Page 9 of 30
Renfe espavila't demana prioritzar el desdoblament
Posted: Monday 11/01/2010 16:59
by UT440_132M
No sé si col·locar-ho aquí, o al fil del traspàs de rodalia.
http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/1115 ... e_rodalies
Renfe Espavila't demana a la Generalitat que ara que ja té Rodalies prioritzi la millora de la línia de Vic
Tren circulant per la línia de Barcelona a Puigcerdà
ALBERT LLIMÓS
última actualització: 11-01-2010 (13:00)
La plataforma Renfe Espavila’t, que va néixer per demanar millores en el servei que la companyia ferroviària cobreix a la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà, ha actualitzat les seves reclamacions arran del traspàs de Rodalies de Renfe al govern.
La plataforma ha traslladat al secretari de Mobilitat, Manel Nadal, la inquietud de la plataforma per afinar el servei ferroviari, ara que l’Estat ha transferit les competències a la Generalitat.
El document lliurat aquesta setmana al Departament de Política Territorial i Obres Públiques insisteix en la necessitat d’actuar a la línia que trepitja territori osonenc i ripollès. Renfe Espavila’t continua exigint una millora de la puntualitat i del confort dels trens, la disminució del temps de recorregut, i l’augment de les freqüències de pas i dels horaris de servei.
A banda de l’aplicació de mesures que contribueixin al benestar dels usuaris de la línia de Vic i Ripoll, Renfe Espavila’t també ha reclamat al secretari de Mobilitat més informació sobre el projecte de desdoblament. La doble via de tren ja està prevista al Pacte Nacional d’Infraestructures. En una primera fase, que en principi expira el 2015, el desdoblament arribaria fins a Torelló. Això, per si sol, ja representa un avenç de terminis perquè, inicialment, estava previst que el primer segment de la doble via anés de Montcada a Vic.
La plataforma Renfe Espavila’t no ha esperat per traslladar a la Generalitat el que ja havia reclamat anteriorment a l’administració de l’Estat. La petició feta al secretari de Mobilitat, Manel Nadal, es va registrar el dilluns 4 de gener, el primer dia laborable després que el govern assumís la gestió del servei de Rodalies de Renfe.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Tuesday 12/01/2010 16:30
by marc
Potser no es el que caldria donar mes prioritat, pero el que em fa mes por de quan desdoblin la linia de Vic es que es carreguin el patrimoni historic que te aquesta linia amb tunels i els ponts metal·lics i que acabin tots com els de Vic, substituits per uns de formigó.
Delegació osonenca de la Cambra demana el desdoblament al 20
Posted: Tuesday 12/01/2010 20:16
by UT440_132M
http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/1117 ... celona-vic
La delegació d'Osona de la Cambra de Comerç vetllarà perquè la línia Barcelona-Vic estigui desdoblada el 2017
MARC RIERA / ACN
audio Oriol Guixà diu que la Cambra vol liderar el seguiment perquè no es demori el desdoblament
audio Oriol Guixà opina que el tren transversal serà un error pel rèdit que se n'obtindrà
última actualització: 12-01-2010 (20:00)
Marc Riera / ACN La delegació d'Osona de la Cambra de Comerç de Barcelona està disposada a liderar un grup de pressió per aconseguir que el desdoblament de la línia del tren Barcelona-Puigcerdà sigui una realitat l'any 2017.
El seu president, Oriol Guixà, assegura que el desdoblament és 'fonamental' pel futur de la comarca i està disposat a liderar un grup de pressió format per alcaldes i agents socials per tal d'exigir que es compleixi aquest primer calendari de l'obra. Guixà diu que la comarca s'ha d''arremangar' per aconseguir acomplir aquests terminis i perquè el tram desdoblat arribi fins a Torelló. Aquesta opció és considerada, segons diu, 'tècnicament factible'.
Guixà diu que, inicialment, s'ha d'aconseguir la doble via fins a Osona i que posteriorment s'hauria de completar l'obra amb el desdoblament en el total de la línia. El president de la Cambra considera que en el futur també s'haurien de fer bifurcacions de la línia cap a Andorra i travessant França. El proper 13 de febrer, Guixà traslladarà la reivindicació que no es dilati més el calendari de desdoblament de la línia del tren en la reunió que la delegació de la Cambra mantindrà amb el secretari de Mobilitat, Manel Nadal.
