Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Argumentació que no s'aguanta

Post by Toni »

Miquel wrote: I Àger, i Tremp, I La Pobla, i Sant Llorenç, Santa Linya no és l'única estació, n'hi han de moltes més, que tenen molta més afluència que Santa Linya. De vegades vaig Balaguer amunt amb la línia, i senyor, no viatgo sol!!!!!!
El passat dia 28 de Desembre, últim servei del dia direcció La Pobla, jo com molts baixem a Balaguer (són les nou de la nit), dins el tren encara quedaven una quarantena de persones, no n'hi havien 5.

Sobre els autobusos, no es tracta de posar un autobus del poble a l'estació, si no de l'estació a la resta de pobles de la zona.
L'època "daurada" de la línia és a l'estiu, que va amb unes capacitats força bones.

S'han de millorar els enllaços amb la R12, 13 i 14, i Avant.
S'ha d'evitar solapar trajectes a la mateixa hora.

Ademés Santa Linya, i com d'altres baixadors de poc passatge, són estacions facultatives, si no hi ha gent, el tren no hi para.
No hi ha cap cost per mantenir l'estació oberta.
Entenent a la gent de la zona i sense voler treure ni donar raons, de les vostres pròpies paraules dic: Si a l´hora que tothom torna a casa hi han 40 persones (entenc que és el màxim a que s´arriba).... aquestes persones caben de sobra aun autobus, i el preu de l´autobus és molt menor al del tren. Ja no parlem dels trens que no son en hora "punta", on la ruïna és catastròfica.

Sobre els autobusos. Sí, pot ser posar autobusos des de l´estació a varis pobles. Però, si Santa Linya està a 15 km (desconec la distància però alguna cosa així deu ser), ja és més ràpid anar del poble a Balaguer per carretera així que si viatgem d´un altre poble encara més allunyat de l´estació... no veig què es guanya. El tren comunica, essent raonables, directament Sant Llorenç amb Cellers, la resta és del tot inoperatiu.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Sky »

El Pallars organitza una concentració el proper dissabte 28 per reclamar que no es retallin els serveis de tren

• L'acte tindrà lloc a l'estació de tren de la Pobla de Segur a les 12.00

La plataforma cívica 'Volem lo Tren', conjuntament amb l'Ajuntament de la Pobla de Segur, han programat una concentració el proper dissabte dia 28 per reclamar que no es retallin els serveis de la línia Lleida-La Pobla de Segur com Ferrocarrils de la Generalitat ha anunciat.

Aquesta concentració, que tindrà lloc a les 12.00 hores a l'estació de tren de la Pobla de Segur, comptarà amb la lectura d'un manifest en defensa del tren de la Pobla. Lluís Bellera, alcalde de la Pobla de Segur, ha dit que la concentració vol ser un acte festiu i lúdic però sobretot reivindicatiu. Per Bellera els usuaris d'aquest tren han de fer sentir la seva veu pel que fa a les retallades anunciades per Ferrocarrils.

Per Lluís Bellera l'anunci de reducció de serveis de sis a dos és el camí més ràpid per tancar la línia. Bellera defensa el servei social d'aquest transport públic i es nega a acceptar la seva reducció de serveis.

Bellera ha dit que és farà arribar la convocatòria de concentració a tots els ajuntaments del Pallars Jussà i del Pallars Sobirà i a tots els municipis de la Noguera i el Segrià per on passa la línia de la Pobla. Bellera ha convidat a la gent a desplaçar-se fins a la Pobla amb el tren que arriba a les 11.00 hores. Bellera ha dit que aquests passatgers podran tornar a marxar amb el tren de les 13.00.

Des de l'anunci de reestructuració de la línia de tren de Lleida-La Pobla de Segur a les xarxes socials s'ha creat la pàgina Volem lo Tren i s'han començat a recollir signatures en un manifest de defensa del tren. Aquest manifest ja ha rebut el suport de més de 600 persones.

Aquest manifest defensa que ‘hi ha molta gent que depèn d'aquest mitjà de transport per la seva feina, estudis o altres motius com visites al metge i altres desplaçaments'. Gent com estudiants, gent gran o persones que no tenen recursos econòmics suficients per disposar d'un mitjà de transport propi’.

