Incivisme al transport públic

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
JaMiRo!
N10
N10

Re: Quines mostres de incivisme heu vist als Transports publics?

Post by JaMiRo! »

UT440_132M wrote:Jo també tinc el mal costum de posar els peus sobre el seient de davant, quan està lliure, ara quan passa l'interventor els abaixo de seguida xD, i la musica la porto a tot drap, però amb els auriculars. Si algú em diu que la baixi, ho entendré i ho faré. Ja us ho vaig dir que dissabte passat dia 31 mentre anava cap a Ribes hi havia un grup d'estrangers tirats a terra i dormint sobre maletes, no em van fer gens de gràcia, i ben poc em va faltar tocar l'alarma.
El que hauries de fer és no fer-ho, i no esperar a que ningú t'ho digui... :?
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
pol
N7
N7

Post by pol »

Ahir entre Provença i Catalunya en un S1, un noi fa lo tipic de les sabates sobre el seient, però aquest encara va possar un diari a sota, que despres va deixar dalt de els seients.
Guigui
Administrador

Diaris sense endreçar

Post by Guigui »

Parlant de diaris, una altra mostra d'incivisme és deixar-los al seient perquè el següent es trobi el merder.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
cristian26
N7
N7

Re: Diaris sense endreçar

Post by cristian26 »

Guigui wrote:Parlant de diaris, una altra mostra d'incivisme és deixar-los al seient perquè el següent es trobi el merder.
Home, si no estan fets malbé i sont de premsa gratuïta, diria que hom els deixa per a que vagin rulant i els puguin llegir més d'una persona abans de que vagin a les escombraries :P
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Guigui
Administrador

Més que altruistes, porcs

Post by Guigui »

cristian26 wrote:Home, si no estan fets malbé i sont de premsa gratuïta, diria que hom els deixa per a que vagin rulant i els puguin llegir més d'una persona abans de que vagin a les escombraries :P
Doncs jo diria que ho fan per ganduls, en una actitud semblant a la de la gent que llença les coses a terra encara que tingui una paperera al costat.

Platanito
N9
N9

Re: Més que altruistes, porcs

Post by Platanito »

Guigui wrote:
cristian26 wrote:Home, si no estan fets malbé i sont de premsa gratuïta, diria que hom els deixa per a que vagin rulant i els puguin llegir més d'una persona abans de que vagin a les escombraries :P
Doncs jo diria que ho fan per ganduls, en una actitud semblant a la de la gent que llença les coses a terra encara que tingui una paperera al costat.
Vols dir que no n'hi deu haver dels dos tipus de gent? Jo l'he deixat més d'una vegada expressament, i t'asseguro que no ha estat per ganduleria. La prova: pertanyo al 0,001% d'imbècils que quan mengen pipes es guarden les closques a la mà o a una bossa fins arribar a una paperera.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Guigui
Administrador

Deus ser dels pocs

Post by Guigui »

Platanito wrote:Vols dir que no n'hi deu haver dels dos tipus de gent? Jo l'he deixat més d'una vegada expressament, i t'asseguro que no ha estat per ganduleria. La prova: pertanyo al 0,001% d'imbècils que quan mengen pipes es guarden les closques a la mà o a una bossa fins arribar a una paperera.
Doncs, de la mateixa manera, deus pertànyer al 0,001% de beneits que deixen el diari al seient perquè algú altre pugui beneficiar-se de la seva lectura i no perquè tan se te'n fot si darrere teu s'hi vol asseure una persona, un pòlip o un extraterrestre.

En tot cas, a FGC la cosa està més ben solucionada per aquests casos, amb els prestatges a dalt. En canvi, al metro no hi ha altra cosa que el dipòsit de culs humans.

pol
N7
N7

Post by pol »

Dons, jo sempre veig qeu la gent agafe els diaris de dalt esl seients, s'els llegeix i els torna a deixar, i al cap d'una estona algu altre l'agafa i així successivament
cristian26
N7
N7

Post by cristian26 »

A més a més, això de fer rular els diaris, s'insta expressament en les mateixes portades dels diaris de premsa gratuïta ;)
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Guigui
Administrador

Una cosa, compartir; una altra, ser gandul

Post by Guigui »

Totalment d'acord amb fomentar la cultura del compartir i el reciclatge, però passa que hi ha molta gent que se n'aprofita per treure's del damunt un diari en qualsevol lloc. No tothom que se'n troba amb un al seient que pretén ocupar vol llegir-lo.

Platanito
N9
N9

Re: Deus ser dels pocs

Post by Platanito »

Guigui wrote: Doncs, de la mateixa manera, deus pertànyer al 0,001% de beneits que deixen el diari al seient perquè algú altre pugui beneficiar-se de la seva lectura i no perquè tan se te'n fot si darrere teu s'hi vol asseure una persona, un pòlip o un extraterrestre.