El màxim responsable de la Cambra és taxatiu a l'hora d'afirmar que el tren transversal és 'un error'. Guixà ho justifica per l'alt cost que tindrà la construcció d'aquesta infraestructura. En cas de que serveixi per transportar mercaderies assegura que no el veu com un projecte amb 'massa sentit'. Si es tracta d'una línia per a passatgers assegura que 'no hi ha suficient població' que justifiqui una inversió d'aquest tipus.
Olot sol·licita al govern desdoblar la via fins Torelló
Posted: Wednesday 03/02/2010 19:05
by UT440_132M
http://www.naciodigital.cat/lagarrotxa/ ... i/rodalies
Infraestructures Redacció | Actualitzat el 03/02/2010 a les 08:02h
Olot sol·licita a la Generalitat que desdobli el tren fins a Torelló i el faci Rodalies
Els sis grups municipals de l'Ajuntament d'Olot van donar, en el darrer plenari, llum verda a demanar a la Generalitat que desdobli la via de tren entre Vic i Torelló i la catalogui de Rodalies.
El regidor d'Urbanisme Joan Albesa, va explicar que "aquesta serà l'estació de referència a la Garrotxa pel que fa el tren convencional", motiu pel qual es vol garantir un bon servei de cara als propers anys. Albesa va recordar també que l'ajuntament osonenc ha trobat uns terrenys al costat de l'Eix Vic-Olot per construir la nova estació de tren, una infraestructura que quedaria a poc més de 15 minuts de la Garrotxa i que tots, van coincidir, en que "hauria de tenir places d'aparcament gratuït".
Partit Popular, Alternativa per la Garrotxa, PSC i Plataforma estan d'acord amb que es faci aquesta estació, ja que apropa el tren a la comarca i, a més, com va dir el portaveu dels populars Joaquim de Trincheria
"no significa trossejar la ciutat, ni haver de patir les molèsties de quan et passa el tren per sota casa". Trincheria, no obstant, va recordar la importància de crear un sistema de bus llançadora, que comuniqui Olot amb Torelló i, també Olot amb Vilafant, un cop s'inauguri l'estació de l'AVE. Aquest nou sistema de transport, permetria agafar un autocar amb sortides continues des d'Olot per tal de poder agafar el tren al municipi d'Osona. En aquesta línia, el portaveu d'Alternativa Llorenç Planagumà, va considerar que "estaria bé també, que els usuaris poguessin comprar el bitllet fins a la seva destinació final a Olot mateix, sense necessitat d'haver d'adquirir dos bitllets".
Josep Maria Corominas, de Convergència i Unió, va aplaudir aquesta moció però va recordar que "ens sap greu que siguem de les poques capitals de comarca que no tinguem tren" i va assegurar que la ciutat no s'ha de resignar a tenir aquest mitjà de transport. De fet, fa uns dies ja van explicar en una roda de premsa la seva posició. Albesa, de la seva banda va tornar a repetir que "ens agradi o no el traçat de l'Eix Transversal Ferroviari ja està aprovat".
Corominas també va afirmar que en aquests moments té més urgència solucionar els accessos a l'estació de l'AVE de Vilafant.
Des d'Esquerra, Jordi Coma, va dir que "continuem demanant un tren lleuger de passatgers que passi per la Garrotxa, i comuniqui la comarca amb la resta d'estacions de tren principals".
Saltar-se els límits de l'absurditat
Posted: Wednesday 03/02/2010 21:13
by Guigui
UT440_132M wrote:"no significa trossejar la ciutat, ni haver de patir les molèsties de quan et passa el tren per sota casa".
Increïble. El súmmum del nimby. Qui no vol pols, que no vagi a l'era...
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Wednesday 10/11/2010 16:52
by UT440_132M
No em sorprèn
Les obres no començaran fins al 2050 al pas que anem...
http://el9nou.cat/noticies_v_0/15241/pr ... ment_linia
El pressupost de l'Estat torna a deixar sense diners el desdoblament de la línia de Vic
L'estudi d'impacte ambiental està encallat i això condiciona l'aportació de recursos
L'estació Granollers-Canovelles de la línia del Nord
GRISELDA ESCRIGAS
última actualització: 09-11-2010 (19:56)
Ferran Polo
El 2011 tampoc serà l’any de l’inici de les obres del desdoblament de la línia del Nord. El projecte de pressupostos de l’Estat per a 2011 no preveu cap gran inversió permeti fer realitat aquesta vella reivindicació. Problemes amb l’estudi d’impacte ambiental endarrereixen el procés.