Des de la Plataforma 'Volem lo Tren' es reclama que ‘es replantegi la situació per ser favorable per tots, i propostes com a un horari d'estudiants, anada a Lleida diumenge a la tarda i tornada divendres a la nit, o la possibilitat de anar i tornar a Lleida el mateix dia siguin valorades’.

http://www.araponent.cat/noticia/34670/ ... es-retalli
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Sky »

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by metring »

Aquí http://actuable.es/peticiones/demanem-f ... a-pobla-de recullen signatures contra la reducció de freqüències.
xesco593
N1
N1
Posts: 5
Joined: Sunday 22/01/2012 21:28
Location: La Pobla de Segur

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by xesco593 »

bones! de nou! a lo que diu toni no penso dir res en respecte parlan de temes com Ager sense pensar que hi ha un port de muntanya perillosisim al hivern... em dona a veure que ell sestime mes veure tancar la linia igual com els de fgc sense pensar que aquest tren no es cap negoci , es simplement un servei public que tenen el mateix dret els habitans de les terres de Lleida com un de Barcelona o un de Madrid
si al final es fa efectiu la retallada ,ami personalment em fan una gran putada! ja que vivin entre setmana a bcn i els caps de setmana a la pobla ,em sera totalment imposible pujari , ja que el alsina graells 1 sol viatge coste mes que el que val anar i tornar en tren desde pobla a bcn, alsina prop de 30 euros nomes anada i tren anar i tornar uns 25 euros amb el C/JOVE i viatjar en un utilitari privat nomes amb gasolina ja men vaic als 30 o 40 euros, el qual a la que nomes quedi un unic servei aure de fer nit a lestacio de lleida com si de un indigent es tractes...
jo us animo als que pogeu que aquest disabte al demaiti hi haura la manifestacio a l'estacio de la Pobla
podeu seguir totes les noticies de ultima hora en el prefil del facebok http://www.facebook.com/profile.php?id= ... lotren[url][/url]
com a pallares i usuari semanal us demano que tingeu un minutet per firmal al link que a ficat lo metring
gracies
User avatar
593Dromedario
N6
N6
Posts: 225
Joined: Monday 21/04/2008 19:29
Location: BCN Sant Andreu

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by 593Dromedario »

xesco593 wrote:jo us animo als que pogeu que aquest disabte al demaiti hi haura la manifestacio a l'estacio de la Pobla
podeu seguir totes les noticies de ultima hora en el prefil del facebok http://www.facebook.com/profile.php?id= ... lotren[url][/url]
com a pallares i usuari semanal us demano que tingeu un minutet per firmal al link que a ficat lo metring
gracies
Jo ja he firmat i hi aniré. D'aquest fòrum potser no serem molts, però si creieu oportú podeu obrir un fil apart d'aquest a "Trobades i esdeveniments" pels qui hi vulguem anar.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by metring »

593Dromedario wrote:
xesco593 wrote:jo us animo als que pogeu que aquest disabte al demaiti hi haura la manifestacio a l'estacio de la Pobla
podeu seguir totes les noticies de ultima hora en el prefil del facebok http://www.facebook.com/profile.php?id= ... lotren[url][/url]
com a pallares i usuari semanal us demano que tingeu un minutet per firmal al link que a ficat lo metring
gracies
Jo ja he firmat i hi aniré. D'aquest fòrum potser no serem molts, però si creieu oportú podeu obrir un fil apart d'aquest a "Trobades i esdeveniments" pels qui hi vulguem anar.
Vosaltres mateixos podeu obrir el fil, endavant!
pukyxd
N6
N6
Posts: 254
Joined: Thursday 31/01/2008 11:12
Location: Santa Coloma de Gramenet

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by pukyxd »

SI demana al Govern el manteniment de la línia de tren de Lleida - Pobla de Segur

López Tena: “Cal recuperar l'esperit de ‘VOLEM LO TREN’ que al 1984 ja va evitar el tancament de la línia”

Solidaritat Catalana per la Independència (SI) ha registrat aquest matí una proposta de resolució a la Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament de Catalunya en la qual es demana el manteniment de la línia de tren de la Pobla de Segur. Aquesta línia es veurà greument afectada per una dràstica retallada que serà letal per a la connectivitat de la zona: es preveu una reducció del servei ferroviari d’aquesta línia de 3 a 1 entre la Pobla de Segur i Lleida i de 8 a 4 entre Balaguer i Lleida a partir del proper 1 de febrer.

