Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: LAV Barcelona-França
A mi no em sorprèn massa, si tenim present que la línia encara no està complerta ni tan sols a un nivell tan bàsic com el d'abastiment d'energia.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
No se si podria ser un canvi de normativa, o que fos quelcom pendent després de la revisió per part de bombers i altre gent.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: LAV Barcelona-França
Correcte. Quan es va fer el projecte hi havia una normativa i ara hi ha una altra. Hi ha una pila de túnels que s´han d´adaptar a la normativa vigent. De totes formes, no sé perquè ens sorprenem de que no estiguin els pous fets, segur que encara trigaran anys a fer-se a aquest pas.....gatvell wrote:No se si podria ser un canvi de normativa, o que fos quelcom pendent després de la revisió per part de bombers i altre gent.
Re: LAV Barcelona-França
Jo em sento molt català i per res del món votaré mai al PP pero que sigui el PP el que ens hagi de Salvar d'evitar un Soterrament de Vies em fa plorarToni wrote:És vergonyós com segueix havent polítics tant insolidaris i que enganyin tant a la gent com els de Montcada i Reixac, entre d´altres. Qué té de just gastar-se 300 o 400 milions en soterrar una línia de tren per que 1000 ó 2000 veïns no tinguin sorolls (quan han comprat la casa moooooooooolt després de que exitís el tren)?. És profundament injust per la majoria.Renfe451 wrote:Això ja és de traca i mocador senyors, l'Ajuntament de Montcada i Reixac no permet la instal·lació dels tubs de ventilació de la línia d'alta velocitat perque segons ells no han complert amb el compromís de soterrar la línia de Portbou al seu pas per la localitat. El lobby "nymby" de nou posant pals a les rodes.
Notícia de La Vanguardia
Montcada i Reixac se niega a aceptar la ocupación de Adif
El Ayuntamiento de Montcada i Reixac no firmará el acta previa de ocupación de la vía pública para el Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF) por seguna vez consecutiva. ADIF tiene previsto ocupar parte de la calle Jaume I para construir el pozo de ventilación de la Línea de Alta Velocidad, por lo que la alcaldesa María Elena Pérez considera que al no cumplir con lo prometido, no deben ceder a sus peticiones.
Pérez ha explicado a los portavoces municipales y los representantes de la plataforma Trato Justo Soterramiento Total que el consistorio ha recibido una segunda citación del Ministerio de Fomento para firmar este documento el próximo martes 18 de febrero en la sede de la Subdelegación del Gobierno en Barcelona. “Nos negaremos a firmar el acta de ocupación todas las veces que haga falta por la falta de respuesta de Adif a las alegaciones que hemos presentado al proyecto de expropiaciones del pozo de ventilación y también por los reiterados incumplimientos de los acuerdos adquiridos por parte del Gobierno Central con Montcada i Reixac sobre el soterramiento del la línea de Francia", apunta la alcaldesa.
El pasado 3 de diciembre la alcaldesa ya se negó por primera vez a firmar el acta y entregar a los representantes del Ministerio de Fomento una copia de la moción aprobada por todos los grupos municipales, excepto el PPC, en el Pleno extraordinario de noviembre de 2013. En dicha sesión se reclamaba el soterramiento de la línea convencional y se posicionaba en contra de la construcción del pozo de ventilación dado que no se han puesto en marcha las actuaciones previstas en el municipio.
Sra. Alcaldessa, si no signa vindrà un jutge i l´obligarà a signar. Vosté això ja ho sap però el que vol és poder dir-li als seus veïns que ha fet tot el que ha pogut. Si mentres tant s´incendia un tren d´alta velocitat al túnel i la gent no pot sortir perquè no hi han sortides, ja pagaràn els d´allà lluny.... a que si?.
Pero una vegade en la vida estic amb el PP, que eviti els soterraments de tot arreu siusplau!!!
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Que ho paguin ells!