El projecte de desdoblament de la línia del Nord haurà d’esperar almenys un any més per començar a desenvolupar-se. Els pressupostos de l’Estat per a l’any 2011 tampoc inclouen cap gran partida que permeti iniciar la construcció de la segona via entre Montcada i Vic travessant tot el Vallès Oriental.
Segons les dades del projecte de pressupostos per a l’any que ve, a les quals ha tingut accés EL 9 NOU, el govern espanyol destinarà a la línia Barcelona-Puigcerdà 4,1 milions d’euros. Aquesta quantitat és inferior –2,5 milions menys– a la que es va pressupostar per a aquest 2010 i queda molt lluny de la inversió necessària per executar el desdoblament. A banda, també hi ha una partida de gairebé quatre milions per millorar el conjunt de la xarxa de rodalies de Barcelona. Els pressupostos estan en la fase d’esmenes però es descarta que hi hagi canvis significatius en aquestes partides. Per als anys 2012, 2013 i 2014 tampoc es concreten previsions d’inversions per iniciar el desdoblament.
El diputat del PSC al Congrés i primer secretari dels socialistes al Vallès Oriental, Román Ruiz, diu que la manca d’inversió queda condicionada pel retard en l’estudi d’impacte ambiental, “que no està acabat” per les complicacions aparegudes en el tram de Montcada. “Mentre no el tinguem no es podrà fer el projecte executiu, que és l’element necessari per poder iniciar la inversió”, reconeix Ruiz. Amb tot, recorda que el desdoblament de la línia ferroviària entre Montcada i Vic és “una de les prioritats” del govern espanyol, que preveu prioritzar les inversions en ferrocarril per davant de les inversions en carreteres. “La idea és no endarrerir-ho”, assegura Ruiz.
El desdoblament de la línia del Nord forma part del pla de rodalies pactat entre Estat i Generalitat. Per complir-lo, abans de 2016 s’haurà d’haver fet l’adjudicació de les obres de tot el tram entre Montcada i Vic. L’estudi informatiu es va presentar el setembre de 2008. El 2009, quan es va signar aquest document, es preveia que aquell mateix any quedaria enllestit el projecte executiu i que entre 2010 i 2011 es podrien adjudicar ja els primers trams.
Pere Macias, diputat de CiU al Congrés, denuncia que la millora de la línia de Vic és “un tema que tenen completament abandonat. El tràmit està molt verd”. “El projecte no arriba i això no és normal quan tens ganes de fer una obra. Més important que les inversions és disposar dels projectes, i no els tenim”, diu Macias, que lamenta que el govern del PSOE “només treballa per l’alta velocitat”. Segons les mateixes dades, dels 1.500 milions d’euros que es preveu invertir en ferrocarrils a Catalunya, dues terceres parts es destinaran a les línies d’alta velocitat.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Wednesday 10/11/2010 16:56
by metring
Fantàstic, una cosa tant necessària, i com sempre, es queda a la paperera
Potser això hauria de ser objecte d'un nou baner reivindicatiu, perquè ja fa massa anys que dura aquesta injustícia.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Wednesday 10/11/2010 21:56
by 437.001
Ha arribat un punt, a la R3, que ja m´és igual tot.
Però només que desdobléssin Montcada Ripollet-Parets (que és insultant que encara estigui en via única quan és massa fàcil de desdoblar), ja seria una millora, no molt gran, però millora.
Entenc que hi ha crisi, però bé que s´ha licitat el desdoblament i prolongació de rodalies de Humanes-Illescas a Madrid, i l´ampliació de rodalies des de Sevilla a Benacazón i La Cartuja...
Ferides pressupostàries
Posted: Wednesday 10/11/2010 22:04
by Guigui
437.001 wrote:Entenc que hi ha crisi, però bé que s´ha licitat el desdoblament i prolongació de rodalies de Humanes-Illescas a Madrid, i l´ampliació de rodalies des de Sevilla a Benacazón i La Cartuja...
