El AVE y la Sagrada Familia
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El dia de la marmota
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/10 ... _76479.php
L'Audiència Nacional rebutja paralitzar les obres del TGV davant de la Sagrada Família
Adif es compromet a recalcular l'eix del túnel perquè respecti les distàncies pactades
Europa Press
Audiència Nacional
Ult. Act. 30/10/2009 19:24
L'Audiència Nacional ha decidit no paralitzar les obres del túnel del TGV davant de la Sagrada Família de Barcelona, com havia demanat fa una setmana la junta constructora del temple, perquè el mur pantalla que es construeix per protegir l'edifici s'aproxima més del que s'havia projectat.
En la seva interlocutòria, la secció vuitena de la sala del contenciós administratiu de l'Audiència considera que no hi ha circumstàncies "d'especial urgència" per suspendre provisionalment les obres.
És la tercera vegada que la junta del temple sol·licita una mesura cautelar d'aquestes característiques perquè considera que el pas del túnel tan a prop del temple representa un perill per a la seva estabilitat.
En el seu recurs, la junta va al·legar que ja s'havien realitzat vint puntals del mur pantalla i s'havia executat la pantalla davant del mateix temple. Alhora, afirma que, tant en el projecte de l'estudi informatiu del 2006 com el projecte bàsic de la plataforma de juny del 2009, consta que la pantalla passaria a 1,95 metres de la façana de la Sagrada Família i, tot i això, en l'execució la separació és només d'1,12 metres.
La junta ha criticat que hi havia un compromís signat amb l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) conforme no començarien les obres de la pantalla fins a la resolució d'un estudi real i fidedigne sol·licitat per l'administrador ferroviari, però, segons la junta, l'acord no s'ha complert.
L'Audiència Nacional fa seus els arguments del director de l'obra, qui va informar al tribunal que l'eix del túnel va haver de "replantejar-se" perquè no totes les façanes del carrer Mallorca estan perfectament alineades.
Tot i això, el mateix director ha assegurat que es recalcularà l'eix del túnel perquè sigui equidistant a les façanes dels dos costats del carrer, de manera que la pantalla de puntals "quedaria tal qual s'estableix en el projecte". Alhora, mentre es redacti el corresponent informe tècnic "no s'executarà cap pilot a la pantalla de protecció del temple".
Els responsables de les obres informaran "puntualment" de la marxa de les obres a l'Audiència Nacional.
L'Audiència Nacional rebutja paralitzar les obres del TGV davant de la Sagrada Família
Adif es compromet a recalcular l'eix del túnel perquè respecti les distàncies pactades
Europa Press
Audiència Nacional
Ult. Act. 30/10/2009 19:24
L'Audiència Nacional ha decidit no paralitzar les obres del túnel del TGV davant de la Sagrada Família de Barcelona, com havia demanat fa una setmana la junta constructora del temple, perquè el mur pantalla que es construeix per protegir l'edifici s'aproxima més del que s'havia projectat.
En la seva interlocutòria, la secció vuitena de la sala del contenciós administratiu de l'Audiència considera que no hi ha circumstàncies "d'especial urgència" per suspendre provisionalment les obres.
És la tercera vegada que la junta del temple sol·licita una mesura cautelar d'aquestes característiques perquè considera que el pas del túnel tan a prop del temple representa un perill per a la seva estabilitat.
En el seu recurs, la junta va al·legar que ja s'havien realitzat vint puntals del mur pantalla i s'havia executat la pantalla davant del mateix temple. Alhora, afirma que, tant en el projecte de l'estudi informatiu del 2006 com el projecte bàsic de la plataforma de juny del 2009, consta que la pantalla passaria a 1,95 metres de la façana de la Sagrada Família i, tot i això, en l'execució la separació és només d'1,12 metres.
La junta ha criticat que hi havia un compromís signat amb l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) conforme no començarien les obres de la pantalla fins a la resolució d'un estudi real i fidedigne sol·licitat per l'administrador ferroviari, però, segons la junta, l'acord no s'ha complert.
L'Audiència Nacional fa seus els arguments del director de l'obra, qui va informar al tribunal que l'eix del túnel va haver de "replantejar-se" perquè no totes les façanes del carrer Mallorca estan perfectament alineades.
Tot i això, el mateix director ha assegurat que es recalcularà l'eix del túnel perquè sigui equidistant a les façanes dels dos costats del carrer, de manera que la pantalla de puntals "quedaria tal qual s'estableix en el projecte". Alhora, mentre es redacti el corresponent informe tècnic "no s'executarà cap pilot a la pantalla de protecció del temple".
Els responsables de les obres informaran "puntualment" de la marxa de les obres a l'Audiència Nacional.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: El AVE y la Sagrada Familia
La meva opinió en aquest tema és molt clara. L'oposició a la construcció del túnel es totalment política i no tècnica com volen fer creure.