Amb la crisi econòmica sembla que la febre de soterrar vies s'ha parat per complet, inclòs el de Montcada. Si ho volen soterrat, que ho paguin els veïns de la zona. I que Foment no cedeixi als seus capritxos.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
Jo penso que allí on la via fa tants anys que no hi ha ningú que l'hagi vist colocar, senzillament no hauria de tindre dret a queixar-se. El motiu? PErquè quan s'han isntal·lat, comprat, llogat o nascut el tren ja hi circulava feia temps.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: LAV Barcelona-França
La majoria de la gent quan veu que una casa que vol llogar es troba al costat de la via del tren, ja no els hi fa gràcia. Puc posar un exemple, jo a en el meu poble estic pràcticament al costat del Corredor Mediterrani i mai he sentit queixes per part dels veïns (si que és cert que el poble en sí té més habitants a l'estiu i que la majoria viuen al centre, però queixes generalitzades cap ni una).
Re: LAV Barcelona-França
MILLORES EN LA CONNEXIÓ FERROVIÀRIA INTERNACIONAL
Renfe i SNCF posen una tercera freqüència diària d'alta velocitat entre Barcelona i París
En els dos primers mesos del servei hi ha hagut 82.000 viatgers entre les dues ciutats
CRISTINA BUESA / Barcelona | DIMECRES, 19 DE FEBRER DEL 2014 - 14.27 H
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... is-3117352
Renfe i SNCF posen una tercera freqüència diària d'alta velocitat entre Barcelona i París
En els dos primers mesos del servei hi ha hagut 82.000 viatgers entre les dues ciutats
CRISTINA BUESA / Barcelona | DIMECRES, 19 DE FEBRER DEL 2014 - 14.27 H
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... is-3117352
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: LAV Barcelona-França
El titular hauria de ser: Una avaria al tren procedent de Marsella detectada a França deixa els viatgers sense tren a FigueresDiari de Girona, 21 de febrer de 2014 wrote: Una avaria al TAV a França deixa els viatgers sense tren a Figueres
Renfe diu que la majoria d'incidències es produeixen perquè la via francesa no està preparada
[...]
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: LAV Barcelona-França
No senyor, el titular hauria de ser "una avaria al tren AVE ESPANYOL de RENFE..."genissimon wrote:El titular hauria de ser: Una avaria al tren procedent de Marsella detectada a França deixa els viatgers sense tren a FigueresDiari de Girona, 21 de febrer de 2014 wrote: Una avaria al TAV a França deixa els viatgers sense tren a Figueres
Renfe diu que la majoria d'incidències es produeixen perquè la via francesa no està preparada
[...]
Salut !!
Em pregunto quina relacio hi ha entre una averia mecanica a les portes d'un tren i l'estat de la infrastructura... No vull obviar que sovint els retards son provocats per la infrastructura de RFF o per trens SNCF, pero en aquest cas no es aixi.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
Doncs a mi m'han comentat que ha estat la 252 017 de mercaderies, en el tram on es canvia la tensió de 1500 a 25000, i aquesta s'ha incendiat.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: LAV Barcelona-França
Diari de Girona, 23 de febrer de 2014 wrote: Usuaris del TAV es queixen a Renfe per haver de passar la nit a l´estació
Asseguren que dijous no va passar l'últim tren i que el bus de la companyia no els va anar a recollir
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: LAV Barcelona-França
No se en quina informació es basen per dir aixo els usuaris, pero de fals no en va tenir res, com bé es va dir la 252-017 va patir un incendi just dijous a la nit entrant a la LAV, i va obligar a l'AVE 9735 Toulouse-Barcelona a quedar-se a Perpignan.Diari de Girona, 23 de febrer de 2014 wrote: El motiu, "un incendi a Perpinyà que impedia avançar el tren" tot i que "era una excusa" perquè "més tard hem descobert que era fals".
