Retards, avaries i deficiències a TMB
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Ja no hi ha personal embarcat als trens.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
I el motiu??victorcasta wrote:Ja no hi ha personal embarcat als trens.
O es que els trens ja són """autosuficients""" ??
De totes maneres, no veig bé que el tren estigui buit de personal.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Si fins ara hi eren era de cara al passatge, una qüestió d'imatge. Els % de fiabilitat del sistema permeten no necessitar una persona per cada tren que circula.
Tot i així, quan es prolongui fins a La Sagrera, se n'hi tornarà a veure durant unes setmanes.
Tot i així, quan es prolongui fins a La Sagrera, se n'hi tornarà a veure durant unes setmanes.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Dons, ara si els TOLA no són al tren on paren?victorcasta wrote:Si fins ara hi eren era de cara al passatge, una qüestió d'imatge. Els % de fiabilitat del sistema permeten no necessitar una persona per cada tren que circula.
Tot i així, quan es prolongui fins a La Sagrera, se n'hi tornarà a veure durant unes setmanes.
Asseguts a l'andana?
El % de fiabilitat del sistema, crec que no és motiu per deixar un tren sense personal.
Al final sembla ser que tot és imatge, quan presenten els % de frau, posen els de seuretat a les validadores, i un mes després ja no hi ha ningú, i amb aquets, s'obre la línia, bona imatge durant un temps i després adeu siau.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Poques incidències, però grosses
El problema no és que hi hagi massa incidències en els trens amb conducció automàtica, sinó que quan n'hi ha, l'afectació és considerable. I ponderant les coses, crec que TMB hauria de tenir personal ràpidament disponible, de manera que la incidència es pugui resoldre en 10-15 minuts (com a la resta de la xarxa) en lloc de mitja hora.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Poques incidències, però grosses
Això és cert, amb el TOLA a bord, no caldria esperar tant.Guigui wrote:El problema no és que hi hagi massa incidències en els trens amb conducció automàtica, sinó que quan n'hi ha, l'afectació és considerable. I ponderant les coses, crec que TMB hauria de tenir personal ràpidament disponible, de manera que la incidència es pugui resoldre en 10-15 minuts (com a la resta de la xarxa) en lloc de mitja hora.
De totes maneres, em sembla que a L9 i L10 no es pot conduir en mode Manual o ATP si falla l'ATC en servei de passatgers, per tant, un cop evacuat el tren, la línia seguirà tancada fins que ho resolguin, fet que comporta problemes al passatge igualment.
Si no vaig errat amb el que he dit (que repeteixo, no ho se), em sembla una altre tonteria, ja que s'interposa al devant la prioritat de circular amb ATC que transportar el passatge, en altres paraules, prefereixen ensenyar la novetat sempre peti qui peti.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Poques incidències, però grosses
Això depèn d'on estigui el problema. Si el problema es la comunicació trens-CCM en aquell tram, es normal que es suspengui la circulació fins que es resolgui per evitar mals majors. Si és un problema del tren, la lògica diu que s'ha de retirar el tren.Miquel wrote:Això és cert, amb el TOLA a bord, no caldria esperar tant.Guigui wrote:El problema no és que hi hagi massa incidències en els trens amb conducció automàtica, sinó que quan n'hi ha, l'afectació és considerable. I ponderant les coses, crec que TMB hauria de tenir personal ràpidament disponible, de manera que la incidència es pugui resoldre en 10-15 minuts (com a la resta de la xarxa) en lloc de mitja hora.
De totes maneres, em sembla que a L9 i L10 no es pot conduir en mode Manual o ATP si falla l'ATC en servei de passatgers, per tant, un cop evacuat el tren, la línia seguirà tancada fins que ho resolguin, fet que comporta problemes al passatge igualment.
Si no vaig errat amb el que he dit (que repeteixo, no ho se), em sembla una altre tonteria, ja que s'interposa al devant la prioritat de circular amb ATC que transportar el passatge, en altres paraules, prefereixen ensenyar la novetat sempre peti qui peti.
Sabeu quantes persones fan falta per normalitzar la passarel·la.la d'evacuació frontal d'un 9000 (L9)?
Quatre, o sigui que a l'accionament ni us apropeu.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Ja, és obvi que depenent del problema, s'ha de tallar la linia.
El que em refereixo, per exemple, és que si en el supòsit cas (si és que es pot arribar a produïr) de que l'ATC no respongui, pasar a la conducció Manual o amb ATP (o ATO si aquest respongués, cosa que dubto si no respon l'ATC), i l'averia només és centralitzés al CCM no a la linia. Si és fes (suposant que es pot fer per qüestions técniques irrefutables), no caldria fer esperar gaire al viatger, i un cop solucionada l'averia, rependre la marxa amb ATC.
