Page 82 of 130

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Saturday 28/01/2012 0:01
by Toni
Ayerbe-Zuera wrote:Bé, jo recordo simplement que la Generalitat va assumir el 2005 la propietat i la gestió de la línia, que es va encomanar a FGC, que va arribar a un acord amb Renfe. Si tens la propietat, la gestió, han pasat 7 anys, i tanques, és que has fracassat per culpa exclusivament teva, no per culpa de Renfe. Res no farem mentre aquesta mena de mantres continuïn justificant les majors incompetències i els lladronicins més escandolosos.

Acabo de llegir que Spanair ha naufragat després de xuclar 150 MEUR de l'erari públic català. Cent cinquanta milions d'euros, en la situació actual, és una xifra exorbitant. Se'n farà algú responsable? No ho crec. La culpa serà, naturalment, dels altres.
No puc estar més d´acord. La culpa sempre és dels altres, mai és culpa de la Generalitat. Segons l´axioma, tot el que es traspasa a la Generalitat funciona millor que abans perquè allà estan els millors gestors. El cas de la línia de la Pobla és un clar exemple. La traspasen al 2005, la primera línia que es traspasa i que ha de ser el pròleg a molts més traspasos per poder tenir una xarxa amb estandards de qualitat com els de FGC. Per aconseguir aquesta fantàstica gestió, es subcontracta a RENFE tot per tal de que res canvïi, bé, dic malament, es canvia immediatament la rotulació de les estacions i es posen enganxines als trens. Està clar que els fantàstics gestors de la Generalitat tenien bones raons per deixar tot com estava:

1) No destinen a NINGÚ a la línia. Tothom és de RENFE.
2) Estalvien diners. Els trens que havien de comprar, la gent que tenien que destinar..... més barat pagar a RENFE.
3) Mai no tindran la culpa de res. La culpa de tot sempre serà del diabòlic "Madrid", que tot el que fa és per perjudicar a Catalunya. Un accident, la culpa de Madrid. És un fracàs comercial, la culpa de Madrid. No es dóna el servei segons els estándars excel.lents de la Generalitat, la culpa de Madrid.

Un detall molt esclaridor de la gestió excel.lent de la Generalitat: la renovació de la via entre Balaguer a la Pobla es va fer amb travesses només d´ample ibèric amb el que mai es podrà canviar l´ample a la línia. Ja des d´un començament, la Generalitat va renunciar a fer RES amb la línia, no tenia el mínim interès de futur per intentar connectar-la amb res ni hi va destinar el més mínim mitjà. Excel.lent gestió, com quasi sempre. Això sí, venem les motos de que soterrem a Balaguer, que fem metros Lleida-Balaguer, que prolonguem a Andorra, que es treurà a concurs la gestió (perquè Madrid no ho fa prou bé pel que nosaltres volem), etc....... motos i més motos per amagar la realitat de la gestió de la Generalitat. Lamentable.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Saturday 28/01/2012 8:57
by Miquel
Toni wrote:
Ayerbe-Zuera wrote:Bé, jo recordo simplement que la Generalitat va assumir el 2005 la propietat i la gestió de la línia, que es va encomanar a FGC, que va arribar a un acord amb Renfe. Si tens la propietat, la gestió, han pasat 7 anys, i tanques, és que has fracassat per culpa exclusivament teva, no per culpa de Renfe. Res no farem mentre aquesta mena de mantres continuïn justificant les majors incompetències i els lladronicins més escandolosos.

Acabo de llegir que Spanair ha naufragat després de xuclar 150 MEUR de l'erari públic català. Cent cinquanta milions d'euros, en la situació actual, és una xifra exorbitant. Se'n farà algú responsable? No ho crec. La culpa serà, naturalment, dels altres.
No puc estar més d´acord. La culpa sempre és dels altres, mai és culpa de la Generalitat. Segons l´axioma, tot el que es traspasa a la Generalitat funciona millor que abans perquè allà estan els millors gestors. El cas de la línia de la Pobla és un clar exemple. La traspasen al 2005, la primera línia que es traspasa i que ha de ser el pròleg a molts més traspasos per poder tenir una xarxa amb estandards de qualitat com els de FGC. Per aconseguir aquesta fantàstica gestió, es subcontracta a RENFE tot per tal de que res canvïi, bé, dic malament, es canvia immediatament la rotulació de les estacions i es posen enganxines als trens. Està clar que els fantàstics gestors de la Generalitat tenien bones raons per deixar tot com estava:

1) No destinen a NINGÚ a la línia. Tothom és de RENFE.
2) Estalvien diners. Els trens que havien de comprar, la gent que tenien que destinar..... més barat pagar a RENFE.
3) Mai no tindran la culpa de res. La culpa de tot sempre serà del diabòlic "Madrid", que tot el que fa és per perjudicar a Catalunya. Un accident, la culpa de Madrid. És un fracàs comercial, la culpa de Madrid. No es dóna el servei segons els estándars excel.lents de la Generalitat, la culpa de Madrid.

