Page 82 of 135
Mollet i Castefa tenien serveis de TMB?
Posted: Saturday 03/10/2015 17:29
by Carlos González
davida wrote:Tmb fa els serveis urbans de Montcada i Cornellà i historicament ha tingut serveis de Mollet a Castelldefels.
Encara té la 102 que va a Cerdanyola del Vallès.
Què??? A Mollet i Castelldefels havien tingut serveis de TMB???? això no ho sabia (no és conya)
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Saturday 03/10/2015 17:53
by foronda 141
Què??? A Mollet i Castelldefels havien tingut serveis de TMB???? això no ho sabia (no és conya
Aquets serveis van ser heredats a la fusió de l'empresa "Urbas" Urbanizaciones y Transportes S.A.i TMB als anys 70.
Las línies eran : MO Pl. Tetuán- Mollet (actualment operada per Sagalés), TM Pl. Tetuàn-Montcada (amb variacions l'actual 96 de TMB), UC Pl. Universitat-Castelldefels Platja (per autovia) i T11 Pl. Universitat-Castelldefels (Las Botigues) aquestas dues actualment operadas per Monh L-94 i L-95. la T11 nomès funcionava a l'estiu i era una concessió de Renfe.
I perdó per el off topic.
Back to topic!
Posted: Saturday 03/10/2015 18:27
by Guigui
Parlem del tramvia per la Diagonal, si us plau.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Saturday 03/10/2015 20:20
by mpn90
Bé, la unió lògica i fàcil dels tramvies és per la Diagonal, l'únic problema que hi veuria seria la reforma exprés que Trias va fer i que ara mateix fa que sigui complicadet fer el traçat entre Francesc Macià i Joan Carles I.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Saturday 03/10/2015 21:34
by Ganz
Que el carril bus/taxi sigui ocupat pel tramvia.
Opció econòmica, lògica, d'aplicació en no pocs casos relativament propers a Barcelona (Montpellier, Lió, Ginebra, Freiburg im Breisgau...), fa senzill realitzar actuacions en el tram Francesc Macià-Joan Carles I, no té efectes colaterals negatius que afectin al vehicle privat ni al vianant.
Properes parades per la Diagonal
Posted: Saturday 03/10/2015 21:40
by Carlos González
Envio una imatge que m'he trobat a internet de com seria el tram de la Diagonal, és a dir, quines estacions serien
Re: Properes parades per la Diagonal
Posted: Sunday 04/10/2015 1:55
by Renfe451
Carlos González wrote:Envio una imatge que m'he trobat a internet de com seria el tram de la Diagonal, és a dir, quines estacions serien
Aquest termòmetre no és oficial, és una creació que va fer la PTP ja fa la tira de temps.
Ara que mostraves precisament això, jo la parada de "Jardinets de Gràcia" la canviaria per Diagonal-Provença.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Sunday 04/10/2015 10:43
by mpn90
Ganz wrote:Que el carril bus/taxi sigui ocupat pel tramvia. [...], fa senzill realitzar actuacions en el tram Francesc Macià-Joan Carles I, no té efectes colaterals negatius que afectin al vehicle privat ni al vianant.
Però sí que afecta negativament al servei de taxi, tot i que podria utilitzar el carril de servei.
Carlos González wrote:Envio una imatge que m'he trobat a internet de com seria el tram de la Diagonal, és a dir, quines estacions serien
A mi em sembla que hi ha massa poca distància entre Francesc Macià i Casanova i (potser) massa entre aquesta i Jardinets.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Sunday 04/10/2015 11:25
by fgc113
mpn90 wrote:
Carlos González wrote:Envio una imatge que m'he trobat a internet de com seria el tram de la Diagonal, és a dir, quines estacions serien
A mi em sembla que hi ha massa poca distància entre Francesc Macià i Casanova i (potser) massa entre aquesta i Jardinets.
Jo crec que també, la parada Casanova podria estar entre Muntaner i Aribau. Un nom podria ser Aribau, perquè Muntaner és la parada dels FGC que queda lluny.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Sunday 04/10/2015 17:38
by mpn90
oriolp13 wrote:Crec que TRAM ha fet una gestió prou correcta com per què no es vulgui que siguin ells qui gestionin la futura xarxa.
Per fi l'Ajuntament es posa les piles en aquest tema (però d'altra banda, a aquesta gent que governa, els diria que fossin una mica més llargs de mires, que no tot lo privat vol dir corrupció i servei dolent, i TRAM n'és un exemple).
La cosa no és que hagi fet o no una gestió correcta, que l'ha feta. Sinó que n'hi ha, com jo, que considera que els serveis bàsics, com en aquest cas el transport, els ha de prestar una empresa pública sense ànim de lucre.
Propera parada: Diagonal
Posted: Sunday 04/10/2015 17:43
by Carlos González
Renfe451 wrote:
Ara que mostraves precisament això, jo la parada de "Jardinets de Gràcia" la canviaria per Diagonal-Provença.
