Page 84 of 147

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Monday 26/07/2010 19:52
by marc
Cap a les 9:45 l'averia ja estava arreglada (almenys ja havien parat de donar l'avis d'averia). Volia anar a demanar que havia passat a sagrera, pero nomes de pensar que arribaria tard a la feina i la bronca de la jefa se m'han passat les ganes

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 27/07/2010 11:16
by wefer
Avui he agafat un 4000R. Tot ha anat normal, fins que a l'arribar a l'estació on jo baixo, el meu cotxe no ha obert portes.
Després de provar una i altra vegada la maneta, la porta no s'obria, ni les restants que jo tenia a la vista on tothom feia el mateix. Una persona de l'extrem del cotxe ens ha avisat que als altres cotxes sí que s'havien obert les portes, però ja era massa tard per córrer perquè el maquinista estava pitant.
Evidentment, he fet l'únic que podia fer, que era tirar de l'alarma. Tot seguit, s'ha sentit una veu per megafonia que ha dit alguna cosa com "asaeeadshreghdhajgdsvfkksk" :? i he respost que el cotxe no obria portes. M'he anat a un altra cotxe i he baixat. He anat a parlar amb el conductor, però estava ocupant parlant pel telèfon intern i no m'ha fet massa cas, per la qual cosa he optat per seguir el meu camí.
quan ja marxava de l'estació, he vist que al final el conductor ha anat fins la palanca, l'ha posat bé (aleshores les portes ja eren obertes) i finalment ha marxat el tren.

Dubtes:
  1. Com pot ser que s'obrin les portes de tots els cotxes menys un? No és la primera vegada que ho veig, per cert.
  2. Ja que han reformat els 4000, no hagués estat bo reformar aquest sistema també?
  3. El motorista d'un 4000 no té cap manera de veure que un dels cotxes té problema amb les portes? En cas negatiu, tornem al punt 2
  4. Quan es dóna un problema com aquest, no seria més lògic desallotjar passatge ja que, suposo, el problema es pot donar també a les següents estacions?