Un detall molt esclaridor de la gestió excel.lent de la Generalitat: la renovació de la via entre Balaguer a la Pobla es va fer amb travesses només d´ample ibèric amb el que mai es podrà canviar l´ample a la línia. Ja des d´un començament, la Generalitat va renunciar a fer RES amb la línia, no tenia el mínim interès de futur per intentar connectar-la amb res ni hi va destinar el més mínim mitjà. Excel.lent gestió, com quasi sempre. Això sí, venem les motos de que soterrem a Balaguer, que fem metros Lleida-Balaguer, que prolonguem a Andorra, que es treurà a concurs la gestió (perquè Madrid no ho fa prou bé pel que nosaltres volem), etc....... motos i més motos per amagar la realitat de la gestió de la Generalitat. Lamentable.
Realment, ara que has pregonat als quatre vents pel fòrum que la culpa de tot és de la Generalitat, podries posar-te una firma al perfil amb això, i deixar els temes pel que estan?
Realment, portes ja unes setmanes amb la mateixa cantarella, tenint o no tenint raó, però noi, ja cansa llegir cada cop el mateix.

La Generalitat, va augmentar les freqüències de la línia, per exemple, no tot és mala gestió.
A aquesta línia sempre li ha faltat oferta, sempre ha sigut un peix que es mossega la cua, sense oferta no hi ha demanda, i sense demanda no hi ha oferta.

De totes maneres, m'agradaria saber, si el que es guanya del TDLl, es destina alguna part a la línia.

Per cert, es coneixen els horaris nous?

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Saturday 28/01/2012 9:58
by josep_serre
No han sortit enlloc els horaris nous, la gestió de FGC sobre la línia no ha estat molt bona, però se sabia des d'un primer moment que no es tractava d'una mina d'or però el servei s'havia de mantenir, en aquests anys la gestió s'ha basat en canviar-ho tot deixant-ho tot igual és a dir el servei a càrrec de Renfe i d'adif, sense prendre cap decisió de futur per la línia.

Pel que fa a la renovació de la via és cert que no és massa lògic haver-la fet sense travessa polivalent, igual que tampoc ho és haver renovat molts trams de la línia de Portbou d'aquesta manera, de tota manera de moment la línia no es tanca però té tota la pinta de ser el següent pas.

Per cert critiquem els polítics i amb raó però potser individualment molts no som/sou/són millors que ells.
Miquel wrote:
Toni wrote:
Ayerbe-Zuera wrote:Bé, jo recordo simplement que la Generalitat va assumir el 2005 la propietat i la gestió de la línia, que es va encomanar a FGC, que va arribar a un acord amb Renfe. Si tens la propietat, la gestió, han pasat 7 anys, i tanques, és que has fracassat per culpa exclusivament teva, no per culpa de Renfe. Res no farem mentre aquesta mena de mantres continuïn justificant les majors incompetències i els lladronicins més escandolosos.

Acabo de llegir que Spanair ha naufragat després de xuclar 150 MEUR de l'erari públic català. Cent cinquanta milions d'euros, en la situació actual, és una xifra exorbitant. Se'n farà algú responsable? No ho crec. La culpa serà, naturalment, dels altres.
No puc estar més d´acord. La culpa sempre és dels altres, mai és culpa de la Generalitat. Segons l´axioma, tot el que es traspasa a la Generalitat funciona millor que abans perquè allà estan els millors gestors. El cas de la línia de la Pobla és un clar exemple. La traspasen al 2005, la primera línia que es traspasa i que ha de ser el pròleg a molts més traspasos per poder tenir una xarxa amb estandards de qualitat com els de FGC. Per aconseguir aquesta fantàstica gestió, es subcontracta a RENFE tot per tal de que res canvïi, bé, dic malament, es canvia immediatament la rotulació de les estacions i es posen enganxines als trens. Està clar que els fantàstics gestors de la Generalitat tenien bones raons per deixar tot com estava:

1) No destinen a NINGÚ a la línia. Tothom és de RENFE.
2) Estalvien diners. Els trens que havien de comprar, la gent que tenien que destinar..... més barat pagar a RENFE.
3) Mai no tindran la culpa de res. La culpa de tot sempre serà del diabòlic "Madrid", que tot el que fa és per perjudicar a Catalunya. Un accident, la culpa de Madrid. És un fracàs comercial, la culpa de Madrid. No es dóna el servei segons els estándars excel.lents de la Generalitat, la culpa de Madrid.

