Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Passadís Diagonal
D'acord, però mentrestant, ja portem 5 anys amb el passadís fent un molt bon servei, i en queden força més amb aquesta configuració.
Quant a l'espai del Punt TMB, i donada l'amplada de la resta del passadís, tampoc venia d'aquí. Per altra banda, suposo que la normativa també obligarà a una amplada mínima, tot i que és ben possible que en aquest cas s'hagi superat.
Quant a l'espai del Punt TMB, i donada l'amplada de la resta del passadís, tampoc venia d'aquí. Per altra banda, suposo que la normativa també obligarà a una amplada mínima, tot i que és ben possible que en aquest cas s'hagi superat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Reconfiguració L3/L4
Realmente el tiempo que tardas en ir de la línea 3 / la RENFE a la línea 4 / la línea 2 debería haber sido más corto de no ser por el maravilloso aparcamiento subterráneo que colocaron. Creo que se inauguró antes el aparcamiento, "pero como el coche privado es más importante...".Guigui wrote:Doncs personalment, em desagrada. I a falta d'altres dades disponibles, poso per exemple el meu cas. Des de Penitents, agafo més sovint la L3 fins més enllà de Pg. de Gràcia que no pas la L4 d'allí avall. A més, la connexió quilomètrica tan sols quedaria solucionada en part, ja que la L2 en cap cas es mourà d'allí on és.
De fet, la solució rau en refer la connexió, a l'estil del que es va fer a Diagonal, eixamplant el passadís i instal·lant-hi tapissos rodants a banda i banda. A més, caldria allargar-lo, de manera que vaig de Gran Via (L2/L4) fins a Aragó (Adif), afegint-hi un nou accés a l'alçada de Consell de Cent, de manera a reduir a la meitat la connexió entre L3 i L4.
Realmente se ha hecho de manera que en lugar de llegar directamente al andén lo que hicieron es hacer que lo pases de largo y después recules, si no me equivoco.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Suburbanes FGC, i de Rodalies???
Abans de tenir la idea en el cap, ho preguntaré primer, seria bó o necessari fer algunes línies suburbanes des d'alguns recorreguts dels Rodalies?
Ja que ho va dir el Lluis, me'n va donar una idea que tinc pensada.
Ja que ho va dir el Lluis, me'n va donar una idea que tinc pensada.
Lluis wrote:podrien ser de Renfe/Adif, i els suburbans ser un servei compartit per ambdues empreses, com el RER B de París (RATP+SNCF)
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Suburbanes FGC, i de Rodalies???
¿Para qué quieres eso?Carlos González wrote:Abans de tenir la idea en el cap, ho preguntaré primer, seria bó o necessari fer algunes línies suburbanes des d'alguns recorreguts dels Rodalies?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Suburbanes FGC, i de Rodalies???
A veure, si tens una línia de Rodalies, a no ser que li construeixis noves estacions no podrà ser una línia de subrubans. Si tens una línia de subrubans si que pots fer servei de Rodalies al saltar-te parades.Carlos González wrote:Abans de tenir la idea en el cap, ho preguntaré primer, seria bó o necessari fer algunes línies suburbanes des d'alguns recorreguts dels Rodalies?
Ja que ho va dir el Lluis, me'n va donar una idea que tinc pensada.
Lluis wrote:podrien ser de Renfe/Adif, i els suburbans ser un servei compartit per ambdues empreses, com el RER B de París (RATP+SNCF)
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Suburbanes FGC, i de Rodalies???
Jo només tinc una amb claritat, la part del recorregut de la R3 (si es fan noves estacions, com per Mollet, el Circuit de Montmeló i una abans de Granollers-Canovelles) o bé, fer que el recorregut de de la Meridiana-Montcada-Mollet-Parets-Granollers Canovelles, fos d'ample mètric (o UIC) i que fos operada per FGC, i així la R3 faria enllaç amb la R2 i la futura línia LOF i faria el recorregut de Granollers Centre-Les Franqueses fins arribar a Vic, si es fés l'estació de Granollers Nord subterrànea, per poder fer passar les vies per el recorregut de sempre de la R3, Vic-Barcelona.bigcoaster wrote: A veure, si tens una línia de Rodalies, a no ser que li construeixis noves estacions no podrà ser una línia de subrubans. Si tens una línia de subrubans si que pots fer servei de Rodalies al saltar-te parades.