Re: LAV Barcelona-França
Cert.UT440_132M wrote:Doncs a mi m'han comentat que ha estat la 252 017 de mercaderies, en el tram on es canvia la tensió de 1500 a 25000, i aquesta s'ha incendiat.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: LAV Barcelona-França
Diari de Girona, 7 de març de 2014 wrote: Del vehicle particular a l´Alta Velocitat
Renfe diu que el TAV ha estalviat l'emissió de 18.000 tones de CO2 perquè molts usuaris han deixat d'utilitzar la carretera
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: LAV Barcelona-França
No crec que s´hagi de ser de cap partit. No crec que el tema soterraments tingui relació amb cap ideologia. Es tracta de demandes particulars (injustes, insolidaries i egoistes) que el polític de torn recull, moment el que ja tenim el problema. Una reflexió que ja he fet alguna vegada derivada d´això de recolzar a un determinat partit.... algunes vegades convé que les coses es gestionin des de lluny. Aquest és un exemple: si un veí demana un barbaritat (un soterrament per exemple), el seu Alcalde li discuteix ZERO (cap Alcalde li porta la contrària als veins encara que no tinguin raó), la Generalitat ja s´ho mira amb una mica de distància però al final difícilment diu que no quan el Alcalde li demana el que a ell li han demanat els veïns (la Generalitat recolza a l´Alcalde sobretot si la cosa a fer l´ha de pagar l´Estat, si la paguen ells ja no el recolzen tant...). Finalment, l´Estat té una visió general i a més pot dir que no més fàcilment si convé, té una possició més allunyada del problema. En el cas de Montcada i Reixac, el Ministeri d´emporta la part més ingrata, la feina bruta, la de dir que NO quan ni Ajuntament ni Generalitat ho havien dit abans.sortrens wrote:Jo em sento molt català i per res del món votaré mai al PP pero que sigui el PP el que ens hagi de Salvar d'evitar un Soterrament de Vies em fa plorarToni wrote:
És vergonyós com segueix havent polítics tant insolidaris i que enganyin tant a la gent com els de Montcada i Reixac, entre d´altres. Qué té de just gastar-se 300 o 400 milions en soterrar una línia de tren per que 1000 ó 2000 veïns no tinguin sorolls (quan han comprat la casa moooooooooolt després de que exitís el tren)?. És profundament injust per la majoria.
Sra. Alcaldessa, si no signa vindrà un jutge i l´obligarà a signar. Vosté això ja ho sap però el que vol és poder dir-li als seus veïns que ha fet tot el que ha pogut. Si mentres tant s´incendia un tren d´alta velocitat al túnel i la gent no pot sortir perquè no hi han sortides, ja pagaràn els d´allà lluny.... a que si?.
Pero una vegade en la vida estic amb el PP, que eviti els soterraments de tot arreu siusplau!!!
Re: LAV Barcelona-França
Per això es va fer passar el tren per el mig de Vilafranca del Penedès soterrat no?.....I deixant el nyap d'estació que ha quedat que fa que la majoria de serveis de la R4 hagin d'anar a la següent estació a invertir la marxa...Toni wrote:No crec que s´hagi de ser de cap partit. No crec que el tema soterraments tingui relació amb cap ideologia. Es tracta de demandes particulars (injustes, insolidaries i egoistes) que el polític de torn recull, moment el que ja tenim el problema. Una reflexió que ja he fet alguna vegada derivada d´això de recolzar a un determinat partit.... algunes vegades convé que les coses es gestionin des de lluny. Aquest és un exemple: si un veí demana un barbaritat (un soterrament per exemple), el seu Alcalde li discuteix ZERO (cap Alcalde li porta la contrària als veins encara que no tinguin raó), la Generalitat ja s´ho mira amb una mica de distància però al final difícilment diu que no quan el Alcalde li demana el que a ell li han demanat els veïns (la Generalitat recolza a l´Alcalde sobretot si la cosa a fer l´ha de pagar l´Estat, si la paguen ells ja no el recolzen tant...). Finalment, l´Estat té una visió general i a més pot dir que no més fàcilment si convé, té una possició més allunyada del problema. En el cas de Montcada i Reixac, el Ministeri d´emporta la part més ingrata, la feina bruta, la de dir que NO quan ni Ajuntament ni Generalitat ho havien dit abans.sortrens wrote:Jo em sento molt català i per res del món votaré mai al PP pero que sigui el PP el que ens hagi de Salvar d'evitar un Soterrament de Vies em fa plorarToni wrote:
És vergonyós com segueix havent polítics tant insolidaris i que enganyin tant a la gent com els de Montcada i Reixac, entre d´altres. Qué té de just gastar-se 300 o 400 milions en soterrar una línia de tren per que 1000 ó 2000 veïns no tinguin sorolls (quan han comprat la casa moooooooooolt després de que exitís el tren)?. És profundament injust per la majoria.
