Page 9 of 14

Nova idea de bomber: suprimir els copilots

Posted: Wednesday 08/09/2010 21:46
by Guigui
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... triaq.html

Ryanair vol volar sense copilot per "estalviar una fortuna" a "tota la indústria"

El president de la companyia llança una altra de les seves propostes xocants, com la de fer volar drets els passatgers
Manté que el segon pilot no cal en els vols curts


08/09/10 18:22 - barcelona - ACN

El president de Ryanair, Michael O'Leary, pretén que els avions de la companyia irlandesa volin sense copilot, en una nova mesura per intentar reduir costos. En una entrevista al diari britànic Financial Times, Michael O'Leary assegura que el sector de l'aviació "estalviaria una fortuna" si s'eliminés el rol de l'ajudant del pilot, que a hores d'ara, i segons O'Leary, només "ha d'assegurar-se que l'altre company no s'adorm i cau sobre els controls".

Pel president de l'aerolínia, en trajectes de curta durada, com els que opera Ryanair, els avions moderns ja són prou autònoms perquè només els piloti una sola persona. O'Leary ha contactat les autoritats d'aviació perquè li permetin eliminar els copilots.

El president de Ryanair compara pilotar un avió i conduir un tren, i argumenta que si dins dels trens es permet que només hi hagi un conductor, s'hauria de fer el mateix amb els avions. O'Leary argumenta que en els 25 anys d'història de Ryanair, i després de més de 10 milions de trajectes, només un pilot ha patit un infart en ple vol. "I va aterrar ell mateix", afirma.

La polèmica intenció d'O'Leary d'eliminar els copilots té poques possibilitats de prosperar, segons el Financial Times. Però és una mostra més de la forta estratègia de reducció de despeses de la companyia de baix cost irlandesa, que a Catalunya opera als aeroports de Barcelona, Lleida, Reus i Girona. +

Ryanair va obrir una campanya publicitària fa temps per demanar als usuaris propostes "enginyoses" per reduir costos. De fet, la companyia és sempre a l'ull de l'huracà mediàtic per les seves polèmiques propostes per estalviar diners, entre les quals destaca la possibilitat d'oferir als passatgers volar drets.

Re: Notícies de Ryanair

Posted: Wednesday 08/09/2010 23:45
by twipsy
que continuin aixi i veuran com la IATA els retira la llicencia per volar

Re: Notícies de Ryanair

Posted: Thursday 09/09/2010 2:45
by Lluita1714
Perdoneu que posi aquesta imatge, però és que il·lustra perfectament la política de Ryanair:

Michael O'Leary, cap de Ryanair;

Image

Les idees de bomber, resumides

Posted: Thursday 09/09/2010 11:23
by Guigui
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... uguis.html

Aterra com puguis

La darrera proposta del president del grup Ryanair és suprimir el segon comandant en els vols de curta durada
Michael O'Leary assegura a les autoritats civils d'aviació que així la indústria s'estalviaria “una fortuna”


09/09/10 02:00 - Londres - Quim Aranda

Extravagància? Afany de rendibilitzar? El que és cert és que Michael O'Leary, president de Ryanair, la companyia irlandesa low cost que fa deu dies s'ha instal·lat al Prat –potser per deixar enrere, en el futur, Reus i Girona tot i les ajudes rebudes per la Generalitat per establir-s'hi–, ha tornat a llançar una de les seves esbojarrades idees. En aquest cas, la supressió en els vols de curta durada del copilot, figura innecessària, al seu parer, ja que en els moderns avions “els ordinadors de bord realitzen la major part de les funcions”, segons el text d'una carta enviada a les autoritats civils d'aviació per demanar el permís i que va recollir ahir el rotatiu Financial Times.

La idea s'afegeix a d'altres de Ryanair igualment polèmiques, com ara el transport de passatge en posició vertical, fer pagar 1,5 euros o una lliura per utilitzar els lavabos o, cosa encara més greu, imposar una taxa per a les persones obeses i, per tant, amb excedent de pes, com si es tractés de maletes.

El diari es feia ressò de la idea d'O'Leary en comentar el proper i primer pagament de beneficis als accionistes de la companyia (500 milions d'euros), i la possible demanda, de 200 o 300 avions nous de trinca, a Boeing o Airbus.