Un detall molt esclaridor de la gestió excel.lent de la Generalitat: la renovació de la via entre Balaguer a la Pobla es va fer amb travesses només d´ample ibèric amb el que mai es podrà canviar l´ample a la línia. Ja des d´un començament, la Generalitat va renunciar a fer RES amb la línia, no tenia el mínim interès de futur per intentar connectar-la amb res ni hi va destinar el més mínim mitjà. Excel.lent gestió, com quasi sempre. Això sí, venem les motos de que soterrem a Balaguer, que fem metros Lleida-Balaguer, que prolonguem a Andorra, que es treurà a concurs la gestió (perquè Madrid no ho fa prou bé pel que nosaltres volem), etc....... motos i més motos per amagar la realitat de la gestió de la Generalitat. Lamentable.
Realment, ara que has pregonat als quatre vents pel fòrum que la culpa de tot és de la Generalitat, podries posar-te una firma al perfil amb això, i deixar els temes pel que estan?
Realment, portes ja unes setmanes amb la mateixa cantarella, tenint o no tenint raó, però noi, ja cansa llegir cada cop el mateix.

La Generalitat, va augmentar les freqüències de la línia, per exemple, no tot és mala gestió.
A aquesta línia sempre li ha faltat oferta, sempre ha sigut un peix que es mossega la cua, sense oferta no hi ha demanda, i sense demanda no hi ha oferta.

De totes maneres, m'agradaria saber, si el que es guanya del TDLl, es destina alguna part a la línia.

Per cert, es coneixen els horaris nous?

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Saturday 28/01/2012 12:17
by Sky
El tren de la Pobla, entre el reequilibri i la butxaca

• S'ha doblat la xifra d'usuaris, però per cada viatger costa 13 cops més que rodalies

El Pallars és el marc avui de la primera protesta al Pirineu de caràcter territorial contra una decisió del govern actual. El motiu és la decisió de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) de retallar a la meitat les freqüències de la línia de Lleida a la Pobla amb arguments econòmics. A l'altre costat de la balança es troben els de reequilibri territorial, que defensen els alcaldes i els consells comarcals del territori.

L'anàlisi de les xifres de negoci demostra que la línia, en si mateixa, no és cara: el tren de Lleida a la Pobla de Segur costa a l'any 30.605 euros per quilòmetre de via, segons les dades de l'informe anual de Ferrocarrils. A l'Estat espanyol, el cost mitjà de les línies ferroviàries és de 33.457 euros per quilòmetre, segons un estudi de la Fundació BBVA. Al francès, 28.420 euros per quilòmetre.

El problema és l'escassa població de les comarques a què dóna servei. El 2010 la van utilitzar 226.961 viatgers, que van generar un ingressos per venda de bitllets d'uns 540.000 euros: insuficients per arribar al preu que Renfe Operadora i Adif reclamen a FGC a canvi del servei: 2,7 milions Renfe Operadora i 0,5, Adif.

Més pèrdues al Vallès

A FGC, la línia de la Pobla li va reportar el 2010 unes pèrdues de 1.261.000 euros. Però no és pas la més deficitària. Les línies metropolitanes de FGC (les del Vallès, i les del Baix Llobregat i l'Anoia) van tenir aquell any un resultat negatiu de 16.494.000 euros. La diferència, però, és un altre cop la població: les pèrdues de l'àrea metropolitana van servir per traslladar 79,76 milions de viatgers i les de la Pobla, un quart de milió. Això es tradueix en un cost de 13,14 euros per viatger a la Pobla, i 1,11 euros a les línies metropolitanes de FGC. Rodalies, en conjunt, té un cost d'1,04 euros per viatger.

Els defensors del tren, però, tenen a favor l'evolució positiva del nombre de viatgers. El 1998 en tenia 121.626 i estava en decadència. Va tocar fons el 2000, amb només 90.017 viatgers. En el darrer any de gestió de l'Estat, el 2004, en registrava 117.467. La Generalitat va renovar els trens, va posar noves freqüències entre Lleida i Balaguer, i la línia va registrar el 2006 204.940 viatgers. Actualment ja es dobla la xifra del 2004, i va a més, també gràcies a una intensa campanya de promoció del tren i del territori feta sota la marca El Tren dels Llacs. Les xifres, doncs, marquen el terreny del dilema del tren de la Pobla: reequilibri o butxaca.

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... mpaign=rss

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Saturday 28/01/2012 12:29
by josep_serre
Això no és un fracàs en la gestió, el que és un fracàs és el que es vol fer ara.
Sky wrote:El tren de la Pobla, entre el reequilibri i la butxaca

• S'ha doblat la xifra d'usuaris, però per cada viatger costa 13 cops més que rodalies

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Saturday 28/01/2012 12:53
by Ferry1ac1
josep_serre wrote:Això no és un fracàs en la gestió, el que és un fracàs és el que es vol fer ara.
Sky wrote:El tren de la Pobla, entre el reequilibri i la butxaca
• S'ha doblat la xifra d'usuaris, però per cada viatger costa 13 cops més que rodalies
El que és un fracàs i de bojos és que la Generalitat estigui tant escurada com per haver-se de plantejar això i altres mesures per evitar que l'intervinguin.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Saturday 28/01/2012 13:00
by Sky
Recoder anuncia un pla per reordenar el transport públic al Pallars combinant tren i autobús

• El conseller de Territori i Sostenibilitat garanteix que amb la reestructuració del servei el Jussà i el Sobirà ‘quedaran millor enllaçades del que ho estan’

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder ha avançat que el seu departament està ultimant una reordenació dels serveis de transport públic a les comarques del Pallars Jussà i Sobirà que passa per ‘encaixar millor els serveis de tren i autobús’, fet que comportarà ‘una reorganització dels horaris i un ajust en el transport per carretera’.

