Notícies línia de La Pobla de Segur
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pudor de socarrim
Ara compren dos trens, que valdran una fortuna, mentre no els ha donat la gana de seguir pagant Renfe perquè n'hi posi dels seus? Això no s'aguanta per enlloc.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Si compren 2 unitats, no es pot millorar el servei.
El servei actual es fa nomes amb 1 unitat, la segona de recanvi, manteniment, petits accidents, etc...
A veure si al final pujarà a la Pobla en servei regular el Ferrobús que estan restaurant a la ARMF... Mes economic i mes lleuger que qualsevol camell o TRD de Renfe, i segurament podria fer un horari similar. I que el conductor vengui els bitllets per reduir les despeses.
El minim tindrien que ser 3 unitats o tenir un acord amb Renfe per llogar un tren quan les 2 noves unitats fallin.
El servei actual es fa nomes amb 1 unitat, la segona de recanvi, manteniment, petits accidents, etc...
A veure si al final pujarà a la Pobla en servei regular el Ferrobús que estan restaurant a la ARMF... Mes economic i mes lleuger que qualsevol camell o TRD de Renfe, i segurament podria fer un horari similar. I que el conductor vengui els bitllets per reduir les despeses.
El minim tindrien que ser 3 unitats o tenir un acord amb Renfe per llogar un tren quan les 2 noves unitats fallin.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Els veig perfectament capaços de comprar-li dos Tamagochis a la Renfe, pintar-los de fucsia i dir que són nous.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
No sembla que vagi per aquí la cosa, no obstant aques tema no l'acabo de veure clar.
Fins fa quatre dies aquesta linia era ruïnosa i s'havien de reduir dràsticament els serveis i així es va fer.
Ara de cop, s'anuncia una inversió important en material mòbil i en millora de la infrastructura que és bastant incoherent amb la frase anterior.
Malgrat tot és una bona notícia per la línia.
Fins fa quatre dies aquesta linia era ruïnosa i s'havien de reduir dràsticament els serveis i així es va fer.
Ara de cop, s'anuncia una inversió important en material mòbil i en millora de la infrastructura que és bastant incoherent amb la frase anterior.
Malgrat tot és una bona notícia per la línia.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Entre això, i les paraules d´Ana Pastor, em sembla que estic una mica descol.locat.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Ara que ja han transcorregut dues setmanes dels nous horaris, ¿es poden conèixer les xifres d'ocupació del(s) tren(s) a la Pobla?
(Entre parèntesi: aquest horari (Lleida-la Pobla a les 9'10; la Pobla-Lleida, a les 12'56), permet que algun lleidatà (de la capital) o algun balaguerí pugui fer alguna gestió a Tremp o a la Pobla, anant i tornant amb tren. Però... ¿i a l'inrevés? Ningú de la Pobla o de Tremp que hagi de desplaçar-se a la capital pot utilitzar exclusivament el tren -i per aquells tràmits que tots sabem que es resolen als matins, ni al viatge d'anada. Tanco el parèntesi amb la convicció que l'ocupació del tren fins a la Pobla -aquest en concret- deu haver estat ridícula.)
(Entre parèntesi: aquest horari (Lleida-la Pobla a les 9'10; la Pobla-Lleida, a les 12'56), permet que algun lleidatà (de la capital) o algun balaguerí pugui fer alguna gestió a Tremp o a la Pobla, anant i tornant amb tren. Però... ¿i a l'inrevés? Ningú de la Pobla o de Tremp que hagi de desplaçar-se a la capital pot utilitzar exclusivament el tren -i per aquells tràmits que tots sabem que es resolen als matins, ni al viatge d'anada. Tanco el parèntesi amb la convicció que l'ocupació del tren fins a la Pobla -aquest en concret- deu haver estat ridícula.)
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Hi ha un ferrocarril alemany que es va tancar i després reobrir amb servei de ferrobusos d'una associació d'aficionats que al final ha esdevingut empresa. Vaig veure el reportatge al Eisebahn Romantik fa molts anys, no se si el recuperaran aqui ara que n'han emés capítols a TV3. L'avantatge del Tren dels LLacs es que el cost de manteniment del material s'el paga sol. I c pensar que aporta turisme i peles per a la zonadavida wrote:Si compren 2 unitats, no es pot millorar el servei.