Quan es va signar la construcció del túnel per unir Sants amb La Sagrera, a Madrid governaba el PP i a la Generalitat CIU.
La firma del document va ser a càrrec dels governants d'aquell moment, juntament amb l'Ajuntament, és a dir PP, CIU i PSOE.
En aquell moment, el Sr. Rigol (president ara del patronat de la Sagrada Família) era president del Parlament i no va dir ni mut, posiblement per que no sabien si s'arrivaria a fer o no.
De cop i volta canvien les truites i tan el PP com CIU deixen els seus respectius governs i a l'aprovar-se el començament de les obres canvien d'opinió posicionant-se en contra del que ells havien signat.
Algú s'ha preguntat cóm és que de la nit al matí apareixen milers de pancartres totes iguals demanant l'AVE pel litoral.
Repeteixo que ho tinc molt clar. Tot és política i que consti que crec que quasi tots el s polítics (de tots els partits) només volen tenir segur el seu escó i tant els fa el bé del poble com l'interés comú. L'únic interés és el seu, i si no recordeu els retards en la construcció de l'AVE a Catalunya. Si ha de pasar per l'aeroport o no, si ha d'entrar a Barcelona pel Prat, per l'Hospitalet o si ha de fer la volta pel Vallés fins a La Sagrera.
En fí, no em vull allargar més. Crec que no passarà res amb la Sagrada Família i que totes les mesures posibles s'hauran pres i si no com és que no ha caigut encara després de passar dues linies de metro a la mateixa alçada de la cripta.
Quan es va signar la construcció del túnel per unir Sants amb La Sagrera, a Madrid governaba el PP i a la Generalitat CIU.
La firma del document va ser a càrrec dels governants d'aquell moment, juntament amb l'Ajuntament, és a dir PP, CIU i PSOE.
En aquell moment, el Sr. Rigol (president ara del patronat de la Sagrada Família) era president del Parlament i no va dir ni mut, posiblement per que no sabien si s'arrivaria a fer o no.
De cop i volta canvien les truites i tan el PP com CIU deixen els seus respectius governs i a l'aprovar-se el començament de les obres canvien d'opinió posicionant-se en contra del que ells havien signat.
Algú s'ha preguntat cóm és que de la nit al matí apareixen milers de pancartres totes iguals demanant l'AVE pel litoral.
Repeteixo que ho tinc molt clar. Tot és política i que consti que crec que quasi tots el s polítics (de tots els partits) només volen tenir segur el seu escó i tant els fa el bé del poble com l'interés comú. L'únic interés és el seu, i si no recordeu els retards en la construcció de l'AVE a Catalunya. Si ha de pasar per l'aeroport o no, si ha d'entrar a Barcelona pel Prat, per l'Hospitalet o si ha de fer la volta pel Vallés fins a La Sagrera.
En fí, no em vull allargar més. Crec que no passarà res amb la Sagrada Família i que totes les mesures posibles s'hauran pres i si no com és que no ha caigut encara després de passar dues linies de metro a la mateixa alçada de la cripta.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pancarta a la Sagrada Família contra les obres
http://www.3cat24.cat/noticia/441866/ba ... del-temple
Despenjada una pancarta de la Sagrada Família per exigir que s'aturin les obres de l'AVE a tocar del temple
Actualitzat a les 10:51 h 18/12/2009
Activistes en defensa del patrimoni de Catalunya han despenjat una pancarta de 25 metres d'una de les torres de la façana del naixement de la Sagrada Família per exigir que s'aturi el projecte del tunel de l'AVE a tocar del temple. Amb aquesta acció volen alertar que el projecte posa en perill monuments únics al món, com la Sagrada Família i la Pedrera. La Junta Permanent en defensa del patrimoni ha demanat a les administracions que aturin les obres i reconsiderin el traçat del TGV pel centre de Barcelona.
Despenjada una pancarta de la Sagrada Família per exigir que s'aturin les obres de l'AVE a tocar del temple
Actualitzat a les 10:51 h 18/12/2009
Activistes en defensa del patrimoni de Catalunya han despenjat una pancarta de 25 metres d'una de les torres de la façana del naixement de la Sagrada Família per exigir que s'aturi el projecte del tunel de l'AVE a tocar del temple. Amb aquesta acció volen alertar que el projecte posa en perill monuments únics al món, com la Sagrada Família i la Pedrera. La Junta Permanent en defensa del patrimoni ha demanat a les administracions que aturin les obres i reconsiderin el traçat del TGV pel centre de Barcelona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: El AVE y la Sagrada Familia
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01 ... _84077.php
‘Spanien: Tunnel gegen Tempel’
Una cadena de televisió alemanya critica el túnel del TGV per la Sagrada Família i recorda els esfondraments del Carmel i de l’Arxiu Històric de Colònia
Cristina Palomar
Sagrada Família
Ult. Act. 12/01/2010 02:38
“El número u de les atraccions turístiques d’Espanya, la Sagrada Família, s’ensorra. Sort que fins ara és una visió de l’horror, ja que l’obra més famosa de l’arquitecte Antoni Gaudí segueix dreta. Tanmateix, molts temen aquesta desgràcia a Barcelona, ja que al costat d’aquest temple en construcció ha de passar en un futur immediat un tren d’alta velocitat per un túnel situat a pocs centímetres dels fonaments de la Sagrada Família”. Així comença un programa que està preparant la cadena de televisió alemanya pública ARD-Das Erste sobre les obres de construcció del túnel del TGV pel centre de Barcelona.