El conseller ha garantit amb aquesta reestructuració del servei, que es donarà a conèixer els pròxims dies, aquestes comarques ‘quedaran millor enllaçades del que ho estan’. Recoder ha fet aquest anunci el dia abans de la protesta convocada a la Pobla de Segur per defensar el manteniment de l'actual servei del tren entre Lleida i la Pobla.

Des de Guissona, Lluís Recoder ha explicat que Territori i Sostenibilitat té en marxa un procés de reordenació dels serveis de transport cap a la comarca del Pallars Jussà i del Sobirà, a partir d'un servei compartit entre autobús i tren.’Cal encaixar millor aquests dos serveis i en els pròxims dies anunciarem noves notícies’, ha dit el màxim responsable del departament.

El conseller ha afirmat que la reducció dels serveis anunciada per FGC ‘ha ferma’ però ha negat que des del Govern es vulgui tancar el tren de la Pobla ‘si no gestionar-lo molt millor’. Recoder ha dit que no ‘ens sentim satisfets’ de la gestió del tren de Renfe i la de la línia d'Adif i, per això, ha defensat la voluntat del Govern ‘de voler millorar-la algun dia’.

http://www.araponent.cat/noticia/34861/ ... en-i-autob

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Saturday 28/01/2012 13:51
by josep_serre
Si algú va guanyar amb el traspàs d'aquesta línia és Renfe que sent la única opció en aquell moment per prestar el servei aquest es fa al preu i condicions que aquesta vol, en aquest temps FGC hagués pogut tendir a explotar la línia pel seu compte, cosa que tampoc és senzilla, però no s'hi ha fet res en aquest sentit, Adif tampoc ho ha posat fàcil, a Tremp hi ha agulles talonables i no s'utilitzen perquè ADIF no ho té homologat, no ho considero la opció més interessant avui en dia però malgrat tot seria una millora, aquesta línia estava de fa temps en un carreró sense sortida, però és viable que funcioni amb un cost raonable.
Sky wrote:

El conseller ha afirmat que la reducció dels serveis anunciada per FGC ‘ha ferma’ però ha negat que des del Govern es vulgui tancar el tren de la Pobla ‘si no gestionar-lo molt millor’. Recoder ha dit que no ‘ens sentim satisfets’ de la gestió del tren de Renfe i la de la línia d'Adif i, per això, ha defensat la voluntat del Govern ‘de voler millorar-la algun dia’.

http://www.araponent.cat/noticia/34861/ ... en-i-autob

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Saturday 28/01/2012 20:18
by MZA_1600
Un correcte funcionament hagués estat una combinació correcte entre trens, autobusos i ave/avant. En el cas d'Arribar a la Pobla, que hi hagués un enllaç oficial amb ALSA per continuar al trajecte fins Esterri d'Àneu. En el cas de Lleida, un bon enllaç amb els AVE/avant cap a barcelona.

A partir de febrer el que es tindrà és una cosa encara més nul·la del que hi havia fins ara, un tren que no serveix ni per anar i tornar a lleida i favortitsme cap a l'autobús o ALSA.

Penso que ALSA ha tingut un paper important a l'hora de decidir aquests nous horaris, en el fons és una de les beneficiades doncs ara és pràcticament un monopoli el transport públic als Pallars.

Temps perdut, diners perduts

Posted: Sunday 29/01/2012 10:00
by Guigui
El problema és l'escassa població de les comarques a què dóna servei. El 2010 la van utilitzar 226.961 viatgers, que van generar un ingressos per venda de bitllets d'uns 540.000 euros: insuficients per arribar al preu que Renfe Operadora i Adif reclamen a FGC a canvi del servei: 2,7 milions Renfe Operadora i 0,5, Adif.
La Generalitat hauria tingut prou temps per a anar preparant FGC (o qualsevol altre operador) i Ifercat (o qualsevol altre gestor d'infraestructures) com a alternativa viable i fer un concurs públic amb els preus que ells marquessin. Però clar, eren èpoques en què a Nicaragua i Ferraz (perdó, a la Pl. Sant Jaume i a la Moncloa) els que tallaven el bacallà eren amics "de tota la vida".

