Home jo crec que tampoc fa falta que les agulles tinguin el cor mòbil, simplement unes agulles com cal ja són suficients. De tota manera m'estranya molt que no les hagin renovat, jo crec que sí que ho han fet. El què sí que és cert és que encara hi ha moltes limitacions temporals que no les han tret i que ja no fan falta. Crec que la Generalitat té previst retirar-les per millorar el temps de viatge, ara que entre d'altres és gestora d'aquesta línia (dels serveis, que no de la infraestructura clar).marc wrote:El mes indignant de la linia es la velocitat, tant dificil es augmentar-la perque en alguns trams sembla que vagis en un tren turistic, i el pitjor es a les estacions on les limitacions pels canvis de via son impresionants, tant costava havent renovat les vies i canviat totes les agulles de la linia posar agulles de cor movil que permeten velocitats mes altes?
Futur servei linia Puigcerdà
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Les agulles es van posar totes noves en el tram de la Cerdanya arran de la última renovació de via, això si, a l'entrada de Puigcerdà vinguent de Barcelona s'ha d'anar a velocitat reduïda ja que es com si et desviessis. El tema velocitats, en teoria s'havien d'haver canviat ja, igual que a hores d'ara haurien d'estar fent la via francesa nova (des de on es creuava amb la de Renfe fins a la Cantina, paralela a l'actual traçat d'ample ibèric), posant trams a velocitats d'uns 90-100km/h. És més, sembla increïble que per un tram amb la via nova circuli a 30, i per un tram que està fet pols circuli a 50. Si que algunes velocitats provisionals estan on no toquen, però per exemple al túnel de Toses la tenen ja que per les nits van treballant encara. Una altra cosa la qual s'ha de tenir en compte es que de La Molina en avall en alguns trams no es pot augmentar molt la velocitat, ja que la linia va amb unes pendents bastant fortes, i podria haver-hi problemes si per alguna cosa s'haguès de fer una frenada d'emergència. La única millora que veig factible en quant a temps de trajecte per terres ceretanes és la de reduir els actuals 10/12 minuts que es triga entre estació i estació (en el cas de LaTour de Carol a Puigcerdà, donant més volta trigues menys en cotxe) a un temps d'uns 5 minuts, reduint el trajecte en uns 15 minuts, que si de La Molina en endevant es pot fer entre les altres estacions (sempre que no es posi en perill la seguretat dels convois), de Ribes de Freser a Puigcerdà es podria trigar aproximadament uns 30 minuts menys, i podent arribar a trigar de Ripoll a Puigcerdà uns 40 minuts menys que en l'actualitat, això si, prioritzant la seguretat.
Salut
Salut
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Jo no em venia a referir a aquest tram sino a la linia al complet des de Montcada-Bifurcació fins a Puigcerda, ja que en el tram mes carregat de circulacions, de Vic avall els creuaments normalment s'alentitzen per les limitacions de les agulles. Pel que fa als temps de viatge no en soc gaire expert pero jo seria mes partidari d'adreçar la linia en comptes de desdoblar-la, ja que els principals problemes que te actualment son els temps de viatge, la massificació dels convois (sobretot els semidirectes) i la incomoditat dels trens.
De nou al FTC
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Per descomptat que el tema comoditat s'ha de millorar. Porto temps pensant que s'haurien d'agafar unes quantes 447 i adaptar-les a les necessitats de la línia, ficant seients de regionals, espais més amplis on col·locar les maletes, així com habilitar espais per al transport de bicicletes i esquís.
Pel que fa al tema dels encreuaments, aniria molt bé que ja s'haguès fet des de fa temps un increment en la longitud de l'espai dedicat a creuaments (sempre que sigui possible), millorant les agulles d'aquests, així com en trams entre estació i estación on hi hagi lloc fer zones d'encreuament, per a poder posar un servei de semidirectes o directes eficaç i competitiu, arribant a canviar el material que fes aquest tipus de servei per un que donés més prestacions que una 447.
Així, a banda del desdoblament fins a Vic/Torelló, i en un hipotètic cas fins a Ripoll o fins i tot fins a Puigcerdà, obtindriem una linia molt més competitiva del que és en l'actualitat.
