Page 9 of 104

Posted: Sunday 11/03/2007 14:35
by entfe001
Suma y sigue amb el soterrament del tren a Girona.
Diari de Girona wrote:Veïns de Pedret demanen que Montilla faci de mitjancer per allargar el túnel del tren

J.B.M., GIRONA.

Un veí de Pedret, Josep Maria Pradas, en nom de tots els afectats del sector ha enviat un escrit al president de la Generalitat, José Montilla, per demanar-li que intercedeixi davant el Ministeri de Foment perquè s´allargui el túnel del tren. Pradas és un dels residents en el sector que s´han mobilitzat des del principi per evitar que la construcció de la nova línia de tren li acabi destruint part de la propietat.

En el seu escrit, Pradas recorda a Montilla que el túnel del tren convencional, a l´alçada del barri de Pedret «és a un quilòmetre i escaig de la Catedral de Girona». «Tots els veïns de Girona veiem bé que es tregui el viaducte del tren que travessa la ciutat, però ningú (incloent-hi regidors de tots els partits de l´Ajuntament) entén que el túnel no surti un quilòmetre més al nord, fora ja de la zona urbana», explica. En aquest sentit, els afectats recorden que la sortida del túnel un quilòmetre més lluny ja «es va projectar pel Ministeri de Foment en el 2002, després de realitzar sondejos i estudis» i era una «sortida que no molestava ningú».

Entre altres consideracions tècniques, assenyala que «l´enllaç de les vies de tren a la sortida del túnel amb les ja existents és més fàcil en el projecte de 2002» ja que aquesta zona és un camp. A més afegeixen que en el projecte de 2002, «es podrien aprofitar els materials sobrants de l´excavació del túnel i fer-los servir de farciment entre les vies actuals i la muntanya».

Segons Pradas, no es comprèn que «es desentenguin de l´al·legació, presentada pel nostre ajuntament de Girona, d´allargar un quilòmetre més el túnel» ja que «tots els partits votaren a favor en un ple». Pel que fa a l´entesa entre l´Ajuntament de Girona, la Generalitat i Govern central, el veí afirma que «hauria de ser bo, pel bé de Girona. I a més, és que estan tots dirigits pel Partit Socialista».

En la carta, els veïns donen deu arguments per explicar per què és pitjor el nou traçat que el de 2002. «Desaprofita una oportunitat única i històrica de treure el tren fora de la zona urbana. Si no seria un error del s. XXI. Es presentaren moltes al·legacions acompanyades de 2.055 firmes», assenyala. També recorda que «el Ministeri de Foment les va denegar, donant l´excusa que el terreny no era apte o adequat». Pradas informa el president de la Generalitat que un expert «va dir que sí és viable» ja que la «meitat d´aquest quilòmetre de prolongació es podria construir amb fals túnel en sortir a la superfície». «El projecte que presenten com a definitiu, ara ens talla el carrer a veïns i empreses. Aquest carrer també comunica amb la carretera que puja al barri de Montjuïc d´uns 3.000 habitants», assenyala.

Una altra de les conseqüències és que «s´han d´esfondrar dues cases (i deixa a dos jubilats sense el seu hort)» i a més es «construeix un mur a 3 metres de la porta de dues cases i les deixa sense jardí ni sortida».

El nou traçat generarà problemes de trànsit i comunicació. «Veïns i treballadors haurem de fer dos quilòmetres més de volta per accedir al centre de la ciutat i incomunica i divideix zones de Girona com Montjuïc, Pedret i Pont Major, la part nord de Girona», afirma Pradas.
En previsió que es modifiquin infraestructures, Pradas considera que si «es treiessin les vies, es podria aprofitar per al futur desviament de la carretera de Palamós». A més, «s´estalviarien construir el tercer carril del tren interí, d´aproximadament un quilòmetre de llarg, així com un mur de 200 metres».

El veí acaba l´escrit demanant que «en nom meu i de tots els veïns, que ho prengui en consideració per bé dels afectats i per el de la nostra ciutat».

