Page 84 of 135

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Monday 19/10/2015 23:33
by Don Ramón
tituscat wrote:Don Ramon, sobra bastant el teu slogan anti-erc, tenint en compte que la Colau ha estat votada per ERC i qui esta negociant els pressupostos del ajuntament és també ERC.

El que t'hauries de preguntar és perquè a l'any 2015 encara no tenim tramvia per la Diagonal i és perquè el PSC va voler utilitzar-lo com a autobombo polític reduint la popularitat d'un transport inqüestionable per la ciutat de bcn.
Septiembre 2015
ERC ve más urgente que metro una Zona Franca con Sarrià que unir los tranvías
http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... nvias.html

Marzo 2010
Portabella (ERC) pide posponer la decisión de conectar el tranvía por la Diagonal
http://www.europapress.es/catalunya/not ... 51742.html

Febrero 2012
ERC proposa una acció unitària i urgent perquè l’autovia A7 connecti l’Hospitalet de l’Infant amb les Terres de l’Ebre el 2013
També demanarà que es comenci a redactar el projecte constructiu del tram de l’A-7 entre el Perelló-Autovia Aldea-Tortosa

http://locals.esquerra.cat/ebre/article ... 02GMe.dpuf

Y mi favorito personal, de Abril de 2012:
Els diputats d'ERC se sumen a la campanya contra els peatges i no paguen a Mollet
Tardà, Bosch i Jordà han fet una crida als catalans a fer el mateix per denunciar "la flagrant injustícia"

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... et-1721461

Super de izquierdas eso de querer las autovías sin peajes.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Tuesday 20/10/2015 13:28
by jaezcurra
Hoy, en La Vanguardia, hay un artículo titulado "Un estudio técnico desaconseja el tranvía por la Diagonal de Barcelona - La implantación de una nueva línea de bus eléctrico sería más sostenible y eficiente | El informe encargado por TMB está en manos del equipo de gobierno | El colapso del Eixample es uno de los principales problemas del ferrocarril urbano", firmado por Silvia Angulo y Ramon Suñé. Es netamente contrario al tranvía y favorable al bus eléctrico. Sigue al 100% las tesis de la candidatura de Trias en las elecciones de mayo 2015.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Tuesday 20/10/2015 13:48
by Miquel
Jo l'he llegit i els punts desfavorables són els de la rigidesa d'un sistema ferroviari respecte l'autobús, i la prioritat semafòrica que tècnicament ha de tenir el tramvia.

D'això últim diuen que el temps de verd s'haurà de reduir i afectarà negativament al trànsit privat. (Al tanto, un estudi encarregat per TMB que es preocupa pel transport privat) Dec ser imbècil poder, però pensava que l'autobús havia de tenir prioritat semafòrica també, però ja veig que no els interessa.
Es comenta que la D30 farà el servei entre Zona Universitària i Glòries servida per autobusos articulats elèctrics que són millor en tot, i es mantindrà també les línies 7 (EN SERIO?!?!?!) i 33 en tot el seu traçat per la Diagonal, tot i que se suprimiran la 6 i una altre que juraria que era la 64.
Comenten també que com a un apunt positiu, al haver-hi tres línies l'usuari disposa d'un temps d'espera més curt, però enlloc diuen que la velocitat de pas del bus és equiparable a la d'algú que vagi caminant, en especial quan coincideixen tots en el mateix lloc.

També s'han passat per l'Arc de Triomf tots els aspectes econòmics. L'article en si mateix és vomitiu.

Aquí el que passa es que TB està molt preocupada que TRAM li pesqui usuaris i que la lògica impliqui eliminar serveis de bus duplicats amb el Tramvia (La D30 no es posarà mai en servei si hi ha el Tramvia per exemple). Com que veuen que pot ser una realitat, ara es queixen de que Tram es una empresa privada i tota la pesca. Jo no se si a TB tramen absorbir TRAM com a resultat de que passi a ser pública per així assegurar-se llocs de treball i demés.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Tuesday 20/10/2015 16:49
by tituscat
PSC, ERC i la CUP donen suport a la connexió dels tramvies, que rebutgen CiU i PP