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Sunday 29/01/2012 10:27
by Sky
Un miler de persones reivindiquen que es mantingui el servei de la línia de tren Lleida-la Pobla de Segur

• La protesta ha estat itinerant des de Lleida i ha sumat més manifestants a cada parada del tren fins a sumar-se amb el grup que els ha rebut al final del trajecte

Un miler de persones s'han manifestat aquest dissabte a la Pobla de Segur (Pallars Jussà) en un acte de protesta que ha congregat veïns de totes les poblacions per on transcorre la línia de Ferrocarrils de la Generalitat que uneix Lleida amb aquest poble del Pirineu. Sota el lema 'Volem lo tren' l'acte ha servit per mostrar el rebuig del territori a la decisió de la Generalitat d'eliminar quatre dels sis viatges diaris de la línia, deixant-ne només un d'anar i un de tornada. La protesta ha començat a l'estació de Lleida-Pirineus i ha anat aglutinant manifestants a cada estació fins que a la Pobla de Segur s'han ajuntat amb l'altre grup que els ha rebut a la població.

A les nou i deu del matí ha sortit des de l'estació de Lleida-Pirineus el tren amb destinació a la Pobla de Segur on han pujat una vintena de manifestants i representants polítics d'Esquerra i el partit dels Socialistes que han donat suport a la iniciativa. A cada parada s'hi han sumat més ciutadans, alcaldes i polítics fins arribar a les 300 persones que han arribat a la Pobla de Segur amb pancartes, banderes i enganxines amb el lema 'Volem lo tren'. Al mateix temps, a la Pobla de Segur s'han acumulat més de 500 persones a la plaça de l'Ajuntament per iniciar una protesta que ha recorregut el centre del poble i que finalment s'ha trobat amb els viatgers que acabaven d'arribar en tren i han acabat sumant fins un miler de persones.

A davant de l'estació s'ha fet la lectura de diversos manifestos en defensa de la línia de tren de Ferrocarrils de la Generalitat entre Lleida i Pobla de Segur, que ja va estar en perill el 1984, en una època en que el territori ja es va haver de mobilitzar per evitar perdre serveis. El portaveu de la plataforma 'Volem lo tren', Quimet Cortés, s'ha mostrat optimista i confiat en que la Generalitat "s'ho repensarà". Segons Cortés, el tren és vital pels veïns del Pallars "per anar al metge o a fer gestions" per això no accepten que a partir del febrer només quedi un tren que arriba a la Pobla a les 11 del matí, però que no marxa fins la una, i per tant, no ofereix la possibilitat de tornar al Pallars Jussà el mateix dia. Ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va assegurar que es millorarà la connexió a través d'autobusos, proposta que a la Pobla de Segur es rebutja perquè és més car pels usuaris i no permet descomptes per la gent gran.

http://www.araponent.cat/noticia/34901/ ... -lleida-la


Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Monday 30/01/2012 2:52
by xesco593
bones
Es pot considerar que la manifestacio a sigut un exit per la gran colaboracio de els poblatans i de la gent d'altres municipis del pallars i dels per on discorre la linia.
ara mateix estem tots esperan al dimars que es el dia en que es reuniran les autoritats de les comarques per negociar i veure que s'en treura , desde la plataforma VOLEM LO TREN estem a l'espera del que en sortira i poder decidir quines actuacions aurem de fer.
Tambe e de dir que desde els treballadors del tren de la pobla ens VAN fet saber el dia avans de la manifestacio que el dia 1 no es fara efectiva la retallada amb una proroga fins el dia 6 de febrer espero que es repensin la gran desgracia que poden causar a aquestes comarques del pirineu que tan pateixen.

sisplau pel qui encara no heu firmat aqui el link: http://actuable.es/peticiones/demanem-f ... a-pobla-de gracies!!!!

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Monday 30/01/2012 12:11
by Sky
El Govern abaixarà a la meitat el preu del bus de Lleida a la Pobla després de suprimir trens

L'empresa pública Ferrocarrils de la Generalitat farà públic dimarts que ve, en una reunió amb alcaldes i institucions de Lleida, el pla per combinar l'ús del tren i l'autobús en el trajecte a la Pobla de Segur, un pla que passarà per primar el transport privat per carretera amb la reducció a la meitat dels bitllets dels autocars: dels 13,50 euros actuals als 6,20 (en aquest cas el mateix preu que costa ara el tiquet del tren de la Pobla). Així ho van indicar ahir fonts consultades pel diari SEGRE.

L'abaratiment del transport per carretera transcendeix un dies després de la multitudinària manifestació contra la retallada de combois de la línia de la Pobla celebrada dissabte en aquesta localitat del Pallars Jussà. La decisió, tot i això, ja estava presa per endavant a aquesta mobilització i s'incloïa dins dels plans de Ferrocarrils de la Generalitat. En aquest sentit, el mateix conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ja va asssenyalar que el servei entre Lleida i la Pobla de Segur combinarà a partir d'ara l'ús del tren i l'autocar.