Posted: Wednesday 21/03/2007 13:38
by entfe001
Diari de Girona wrote:Vilafant intenta que l´estació del TAV es digui Salvador Dalí per evitar el nom de Figueres

MARC ESTARRIOLA, VILAFANT.

L´alcalde de Vilafant, Paulí Fernández (CiU), proposarà al Ministeri de Foment que la futura estació del Tren d´Alta Velocitat (TAV), que estarà situada dins el seu terme municipal, porti el nom d´«Estació Salvador Dalí». En aquest sentit, el convergent va assegurar ahir en declaracions al Diari de Girona que, en cap cas, acceptarà que l´estació porti el nom de Figueres. «La construiran dintre el nostre municipi i, per tant, haurà de portar el nom de Vilafant o qualsevol altre de genèric que la pugui identificar amb la comarca», va apuntar el batlle. Fernández explicava ahir que en les properes setmanes es posarà en contacte amb la Fundació Gala-Salvador Dalí per exposar-los la seva proposta i comprovar si es mostren receptius.

Pel que fa a les al·legacions que va presentar al Ministeri de Foment en companyia de l´alcalde de Figueres, Joan Armangué (PSC), el convergent es va voler desmarcar del socialista i va assegurar que «les nostres al·legacions no tenen res a veure amb les de Figueres» i deia que no tenia res a dir sobre la «gran avinguda» que assenyala el consistori de la capital altempordanesa. Precisament l´Associació d´Afectats per l´Avinguda Nova Estació (Asafane) es va mostrar preocupada ahir davant el fet que en les al·legacions a l´estudi del Ministeri de Foment sobre la futura estació es fes referència a una avinguda al carrer Avinyonet, ja que aquest projecte va ser arxivat a finals de l´any passat. Amb tot, Fernández va explicar ahir que la millor manera d´accedir a la nova estació no seria mitjançant una avinguda provinent de Figueres. «En tot cas el que s´hauria de fer és un gran accés provinent de Vilafant, fet que facilitaria molt més les coses als usuaris que volguessin arribar fins a l´estació», va dir l´alcalde de Vilafant.

En un altre ordre de les coses, Fernández es va mostrar molt crític per la campanya publicitària que ha fet Armangué sobre l´estudi informatiu de Foment publicat en els setmanaris de la comarca. «Això no és ni tant sols un projecte en ferm i ell s´està aprofitant d´una infraestructura que anirà al meu municipi per donar-se publicitat», apuntava el convergent. El batlle tampoc aprova que Armangué mantingués trobades amb els empresaris de Vilafant per exposar les al·legacions a l´estudi informatiu. «Perque l´alcalde de Figueres parla amb els empresaris del meu municipi? Amb quin dret?» va assenyalar Fernández visiblement molest.

L´alcalde de Vilafant comenta que els únics punts en comú entre les seves al·legacions i les de l´Ajuntament de Figueres són les que fan referència a l´ubicació final de l´estació. Fernández i Armangué consideraven que la situació inicial no era la més correcta, ja que «no hi havia suficient lloc per afrontar possibles ampliacions ni tampoc facilitava els accessos als seus usuaris». Malgrat tot, el convergent critica que en les al·legacions de Figueres sobre l´estació especifiquessin el nombre d´andanes per als autobusos i l´ampliació de l´aparcament per a vehicles. «Ara no és el moment més indicat per definir tots aquests detalls. Primer s´han d´acordar altres aspectes com l´ubicació final de l´estació i tots els accessos», va dir l´alcade mostrant el seu desacord.
:x :x :x

Posted: Wednesday 21/03/2007 14:27
by genissimon
Seguint la "tradició" centenària del ferrocarril, s'hauria de dir Vilafant-Figueres. Vilafant per ser aquest el nom del municipi en terme municipal del qual s'ubica l'estació i Figueres per ser la població que serveix. A l'estil de la d'Olvan-Berga de la TFEMB, per exemple.

Tot i que ja em conformo si es diu Vilafant-Figueres AVE.

Salut !!

Posted: Wednesday 21/03/2007 14:49
by aarongilp
genissimon wrote:Seguint la "tradició" centenària del ferrocarril, s'hauria de dir Vilafant-Figueres. Vilafant per ser aquest el nom del municipi en terme municipal del qual s'ubica l'estació i Figueres per ser la població que serveix. A l'estil de la d'Olvan-Berga de la TFEMB, per exemple.