http://www.btv.cat/btvnoticies/2015/09/ ... -diagonal/

Don Ramón no hi pinta res l'article de l'autopista A7. Estaria bé que si parlem de la diagonal, no treguis temes que no tenen res a veure per fer-t'ho venir bé i posar la teva falqueta. Com em pensava si l'única referència actual de que ERC esta en contra el tramvia és de la Vanguardia, referent de la campanya antitramvia del 2010, apanyadets anem.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Tuesday 20/10/2015 19:00
by Don Ramón
tituscat wrote:PSC, ERC i la CUP donen suport a la connexió dels tramvies, que rebutgen CiU i PP

http://www.btv.cat/btvnoticies/2015/09/ ... -diagonal/

Don Ramón no hi pinta res l'article de l'autopista A7. Estaria bé que si parlem de la diagonal, no treguis temes que no tenen res a veure per fer-t'ho venir bé i posar la teva falqueta. Com em pensava si l'única referència actual de que ERC esta en contra el tramvia és de la Vanguardia, referent de la campanya antitramvia del 2010, apanyadets anem.
Tu lees lo que escribe la gente o simplemente reaccionas cuando sientes que alguien ataca a ERC?
Don Ramón wrote:ERC ya se sabe que se olvida muy rápido de lo de "esquerra" cuando se trata de hacer populismo pro-coches (porque en Catalunya es muy social y de izquierdas respetar el derecho inalienable de todos de ir en coche)
Dice ahí "Diagonal"? No. Dice ahí "tranvía"? No.
Yo no dije que ERC fuera a estar necesariamente en contra del tranvía, sino que se muestran demasiado en favor del coche privado para lo que sería propio de una izquierda de verdad, y en eso me reafirmo plenamente. Consecuentemente y visto que en el pasado altos dirigentes de la ERC de Barcelona se han pronunciado frontalmente en contra del tranvía, me genera dudas que ERC vaya a estar en todo momento detrás de ese proyecto. Si lo estan, bienvenido sea. Pero con un historial con gente como el Portabella o la oposición constante a los peajes en las autopistas, te tendrás que aguantar que yo no me crea que ERC esté ideológicamente detrás de la defensa del transporte sostenible.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Tuesday 20/10/2015 23:21
by gracienc
Miquel wrote:Jo l'he llegit i els punts desfavorables són els de la rigidesa d'un sistema ferroviari respecte l'autobús, i la prioritat semafòrica que tècnicament ha de tenir el tramvia.

D'això últim diuen que el temps de verd s'haurà de reduir i afectarà negativament al trànsit privat. (Al tanto, un estudi encarregat per TMB que es preocupa pel transport privat) Dec ser imbècil poder, però pensava que l'autobús havia de tenir prioritat semafòrica també, però ja veig que no els interessa.
Es comenta que la D30 farà el servei entre Zona Universitària i Glòries servida per autobusos articulats elèctrics que són millor en tot, i es mantindrà també les línies 7 (EN SERIO?!?!?!) i 33 en tot el seu traçat per la Diagonal, tot i que se suprimiran la 6 i una altre que juraria que era la 64.
Comenten també que com a un apunt positiu, al haver-hi tres línies l'usuari disposa d'un temps d'espera més curt, però enlloc diuen que la velocitat de pas del bus és equiparable a la d'algú que vagi caminant, en especial quan coincideixen tots en el mateix lloc.

També s'han passat per l'Arc de Triomf tots els aspectes econòmics. L'article en si mateix és vomitiu.

Aquí el que passa es que TB està molt preocupada que TRAM li pesqui usuaris i que la lògica impliqui eliminar serveis de bus duplicats amb el Tramvia (La D30 no es posarà mai en servei si hi ha el Tramvia per exemple). Com que veuen que pot ser una realitat, ara es queixen de que Tram es una empresa privada i tota la pesca. Jo no se si a TB tramen absorbir TRAM com a resultat de que passi a ser pública per així assegurar-se llocs de treball i demés.
Totalment d'acord amb tu :plas
L'article de la Vanguardia, tan en digital com en paper no tenia desperdici...
Suposo que han de quedar bé amb els seus amos...