Un altre seria un servei ràpid entre Mataró i Barcelona Sants
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
No es querer, es proponer
Sólo son ideas, se me ocurrió pensar que hubieran servicios suburbanos de Rodalies, para que las líneas de los Rodalies hicieran menos paradas y fueran más rectas. Mi ejemplo sería esa propuesta que piensan hacer por MontcadaRenfe445 wrote: ¿Para qué quieres eso?
"Una imagen vale más que mil palabras"
http://xarxamobal.diba.cat/XGMSV/imatge ... I-XE06.jpg
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Propostes ferroviàries per a la Diagonal
He fet un recopilatori de propostes ferroviàries per a la Diagonal de manera general:
- Prolongació del Tram:
- Més barat que un metro o tren de rodalies.
- Serveix també de transport local i aportació a les parades de metro a la Diagonal.
- Requereix una reforma (ja sigui petita o gran) de la Diagonal en el tram Francesc Macià-Glòries.
- Menys capacitat que un metro o rodalies.
- Necessita prioritat semafòrica (fàcil de dir, no tant fàcil d'aconseguir)
- Pot assolir freqüències molt elevades (90 segons).
- Unió de les actuals dues xarxes de tramvia, el TramBesós a la part est i TramBaix a la part oest de la Diagonal. Cohesió i compleció del corredor de la Diagonal per . part del tramvia.
- Augmentarà el número de passatgers a les dues xarxes de tramvia.
- Descongestió de la xarxa de bus al seu pas per la Diagonal, actualment al límit en hora punta, i creació d'un transport local amb més capacitat que qualsevol bus . (ja sigui estàndard, articulat, bi-articulat o elèctric) per la Diagonal, on actualment fa falta.
- Línia de rodalies per sota de la Diagonal:
- Transport d'alta capacitat,en alguns casos, més que el metro (trens de 200 metres).
- Manera més ràpida de recórrer la Diagonal.
- Requereix poques estacions, tot i que les que poques que tindria haurien de ser grans i amb bons enllaços amb les altres línies de metro (Diagonal/Provença i Glòries).
- Requereix túnel, podria ser construït des de la superfície (molts disturbis, relativament barat) o amb tuneladora (requereix pous per a les estacions i és molt car). Jo . optaria per construir-la en pantalles (és a dir, des de la superfície) sempre que es pogués.
- Possibilitat d'augment de freqüències de manera generalitzada en la xarxa de Rodalies de Catalunya i regionals.
- Descongestió dels túnels de Rodalies de Catalunya, millorant així la fiabilitat i per tant, reduint les afectacions en cas d'avaria en qualsevol línia, a part de que evita . l'efecte cadena que es produeix quan alguna línia va tard.
- Descongestió de Sants Estació, Passeig de Gràcia i Plaça Catalunya de Rodalies de Catalunya.
- Requereix de més obres a part del túnel de la Diagonal per a connectar aquest nou túnel amb la xarxa existent.
- Obre la porta a crear "Park & Ride" a les puntes de la Diagonal.
- Línia de metro per sota de la Diagonal:
- Transport d'alta capacitat.
- Permet freqüències de 90 segons, és a dir, més alta que la de la línia de rodalies.
- Manera ràpida de recórrer la Diagonal (més lenta que un tren de rodalies però molt més ràpida que el tramvia).
- Requereix més estacions que una línia de rodalies però menys que una línia de tramvia.
- Requereix túnel, podria ser construït des de la superfície (molts disturbis, relativament barat) o amb tuneladora (requereix pous per a les estacions i és molt car). Jo . optaria per construir-la en pantalles (és a dir, des de la superfície) sempre que es pogués.
- No requereix d'obres extra a part de la línia per la Diagonal.
- Obre la porta a crear "Park & Ride" a les punta oest de la Diagonal, és a dir, a Esplugues o Sant Feliu.
- Última línia de metro per a Barcelona, aquest és l'únic corredor important que n'està exempt. Cohesió i finalització de la malla de metro a la ciutat de Barcelona.
·Quina proposta és millor (una de les tres)?
·Quina/es d'aquestes optaríeu per construir?
·Quina/es creieu que soluciona/en millor els problemes de mobilitat de la Diagonal?