Sota el títol Espanya: un túnel contra el temple, el reportatge –que s’emetrà els pròxims dies en horari de màxima audiència al primer canal– critica l’obsessió del consistori per “transformar la ciutat en un parc temàtic”, “inventant megaprojectes que ningú necessita” i fent que “viure a la ciutat sigui cada vegada menys confortable”. El periodista, que recull imatges d’una reunió de la Plataforma Ave pel Litoral, recorda l’accident del barri del Carmel del 2005, però sobretot l’enfonsament de l’Arxiu Històric de Colònia del mes de març de l’any passat, on les obres del metro van engolir literalment l’edifici provocant almenys un mort i nou desapareguts.
‘Spanien: Tunnel gegen Tempel’
Una cadena de televisió alemanya critica el túnel del TGV per la Sagrada Família i recorda els esfondraments del Carmel i de l’Arxiu Històric de Colònia
Cristina Palomar
Sagrada Família
Ult. Act. 12/01/2010 02:38
“El número u de les atraccions turístiques d’Espanya, la Sagrada Família, s’ensorra. Sort que fins ara és una visió de l’horror, ja que l’obra més famosa de l’arquitecte Antoni Gaudí segueix dreta. Tanmateix, molts temen aquesta desgràcia a Barcelona, ja que al costat d’aquest temple en construcció ha de passar en un futur immediat un tren d’alta velocitat per un túnel situat a pocs centímetres dels fonaments de la Sagrada Família”. Així comença un programa que està preparant la cadena de televisió alemanya pública ARD-Das Erste sobre les obres de construcció del túnel del TGV pel centre de Barcelona.
Sota el títol Espanya: un túnel contra el temple, el reportatge –que s’emetrà els pròxims dies en horari de màxima audiència al primer canal– critica l’obsessió del consistori per “transformar la ciutat en un parc temàtic”, “inventant megaprojectes que ningú necessita” i fent que “viure a la ciutat sigui cada vegada menys confortable”. El periodista, que recull imatges d’una reunió de la Plataforma Ave pel Litoral, recorda l’accident del barri del Carmel del 2005, però sobretot l’enfonsament de l’Arxiu Històric de Colònia del mes de març de l’any passat, on les obres del metro van engolir literalment l’edifici provocant almenys un mort i nou desapareguts.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El ventilador va escampant
Vaja, vaja... La suposadament seriosa ARD (una mena de BBC a l'alemanya) fa el joc a l'esgarip sensacionalista.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Si ens queixem dels periodistes d'aquí, imagineu-vos dels periodistes de fora, que no coneixen la situació. Per començar, a prop de la Sagrada Família no hi passarà cap tren d'alta velocitat, sinó un tren d'ample UIC que circularà com a màxim a 100 km/h.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Un tren d'alta velocitat si, perquè estan capacitats per fer-ho, però no a alta velocitat XD
Però tens tota la raó. A més em fa gràcia lo de parc temàtic... ni que Berlín no fos un temátic, fins i tot tenen cases okupa temàtiques XD
Però tens tota la raó. A més em fa gràcia lo de parc temàtic... ni que Berlín no fos un temátic, fins i tot tenen cases okupa temàtiques XD
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Inspecció de la Unesco
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/02 ... _86710.php
L’Estat controla l’accés dels crítics amb l’AVE als tècnics de la Unesco
Dos inspectors visitaran dilluns que ve les obres del túnel de Mallorca. El ministeri de Cultura organitza la visita de tres dies
Cristina Palomar
Sagrada Família
Ult. Act. 04/02/2010 01:11
Dos tècnics de la Unesco, un enginyer i un geòleg, visitaran a partir de dilluns que ve les obres de construcció del túnel del TGV pel centre de Barcelona per avaluar les possibles conseqüències que aquesta infraestructura pot tenir en el temple de la Sagrada Família, declarat Patrimoni de la Humanitat per aquest organisme internacional.
