Page 9 of 14
Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria
Posted: Friday 14/10/2011 12:31
by genissimon
REGIO-7 wrote:
REGIO-7, 11 d'octubre de 2011
http://www.regio7.cat/bages/2011/10/11/ ... 70342.html
FGC augmenta el transport de potassa cap al port un 62%
Els resultats reforcen els plans de la companyia de dur fins a Súria la via europea de mercaderies
DAVID BRICOLLÉ | MANRESA Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) té cada cop més arguments damunt la taula per connectar les mines del Bages a la via europea de mercaderies.
[...]
Tal com ja va informar Regió7 el 19 de juny passat, la clau d'aquesta possibilitat és que des de final de l'any passat hi ha en servei una línia de mercaderies transfronterera d'ample europeu -propietat d'Adif- que enllaça el port de Barcelona amb Lió (França), passant pel Vallès, Girona i Figueres. L'existència d'aquest corredor de mercaderies obre una possibilitat molt important perquè la Catalunya central també tingui una porta directa ferroviària cap a Europa.
La idea -encara no definida en projecte- és allargar aquest ample europeu fins a Súria. Seria possible aprofitant la línia ja existent de Ferrocarrils de la Generalitat des de Súria fins a Martorell passant per Manresa. Per fer-ho possible caldrà instal·lar a tot aquest traçat un tercer rail. D'aquesta manera, amb tres rails -els dos ara existents i el que s'hi afegiria- es crearien i hi conviurien dos amples ferroviaris diferents: el de via estreta -d'1 metre d'amplada, que és l'actual dels Catalans- amb l'ample internacional, de 1.435 mil·límetres. A banda d'aquest tercer rail en el tram ja existent,
el projecte s'hauria de completar amb un petit tram nou d'ample europeu fins al nus de Castellbisbal per entrar directament al corredor europeu.
[...]
Segons l'article periodístic, la intenció és instal·lar tercer carril entre Martorell i Súria, juntament amb la construcció d'un petit ramal entre Martorell FGC i Castellbisbal per a permetre que trens de mercaderies en ample normal (1435mm) puguin arribar fins al carregador de les mines de Súria i d'allí, sense transbordaments, a tot Europa passant pel mateix recorregut que els trens de contenidors d'ample normal que connecten el Port de Barcelona amb la terminal de mercaderies de Perpinyà.
Salut !!
Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria
Posted: Monday 17/10/2011 8:09
by Trenscat
No és gens fàcil instal·lar un tercer carril de Súria i Sallent fins a Martorell-Vila (on connectaria amb la xarxa d'adif). Caldria veure si el gàlib és suficient en alçada per la catenària (que ho dubto) i sobretot per molts radis de corba que són massa tancats per a ample UIC. A més, també caldria eixamplar alguns túnels (com el de la Puda). No és posar un carril més i llestos, ni molt menys.
Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria
Posted: Wednesday 19/10/2011 9:35
by genissimon
Efectivament, el tram Martorell-Manresa és el més conflictiu per adaptar-lo a l'ample normal degut als radis de corba, gàlib dels túnels i, potser, límit de càrrega d'alguns ponts. Els trams nous (des del 198x) que hi ha al nord de Manresa (sobretot a la sortida de Manresa Alta i de Santpedor a Sallent), en teoria tenen la plataforma apta per a ample normal (1435mm, UIC o estàndar) i l'adaptació només seria a nivell de superestructura (via). Cal remarcar, però, que l'article parla només del ramal de Súria, no de Sallent. I, tot i que l'article parla de tercer carril, crec tècnicament més factible la via estotjada (4 carrils), amb els carrils d'ample mètric per dintre dels dos carrils d'ample UIC com ja s'ha dit en aquest fil.
Salut !!
Trenscat wrote:No és gens fàcil instal·lar un tercer carril de Súria i Sallent fins a Martorell-Vila (on connectaria amb la xarxa d'adif). Caldria veure si el gàlib és suficient en alçada per la catenària (que ho dubto) i sobretot per molts radis de corba que són massa tancats per a ample UIC. A més, també caldria eixamplar alguns túnels (com el de la Puda). No és posar un carril més i llestos, ni molt menys.
Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria
Posted: Wednesday 19/10/2011 9:59
by Platanito
Esteu dient que les 213 (que sempre hem dit que són de gàlib UIC) en realitat no són de gàlib UIC? O és només en alçada que hi hauria problemes?
Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria
Posted: Wednesday 19/10/2011 11:47
by genissimon
No ho sé. Només aplicava el sentit comú i la història constructiva de les línies. La Martorell-Manresa data dels anys 20 del segle XX i es tractava d'unificar les xarxes de les empreses que es van fusionar en la CGFC (TFEMB, NEE, FCC). A partir de 1985 la Generalitat aplica el (bon) criteri de que qualsevol cosa que es construeix a la Llobregat/Anoia sigui apta per ample UIC. D'aquí els meus dubtes/especulacions.
Però, efectivament, si les 213 són gàlib UIC és que la línia deu ser apta per a gàlib UIC.
