Page 81 of 104
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Friday 13/12/2013 8:06
by jaezcurra
Vendidos 30.000 billetes en dos semanas del AVE a Francia
Las nuevas líneas de tren de alta velocidad comenzarán a operar el próximo domingo
Vida | 12/12/2013 - 16:45h | Última actualización: 12/12/2013 - 16:58h
http://www.lavanguardia.com/vida/201312 ... manas.html
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Sunday 15/12/2013 11:20
by jaezcurra
El AVE entre Barcelona y París ya es una realidad
El tren sale de la estación de Sants con destino a Francia tras años de retrasos en la conexión
Barcelona | 15/12/2013 - 09:32h | Última actualización: 15/12/2013 - 10:04h
http://www.lavanguardia.com/local/barce ... paris.html
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Sunday 15/12/2013 18:49
by jaezcurra
França prioritza la connexió entre Montpeller i Perpinyà que escurça el viatge a París
El ministre de Transports aprofita el dia de l'estrena de l'alta velocitat per anunciar que encarrega els estudis del traçat
CRISTINA BUESA / PERPINYÀ | DIUMENGE, 15 DE DESEMBRE DEL 2013 - 18.43 H
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... is-2928530
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Sunday 15/12/2013 22:10
by jaezcurra
El primer TGV arriba a París amb 10 minuts de retard per culpa d'uns animals
El que ha sortit de la capital francesa ha arribat a Barcelona a l'hora prevista
ARA Barcelona | Actualitzada el 15/12/2013 18:30
http://www.ara.cat/societat/TGV-Paris-m ... 95490.html
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Sunday 15/12/2013 22:15
by jaezcurra
Avaria del TGV París-BCN a Perpinyà
Una fallada mecànica va deixar el tren parat 15 minuts a l'estació del Centre del Món
JULIÁN GARCÍA / EN EL TREN NARBONA-BARCELONA | DIUMENGE, 15 DE DESEMBRE DEL 2013 - 20.36 H
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ya-2929309
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Sunday 15/12/2013 23:06
by carles10000
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Sunday 15/12/2013 23:49
by Sagrerenc
Doncs sí, jo em queixo de Renfe i de l'incidència tècnica a l'AVE que fa que el Toulouse-Barcelona arribi a Sants amb 37 minuts de retard (0h03 en comptes de 23h26). Sembla ser que el tren ha tingut una incidència tècnica i, en comptes de passar pel by-pass de Narbona, ha hagut d'entrar a l'estació de Narbona, havent de fer inversió de marxa per continuar el trajecte. Si arribar a les 23h26 ja és una mala hora, encara ho és més fer-ho amb retard, i amb el risc de perdre l'últim Rodalies o l'últim Metro per arribar a destinació.
L'interventor ha dit que no hi ha compensacions per retards inferiors a una hora, mentre que en qualsevol AVE, amb un retard de més de 30 minuts et tornen el 100% de l'import del bitllet (5 minuts al Madrid-Sevilla). Estem davant d'un AVE de tercera?
PD: Per un parell de minuts que la meva parella, que viatjava en aquest tren, no perd l'últim R2...
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Monday 16/12/2013 11:21
by metring
No hi ha ningú que hi hagi estat a la inauguració d'ahir? Alguna foto?
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Monday 16/12/2013 11:39
by mikado
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Monday 16/12/2013 12:59
by albe6
No en tinc foto, però no podré evitar oblidar el desastre dels del diari Segre. Han posat una foto d'un TGV Réseau en lloc d'un Dúplex. Si haguéssin posat la d'un 100F encara, però un Réseau...
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Monday 16/12/2013 16:44
by jaezcurra
Renfe utilitza models d'AVE del 1992 remodelats per als trajectes al sud de França
En lloc de comprar-ne de nous, n'han remodelat deu amb 21 anys d'antiguitat, cosa que els ha costat 30 milions d'euros, i se n'han estalviat 240. Renfe ha posat desfibril·ladors dins de cada un d'aquests combois que travessen els Pirineus
ACN / A. SOLÉ Barcelona | Actualitzada el 16/12/2013 14:16
http://www.ara.cat/societat/Renfe-utili ... 95295.html
Queixa per material "antic"?
