Page 82 of 170

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Thursday 03/12/2015 12:09
by Renfe451
Miquel wrote:Els 6300 no crec que es mantinguin, de fet hauran de portar articualts a Horta per cobrir l'H4 (suposant que aquesta serà d'Horta).
En un principi si no vaig mal errat, la 73 pertany a Horta. Així que en un principi l'H4 hauria de ser d'Horta.

Sobre el possible material per aquesta línia, potser posen els nous 3500 o també poden passar els articulats que ara cobreixen la 22, els 6300 per la nova línia.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Thursday 03/12/2015 12:27
by Miquel
Renfe451 wrote:
Miquel wrote:Els 6300 no crec que es mantinguin, de fet hauran de portar articualts a Horta per cobrir l'H4 (suposant que aquesta serà d'Horta).
En un principi si no vaig mal errat, la 73 pertany a Horta. Així que en un principi l'H4 hauria de ser d'Horta.

Sobre el possible material per aquesta línia, potser posen els nous 3500 o també poden passar els articulats que ara cobreixen la 22, els 6300 per la nova línia.
Efectivament, la 73 pertany a Horta i és servida per busos de la sèrie 3400 i algun 3000 també s'hi escapa habitualment, quins són fixos o no ja no t'ho se dir, doncs se'ls van rotant amb la V21 i la V15 com a mínim. Hi ha un bon "xou" amb les assignacions per aquí amunt :x

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Thursday 03/12/2015 18:48
by albert28
Buff, els 6300 pel tram del 73 esperem no donguin gaires problemes.

I la volta de la V11 sentit World Trade Center entre General Mitre, Carrer Lázaro Cárdenas i Ganduxer per a encarar Via augusta.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Thursday 03/12/2015 19:43
by oscsanchez6
albert28 wrote:Buff, els 6300 pel tram del 73 esperem no donguin gaires problemes.

I la volta de la V11 sentit World Trade Center entre General Mitre, Carrer Lázaro Cárdenas i Ganduxer per a encarar Via augusta.
L'H4 crec que la farà Horta. Per tant, dubto que els 63xx es moguin de Zona Franca. De fet, només a Zona Franca poden posar-hi combustible (gas natural). Segurament els 35xx estan destinats per acabar amb els 33xx baixos, tot i que, com que no sobren precissament articulats, sobretot a Zona Franca (només cal veure la quantitat d'estandards que porta l'H12), dubto que puguin fer-hi res. Suposo que quedarà una cosa així:

Horta: rep els 35xx, destinats a l'H4. Els 30xx que hi ha al 73 cap a Triangle per fer l'H6. Els que sobrin (34xx) cap a Ponent.
Triangle: els 34xx (i 33xx?) que sobrin, cap a Ponent.
Ponent: retorna els 60xx baixos a Zona Franca, segurament cap a l'H12, perquè la flota que porta ara per ara és una vergonya.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Thursday 03/12/2015 20:44
by sag470
La H4 diria que la farà Horta i la V13 Triangle. Tinc el dubte de la V11, si la farà Zona (extrany), Triangle o Ponent (si pasen les 54 i 63 a Zona com pretenien).

Diria que pretenen:
- 22 perd articulats que pasaren a reforçar les NXB, rebent els torna de la 14.
- les V11 i V13 es fan els cotxes de la 20 reduida, la 64 i 58.
- la H4 rebrà els de la 73 i els 5-7 torns més poden venir rebotats pel nou cotxes.
- Els Solaris diria que van a Triangle per la 7, i així quedaria en consonancia amb els 2 eléctrics que volien posar en aquesta línia.
- Els Volvo o van directament a Horta, o van a Triangle per passar 30s a Horta o van a Ponent per pasar 34s alts a Horta.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Sunday 06/12/2015 16:50
by mpn90
Llàstima que ja l'hagin posada en marxa, perquè em sembla una completa bajanada la xarxa ortogonal, sobretot tenint en compte les condicions amb les quals pot operar. Entenc que la funció de la NXB és similar a la del tramvia, major capacitat i més velocitat, però a parer meu els cops que l'he feta servir és molt lenta (com un bus normal, de fet), el nombre de parades no és prou reduït com per augmentar de velocitat. D'altra banda, la funció del bus ja em sembla bé que no sigui ortogonal, sinó que sigui a destinació, és a dir, que sigui dissenyada pels fluxes de la gent i no per connectivitat.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Sunday 06/12/2015 17:01
by fgc113
mpn90 wrote:Llàstima que ja l'hagin posada en marxa, perquè em sembla una completa bajanada la xarxa ortogonal, sobretot tenint en compte les condicions amb les quals pot operar. Entenc que la funció de la NXB és similar a la del tramvia, major capacitat i més velocitat, però a parer meu els cops que l'he feta servir és molt lenta (com un bus normal, de fet), el nombre de parades no és prou reduït com per augmentar de velocitat. D'altra banda, la funció del bus ja em sembla bé que no sigui ortogonal, sinó que sigui a destinació, és a dir, que sigui dissenyada pels fluxes de la gent i no per connectivitat.
L'anterior projecte (el RetBus) era prou millor que aquest i augmentava més la velocitat.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Sunday 06/12/2015 17:18
by Renfe445
fgc113 wrote:L'anterior projecte (el RetBus) era prou millor que aquest i augmentava més la velocitat.
Yo digo lo mismo, el proyecto del RetBus se veía muy interesante. Igualmente, si no puede ser la totalidad de esa red por motivos técnicos, se podrían haber hecho en tranvía, así en un solo vehículo puede albergar muchas personas, y lo más importante, que se puedan sentar. Con esto se puede añadir una frecuencia de paso buena, creo que entre 3 y 15 minutos según la hora y el día estaría más que bien.