Els dos inspectors s’estaran a la Ciutat Comtal fins dimecres, en una visita organitzada pel ministeri de Cultura. Si no hi ha canvis d’última hora, les reunions amb l’Adif, la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona ocuparan gran part de l’agenda de treball, mentre que a les dues entitats veïnals i cíviques –la plataforma AVE pel Litoral i la Junta Permanent en defensa del Patrimoni de Catalunya– i al Patronat del temple expiatori el govern central només els ha donat dues hores i mitja d’audiència a repartir-se entre tots tres.
La decisió ministerial de controlar l’accés als inspectors de la Unesco de les veus crítiques amb el túnel ja ha provocat les primeres queixes. La plataforma AVE pel Litoral ha exigit a la ministra Ángeles González-Sinde una modificació de l’agenda per tenir més temps per exposar els seus arguments contraris a l’actual traçat. “És un abús de poder per manipular la visita de la Unesco”, va denunciar ahir el portaveu de la plataforma veïnal, Pere Vallejo. “Si no hi ha una rectificació i es varia l’horari, no ens hi entrevistarem”, va afegir. Es dóna el cas que el control no es limita només a l’horari. També s’ha decidit que a aquesta trobada hi assisteixin representants de les tres administracions.
Exigències de la Unesco
La Unesco va exigir el setembre passat al govern espanyol que facilités la visita dels tècnics “perquè es revisi el projecte i el seu possible impacte advers, així com els possibles danys irreversibles en l’estructura de la Sagrada Família”. A la carta, la Unesco també reclamava a Madrid tota la documentació sobre el projecte i lamentava que no s’hagués considerat la possibilitat de canviar el traçat per allunyar-lo del temple.
La desconfiança de la Unesco amb el govern espanyol no ha parat de créixer des que el juny passat, en una reunió celebrada a Sevilla, el ministeri de Cultura va presentar un informe ple d’errors per evitar que la façana del Naixement es declarés monument en perill. A l’informe s’afirmava que la façana era a 61 metres del túnel del TGV i no a 33, que són els reals. Per aquesta qüestió va ser cessat el subdirector general de Cultura, Luis Lafuente.
L’Estat controla l’accés dels crítics amb l’AVE als tècnics de la Unesco
Dos inspectors visitaran dilluns que ve les obres del túnel de Mallorca. El ministeri de Cultura organitza la visita de tres dies
Cristina Palomar
Sagrada Família
Ult. Act. 04/02/2010 01:11
Dos tècnics de la Unesco, un enginyer i un geòleg, visitaran a partir de dilluns que ve les obres de construcció del túnel del TGV pel centre de Barcelona per avaluar les possibles conseqüències que aquesta infraestructura pot tenir en el temple de la Sagrada Família, declarat Patrimoni de la Humanitat per aquest organisme internacional.
Els dos inspectors s’estaran a la Ciutat Comtal fins dimecres, en una visita organitzada pel ministeri de Cultura. Si no hi ha canvis d’última hora, les reunions amb l’Adif, la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona ocuparan gran part de l’agenda de treball, mentre que a les dues entitats veïnals i cíviques –la plataforma AVE pel Litoral i la Junta Permanent en defensa del Patrimoni de Catalunya– i al Patronat del temple expiatori el govern central només els ha donat dues hores i mitja d’audiència a repartir-se entre tots tres.
La decisió ministerial de controlar l’accés als inspectors de la Unesco de les veus crítiques amb el túnel ja ha provocat les primeres queixes. La plataforma AVE pel Litoral ha exigit a la ministra Ángeles González-Sinde una modificació de l’agenda per tenir més temps per exposar els seus arguments contraris a l’actual traçat. “És un abús de poder per manipular la visita de la Unesco”, va denunciar ahir el portaveu de la plataforma veïnal, Pere Vallejo. “Si no hi ha una rectificació i es varia l’horari, no ens hi entrevistarem”, va afegir. Es dóna el cas que el control no es limita només a l’horari. També s’ha decidit que a aquesta trobada hi assisteixin representants de les tres administracions.
Exigències de la Unesco
La Unesco va exigir el setembre passat al govern espanyol que facilités la visita dels tècnics “perquè es revisi el projecte i el seu possible impacte advers, així com els possibles danys irreversibles en l’estructura de la Sagrada Família”. A la carta, la Unesco també reclamava a Madrid tota la documentació sobre el projecte i lamentava que no s’hagués considerat la possibilitat de canviar el traçat per allunyar-lo del temple.