Sra. Alcaldessa, si no signa vindrà un jutge i l´obligarà a signar. Vosté això ja ho sap però el que vol és poder dir-li als seus veïns que ha fet tot el que ha pogut. Si mentres tant s´incendia un tren d´alta velocitat al túnel i la gent no pot sortir perquè no hi han sortides, ja pagaràn els d´allà lluny.... a que si?.
Pero una vegade en la vida estic amb el PP, que eviti els soterraments de tot arreu siusplau!!!
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: LAV Barcelona-França
Lo que argumentas no se aguanta por ningun lado: Hasta ahora los soterramientos los hacía Fomento, o al menos en parte.No tiene que ver si se gestiona de cerca o de lejos. Se puede gestionar bien de cerca y mal de lejos, y viceversa. El AVE es una cosa que ha venido desde lejos, y mira que desastre ha sido: 40.000 millones desperdiciados en 20 años (sale a 2.000 por año... ¡¡¡¿tu sabes la red convencional que tendríamos si cada año se le metían 2.000 millones?!!! ¡¡¡¿Donde esta esa buena gestión que viene de lejos?!!!) Todos los caminos llevan a Madrid, ¿eso esta bien gestionado "de lejos"? ¿Que te la suden las necesidades de las regiones (¡¿Hola?! ¡¿Corredor Mediterráneo?!) y que solo te mires el ombligo es gestionar bien? Las cercanías de Madrid hacen caer la baba a quien viene de Barcelona, cuando la infraestructura desde siempre y todavía depende de ADIF. ¿Por qué en Madrid las cercanías estan sobreproporcionalmente mejor que en Barcelona, si ahí se gestionan de cerca y aquí se gestiona de lejos?Toni wrote:No crec que s´hagi de ser de cap partit. No crec que el tema soterraments tingui relació amb cap ideologia. Es tracta de demandes particulars (injustes, insolidaries i egoistes) que el polític de torn recull, moment el que ja tenim el problema. Una reflexió que ja he fet alguna vegada derivada d´això de recolzar a un determinat partit.... algunes vegades convé que les coses es gestionin des de lluny. Aquest és un exemple: si un veí demana un barbaritat (un soterrament per exemple), el seu Alcalde li discuteix ZERO (cap Alcalde li porta la contrària als veins encara que no tinguin raó), la Generalitat ja s´ho mira amb una mica de distància però al final difícilment diu que no quan el Alcalde li demana el que a ell li han demanat els veïns (la Generalitat recolza a l´Alcalde sobretot si la cosa a fer l´ha de pagar l´Estat, si la paguen ells ja no el recolzen tant...). Finalment, l´Estat té una visió general i a més pot dir que no més fàcilment si convé, té una possició més allunyada del problema. En el cas de Montcada i Reixac, el Ministeri d´emporta la part més ingrata, la feina bruta, la de dir que NO quan ni Ajuntament ni Generalitat ho havien dit abans.