Per cert, ahir al Bus (22) em vaig trobar adhesius de la CGT que deien "STOP al tramvia" després he vist la seva campanya per internet, veure enllaç: http://www.cgtcatalunya.cat/spip.php?ar ... iauw37hBpg

Realment és sorprenent que la CGT i CiU puguin arribar a remar plegats en matèria de transport públic...
i realment també espero que s'acabi fent el tramvia per la diagonal li pesi a qui li pesi.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 21/10/2015 15:33
by 122-042-132
Jo continuo pensant i ja ho he dit en més d'una ocasió en aquest Fòrum que mentre la Diagonal talli les cruïlles de la trama ortogonal de Cerdà, a part dels més de 100000 vehicles que suporta la Diagonal, difícilment hi podrem encabir el tramvia, sobretot en el tram central, entre Francesc Macià i Marina, més enllà no hi veig cap problema, i fins i tot entre Francesc Macià i Passeig de Gràcia podríem parlar-ne, tot i la dificultat de creuar Francesc Macià.

Cal tenir en compte una cosa, volem un tramvia ràpid, amb altes freqüències, això vol dir un tramvia en doble composició cada tres-cinc minuts com a màxim. Estic d'acord amb eliminar o modificar el traçat de la majoria de línies de bus de la Diagonal, i mirar de fer-les passar per d'altres carrers de l'Eixample, tot que ja van molt carregats.

Ara entrem en el moll de l'ós del problema que jo li veig, de fer el traçat pel bell mig de la Diagonal, on posarem els cotxes?. Barcelona es com és, dins del primer tram, Francesc Macià-Passeig de Gràcia, on posem els cotxes?, la trama de Gràcia no ho permet, només tenim la Travessera de Gràcia (saturadíssima, per cert) i on, en segons quines hores, hi perden molt de temps, el 27 i el 32. En l'altre sentit només tenim carrers estrets sense continuïtat dins de Gràcia, i amb continuïtat dins de Sant Gervasi. Cal pensar i desviar el trànsit per la trama Cerdà (Eixample), ja molt saturat, carrers Còrsega, Rosselló, Mallorca, València, Aragó. També queden afectats, sobretot tres carrers verticals, Muntaner, Aribau i Balmes, i l’inici-final de la Via Augusta.

Tram Passeig de Gràcia-Marina, per mi, el més conflictiu, pel tema de tallar tota la malla ortogonal de Cerdà, quina regulació semafòrica podem posar a les cruïlles triples?, com Llúria- Rosselló-Diagonal (cruïlla difícil i saturada actualment, amb importants retencions), Passeig de Sant Joan-Malloca- Diagonal, Nàpols-València-Diagonal, Sardenya-Aragó-Diagonal i Sardenya-Marina-Aragó-Diagonal. Aquestes cruïlles amb regulació i preferència de pas pel tramvia, organitzaran embussos constants a la trama Cerdà, que per efecte acordió es desplaçaran uns quants carrers en tots sentits. I, en canvi, sí no hi ha preferència de pas pel tramvia, aquest tram pot fer etern la seva travessia.

Jo crec, com molts de vosaltres que la millor opció és la línia recta –La Diagonal-, però que ens agradi no vol dir que sigui la millor opció per la configuració urbanística de la ciutat de Barcelona (trama ortogonal de l’Eixample, i trames molt antigues, cas de Sant Gervasi i Gràcia); o col•lapsem el trànsit, o col•lapsem el tramvia.

A l’espera dels estudis, que espero que siguin seriosos i contemplin totes les constants exposades, i l’Ajuntament ja en te de fets i amb rigor; crec que una cosa és el que volem i una altra més realista és el que és pot fer, i jo, sincerament crec que el tram central del Tramvia hauria de discorre per la trama ortogonal d’En Cerdà, eixos verticals i horitzontals. No em sembla malament la proposta del carrer Provença (carrer que sí està descarregat de trànsit i se’l podria dedicar exclusivament al tramvia, bicicleta i mercaderies).
Salut!

Opció

Posted: Wednesday 21/10/2015 17:27
by Guigui
122-042-132 wrote:o col•lapsem el trànsit, o col•lapsem el tramvia.
Jo ho tinc clar: col·lapsem el trànsit. La resta (queixar-se o passar-se al transport públic) vindrà sola.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 21/10/2015 18:36
by bigcoaster
Si el tramvia és col·lapsés circulant en composició doble en hores punta de cada dia, que faríem? Optaríem llavors per una línia de rodalies que relegués el tram a un servei més local i així poder creuar la Diagonal ràpidament o hi ha alguna altra solució de l'estil d'ampliar capacitat al tram o alguna cosa així?