La desconfiança de la Unesco amb el govern espanyol no ha parat de créixer des que el juny passat, en una reunió celebrada a Sevilla, el ministeri de Cultura va presentar un informe ple d’errors per evitar que la façana del Naixement es declarés monument en perill. A l’informe s’afirmava que la façana era a 61 metres del túnel del TGV i no a 33, que són els reals. Per aquesta qüestió va ser cessat el subdirector general de Cultura, Luis Lafuente.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: El AVE y la Sagrada Familia
El reportatge sembla que semetrà demà diumenge. Pel que veig, deu ser un programa tipus 30 minuts, amb reportatges curts:metring wrote: ‘Spanien: Tunnel gegen Tempel’
Una cadena de televisió alemanya critica el túnel del TGV per la Sagrada Família i recorda els esfondraments del Carmel i de l’Arxiu Històric de Colònia
http://www.daserste.de/weltspiegel/default.asp
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: El AVE y la Sagrada Familia
tampoc són sensacionalistes gràcies a déu...wefer wrote:El reportatge sembla que semetrà demà diumenge. Pel que veig, deu ser un programa tipus 30 minuts, amb reportatges curts:metring wrote: ‘Spanien: Tunnel gegen Tempel’
Una cadena de televisió alemanya critica el túnel del TGV per la Sagrada Família i recorda els esfondraments del Carmel i de l’Arxiu Històric de Colònia
http://www.daserste.de/weltspiegel/default.asp
Re: El AVE y la Sagrada Familia
http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... ?id=332709
Una comissió de la Unesco examina la Sagrada Família i les obres de l'AVE
Els experts volen comprovar que el traçat viari no afectarà els fonaments del temple
EFE / LAMALLA.CAT
Una comissió de la Unesco s'ha reunit aquest dilluns a Barcelona amb representants de la Junta Constructora de la Sagrada Família per avaluar les conseqüències que el traçat de l'AVE poden ocasionar al temple projectat per l'arquitecte modernista Antoni Gaudí. Després de la reunió, que ha durat prop de dues hores, el president delegat de la Junta Constructora, Joan Rigol, s'ha mostrat "reconfortat" per l'interès de l'organisme de l'ONU, segons ha informat la mateixa Junta.
Joan Rigol, president de la Junta Constructora de la Sagrada Família
Rigol ha explicat també que en l'entrevista amb els tècnics s'han tractat dos temes clau. D'una banda, els representants de la Junta han subratllat el perill que suposa realitzar operacions en el terreny arenós sobre el qual s'assenta el temple. D'altra banda, han advertit que el pas de l'AVE crearia una variació en la superfície del temple i multiplicaria el pas de l'aigua per quatre, cosa que podria afectar els fonaments de la catedral.
La visita d'aquesta comissió de la Unesco té lloc després que el Comitè del Patrimoni Mundial d'aquest organisme de Nacions Units, reunit a Sevilla el juny passat, decidís no incloure el projecte de Gaudí a la llista de Patrimoni en Perill. Està previst que els experts que han examinat la Sagrada Família donin a conèixer les seves conclusions en el termini d'un mes.
Una comissió de la Unesco examina la Sagrada Família i les obres de l'AVE
Els experts volen comprovar que el traçat viari no afectarà els fonaments del temple
EFE / LAMALLA.CAT
Una comissió de la Unesco s'ha reunit aquest dilluns a Barcelona amb representants de la Junta Constructora de la Sagrada Família per avaluar les conseqüències que el traçat de l'AVE poden ocasionar al temple projectat per l'arquitecte modernista Antoni Gaudí. Després de la reunió, que ha durat prop de dues hores, el president delegat de la Junta Constructora, Joan Rigol, s'ha mostrat "reconfortat" per l'interès de l'organisme de l'ONU, segons ha informat la mateixa Junta.
Joan Rigol, president de la Junta Constructora de la Sagrada Família
Rigol ha explicat també que en l'entrevista amb els tècnics s'han tractat dos temes clau. D'una banda, els representants de la Junta han subratllat el perill que suposa realitzar operacions en el terreny arenós sobre el qual s'assenta el temple. D'altra banda, han advertit que el pas de l'AVE crearia una variació en la superfície del temple i multiplicaria el pas de l'aigua per quatre, cosa que podria afectar els fonaments de la catedral.