Ahora bien, estoy soñando.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona. Obres a Av Esplugues

Posted: Saturday 09/01/2016 20:20
by TramviaBlau
Aquest matí estaven pintant un carril bus al tram de l´avinguda d'Esplugues entre el Parc de Cervantes i la rotonda a l´encreuament amb el carrer Joaquin Albarrán, direcció Besós, (EDITO: Nomes desde el carrer González Tablas i em pregunto per què?? si una mica mes i arriben a l' origen/final del 22 i supuso del seu sustitut!!) entenc que per la implantació de la nova línia ortogonal.

Image

Si aquesta és tota la millora que tindrà el servei en aquest punt amb una munió de colegis i l'entrada/sortida 10 de la ronda que exigeix un cotxe de la Urbana tots els matins escolars per evitar el caos, malament anem. Treure el carril d´estacionament o menjar-se la mitjana enjardinada on es pugui com van fer a l´altre costat per fer un estacionament d´autobusos escolars seria una altra cosa però pintar només una ratlla i pensar que així s´arregla tot.....

El que més m´ha estranyat es que al tram entre la rotonda i Esade han esborrat la doble línia continua i sembla que volen deixar tres carrils en comptes de quatre!!!!!!, com volen distribuir el transit???? Demà a veure què fan i us ho explico.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Sunday 10/01/2016 11:45
by TramviaBlau
Confirmat: en el tram descrit abans l' avinguda d' Esplugues queda en tres carrils. Un carril bus i un de cotxes en direcció Lllobregat i nomes un carril per tothom en direcció Besós. Francamente no entenc si això millorarà o no la circulació.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona. Obres a Av Esplugues

Posted: Sunday 10/01/2016 19:05
by albert28
TramviaBlau wrote:Aquest matí estaven pintant un carril bus al tram de l´avinguda d'Esplugues entre el Parc de Cervantes i la rotonda a l´encreuament amb el carrer Joaquin Albarrán, direcció Besós, (EDITO: Nomes desde el carrer González Tablas i em pregunto per què?? si una mica mes i arriben a l' origen/final del 22 i supuso del seu sustitut!!) entenc que per la implantació de la nova línia ortogonal.

Image

Si aquesta és tota la millora que tindrà el servei en aquest punt amb una munió de colegis i l'entrada/sortida 10 de la ronda que exigeix un cotxe de la Urbana tots els matins escolars per evitar el caos, malament anem. Treure el carril d´estacionament o menjar-se la mitjana enjardinada on es pugui com van fer a l´altre costat per fer un estacionament d´autobusos escolars seria una altra cosa però pintar només una ratlla i pensar que així s´arregla tot.....

El que més m´ha estranyat es que al tram entre la rotonda i Esade han esborrat la doble línia continua i sembla que volen deixar tres carrils en comptes de quatre!!!!!!, com volen distribuir el transit???? Demà a veure què fan i us ho explico.
És que la H4 acaba al actual 33, baixa i puja per González Tablas i el 22 queda suprimit en aquell tram. Realment això de línies ràpides no ho serà en aquell tram ni de bon tros. Entre aquest tram i el tram de Pl. Kennedy fins dalt de la Ronda de Dalt, aquesta línia tindrà molts solapaments de torns com ocorre a la H6. (i més que hauran)

I com comentes, seria interesant tota la reformeta que han fet d'allà, hagués estàt millor tapar la resta que queda fins Parc de Cervantes i millorar aquella zona de 3! escoles juntes...