Tot i que ja em conformo si es diu Vilafant-Figueres AVE.

Salut !!
Aleshores, Gualadajara - Yebes és perquè l'estació és a Gualadajara però serveix a Yebes, no? :D Com es nota que a Renfe-ADIF mai s'ha fet bé això de posar noms...

Posted: Wednesday 21/03/2007 22:19
by Guigui
Doncs, aprofitant que en aquest país ens fem passar per modernets i iconoclastes, l'estació podria anomenar-se "Aquell nyap gentilesa de dos gallets de corral".

Posted: Thursday 22/03/2007 12:25
by genissimon
Si està al terme de Guadalajara, ja està ben anomenada.

Però si està al terme de Yebes (com crec que és) s'hauria de dir Yebes-Guadalajara.

Salut !!
aarongilp wrote:Aleshores, Gualadajara - Yebes és perquè l'estació és a Gualadajara però serveix a Yebes, no? :D Com es nota que a Renfe-ADIF mai s'ha fet bé això de posar noms...

Posted: Thursday 22/03/2007 13:45
by aarongilp
Ho deia en plan conya. Efectivament, és a Yebes, però dir-li Yebes-Gualadajara queda força malament, ja que Yebes, molt entrecomellat, "no és res", per als directius de Madrid. Tu quan baixes a Gualadajara-Yebes és perquè vas a Gualadajara, molt segurament. No ho sé, seria estrany canviar-li el nom...amb Vilafant...home, mentre no li diguin Figueres - Empordà o Figueres - Costa Brava...

Posted: Thursday 22/03/2007 14:46
by genissimon
Et sona Lleida-Pirineus??

Dada 1: Lleida - La Pobla de Segur, per carretera 99 km, per FC, 89 Km.
Dada 2: Lleida - Vielha, per carretera 160 Km.

Salut !!

Posted: Thursday 22/03/2007 15:03
by UT596001
genissimon wrote:Si està al terme de Guadalajara, ja està ben anomenada.

Però si està al terme de Yebes (com crec que és) s'hauria de dir Yebes-Guadalajara.

Salut !!
aarongilp wrote:Aleshores, Gualadajara - Yebes és perquè l'estació és a Gualadajara però serveix a Yebes, no? :D Com es nota que a Renfe-ADIF mai s'ha fet bé això de posar noms...
L'estació de Puente Genil-Herrera (*) en veritat s'hauria de dir Herrera-Puente Genil doncs és al terme municipal d'Herrera. Però imagino que han volgut prioritzar el poble "gran" davant del "petit".

(*):LAV Còrdova-Màlaga

Posted: Thursday 22/03/2007 18:06
by entfe001
Doncs apa que l'estació de Bena - Feners situada al terme municipal d'Enveig :roll:

Seguint amb la mateixa línia, un diàleg amb un futur taquiller segons Àngel de Vega:
Diari de Girona wrote:L´estació de Figueres (Àngel de Vega)

- Bon dia, jove. Doni´m un bitllet per anar a Figueres, si us plau. D´anada i tornada.

- De seguida. Però, ja sap on és la nova estació de Figueres?

- La nova estació? No, no sabia pas que hi hagués una nova estació a Figueres.

- Doncs sí. L´estació vella, la de tota la vida, ja no existeix. Ara n´han fet una de nova, aprofitant les obres de construcció de la nova línia del TAV, que queda més a prop de Vilafant que no pas de la rambla.

- Més a prop de Vilafant que no pas de la Rambla? Jove, em deixa de pedra. Però jo no vull pas anar a Vilafant, vull anar a Figueres. Tinc hora amb el notari a les cinc i després amb l´advocat.

- Per això li ho dic, perquè ara, quan baixi del tren, es trobarà a l´altra punta de la ciutat. De fet, serà al terme municipal de Vilafant.

- Però això és de bojos. I què hauré de fer llavors, tan lluny del centre de Figueres?