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 21/10/2015 18:55
by Miquel
bigcoaster wrote:Si el tramvia és col·lapsés circulant en composició doble en hores punta de cada dia, que faríem? Optaríem llavors per una línia de rodalies que relegués el tram a un servei més local i així poder creuar la Diagonal ràpidament o hi ha alguna altra solució de l'estil d'ampliar capacitat al tram o alguna cosa així?
Si el tramvia es col·lapsa, cosa que dubto molt doncs un tramvia te molta més capacitat que un autobús. La solució passa per posar més tramvies en servei i llestos.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 21/10/2015 19:35
by bigcoaster
Gràcies, però em refereixo a si el tramvia anés a màxima capacitat (doble composició amb freqüències de 2 minuts?) hi hauria alguna manera de fer que tingués més capacitat, com estacions amb 2 vies per sentit per permetre més freqüència o triple composició (ara me l'he jugat, ni idea de si es pot fer :) ).

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 21/10/2015 22:43
by gracienc
bigcoaster wrote:Gràcies, però em refereixo a si el tramvia anés a màxima capacitat (doble composició amb freqüències de 2 minuts?) hi hauria alguna manera de fer que tingués més capacitat, com estacions amb 2 vies per sentit per permetre més freqüència o triple composició (ara me l'he jugat, ni idea de si es pot fer :) ).
Una possibilitat està en el següent enllaç: http://www.dsgnr.cl/2009/09/tranvia-autonomo-estocolmo/

122-042-132 wrote:Jo continuo pensant... que .... difícilment hi podrem encabir el tramvia, ...
Salut!
(Disculpa'm per simplificar les teves paraules)

Jo el que continuo pensant és que el més difícil d'encabir en aquesta ciutat és el cotxe (i no pas el tramvia... )

Salut!

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 22/10/2015 2:44
by Don Ramón
122-042-132 wrote:Jo continuo pensant i ja ho he dit en més d'una ocasió en aquest Fòrum que mentre la Diagonal talli les cruïlles de la trama ortogonal de Cerdà, a part dels més de 100000 vehicles que suporta la Diagonal, difícilment hi podrem encabir el tramvia, sobretot en el tram central, entre Francesc Macià i Marina, més enllà no hi veig cap problema, i fins i tot entre Francesc Macià i Passeig de Gràcia podríem parlar-ne, tot i la dificultat de creuar Francesc Macià.
Yo lo que no entiendo es por qué nadie tiene en cuenta una posible reducción del tráfico tras la introducción de mejoras en el transporte público. Parece que muchos que dicen lo que tu hablan como si el tráfico no fuera a variar a pesar de las mejoras del transporte público.
Aparte de eso, lo que dice Guigui.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 31/10/2015 12:34
by Lluis
Us enllaço un reportatge sobre la Diagonal i el tramvia que han fet a la revista L'Endavant:
http://lendavant.com/dossier-la-diagona ... avingudes/
Com a mínim no és el típic discurs en contra del Tram de certs diaris mainstream.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 01/11/2015 16:24
by Barceloní
Deixeu-me començar amb alguna obvietat: El transport públic serveix per a que la gent es pugui desplaçar. Com a efecte secundari, també fa que tinguem ciutats menys sorolloses, menys contaminades i més habitables.

Dit això, preguntem-nos si la unió de les dues línies del tramvia dóna resposta a una necessitat real de mobilitat. Si no és així, fora. Si la resposta és afirmativa, seguim: estarem tots d'acord en que el tramvia per la Diagonal té sentit si se li dóna prioritat semafórica i per tant una velocitat comercial interessant, però això repercutiría negativament en el trànsit a carrers com Muntaner, Balmes, Llúria, Valencia, Mallorca,... ¿Es compensaría amb la disminució de cotxes i autobuses circulant? Si hem de col·lapsar mig Eixample, els efectes negatius superarien els positius.

Penso que per aconseguir una disminució important del tràfic de vehicles privats a Barcelona el que cal fer és millorar la xarxa de trens de rodalies, amb més línies, estacions i freqüència. No ens enganyem, el 99% de la gent que viu i treballa/estudia a Barcelona no agafa el cotxe per moure-s'hi.