La raó que argüeix el departament és econòmica: el dèficit que genera el tren de la Pobla és d'un milió d'euros a l'any. De moment, la reducció dels combois suposarà l'eliminació de quatre dels vuit trens de Lleida a Balaguer i dos dels tres que cobreixen el trajecte íntegre fins a la Pobla de Segur.

Promoure l'ús de l'autocar, de tota manera, obligarà a modificar les condicions de la concessió de la línia de transport per carretera, que presta actualment la companyia Alsa amb dos viatges d'anada i dos de tornada. I això, per tant, suposaria finançar el dèficit que generarà a aquesta empresa haver d'assumir un descens tan important en el preu del bitllet. "El dèficit de l'autocar serà molt inferior que el del tren", van assenyalar les fonts consultades.

La situació futura dels mitjans de transport a Lleida i la Pobla es farà pública a la reunió de dimarts, a la qual assistirà el director de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font.

La Generalitat, en qualsevol cas, garanteix la continuïtat del servei ferroviari (tot i que amb les retallades) i si en el futur les condicions del mercat evolucionen favorablement podria plantejar-se de nou la recuperació de les freqüències de tren que se suprimirà a partir del pròxim 1 de febrer. És a dir, dimecres.

http://cat.lleida.com/actualitat/notici ... 733#activa

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Tuesday 31/01/2012 12:44
by Sky
Territori i Sostenibilitat reestructura els serveis Lleida - la Pobla de Segur - Esterri d'Àneu per millorar l'oferta

• La coordinació d’horaris entre el tren i l’autobús i la rebaixa de preus permetrà augmentar la demanda actual

• La consolidació de la demanda ha de permetre en un futur reforçar l’aposta pel transport públic i específicament pel tren

• FGC estudia la compra de nou material mòbil que permeti millorar la competitivitat de la línia de la Pobla de Segur.

El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, ha presentat avui la reorganització dels serveis de bus que connecten el corredor de Lleida - la Pobla de Segur - Esterri d’Àneu que, conjuntament amb el manteniment del tren Lleida - la Pobla de Segur, han d’aportar més eficiència a la xarxa de transport públic i garantir la seva viabilitat econòmica tenint en compte la demanda existent.

En aquest sentit, s’introduiran un conjunt de mesures en les línies de bus existent, per tal d’oferir una oferta conjunta, complementària i coordinada amb els serveis ferroviaris per cobrir la demanda de mobilitat tant al matí, com al migdia i a la tarda, eliminant duplicitats ineficients A més, es crearà un nou abonament combinat per al bus i es reduirà el preu del bitllet senzill gairebé a la meitat per equiparar-lo al del tren. De cara al futur, es preveu potenciar aquest darrer mitjà mitjançant un nou model de gestió.

Fins ara, el corredor Lleida – La Pobla de Segur – Esterri d’Àneu disposava de serveis de transport públic de tren i autobús que en alguns casos eren coincidents en horari, de manera que es produïen duplicitats en l’oferta econòmicament insostenibles. En aquest sentit, FGC aposta per al manteniment del servei de tren entre Lleida i la Pobla de Segur amb un ajustament de l’oferta en el marc de les limitacions pressupostàries presents i amb l’objectiu d’assegurar la viabilitat econòmica i el manteniment en el futur de la línia.

Així, FGC té en marxa obres de millora de la infraestructura d’aquesta línia. Concretament, la rehabilitació del túnel existent entre Sant Llorenç de Montgai i Vilanova de la Sal, per valor de 725.000 euros. A més, treballa en la implantació d’un nou model de gestió que millori la rendibilitat de futur d’aquest servei de transport i està estudiant la compra de nous trens, més eficients, que permetin augmentar la competitivitat de la línia.

Ara, en aquest context, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha presentat un conjunt de mesures que s’implantaran a partir del 6 de febrer en les línies d’autobús que comuniquen aquest corredor amb l’objectiu de cobrir la demanda de mobilitat existent en les diferents franges horàries conjuntament amb els serveis de transport ferroviari.

Així, l’objectiu de tot plegat és racionalitzar l’oferta de transport públic i crear una xarxa integral amb una oferta de tren i bus complementària que aporti eficiència i eficàcia a la mobilitat de Lleida i el Pallars. Concretament, les actuacions que avui es presenten persegueixen els objectius següents:

Oferir una oferta conjunta entre el tren i el bus en el corredor Lleida i el Pallars Jussà i el Pallars Sobirà

Crear un nou marc tarifari amb l’abaratiment de tarifes del bus per promoure l’ús del transport públic en aquest corredor

Facilitar els diumenges i festius la connexió amb Barcelona per als estudiants

Perllongar totes les expedicions de bus fins a l’estació de tren de Lleida

Prestació coordinada de serveis

Així doncs, amb la reorganització dels serveis de bus que avui es presenta, el corredor Esterri d’Àneu- la Pobla- Lleida disposarà de 3 expedicions d’anada i tres de tornada per cobrir les diferents franges horàries.