- Doncs, una de dues: anar amb autobús o agafar un taxi.

- Un moment, jove, a veure si ho he entès bé. M´està dient que per anar avui a cal notari vostè em vendrà un bitllet que em permetrà pujar a un tren que quan arribi a Figueres passarà de llarg el centre de la capital de la comarca i que després em deixarà en una estació nova situada al terme municipal de Vilafant i que a més, per acabar de reblar el clau, hauré d´agafar l´autobús o un taxi per poder tornar enrere fins a la rambla i arribar a cal notari a quarts de quinze?

- Efectivament. És exactament això el que li vull fer entendre.

- Doncs m´haurà de perdonar, però no ho entenc pas. Crec que tot plegat és una ximpleria de l´alçada d´una catedral. És com si Llançà deixés de tenir estació de tren i per anar-hi haguessis de baixar a l´estació de Vilajuïga o a la de Colera i després agafar un taxi per arribar-hi. De quin cervell privilegiat ha sortit una idea semblant?

- A mi no em miri, perquè jo sóc aquí només per vendre bitllets.

- Sí, és clar, ja ho sé. Vostè no hi té res a veure. Aquesta mena de decisions les prenen sempre els mateixos, els que guanyen un dineral a final de mes. I nosaltres, els usuaris, a callar i a patir les conseqüències. Quin país!

- És el que hi ha.

- Sí, però, vostè s´adona del desgavell que provoquen aquestes decisions? Per exemple, fins ara, a l´Alt Empordà, han estat milers de persones al llarg de dècades les que han emprat milers de vegades un transport públic tan vital per al país com és el tren. Estudiants i treballadors que han passat per èpoques més o menys bones i dolentes pel que fa als retards, sobretot a l´hora de tornar a casa. Estudiants i treballadors que no es podien permetre el luxe de tenir un cotxe. Però també persones grans que mai no n´han tingut o que ja no podien conduir.

- I tant!

- El tren convencional és una necessitat bàsica per a milers de persones. Pensi en la quantitat de gent que l´agafa cada setmana per anar a mercat els dijous (a dos carrers de distància de l´estació) o per visitar-se amb un especialista, per fer-se una radiografia, anàlisis de sang, unes ulleres, uns audífons, treure´s un queixal, anar a cal notari (com jo volia fer avui), a cal advocat o per fer un munt de coses.

- O encara que sigui només per anar a fer un vol per la Rambla i els carrers comercials.

- Exactament. Els dissabtes a la tarda de tot l´any el centre de Figueres és ple de gent que hi ha anat amb tren per a comprar o per a passar-hi la tarda. Els carrers són plens de gent que no du claus de cotxe a la butxaca. N´hi ha als cafès, a les botigues, a les llibreries, als cinemes...

- Sí, però ara hi ha més cotxes que no pas abans i la gent crema molta més gasolina.

- D´acord, però per què ha passat això? No creu que des de finals dels anys setanta fins ara no hi ha hagut prou temps i no s´han pagat prou impostos per a millorar el servei? És cert que s´ha posat aire condicionat a l´estiu als trens. Però per què n´han hagut de suprimir tants? Que no s´havia d´afavorir el transport públic?

- El que li deia: avui en dia tothom té cotxe.

- I el munt d´estacions que han tancat i abandonat. Fa pena passar per davant d´algunes.

- És el que hi ha. Tot ha canviat molt.

- Ja ho pot ben dir. I a sobre ara han tancat la de Figueres i cal baixar del tren gairebé a Vilafant. Quin desgavell!

- Què vol fer, doncs? Li faig el bitllet d´anada i tornada a Figueres?

- No, no pas per anar fins al terme municipal de Vilafant. No hi tinc res a fer allà, tan lluny del centre de Figueres. Tant per tant prefereixo que em vengui un bitllet per anar a Girona. Un cop allà ja trobaré un notari i un advocat que tinguin despatx a prop de l´estació. Per cert, l´estació de Girona encara és on era abans, al centre de la ciutat, o allà també s´han begut l´enteniment com a Figueres?