·Quina/es creieu que aporta/en més al transport públic en general i ajuda/en a treure cotxes del centre de Barcelona?
·Quina/es us agrada/en més (des del punt de vista personal)?
- Prolongació del Tram:
- Més barat que un metro o tren de rodalies.
- Serveix també de transport local i aportació a les parades de metro a la Diagonal.
- Requereix una reforma (ja sigui petita o gran) de la Diagonal en el tram Francesc Macià-Glòries.
- Menys capacitat que un metro o rodalies.
- Necessita prioritat semafòrica (fàcil de dir, no tant fàcil d'aconseguir)
- Pot assolir freqüències molt elevades (90 segons).
- Unió de les actuals dues xarxes de tramvia, el TramBesós a la part est i TramBaix a la part oest de la Diagonal. Cohesió i compleció del corredor de la Diagonal per . part del tramvia.
- Augmentarà el número de passatgers a les dues xarxes de tramvia.
- Descongestió de la xarxa de bus al seu pas per la Diagonal, actualment al límit en hora punta, i creació d'un transport local amb més capacitat que qualsevol bus . (ja sigui estàndard, articulat, bi-articulat o elèctric) per la Diagonal, on actualment fa falta.
- Línia de rodalies per sota de la Diagonal:
- Transport d'alta capacitat,en alguns casos, més que el metro (trens de 200 metres).
- Manera més ràpida de recórrer la Diagonal.
- Requereix poques estacions, tot i que les que poques que tindria haurien de ser grans i amb bons enllaços amb les altres línies de metro (Diagonal/Provença i Glòries).
- Requereix túnel, podria ser construït des de la superfície (molts disturbis, relativament barat) o amb tuneladora (requereix pous per a les estacions i és molt car). Jo . optaria per construir-la en pantalles (és a dir, des de la superfície) sempre que es pogués.
- Possibilitat d'augment de freqüències de manera generalitzada en la xarxa de Rodalies de Catalunya i regionals.
- Descongestió dels túnels de Rodalies de Catalunya, millorant així la fiabilitat i per tant, reduint les afectacions en cas d'avaria en qualsevol línia, a part de que evita . l'efecte cadena que es produeix quan alguna línia va tard.
- Descongestió de Sants Estació, Passeig de Gràcia i Plaça Catalunya de Rodalies de Catalunya.
- Requereix de més obres a part del túnel de la Diagonal per a connectar aquest nou túnel amb la xarxa existent.
- Obre la porta a crear "Park & Ride" a les puntes de la Diagonal.
- Línia de metro per sota de la Diagonal:
- Transport d'alta capacitat.
- Permet freqüències de 90 segons, és a dir, més alta que la de la línia de rodalies.
- Manera ràpida de recórrer la Diagonal (més lenta que un tren de rodalies però molt més ràpida que el tramvia).
- Requereix més estacions que una línia de rodalies però menys que una línia de tramvia.
- Requereix túnel, podria ser construït des de la superfície (molts disturbis, relativament barat) o amb tuneladora (requereix pous per a les estacions i és molt car). Jo . optaria per construir-la en pantalles (és a dir, des de la superfície) sempre que es pogués.
- No requereix d'obres extra a part de la línia per la Diagonal.
- Obre la porta a crear "Park & Ride" a les punta oest de la Diagonal, és a dir, a Esplugues o Sant Feliu.
- Última línia de metro per a Barcelona, aquest és l'únic corredor important que n'està exempt. Cohesió i finalització de la malla de metro a la ciutat de Barcelona.
·Quina proposta és millor (una de les tres)?
·Quina/es d'aquestes optaríeu per construir?
·Quina/es creieu que soluciona/en millor els problemes de mobilitat de la Diagonal?
·Quina/es creieu que aporta/en més al transport públic en general i ajuda/en a treure cotxes del centre de Barcelona?
·Quina/es us agrada/en més (des del punt de vista personal)?
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Proposta de línia de metro per sota de la Diagonal
Us porto una proposta que consisteix en una línia de metro per sota de la Diagonal. La línia discorreria des de Zona Universitària fins a Glòries, amb una extensió des de Zona Universitària fins a la parada del tram Pont d'Esplugues. La línia podria perllongar-se des de glòries cap al Besós, cap a Sagrera-TAV o quedar-se a Glòries on ja hi ha transports que vagin cap al Besós i cap a Sagrera-TAV.