El servei actual es fa nomes amb 1 unitat, la segona de recanvi, manteniment, petits accidents, etc...
A veure si al final pujarà a la Pobla en servei regular el Ferrobús que estan restaurant a la ARMF... Mes economic i mes lleuger que qualsevol camell o TRD de Renfe, i segurament podria fer un horari similar. I que el conductor vengui els bitllets per reduir les despeses.
El minim tindrien que ser 3 unitats o tenir un acord amb Renfe per llogar un tren quan les 2 noves unitats fallin.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Com que havia firmat, l'altre dia vaig rebre la "resposta tipus" d'FGC (que ja ha estat postejada per aquí) i em vaig prendre la llibertat de replicar-los l'escrit. El que els vaig enviar:
Hola,
En primer lloc deixin-me dissentir de la seva posició. Em sembla molt bé que s'estudiïn fòrmules per abaratar els costos d'explotació, siga quina siga la manera, però s'ha de fer d'una manera diguem-ne més "imperceptible" per a l'usuari; altra cosa és que es busqui la notorietat i la confrontació amb els usuaris de la línia. Des que se'n va obtenir la gestió, han tingut molt temps per buscar la "racionalització", però no se per què tot es fa de pressa, corrents i malament.
Si els trens de 200 places són infrautilitzats, la solució és posar trens més petits (sèrie 593 de Renfe, per exemple). A Andalusia es queixen que hi ha rutes amb unitats d'aquestes que els queden petites, els les canviem pels sèrie 592 (superman). Ells hi guanyen i nosaltres també. Al ser més petits, utilitzen molt menys combustible guanyant en eficiència. Si per motius tècnics han d'anar en simple, se'n deixen de reserva en llocs clau (Balaguer, Àger i La Pobla) i ja està.
Si els horaris fóssin més àgils es guanyaria molt: per exemple, si un viatger baixa a Lleida des de la Pobla i se'n vol anar a Madrid en AVE a partir de 15 minuts o més de transbord, ja ho trobarà una pèrdua de temps i a l'inrevés; quan torni a pujar a La Pobla si la diferència entre l'AVE i el Regional és excessiva, el viatger ja no optarà per aquest medi de transport. En resum S'ha de cuidar molt més al passatger.
Per anar acabant, és sabut de tota persona més o menys interessada en la preservació, conservació, explotació i millora de xarxes ferroviàries que la majoria de línes "regionals" amb trens en circulació comercial tipus Regional, Regional Exprés, Catalunya Exprés i Mitjana Distància són deficitàries. També des de la zona es veu un "centralisme" més que evident. Això s'ha de corretgir ja, o els usuaris se'n cansaran i tot conduirà a una major conflictivitat (protestes, encadenaments a víes, etc)
I una altra cosa, el tren i el bus no es poden considerar complementaris, el tren per trajectes fins La Pobla, i per més amunt el bus. Per a petits nuclis a una distància de uns 5-10 km de les principals estacions (no totes) microbús des de l'estació fins al nucli en questió.
Per últim, des del territori es veu com un "regal" a una empresa de Barcelona de bus el fet de la subvenció del preu d'aquest, en detriment de millorar el servei de tren. Des del meu punt de vista, això farà pujar molt més una hipotètica conflictivitat.
Atentament,
Albert Purroy Daurell
A veure que contestaran aquests ara...
Salutacions cordials per a tots
Hola,
En primer lloc deixin-me dissentir de la seva posició. Em sembla molt bé que s'estudiïn fòrmules per abaratar els costos d'explotació, siga quina siga la manera, però s'ha de fer d'una manera diguem-ne més "imperceptible" per a l'usuari; altra cosa és que es busqui la notorietat i la confrontació amb els usuaris de la línia. Des que se'n va obtenir la gestió, han tingut molt temps per buscar la "racionalització", però no se per què tot es fa de pressa, corrents i malament.