Posted: Thursday 22/03/2007 18:17
by UT596001
:plas :plas :plas :plas

M'he de baixar el barret davant d'aquest magnífic diàleg simulat a causa de treure el tren del centre de Figueres.

Posted: Friday 23/03/2007 12:42
by Minotaure
Autènticament excel·lent aquest diàleg. No es pot deixar més clar el què volen fer i el què comportarà aquesta decisió.

Posted: Wednesday 28/03/2007 10:08
by wefer
http://www.avui.cat/
--------------------------------------
Dubtes sobre l'arribada del TGV a Girona el 2009
L'alcaldessa, Anna Pagans, qüestiona que es pugui complir el calendari establert

E.E.

L'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, va posar en dubte ahir que el tren de gran velocitat (TGV) arribi a la ciutat el febrer del 2009, tal com preveu el calendari establert pel govern de Madrid, tenint en compte que encara no hi ha cap màquina treballant. "No sé si arribarà. En els últims mesos, però, l'Ajuntament i els tècnics han estat treballant molt en el projecte executiu", va assegurar l'alcaldessa. Pagans va recordar que els terminis no els ha posat el consistori sinó el ministeri de Foment.

El projecte preveu construir l'estació del tren en tres fases per evitar problemes importants de trànsit a la zona de la plaça Europa, una de les vies de comunicació més importants de la ciutat.

"Podrà haver-hi una viabilitat acceptable en la connexió de la plaça i els carrers del voltant", va assegurar el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Joan Pluma.

El primer que es construirà serà una part de les pantalles per on entraran els trens. "Això permetrà desplaçar la circulació per la rotonda d'Europa. Posteriorment es cobrirà i es podrà continuar traslladant part de l'obra al costat i restablir el trànsit per la part ja construïda", va puntualitzar Pluma. La proposta no és definitiva, perquè el consistori té previst negociar-la les properes setmanes amb els tècnics d'Adif. La nova estació tindrà quatre pisos soterrats.

Posted: Wednesday 28/03/2007 12:11
by entfe001
La mateixa notícia vista pel Diari de Girona:
Diari de Girona wrote:Pagans dubta que el TAV estigui acabat a temps perquè veu el 2009 «molt a prop»

DDEG, GIRONA.

L´alcaldessa de Girona, Anna Pagans (PSC), va expressar per primera vegada ahir els seus dubtes sobre l´arribada del Tren d´Alta Velocitat (TAV) de Girona. Pagans va assegurar a Punto Radio que «no depèn ni de l´Ajuntament ni de mi, però estem a març de 2007 i el febrer de 2009 és molt a prop». La representant municipal, davant la pregunta de si el TAV estarà acabat va respondre un «no ho sé». Fins ara Pagans havia mostrat sempre públicament la seva confiança amb Foment.

L´alcaldessa de Girona va explicar en el programa radiofònic Protagonistas de Luis del Olmo que «de moment el que sí que avança és el projecte constructiu, que s´ha agilitzat i estem col·laborant amb l´Adif per desenvolupar-lo».

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal (PSC), també va deixar entreveure algunes incerteses respecte al projecte de l´alta velocitat a Girona, tot i que es mostrava més confiat que l´alcaldessa gironina. Segons Nadal, el tren arribarà a l´estació de Sants de Barcelona a finals de 2007 i va advertir que el 80% del traçat fins a la frontera està en construcció i opina que «l´escull de Girona no creu que impedeixi que el 2009 estigui connectat amb França».

Aquests dubtes de l´alcaldessa de Girona coincideixen gairebé en el temps amb les primeres vacil·lacions del Ministeri de Foment. Com va avançar Diari de Girona el passat 4 de març, el Govern central ja no garanteix que aquesta infraestructura ferroviària estigui en funcionament a la ciutat de Girona l´any 2009. Així ho deixava entreveure en una resposta al diputat de Convergència i Unió (CiU) Jordi Xuclà, en la qual l´Estat posa matisos al compromís adquirit pels socialistes de portar la línia d´alta velocitat en la data anunciada.