El cap de Ryanair assegura en el seu escrit que la supressió dels copilots “estalviaria una fortuna a la indústria”. Els riscos per a la seguretat eren minimitzats per O'Leary en argumentar que als trens se'ls permet circular amb un sol maquinista encara que això pugui provocar un accident en cas d'un atac de cor. “En 25 anys, amb més de 10 milions de vols operats, només un pilot ha sofert un atac de cor i va aconseguir fer aterrar l'avió”. La feina que fa el copilot, a més, podria fer-la, a parer d'O'Leary, qualsevol dels tripulants de cabina, que només s'hauria d'assegurar que el “pilot no s'adorm i cau damunt els instruments de vol i els colpeja”.

La idea més polèmica

Una de les anteriors extravagàncies de Ryanair, cobrar per utilitzar els lavabos, va ser objecte d'una moció de protesta al Parlament de Westminster. L'altra abans esmentada, impulsar la fat tax (impost als grassos) va causar força rebuig. Basant-se en enquestes online fetes als passatgers, Ryanair considerava la possibilitat de fer pagar per excés de pes a partir de 130 quilos als homes i de 100 a les dones, o bé si es superava en 40 punts l'índex de massa corporal (quan se superen els 30 es considera que la persona és obesa), o bé si la cintura del viatger superava els 114,3 centímetres.

Mentre no arriben aquestes maneres alternatives d'estalvi i d'augment de la recaptació, Ryanair és la companyia aèria europea que més restriccions té i amb més rigorositat les imposa en el moment de facturar equipatge (15 kg) o de traslladar-lo a la cabina (10 kg). De vegades, amb Ryanair, un gram de més pot costar tant com un bitllet sencer.

Jo aniria més enllà: si diu que la feina del copilot la pot fer qualsevol membre de la tripulació per a despertar el pilot, directament comercialitzaria el seient de copilot, però cobrant un suplement per vistes panoràmiques. Com hi ha món...

Re: Notícies de Ryanair

Posted: Monday 13/09/2010 22:44
by metring
http://www.adn.es/pdf/ADN-2010-09-13-BCN.pdf

Turismo de aventura

Lucía Etxebarría.

Aeropuerto de Girona. Sábado,siete de la tarde. Una señora se dispone a coger el vuelo a
Madrid. En el mostrador le informan de que la tarjeta de embarque tiene un problema de lectura. Le envían a la oficina de Ryanair. Allí, la azafata de tierra exige que se compre otro vuelo. La señora pide explicaciones. La azafata anuncia, con desdén mayestático, que ella no
está para darlas y de pronto, cuando la señora le pide que le dé su nombre para efectuar
la pertinente reclamación, se pone a gritar a berrido limpio. Llega seguridad. Conducen a la señora a otromostrador e imprimen otra tarjeta en exactamente diez segundos. Ahora Michael O’Leary, presidente de Ryanair, anuncia que pretende que en sus aviones una azafata sustituya al copiloto. Tal y como han demostrado gestionar las crisis las azafatas de Ryanair, me imagino qué puede pasar si el piloto sufre una indigestión, un desmayo o un ataque cardíaco en pleno vuelo. Por otra parte, aviación exige dos profesionales en cabina porque muchas veces al ingresar los datos para configurar el vuelo donde ve uno un error el otro no lo ve y viceversa. Le sugiero a la compañía la siguiente campaña de publicidad:
“Ryanair: aterriza como puedas. Turismo de aventura al límite”. Luego, cuando se les estrelle algún avión, Telecinco puede hacer otra serie como Vuelo IL8714 (sobre el accidente de Spanair). Pero esta vez, por favor,que la dirija Álex de la Iglesia, que ya nos ha demostrado
con su triunfo en Venecia (¡Zorionak Alex!) que es el más indicado para filmar historias de terror.

http://www.lucia-etxebarria.com

Proposta d'abaratir el lloc d'O'Leary

Posted: Tuesday 14/09/2010 12:03
by Guigui
http://www.lavanguardia.es/economia/not ... vuelo.html

Un piloto de Ryanair propone cambiar a su presidente por un auxiliar de vuelo

El comandante Morgan Fischer responde a la idea del polémico O'Leary de prescindir del copiloto en vuelos de corta distancia

14/09/2010 | Actualizada a las 09:32h | Economía

Londres. (EFECOM).- Un piloto de Ryanair ha respondido a la idea del presidente de la aerolínea, Michael O'Leary, de prescindir del copiloto en los vuelos de corta distancia proponiendo a su vez la sustitución del polémico empresario por un auxiliar de vuelo en prácticas.