Posted: Monday 16/12/2013 17:33
by Guigui
La notícia, o si més no el titular, sembla destil·lar un cert tuf de greuge. Com si calgués destinar material apte per anar a 350 per a trajectes més de la meitat dels quals discorren per línia convencional, com és el cas de Tolosa.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Monday 16/12/2013 17:47
by davida
I del 10 100F, 6 son la reforma del 101 Ex-Euromed, que son mes nous. Van entrar en servei el 1997. Els altres son els 4 darrers 100 originals, el 100.016 que va fer el primer Marsella Madrid va ser entregat ja l'any 1993
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Monday 16/12/2013 18:08
by trensmat
davida wrote:I del 10 100F, 6 son la reforma del 101 Ex-Euromed, que son mes nous. Van entrar en servei el 1997. Els altres son els 4 darrers 100 originals, el 100.016 que va fer el primer Marsella Madrid va ser entregat ja l'any 1993
Lo mes gros d'aquest assumpte es que els trens de la serie S-103 coneguts com Velaro si que estan homologats ha França ademes que la DB utilitza aquest tipus de tren per fer el trajecte Frankfurt - Paris Gare Nord.
Gros?
Posted: Monday 16/12/2013 18:35
by Guigui
trensmat wrote:Lo mes gros d'aquest assumpte
Què té de gros aquest assumpte?
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Monday 16/12/2013 18:53
by gatvell
Amb el tema dels AVE's vells, seria un greuge si a Barcelona fossin aquests i a Madrid fossin tots nous de trinca.
El problema no és que portin uns trens d'un lloc a un altre, a més que han siguts netejats i reformats de dalt a abaix.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Monday 16/12/2013 19:34
by BCN2008
trensmat wrote:Lo mes gros d'aquest assumpte es que els trens de la serie S-103 coneguts com Velaro si que estan homologats ha França ademes que la DB utilitza aquest tipus de tren per fer el trajecte Frankfurt - Paris Gare Nord.
Que dos trens siguin semblants no vol dir que siguin idèntics, els Velaro de la DB són bastant diferents als de renfe, sobretot pels temes elèctrics. A més els s103 són monotensió a 25kV, i els s100 ja eren bitensió a 25kV i 3kV en origen, pel que era molt més fàcil d'arreglar els s100 per anar sota 1,5kV a França que els s103. A més, jo no veig problema en que hi hagi trens d'Alta Velocitat amb 20 anys circulant, al contrari, són un model que durant aquests anys han donat servei perfectament, i la reforma era més econòmica que les altres opcions.
I bé, sobre el titular de la notícia de l'Ara, a més d'un li donaria un atac de cor si sapiguessin que a França encara circulen els TGV PSE, amb 33 anys de servei a les seves esquenes, o cotxes Corail amb prop de 38 anys de servei, amb les respectives remodelacions, i avui encara fan serveis de gran qualitat.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Monday 16/12/2013 20:08
by Ecomobisostrans
El primer TGV arriba a París amb 10 minuts de retard per culpa d'uns animals
http://www.ara.cat/societat/TGV-Paris-m ... 95490.html (serà questio que posin protecció, pel perill que suposa tant pels humans com per la resta d'animals)
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Monday 16/12/2013 22:34
by raulitinbcn
Arrel de la nova posada en marxa dels trens directes, conseqüencies com acortament del Talgo Mare Nostrum que circulara fins Barcelona.
http://www.flickr.com/photos/raulitinbcn/11406634923/
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Monday 16/12/2013 22:49
by carles10000
Si s`haguessin comprats nous(aquesta era l`idea inicial) tambe haguessin hagut critiques,si es van elegir els Alsthom era perque iguals que els TGV-A,els van tindre que actualizar mecanicament a Belfort,ya que tot era original,els sistemes de senyalitzacio i electrificació franceses es van montar a La Sagra i a Belfort a part de l`actualització mecánica li van ficar els sistemes de medició........
Els Velaro Alemans no tenen res a veure amb els espanyols,els alemans eren Krauss-Maffei (Bomardier) i els espanyols Siemens.