Últim comentari: voldria que la decisió sobre el tramvia per la Diagonal fos técnica, no ideológica.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 01/11/2015 16:36
by Renfe451
Barceloní wrote:Deixeu-me començar amb alguna obvietat: El transport públic serveix per a que la gent es pugui desplaçar. Com a efecte secundari, també fa que tinguem ciutats menys sorolloses, menys contaminades i més habitables.

Dit això, preguntem-nos si la unió de les dues línies del tramvia dóna resposta a una necessitat real de mobilitat. Si no és així, fora. Si la resposta és afirmativa, seguim: estarem tots d'acord en que el tramvia per la Diagonal té sentit si se li dóna prioritat semafórica i per tant una velocitat comercial interessant, però això repercutiría negativament en el trànsit a carrers com Muntaner, Balmes, Llúria, Valencia, Mallorca,... ¿Es compensaría amb la disminució de cotxes i autobuses circulant? Si hem de col·lapsar mig Eixample, els efectes negatius superarien els positius.

Penso que per aconseguir una disminució important del tràfic de vehicles privats a Barcelona el que cal fer és millorar la xarxa de trens de rodalies, amb més línies, estacions i freqüència. No ens enganyem, el 99% de la gent que viu i treballa/estudia a Barcelona no agafa el cotxe per moure-s'hi.

Últim comentari: voldria que la decisió sobre el tramvia per la Diagonal fos técnica, no ideológica.
El tramvia per la Diagonal faria guanyar molts viatgers i permetria millorar notablement la mobilitat de la ciutat. Però si ens posem tiquismiquis per que passi pel centre de la ciutat... quin problema hi ha? En altres ciutats d'Europa el tramvia circula en ple centre de la ciutat (per exemple Munic o Bordeus) i s'integra perfectament amb el trànsit rodat.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 01/11/2015 16:54
by bigcoaster
Renfe451 wrote:El tramvia per la Diagonal faria guanyar molts viatgers i permetria millorar notablement la mobilitat de la ciutat. Però si ens posem tiquismiquis per que passi pel centre de la ciutat... quin problema hi ha? En altres ciutats d'Europa el tramvia circula en ple centre de la ciutat (per exemple Munic o Bordeus) i s'integra perfectament amb el trànsit rodat.
El problema està en que no hi ha una bona xarxa de transport públic per a suplir la capacitat viària que desapareixerà. Munic té unes molt bones rodalies i suburbans que fan que moltíssima gent no agafi el cotxe per anar a la ciutat. En canvi, a Barcelona, la vall del Llobregat segueix sent un lloc on cada dia hi ha cues, des d'Esparreguera fins a Barceolna. Això demostra que aquesta zona no té un transport públic que pugui competir amb el cotxe. Per tant, el tram per la diagonal (que jo suporto) no solucioarà problemes de trànsit de gent provinent de fora (la majoria), tot i que millorarà substancialment el transport públic intern de Barcelona. Em sembla molt bé unir el tram, però ha d'anar lligat a una millora de Rodalies, que podria ser un tercer túnel per sota la Diagonal utilitzat per trens provinents de la vall del Llobregat i l'eix Castelldefels-Sant Boi.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Monday 02/11/2015 14:54
by robertotlh
bigcoaster wrote:
Renfe451 wrote:El tramvia per la Diagonal faria guanyar molts viatgers i permetria millorar notablement la mobilitat de la ciutat. Però si ens posem tiquismiquis per que passi pel centre de la ciutat... quin problema hi ha? En altres ciutats d'Europa el tramvia circula en ple centre de la ciutat (per exemple Munic o Bordeus) i s'integra perfectament amb el trànsit rodat.
El problema està en que no hi ha una bona xarxa de transport públic per a suplir la capacitat viària que desapareixerà. Munic té unes molt bones rodalies i suburbans que fan que moltíssima gent no agafi el cotxe per anar a la ciutat. En canvi, a Barcelona, la vall del Llobregat segueix sent un lloc on cada dia hi ha cues, des d'Esparreguera fins a Barceolna. Això demostra que aquesta zona no té un transport públic que pugui competir amb el cotxe. Per tant, el tram per la diagonal (que jo suporto) no solucioarà problemes de trànsit de gent provinent de fora (la majoria), tot i que millorarà substancialment el transport públic intern de Barcelona. Em sembla molt bé unir el tram, però ha d'anar lligat a una millora de Rodalies, que podria ser un tercer túnel per sota la Diagonal utilitzat per trens provinents de la vall del Llobregat i l'eix Castelldefels-Sant Boi.
És el que s ha fet durant la última dècada a Barcelona, disminuir capacitat viària sense millorar el transport públic, amb el que la capacitat global del sistema de transport públic i privat s'ha vist reduïda. De millores a rodalies res, d'aparcaments dissuassoris gratuits als afores res, de ampliacions de metro quasi res (només un tram de la L9/L10), de ampliacions de FGC quasi res (només la de Terrassa que no afecta al problema de Barcelona), de ampliacions de tranvia res. Sort que a Barcelona hi ha tantes motos sinó el col.lapse (i la contaminació) seria comparable al de Madrid. La crisi ha tapat una mica el problema ja que s han reduït els desplaçaments però ara que tornen a augmentar es tornaràn a fer evidents les mancances.