"Propongo que Ryanair sustituya a su consejero delegado por un auxiliar de vuelo en prácticas cuyo sueldo anual es de unos 13.200 euros", escribe el comandante Morgan Fischer en una carta al diario Financial Times. Según Fischer, que entrena a otros pilotos en la base marsellesa de la aerolínea irlandesa, está claro que la empresa trata de abaratar todo lo que puede sus operaciones, por lo que una posible medida sería la de sustituir a O'Leary, porque ahorraría a Ryanair millones de euros en salarios, beneficios y opciones sobre acciones.

Además, no se necesitaría la aprobación de las autoridades reguladoras del sector aéreo, a diferencia de la propuesta del consejero delegado de que sus aviones vuelen con un solo piloto porque "hoy en día la mayor parte del vuelo lo hace un ordenador".

No sin ironía, el propio O'Leary declaró a través de un portavoz que la propuesta de sustituirle le parecía interesante. "Michael O'Leary opina que los auxiliares de vuelo resultarían mucho más atractivos que él, lo cual no es colocar el listón demasiado alto, así que vamos a tener en cuenta esa sugerencia", comentó Stephen McNamara, portavoz de la aerolínea. "Después de todo, continuó el portavoz, si es posible enseñar a los auxiliares de vuelo a hacer aterrizar el avión (propuesta de O'Leary), no debería ser difícil enseñarles a hacer el trabajo de Michael".

Los empleados de Ryanair han expresado quejas anónimamente en el pasado, pero la respuesta pública de ese piloto es una novedad, según el comandante de vuelo Evan Cullen, presidente de la Asociación de Pilotos de Aerolínea Irlandeses, que se muestra también muy crítico con O'Leary.

El consejero delegado de Ryanair argumentó, al proponer que se prescinda en los vuelos del copiloto, que en 25 años, sólo un piloto de su compañía ha sufrido un ataque cardíaco y que consiguió pese a todo hacer aterrizar su avión.

Los expertos en seguridad aérea no están de acuerdo: "Es cierto que la aviación es hoy mucho más segura que en el pasado y que muchos de los procesos están automatizados, pero en una aproximación con instrumentos en un espacio aéreo congestionado o en un caso de emergencia, me gustaría contar con piloto y copiloto", afirma Paul Hayes, director de seguridad aérea de la consultora Ascend.

Versió lleugerament diferent

Posted: Wednesday 15/09/2010 10:36
by Guigui
En un diari austríac he llegit una versió lleugerament diferent de la proposta, segons la qual O'Leary proposa que els copilots reparteixin menjar i begudes durant el vol. És a dir, que facin d'assistentes de vol i no a l'inrevés.

Re: Notícies de Ryanair

Posted: Thursday 16/09/2010 21:12
by twipsy
voleu dir que aquest O'Leary ha pujat mai a un avio?

Augmentaran tarifes perquè volen més beneficis

Posted: Monday 01/11/2010 19:02
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/4-e ... mesos.html

Ryanair augmentarà les tarifes un 10% durant els propers sis mesos

Amb aquest reajustament la companyia irlandesa preveu guanyar 400 milions d'euros
Els resultats semestrals de l'aerolínia deceben els inversors, que esperaven més beneficis


01/11/10 14:05 - Dublín - ACN

L'aerolínia de baix cost més gran d'Europa, Ryanair, augmentarà les tarifes gairebé un 10% durant els propers sis mesos.

D'aquesta manera, el benefici net de la companyia aèria durant l'any fiscal s'espera que augmenti fins als 380 o 400 milions d'euros.

Els resultats econòmics del semestre (de març a setembre), presentats aquest dilluns, consoliden Ryanair com una de les empreses que té més guanys del sector, amb beneficis nets que fins al 30 de setembre han augmentat en un 17%, fins als 451,9 milions d'euros.

Els beneficis del semestre, però, han decebut els inversors, que esperaven millors resultats.

De fet, les accions de la companyia irlandesa han caigut més del 4%.

