A mi la gestió em dóna igual qui la faci, mentre operi correctament...metring wrote:Canviant una mica el tema, algú sap explicar per què, si en un principi la gestió del tramvia l'havia de fer TMB, per què es va privatitzar? Apart, en Trias fa poc despotricava de la privatitzacio, quan tal i com després li van recordar des de la PTP, va ser CIU qui ho va fer
Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
No, si jo penso igual, no entenc l'argument d'alguna gent de despotricar perquè la gestió sigui privada Però continuo amb la pregunta que he fet al meu anterior missatge.albert28 wrote:A mi la gestió em dóna igual qui la faci, mentre operi correctament...metring wrote:Canviant una mica el tema, algú sap explicar per què, si en un principi la gestió del tramvia l'havia de fer TMB, per què es va privatitzar? Apart, en Trias fa poc despotricava de la privatitzacio, quan tal i com després li van recordar des de la PTP, va ser CIU qui ho va fer
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Diagonal | Provença està molt bé, tot i que jo crec que Provença sol quedaria millor, ja que Diagonal pot ser qualsevol punt de la llarga avinguda.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Jo també escolliria " Diagonal", és una denominació, com bé diu, senzilla de recordar i apropiada.Guigui wrote:Palau Robert estaria bé per al tram i la L3, però denomina un punt massa específic, que queda més lluny de la L5 i encara més d'FGC. No oblidem que es tracta d'un intercanviador, i que el criteri a mantenir (tot i que l'ATM no ho faci sempre) és la unitat en la denominació, a més d'un nom fàcil de recordar (i, per tant, com més breu millor). Per entendre'ns, "Palau Robert" seria tan poc adequat com l'invent d'FGC de posar a Provença l'afegitó oficiós de "La Pedrera", tot confonent la precisió topogràfica del transport públic amb una promoció turística que no ve a compte per res.
Per tot això, el millor nom que se m'acut és, precisament, Diagonal. Si algú en troba un altre que compleixi els criteris que indico més amunt, benvingut sigui.
Fins i tot modificaria els noms de les diferents estacions que conformen l'intercambiador:
FGC: Diagonal-Balmes.
L5: Diagonal-Rambla de Catalunya.
L3: Diagonal-Passeig de Gràcia (per evitar confusions, modificaria el nom de l'estació de Passeig de Gràcia per "Aragó" o, en el seu defecte, "Aragó-Passeig de Gràcia").
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tal per qual
El mateix pots dir de Provença i de qualsevol carrer de l'Eixample.bigcoaster wrote:Diagonal | Provença està molt bé, tot i que jo crec que Provença sol quedaria millor, ja que Diagonal pot ser qualsevol punt de la llarga avinguda.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Diagonal | Provença
Exacte, tant la Diagonal com Provença són molt llargues. Però en canvi, la seva intersecció és única (encara que per al cas, seria més exacte "Diagonal | Còrsega"). També cal recordar que la intersecció de Passeig de Gràcia amb Diagonal té nom propi, encara que per motius polítics suposo que no deu interessar.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Una pregunta... ¿No sería mejor escribir estos nombres separados de una coma "," que del símbolo de número absoluto "|"?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
-
- N4
- Posts: 57
- Joined: Saturday 28/07/2012 23:56
Re: Diagonal | Provença
Podrien recuperar la denominació tradicional de Cinc d'Oros per a la parada d'aquesta intersecció.Javi M wrote:Exacte, tant la Diagonal com Provença són molt llargues. Però en canvi, la seva intersecció és única (encara que per al cas, seria més exacte "Diagonal | Còrsega"). També cal recordar que la intersecció de Passeig de Gràcia amb Diagonal té nom propi, encara que per motius polítics suposo que no deu interessar.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Massa concret
Però té poc a veure amb la L5 i FGC.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
És una formula per no assumir la inversió inicial la Administració, de fet la construcció del Tram no va tenir cap cost ni per l'Ajuntament, ni per la Generalitat, a part del petit percentatge com a accionistes minoritaris. A canvi se li dona a Tram l'explotació durant uns anys per amortitzar la inversió.metring wrote:No, si jo penso igual, no entenc l'argument d'alguna gent de despotricar perquè la gestió sigui privada Però continuo amb la pregunta que he fet al meu anterior missatge.albert28 wrote:A mi la gestió em dóna igual qui la faci, mentre operi correctament...metring wrote:Canviant una mica el tema, algú sap explicar per què, si en un principi la gestió del tramvia l'havia de fer TMB, per què es va privatitzar? Apart, en Trias fa poc despotricava de la privatitzacio, quan tal i com després li van recordar des de la PTP, va ser CIU qui ho va fer
Amb els anys la explotació i infraestructures retornen a l'administració, o bé és pot anar allargant la concessió, amb noves inversions i millores per part de Tram.