Per millorar la comunicació amb Barcelona, s’introdueixen nous serveis de bus coordinats amb les sortides i arribades del tren a l’estació de Lleida. Concretament:

Nou servei de bus els diumenges i festius pels estudiants per accedir a Barcelona: a les 17.00 hores des d’Esterri d’Àneu que passarà per la Pobla a les 17.59 hores i que arribarà a Balaguer a les 19.21h. Aquest servei enllaçarà a les 19.55h a Balaguer amb un servei directe cap a Barcelona que arribarà a les 21.15h a Palau Reial.

Nou servei els feiners a la tarda: l’AVANT arriba a Lleida a les 19.13 hores des de Barcelona. Els ciutadans disposaran des de l’estació de tren d’un nou servei de bus a les 19.20 hores amb arribada a la Pobla a les 21.27 hores i a Esterri d’Àneu a les 22.29 hores.

Pel que fa als feiners al matí, els usuaris disposen del servei de bus la Pobla-Barcelona amb sortida a les 6.30 hores i arribada a Barcelona a les 9.40 hores. Els ciutadans d’Esterri d’Àneu podran agafar el bus de les 5.20 hores que arriba a la Pobla a les 6.19 hores per enllaçar amb el que va a Barcelona. Quant a la coordinació amb l’Avant i la xarxa d’alta velocitat, es realitzarà un estudi per a valorar mesures a implementar en funció de la demanda.

D’altra banda, en el tram Balaguer-Lleida, FGC ofereix en total 4 serveis d’anada i 4 tornada, que juntament amb els serveis de bus existents permetran oferir una connexió de transport públic pràcticament cada hora els dies feiners, i permetran cobrir la mobilitat en les diferents franges horàries de matí, migdia, tarda i vespre els caps de setmana i festius.

Nous abonaments i preus del bus

Pel que fa al marc tarifari, els preus del bitllet senzill de bus s’equiparen als preus del tren en el corredor Lleida – la Pobla – Esterri d’Àneu, la qual cosa suposa estalvis de fins al 54% respecte del preu actual en el trajecte de la Pobla – Lleida, o del 46% en el tram Tremp – Lleida. També es mantenen els descomptes existents per a gent gran, estudiants de la UDL i famílies nombroses i monoparentals.

A més, es crea un nou abonament multiviatge per al bus, la T-10/60, amb estalvis de fins als 65% respecte dels preus actuals.

D’altra banda, en el tram d’Àger a Lleida, es mantenen els abonaments integrats de la xarxa de l’ATM de Lleida.

(Podeu consultar els nous horaris i tarifes al document adjunt)

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... d388df.pdf

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... ?id=136659

La retòrica de sempre

Posted: Tuesday 31/01/2012 12:51
by Guigui
En resum, s'han estat gratant la panxa durant més d'un any, i ara ens venen la moto que retallaran el servei per a fer-lo més competitiu i que, per art de màgia, pujarà la demanda.

Veient el que ara diuen, sembla que s'hagin deixat caure pel Fòrum i ara anunciïn quatre coses sense solta ni volta, perquè més que "un nou model de gestió", interessaria saber en què consistirà exactament. Perquè la lògica dicta que, si dius que faràs quelcom diferent, sabràs què s'ha de fer diferent. Però em fa molt l'efecte que aquí ens intenten colar que fan alguna cosa, pensant-se que en tindrem prou sabent que "canviaran". I al final, tot seguirà igual.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Tuesday 31/01/2012 12:53
by metring
Em recorda a quan TMB va reduir personal a les estacions, i a sobre deien que era "per millorar el servei".

Un miserable tren fins a La Pobla de Segur per sentit, no els hi cau la cara de vergonya? Potser que l'alcaldia de Sant Cugat, s'hagués quedat tal i com estava abans...

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Tuesday 31/01/2012 13:59
by Sky
Sembla que FGC ha enviat això als qui vam firmar la petició contra les retallades:
Resposta FGC

En resposta al correu electrònic que heu adreçat a la bústia d’Atenció al Client de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), a través del qual fèieu referència al servei de trens de la línia Lleida-La Pobla, us informem que el nostre objectiu és ajustar l’oferta a la demanda real existent. A més, l’actual disponibilitat pressupostària i el cost del model d’explotació d’aquesta línia, no ens permeten cap més opció que la de reduir el servei.

Per a la vostra informació, actualment els trens de la línia Lleida-La Pobla de Segur tenen una ocupació mitjana del 9,7% i el coeficient de cobertura de l’explotació és només del 13,9%. Per aquesta raó, el nostre plantejament de servei és el següent:

* Dies laborables: 4 trens diaris per sentit entre Lleida i Balaguer, i un tren diari per sentit entre Lleida i La Pobla de Segur.