La visita d'aquesta comissió de la Unesco té lloc després que el Comitè del Patrimoni Mundial d'aquest organisme de Nacions Units, reunit a Sevilla el juny passat, decidís no incloure el projecte de Gaudí a la llista de Patrimoni en Perill. Està previst que els experts que han examinat la Sagrada Família donin a conèixer les seves conclusions en el termini d'un mes.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Catedral"
Déu n'hi do de l'efecte apocalíptic, que es noti a tres quilòmetres!D'altra banda, han advertit que el pas de l'AVE crearia una variació en la superfície del temple i multiplicaria el pas de l'aigua per quatre, cosa que podria afectar els fonaments de la catedral.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Algú ha vist el reportatge? L'han emès? Perquè m'ha desaparegut de la pàgina web...wefer wrote:El reportatge sembla que semetrà demà diumenge. Pel que veig, deu ser un programa tipus 30 minuts, amb reportatges curts: http://www.daserste.de/weltspiegel/default.asp
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: El AVE y la Sagrada Familia
http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... ?id=342180
La Plataforma AVE Litoral denuncia l'aparició d'un forat al costat de la Sagrada Família
Adif afirma que s'ha produït un “estovament del paviment” pel pes dels autobusos
EFE
La Plataforma AVE Litoral (PAL) ha denunciat l'aparició, sobre les 20.00h d'aquest dimecres, d'un forat prop de la Sagrada Família, al costat de les obres de l'AVE que s'estan fent a la zona. Fonts d'Adif han negat els fets, assegurant que la seva aparició no ha tingut res a veure amb les obres de l'AVE i que el que s'ha produït ha estat un "estovament del paviment" pel pes dels autobusos que ha de suportar l'asfalt, en una zona que no està acostumada a un trànsit tan pesat.
Segons la Plataforma AVE Litoral, el forat, d'un metre de diàmetre, va aparèixer a l'asfalt del carrer Mallorca, davant del passatge de la Font, just al costat de la zona on es construeixen els pilars que faran de mur pantalla del temple de la Sagrada Família. També han informat que tot just aparèixer el forat operaris d'Adif el van tapar amb terra i amb una xapa de ferro, i que fins i tot els Mossos d'Esquadra van posar un furgó per evitar els curiosos.
Des de la PAL es reclama que s'analitzin els fets i que “no es tapin sense més”, perquè hi pot haver problemes amb l'aigua del subsòl de Barcelona, ja que és possible que es produeixin corriments i petites esquerdes que amb el temps puguin tenir conseqüències més o menys greus.
Afegeixen que en una situació com aquesta "no hi ha problemes petits" i demanen una anàlisi més detallada "perquè aquestes coses són senyals".
La Plataforma AVE Litoral denuncia l'aparició d'un forat al costat de la Sagrada Família
Adif afirma que s'ha produït un “estovament del paviment” pel pes dels autobusos
EFE
La Plataforma AVE Litoral (PAL) ha denunciat l'aparició, sobre les 20.00h d'aquest dimecres, d'un forat prop de la Sagrada Família, al costat de les obres de l'AVE que s'estan fent a la zona. Fonts d'Adif han negat els fets, assegurant que la seva aparició no ha tingut res a veure amb les obres de l'AVE i que el que s'ha produït ha estat un "estovament del paviment" pel pes dels autobusos que ha de suportar l'asfalt, en una zona que no està acostumada a un trànsit tan pesat.
Segons la Plataforma AVE Litoral, el forat, d'un metre de diàmetre, va aparèixer a l'asfalt del carrer Mallorca, davant del passatge de la Font, just al costat de la zona on es construeixen els pilars que faran de mur pantalla del temple de la Sagrada Família. També han informat que tot just aparèixer el forat operaris d'Adif el van tapar amb terra i amb una xapa de ferro, i que fins i tot els Mossos d'Esquadra van posar un furgó per evitar els curiosos.
Des de la PAL es reclama que s'analitzin els fets i que “no es tapin sense més”, perquè hi pot haver problemes amb l'aigua del subsòl de Barcelona, ja que és possible que es produeixin corriments i petites esquerdes que amb el temps puguin tenir conseqüències més o menys greus.
Afegeixen que en una situació com aquesta "no hi ha problemes petits" i demanen una anàlisi més detallada "perquè aquestes coses són senyals".
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Hola,
El otro día mientras veía casualmente una foto de la Sagrada Familia, estiré un poco el brazo y se me rasgó la camisa... yo creo que hay que investigarlo porque ningún pequeño hecho ha de pasar de largo. Es muy importante que miren bien los técnicos el agujerito de la camisa, no vaya a ser que la culpa sea del AVE y del túnel... ¡será posible qué panda! ¡vaya tropa!
Por cierto el túnel bajo la Sagrada Familia lo encuentro erróneo completamente, pero no porque se le vaya a caer la casa encima a nadie, sino porque el túnel de Aragón hubiese sido la solución que deberían haber defendido sumada a la creación de un tercer túnel destinado a cercanías, por ejemplo siguiendo toda la avenida Diagonal. Defender un túnel del AVE por el litoral diciendo que técnicamente era más barato, más sencilla, sin tener en cuenta que las líneas de cercanías tenían el trazado que tenían en la zona y argumentando que eso era la única opción porque una vez al iluminati de los JJOO de invierno se le ocurrió esa paridilla, la verdad es que toda esta gente demostró su valía y parece que aún siguen haciendo patentes sus grandes dotes teatrales.