Un dels motius que no s'hagin complert les expectatives passen per un increment del 44% en la factura del combustible, que durant els sis mesos ha estat de 660 milions d'euros, a causa de l'increment dels preus i de l'activitat.

De març a setembre del 2010, Ryanair ha transportat 40 milions de passatgers, més que British Airways.

Segons els analistes, les previsions són que Ryanair registri pocs beneficis durant el proper trimestre i pèrdues entre el gener i el març, ja que hi sol haver menys passatgers.

El director executiu de Ryanair, Michael O'Leary, ha celebrat aquest dilluns que l'aerolínia segueixi augmentant els ingressos i beneficis en època de crisi.

O'Leary ha afegit: “Continuem creixent a expenses d'Air France, British Airways i Lufthansa. Esperem que aquesta tendència segueixi i els passatgers segueixin canviant a Ryanair perquè té els preus més baixos, els vols més puntuals i el millor servei al client”, ha dit el director executiu.

No hi ha bitllets de Ryanair a partir del 27-03-11

Posted: Thursday 02/12/2010 11:38
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... irona.html

Ryanair bloqueja la venda de bitllets des de Girona

No permet reservar cap vol a partir del 27 de març
Encara no s'ha firmat el nou conveni amb la Generalitat, però la companyia manté que la seva voluntat és mantenir la base de l'aeroport gironí


02/12/10 02:00 - girona - Oriol Mas

Ryanair ha bloquejat la venda de bitllets de qualsevol ruta a l'aeroport de Girona per a la temporada d'estiu vinent, que comença l'últim diumenge de març. Des dea web de la companyia no es pot reservar cap bitllet a partir del 27 de març des de les instal·lacions de Vilobí, i en canvi sí que permet fer-ho des dels aeroports de Reus i Barcelona, on es poden comprar amb total normalitat.

Fonts de la companyia van explicar ahir que els motius són que encara no s'ha tancat la temporada d'estiu i que ara precisament s'estan planificant i decidint les rutes per als mesos entre març i octubre. Per tant, consideren que el fet que no hagin sortit els bitllets a la venda “no és significatiu”, i asseguren que la seva voluntat és mantenir la base a Girona i continuar transportant-hi cada any milions de viatgers, diferenciant el perfil de client i d'estratègia comercial respecte de l'aeroport de Barcelona.

La realitat és, però, que la companyia i la Generalitat no han tancat l'acord per renovar el conveni de col·laboració, on també hi han d'intervenir la Diputació i la Cambra de Comerç. De fet, Ryanair admetia ahir que estan pendents d'aquest conveni i que confien arribar a un acord. La companyia de baix cost havia demanat, després del seu aterratge a l'aeroport del Prat, 12 milions per garantir un moviment de viatgers semblant a l'actual a l'aeroport de Girona. Això és molt més dels 3 milions i escaig que ara mateix hi aporten les administracions i organismes que integren l'Associació per a la Promoció del Desenvolupament de les Comarques Gironines, i la rebaixa de taxes que ha fet Aena per al 2011 permetrà restar uns 3 milions més als 12 que vol la companyia. De fet, abans de les eleccions, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques Joaquim Nadal havia anunciat que l'acord per al nou conveni era “imminent”, un cop ja s'havia firmat el de l'aeroport de Reus. Al final, però, el nou conveni no es va signar, i ara serà el nou govern el que haurà de fer-ho.

Per tant, era fins a un cert punt previsible un moviment de pressió o amenaça de Ryanair per forçar el pacte, que és el que ha fet ara. El conveni actual, però, és vigent i venç a finals del 2011, segons el qual Ryanair hauria de portar 8 milions de viatgers.

Comença una nova ruta

D'altra banda, Ryanair va estrenar ahir una nova ruta entre Girona i l'aeroport de Larnaca, a Xipre. Tindrà una freqüència de dos vols setmanals d'anada i tornada els dimecres i diumenges, i es converteix en la primera ruta que la companyia opera des de Girona a Xipre, obrint així nous mercats. Pel que fa al temporal de neu que afecta Europa, Ryanair va haver d'anul·lar ahir la ruta amb Londres Gatwick.

Principi de la fi?