Salut !!
Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria
Posted: Wednesday 30/11/2011 12:17
by ROBINETE
FGC a firmado un convenio con IBERPOTASH y ya se ha aprobado el estudio para poner un tercer carril entre las minas y martorell central.
I de Martorell enllà?
Posted: Wednesday 30/11/2011 13:05
by Guigui
I un cop arribats a Martorell, què? Pensen fer un enllaç amb l'LAV? Perquè suposo que el tercer carril serà en ample UIC...
Re: I de Martorell enllà?
Posted: Wednesday 30/11/2011 14:13
by genissimon
Guigui wrote:I un cop arribats a Martorell, què? Pensen fer un enllaç amb l'LAV? Perquè suposo que el tercer carril serà en ample UIC...
No. Ramal nou fins al nus de Castellbisbal per entrar a la línia de Mollet.
Salut !!
Inseparables, però com si fossin dues coses diferents
Posted: Wednesday 30/11/2011 14:22
by Guigui
I l'estudi i la construcció, seran independents? Els veig ben capaços, sempre que hi hagi diners, és clar...
Re: Inseparables, però com si fossin dues coses diferents
Posted: Wednesday 30/11/2011 14:37
by genissimon
Guigui wrote:I l'estudi i la construcció, seran independents? Els veig ben capaços, sempre que hi hagi diners, és clar...
Mira la cita de l'article del Regió-7 del meu
missatge del 14 d'octubre passat a les 11:31.
Si vols l'article sencer, està citat en aquest
missatge de l'11 d'octubre a les 8:15.
Salut !!
Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria
Posted: Wednesday 30/11/2011 18:15
by ROBINETE
a ver si me acuerdo y cojo la circular interna y lo explico bien.pero lo que es seguro es que el proyecto de estudio ya esta en marcha y al final sera un tercer carril.
Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria
Posted: Thursday 01/12/2011 4:22
by liniadelRipollés
Si han de fer això, que passin directament a UIC i trens de passatgers i de mercaderies en aquest ample. Això també solucionaria les queixes dels habitants del Bages pel que fa a temps del viatge: xarxa connectada a LAV i per tant trens Manresa-Baixador a Barcelona Sants amb un punt d'intercanvi a Martorell Enllaç.
Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria
Posted: Thursday 01/12/2011 19:29
by genissimon
liniadelRipollés wrote:Si han de fer això, que passin directament a UIC i trens de passatgers i de mercaderies en aquest ample. Això també solucionaria les queixes dels habitants del Bages pel que fa a temps del viatge: xarxa connectada a LAV i per tant trens Manresa-Baixador a Barcelona Sants amb un punt d'intercanvi a Martorell Enllaç.
Desgraciadament, no crec que ADIF permeti trens de rodalia circulant a 100-140 Km/h barrejats amb els AVE i AVANT a 200-300 Km/h.
Salut !!
Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria
Posted: Thursday 01/12/2011 21:33
by liniadelRipollés
Mira't les velocitats de la LAV entre Barcelona i Martorell. És just en aquest punt quan comencen a córrer i en sentit Lleida. Entre Barcelona i Martorell no s'acceleren massa, hi ha massa infraestructures per sobre el traçat i per tant massa riscos de caiguda d'objectes i vehicles al traçat, tot i que això està previst i controlat.
Respecte els trens, home està clar que haurien de ser nous, aptes per a LAV i per a xarxa convencional. De fet, no fa gaire vaig fer arribar a l'Adif una proposta de reconversió de la línia Xàtiva Alcoi a ample UIC per tal de revitalitzar la línia. Atès que ho han de renovar tot (trens, blocatge i via) és util pensar en estructurar un servei competitiu en temps amb el vehicle particular per arribar a València.
El que sí que esta clar que posar un tercer carril en un tram de rodalies d'FGC és tenir problemes d'explotació segur.
genissimon wrote:liniadelRipollés wrote:Si han de fer això, que passin directament a UIC i trens de passatgers i de mercaderies en aquest ample. Això també solucionaria les queixes dels habitants del Bages pel que fa a temps del viatge: xarxa connectada a LAV i per tant trens Manresa-Baixador a Barcelona Sants amb un punt d'intercanvi a Martorell Enllaç.
Desgraciadament, no crec que ADIF permeti trens de rodalia circulant a 100-140 Km/h barrejats amb els AVE i AVANT a 200-300 Km/h.
Salut !!
Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria
Posted: Friday 02/12/2011 0:29
by Sagrerenc
liniadelRipollés wrote:Si han de fer això, que passin directament a UIC i trens de passatgers i de mercaderies en aquest ample. Això també solucionaria les queixes dels habitants del Bages pel que fa a temps del viatge: xarxa connectada a LAV i per tant trens Manresa-Baixador a Barcelona Sants amb un punt d'intercanvi a Martorell Enllaç.
Un hipotètic tren entre Barcelona i Martorell inutilitzaria un solc a la LAV entre Martorell i Saragossa/València. És el mateix que passa a la sortida sud d'Atocha, per culpa de l'Avant Madrid-Toledo. Per aquest motiu a França (on pensen una miqueta més les coses que no pas aquí) no hi ha trens Avant.
Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria
Posted: Friday 02/12/2011 0:52
by liniadelRipollés
Mentre hi hagi dues úniques vies d'ample UIC entrant a Barcelona, és dificil sí. Però és que quan penso en un tercer carril a la línia de Manresa m'estresso. A més hi ha el cremallera de Montserrat pel mig...en ample mètric i orientat exclusivament cap a Barcelona. Molt mala solució té l'assumpte.
Sagrerenc wrote:liniadelRipollés wrote:Si han de fer això, que passin directament a UIC i trens de passatgers i de mercaderies en aquest ample. Això també solucionaria les queixes dels habitants del Bages pel que fa a temps del viatge: xarxa connectada a LAV i per tant trens Manresa-Baixador a Barcelona Sants amb un punt d'intercanvi a Martorell Enllaç.
Un hipotètic tren entre Barcelona i Martorell inutilitzaria un solc a la LAV entre Martorell i Saragossa/València. És el mateix que passa a la sortida sud d'Atocha, per culpa de l'Avant Madrid-Toledo. Per aquest motiu a França (on pensen una miqueta més les coses que no pas aquí) no hi ha trens Avant.
Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria
Posted: Friday 02/12/2011 19:26
by 437.001
Canviar d´ample o posar tercer rail entre Martorell i Sallent/Súria és ara mateix una bestiesa: la factura no seria gens barata, i ara com ara, FGC té coses més importants en què pensar (Sabadell, Terrassa, que prou pena té).
I si ens n´anem a la Generalitat/GISA, la L9/L10 que ja són paraules majors.
No, no pot ser de cap de les maneres, no hi ha calers.
Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria
Posted: Friday 02/12/2011 20:24
by liniadelRipollés
Doncs publicat està.
437.001 wrote:Canviar d´ample o posar tercer rail entre Martorell i Sallent/Súria és ara mateix una bestiesa: la factura no seria gens barata, i ara com ara, FGC té coses més importants en què pensar (Sabadell, Terrassa, que prou pena té).
I si ens n´anem a la Generalitat/GISA, la L9/L10 que ja són paraules majors.
No, no pot ser de cap de les maneres, no hi ha calers.
Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria
Posted: Saturday 03/12/2011 1:22
by wefer
genissimon wrote:Desgraciadament, no crec que ADIF permeti trens de rodalia circulant a 100-140 Km/h barrejats amb els AVE i AVANT a 200-300 Km/h.
Jo només apunto una cosa:
R8 Granollers-Manresa.
Totalment viable si es canviés l'ample entre Martorell i Manresa, ja que la resta ja és tercer carril. I les connexions amb BCN no quedarien compromeses perquè hi hauria transbordament a Martorell, Vullpalleres i Santa Perpètua, com a mínim.
437.001 wrote:No, no pot ser de cap de les maneres, no hi ha calers.
Aquesta manera de fer, tant estesa últimament, és la que està portant el país al primer lloc de la OCDE en aturi a una economia en caiguda lliure.
El que cal no és estalviar/retallar (eufemismes de privatitzar i suprimir drets dels treballadors), sinó optimitzar el que tenim i invertir en allò que faci les empreses i el país en general més competitius. El canvi a UIC de línies fa exactament aquestes dues coses, per la qual cosa crec que no només no és una bestiesa, sinó que ara mateix és una prioritat.
O comencem a fer coses, o el país se'n va a fer punyetes (encara que en el camí alguns es faran d'or).
Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria
Posted: Saturday 03/12/2011 10:02
by 122-042-132
wefer wrote: Jo només apunto una cosa:
R8 Granollers-Manresa.
Totalment viable si es canviés l'ample entre Martorell i Manresa, ja que la resta ja és tercer carril. I les connexions amb BCN no quedarien compromeses perquè hi hauria transbordament a Martorell, Vullpalleres i Santa Perpètua, com a mínim.
437.001 wrote:No, no pot ser de cap de les maneres, no hi ha calers.
Aquesta manera de fer, tant estesa últimament, és la que està portant el país al primer lloc de la OCDE en aturi a una economia en caiguda lliure.
El que cal no és estalviar/retallar (eufemismes de privatitzar i suprimir drets dels treballadors), sinó optimitzar el que tenim i invertir en allò que faci les empreses i el país en general més competitius. El canvi a UIC de línies fa exactament aquestes dues coses, per la qual cosa crec que no només no és una bestiesa, sinó que ara mateix és una prioritat.
O comencem a fer coses, o el país se'n va a fer punyetes (encara que en el camí alguns es faran d'or).
Completament d'acord Wefer, completament.
El tema del tercer carril va endavant, més per interessos de la explotadora de les Mines, que en pagarà una part important, l'altre la pagarà GISA ( o sigui, entre tots); però també FGC n'està interessada; la factura del transport de trens miners pujarà i serà una bona entrada de diners per FGC. Hem de ser positius, i fer les inversions amb rendibilitat. Salut!