Por supuesto que hay mejores soluciones que hacer pasar el AVE bajo la Sagrada Familia, como por ejemplo haber utilizado el túnel de Aragón para estos menesteres y tras haber sido remozado y modernizado mientras se hubiese creado una alternativa para las cercanías. Pero esas opciones hay que defenderlas antes y no el último día cuando ya no hay nada que hacer. Hay que presentar todo lo que han ido presentando justo ahora cuando ya no hay tiempo de hacer nada, muchísimo antes y en todos esos años en los que se sabía que iba a venir el AVE y que la estación iba a ser Sagrera.
Si de mi dependiese, y como pudiese, yo el día de mañana hacía todo de nuevo pero bien hecho y el túnel actual que están haciendo lo utilizaría como aparcamiento, como museo, como línea de metro o lo llenaba de hormigón y lo sellaba, pero eso de "AVE por el Litoral" es que es para descojonarse.
Saludos,
Sergio
El otro día mientras veía casualmente una foto de la Sagrada Familia, estiré un poco el brazo y se me rasgó la camisa... yo creo que hay que investigarlo porque ningún pequeño hecho ha de pasar de largo. Es muy importante que miren bien los técnicos el agujerito de la camisa, no vaya a ser que la culpa sea del AVE y del túnel... ¡será posible qué panda! ¡vaya tropa!
Por cierto el túnel bajo la Sagrada Familia lo encuentro erróneo completamente, pero no porque se le vaya a caer la casa encima a nadie, sino porque el túnel de Aragón hubiese sido la solución que deberían haber defendido sumada a la creación de un tercer túnel destinado a cercanías, por ejemplo siguiendo toda la avenida Diagonal. Defender un túnel del AVE por el litoral diciendo que técnicamente era más barato, más sencilla, sin tener en cuenta que las líneas de cercanías tenían el trazado que tenían en la zona y argumentando que eso era la única opción porque una vez al iluminati de los JJOO de invierno se le ocurrió esa paridilla, la verdad es que toda esta gente demostró su valía y parece que aún siguen haciendo patentes sus grandes dotes teatrales.
Por supuesto que hay mejores soluciones que hacer pasar el AVE bajo la Sagrada Familia, como por ejemplo haber utilizado el túnel de Aragón para estos menesteres y tras haber sido remozado y modernizado mientras se hubiese creado una alternativa para las cercanías. Pero esas opciones hay que defenderlas antes y no el último día cuando ya no hay nada que hacer. Hay que presentar todo lo que han ido presentando justo ahora cuando ya no hay tiempo de hacer nada, muchísimo antes y en todos esos años en los que se sabía que iba a venir el AVE y que la estación iba a ser Sagrera.
Si de mi dependiese, y como pudiese, yo el día de mañana hacía todo de nuevo pero bien hecho y el túnel actual que están haciendo lo utilizaría como aparcamiento, como museo, como línea de metro o lo llenaba de hormigón y lo sellaba, pero eso de "AVE por el Litoral" es que es para descojonarse.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Si fa uns dies, va aparèixer un forat al terra del carrer València a l'altura del Passeig de Gràcia, i alguns ja apuntaven la possibilitat que fos per les obres de l'AVE quan... el túnel en aquella zona passa pel carrer de Provença, que està dos carrers per sobre...
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Tot el que ha passat a BCN, el que està passant i el que pasarrà es sempre culpa del AVE. Per real decret...victorcasta wrote:Si fa uns dies, va aparèixer un forat al terra del carrer València a l'altura del Passeig de Gràcia, i alguns ja apuntaven la possibilitat que fos per les obres de l'AVE quan... el túnel en aquella zona passa pel carrer de Provença, que està dos carrers per sobre...
Re: El AVE y la Sagrada Familia
http://www.lavanguardia.es/participacio ... encia.html
(video a l'enllaç)
Informe Sagrada Família: la providència
Jordi Miró | Barcelona | 09/03/2010 | Actualizada a las 01:14h | Participación
Continuo amb aquesta idea: el traçat de les obres de l'Ave, incloses les obres, no ens afecta només al barri, tard o d'hora afectarà a tota la ciutat. Tenint en compte això, ens hem posat en contacte amb els nostres veïns mes propers, els de la Sagrada Família, que ja estan patint els efectes.
En aquest cas, a més de la preocupació existent pels edificis i els comerços que estan al voltant de les obres, ens trobem amb un edifici emblemàtic per a tots, el Temple de la Sagrada Família, que com sabeu està considerat Patrimoni de la Humanitat. Per això ens hem posat en contacte amb ells, per conèixer les seves inquietuds i saber de primera mà què en pensen.
En Jordi Bonet, que és qui ens ha rebut, és l'arquitecte en cap de les obres del Temple, i he de reconèixer que per a una persona com jo, parlar en primera persona amb el setè arquitecte en la línea de successió després d'Antoni Gaudí ha estat molt enriquidor. L'emoció amb què ens ha parlat, el cor que posa al parlar del Temple i la profunda preocupació que ens ha intentat transmetre al parlar de les obres de l'Ave ens ha deixat força preocupats.