Posted: Saturday 04/12/2010 1:17
by Guigui
http://www.ara.cat/economia/Cambra-Giro ... 62580.html

Mesures anticrisi

La Cambra de Girona deixa de subvencionar Ryanair per la supressió de quotes

La Cambra tenia un pressupost de 3,2 milions per al 2011, però l'haurà de reduir a dos

Agències

Girona (Gironès) | Actualitzada el 03/12/2010 18:43


La Cambra de Comerç de Girona deixarà d'aportar diners per subvencionar la permanència de Ryanair a l'aeroport Girona-Costa Brava, després de la supressió de les quotes obligatòries que pagaven les empreses a les entitats camerals.

L'eliminació de les quotes obligatòries, amb les quals es cofinança en un 60% el pressupost les cambres de comerç, perjudicarà directament les petites i mitjanes empreses, que són les que reben la majoria dels serveis que presten les cambres, ha manifestat el president de la Cambra de Comerç de Girona, Domenech Espadaler.

En aquest sentit, Espadaler ha anunciat que si han de retallar el seu pressupost en més del 50%, no tindran recursos per destinar-los a projectes com Ryanair.

La Cambra de Comerç de Girona, amb la Diputació de Girona i la Generalitat, són les tres entitats que, segons el conveni vigent, han d'aportar recursos a Ryanair a canvi de publicitat i promoció turística.

L'acord estava a punt de renovar-se abans de les eleccions perquè la companyia mantingués els vols des de Girona, però ara amb aquesta nova situació pot quedar-se sense part del seu finançament.

"Això no podrà continuar, si ara ja teníem complicat finançar el que estava demanant Ryanair, ara la Cambra serà una de les que no podrà ajudar, fins ara ho hem fet. Ho hem fet des del primer dia i estem orgullosos de haver-ho fet, i ens agradaria poder continuar, però veiem difícil poder-lo fer amb els recursos que ens quedaran", ha indicat el president de l'entitat.

Segons Espadaler, aquest no serà l'únic retallada, tampoc podran mantenir altres aportacions a institucions firals i a l'auditori, entre d'altres.

La Cambra de Comerç preveia per a 2011 uns comptes de 3,2 milions d'euros però si s'elimina l'obligatorietat de pagar quotes aquesta quantitat quedarà reduïda en 2 milions d'euros.

Segons les Cambres de Girona, Sant Feliu de Guíxols i Palamós, "contradictòriament a la finalitat que es busca d'afavorir la recuperació de llocs de treball, la proposta de suprimir el recurs obligatori de les Cambres produirà un important perjudici a la redistribució de riquesa que fan les empreses.

Anul·len el pagament de 40€ per no imprimir targeta

Posted: Friday 14/01/2011 12:15
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... euros.html

Declaren nul·la l'obligació de Ryanair d'imprimir la targeta d'embarcament o pagar 40 euros

Un jutjat de Barcelona dicta una sentència pionera que considera “abusiva” l'imposició de l'aerolínia
La sentència no es ferma però s'espera que el conflicte acabi al TSJ de la Unió Europea


14/01/11 11:06 - barcelona - Europa press

El jutjat mercantil número 1 de Barcelona ha dictat una sentència pionera que declara nul·la per abusiva la clàusula de Ryanair per la qual obliga els passatgers a fer la facturació en línia i imprimir la targeta d'embarcament per evitar pagar 40 euros per la seva emissió a l'aeroport.

“Declaro abusiva i per tant nul·la, la clàusula contractual consistent en l'obligació que la companyia aèria Ryanair imposa al passatger de ser aquest qui porti impresa la targeta d'embarcament per poder viatjar, sota pena de tenir una penalització de 40 euros”, segons la sentència dictada el passat 22 de desembre.

La jutge Bárbara María Córdoba conclou que Ryanair està sotmesa a les lleis generals internacionals, europees i nacionals de navegació aèria i que totes obliguen les companyies a expedir un bitllet per al passatger. Una obligació que de manera “innegable recau sobre el transportista”, afirma la sentència.

En aquest sentit, la sentència destaca que així ho estableix l'article 3 del Conveni de Mont-real de 1999, el Reglament 261/2004 del Parlament Europeu i del Consell d'11 de febrer del 2004 pel que s'estableixen les normes comuns sobre compensació i assistència a passatgers en cas de denegació d'embarcament, i la llei espanyola de navegació aèria de 1960.