Jordi Xuclà cada sis mesos ha fet la mateixa pregunta al Congrés dels Diputats i la resposta sempre havia estat la mateixa. «Quan està prevista l´arribada del TAV a la ciutat de Girona?», interpel·lava. Amb fermesa, la resposta del Govern sempre era «l´any 2009», sense matisos. La darrera resposta del Govern central sobre l´arribada de la línia de l´alta velocitat a la ciutat de Girona manté que està prevista per a l´any 2009, però afegia: «sempre que no sorgeixin imprevistos d´ordre tècnic».

L´any 2009 és la data que fins ara el PSOE havia fixat per a l´arribada de l´alta velocitat a Girona. Si es compleixen aquestes estimacions, el TAV seguirà acumulant retards, ja que amb el Govern del PP a Madrid s´afirmava que el tren d´alta velocitat arribaria el 2004.
Considerant que el projecte constructiu estipulava que les obres havien de començar el passat mes d'octubre per tenir llesta la via del TAV cap al març de 2009 (és a dir, ja amb un mes de retard), certament tenir-ho llest el 2009 ho veig més que difícil, més si tenim en compte que l'últim projecte ja era una variació de l'original per intentar tenir llesta la LAV a temps (la intenció original era soterrar primer la via convencional i després fer el segon túnel d'AV).

En un altre ordre de coses, però sense deixar el tema de la LAV per terres gironines, ara Figueres:
Diari de Girona wrote:Salvem presenta 2.150 adhesions contra el trasllat de l´estació del tren de Figueres

MARC ESTARRIOLA, FIGUERES.

L´entitat ecologista Salvem l´Empordà va presentar el passat 21 de març un total de 2150 adhesions individuals de persones que han sotasignat el model presentat durant la campanya de Salvem l'Empordà «I l'estació? On sempre i les vies soterrades», en contra del trasllat de l´estació del tren convencional. En aquest sentit, el portaveu de la formació, Lluís Banejam, considerava «un èxit que en tan sols dues setmanes, tanta gent hagi mostrat la seva indignació per aquest projecte sotasignant les al·legacions». D´altra banda, Banejam es va mostrar molt crític amb l´alcalde de Figueres, Joan Armangué (PSC) a qui va acusar de «ser incapaç de negociar la permanència de l´estació al centre de Figueres amb el Ministeri de Foment. Ens ha venut un fracàs com un gran éxit», va asseverar el portaveu.

En aquest sentit Banejam acusa Armangué d´haver portat una «mala gestió municipal» i que troba «incomprensible» la manera com el batlle defensa el projecte. Amb tot, l´ecologista apunta que s´han mostrat en contra de la nova anella ferroviària «des de fa molts anys», fent referència als comentaris d´Armangué que els acusava d´haver-se «adormit» i no protestar quan era el moment. «El primer procediment públic en el qual se´ns va permetre mostrar el nostre desacord va ser amb el Pla Director de l´Empordà, el qual feia referència a l´anella ferroviària i hi vam al·legar en contra. En segon lloc, ho hem fet ara amb l´estudi informatiu presentat pel Ministeri de Foment», va aclarir Banejam.

La campanya de recollida d´adhesions al manifest en contra del trasllat de l´estació del tren convencional de la seva ubicació actual s´ha portat a terme per diversos comerços de la capital. En un parell d´ocasions el portaveu explicava que s´han instal·lat punts de recollida de signatures a l´estació de Figueres, «per captar els propis usuaris del tren que en seran els màxims perjudicats», va dir. Amb tot, Banejam es mostrava molt optimista ahir i confiava que finalment no es canviï l´estació d´ubicació i es pugui quedar al centre, tal com passarà a Girona.

En un altre ordre de les coses Salvem també s´ha posicionat en contra dels nous accessos que han de facilitar l´arribada fins a la futura estació del TAV, situada a l´oest de Figueres. Una d´aquestes seria l´ampliació de l´A-26 provinent de Besalú. «Totes aquestes noves infraestructures no serien necessàries si no es produís el trasllat de l´estació», va dir l´ecologista. Pel que fa a l´anella ferroviària, la va qualificar «de bojos», apuntant que es podria posar en perill la resta de la xarxa ferroviària costanera en el suposat cas que finalment no es decidiexi enllaçar el nou traçat del tren convencional (paral·lel al TAV) amb l´actual xarxa ferroviària a la vessant est de Figueres.