El mateix amb els 3000

Posted: Tuesday 27/07/2010 12:17
by Guigui
wefer wrote:
  1. Com pot ser que s'obrin les portes de tots els cotxes menys un? No és la primera vegada que ho veig, per cert.
Una vegada que em va passar el mateix amb un 3000 de l'L3, vaig tenir temps d'anar a la següent estació al maquinista i dir-li-ho. Em va respondre que no se n'havia adonat (donant a entendre que el "sistema" no li ho permetia de veure). Parlo d'abans d'iniciar-se la reforma d'aquesta sèrie.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 27/07/2010 13:05
by Platanito
wefer wrote:Evidentment, he fet l'únic que podia fer, que era tirar de l'alarma. Tot seguit, s'ha sentit una veu per megafonia que ha dit alguna cosa com "asaeeadshreghdhajgdsvfkksk" :? i he respost que el cotxe no obria portes.
Això em va passar fa anys en un 4000 arribant a Santa Eulàlia. En aquella ocasió, el motorista em va obrir les portes de tot el comboi, i vaig sentir algú que em cridava "gràcies" mentre jo marxava amb pas lleuger per evitar que m'aturés algun empleat de la companyia.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 27/07/2010 13:42
by Ferry1ac1
wefer wrote:
Dubtes:
  1. Com pot ser que s'obrin les portes de tots els cotxes menys un? No és la primera vegada que ho veig, per cert.
  2. Ja que han reformat els 4000, no hagués estat bo reformar aquest sistema també?
  3. El motorista d'un 4000 no té cap manera de veure que un dels cotxes té problema amb les portes? En cas negatiu, tornem al punt 2
  4. Quan es dóna un problema com aquest, no seria més lògic desallotjar passatge ja que, suposo, el problema es pot donar també a les següents estacions?
Pel que tinc entès el senyal de permissió de portes de vegades no arriba a tots els cotxes i per això no s'obren les portes. L'únic indici que té el motorista és veure que en una estació amb molt passatge ningú obre les portes de tot un cotxe. Si hi ha càmeres també ho pot veure però no estan sempre mirant-les.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 27/07/2010 16:55
by El LLOP
wefer wrote:
  1. Com pot ser que s'obrin les portes de tots els cotxes menys un? No és la primera vegada que ho veig, per cert.
  2. Ja que han reformat els 4000, no hagués estat bo reformar aquest sistema també?
  3. El motorista d'un 4000 no té cap manera de veure que un dels cotxes té problema amb les portes? En cas negatiu, tornem al punt 2
  4. Quan es dóna un problema com aquest, no seria més lògic desallotjar passatge ja que, suposo, el problema es pot donar també a les següents estacions?
1. avaria de contacte elèctric. No es una avaria estranya.
2. un mal contacte el tenen fins i tot els trens mes nous.
3. la manera de veure-ho es que no baixi ningú d'aquell cotxe, però si per exemple es el quart, es difícil de veure. La pantalla de portes també t'ho indica però es pot donar el cas que de veritat no baixi ningú. En tot cas, en la primera estació potser no, però a la segona sempre et dones conte.
4. a veure, en un tren comunicat, com es el cas, desallotjar passatge mentre encara poden sortir per un altre porta trobo que es contraproduent. Normalment aquestes incidències es sol.lucionen quan el tren es belluga i amb els sotracs torna a fer contacte. Si pel contrari l'avaria persisteix, si es convenient desallotjar.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 27/07/2010 22:54
by wefer
Aquesta avaria es podria donar en un 5000 / 6000 ? No l'he vist mai en un d'aquests trens.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Wednesday 28/07/2010 2:47
by El LLOP
sí, ja se n´han donat casos.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Friday 30/07/2010 8:55
by metring
Sembla ser que ahir, amb la pluja, es va inundar Can Cuyàs de la línia 11.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Saturday 31/07/2010 13:06
by BCN2008
Ahir a la L5, sobre les 15:10 hi havien problemes que van afectar a la freqüència.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Wednesday 04/08/2010 14:07
by metring
Fins fa un moment, el servei a la L1 estava aturat per avaria a un tren a Av. Carrilet.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Friday 06/08/2010 21:52
by metring
A la L1 anuncien temps d'espera del pas dels trens superior a l'habitual, per una incidència tècnica.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Thursday 12/08/2010 21:37
by metring
Donada la cua que està portant l'avaria de les línies L9 i L10, hem dividit el tema i traslladat els missatges sobre aquest al nou fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 16#p175116

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Saturday 14/08/2010 22:20
by metring
A les 21:50 aproximadament, la L1 estava aturada, pel poc que he pogut entendre del que deia la megafonia de l'estació, perquè se sentia FATAL, per assistència mèdica a Trinitat Vella. A veure si el conductor del tren no podia dir alguna cosa per la megafonia del tren, i més veient que la gent s'hi acostava a la cabina per preguntar :nono

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Thursday 19/08/2010 19:40
by metring
http://www.directe.cat/acn/acn/511561/l ... la-circula

La presència d'un objecte o persona a la via de la L4 del metro obliga a tallar la circulació de trens

19.08.2010 10.12h Barcelonès Barcelona (ACN).- La possible intrusió a la zona de vies de la L4 del metro de Barcelona d'un objecte o una persona ha obligat el matí d'aquest dijous a tallar la circulació d'aquesta línia de metro al voltant de tres quarts de deu del matí. El pas de combois ha estat totalment aturat durant nou minuts. Llavors, s'ha restablert el servei entre Trinitat Nova i Bogatell. Al voltant de les deu del matí, les úniques estacions en què no circulen trens són Llacuna i Poblenou. Els tècnics de manteniment de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) estan treballant per detectar què hi ha a la via. Segons fonts de la companyia, els trens s'aturen automàticament en detectar la presència d'algun objecte o persona.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Sunday 22/08/2010 10:05
by Danilleida
Aquesta nit he pujat amb 2 trens de la L3 i dir que la megafonia era molesta de lo forta que era tant que es sentia distorsionat, a mes el pitido de les portes taladrant aixo als 2 trens, una cosa es que s'escolti la megafonia i altra es deixar sord al passatge :roll:

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Friday 27/08/2010 14:45
by metring
Hores d'ara, la L1 torna a estar tallada entre Av. Carrilet i Hospital de Bellvitge. Han posat un servei substitutori de bus.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Saturday 28/08/2010 11:06
by metring
Avui ja se sap el per què de l' d'ahir:

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 4487.shtml

Una avaria talla un tram de la L-1 dues hores i mitja

Dissabte, 28 de agost del 2010 Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
EL PERIÓDICO
BARCELONA

La L-1, la línia més llarga i amb més passatge del metro, va patir ahir una incidència destacada. La caiguda a la zona de Bellvitge d'una part del cable conductor d'electricitat de la catenària va tallar tota la línia sis minuts i va deixar fora de servei l'últim tram, d'Avinguda Carrilet a Hospital de Bellvitge, dues hores i mitja.

L'avaria es va produir a les 12.56 hores, segons va informar TMB, moment en què tot el servei fins a Fondo es va paralitzar. Una vegada els tècnics van localitzar el punt exacte de l'avaria, a les 13.02 hores els trens es van tornar a posar en marxa i només es va mantenir tancat el tram entre les dues estacions. A les 13.45 hores va començar a funcionar un servei alternatiu d'autobusos.

La reparació es va allargar fins a les 15.29 hores. Llavors la normalitat va tornar a les vies i es van reobrir les estacions de Bellvitge i Hospital de Bellvitge. TMB va destacar que la caiguda del cable no té relació amb les obres de connexió amb els nous tallers construïts a Hospital de Bellvitge acabades la setmana passada i que van mantenir tancat aquest mateix tram durant 21 dies.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 31/08/2010 3:02
by hugobcn
El LLOP wrote:
wefer wrote:
  1. Com pot ser que s'obrin les portes de tots els cotxes menys un? No és la primera vegada que ho veig, per cert.
  2. Ja que han reformat els 4000, no hagués estat bo reformar aquest sistema també?
  3. El motorista d'un 4000 no té cap manera de veure que un dels cotxes té problema amb les portes? En cas negatiu, tornem al punt 2
  4. Quan es dóna un problema com aquest, no seria més lògic desallotjar passatge ja que, suposo, el problema es pot donar també a les següents estacions?
1. avaria de contacte elèctric. No es una avaria estranya.
2. un mal contacte el tenen fins i tot els trens mes nous.
3. la manera de veure-ho es que no baixi ningú d'aquell cotxe, però si per exemple es el quart, es difícil de veure. La pantalla de portes també t'ho indica però es pot donar el cas que de veritat no baixi ningú. En tot cas, en la primera estació potser no, però a la segona sempre et dones conte.
4. a veure, en un tren comunicat, com es el cas, desallotjar passatge mentre encara poden sortir per un altre porta trobo que es contraproduent. Normalment aquestes incidències es sol.lucionen quan el tren es belluga i amb els sotracs torna a fer contacte. Si pel contrari l'avaria persisteix, si es convenient desallotjar.
Senyor Llop, li recordo que a la pantalla dels trens de la série 4000 que és a la que wefer es refereix, no es mostra l'estat de les portes de cada cotxe, sinó si d'un cotxe en concret hi ha mínim una porta oberta, no són com les del 5000.
També dir, que l'alarma està destinada a casos d'emergència.Dubto que no poder baixar a una estació sigui un cas d'emergéncia, en tot cas el que provoca és endarrerir la freqüència i empitjorar la qualitat del servei.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 31/08/2010 9:20
by Platanito
hugobcn wrote:També dir, que l'alarma està destinada a casos d'emergència.Dubto que no poder baixar a una estació sigui un cas d'emergéncia, en tot cas el que provoca és endarrerir la freqüència i empitjorar la qualitat del servei.
No és un cas d'emergència, però tampoc podem parlar d'un servei de qualitat si hom no pot baixar a una estació per una possible avaria a les portes. Hem d'esperar a que siguin dues o tres estacions consecutives a on no s'obrin les portes? O, per la mateixa regla de tres, ens quedem a dins fins al final de línia i llavors que ens desallotgin al cul-de-sac?