Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
101
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Total votes: 135

User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by albert28 »

metring wrote:Canviant una mica el tema, algú sap explicar per què, si en un principi la gestió del tramvia l'havia de fer TMB, per què es va privatitzar? Apart, en Trias fa poc despotricava de la privatitzacio, quan tal i com després li van recordar des de la PTP, va ser CIU qui ho va fer :)
A mi la gestió em dóna igual qui la faci, mentre operi correctament...
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

albert28 wrote:
metring wrote:Canviant una mica el tema, algú sap explicar per què, si en un principi la gestió del tramvia l'havia de fer TMB, per què es va privatitzar? Apart, en Trias fa poc despotricava de la privatitzacio, quan tal i com després li van recordar des de la PTP, va ser CIU qui ho va fer :)
A mi la gestió em dóna igual qui la faci, mentre operi correctament...
No, si jo penso igual, no entenc l'argument d'alguna gent de despotricar perquè la gestió sigui privada :nose Però continuo amb la pregunta que he fet al meu anterior missatge.
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by bigcoaster »

Diagonal | Provença està molt bé, tot i que jo crec que Provença sol quedaria millor, ja que Diagonal pot ser qualsevol punt de la llarga avinguda.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
Ganz
N7
N7
Posts: 330
Joined: Monday 07/05/2012 13:30
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Location: Puigcerdà

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Ganz »

Guigui wrote:Palau Robert estaria bé per al tram i la L3, però denomina un punt massa específic, que queda més lluny de la L5 i encara més d'FGC. No oblidem que es tracta d'un intercanviador, i que el criteri a mantenir (tot i que l'ATM no ho faci sempre) és la unitat en la denominació, a més d'un nom fàcil de recordar (i, per tant, com més breu millor). Per entendre'ns, "Palau Robert" seria tan poc adequat com l'invent d'FGC de posar a Provença l'afegitó oficiós de "La Pedrera", tot confonent la precisió topogràfica del transport públic amb una promoció turística que no ve a compte per res.

Per tot això, el millor nom que se m'acut és, precisament, Diagonal. Si algú en troba un altre que compleixi els criteris que indico més amunt, benvingut sigui.
Jo també escolliria " Diagonal", és una denominació, com bé diu, senzilla de recordar i apropiada.

Fins i tot modificaria els noms de les diferents estacions que conformen l'intercambiador:
FGC: Diagonal-Balmes.
L5: Diagonal-Rambla de Catalunya.
L3: Diagonal-Passeig de Gràcia (per evitar confusions, modificaria el nom de l'estació de Passeig de Gràcia per "Aragó" o, en el seu defecte, "Aragó-Passeig de Gràcia").
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tal per qual

Post by Guigui »

bigcoaster wrote:Diagonal | Provença està molt bé, tot i que jo crec que Provença sol quedaria millor, ja que Diagonal pot ser qualsevol punt de la llarga avinguda.
El mateix pots dir de Provença i de qualsevol carrer de l'Eixample.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Diagonal | Provença

Post by Javi M »

Exacte, tant la Diagonal com Provença són molt llargues. Però en canvi, la seva intersecció és única (encara que per al cas, seria més exacte "Diagonal | Còrsega"). També cal recordar que la intersecció de Passeig de Gràcia amb Diagonal té nom propi, encara que per motius polítics suposo que no deu interessar.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Renfe445 »

Una pregunta... ¿No sería mejor escribir estos nombres separados de una coma "," que del símbolo de número absoluto "|"?
Intercanviador
N4
N4
Posts: 57
Joined: Saturday 28/07/2012 23:56

Re: Diagonal | Provença

Post by Intercanviador »

Javi M wrote:Exacte, tant la Diagonal com Provença són molt llargues. Però en canvi, la seva intersecció és única (encara que per al cas, seria més exacte "Diagonal | Còrsega"). També cal recordar que la intersecció de Passeig de Gràcia amb Diagonal té nom propi, encara que per motius polítics suposo que no deu interessar.
Podrien recuperar la denominació tradicional de Cinc d'Oros per a la parada d'aquesta intersecció.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Massa concret

Post by Guigui »

Però té poc a veure amb la L5 i FGC.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by 122-042-132 »

metring wrote:
albert28 wrote:
metring wrote:Canviant una mica el tema, algú sap explicar per què, si en un principi la gestió del tramvia l'havia de fer TMB, per què es va privatitzar? Apart, en Trias fa poc despotricava de la privatitzacio, quan tal i com després li van recordar des de la PTP, va ser CIU qui ho va fer :)
A mi la gestió em dóna igual qui la faci, mentre operi correctament...
No, si jo penso igual, no entenc l'argument d'alguna gent de despotricar perquè la gestió sigui privada :nose Però continuo amb la pregunta que he fet al meu anterior missatge.
És una formula per no assumir la inversió inicial la Administració, de fet la construcció del Tram no va tenir cap cost ni per l'Ajuntament, ni per la Generalitat, a part del petit percentatge com a accionistes minoritaris. A canvi se li dona a Tram l'explotació durant uns anys per amortitzar la inversió.