Per la seva banda, l´Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP) també va presentar un total de 10 al·legacions a l´estudi informatiu redactat per Foment. Els motius de l´associació per evitar la desaparició de l´estació del centre de Figueres es basen en un seguit de qüestions de mobilitat i sostenibilitat, assegurant que la nova estació afavorirà el transport en vehicle particular.

Es comença a veure la realitat

Posted: Friday 30/03/2007 10:46
by genissimon
De El Punt:
EL PUNT wrote:Nadal creu que caldrà una via per a mercaderies

ÒSCAR PINILLA.

Dins del marc de la jornada El TGV: intermodalitat i mercaderies, organitzada pel Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya, el secretari general per a la Mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, Manel Nadal, va advertir que en un futur caldrà la construcció d'una nova línia ferroviària específica per les mercaderies a Girona. Durant el debat, Nadal va precisar que s'arribarà a aquest punt perquè la via quedarà saturada a causa del pas continu de trens regionals, de rodalies, d'alta velocitat i de mercaderies, que provocarà que hi hagi una demanda de més vies. Pel secretari general de Mobilitat, caldrà fer efectiva aquesta mesura també per la seguretat dels mateixos usuaris, ja que el projecte inicial preveu que les vies del tren quedin subterrànies pel centre de Girona. En aquest sentit, va anunciar que s'han establert les primeres converses amb el govern del País Valencià per reactivar la creació de quatre vies que uneixin aquesta comunitat i Tarragona. Nadal va coincidir amb els ponents a dir que no existeix un mercat a través de trens de mercaderies a la UE per culpa de dificultats estructurals i burocràtiques.
No a enterrar el tren a Girona. Si al pas dels AVE amb parada a Girona per una via del viaducte actual. Sí a quatre vies (dues de cada ample) per fora de Girona, per als trens sense parades. Segur que és molt més barat que el túnel. I atenció: en Nadal parla de rodalies a Girona !!!

Salut !!

Re: Es comença a veure la realitat

Posted: Friday 30/03/2007 16:34
by Guigui
genissimon wrote:I atenció: en Nadal parla de rodalies a Girona !!!
Això no vol dir res: En Montilla encara no sap de quin costat passar per la barrera tarifària del metro de Barcelona i en Clos no té ni idea de quin TP ha d'agafar per anar de casa seva a Catalunya Ràdio en un dia sense cotxes!

:avall

Re: Es comença a veure la realitat

Posted: Friday 30/03/2007 16:37
by Danzig
Guigui wrote:Això no vol dir res: En Montilla encara no sap de quin costat passar per la barrera tarifària del metro de Barcelon :avall
mai t'has equivocat al venir per exemple de Renfe i entrar al metro per les validadores antigues (o viceversa)?

Re: Es comença a veure la realitat

Posted: Friday 30/03/2007 16:44
by Guigui
Danzig wrote:
Guigui wrote:Això no vol dir res: En Montilla encara no sap de quin costat passar per la barrera tarifària del metro de Barcelon :avall
mai t'has equivocat al venir per exemple de Renfe i entrar al metro per les validadores antigues (o viceversa)?
Personalment, no. Però encara que fos el cas, cosa normal, i a més d'un turista ja he ajudat a passar pel costat correcte, el fet és que ningú de nosaltres té tot un equip d'assessors personals que ens programa cada pas en cada moment.

Ho sento, però als polítics no els en deixo passar ni una. Foten el que els rota amb els nostres diners i sentiments i, a sobre, els hem de riure la gràcia?

Re: Es comença a veure la realitat

Posted: Friday 30/03/2007 16:49
by entfe001
genissimon wrote:I atenció: en Nadal parla de rodalies a Girona !!!
Us oblideu que en quatre dies tenim eleccions municipals...
Guigui wrote:Això no vol dir res: En Montilla encara no sap de quin costat passar per la barrera tarifària del metro de Barcelona i en Clos no té ni idea de quin TP ha d'agafar per anar de casa seva a Catalunya Ràdio en un dia sense cotxes!