Des de SI es lamenta l’injust abandonament d’aquesta línia, que l'any 2010 va transportar quatre vegades més viatgers que l'Aeroport d'Alguaire i que transporta diàriament els mateixos passatgers que l'AVE regional (Avant) entre A Coruña, Santiago i Ourense, això sí, sense el mateix prestigi ni ajudes de les institucions.

Amb aquesta decisió el Govern de la Generalitat desatén a milers de persones que depenen d'aquest mitjà de transport per la seva feina, estudis o altres motius com visites al metge i altres desplaçaments. És per això que SI dóna tot el suport a la plataforma “Volem Lo Tren” i assistirà a la concentració convocada per aquesta el proper dissabte 28 al matí a La Pobla de Segur.
Euromed22
N2
N2
Posts: 15
Joined: Saturday 21/01/2012 20:04

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Euromed22 »

Em sembla que els senyors de lalzina Graells han plorat prou.

salutacions mirant-ho amb lupa

p.S. actuem-hi http://actuable.es/peticiones/demanem-f ... a-pobla-de
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Toni »

El que no és normal és l´horari del tren que han deixat. Si deixen un tren que pugi a la nit, es queda el maquinista a La Pobla i baixa al matí, el tren seria molt més útil crec........ encara que sigui un. El problema deu ser el que costa l´hotel i la prima que caldrà pagar al maquinista per dormir fora de casa.... segurament pocs diners.....
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Ferry1ac1 »

Toni wrote:El que no és normal és l´horari del tren que han deixat. Si deixen un tren que pugi a la nit, es queda el maquinista a La Pobla i baixa al matí, el tren seria molt més útil crec........ encara que sigui un. El problema deu ser el que costa l´hotel i la prima que caldrà pagar al maquinista per dormir fora de casa.... segurament pocs diners.....
Però això ja passa ara. Hi ha un tren que fa nit allà així que l'hotel i tot això ja ho fan ara!
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by genissimon »

El problema de fons és el material amb el que s'explota aquesta línia i moltes d'altres de secundàries i l'estructura de costos que això implica.

Tenim un 596 amb un sol cotxe i 56-59 places (segons les fonts). Per a moure'l hi ha dos motors de 280 CV i un tercer per a la climatització. Pes total de 51 Tm. Tenim un consum de combustible equivalent a 14 CV per plaça. Amb una relació pes/potència de gairebé 11 CV per Tm. I una relació pes/plaça de 864 Kg per seient.

Tenim un 592.2 amb tres cotxes i 190 places. Per a moure'l hi ha quatre motors de 290 CV i un cinquè per a la climatització. Pes total de 131 Tm. Consum de combustible equivalent a 7,63 CV per plaça. Amb una relació pes/potència de 8,85 CV per Tm. I una relació pes/plaça de 689 Kg per seient.

Hi havia hagut els ferrobusos, en composició M-Rc (sèrie 591) i unes 100 places. Per a moure'l hi havia dos motors de 150 CV. Pes total (M-Rc) 32 Tm. Consum de combustible equivalent a 3 CV per plaça. Amb una relació pes/potència de 9,375 CV per Tm. I una relació pes/plaça de 320 Kg per seient.

El 596 és un tren que va néixer deficitari per naturalesa. 864 Kg per seient i 14 CV per plaça així ho determina.

Amb els 592.2 a La Pobla s'estan matant mosques a canonades. Per als dies que s'omplen els 592.2, una doble composició dels antics ferrobusos M-Rc+M-Rc cobreix demanda, i per a la resta, un ferrobús en simple M-Rc és suficient amb un consum molt menor (7,63 CV per plaça versus 3) derivat de ser un material molt més pesat (689 Kg per seient versus 320). La única pega és la manca d'aire condicionat dels ferrobusos, molt més adequats a línies de poca demanda que tota la família de camells (593, 592, 592.2 i 596), molt més culpables de la clausura de línies de renfe del 1985 del que la gent es pensa.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Mania de malgastar energia

Post by Guigui »

I pregunto jo: amb l'airet que circula amb les finestres obertes, per a què cal una climatització a l'estiu?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Sky »

Image
jordi
N4
N4
Posts: 63
Joined: Sunday 08/05/2005 23:06

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by jordi »

Notícia publicada a LA VANGUARDIA el dia 20/011/2012:

Ferrocarrils reduce a menos de la mitad la actividad del tren de La Pobla
Los viajes diarios entre Lleida y Balaguer se reducirán de ocho a cuatro y los que conectan Balaguer y La Pobla, de tres a uno


Lleida. (EFE).- Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) reducirá a la mitad (de ocho a cuatro) el número de viajes al día de la línea de La Pobla, en el tramo entre Lleida y Balaguer y a una tercera parte (de tres a uno) entre Balaguer y La Pobla de Segur.