En aquest sentit, el tramvia per la Diagonal no soluciona res. Si poses capacitar a un lloc i en treus de l'altre, la capacitat global del sistema es queda igual (es reduirà molt si el tramvia té prioritat semafòrica en un enclau tan peculiar com el tronc central de la Diagonal). El tramvia per la Diagonal només beneficiarà a l'empresa PRIVADA que l'explota.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Tuesday 03/11/2015 8:58
by gracienc
robertotlh wrote:... Sort que a Barcelona hi ha tantes motos sinó el col.lapse (i la contaminació) seria comparable al de Madrid. La crisi ha tapat una mica el problema ja que s han reduït els desplaçaments però ara que tornen a augmentar es tornaràn a fer evidents les mancances.

En aquest sentit, el tramvia per la Diagonal no soluciona res. Si poses capacitar a un lloc i en treus de l'altre, la capacitat global del sistema es queda igual (es reduirà molt si el tramvia té prioritat semafòrica en un enclau tan peculiar com el tronc central de la Diagonal). El tramvia per la Diagonal només beneficiarà a l'empresa PRIVADA que l'explota.
A dia d'avui Barcelona està col·lapsada de cotxes: només cal fer una volta amb el cotxe ... Afegir que tot i que el vehicle privat encara monopolitza la l'espai public i les infraestructures (espai en carrers, rondes, parkings,...), és un transport que es troba en el límit i que no donaria a l'abast si l'haguéssim d'usar tots. Si li afegim la qüestió greu de la pol·lució (que sovint superem els llindars màxims acceptables) i el seu efecte en la salut pública podem concloure que vehicle privat és obsolet (en aquesta ciutat).

Llavors, és cert que no s'han fet els passos necessaris per substituir-lo (el cotxe i moto) però no per això ens podem asseure en l'immobilisme i negar el tramvia, que vindria a ser un d'ells (un dels passos que haurien de substituir el cotxe).
En aquest sentit, si com dius, el fet de posar el tramvia serveix per transferir passatge del vehicle privat; encara que no augmentes la capacitat global, ja seria una bona raó per construir-lo (sense entrar en discussions econòmiques).

Crec que no cal recalcar els beneficis del tramvia per la Diagonal que no només connectaria plç Glories amb Francesc Macià sinó que comunicaria la zona del llobregat amb el besos, així com intercomunicaria la zona universitaria, sant gervasi, gracia, eixample,... totes zones amb gran densitat de població.
La demanda de passatgers per aquest està de llarg assegurada (possiblement massa i tot).

De rebot, i com ja s'ha comentat en anteriors posts, a dia d'avui, fer un tunel de rodalies per la diagonal és somiar truites... perquè es convertiria en una obra faraònica (possiblement injustificable i inviable tecnica-i-econòmicament) i és que el subsol de la diagonal ja està ocupat.

Amb tot, robertotlh, dir-te que comparteixo, crec amb tu la inquietud pel fet que el tramvia sigui gestionat per una empresa privada. Però entenc que això és una altre discussió i no em vull allargar més amb aquest post...

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Tuesday 03/11/2015 10:32
by metring
El subsòl de la Diagonal està ocupat d'on a on i què l'ocupa?