Salut
Pel que fa al tema dels encreuaments, aniria molt bé que ja s'haguès fet des de fa temps un increment en la longitud de l'espai dedicat a creuaments (sempre que sigui possible), millorant les agulles d'aquests, així com en trams entre estació i estación on hi hagi lloc fer zones d'encreuament, per a poder posar un servei de semidirectes o directes eficaç i competitiu, arribant a canviar el material que fes aquest tipus de servei per un que donés més prestacions que una 447.
Així, a banda del desdoblament fins a Vic/Torelló, i en un hipotètic cas fins a Ripoll o fins i tot fins a Puigcerdà, obtindriem una linia molt més competitiva del que és en l'actualitat.
Salut
Re: Futur servei linia Puigcerdà
O destinar-hi unitats 448, ara que en sobren.alkolo89 wrote:Per descomptat que el tema comoditat s'ha de millorar. Porto temps pensant que s'haurien d'agafar unes quantes 447 i adaptar-les a les necessitats de la línia, ficant seients de regionals, espais més amplis on col·locar les maletes, així com habilitar espais per al transport de bicicletes i esquís.
El que és del tot inadmissible és que aprofitant la reforma, enlloc d'això hagin suprimit algune vies desviades que ja feia temps que no funcionaven i que fins i tot es trobaven "desconnectades" de la via principal, enlloc de renovar-les i tornar-les a "connectar". Aquest és el cas de Campdevànol, per exemple. Això quan el que haurien hagut de fer és PRECISAMENT dotar de via desviada les estacions i baixadors que actualment no en disposen. Sobretot perquè el que és la infraestuctura en sí mateixa va cap al desdoblament (al menys en la part més transitada de la línia).alkolo89 wrote:Pel que fa al tema dels encreuaments, aniria molt bé que ja s'haguès fet des de fa temps un increment en la longitud de l'espai dedicat a creuaments (sempre que sigui possible), millorant les agulles d'aquests, així com en trams entre estació i estación on hi hagi lloc fer zones d'encreuament, per a poder posar un servei de semidirectes o directes eficaç i competitiu,
Com les 448alkolo89 wrote:arribant a canviar el material que fes aquest tipus de servei per un que donés més prestacions que una 447.
Em sembla que ja s'ha comentat per aquí, però crec que la línia s'hauria de desdoblar fins a Ribes de Freser. Fins a Puigcerdà... potser més endavant.alkolo89 wrote:Així, a banda del desdoblament fins a Vic/Torelló, i en un hipotètic cas fins a Ripoll o fins i tot fins a Puigcerdà, obtindriem una linia molt més competitiva del que és en l'actualitat.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
No crec que les 448 sigui el material mes idoni per a la linia, ja que si no vaig errat no permeten velocitats gaire elevades en corbes tancades, molt freqüents al llarg de tota la linia, i el que es pitjor dubto que puguin pujar a Puigcerda en composició M-R-Rc. A i toquem de peus a terra siusplau, abans feran l'eix transversal ferroviari (que podem ser morts abans de veure començar les obres) a que desdoblin la via del tren mes amunt de Torello i es inimaginable que ho facin mes amunt de Ripoll on les caracteristiques del terreny ho desaconsellen totalment.
Un altre aspecte que caldria millorar son les aportacions de viatgers al tren i les interconexions amb altres modes de transport.
Un altre aspecte que caldria millorar son les aportacions de viatgers al tren i les interconexions amb altres modes de transport.
De nou al FTC
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Per anar bé haruia d'haver-hi una millor connexió amb els trens de la SNCF, arribant aquests a Puigcerdà, aconseguint així unes major freqüències en els pasos transfronterers.
Sobre el tema del material, Jordi, actualment el millor que hi ha tot i que no tingui la comoditat que ha d'haver són les 447, pel tema entre d'altres de tenir dos cotxes motors, fet que les fa pujar amb tres cotxes, cosa que amb les 440 no passava (a part de duur dos cotxes les 440 duien un pis més de resistències. Per fer pujar els 448, haurien d'èsser tots com el 448.002, de dos cotxes, ja que al tenir un motor només potser no tenen la suficient força per fer pujar la composició i per frenar-la al baixar. El tema de les velocitats, es vagi amb el material que es vagi, la linia està limitada i ara per ara fer pujar un 448 seria desaprofitar el material, ja que no podria fer us de les seves prestacions.