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Monday 11/01/2016 11:51
by Fran-Ikarus
Que algú fotografïi un dels bi-articulats fent línia (a l'H12, evidentment) ha passat a ser notícia per a TMB! :roll:

https://noticies.tmb.cat/en-xarxa/el-bi ... ro-la-gran

Curiosament (o no) jo també vaig veure circular el 3900 aquest cap de setmana, amb publicitat integral (que a la foto del dia 30 encara no duia). El 3902 també em sona de no fa gaire. El que diria que fa anys i panys que no veig és el 3901.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Monday 11/01/2016 12:03
by metring
Fran-Ikarus wrote:Que algú fotografïi un dels bi-articulats fent línia (a l'H12, evidentment) ha passat a ser notícia per a TMB! :roll:

https://noticies.tmb.cat/en-xarxa/el-bi ... ro-la-gran

Curiosament (o no) jo també vaig veure circular el 3900 aquest cap de setmana, amb publicitat integral (que a la foto del dia 30 encara no duia). El 3902 també em sona de no fa gaire. El que diria que fa anys i panys que no veig és el 3901.
Que possin també com a notícia que jo parlo de Ràdio Metro! :)

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona: Obres Av esplugues

Posted: Monday 11/01/2016 12:55
by TramviaBlau
L´avinguda Esplugues en el tram esmentat abans amb només 3 carrils.

Image

Avui miraré fins on arriba aquest esquema, perquè deixar-ho només fins ESADE no sembla molt practic.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona: Obres a av. d´Esplugu

Posted: Tuesday 12/01/2016 22:19
by TramviaBlau
Finalment els nous carrils bus de l´avinguda d´Esplugues han quedat així:

Entre el carrer Gonzales Tablas i Dr. Joaquin Albarran un carril bus en direcció Besos "traspassable" per poder aparcar.
Entre Joaquin Albarran i Abadessa Olzet (la benzinera) reducció de 4 a 3 carrils, un carril Bus "exclusiu" i un de cotxes direcció Llobregat, i un carril per tothom en direcció Besòs
Entre Abadessa Olzet i avinguda Pearson just a l´inrevés.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona: Obres a av. d´Esplugu

Posted: Tuesday 12/01/2016 23:30
by albert28
TramviaBlau wrote:Finalment els nous carrils bus de l´avinguda d´Esplugues han quedat així:

Entre el carrer Gonzales Tablas i Dr. Joaquin Albarran un carril bus en direcció Besos "traspassable" per poder aparcar.
Entre Joaquin Albarran i Abadessa Olzet (la benzinera) reducció de 4 a 3 carrils, un carril Bus "exclusiu" i un de cotxes direcció Llobregat, i un carril per tothom en direcció Besòs
Entre Abadessa Olzet i avinguda Pearson just a l´inrevés.
No entenc el que han fet aqui, com a molt podien haver-ho deixa't tal qual 2/sentit però fer 1 d'ells exclusiu bus.

Carril bus més ample

Posted: Wednesday 13/01/2016 8:14
by Guigui
És cert que els carrils bus a Barcelona són generalment massa estrets. Vist així, una reducció de carrils és la idea correcta. El problema sorgeix quan has de compartir el menor nombre de carrils amb el trànsit privat.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Wednesday 13/01/2016 20:20
by sag470
Dado que ese tramo era imposible ir por un carril salvo parado en parada, es un avance. Al ampliarse las aceras se redujeron demasiado los carriles. Se ganará en agilidad. El problema que veo mal, es la accidentabilidad aumentará. En los tramo de carril único y parada, habrá el clásico que quiera adelantar si o si, como pasa en la altura del monasterio.
Podria haber sido mejor solución todo el tramo con dos carriles (1+1) en dirección Llobregat, mientras dirección Besos exclusivo bus+taxi. Todo el tráfico dir. Besos iria por Cavallers en sentido único y 2 carriles.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Friday 15/01/2016 1:13
by Alberto1989
En mi opinión veo correcto desviar el tráfico por Cavallers y dejar la av. Esplugues dirección Besòs sólo para buses. Luego en el tramo al lado de la ronda este carril bus no me gusta nada, estrecho como la mayoría y encima se deberá lidiar con los coches mal aparcados. En este caso creo que hubiera sido mejor suprimir el carril de aparcamiento para poner un carril bus con ancho suficiente.

Respecto al tema del ancho de los carriles bus creo que es algo muy importante para que los buses puedan ir más rápido y los conductores no tengan que estar siempre a la greña con los coches (hay casos justificables pero también hay bastantes conductores muy impacientes que están tocando el claxon continuamente a los automovilistas), y si realmente quieren hacer una apuesta firme por el bus (aplicable también al tranvía), hace falta darle prioridad semafórica siempre que se pueda.

Preparatius per a la fase 4

Posted: Monday 18/01/2016 17:10
by Fran-Ikarus