El presidente de FGC, Enric Ticó, y el delegado de la Generalitat en Lleida, Ramon Farré, han insistido en el pleno compromiso de mantener la línea en funcionamiento y han negado que la reestructuración sea la antesala del cierre. La medida está previsto que se aplique a partir del 1 de febrero y pretende ahorrar un millón de euros al año, una cantidad que coincide con lo que dejará de aportar la Generalitat a la línea en los presupuestos de 2012, una cifra que pasará de 3,1 a 2,1 millones de euros.

Ticó ha asegurado en la presentación de estos recortes que no perjudicarán el servicio, ya que se reorganizarán los horarios de autobuses de la zona para compensar la reducción de trenes. Ha enmarcado esta medida en el conjunto de "reajustes" que ha hecho la empresa en otros puntos de Cataluña, como la reducción del servicio nocturno en Barcelona o el cierre del funicular de Gelida y del aéreo entre Esparraguera y Olesa.

Según Ticó, en el caso de la línea de La Pobla la medida es consecuencia de una gestión ineficiente del servicio, operada por Renfe, y la reducción de aportaciones de la Generalitat. En referencia a la gestión, Ticó ha dicho que esta línea es mucho más deficitaria que el resto porque tiene un sistema de funcionamiento "anticuado" y Renfe no ha aplicado las nuevas tecnologías y los controles de seguridad y regulación que FGC tiene en otros sectores. "Esto tiene unos costes que nos expulsan del mercado", ha asegurado.

El presidente de FGC ha recordado que la Generalitat está trabajando para cambiar la gestión de la línea, aunque en ningún caso se plantea privatizarla. "Se trata de buscar un explotador que nos ofrezca costes asumibles y la idea es que FGC esté presente en la sociedad explotadora, no es nada nuevo, es el modelo que hay en el tranvía de Barcelona", ha explicado.

La línea tuvo 228.000 usuarios en 2011, 8.000 menos que el año anterior, un descenso que Ticó ha atribuido a la reducción "general" de la movilidad en el marco de la crisis económica. Asimismo, Ticó ha recordado el bajo coeficiente de ocupación de la línea, del 8,4 por ciento en el tramo entre Lleida y Balaguer y del 3,9 por ciento entre esta ciudad y La Pobla de Segur.

En este sentido, Ticó ha matizado que el coeficiente no es motivo para valorar la continuidad de la línea, que está garantizada, y ha recordado que el tipo de convoyes que operan en ella, que Renfe prometió cambiar en 2005, son demasiado grandes para sus necesidades, con lo cual el factor de ocupación también desciende. En todo caso, tal y como está ahora la gestión, la línea cuesta 43,9 euros por persona y viaje, una cifra que Ticó ha tachado de "escalofriante".

En cuanto al cambio de gestor, Ticó ha dicho que uno de los compromisos que debe asumir el nuevo adjudicatario es el cambio de trenes para garantizar la eficiencia de la línea, y ha avanzado que FGC ya está negociando para buscar fabricantes "a medida", ya que los trenes tienen que ser de ancho ibérico, otra dificultad añadida.


:nono Mare de deu, el que al final es va poder evitar amb la RENFE, FGC ho ha aconseguit fer. :nono
Quin futur més negre que li espera a aquesta línia. La meva preferida de Catalunya, juntament amb la de Puigcerdà.
User avatar
593Dromedario
N6
N6
Posts: 225
Joined: Monday 21/04/2008 19:29
Location: BCN Sant Andreu

