Posted: Sunday 11/03/2007 14:35
Suma y sigue amb el soterrament del tren a Girona.
Diari de Girona wrote:Veïns de Pedret demanen que Montilla faci de mitjancer per allargar el túnel del tren
J.B.M., GIRONA.
Un veí de Pedret, Josep Maria Pradas, en nom de tots els afectats del sector ha enviat un escrit al president de la Generalitat, José Montilla, per demanar-li que intercedeixi davant el Ministeri de Foment perquè s´allargui el túnel del tren. Pradas és un dels residents en el sector que s´han mobilitzat des del principi per evitar que la construcció de la nova línia de tren li acabi destruint part de la propietat.
En el seu escrit, Pradas recorda a Montilla que el túnel del tren convencional, a l´alçada del barri de Pedret «és a un quilòmetre i escaig de la Catedral de Girona». «Tots els veïns de Girona veiem bé que es tregui el viaducte del tren que travessa la ciutat, però ningú (incloent-hi regidors de tots els partits de l´Ajuntament) entén que el túnel no surti un quilòmetre més al nord, fora ja de la zona urbana», explica. En aquest sentit, els afectats recorden que la sortida del túnel un quilòmetre més lluny ja «es va projectar pel Ministeri de Foment en el 2002, després de realitzar sondejos i estudis» i era una «sortida que no molestava ningú».
Entre altres consideracions tècniques, assenyala que «l´enllaç de les vies de tren a la sortida del túnel amb les ja existents és més fàcil en el projecte de 2002» ja que aquesta zona és un camp. A més afegeixen que en el projecte de 2002, «es podrien aprofitar els materials sobrants de l´excavació del túnel i fer-los servir de farciment entre les vies actuals i la muntanya».
Segons Pradas, no es comprèn que «es desentenguin de l´al·legació, presentada pel nostre ajuntament de Girona, d´allargar un quilòmetre més el túnel» ja que «tots els partits votaren a favor en un ple». Pel que fa a l´entesa entre l´Ajuntament de Girona, la Generalitat i Govern central, el veí afirma que «hauria de ser bo, pel bé de Girona. I a més, és que estan tots dirigits pel Partit Socialista».
En la carta, els veïns donen deu arguments per explicar per què és pitjor el nou traçat que el de 2002. «Desaprofita una oportunitat única i històrica de treure el tren fora de la zona urbana. Si no seria un error del s. XXI. Es presentaren moltes al·legacions acompanyades de 2.055 firmes», assenyala. També recorda que «el Ministeri de Foment les va denegar, donant l´excusa que el terreny no era apte o adequat». Pradas informa el president de la Generalitat que un expert «va dir que sí és viable» ja que la «meitat d´aquest quilòmetre de prolongació es podria construir amb fals túnel en sortir a la superfície». «El projecte que presenten com a definitiu, ara ens talla el carrer a veïns i empreses. Aquest carrer també comunica amb la carretera que puja al barri de Montjuïc d´uns 3.000 habitants», assenyala.
Una altra de les conseqüències és que «s´han d´esfondrar dues cases (i deixa a dos jubilats sense el seu hort)» i a més es «construeix un mur a 3 metres de la porta de dues cases i les deixa sense jardí ni sortida».
El nou traçat generarà problemes de trànsit i comunicació. «Veïns i treballadors haurem de fer dos quilòmetres més de volta per accedir al centre de la ciutat i incomunica i divideix zones de Girona com Montjuïc, Pedret i Pont Major, la part nord de Girona», afirma Pradas.
En previsió que es modifiquin infraestructures, Pradas considera que si «es treiessin les vies, es podria aprofitar per al futur desviament de la carretera de Palamós». A més, «s´estalviarien construir el tercer carril del tren interí, d´aproximadament un quilòmetre de llarg, així com un mur de 200 metres».
El veí acaba l´escrit demanant que «en nom meu i de tots els veïns, que ho prengui en consideració per bé dels afectats i per el de la nostra ciutat».