Si els trens de 200 places són infrautilitzats, la solució és posar trens més petits (sèrie 593 de Renfe, per exemple). A Andalusia es queixen que hi ha rutes amb unitats d'aquestes que els queden petites, els les canviem pels sèrie 592 (superman). Ells hi guanyen i nosaltres també. Al ser més petits, utilitzen molt menys combustible guanyant en eficiència. Si per motius tècnics han d'anar en simple, se'n deixen de reserva en llocs clau (Balaguer, Àger i La Pobla) i ja està.
Si els horaris fóssin més àgils es guanyaria molt: per exemple, si un viatger baixa a Lleida des de la Pobla i se'n vol anar a Madrid en AVE a partir de 15 minuts o més de transbord, ja ho trobarà una pèrdua de temps i a l'inrevés; quan torni a pujar a La Pobla si la diferència entre l'AVE i el Regional és excessiva, el viatger ja no optarà per aquest medi de transport. En resum S'ha de cuidar molt més al passatger.
Per anar acabant, és sabut de tota persona més o menys interessada en la preservació, conservació, explotació i millora de xarxes ferroviàries que la majoria de línes "regionals" amb trens en circulació comercial tipus Regional, Regional Exprés, Catalunya Exprés i Mitjana Distància són deficitàries. També des de la zona es veu un "centralisme" més que evident. Això s'ha de corretgir ja, o els usuaris se'n cansaran i tot conduirà a una major conflictivitat (protestes, encadenaments a víes, etc)
I una altra cosa, el tren i el bus no es poden considerar complementaris, el tren per trajectes fins La Pobla, i per més amunt el bus. Per a petits nuclis a una distància de uns 5-10 km de les principals estacions (no totes) microbús des de l'estació fins al nucli en questió.
Per últim, des del territori es veu com un "regal" a una empresa de Barcelona de bus el fet de la subvenció del preu d'aquest, en detriment de millorar el servei de tren. Des del meu punt de vista, això farà pujar molt més una hipotètica conflictivitat.
Atentament,
Albert Purroy Daurell
A veure que contestaran aquests ara...
Salutacions cordials per a tots
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Molt bona la carta, felicitats!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Mala fe o incompetència
No et facis il·lusions. Els arguments que indiques els són molt familiars, i tot i així s'han entestat en castrar la línia de mala manera. És a dir, actuen de mala fe. O bé -i segurament seria encara pitjor- ni tan sols s'ho han plantejat, cosa que significaria que no tenen la més mínima idea de gestionar una línia de ferrocarril, però vista la gestió d'altres línies, costaria de creure.albe6 wrote:A veure que contestaran aquests ara...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
No, no, si l'expressió anava encarada a veure la "alta semàntica" que solen usar tant FGC com Renfe.
Si en rebo la resposta, ja ho us faré saber
Salutacions cordials
Si en rebo la resposta, ja ho us faré saber
Salutacions cordials
Re: Mala fe o incompetència
És evident que a FGC mai li ha interessat la línia. Per FGC la línia va ser una impossició política que intenten portar sense que els prengui gaire temps. FGC, al igual que Renfe al seu dia, des d´un primer moment va veure que allò no li portaria cap rèdit d´imatge, ni polític ni per suposat econòmic. El que passa és que allò que Renfe sí podia fer, tancar la línia, FGC no ho pot fer per una qüestió purament política. Com que no pot tancar, el que fa és intentar que li perjudiqui el mínim possible. Amb la retallada salvatge que té FGC, és evident que interessa bastant més (dic la paraula "bastant" per no dir "incommensurablement") fer el que pugui a les línies metropolitanes que desviar els poquets diners que hi ha a una línia que com aquí s´ha dit, en hora punta porta 40 persones. Les coses son com son i és evidentment fals allò de que invertim que la demanda arribarà a continuació... si no hi ha demanda, no hi ha demanda per molt que inverteixis.... i la Pallars viu la gent que hi viu, poqueta. FGC, igual que Renfe, sap molt de trens i és precisament per això que no volen la línia.Guigui wrote:No et facis il·lusions. Els arguments que indiques els són molt familiars, i tot i així s'han entestat en castrar la línia de mala manera. És a dir, actuen de mala fe. O bé -i segurament seria encara pitjor- ni tan sols s'ho han plantejat, cosa que significaria que no tenen la més mínima idea de gestionar una línia de ferrocarril, però vista la gestió d'altres línies, costaria de creure.albe6 wrote:A veure que contestaran aquests ara...