:avall
I que en Maragall va ser el primer usuari en cometre frau al TramBaix! :D

Per cert, la del Clos i el dia sense cotxes va ser antològica... el millor va ser la part en què un oient va trucar a l'emissora per dir que tenia una línia d'autobús directa! (crec recordar que era el 7) Evidentment, es va endur el premi anual de l'Alguna pregunta més? de carrer :)

Posted: Monday 16/04/2007 9:35
by wefer
http://www.avui.cat/
------------------------------
La nova estació de Figueres acollirà el doble de viatgers
L'objectiu és ser la porta d'entrada del turisme de la Garrotxa i la Costa Brava
Salvem l'Empordà demana que es mantingui l'actual traçat pel centre de la ciutat i que se soterri

Elisabet Escriche

La nova estació intermodal de Figueres, que servirà tant pel tren convencional com pel de gran velocitat (TGV), absorbirà quasi el doble de passatgers dels que té actualment aquesta infraestructura. Per l'estació, ubicada al centre de Figueres, passen cada any 1,4 milions d'usuaris. El govern preveu que aquesta xifra augmenti fins als 2,5 milions el 2010 i fins als 3,5 l'any 2026.

"Es convertirà en una de les estacions més importants de Catalunya perquè serà la porta d'entrada del turisme de la Costa Brava nord i centre i, també, l'estació de referència de la comarca de la Garrotxa", assegura l'alcalde, Joan Armangué.

Tot i que de moment no s'han fet estudis, l'ajuntament té clar que l'arribada de l'alta velocitat també farà incrementar la població. "Estarem només a 40 minuts de Barcelona i això provocarà un canvi d'hàbits residencials i laborals", puntualitza Armangué.

La nova estació es construirà a l'oest de la capital de l'Alt Empordà. De fet, gran part dels terrenys estan dins del terme municipal de Vilafant. L'Ajuntament de Figueres veu amb bons ulls el canvi d'ubicació, tot i que en les al·legacions ha demanat que la infraestructura es faci una mica més al sud per tenir un accés més directe amb la N-II i la N-260, i així, millorar la connexió amb Olot i el litoral gironí.

"Amb el canvi de lloc s'eliminaran els sis quilòmetres de via que travessen la ciutat de Figueres i també els dos passos a nivell que hi ha dins la trama urbana", explica l'alcalde. "Volem que se situï al costat dret de la AP-7, i no a l'esquerra com inicialment està previst, ja que tindrà millor connexió amb les diferents vies de comunicació", afegeix.

Els qui no donen el vistiplau al trasllat són l'entitat ecologista Salvem l'Empordà i l'Associació per a la Promoció del Transport Públic. Afirmen que el canvi serà un "fracàs" perquè els usuaris hauran d'agafar el cotxe o l'autobús per arribar a l'estació i creuen que, igual que ha fet Girona, Figueres havia d'haver lluitat perquè la infraestructura es quedés al centre i la línia fos soterrada.

Per evitar el trasllat, Salvem l'Empordà va dur a terme una campanya de recollida d'al·legacions. En només dues setmanes en van aconseguir 2.150, que ja han enviat a Madrid. "Ha estat un èxit", explica la portaveu de Salvem l'Empordà, Montse Pascual. "Fa anys que reivindiquem que l'estació es quedi al centre. És un fracàs que l'alcalde hagi estat incapaç d'evitar el canvi", afegeix.

Impacte ambiental

Les altres dues al·legacions que ha presentat l'Ajuntament al projecte fet per Foment fan referència a petits canvis de traçat per reduir l'impacte ambiental, sobretot a la zona de Vilafant, i a l'espai que ocupa l'estació. El ministeri proposa que tingui 481 m2 i el consistori en vol 6.600. La meitat es destinarien als viatgers del tren convencional i del TGV i a una estació d'autobusos, que ara també està situada al centre de la ciutat. L'altra part absorbiria espais complementaris, com un aparcament amb capacitat per a un miler de vehicles i el servei de taxis. "Ja hem tingut alguna reunió amb representants de Foment i veuen bé les nostres propostes", assegura l'alcalde de Figueres.