Jo canviaria el nom de l'estació d'FGC "Provença" per "Diagonal", de fet, totes les estacions de RENFE i FGC penso que es tindrien que dir igual (però això és un altre tema)
La futura parada de TRAM de "Jardinets de Gràcia" li diria només "Diagonal"
Re: Propera parada: Diagonal
Posted: Sunday 04/10/2015 19:00
by bigcoaster
Carlos González wrote:Renfe451 wrote:
Ara que mostraves precisament això, jo la parada de "Jardinets de Gràcia" la canviaria per Diagonal-Provença.
Jo canviaria el nom de l'estació d'FGC "Provença" per "Diagonal", de fet, totes les estacions de RENFE i FGC penso que es tindrien que dir igual (però això és un altre tema)
La futura parada de TRAM de "Jardinets de Gràcia" li diria només "Diagonal"
Provença és un nom que tothom relaciona amb aquella parada, a més que té més història, i una certa mítica (això ja és una cosa personal). En canvi, Diagonal pot ser qualsevol estació de la diagonal. Jo crec que la que s'hauria de canviar és la de la L5, tot i que no em fa res que tinguin noms diferents mentres s'especifiqui bé que hi ha correspondència, és més, a vegades són més concrets dos noms diferents i un enllaç, que un sol nom per estacions separades 1000 metres.
Re: Propera parada: Diagonal
Posted: Sunday 04/10/2015 19:03
by mpn90
Carlos González wrote:Renfe451 wrote:
Ara que mostraves precisament això, jo la parada de "Jardinets de Gràcia" la canviaria per Diagonal-Provença.
Jo canviaria el nom de l'estació d'FGC "Provença" per "Diagonal", de fet, totes les estacions de RENFE i FGC penso que es tindrien que dir igual (però això és un altre tema)
La futura parada de TRAM de "Jardinets de Gràcia" li diria només "Diagonal"
No em sembla malament que l'estació de FGC es digui Diagonal, però que la de Tram s'ho digui és molt poc lògic, tenint en compte que la ressegueix, ara bé, potser "Jardinets de Gràcia" és massa llarg, i la solució senzilla seria dir-li Joan Carles I, però com que la Colau s'ha decidit a retirar nomenclatura borbònica...
D'altra banda he llegit alguns posts que parlen sobre una futura ampliació i crec que n'hi hauria algunes d'interessants, especialment arribar a Sants des de Francesc Macià (sense descartar que pogués arribar per Paral·lel i Pg. de Colom fins a la Ciutadella, malgrat no sé fins a quin punt pot tenir demanada), i arribar al centre de la ciutat des de Glòries fins a Urquinaona o Plaça Catalunya (i després pujar fins a Joan Carles I, per exemple), però aquesta última no tinc clar el traçat, ja que per una banda em sembla bé passar per Alí Bei, però per altra un servei que anés des de Renfe Pg. de Gràcia fins a la UPF també ho trobaria beneficiós. També tinc en ment el traçat Pg de Gràcia - Via Laietana - Estació de França (o endinsar-se a la Barceloneta).
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Thursday 08/10/2015 13:11
by uriol108
I perquè no anomenar la parada del TRAM de prop de la parada de Metro Diagonal, anomenar-la Passeig de Gràcia ?
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Thursday 08/10/2015 13:19
by albert28
uriol108 wrote:I perquè no anomenar la parada del TRAM de prop de la parada de Metro Diagonal, anomenar-la Passeig de Gràcia ?
Confondria encara més amb el maleit transbord de la L2-L3-L4-Renfe
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Thursday 08/10/2015 14:56
by Lluis
I que tal dir-ne "Palau Robert"?
Diagonal
Posted: Thursday 08/10/2015 15:23
by Guigui
Palau Robert estaria bé per al tram i la L3, però denomina un punt massa específic, que queda més lluny de la L5 i encara més d'FGC. No oblidem que es tracta d'un intercanviador, i que el criteri a mantenir (tot i que l'ATM no ho faci sempre) és la unitat en la denominació, a més d'un nom fàcil de recordar (i, per tant, com més breu millor). Per entendre'ns, "Palau Robert" seria tan poc adequat com l'invent d'FGC de posar a Provença l'afegitó oficiós de "La Pedrera", tot confonent la precisió topogràfica del transport públic amb una promoció turística que no ve a compte per res.
Per tot això, el millor nom que se m'acut és, precisament, Diagonal. Si algú en troba un altre que compleixi els criteris que indico més amunt, benvingut sigui.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Thursday 08/10/2015 15:40
by Miquel
Personalment optaria per una de les tres fent que tot l'intercanviador tingués el mateix nom.
- Diagonal Centre
- Diagonal | Provença
- Diagonal - Rambla de Catalunya
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Thursday 08/10/2015 15:48
by Renfe451
Miquel wrote:Personalment optaria per una de les tres fent que tot l'intercanviador tingués el mateix nom.
- Diagonal Centre
- Diagonal | Provença
- Diagonal - Rambla de Catalunya
Jo em decanto clarament per la segona.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Thursday 08/10/2015 15:52
by metring
Canviant una mica el tema, algú sap explicar per què, si en un principi la gestió del tramvia l'havia de fer TMB, per què es va privatitzar? Apart, en Trias fa poc despotricava de la privatitzacio, quan tal i com després li van recordar des de la PTP, va ser CIU qui ho va fer