La línia entre Zona Universitària i Glòries:
Es tractaria d'una línia automàtica de metro amb trens de 5 vagons (o 6?) i amb una freqüència màxima de 90 segons en hora punta. Tots els serveis anirien des de Glòries fins a Zona Universitària tot i que alguns seguirien cap a Esplugues. La línia no seria gaire profunda, entre 3 i 10 metres segons la zona i es construiria tota en pantalles (és a dir, des de la superfície). Les estacions es construirien en caixons fets des de la superfície.
Les parades d'aquesta línia serien: Glòries (L1, T4, T5, T6) - Monumental (L2) - Verdaguer (L4, L5) - Diagonal/Provença (L3, L5, L6, L7 i altres serveis d'FGC) - Francesc Macià (T1, T2, T3) - Maria Cristina (L3, T1, T2, T3) - Zona Universitària (L3, T1, T2, T3).
Extensió des de Zona Universitària cap a Esplugues:
Seria una extensió d'aquesta línia que utilitzarien 1 de cada 3 trens en hora punta i 1 de cada 2 trens en hora vall. Aquesta extensió podria seria utilitzada també per la L3 amb una freqüència igual que la de la línia per la Diagonal.
Les parades d'aquesta extensió serien: Zona Universitària (L3, T1, T2, T3) - Hospital de Sant Joan de Déu - Pont d'Esplugues (T1, T2, T3).
Perllongament de la línia de metro per la Diagonal des de Glòries:
Una vegada a Glòries, la línia té tres opcions. La primera: seguir cap a Sant Adrià sent una suplantació al tramvia, tot i que més ràpida que aquest, fins a l'estació de Rodalies de Catalunya de Sant Adrià on enllaçaria amb la R1. La segona: seguir cap a l'estació en actualment en construcció de La Sagrera-TAV on enllaçaria amb la L9, la L10, la R1, la R2 i serveis d'alta velocitat. La tercera: acabar a Glòries, important node de connexió amb la L1 i tots els serveis del TramBesós.
A continuació us poso un mapa orientatiu de com seria la línia. Ho sento per la qualitat de la imatge però el fòrum no permet més amplada ni més pes. Que m'en dieu?
La línia entre Zona Universitària i Glòries:
Es tractaria d'una línia automàtica de metro amb trens de 5 vagons (o 6?) i amb una freqüència màxima de 90 segons en hora punta. Tots els serveis anirien des de Glòries fins a Zona Universitària tot i que alguns seguirien cap a Esplugues. La línia no seria gaire profunda, entre 3 i 10 metres segons la zona i es construiria tota en pantalles (és a dir, des de la superfície). Les estacions es construirien en caixons fets des de la superfície.
Les parades d'aquesta línia serien: Glòries (L1, T4, T5, T6) - Monumental (L2) - Verdaguer (L4, L5) - Diagonal/Provença (L3, L5, L6, L7 i altres serveis d'FGC) - Francesc Macià (T1, T2, T3) - Maria Cristina (L3, T1, T2, T3) - Zona Universitària (L3, T1, T2, T3).
Extensió des de Zona Universitària cap a Esplugues:
Seria una extensió d'aquesta línia que utilitzarien 1 de cada 3 trens en hora punta i 1 de cada 2 trens en hora vall. Aquesta extensió podria seria utilitzada també per la L3 amb una freqüència igual que la de la línia per la Diagonal.
Les parades d'aquesta extensió serien: Zona Universitària (L3, T1, T2, T3) - Hospital de Sant Joan de Déu - Pont d'Esplugues (T1, T2, T3).
Perllongament de la línia de metro per la Diagonal des de Glòries:
Una vegada a Glòries, la línia té tres opcions. La primera: seguir cap a Sant Adrià sent una suplantació al tramvia, tot i que més ràpida que aquest, fins a l'estació de Rodalies de Catalunya de Sant Adrià on enllaçaria amb la R1. La segona: seguir cap a l'estació en actualment en construcció de La Sagrera-TAV on enllaçaria amb la L9, la L10, la R1, la R2 i serveis d'alta velocitat. La tercera: acabar a Glòries, important node de connexió amb la L1 i tots els serveis del TramBesós.
A continuació us poso un mapa orientatiu de com seria la línia. Ho sento per la qualitat de la imatge però el fòrum no permet més amplada ni més pes. Que m'en dieu?
