davida wrote:Et falta 2 linies:
- Ribesaltes - Axat. Es un tren turistic, pero a l'estiu circulen fins a 2 trenes per sentit i dia, 6 dies la setmana. A mes a mes de trafic de mercaderies explotades per la empresa del tren turistic TPCF
Mes información:
http://www.tpcf.fr
I una cosa que la fa única. TPCF fa d'operador de mercaderies de proximitat, la primera de França. Fins fa poc la linia tancada a passatgers el 1939, tenia trafics de mercaderies operats per SNCF. Pero per la seva petita mida, no li era rentable i les va abandonar. I es aquí on el TPCF apareix. Per fer petits trafics de mercaderies, on un gegant on SNCF perd diners, un operador petit pot fer el seu petit negoci. Es com si a Lleida la ARMF operes trens de mercaderies a la linia de la Pobla, amb una locomotora de segona de mà de Renfe.
davida wrote:- Elna- El Voló- Sant Joan de Pla de Corts: Nomes mercaderies. Pero El Voló es una estación SNCF oberta tots els dies a la circulació.
Aquesta sí que l'havia vist just després d'haver acabat l'actualització que comentava.
Segons algunes pàgines web, només hi ha servei fins El Voló, però he pogut comprovar que també hi ha servei, suposo que esporàdic, fins a Sant Joan de Pla de Corts, tal com comentes. Fins i tot,
hi ha fotografies recents de transports de bobines d'acer (o alguna cosa semblant).
D'allà fins a Ceret, es veu la via sencera però totalment abandonada, amb arbres al mig. I des de Ceret fins al final, a Arles-sur-Tech, sembla que queda poca cosa del traçat. Alguns ponts, algunes parts convertides en camins o via verda, però dubto que quedi via.[/quote]
Fa uns 5 anys vaig anar a fer una exploració de la linia:
- Tráfic intens de mercaderies fins el Voló.
- Tráfic esporadir a Sant Joan de Pla de Corts. On hi ha una topera, els tren ja no poden pasar de allà.
- Fins Ceret hi ha vies, pero com dius fa molts anys que no passat un tren. Crec que algun automotor diesel va arribar en pla exploracció a mitjans dels 90. Algún projecte de reobertura a passatgers.
- De Ceret a Arles es una via verda. No queden carrils, pero es pot passar caminant o en bicicleta.
L'unic lloc on queda via es el pont de Reynes
Pont tren i ferroviaria, on fins fa poc anys en cotxes pasaven pel pis inferior i els trens ja fa molts anys pel superior