... i diversos soterraments.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Thursday 11/11/2010 0:31
by 437.001
Quins, exactament? (Ara no hi caic)
Despeses inútils i ajornaments forassenyats
Posted: Thursday 11/11/2010 0:39
by Guigui
Balaguer (80 quilos) i St. Vicenç dels Horts (50 quilos). Aquí ja tenim 130 milions que, tot i que provenen de la Generalitat, sempre hi hauria manera d'usar-los-hi, per exemple, en una negociació del traspàs de la línia.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Thursday 11/11/2010 9:41
by Sagrerenc
437.001 wrote:Entenc que hi ha crisi, però bé que s´ha licitat el desdoblament i prolongació de rodalies de Humanes-Illescas a Madrid, i l´ampliació de rodalies des de Sevilla a Benacazón i La Cartuja...
És que els 700 milions que Fomento ha pressupostat per a les Rodalies (a tot Espanya) als pressupostos de 2011 tampoc donen per molt més... (perquè comparem una mica, el govern espanyol té previst llençar 1.400 milions per rescatar les autopistes radials)
La llei de l'embut
Posted: Thursday 11/11/2010 10:13
by Guigui
I després diuen que hi ha crisi. La UE ja s'ho ha mirat, de la mateixa manera que ha forçat Espanya a fer les retallades que ha fet?
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Friday 13/05/2011 23:30
by UT440_132M
El govern demana a Madrid que desencalli el desdoblament de la línia de Vic abans del juny
El conseller Recoder reclama que es comenci a redactar el projecte
El primer objectiu del Govern català és fer arribar el desdoblament fins a la Garriga
RAMON FERRANDIS
última actualització: 13-05-2011 (16:00)
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, exigeix a l’Estat que desencalli abans del mes de juny el desdoblament de la línia del Nord entre Montcada i la Garriga. El PSC assegura que l'actitud de Recoder no ajuda a mantenir una bona relació amb el Ministeri.
En concret, Recoder exigeix al Ministeri de Foment que aprovi l’expedient de resposta a les al·legacions –presentades l’any 2008 i que encara no tenen resposta– i que comenci la redacció del primers projectes executius.
El desdoblament de la línia del Nord és una de les accions previstes en el Pla de Rodalies que Estat i Generalitat van pactar per al període 2008-15. Preveia una inversió de 2.450 milions en la construcció de noves línies i duplicacions. Tres anys després, els 2.450 milions segueixen pendents d’executar-se. Per a la línia de Vic, Recoder va reclamar de forma immediata més de 600 milions. Per al conjunt de la xarxa, uns 1.900. Tot el Pla de Rodalies fixava una inversió de 4.000 milions. El nivell d’execució és del 3,3%.
El conseller va assegurar que la paciència de la Generalitat “té un límit” i que “no es pot tolerar” més el “menyspreu” de Madrid. “No podem tenir una xarxa de rodalies d’ensurt per als usuaris o una xarxa regional que és també una sorpresa”.
Per la seva banda, el portaveu del PSC a la Comissió de Territori i Sostenibilitat, Roberto Labandera, afirmava que Recoder “busca la baralla contínua amb Foment en lloc de negociar”, i afegia que aquesta política de confrontació "no porta enlloc".
El9Nou
Tots calladets
Posted: Friday 13/05/2011 23:49
by Guigui
El PSC més val que calli, que durant els set anys que va governar i ser titular de l'aleshores DPTOP, tampoc no va aconseguir res.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Monday 27/06/2011 17:28
by UT440_132M
http://el9nou.cat/noticies_v_0/18949/re ... n_espanyol
Recoder confia que la pròxima reunió amb el Govern espanyol serveixi per rellançar el desdoblament de la línia de Vic
El conseller ho ha dit aquest dilluns a Granollers en una visita a la nova línia R8
última actualització: 27-06-2011 (15:31)
EFE El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, confia que la reunió prevista per a aquest divendres amb el secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, serveixi per a rellançar el projecte de desdoblament de la línia R3 entre Montcada i Vic i que travessa el Vallès Oriental.
Recoder ha fet avui aquestes consideracions a Granollers, després de fer un viatge institucional amb la línia R8 de Rodalies, posada en marxa ahir i que s'ha convertit en la primera línia de Rodalies no radial que uneix el Baix Llobregat amb Granollers sense passar per Barcelona.