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Why?????
Per què fer una línia de metro per la Diagonal, quan ja està plantejat fer el TRAM i a més, un tercer túnel de Rodalies allà per la Diagonal?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Why?????
Carlos González wrote:Per què fer una línia de metro per la Diagonal, quan ja està plantejat fer el TRAM i a més, un tercer túnel de Rodalies allà per la Diagonal?
Construint-se no s'està construint res i ja se sap com van les coses en aquest país, es pot arribar a col·locar la primera pedra i quedar-se allí. I ja em diràs a on està planejat el tercer túnel de rodalies per la diagonal. Why? Doncs perquè és un corredor en el que falta transport públic amb més capacitat que el bus i hi ha tres opcions. A més, que es faci el tram no vol dir que no es pugui fer el tercer túnel, o segons com la línia de metro, tot i que ja seria un extrem clar.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Es veritat bigcoaster, construint, no s'està construint res, però serà innecesari fer una mena de tants tranbords quan "n'hi haurien" el TRAM, com has dit, serviria per transport local i aportació a les parades de metro a la Diagonal i sobretot de la unió de les dues xarxes, i els Rodalies, seria la manera més ràpida de recórrer la Diagonal, i amb poques parades, però aquestes poques serien parades importants amb grans enllaços.
Si es fan aquestes dues coses, ampliant el TRAM i fer un tercer túnel per la Diagonal, i a més amb la creació que "deien" de la línia de bus D30, el metro aquest que proposes no seria necessari.
Si es fan aquestes dues coses, ampliant el TRAM i fer un tercer túnel per la Diagonal, i a més amb la creació que "deien" de la línia de bus D30, el metro aquest que proposes no seria necessari.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
M'he perdut. Que vols dir?Carlos González wrote:però serà innecesari fer una mena de tants tranbords quan "n'hi haurien" el TRAM,
I doncs, si tenim el Tram i un rodalies per sota, perquè no fer una línia de metro que permet les dues coses i només cal fer una de les dues? El cost d'una línia de rodalies per sota de la diagonal no variarà molt d'una de metro, doncs l'única que hi haurà és alguna parada més. Potser compensa el fet de construir una línia de metro que haver de contruir prolongació tram+rodalies. Jo simplement ho poso, no tinc gaire clar si prefereixo una o l'altra.Carlos González wrote:com has dit, serviria per transport local i aportació a les parades de metro a la Diagonal i sobretot de la unió de les dues xarxes, i els Rodalies, seria la manera més ràpida de recórrer la Diagonal, i amb poques parades, però aquestes poques serien parades importants amb grans enllaços.
Si es fan aquestes dues coses, ampliant el TRAM i fer un tercer túnel per la Diagonal, i a més amb la creació que "deien" de la línia de bus D30, el metro aquest que proposes no seria necessari.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Una linea de Rodalies podria ir mas alla, un Tranvia o metro tienden a ser recorridos mas cortos, a no ser que seas FGC y a todas tus lineas les llames Metro.bigcoaster wrote:M'he perdut. Que vols dir?Carlos González wrote:però serà innecesari fer una mena de tants tranbords quan "n'hi haurien" el TRAM,
I doncs, si tenim el Tram i un rodalies per sota, perquè no fer una línia de metro que permet les dues coses i només cal fer una de les dues? El cost d'una línia de rodalies per sota de la diagonal no variarà molt d'una de metro, doncs l'única que hi haurà és alguna parada més. Potser compensa el fet de construir una línia de metro que haver de contruir prolongació tram+rodalies. Jo simplement ho poso, no tinc gaire clar si prefereixo una o l'altra.Carlos González wrote:com has dit, serviria per transport local i aportació a les parades de metro a la Diagonal i sobretot de la unió de les dues xarxes, i els Rodalies, seria la manera més ràpida de recórrer la Diagonal, i amb poques parades, però aquestes poques serien parades importants amb grans enllaços.