La sentència estima parcialment la demanda presentada per l'advocat i responsable del web retrasos.net, Dan Miró, que va ser penalitzat per la impressió d'una targeta d'embarcament d'un vol Girona-l'Alguer (Itàlia).

Sentència no ferma

Segons ha explicat Miró la sentència no és ferma, pel qual no obliga a Ryanair a deixar d'aplicar aquesta clàusula, però s'espera que el conflicte acabi davant del Tribunal Superior de Justícia de la Unió Europea (TSJUE). Tot i això, els passatgers espanyols compten així amb la primera resolució judicial a la qual acollir-se per demanar la devolució dels 40 euros per la impressió de la targeta.

Entrevista amb Michael Cawley

Posted: Saturday 19/02/2011 23:37
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/4-e ... llada.html

MICHAEL CAWLEY VICEPRESIDENT DE L'AEROLÍNIA RYANAIR
“Som a l'inici de la retallada”

“No hem tancat la base de Girona perquè la reducció de vols és la primera fase”
“Allò que s'havia de negociar ja es va fer l'any passat”


19/02/11 02:00 - barcelona - Marta Sardà

Aquest any en farà catorze que Michael Cawley és a la vicepresidència de Ryanair, la línia aèria irlandesa més famosa del món, i aquesta setmana també la més esmentada a casa nostra després que, tal com va publicar aquest diari dimarts passat, anunciés que eliminava gairebé la meitat de la seva operativa a l'aeroport de Girona.

Acceptaran finalment una reunió amb el govern de la Generalitat per renegociar el contracte?

A Ryanair li agradaria molt reunir-se amb la Generalitat després que accepti l'acord que vam negociar amb l'anterior govern al desembre. No hi ha més espai per a la negociació. Allò que s'havia de negociar ja es va fer entre el juliol i el novembre del 2010. La Generalitat ja va arribar a un acord amb Ryanair; per què hauríem d'afavorir ara una renegociació després de tenir un acord signat? Les negociacions s'han de fer abans de la signatura i no després.

Amb l'aeroport de Girona es va començar el model d'expansió amb subvenció pública. Serà Girona la primera fitxa d'un dòmino que farà caure altres peces?

Girona no farà caure en cadena altres aeroports. Ryanair és present en més de 160 aeroports a tot Europa. Cada setmana n'hi ha d'altres que es troben en la mateixa situació que el de Girona, perquè els governs canvien i els punts de vista, sobre si desitgen complir, o no, els acords, també canvien. Tot i que estem reduint vols a Girona, hem anunciat que aquest any serem a vuit aeroports més i també que incrementem la capacitat en 45 més, alguns a l'Estat espanyol.

En reduiran també a Reus?

No tenim plans per reduir-ne a Reus.

Al Prat tenen una precomanda amb més slots per a la temporada d'estiu que els que tenien fins ara. Redirigiran vols de Girona a l'aeroport de Barcelona?

No transferirem al Prat cap dels nostres vols de Girona. El creixement de la nostra capacitat al Prat, que passa de cinc avions al setembre a nou per a l'estiu vinent, estava planificat abans de l'anunci i abans fins i tot de l'acord sobre Girona del desembre passat. Són dues decisions independents.

Altres aeroports d'on han marxat també han eliminat la base. Mantindran la de Girona?

No l'hem tancat perquè veiem això com una primera fase, i la reducció d'aproximadament el 45% de la nostra activitat allà s'adiu, per nosaltres, al nivell apropiat per al punt on ens trobem. Òbviament revisarem la situació, i amb molta probabilitat veurem més retallades en el futur, sobretot a l'hivern.

Què li sembla que Spanair pugui ocupar el lloc de Ryanair a l'aeroport de Girona?

Nosaltres sempre donem la benvinguda als competidors, i naturalment li donem la benvinguda a Spanair a Girona, si finalment opera des d'allà. Tanmateix, la majoria de les companyies que són al Prat perden diners i dubto que n'hi hagi una capaç d'operar a Girona.

Per què s'utilitza Spanair en la confrontació amb la Generalitat?

