Nova idea de bomber: suprimir els copilots
Posted: Wednesday 08/09/2010 21:46
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... triaq.html
Ryanair vol volar sense copilot per "estalviar una fortuna" a "tota la indústria"
El president de la companyia llança una altra de les seves propostes xocants, com la de fer volar drets els passatgers
Manté que el segon pilot no cal en els vols curts
08/09/10 18:22 - barcelona - ACN
El president de Ryanair, Michael O'Leary, pretén que els avions de la companyia irlandesa volin sense copilot, en una nova mesura per intentar reduir costos. En una entrevista al diari britànic Financial Times, Michael O'Leary assegura que el sector de l'aviació "estalviaria una fortuna" si s'eliminés el rol de l'ajudant del pilot, que a hores d'ara, i segons O'Leary, només "ha d'assegurar-se que l'altre company no s'adorm i cau sobre els controls".
Pel president de l'aerolínia, en trajectes de curta durada, com els que opera Ryanair, els avions moderns ja són prou autònoms perquè només els piloti una sola persona. O'Leary ha contactat les autoritats d'aviació perquè li permetin eliminar els copilots.
El president de Ryanair compara pilotar un avió i conduir un tren, i argumenta que si dins dels trens es permet que només hi hagi un conductor, s'hauria de fer el mateix amb els avions. O'Leary argumenta que en els 25 anys d'història de Ryanair, i després de més de 10 milions de trajectes, només un pilot ha patit un infart en ple vol. "I va aterrar ell mateix", afirma.
La polèmica intenció d'O'Leary d'eliminar els copilots té poques possibilitats de prosperar, segons el Financial Times. Però és una mostra més de la forta estratègia de reducció de despeses de la companyia de baix cost irlandesa, que a Catalunya opera als aeroports de Barcelona, Lleida, Reus i Girona. +
Ryanair va obrir una campanya publicitària fa temps per demanar als usuaris propostes "enginyoses" per reduir costos. De fet, la companyia és sempre a l'ull de l'huracà mediàtic per les seves polèmiques propostes per estalviar diners, entre les quals destaca la possibilitat d'oferir als passatgers volar drets.
Ryanair vol volar sense copilot per "estalviar una fortuna" a "tota la indústria"
El president de la companyia llança una altra de les seves propostes xocants, com la de fer volar drets els passatgers
Manté que el segon pilot no cal en els vols curts
08/09/10 18:22 - barcelona - ACN
El president de Ryanair, Michael O'Leary, pretén que els avions de la companyia irlandesa volin sense copilot, en una nova mesura per intentar reduir costos. En una entrevista al diari britànic Financial Times, Michael O'Leary assegura que el sector de l'aviació "estalviaria una fortuna" si s'eliminés el rol de l'ajudant del pilot, que a hores d'ara, i segons O'Leary, només "ha d'assegurar-se que l'altre company no s'adorm i cau sobre els controls".
Pel president de l'aerolínia, en trajectes de curta durada, com els que opera Ryanair, els avions moderns ja són prou autònoms perquè només els piloti una sola persona. O'Leary ha contactat les autoritats d'aviació perquè li permetin eliminar els copilots.
El president de Ryanair compara pilotar un avió i conduir un tren, i argumenta que si dins dels trens es permet que només hi hagi un conductor, s'hauria de fer el mateix amb els avions. O'Leary argumenta que en els 25 anys d'història de Ryanair, i després de més de 10 milions de trajectes, només un pilot ha patit un infart en ple vol. "I va aterrar ell mateix", afirma.
La polèmica intenció d'O'Leary d'eliminar els copilots té poques possibilitats de prosperar, segons el Financial Times. Però és una mostra més de la forta estratègia de reducció de despeses de la companyia de baix cost irlandesa, que a Catalunya opera als aeroports de Barcelona, Lleida, Reus i Girona. +
Ryanair va obrir una campanya publicitària fa temps per demanar als usuaris propostes "enginyoses" per reduir costos. De fet, la companyia és sempre a l'ull de l'huracà mediàtic per les seves polèmiques propostes per estalviar diners, entre les quals destaca la possibilitat d'oferir als passatgers volar drets.