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
El Parlament aprova substituir els trens de la línia de la Pobla de Segur
• Una moció impulsada pel PSC estableix que caldrà fer una nova proposta d'horaris i freqüències
• FGC haurà d'assumir la gestió i la prestació del servei, ara en mans de Renfe
Poques setmanes després de la dràstica reducció de freqüències en la línia de tren de la Pobla de Segur, el Parlament ha aprovat per unanimitat una moció presentada pel PSC que pretén garantir la continuïtat d'aquest servei ferroviari. L'acord estableix que s'haurà de fer una nova proposta de freqüències i horaris i que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) haurà d'assumir la gestió i la prestació del servei, actualment encarregat a Renfe, de manera directa o indirecta. El conseller de Territori, Lluís Recoder, ja va anunciar durant la interpel·lació prèvia la setmana passada que FGC comprarà dos trens per a aquesta línia, cosa que permetrà retirar-li la gestió a Renfe.
En aquest segon punt, en què es demana que sigui FGC qui assumeixi la gestió i la prestació del servei, s'ha trencat el consens inicial. El PP s'ha abstingut i C's hi ha votat en contra.
El PSC ha acceptat esmenes d'ERC, ICV-EUiA i CiU. El text parla de garantir la continuïtat d'aquest servei “amb unes freqüències de tren adaptades a les necessitats de mobilitat de la població”. A més, demana que es modernitzi el conjunt de la línia i s'adquireixin nous trens abans del 2013, i que es redacti un pla de viabilitat futura de a la línia.
El diputat defensor de la moció, l'exconseller socialista Joaquim Llena, ha agraït la bona predisposició del govern i de CiU per arribar a un acord. Llena ha subratllat que aquest tren hauria de ser patrimoni del conjunt dels catalans, per les seves característiques paisatgístiques, pels indrets per on passa i perquè “dóna vida” a una zona que sempre ha patit una “contradicció tremenda”, ja que “mira com els seus veïns de la plana poden tirar endavant amb els regadius i els seus veïns de l'alta muntanya tenen el turisme com a revulsiu per a la seva economia”. “Aquests territoris són terra de ningú”, ha constatat.
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... mpaign=rss
• Una moció impulsada pel PSC estableix que caldrà fer una nova proposta d'horaris i freqüències
• FGC haurà d'assumir la gestió i la prestació del servei, ara en mans de Renfe
Poques setmanes després de la dràstica reducció de freqüències en la línia de tren de la Pobla de Segur, el Parlament ha aprovat per unanimitat una moció presentada pel PSC que pretén garantir la continuïtat d'aquest servei ferroviari. L'acord estableix que s'haurà de fer una nova proposta de freqüències i horaris i que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) haurà d'assumir la gestió i la prestació del servei, actualment encarregat a Renfe, de manera directa o indirecta. El conseller de Territori, Lluís Recoder, ja va anunciar durant la interpel·lació prèvia la setmana passada que FGC comprarà dos trens per a aquesta línia, cosa que permetrà retirar-li la gestió a Renfe.
En aquest segon punt, en què es demana que sigui FGC qui assumeixi la gestió i la prestació del servei, s'ha trencat el consens inicial. El PP s'ha abstingut i C's hi ha votat en contra.
El PSC ha acceptat esmenes d'ERC, ICV-EUiA i CiU. El text parla de garantir la continuïtat d'aquest servei “amb unes freqüències de tren adaptades a les necessitats de mobilitat de la població”. A més, demana que es modernitzi el conjunt de la línia i s'adquireixin nous trens abans del 2013, i que es redacti un pla de viabilitat futura de a la línia.