El titular del Territori ha avançat que en la segona reunió amb Víctor Morlán, prevista per a aquest divendres a la delegació del govern a Barcelona, esperen una "resposta del ministeri" en relació amb el desdoblament de la línia de Vic.
Recoder ha destacat que en la primera reunió ja van plantejar que aquest era "un tema vital" al ministeri de Foment, així com els alcaldes dels municipis per on passa la línia de Vic.
Lluís Recoder ha assegurat que el secretari d'Estat d'Infraestructures en aquesta pròxima reunió hauria de facilitar i concretar "la redacció del projecte executiu" del desdoblament de l'R3.
El conseller ha destacat que aquest projecte, "encara pendent, és el primer pas per fer realitat aquest desdoblament tan necessari".
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Monday 27/06/2011 17:58
by davidbarna
Potser és complicar ara per ara fer el desdoblament de cop, però es pot desdoblar fins a La Garriga. O es poden desdoblar alguns trams, com es va fer en el seu moment a la Línia del Baix Llobregat. Qualsevol cosa serà millor que una via única a la qual se li haurien de treure uns quants revolts.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Monday 27/06/2011 18:44
by Sagrerenc
davidbarna wrote:Potser és complicar ara per ara fer el desdoblament de cop, però es pot desdoblar fins a La Garriga. O es poden desdoblar alguns trams, com es va fer en el seu moment a la Línia del Baix Llobregat. Qualsevol cosa serà millor que una via única a la qual se li haurien de treure uns quants revolts.
Totalment d'acord, m'agradaria saber quant costaria desdoblar només fins a La Garriga, que és el tram més urgent. El tram dels túnels del Figaró segur que és caríssim i no crec que valgui la pena. En una segona fase jo desdoblaria de Centelles a Vic, i el tram més muntanyós el deixaria per més endavant.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Monday 27/06/2011 19:37
by 437.001
davidbarna wrote:Potser és complicar ara per ara fer el desdoblament de cop, però es pot desdoblar fins a La Garriga. O es poden desdoblar alguns trams, com es va fer en el seu moment a la Línia del Baix Llobregat. Qualsevol cosa serà millor que una via única a la qual se li haurien de treure uns quants revolts.
No pretenguem que una línia regional es converteixi en una LAV, estem parlant de Vic, no de París.
La línia va per la vall del Congost entre La Garriga i Centelles, no es pot passar per cap altre lloc, per tant la línia tindrà revolts i alguns túnels sí o sí.
Per altra banda, crec que és més assenyat que es desdobli per trams, com es va fer amb la línia del Maresme i amb la del Penedès, i en general amb totes les línies.
Montcada Ripollet-Parets, Granollers Canovelles-La Garriga, i Balenyà Tona Seva-Vic em semblen les millors opcions de desdoblament en una primera etapa, ja que apart d´alguns ponts a desdoblar, no hi ha cap obra difícil.
La resta de trams son més difícils:
-Montcada Bifurcació-Montcada Ripollet: obra de desdoblament extremadament complicada per falta d´espai. Caldrien obres de gran envergadura que provocarien talls molt importants. Això sí, és un tram força curt.
-Parets-Granollers Canovelles: hi ha un túnel en via única, gàlib estret, no permet ampliació sense interrupció del tràfic llarga.
-La Garriga-Centelles: tram de muntanya, no és extremadament difícil, però és molt llarg, i hi ha un nombre de túnels i trinxeres important, que obligaria a talls molt llargs.
-Centelles-Balenyà Tona Seva: obra molt fàcil, tret de la travessia dels Hostalets de Balenyà, on no sé si s´haurien de demolir cases.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Monday 27/06/2011 19:57
by UT440_132M
437.001 wrote:
La resta de trams son més difícils:
-Centelles-Balenyà Tona Seva: obra molt fàcil, tret de la travessia dels Hostalets de Balenyà, on no sé si s´haurien de demolir cases.
Seria un cas on un soterrament seria relativament justificat, crec jo. Tot i que en un reportatge del mateix diari (El 9 nou) de dijous passat, deia que l'any 1948 es va construïr el pont de la N-152, i que ja es va fer contemplant el desdoblament. El problema seria el carrer que hi ha just sobre la trinxera després de l'esmentat pont, s'hauria de demolir per fer entrar una segona via, i després tapar-lo amb un calaix de formigó, d'uns 500 metres de longitud, fins a tocar del polígon industrial que hi ha als afores.