Re: LAV Barcelona-França
Sí, sí, evidentemente. En primer lugar los soterramientos los hacía Fomento en los "buenos" tiempos, entonces nadie decía que no. Ahora, en los malos tiempos es cuando hay quien dice que no y quien dice que sí si paga el otro. Hay que decir también que el "peaje" que ha pagado Fomento en Catalunya ha sido muchísimo mayor que en otros sitios, aquí es muchísimo más complicado hacer obras que en otros sitios. Si el AVE pasa por tu pueblo, es el momento para pedir a saco, si la línia pasa por el pueblo se pide el soterramiento y que todos los terrenos que queden sean para mí y pueda forrarme, y si la línea no pasa por el pueblo entonces se pide una carretera, un polideportivo, una piscina... lo que mejor nos parezca que paga el "otro". Esta ha sido la tónica general. Claro que se han hecho barbaridades, muchas, pero ahora eso se acabó. En Vilafranca o Montmeló ya pueden ir pensando los señores Alcaldes, los dos muy indigados con Fomento, en ir urbanizando o no los fantásticos descampados que les han quedado sobre las vías. En Girona, ja se pueden ir olvidando del superparque y la urbanización a todo lujo como ellos merecen... Ya veréis cómo se dice que no, ya lo veréis.alf_ wrote:Lo que argumentas no se aguanta por ningun lado: Hasta ahora los soterramientos los hacía Fomento, o al menos en parte.No tiene que ver si se gestiona de cerca o de lejos. Se puede gestionar bien de cerca y mal de lejos, y viceversa. El AVE es una cosa que ha venido desde lejos, y mira que desastre ha sido: 40.000 millones desperdiciados en 20 años (sale a 2.000 por año... ¡¡¡¿tu sabes la red convencional que tendríamos si cada año se le metían 2.000 millones?!!! ¡¡¡¿Donde esta esa buena gestión que viene de lejos?!!!) Todos los caminos llevan a Madrid, ¿eso esta bien gestionado "de lejos"? ¿Que te la suden las necesidades de las regiones (¡¿Hola?! ¡¿Corredor Mediterráneo?!) y que solo te mires el ombligo es gestionar bien? Las cercanías de Madrid hacen caer la baba a quien viene de Barcelona, cuando la infraestructura desde siempre y todavía depende de ADIF. ¿Por qué en Madrid las cercanías estan sobreproporcionalmente mejor que en Barcelona, si ahí se gestionan de cerca y aquí se gestiona de lejos?Toni wrote:No crec que s´hagi de ser de cap partit. No crec que el tema soterraments tingui relació amb cap ideologia. Es tracta de demandes particulars (injustes, insolidaries i egoistes) que el polític de torn recull, moment el que ja tenim el problema. Una reflexió que ja he fet alguna vegada derivada d´això de recolzar a un determinat partit.... algunes vegades convé que les coses es gestionin des de lluny. Aquest és un exemple: si un veí demana un barbaritat (un soterrament per exemple), el seu Alcalde li discuteix ZERO (cap Alcalde li porta la contrària als veins encara que no tinguin raó), la Generalitat ja s´ho mira amb una mica de distància però al final difícilment diu que no quan el Alcalde li demana el que a ell li han demanat els veïns (la Generalitat recolza a l´Alcalde sobretot si la cosa a fer l´ha de pagar l´Estat, si la paguen ells ja no el recolzen tant...). Finalment, l´Estat té una visió general i a més pot dir que no més fàcilment si convé, té una possició més allunyada del problema. En el cas de Montcada i Reixac, el Ministeri d´emporta la part més ingrata, la feina bruta, la de dir que NO quan ni Ajuntament ni Generalitat ho havien dit abans.
En Madrid las cercanías están mejor que en Barcelona. Eso no depende de la "cercanía" o "lejanía" de la gestión en mi opinión. Hay varios motivos para la diferencia:
1) Se ha planificado mejor. Allí no han cometido estupideces como llevar la R1 a Sagrera (y eso se ha decidido aquí, en la "cercanía"... diría que en el "núcleo duro" de los actuales indignados). Allí hay líneas circulares, ramales de conexión, grandes estaciones... (todo esto desaparecido aquí con el gusto de unos y la desidia de otros).
2) Se puede gestionar mejor. Allí los alcaldes no están pidiendo continuamente semidirectos sin gente ni apeaderos en cada esquina ni tarifas sin sentido.... Las cosas son tranquilas y con eso se mantienen más ordenadas. Aquí todo son parches, chapuzas sobre chapuzas, que no contribuyen a la harmonía del sistema.
3) El terreno lo favorece. Hay espacio de sobra para hacer lo que se quiera, son campos de ovejas lo que se rompe cuando se hace una vía nueva. Aquí es totalmente imposible hacer nada, o no hay espacio físico o tocas espacios protegidos o sensibles o topas con el Alcalde que ve en la oposición su oportunidad de gloria.
4) Se ha gastado más dinero. Cierto e innegable, pero no creo que sea la única ni principal razón. En Madrid hay vías fatales, estaciones deficientes... igual que en Barcelona. Se han cuadruplicado vías, se han hecho grandes intecambiadores... y eso se nota también.