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by 593Dromedario »

metring wrote:
593Dromedario wrote:
xesco593 wrote:jo us animo als que pogeu que aquest disabte al demaiti hi haura la manifestacio a l'estacio de la Pobla
podeu seguir totes les noticies de ultima hora en el prefil del facebok http://www.facebook.com/profile.php?id= ... lotren[url][/url]
com a pallares i usuari semanal us demano que tingeu un minutet per firmal al link que a ficat lo metring
gracies
Jo ja he firmat i hi aniré. D'aquest fòrum potser no serem molts, però si creieu oportú podeu obrir un fil apart d'aquest a "Trobades i esdeveniments" pels qui hi vulguem anar.
Vosaltres mateixos podeu obrir el fil, endavant!
Tot i que se m'havia passat pel cap, no ho he fet per poca antel·lació, i en haver-hi aquest fil ja penjarem alguna foto de la manifestació aquí mateix.
Això sí, us animo a anar-hi si podeu.
genissimon wrote:Tenim un 596 amb un sol cotxe i 56-59 places (segons les fonts). Per a moure'l hi ha dos motors de 280 CV i un tercer per a la climatització. Pes total de 51 Tm. Tenim un consum de combustible equivalent a 14 CV per plaça. Amb una relació pes/potència de gairebé 11 CV per Tm. I una relació pes/plaça de 864 Kg per seient.

Tenim un 592.2 amb tres cotxes i 190 places. Per a moure'l hi ha quatre motors de 290 CV i un cinquè per a la climatització. Pes total de 131 Tm. Consum de combustible equivalent a 7,63 CV per plaça. Amb una relació pes/potència de 8,85 CV per Tm. I una relació pes/plaça de 689 Kg per seient.
Un cop em van dir que el cost de reparacions i manteniment de les 596 era superior, tot i ser el triple de petites. No les tinc totes al respecte, però les dues que hi havia assignades a la línia van ser substituides per 592, i si no és per això, seria per portar-les a línies amb encara menys demanda.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Jo us diré què és esgarrifós

Post by Guigui »

jordi wrote:En todo caso, tal y como está ahora la gestión, la línea cuesta 43,9 euros por persona y viaje, una cifra que Ticó ha tachado de "escalofriante".
Si això provoca calfreds, no vull ni saber què pensa aquest senyor del cost per plaça dels cotxes oficials, que es dediquen a portar greix, diòxid de carboni i metà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Ayerbe-Zuera
N6
N6
Posts: 299
Joined: Friday 20/05/2011 20:27

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Ayerbe-Zuera »

jordi wrote:Notícia publicada a LA VANGUARDIA el dia 20/011/2012:

Ferrocarrils reduce a menos de la mitad la actividad del tren de La Pobla
Los viajes diarios entre Lleida y Balaguer se reducirán de ocho a cuatro y los que conectan Balaguer y La Pobla, de tres a uno


Lleida. (EFE).- [...] Según Ticó, en el caso de la línea de La Pobla la medida es consecuencia de una gestión ineficiente del servicio, operada por Renfe, y la reducción de aportaciones de la Generalitat. En referencia a la gestión, Ticó ha dicho que esta línea es mucho más deficitaria que el resto porque tiene un sistema de funcionamiento "anticuado" y Renfe no ha aplicado las nuevas tecnologías y los controles de seguridad y regulación que FGC tiene en otros sectores. "Esto tiene unos costes que nos expulsan del mercado", ha asegurado.
Es al·lucinant com els nostres gestors aconsegueixen no tenir mai la culpa ni la responsabilidad de res, ni tan sols en una línia completament traspasada. La culpa, sempre i indefectiblement, és de Madrid.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Gestió i operació

Post by Guigui »

Si t'atens al redactat i valores semànticament cada paraula en la seva mesura, no deixa de tenir raó. Una cosa és la pèssima gestió (a càrrec de la Generalitat), i una altra cosa és qui opera el servei.

El problema és que el lector mitjà no s'adonarà d'aquesta subtilesa i associarà indefectiblement una cosa amb l'altra. I no excloc de cap manera que el redactat ja estigui fet així expressament.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Ayerbe-Zuera
N6
N6
Posts: 299
Joined: Friday 20/05/2011 20:27

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Ayerbe-Zuera »

Bé, jo recordo simplement que la Generalitat va assumir el 2005 la propietat i la gestió de la línia, que es va encomanar a FGC, que va arribar a un acord amb Renfe. Si tens la propietat, la gestió, han pasat 7 anys, i tanques, és que has fracassat per culpa exclusivament teva, no per culpa de Renfe. Res no farem mentre aquesta mena de mantres continuïn justificant les majors incompetències i els lladronicins més escandolosos.

Acabo de llegir que Spanair ha naufragat després de xuclar 150 MEUR de l'erari públic català. Cent cinquanta milions d'euros, en la situació actual, és una xifra exorbitant. Se'n farà algú responsable? No ho crec. La culpa serà, naturalment, dels altres.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”