Ara bé, si com es diu, s'acaba realitzan el projecte del Túnel de Toses (viari i ferroviari) llavors si que sortiria a compte fer pujar els 448 (tinc el dubte de com seria el túnel, ja que depen de com s'hauria de fer una variant per anar a Planoles i a Toses, sempre i quant el fèssin directe), ja que amb aquest túnel, al ser de nova construcció ja podria estar adaptat per a velocitats mínimes de 100 km/h.
Pel que diu en Jordi dels trams de doble via per fer els encreuaments, trobo inadmisible també el que han fet, suprimint del de Campdevànol, fa anys suprimint el encreuament de Toses, donant de baixa la via 3 de La Molina (apte nomès per a la circul·lació de trens de rescat/emergències. Per a fer competitiva la linia, ni que fos el tram entre Ripoll o Ribes i Puigcerdà, es podrien fer serveis entre les dues primeres estacions fins a Puigcerdà, això si, tinguent els desviaments a les estacions on han estat retirats per a poder augmentar la freqüència.
Salut
Sobre el tema del material, Jordi, actualment el millor que hi ha tot i que no tingui la comoditat que ha d'haver són les 447, pel tema entre d'altres de tenir dos cotxes motors, fet que les fa pujar amb tres cotxes, cosa que amb les 440 no passava (a part de duur dos cotxes les 440 duien un pis més de resistències. Per fer pujar els 448, haurien d'èsser tots com el 448.002, de dos cotxes, ja que al tenir un motor només potser no tenen la suficient força per fer pujar la composició i per frenar-la al baixar. El tema de les velocitats, es vagi amb el material que es vagi, la linia està limitada i ara per ara fer pujar un 448 seria desaprofitar el material, ja que no podria fer us de les seves prestacions.
Ara bé, si com es diu, s'acaba realitzan el projecte del Túnel de Toses (viari i ferroviari) llavors si que sortiria a compte fer pujar els 448 (tinc el dubte de com seria el túnel, ja que depen de com s'hauria de fer una variant per anar a Planoles i a Toses, sempre i quant el fèssin directe), ja que amb aquest túnel, al ser de nova construcció ja podria estar adaptat per a velocitats mínimes de 100 km/h.
Pel que diu en Jordi dels trams de doble via per fer els encreuaments, trobo inadmisible també el que han fet, suprimint del de Campdevànol, fa anys suprimint el encreuament de Toses, donant de baixa la via 3 de La Molina (apte nomès per a la circul·lació de trens de rescat/emergències. Per a fer competitiva la linia, ni que fos el tram entre Ripoll o Ribes i Puigcerdà, es podrien fer serveis entre les dues primeres estacions fins a Puigcerdà, això si, tinguent els desviaments a les estacions on han estat retirats per a poder augmentar la freqüència.
Salut
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Si la Renfe no es pot coordinar amb ella mateixa en les relacions El Vendrell-Tarragona o Blanes-Girona (per exemple), veig impossible que es pugui coordinar amb una altra companyia.alkolo89 wrote:Per anar bé haruia d'haver-hi una millor connexió amb els trens de la SNCF, arribant aquests a Puigcerdà, aconseguint així unes major freqüències en els pasos transfronterers.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Veient que la SNCF te interes per operar en les rodalies de Barcelona, no veig perque la Generalitat no otorga a mode de prova la conseció d'aquesta linia a l'empresa nacional francesa, que despres segur que milloraria la conexió internaciónal, i qui sap potser les prestacions de la linia, que al meu parer sense inversions milionaries es podria fer que fos una linia a l'altura de la resta de linies de rodalies.
De nou al FTC
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Marc, molt interés la SNCF en aquesta linia no en te, ja que aprofitant l'última renovació de via se'ls hi va comentar als francesos si volien que els hi renovessim el seu tram i ells renovaven el nostre, i van dir que no, que ens espavilèssim.