El que em refereixo, per exemple, és que si en el supòsit cas (si és que es pot arribar a produïr) de que l'ATC no respongui, pasar a la conducció Manual o amb ATP (o ATO si aquest respongués, cosa que dubto si no respon l'ATC), i l'averia només és centralitzés al CCM no a la linia. Si és fes (suposant que es pot fer per qüestions técniques irrefutables), no caldria fer esperar gaire al viatger, i un cop solucionada l'averia, rependre la marxa amb ATC.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
El que trobo molt crític es que es nesecessitin mínim 5min per "armar" la cabina i haber d'obrir totes les tapes i tots els armaris i deixar-la com una cabina de 9000 convencional, i tot per moure el tren uns quants metres fins la pròxima estació. El disseny de la cabina s'hauria d'haber fet de tal forma que només fos nesscessari obrir un tapeta que tapès el pupitre i que des d'aquest pupitre es pogués portar el tren sense els accessoris, algo així com al funicular de Vallvidrera.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
El problema d'això, si es deixa el pupitre a la seva posició original, no es pot evacuar el tren per davant.MZA_1600 wrote:El que trobo molt crític es que es nesecessitin mínim 5min per "armar" la cabina i haber d'obrir totes les tapes i tots els armaris i deixar-la com una cabina de 9000 convencional, i tot per moure el tren uns quants metres fins la pròxima estació. El disseny de la cabina s'hauria d'haber fet de tal forma que només fos nesscessari obrir un tapeta que tapès el pupitre i que des d'aquest pupitre es pogués portar el tren sense els accessoris, algo així com al funicular de Vallvidrera.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Barreres obertes a mitjanit
És normal que anit, poc després de les 12 però amb trens encara circulant, de sobte s'obrissin totes les barreres de Liceu i allò es tornés un colador institucionalitzat?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Barreres obertes a mitjanit
Crec que ho fan, ja que no et poden garantir l'enllaç entre línies, per tant, pot ser que no arribis al destí, i no et fan validar.Guigui wrote:És normal que anit, poc després de les 12 però amb trens encara circulant, de sobte s'obrissin totes les barreres de Liceu i allò es tornés un colador institucionalitzat?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
l'enllaç entre línies està garantit fins a les 23:00h (feiners).
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Jo que els dijous l'utilitzo fins al tancament, a S. Família a les 00.15 per agafar els últims trens, i l'altre dia, per primera vegada m'ho vaig trobar també a Guinardó | Hospital de St. Pau, cap allà les 23.50h, on les barreres restaven obertes i no calia validar!
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Avui a la 1, a Sagrada Familia informaven per megafonia i teleindicadors que la L4 estava parada, algu sap que ha passat?
De nou al FTC
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
04/06/2010 - 12:00
En aquests moments hem d'advertir als usuaris de metro, que la línia 10 funciona entre Llefià i Gorg, per l'avaria d'un tren. Resta per tant sense servei el tram entre Llefià i Bon Pastor. La resta de línies de metro, així com autobusos, tramvia, Ferrocarrils de la Generalitat i les línies de tren de Rodalia funcionen amb normalitat per l'àrea metropolitana de Barcelona.
http://www.3cat24.cat/transportpublic//
En aquests moments hem d'advertir als usuaris de metro, que la línia 10 funciona entre Llefià i Gorg, per l'avaria d'un tren. Resta per tant sense servei el tram entre Llefià i Bon Pastor. La resta de línies de metro, així com autobusos, tramvia, Ferrocarrils de la Generalitat i les línies de tren de Rodalia funcionen amb normalitat per l'àrea metropolitana de Barcelona.
http://www.3cat24.cat/transportpublic//
Salvem l'Estació de França!
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
[10/06/2010]
Aquest matí la L10 funcionava només per andana superior i la L9 no arribava a Bon Pastor per avaria tècnica. A les 07.30 s'ha solucionat.
Aquest matí la L10 funcionava només per andana superior i la L9 no arribava a Bon Pastor per avaria tècnica. A les 07.30 s'ha solucionat.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Manca de manteniment dels trens?
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... metro.html
Una avaria obliga a tallar uns vint minuts la línia 1 del metro
10:5114.06.2010
Barcelona (ACN).- L'avaria d'un tren entre l'estació de Baró de Viver i Trinitat Vella ha obligat aquest dilluns al matí a tallar íntegrament la línia 1 del metro durant aproximadament vint minuts, segons ha informat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). El tall s'ha produït a un quart i cinc minuts d'onze del matí i s'ha resolt a les 10.39 hores. TMB ha explicat que la línia 1 no registra retards a causa de l'aturada i que ja funciona amb normalitat.
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... metro.html
Una avaria obliga a tallar uns vint minuts la línia 1 del metro
10:5114.06.2010
Barcelona (ACN).- L'avaria d'un tren entre l'estació de Baró de Viver i Trinitat Vella ha obligat aquest dilluns al matí a tallar íntegrament la línia 1 del metro durant aproximadament vint minuts, segons ha informat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). El tall s'ha produït a un quart i cinc minuts d'onze del matí i s'ha resolt a les 10.39 hores. TMB ha explicat que la línia 1 no registra retards a causa de l'aturada i que ja funciona amb normalitat.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
No només falta de manteniment sinó: impossible! A diari circulen 29 trens a la línia 1(pel tall de la Renfe) i tenint en compte que no hi ha prou unitats a la reserva.... El que passa és que les unitats no "poden" ser als tallers per ser mantingudes. Potser el cap de setmana es podria aprofitar (no sé si es fa) però entre setmana em sembla que actualment és gairebé impossible!metring wrote:Manca de manteniment dels trens?
Una avaria obliga a tallar uns vint minuts la línia 1 del metro
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cotxe amb armari obert
Aquest matí, el cotxe 5122 a la L3 anava amb un dels armaris de l'extrem obert, i la porta solta no parava de donar batzegades amb les corbes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.