Amb els anys la explotació i infraestructures retornen a l'administració, o bé és pot anar allargant la concessió, amb noves inversions i millores per part de Tram.

Tram sí que rep subvencions per corregir el dèficit d'ingressos per mantenir les tarifes polítiques acordades cada any per l'ATM. Salut!
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Diagonal | Provença

Post by genissimon »

Intercanviador wrote:Podrien recuperar la denominació tradicional de Cinc d'Oros per a la parada d'aquesta intersecció.
Aquesta és la que a mí més m'agrada, que ja havia expressat anteriorment i que, a més, recupera un topònim popular i no oficial.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
mpn90
N5
N5
Posts: 110
Joined: Sunday 27/09/2015 17:59

Re: Diagonal | Provença

Post by mpn90 »

genissimon wrote:
Intercanviador wrote:Podrien recuperar la denominació tradicional de Cinc d'Oros per a la parada d'aquesta intersecció.
Aquesta és la que a mí més m'agrada, que ja havia expressat anteriorment i que, a més, recupera un topònim popular i no oficial.

Salut !!
Doncs trobo que per dir-li Cinc d'Oros és molt millor la denominació de "Palau Robert" (que no és tan llarg, tenint en compte noms com "Hospital de Sant Pau|Dos de Maig")
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by jaezcurra »

Hoy, en El Periódico de Catalunya, hay un artículo de opinión que lleva por título: "El tramvia per la Diagonal, encarrilat - Per diverses raons, el transport elèctric que Colau vol potenciar és la millor opció per a la ciutat", cuyo autor es el ingeniero industrial PAU NOY SERRANO.
El título indica bien a las claras la tesis del autor...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Pau Noy

Post by Guigui »

En Pau Noy va el predecessor d'en Ricard Riol com a president de la PTP. Per tant, no ha d'estranyar la seva posició.

I consti que ho dic sense emetre absolutament cap judici de valor.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Don Ramón »

Interesante artículo, aunque en mi opinión un poco muy rimbombante y optimista. Sin que me parezca que lo sea, creo que puede dar la impresión de ser un poco sesgado en favor del tranvía y hubiera preferido que apuntara un poco más hacia desacreditar esa absurda propuesta de "bus eléctrico", que todo el mundo lo sueltan tan contentos, sin siquiera saber que no existen biarticulados a baterías, que o se pone un trolebús o biarticulados híbridos diésel. Creo que uno de los argumentos fuertes para el tranvía es justamente que el bus es insuficiente, y el Metro demasiado.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by wefer »

Segons l'ARA, l'Ajuntament està treballant en un projecte que reduiria els carrils de circulació a dos per sentit i col·locaria el tramvia a la part central de l'avinguda:

Image

http://www.ara.cat/suplements/arabcn/Di ... 54965.html (només per a subscriptors)
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by oriolp13 »

wefer wrote:Segons l'ARA, l'Ajuntament està treballant en un projecte que reduiria els carrils de circulació a dos per sentit i col·locaria el tramvia a la part central de l'avinguda:

Image

http://www.ara.cat/suplements/arabcn/Di ... 54965.html (només per a subscriptors)
Fent-ho així, i fent passar els autobusos per la mateixa calçada de circulació que el tramvia, em sembla la opció més encertada (això sí, amb prioritat semafòrica, i que en el cas dels autobusos que giren en algun moment des de la Diagonal amb la possibilitat d'activar el semàfor mitjançant control remot (tipus Alemanya, que el semàfor per autobusos i tramvia mostra una "A").
Salutacions,

Oriol
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Bus i tramvia

Post by Guigui »

Dubto que facin passar l'autobús per la mateixa plataforma que el tramvia. El més probable és que, entre Francesc Macià i Glòries, deixi de circular qualsevol línia de bus.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Don Ramón »

Me preocupa que esto tenga que recibir el vistiplau de la oposición. El PSC vale, parece que les gusta más el tema, pero ERC ya se sabe que se olvida muy rápido de lo de "esquerra" cuando se trata de hacer populismo pro-coches (porque en Catalunya es muy social y de izquierdas respetar el derecho inalienable de todos de ir en coche), y la CUP con sus manías de que el tranvía es malo porque lo opera una empresa privada. Una parte de mi piensa que todo esto no llegará a nada.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
tituscat
N4
N4
Posts: 59
Joined: Sunday 26/04/2015 19:34

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by tituscat »

Don Ramon, sobra bastant el teu slogan anti-erc, tenint en compte que la Colau ha estat votada per ERC i qui esta negociant els pressupostos del ajuntament és també ERC.

El que t'hauries de preguntar és perquè a l'any 2015 encara no tenim tramvia per la Diagonal i és perquè el PSC va voler utilitzar-lo com a autobombo polític reduint la popularitat d'un transport inqüestionable per la ciutat de bcn.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”