En tot cas, a FGC la cosa està més ben solucionada per aquests casos, amb els prestatges a dalt. En canvi, al metro no hi ha altra cosa que el dipòsit de culs humans.
En aquest cas, el percentatge és una mica superior (potser un 0,1%). Pel que fa als prestatges, en sóc usuari fidel, tant a FGC com a Renfe.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Ecomobisostrans
N10
N10
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit

Re: Una cosa, compartir; una altra, ser gandul

Post by Ecomobisostrans »

Guigui wrote:Totalment d'acord amb fomentar la cultura del compartir i el reciclatge, però passa que hi ha molta gent que se n'aprofita per treure's del damunt un diari en qualsevol lloc. No tothom que se'n troba amb un al seient que pretén ocupar vol llegir-lo.
Pues llavors s'hi senta a sobre i cap problema.
Guigui
Administrador

Pulcritud exímia

Post by Guigui »

Ecomobisostrans wrote:Pues llavors s'hi senta a sobre i cap problema.
Sobretot, perquè el paper de diari és net com una patena, i després m'assec amb la mateixa roba al sofà de casa. Total, la gent moriria aixafada si hagués de portar-lo sota el braç fins al primer lloc apte per a deixar-lo.

UT440_132M
N10
N10
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152

Post by UT440_132M »

Canviant de tema, no se si va ser incivisme, gamberrada o accident, però diumenge passat quan vaig tornar de Ribes, amb la doble de 447, a la composició del darrera, al primer cotxe, es veu que abans d'arribar a l'estació de Vic, algú, va apretar la maneta de l'extintor i en va liar una... ho vaig veure per casualitat mentre pujava per les escales mecàniques, i veig que l'interventor i el cap de circulació discuteixen i llavors es quan m'adono del fet. La unitat en questió ara no ho recordo bé però diria que era la 118R.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
Pere
N9
N9

Re: Pulcritud exímia

Post by Pere »

Guigui wrote:
Ecomobisostrans wrote:Pues llavors s'hi senta a sobre i cap problema.
Sobretot, perquè el paper de diari és net com una patena, i després m'assec amb la mateixa roba al sofà de casa. Total, la gent moriria aixafada si hagués de portar-lo sota el braç fins al primer lloc apte per a deixar-lo.
Per aquesta regla de tres no t'agafis als pals dels autobusos i del metro que estan molt bruts, ni tampoc donis la mà a ningú, que ves a saber la brutícia que porten.
Em dona la sensació que n'estem fent una bola massa gran de tot. Total per la vagància de no agafar un estúpid diari gratuït i deixar-lo a on toqui.
Penso que en té la mateixa culpa qui el deixa allà i qui el veu i no el recull.
UT440_132M
N10
N10
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152

Post by UT440_132M »

Dons aixi que hauria de dir jo que treballo a la construcció i anar brut esta a l'ordre del dia? Remenant tota classe de materials. D'aquesta manera no podriem sortir mai de casa. Guigui, ho sento, no tens raó al meu parer.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
Guigui
Administrador

Evitar ser brut sempre que es pugui

Post by Guigui »

Pere wrote:Per aquesta regla de tres no t'agafis als pals dels autobusos i del metro que estan molt bruts, ni tampoc donis la mà a ningú, que ves a saber la brutícia que porten.
Que hi ha brutícia allí on anem, prou que ho sé. Però considero que, si es pot evitar deixar brossa per qualsevol lloc, s'ha de fer: altrament, com és que està tan mal vist deixar el terra ple de porqueries?

Pere
N9
N9

Re: Evitar ser brut sempre que es pugui

Post by Pere »

Guigui wrote:
Pere wrote:Per aquesta regla de tres no t'agafis als pals dels autobusos i del metro que estan molt bruts, ni tampoc donis la mà a ningú, que ves a saber la brutícia que porten.
Que hi ha brutícia allí on anem, prou que ho sé. Però considero que, si es pot evitar deixar brossa per qualsevol lloc, s'ha de fer: altrament, com és que està tan mal vist deixar el terra ple de porqueries?
El diari el consideres una porqueria ?
Guigui
Administrador

Diaris, una nosa per a qui els deixa

Post by Guigui »

Pere wrote:El diari el consideres una porqueria ?
Més que porqueria, considero brossa tot allò que hom deixa en qualsevol lloc i que no pensa utilitzar més. Un diari que algú deixa al seient per ganduleria té el mateix valor que l'embolcall d'un caramel.

Deia porqueria pels diferents objectes que molta gent té la mania de llençar al terra en lloc d'aguantar-se fins a la següent paperera. Conceptualment, un diari que hom ja no pensa fer servir més té la mateixa categoria, tot i que admeto que no n'és la denominació més apropiada.

En resum, i perquè no ens embranquem en detallets: realment creieu que la gent que deixa els diaris als seients ho fan per altruisme envers els altres? Jo, personalment, no. I és aquesta la clau del debat que he iniciat i que, per un motiu o altre, ha derivat en què cal considerar brutícia i què no.

victorcasta
N10
N10

Post by victorcasta »

Si almenys el diari estigués ben plegadet.... però hi ha casos en que el terra o els seients són un mar de papers de diari, que, tot i que és simple paper treu les ganes de seure en aquests seients (sempre que es pugui triar) i buscar-te un altre lloc on seure.
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”