En Jordi Bonet ens ha explicat que Gaudí deia que el Temple de la Sagrada Família era obra de la providència. Cada cop que el projecte estava en perill, la providència els donava un cop de mà d'una manera o d'una altra. Parlar amb en Jordi ha estat com un viatge al passat sense perdre la perspectiva del present. Ens ha ensenyat nombroses fotos del Temple inclòs un dibuix del propi Gaudí. Ens ha explicat mil i un detalls de la història d'aquesta magnifica obra i ens ha argumentat de manera molt gràfica quins són els seus temors. D'aquesta manera hem vist una foto d'un edifici enfonsat per les obres d'un túnel a Colònia i hem pogut veure un planell de la ciutat de Barcelona on es detallen totes les rieres que baixen de Collserola en direcció al mar i que un servidor mai no havia vist.
Estic convençut que els responsables de les obres de l'Ave saben tots els inconvenients que comporta fer aquest traçat a 40 metres sota terra. També estic convençut que saben que a partir dels 16 metres de profunditat sols hi ha aigua i sorra, i també estic convençut que estan assabentats del pas d'una riera molt a prop don estan fent els murs pantalla. El que no sé és si ho han tingut en compte a l'hora de fer aquest traçat.
Cita el diccionari que "Providència es una mesura presa per endavant amb vista d'una necessitat futura o possible". Tant de bo tots hagin tingut en compte aquesta providència. De tota manera valdria més no abusar-ne tant, d'ella, perquè en unes obres d'aquest tipus no hi pot haver lloc per a la improvisació.
(video a l'enllaç)
Informe Sagrada Família: la providència
Jordi Miró | Barcelona | 09/03/2010 | Actualizada a las 01:14h | Participación
Continuo amb aquesta idea: el traçat de les obres de l'Ave, incloses les obres, no ens afecta només al barri, tard o d'hora afectarà a tota la ciutat. Tenint en compte això, ens hem posat en contacte amb els nostres veïns mes propers, els de la Sagrada Família, que ja estan patint els efectes.
En aquest cas, a més de la preocupació existent pels edificis i els comerços que estan al voltant de les obres, ens trobem amb un edifici emblemàtic per a tots, el Temple de la Sagrada Família, que com sabeu està considerat Patrimoni de la Humanitat. Per això ens hem posat en contacte amb ells, per conèixer les seves inquietuds i saber de primera mà què en pensen.
En Jordi Bonet, que és qui ens ha rebut, és l'arquitecte en cap de les obres del Temple, i he de reconèixer que per a una persona com jo, parlar en primera persona amb el setè arquitecte en la línea de successió després d'Antoni Gaudí ha estat molt enriquidor. L'emoció amb què ens ha parlat, el cor que posa al parlar del Temple i la profunda preocupació que ens ha intentat transmetre al parlar de les obres de l'Ave ens ha deixat força preocupats.
En Jordi Bonet ens ha explicat que Gaudí deia que el Temple de la Sagrada Família era obra de la providència. Cada cop que el projecte estava en perill, la providència els donava un cop de mà d'una manera o d'una altra. Parlar amb en Jordi ha estat com un viatge al passat sense perdre la perspectiva del present. Ens ha ensenyat nombroses fotos del Temple inclòs un dibuix del propi Gaudí. Ens ha explicat mil i un detalls de la història d'aquesta magnifica obra i ens ha argumentat de manera molt gràfica quins són els seus temors. D'aquesta manera hem vist una foto d'un edifici enfonsat per les obres d'un túnel a Colònia i hem pogut veure un planell de la ciutat de Barcelona on es detallen totes les rieres que baixen de Collserola en direcció al mar i que un servidor mai no havia vist.
Estic convençut que els responsables de les obres de l'Ave saben tots els inconvenients que comporta fer aquest traçat a 40 metres sota terra. També estic convençut que saben que a partir dels 16 metres de profunditat sols hi ha aigua i sorra, i també estic convençut que estan assabentats del pas d'una riera molt a prop don estan fent els murs pantalla. El que no sé és si ho han tingut en compte a l'hora de fer aquest traçat.
Cita el diccionari que "Providència es una mesura presa per endavant amb vista d'una necessitat futura o possible". Tant de bo tots hagin tingut en compte aquesta providència. De tota manera valdria més no abusar-ne tant, d'ella, perquè en unes obres d'aquest tipus no hi pot haver lloc per a la improvisació.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Si és veritat em sembla lamentable que s'utilitzi un furgó dels mossos d'esquadra per tapar un esvoranc...
Això seria utilització partidista del cos de seguretat autonòmic.
Això seria utilització partidista del cos de seguretat autonòmic.