que de Jefe de C.T.C. ( dels de veritat) res de res :'( .

frank-ikarus: Clar clar el tren perdria tracció però no frenaria activament.

Per cert...això que diu en Platanito de tècniques de sònar estaria molt xulu...metros rollo ratpanat :P

Posted: Tuesday 14/03/2006 19:12
by Albert
Un sistema de detecció d'obstacles a la via no és el que hi ha a les línies de l'AVE? Recordo una notícia que deia que el de la línia de Lleida anava fatal, que "saltava" amb qualsevol cosa.

Posted: Tuesday 14/03/2006 19:21
by metring
Jefe de C.T.C. wrote:metring: Això de que qui millor per explicar el tema de senyalització que jo...doncs molta altra gent. Sento decepcionar-te però el nick es de pega :D ..vaja que de Jefe de C.T.C. ( dels de veritat) res de res :'( .
Ja, ja! ;) Però sí demostres saber-ne. Al i gual que jo, que tampoc faig mètring d'aquest de penjar-se de vagons :victoria
Relacionant tema d'ahir, ara resulta que el jutge ha ordenat reobrir el túnel del Carmel, per investigar millor les causes de l'esvoranc (que per cert, és la denominació exacta del que va passar ahir, res de foradet, que no ens intentin enganyar!

Posted: Tuesday 14/03/2006 20:36
by Fran-Ikarus
19:05, agafo L2 a Paral·lel. El tren triga en sortir. Se sent pels altaveus de l'estació "A conseqüència d'una avaria tècnica, el temps d'espera en la L2 és superior a l'habitual".

El tren surt, i la motorista anuncia per megafonia interior, més o menys literalment "Por causas técnicas, el servicio en la línea 2 queda reducido al tramo Paralelo-La Pau. El tramo entre La Pau y Pep Ventura queda sin servicio".

La cantinel·la doble (avís de temps d'espera alt a l'andana, i avís de tram reduït dins del tren, entre estació i estació) s'ha anat repetint en totes les estacions. Això vol dir que la gent només sabia, abans d'arribar el tren, que l'espera podria ser més llarga, i no és fins que eren ja dins i amb el tren en marxa que sabien que no podrien arribar més lluny de La Pau.

Tanmateix, els autobusos que arriben fins a Sant Adrià i Badalona es poden agafar precisament a la zona de Sant Martí i La Pau.

El "no hay servicio" m'ha fet pensar que anava per llarg, i també que TMB, amb les llençadores de la L1, potser no disposava de més autobusos en reserva per suplir aquest altre servei de Metro, alhora.

Posted: Tuesday 14/03/2006 21:39
by jlr
Hola, a les 20h més o menys del vespre, he pujat a Bac de Roda direcció Pep Ventura. Encara hi havia l'alteració, però d'una altra manera: els trens circulen fins a La Pau, i per continuar fins a Pep Ventura, s'ha de canviar d'andana i agafar el que ve de Pep Ventura i que torna enrera. L'avaria és un trencament del carril de la via direcció Pep Ventura, entre La Pau i el túnel d'enllaç amb la línia 4 i les cotxeres del Triangle Ferroviari.

Posted: Tuesday 14/03/2006 22:39
by Carlos L'H
Yo miro mas por que no quiten puestos de trabajo que no por echar a gente del trabajo con la excusa de la automatización. ESTOY ENCONTRA del piloto automático si a los conductores :!: :!:

Horroròs...

Posted: Tuesday 14/03/2006 22:56
by JaMiRo!
jlr wrote:Hola, a les 20h més o menys del vespre, he pujat a Bac de Roda direcció Pep Ventura. Encara hi havia l'alteració, però d'una altra manera: els trens circulen fins a La Pau, i per continuar fins a Pep Ventura, s'ha de canviar d'andana i agafar el que ve de Pep Ventura i que torna enrera. L'avaria és un trencament del carril de la via direcció Pep Ventura, entre La Pau i el túnel d'enllaç amb la línia 4 i les cotxeres del Triangle Ferroviari.
A les 22:00 continuava l'averia...

Per cert, horrorosa acumulació de gent a la Pau i IMPRESENTABLE la manera com els de seguretat feien passar la gent, com si fòssim ramat...

>:(

Posted: Wednesday 15/03/2006 14:43
by entfe001
13.03.2005 - La caiguda de runa a Sagrera interromp la línia 1 del metro entre Fabra i Puig i Clot de les 11.50 a les 21.30 hores

Sí, ja sé que se n'ha parlat àmpliament en el fil que enllaço, però crec que cal deixar-ne constància en el permanent d'incidències.

Posted: Wednesday 15/03/2006 15:00
by entfe001
Se suposa que els 9000 tindran una consola de comandament al frontal del tren, com així passa amb els automatitzats funiculars de Vallvidrera i Montjuïc.

Posted: Wednesday 15/03/2006 15:51
by Mortadel·lo
a les 15:30 la L5 no anava entre Sagrera i Maragall, la memòria em patina una mica, així que igual no eren ben bé aquestes estacions, ho he vist de passada a la L4, pot ser era entre Sagrada Família i Maragall?

Posted: Wednesday 15/03/2006 17:12
by mikado
Mortadel·lo wrote:a les 15:30 la L5 no anava entre Sagrera i Maragall, la memòria em patina una mica, així que igual no eren ben bé aquestes estacions, ho he vist de passada a la L4, pot ser era entre Sagrada Família i Maragall?
A les 15.15 a Sants Estació he patit l'aturada TOTAL de la L5 per causes técniques. desgabell general i a guixeta ja ni hi ha ningú. Venda automàtica. Tócate los huevos ¡¡¡¡