Si es fan aquestes dues coses, ampliant el TRAM i fer un tercer túnel per la Diagonal, i a més amb la creació que "deien" de la línia de bus D30, el metro aquest que proposes no seria necessari.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Això si, millor una línia de rodalies amb el tram per superfície en aquest sentit.ortegote wrote:Una linea de Rodalies podria ir mas alla, un Tranvia o metro tienden a ser recorridos mas cortos, a no ser que seas FGC y a todas tus lineas les llames Metro.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Home, sincerament no crec que sigui necessària una línia de metro amb el tramvia en superfície i una de rodalies subterrània. El metro no crec que aportés gaire res, ja que si et vols moure d'una punta altra de la Diagonal, rodalies és més ràpid, i si vols fer recorreguts mitjans, amb el tram en tens prou. I si és per travessar la ciutat tens altres línies de metro.bigcoaster wrote:M'he perdut. Que vols dir?Carlos González wrote:però serà innecesari fer una mena de tants tranbords quan "n'hi haurien" el TRAM,
I doncs, si tenim el Tram i un rodalies per sota, perquè no fer una línia de metro que permet les dues coses i només cal fer una de les dues? El cost d'una línia de rodalies per sota de la diagonal no variarà molt d'una de metro, doncs l'única que hi haurà és alguna parada més. Potser compensa el fet de construir una línia de metro que haver de contruir prolongació tram+rodalies. Jo simplement ho poso, no tinc gaire clar si prefereixo una o l'altra.Carlos González wrote:com has dit, serviria per transport local i aportació a les parades de metro a la Diagonal i sobretot de la unió de les dues xarxes, i els Rodalies, seria la manera més ràpida de recórrer la Diagonal, i amb poques parades, però aquestes poques serien parades importants amb grans enllaços.
Si es fan aquestes dues coses, ampliant el TRAM i fer un tercer túnel per la Diagonal, i a més amb la creació que "deien" de la línia de bus D30, el metro aquest que proposes no seria necessari.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
T'has confós, el que jo deia és que enlloc d'una línia de rodalies i el tram, potser sortiria més a compte una línia de metro. En cap moment he defensat, bé, es que ni he proposat, la construcció de les tres coses alhora!mpn90 wrote:Home, sincerament no crec que sigui necessària una línia de metro amb el tramvia en superfície i una de rodalies subterrània. El metro no crec que aportés gaire res, ja que si et vols moure d'una punta altra de la Diagonal, rodalies és més ràpid, i si vols fer recorreguts mitjans, amb el tram en tens prou. I si és per travessar la ciutat tens altres línies de metro.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
En qualsevol cas, crec que és millor la combinació de rodalies+tram que no pas el metro. Ja que crear un nou túnel ajudaria a descongestionar i millorar els serveis, i com ja he dit, amb el línies com la L5 i la L3(encara que faci molta volta), ja n'hi ha prou, i més amb la nova L8. per travessar l'Eixample.bigcoaster wrote:T'has confós, el que jo deia és que enlloc d'una línia de rodalies i el tram, potser sortiria més a compte una línia de metro. En cap moment he defensat, bé, es que ni he proposat, la construcció de les tres coses alhora!mpn90 wrote:Home, sincerament no crec que sigui necessària una línia de metro amb el tramvia en superfície i una de rodalies subterrània. El metro no crec que aportés gaire res, ja que si et vols moure d'una punta altra de la Diagonal, rodalies és més ràpid, i si vols fer recorreguts mitjans, amb el tram en tens prou. I si és per travessar la ciutat tens altres línies de metro.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Coincideixo. El tercer túnel aporta una millora molt més global que no una línia de metro.mpn90 wrote:En qualsevol cas, crec que és millor la combinació de rodalies+tram que no pas el metro. Ja que crear un nou túnel ajudaria a descongestionar i millorar els serveis, i com ja he dit, amb el línies com la L5 i la L3(encara que faci molta volta), ja n'hi ha prou, i més amb la nova L8. per travessar l'Eixample.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
El servicio de Cercanías debe funcionar en Barcelona ciudad como un Metro exprés, para ir de un sitio a otro de la ciudad más rápido o para directamente pasarla de largo.
De hecho, el Cercanías en Barcelona es como la línea 1 del Metro pero en versión exprés.
Bueeeeno, me corrijo... De hecho, la línea 1 es una versión lenta del Cercanías en Barcelona ciudad.
De hecho, el Cercanías en Barcelona es como la línea 1 del Metro pero en versión exprés.
Bueeeeno, me corrijo... De hecho, la línea 1 es una versión lenta del Cercanías en Barcelona ciudad.
frankrodriguez.net
signatura
signatura