La Generalitat va dir a Ryanair que té un pressupost molt ajustat, i va utilitzar això com a excusa per no complir l'acord al qual es va arribar amb nosaltres al desembre. Mentre ens deia això, donava 20 milions d'euros a Spanair. I aquesta suma és molt més del que diu l'acord signat amb nosaltres. El govern català ha donat un subsidi il·legal a Spanair, una companyia que competeix amb nosaltres i altres línies aèries al Prat. Cap companyia, inclosa Ryanair, rep ajuts de la Generalitat al Prat.

Interlocutor expert
Michael Cawley, de 56 anys, té fama de no afluixar la corda amb facilitat. Abans d'aterrar a la línia aèria irlandesa, va ser durant quatre anys el director financer de Gowan Group Limited, un dels grups familiars més grans d'Irlanda i el principal distribuïdor de cotxes Peugeot i Citroën al país.

Tendència?

Posted: Saturday 12/03/2011 16:35
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... venen.html

Els temps que vénen

L'anunci de la retallada a l'aeroport de Girona coincideix amb l'inici de la baixada del preu de les accions de Ryanair, provocada en bona part pel preu del petroli
La companyia admet que es reunirà amb el govern


12/03/11 02:00 - girona - Oriol Mas

L'Estat Espanyol ha esdevingut un dels mercats principals de Ryanair, i l'aeroport de Girona té un paper clau en aquesta trajectòria. L'anunci de la retallada de rutes i freqüències d'ara fa gairebé un mes, pel desacord amb el nou govern de la Generalitat, afectarà els números globals de la companyia i el moviment de viatgers a Catalunya. Però és difícil saber fins a quin punt això pot incidir en els seus resultats globals. Tot i la pèrdua de pes que ha tingut amb l'entrada en funcionament de la base del Prat, Girona havia arribat a ser la tercera base absoluta de Ryanair en nombre de viatgers –només darrere de Stansted i Dublín–, i això fa que els moviments al seu voltant no passin desapercebuts als accionistes i inversors. I sigui casualitat o no, el dia 16 de febrer –quan Ryanair va anunciar la negativa del govern català a firmar el preacord i la retallada que faria a Girona– les accions de la companyia van capgirar la tendència a l'alça que tenia en les últimes setmanes.

En els dies posteriors, el descens es va aguditzar. Els motius, tal com assenyalen els experts, s'han d'anar a buscar a l'encariment del petroli per la situació política del nord d'Àfrica i l'Orient Mitjà, una circumstància que ha afectat en general totes les aerolínies. Algunes ja s'estan recuperant, però Ryanair –que cotitza al Nasdaq i a la borsa de Dublín– de moment encara no se n'està refent. També s'han de tenir en compte altres factors, com ara les negociacions que manté Ryanair amb el principal gestor aeroportuari irlandès per les condicions i ajudes de què gaudirà a aeroports com el de Dublín, i la reforma fiscal que comportarà un augment d'impostos a Irlanda. Ryanair declara tota la seva activitat en aquest país.

Davant d'aquests fets, la situació de la companyia a l'aeroport de Girona no sembla, doncs, que hagi de ser un gran maldecap per als mercats. Però sí que pot tenir-hi efectes, sobretot pel que ha representat l'aeroport com a model d'ajudes i creixement que després s'ha exportat en d'altres territoris. Xavier Fageda, doctor en economia per la Universitat de Barcelona i expert en transport aeri, admet que les accions de les companyies aèries fluctuen molt, i que la reducció de vols a Girona no ha d'afectar el seu compte de resultats: “No crec que tingui cap relació perquè és una companyia molt gran, però, si hi fos, podria ser que el mercat anticipés una rebaixa de subsidis públics, i que Girona anticipés una tendència en aquest sentit”, afirma. Amb la situació econòmica que viuen països com ara Irlanda, l'Estat Espanyol i Bèlgica –tots grans mercats de Ryanair–, creu que les subvencions podrien anar a la baixa. Joan Tarradellas, professor de l'escola de negocis Eada i expert en infraestructures, creu que a Ryanair li esperen dificultats tant pel preu del petroli com pel seu model de negoci basat en part en les ajudes que rep en aeroports secundaris: “El model de baix cost no caducarà, però sí el model de planificar les rutes només en funció de les subvencions”, afirma. Creu que Girona era rendible per a Ryanair per les ajudes, i que l'aeroport l'ha de complementar amb més companyies i altres tipus de turisme. Per això cal una gestió individualitzada i separada d'Aena i Iberia, “a les quals no interessa aeroports forts a Catalunya”.