Presonalment crec que arreglant la via d'ample UIC i fent-la arribar fins on ha d'arribar, podrien fer que els AGC arribèssin en servei fins a Puigcerdà, tal i com fan les 447, i així si algú de Puigcerdà vol anar a Toulouse el pot agafar aquí a Puigcerdà i no haver d'esperar a la 447. Si a partir d'aquí ja es volguessin coordinar, llavors que ho provin, però el mínim a fer seria fer que els AGC vinguessin a morir a Puigcerdà.
Salut
Presonalment crec que arreglant la via d'ample UIC i fent-la arribar fins on ha d'arribar, podrien fer que els AGC arribèssin en servei fins a Puigcerdà, tal i com fan les 447, i així si algú de Puigcerdà vol anar a Toulouse el pot agafar aquí a Puigcerdà i no haver d'esperar a la 447. Si a partir d'aquí ja es volguessin coordinar, llavors que ho provin, però el mínim a fer seria fer que els AGC vinguessin a morir a Puigcerdà.
Salut
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No comptem
No us feu cap mena d'il·lusions amb SNCF. La perifèria francesa és a París el que l'espanyola és a Madrid. I Catalunya és a França el que Portugal és a Espanya: l'esquena (o quelcom més avall) perquè la mirada la tenen posada exactament al costat oposat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Vols dir que el tram d'ample ibèric entre la frontera i La Tor de Querol no s'ha renovat?alkolo89 wrote:Marc, molt interés la SNCF en aquesta linia no en te, ja que aprofitant l'última renovació de via se'ls hi va comentar als francesos si volien que els hi renovessim el seu tram i ells renovaven el nostre, i van dir que no, que ens espavilèssim.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Futur servei linia Puigcerdà
No, no ha estat renovat.Jordi Freixas wrote:Vols dir que el tram d'ample ibèric entre la frontera i La Tor de Querol no s'ha renovat?alkolo89 wrote:Marc, molt interés la SNCF en aquesta linia no en te, ja que aprofitant l'última renovació de via se'ls hi va comentar als francesos si volien que els hi renovessim el seu tram i ells renovaven el nostre, i van dir que no, que ens espavilèssim.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Com diu en Pere, no s'ha renovat, però està pendent de fer, diria que al final el fa el govern espanyol, ja que els francesos no el volen pagar, o això és el que em van explicar. Sobta molt estar a la recta de la Vinyola veient com passa i veient com fins la frontera va a 30 quant podria anar a més i com al passar la frontera accelera fins a 50, quant la via està en pitjors condicions.
Salut
Salut
Re: Futur servei linia Puigcerdà
I no hi ha cap legislació europea que controli aquestes coses?
Re: Futur servei linia Puigcerdà
El tema de la velocitat?
França té aquell tram amb una velocitat mínima assignada de 50 km/h, i no es pot fer res més que complir a velocitat.
Salut
França té aquell tram amb una velocitat mínima assignada de 50 km/h, i no es pot fer res més que complir a velocitat.
Salut
Re: Futur servei linia Puigcerdà
No. Em referia a això:
Com diu en Pere, no s'ha renovat, però està pendent de fer, diria que al final el fa el govern espanyol, ja que els francesos no el volen pagar, o això és el que em van explicar.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Sobre aquest tema ho desconec, el que si que et puc dir es que es farà, segurament pagant Adif, però almenys tindrem una linia que, a falta de milllorar espais per desdoblaments, podria ser molt competitiva, sobretot amb cotxe (actualment es triga menys anant amb cotxe de LaTour a Puigcerdà que amb tren (sortint els dos alhora)).
Salut
Salut
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Llavors, en vistes de la circumstància el que seria més llògic és que aquesta part de la infraestructura passés a ser també propietat d'ADIF i fora complicacions.
Per cert... heu vist avui el programa Divendres? Han parlat de la línia de Puigcerdà.
Per cert... heu vist avui el programa Divendres? Han parlat de la línia de Puigcerdà.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Des del dia 10 de febrer, adif ha augmentat la velocitat al tram frontera-Puigcerdà, de 30 a 45 Km/h i a 50 Km/h a tot el túnel de Toses.