5) Hay mejor ambiente. Esto también es evidente, en Madrid si un tren va tarde no es noticia en los medios "afines", ya allí los trenes tampoco son perfectos. Aquí hay un ambiente social totalmente contrario a todo lo que huela a "central" y en ferrocarril es solo una de esas cosas. Si esto fuera Suiza y los trenes fueran perfectos, los medios "afines" criticarían que no pitan como nos gusta, que queremos que salga un minuto después o que no para delante de mi casa, nunca nunca nunca estará bien. Las cosas son así.
Re: LAV Barcelona-França
Nada que discutir, pero entonces tampoco hay que repartir culpas que si las decisiones tomadas aquí o allá. Estemos de acuerdo que se han hecho barbaridades para las cuales han estado todos compinchados, los gobernantes locales, los nacionales, y la ciudadanía.Toni wrote: Sí, sí, evidentemente. En primer lugar los soterramientos los hacía Fomento en los "buenos" tiempos, entonces nadie decía que no. Ahora, en los malos tiempos es cuando hay quien dice que no y quien dice que sí si paga el otro. Hay que decir también que el "peaje" que ha pagado Fomento en Catalunya ha sido muchísimo mayor que en otros sitios, aquí es muchísimo más complicado hacer obras que en otros sitios. Si el AVE pasa por tu pueblo, es el momento para pedir a saco, si la línia pasa por el pueblo se pide el soterramiento y que todos los terrenos que queden sean para mí y pueda forrarme, y si la línea no pasa por el pueblo entonces se pide una carretera, un polideportivo, una piscina... lo que mejor nos parezca que paga el "otro". Esta ha sido la tónica general. Claro que se han hecho barbaridades, muchas, pero ahora eso se acabó. En Vilafranca o Montmeló ya pueden ir pensando los señores Alcaldes, los dos muy indigados con Fomento, en ir urbanizando o no los fantásticos descampados que les han quedado sobre las vías. En Girona, ja se pueden ir olvidando del superparque y la urbanización a todo lujo como ellos merecen... Ya veréis cómo se dice que no, ya lo veréis.
Ayuda tener infraestructuras como la cuadriplicación de San Fernando a Alcalá de Henares. Los semidirectos no son ningun capricho, son algo habitual en redes ferroviarias alrededor del mundo. Aquí solo son un problema por falta de capacidad de la infraestructura, no por falta de demanda.Toni wrote:2) Se puede gestionar mejor. Allí los alcaldes no están pidiendo continuamente semidirectos sin gente ni apeaderos en cada esquina ni tarifas sin sentido.... Las cosas son tranquilas y con eso se mantienen más ordenadas. Aquí todo son parches, chapuzas sobre chapuzas, que no contribuyen a la harmonía del sistema.
Cierto, pero la R2 entre Castelldefels y Barcelona y entre Barcelona y Granollers, así como la R4 hasta Sabadell no pasan por terrenos tan difíciles como para que fuera inasumible cuadruplicar.Toni wrote:3) El terreno lo favorece. Hay espacio de sobra para hacer lo que se quiera, son campos de ovejas lo que se rompe cuando se hace una vía nueva. Aquí es totalmente imposible hacer nada, o no hay espacio físico o tocas espacios protegidos o sensibles o topas con el Alcalde que ve en la oposición su oportunidad de gloria.
No tiene que ver nada con afinidad, que plasta que eres. Si aquí hubiera la cantidad de retrasos que en Madrid tampoco serían noticia. Si los FGC no se les critica no es por ser "catalanes", sino porque generalmente son muy puntuales y los retrasos son la excepción. Por enésima vez, compara el tamaño del hilo de incidencias FGC y el de RenfeToni wrote:5) Hay mejor ambiente. Esto también es evidente, en Madrid si un tren va tarde no es noticia en los medios "afines", ya allí los trenes tampoco son perfectos. Aquí hay un ambiente social totalmente contrario a todo lo que huela a "central" y en ferrocarril es solo una de esas cosas. Si esto fuera Suiza y los trenes fueran perfectos, los medios "afines" criticarían que no pitan como nos gusta, que queremos que salga un minuto después o que no para delante de mi casa, nunca nunca nunca estará bien. Las cosas son así.