El futur de Ryanair a Girona

L'aposta de Ryanair per Barcelona no ha donat fins ara els resultats esperats, ja que el percentatge d'ocupació dels avions són semblants que a Girona, on pot operar amb més rapidesa. De fet, el descens d'usuaris a l'aeroport s'ha estabilitzat en un terç cada mes, coincidint amb la rebaixa que la companyia va planificar per aquest hivern. Per tant, la base funciona igual que abans. Després de la falta d'entesa amb la Generalitat, Ryanair admet que s'hi reuniran en les pròximes setmanes: “Però no pels vols d'estiu, que ja tenen les rutes actives a la web. A hores d'ara només podem parlar dels vols de l'hivern que ve”.

Re: Noves rutes des del Prat

Posted: Friday 01/04/2011 10:51
by Dr. T
http://www.diaridegirona.cat/espanya-in ... 76464.html
Ryanair crearà vols «lliures de nens» a partir de l´octubre
Una enquesta de l'empresa revela que els passatgers pagarien més per evitar viatjar amb fills d'altres persones

Ryanair crearà vols «lliures de nens» a partir d'octubre, coincidint amb la temporada d'hivern, després de realitzar una enquesta entre 1.000 passatgers europeus en què més de la meitat assegurava que pagarien tarifes més altes per evitar volar amb els nens d'altres persones.

Segons l'esmentada enquesta, el 36% dels passatgers consultats va reconèixer haver tingut vols desagradables pels molestos sorolls dels nens d'altres viatgers i un de cada cinc, un 18%, va veure amb bons ulls restringir el nombre de nens en els vols.

No obstant això, els passatgers que prefereixen evitar viatjar amb nens culpen als pares dels petits de les seves queixes, ja que consideren que el 50% dels viatgers amb fills espera rebre «un tracte especial» per viatjar amb els petits.

Així mateix, la majoria de viatgers creu que el 25% dels pares permet que els nens molestin als passatgers dels seients de darrere, un 15% dels pares embarca tard i la resta del passatge ha d'esperar que estiguin acomodats i un 10% , fins i tot, permet als seus fills córrer pels passadissos o donar puntades de peu als seients.

«A la meitat dels nostres passatgers els agradaria dividir els avions en àrea d'adults i àrea de famílies, però això no és possible per la nostra política de lliure elecció de seients, amb prioritat d'embarcament opcional», ha explicat el portaveu de Comunicació, Stephen McNamara.

Tot i això, i davant la clara demanda de vols «lliures de nens», Ryanair ha decidit crear vols sense nens a les rutes d'alta freqüència des de l'inici de la pròxima programació d'hivern.
:boig :boig :boig

Estudi sociològic

Posted: Friday 01/04/2011 11:31
by Guigui
No m'estranya que el passatge de Ryanair trobi els nens molests. Molts serien candidats a clients de la Supernanny.

Re: Notícies de Ryanair

Posted: Friday 01/04/2011 13:12
by foronda 141
Al final aquesta companyia es quedará sense clients, doncs si no volen nens, obesos, maletas, i nomès hi han problemes amb las tarjas d'embarc, s'estan tancant una part molt important del mercat.

Re: Notícies de Ryanair

Posted: Friday 01/04/2011 14:37
by Dr. T
Juguen amb que, fins ara, eren els reis del mambo del low cost, com a mínim a Girona, i podien fer el que els hi rotés. Esperem que Aena, Generalitat o qui sigui busqui una altra companyia més seriosa i que trenquin el contracte amb aquests senyors.

Moltes gràcies per haver "ressucitat" l'aeroport de Girona, però ara, passi-ho bé i no cal que torni.

El seu negoci, i prou

Posted: Friday 01/04/2011 14:51
by Guigui
Però si Girona se'ls en fum un rave! El que fan o deixen de fer és purament per negoci.

Re: El seu negoci, i prou

Posted: Friday 01/04/2011 15:03
by genissimon
Entenent pel seu negoci la caça de subvencions, no transportar viatgers en avió...

Salut !!
Guigui wrote:Però si Girona se'ls en fum un rave! El que fan o deixen de fer és purament per negoci.