El diputat defensor de la moció, l'exconseller socialista Joaquim Llena, ha agraït la bona predisposició del govern i de CiU per arribar a un acord. Llena ha subratllat que aquest tren hauria de ser patrimoni del conjunt dels catalans, per les seves característiques paisatgístiques, pels indrets per on passa i perquè “dóna vida” a una zona que sempre ha patit una “contradicció tremenda”, ja que “mira com els seus veïns de la plana poden tirar endavant amb els regadius i els seus veïns de l'alta muntanya tenen el turisme com a revulsiu per a la seva economia”. “Aquests territoris són terra de ningú”, ha constatat.
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... mpaign=rss
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Bona notícia, si bé falta concretar-ho pràcticament tot. Ara..., veient com estan anant les coses, amb les propostes i les intencions manifestades aquests darrers dies pels uns i pels altres, fa tota la impressió que les retallades d'aquest mes en aquesta línia es van fer "a la brava", precipitadament. I, per a mi, això diu poc a favor de la seriositat i de la competència d'un govern.
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
He escuchado un rumor en otros foros de que puede ser que vengan a la linea 2 unidades 594 (TRD) reformadas... Y los venderán como nuevos...
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
-
- N7
- Posts: 458
- Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
- Facebook: pol.bielsa
- Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
- Contact:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
En verano, los TRD explotarían con el calor que haceferroviario_catalan wrote:He escuchado un rumor en otros foros de que puede ser que vengan a la linea 2 unidades 594 (TRD) reformadas... Y los venderán como nuevos...
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Si no fuese por la poca fiabilidad de los 594, serían unos buenos trenes para la línea de la Pobla.ferroviario_catalan wrote:He escuchado un rumor en otros foros de que puede ser que vengan a la linea 2 unidades 594 (TRD) reformadas... Y los venderán como nuevos...
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
A banda de que les portes dels lavabos s'atranquen i tenen pèrdues d'aigua, trobo que són molt bons trens... Si fins i tot tenen un airbag exterior!UT596001 wrote:Si no fuese por la poca fiabilidad de los 594, serían unos buenos trenes para la línea de la Pobla.ferroviario_catalan wrote:He escuchado un rumor en otros foros de que puede ser que vengan a la linea 2 unidades 594 (TRD) reformadas... Y los venderán como nuevos...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
No crec que un TRD sigui cap solució. És massa gran per la demanda que hi ha, que és ben poqueta. Si es vol perdre menys (pèrdues sempre hi hauran) cal tenir trens tipus "ferrobus", és a dir, trens d´un cotxe com per exemple algun de la sèrie 596 o inclús més petits. Petits i baratets... altre cosa és perdre més i més, enterrar més i més diners al Pallars. Proposo una cosa: valorem el que costa tenir aquesta línia operativa i fem la resta del que costa una línia d´autobusos. La diferència, una bona quantitat, la oferim als pobles per fer els que ells necessitin, atenció a la gent gran, metges, escoles, reparació de carrers..... què dirien els pobles?. Potser seria un tema per obrir un nou forum....
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
No ho crec, les consultes al poble només es fan quan interessen, i si no, recordeu el cas del Museu del Transport, que havia d'anar a les cotxeres de Sants. Van fer consulta, per preguntar si volien un museu o un centre cívic, i clar, què havia de guanyar?Toni wrote:No crec que un TRD sigui cap solució. És massa gran per la demanda que hi ha, que és ben poqueta. Si es vol perdre menys (pèrdues sempre hi hauran) cal tenir trens tipus "ferrobus", és a dir, trens d´un cotxe com per exemple algun de la sèrie 596 o inclús més petits. Petits i baratets... altre cosa és perdre més i més, enterrar més i més diners al Pallars. Proposo una cosa: valorem el que costa tenir aquesta línia operativa i fem la resta del que costa una línia d´autobusos. La diferència, una bona quantitat, la oferim als pobles per fer els que ells necessitin, atenció a la gent gran, metges, escoles, reparació de carrers..... què dirien els pobles?. Potser seria un tema per obrir un nou forum....