* Dies festius: 3 trens diaris per sentit entre Lleida i Balaguer, i un tren diari per sentit entre Lleida i La Pobla de Segur.

Evidentment, un dels principals aspectes a tenir en compte és la coordinació del servei de tren d’FGC amb el servei d’autobusos que també cobreixen la demanda de mobilitat al territori. L’oferta actual d’autobusos a la zona és de 17 expedicions per sentit entre Lleida i Balaguer i 2 expedicions per sentit entre Lleida i La Pobla de Segur. En aquests moments des d’FGC estem treballant coordinadament amb la Direcció General de Transports i Mobilitat per resoldre l’actual duplicitat de serveis tren/autobusos en determinades franges horàries.

Així mateix, a FGC també treballem per poder transformar el model d’explotació actual de la línia i oferir un servei de més qualitat, amb més freqüències i més adaptat a la demanda real i potencial de la línia. L’objectiu és fer-ho amb un cost que sigui sostenible al llarg del temps, com a mostra clara de la voluntat d’FGC de potenciar la línia, en lloc de tancar-la.

Per això informem que seguim treballant perquè ara per ara puguem oferir als ciutadans d’aquest territori el millor servei al preu més ajustat atès que no són temps per fer despeses extraordinàries sense un objectiu eficient.

Ben atentament,

Relacions Institucionals d'FGC

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Tuesday 31/01/2012 15:38
by Miquel
Sky wrote:
Nou servei els feiners a la tarda: l’AVANT arriba a Lleida a les 19.13 hores des de Barcelona. Els ciutadans disposaran des de l’estació de tren d’un nou servei de bus a les 19.20 hores amb arribada a la Pobla a les 21.27 hores i a Esterri d’Àneu a les 22.29 hores.
Perfecte, sembla que em quedo sense tren ni autobus per arribar a Sant Llorenç de Montgai alguns divendres a la nit.
Per que esclar, els que venim amb la R14 que arriba a les 19:53 a Lleida, no serem ningú (jo des de Barcelona), però hi ha molta més gent de les estacions lleidatanes que fa el transbord R13-14 amb la Ca7.
Penós, patètic, absurd, que ni tan sols, mantinguin els horaris (força dolents, tot sigui dit) d'enllaç.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Tuesday 31/01/2012 23:31
by UT440_132M
Algú dels que va signar la petició per evitar el tancament de la línia li ha arribat aquest correu?
FGC wrote:rpp@fgc.cat
17:34 (hace 5 horas)

para rrpp


Benvolgut/Benvolguda,

En resposta al correu electrònic que heu adreçat a la bústia d’Atenció al Client de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), a través del qual fèieu referència al servei de trens de la línia Lleida-La Pobla, us informem que el nostre objectiu és ajustar l’oferta a la demanda real existent. A més, l’actual disponibilitat pressupostària i el cost del model d’explotació d’aquesta línia, no ens permeten cap més opció que la de reduir el servei.

Per a la vostra informació, actualment els trens de la línia Lleida-La Pobla de Segur tenen una ocupació mitjana del 9,7% i el coeficient de cobertura de l’explotació és només del 13,9%. Per aquesta raó, el nostre plantejament de servei és el següent:

* Dies laborables: 4 trens diaris per sentit entre Lleida i Balaguer, i un tren diari per sentit entre Lleida i La Pobla de Segur.

* Dies festius: 3 trens diaris per sentit entre Lleida i Balaguer, i un tren diari per sentit entre Lleida i La Pobla de Segur.

Evidentment, un dels principals aspectes a tenir en compte és la coordinació del servei de tren d’FGC amb el servei d’autobusos que també cobreixen la demanda de mobilitat al territori. L’oferta actual d’autobusos a la zona és de 17 expedicions per sentit entre Lleida i Balaguer i 2 expedicions per sentit entre Lleida i La Pobla de Segur. En aquests moments des d’FGC estem treballant coordinadament amb la Direcció General de Transports i Mobilitat per resoldre l’actual duplicitat de serveis tren/autobusos en determinades franges horàries.

Així mateix, a FGC també treballem per poder transformar el model d’explotació actual de la línia i oferir un servei de més qualitat, amb més freqüències i més adaptat a la demanda real i potencial de la línia. L’objectiu és fer-ho amb un cost que sigui sostenible al llarg del temps, com a mostra clara de la voluntat d’FGC de potenciar la línia, en lloc de tancar-la.

Per això informem que seguim treballant perquè ara per ara puguem oferir als ciutadans d’aquest territori el millor servei al preu més ajustat atès que no són temps per fer despeses extraordinàries sense un objectiu eficient.

Ben atentament,

Relacions Institucionals d'FGC

no-reply

Posted: Tuesday 31/01/2012 23:39
by Guigui
Sí, home! Tot molt personalitzat i ple de sensibilitat envers les demandes i la intel·ligència de la gent...