Tram sí que rep subvencions per corregir el dèficit d'ingressos per mantenir les tarifes polítiques acordades cada any per l'ATM. Salut!
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Diagonal | Provença
Aquesta és la que a mí més m'agrada, que ja havia expressat anteriorment i que, a més, recupera un topònim popular i no oficial.Intercanviador wrote:Podrien recuperar la denominació tradicional de Cinc d'Oros per a la parada d'aquesta intersecció.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Diagonal | Provença
Doncs trobo que per dir-li Cinc d'Oros és molt millor la denominació de "Palau Robert" (que no és tan llarg, tenint en compte noms com "Hospital de Sant Pau|Dos de Maig")genissimon wrote:Aquesta és la que a mí més m'agrada, que ja havia expressat anteriorment i que, a més, recupera un topònim popular i no oficial.Intercanviador wrote:Podrien recuperar la denominació tradicional de Cinc d'Oros per a la parada d'aquesta intersecció.
Salut !!
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Hoy, en El Periódico de Catalunya, hay un artículo de opinión que lleva por título: "El tramvia per la Diagonal, encarrilat - Per diverses raons, el transport elèctric que Colau vol potenciar és la millor opció per a la ciutat", cuyo autor es el ingeniero industrial PAU NOY SERRANO.
El título indica bien a las claras la tesis del autor...
El título indica bien a las claras la tesis del autor...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pau Noy
En Pau Noy va el predecessor d'en Ricard Riol com a president de la PTP. Per tant, no ha d'estranyar la seva posició.
I consti que ho dic sense emetre absolutament cap judici de valor.
I consti que ho dic sense emetre absolutament cap judici de valor.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Interesante artículo, aunque en mi opinión un poco muy rimbombante y optimista. Sin que me parezca que lo sea, creo que puede dar la impresión de ser un poco sesgado en favor del tranvía y hubiera preferido que apuntara un poco más hacia desacreditar esa absurda propuesta de "bus eléctrico", que todo el mundo lo sueltan tan contentos, sin siquiera saber que no existen biarticulados a baterías, que o se pone un trolebús o biarticulados híbridos diésel. Creo que uno de los argumentos fuertes para el tranvía es justamente que el bus es insuficiente, y el Metro demasiado.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Segons l'ARA, l'Ajuntament està treballant en un projecte que reduiria els carrils de circulació a dos per sentit i col·locaria el tramvia a la part central de l'avinguda:
http://www.ara.cat/suplements/arabcn/Di ... 54965.html (només per a subscriptors)
http://www.ara.cat/suplements/arabcn/Di ... 54965.html (només per a subscriptors)
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Fent-ho així, i fent passar els autobusos per la mateixa calçada de circulació que el tramvia, em sembla la opció més encertada (això sí, amb prioritat semafòrica, i que en el cas dels autobusos que giren en algun moment des de la Diagonal amb la possibilitat d'activar el semàfor mitjançant control remot (tipus Alemanya, que el semàfor per autobusos i tramvia mostra una "A").wefer wrote:Segons l'ARA, l'Ajuntament està treballant en un projecte que reduiria els carrils de circulació a dos per sentit i col·locaria el tramvia a la part central de l'avinguda:
http://www.ara.cat/suplements/arabcn/Di ... 54965.html (només per a subscriptors)
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Bus i tramvia
Dubto que facin passar l'autobús per la mateixa plataforma que el tramvia. El més probable és que, entre Francesc Macià i Glòries, deixi de circular qualsevol línia de bus.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Me preocupa que esto tenga que recibir el vistiplau de la oposición. El PSC vale, parece que les gusta más el tema, pero ERC ya se sabe que se olvida muy rápido de lo de "esquerra" cuando se trata de hacer populismo pro-coches (porque en Catalunya es muy social y de izquierdas respetar el derecho inalienable de todos de ir en coche), y la CUP con sus manías de que el tranvía es malo porque lo opera una empresa privada. Una parte de mi piensa que todo esto no llegará a nada.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Don Ramon, sobra bastant el teu slogan anti-erc, tenint en compte que la Colau ha estat votada per ERC i qui esta negociant els pressupostos del ajuntament és també ERC.
El que t'hauries de preguntar és perquè a l'any 2015 encara no tenim tramvia per la Diagonal i és perquè el PSC va voler utilitzar-lo com a autobombo polític reduint la popularitat d'un transport inqüestionable per la ciutat de bcn.
El que t'hauries de preguntar és perquè a l'any 2015 encara no tenim tramvia per la Diagonal i és perquè el PSC va voler utilitzar-lo com a autobombo polític reduint la popularitat d'un transport inqüestionable per la ciutat de bcn.