Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Teleindicadors a les andanes
En curs d'instal.lació
R2: Sant Celoni.
R3: Les Franqueses del Vallès, Figaró, Sant Martí de Centelles, Centelles, Balenyà-Els Hostalets, Balenyà-Tona-Seva.
R4: Sant Vicenç de Castellet, Manresa.
Estacions sense teleindicadors
R1: Cabrera de Mar-Vilassar de Mar.
R2: Viladecans, Bellvitge, Palautordera.
R3: Barcelona-Torre Baró, Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès, La Garriga.
R4: Barcelona-Torre Baró, Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses.
R7: Barcelona-Torre Baró.
R8: totes les estacions tenen teleindicadors.
R2: Sant Celoni.
R3: Les Franqueses del Vallès, Figaró, Sant Martí de Centelles, Centelles, Balenyà-Els Hostalets, Balenyà-Tona-Seva.
R4: Sant Vicenç de Castellet, Manresa.
Estacions sense teleindicadors
R1: Cabrera de Mar-Vilassar de Mar.
R2: Viladecans, Bellvitge, Palautordera.
R3: Barcelona-Torre Baró, Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès, La Garriga.
R4: Barcelona-Torre Baró, Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses.
R7: Barcelona-Torre Baró.
R8: totes les estacions tenen teleindicadors.
Last edited by 437.001 on Sunday 05/05/2019 0:56, edited 1 time in total.
Estacions de Rodalies Barcelona en obres el 2019
Estacions recentment reformades:
-El Vendrell (R4, 2018)
-Els Monjos (R4)
Estacions en obres:
-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Mollet-Santa Rosa (R3) -finalitzant-se-
-Sant Miquel de Gonteres (R4) -finalitzant-se-
-Barcelona-Estació de França (R2) -finalitzant-se-
-Manresa (R4) -finalitzant-se-
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7)
-Bellvitge (R2) -finalitzant-se-
-Vacarisses (R4)
-Bellvitge (R2) -segona reforma-
-Vilassar de Mar (R1) -segona reforma- -finalitzant-se-
Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):
[...]
Estacions amb obres paralitzades i inacabades:
-Vilafranca del Penedès (R4, reconstrucció per semi-soterrament)
-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8, adjudicada el 2017, paralitzada per problemes al projecte, a relicitar)
Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -segona reforma-
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Sant Sadurní d'Anoia (R4)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)
-Castellbisbal (R4/R8)
Obres en licitació:
-Palautordera (R2)
-Molins de Rei (R1/R4)
-Ocata (R1)
-Sant Feliu de Llobregat (R1/R4, reconstrucció total per soterrament)
Licitacions desertes o desistides:
[...]
-El Vendrell (R4, 2018)
-Els Monjos (R4)
Estacions en obres:
-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Mollet-Santa Rosa (R3) -finalitzant-se-
-Sant Miquel de Gonteres (R4) -finalitzant-se-
-Barcelona-Estació de França (R2) -finalitzant-se-
-Manresa (R4) -finalitzant-se-
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7)
-Bellvitge (R2) -finalitzant-se-
-Vacarisses (R4)
-Bellvitge (R2) -segona reforma-
-Vilassar de Mar (R1) -segona reforma- -finalitzant-se-
Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):
[...]
Estacions amb obres paralitzades i inacabades:
-Vilafranca del Penedès (R4, reconstrucció per semi-soterrament)
-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8, adjudicada el 2017, paralitzada per problemes al projecte, a relicitar)
Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -segona reforma-
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Sant Sadurní d'Anoia (R4)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)
-Castellbisbal (R4/R8)
Obres en licitació:
-Palautordera (R2)
-Molins de Rei (R1/R4)
-Ocata (R1)
-Sant Feliu de Llobregat (R1/R4, reconstrucció total per soterrament)
Licitacions desertes o desistides:
[...]
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Teleindicadors a les andanes
A Balenyà - Tona - Seva, tampoc n'hi ha, i tampoc es veu cap mena de moviment per instal·lar-los.437.001 wrote:
Estacions sense teleindicadors
R3: Barcelona-Torre Baró, Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès, La Garriga.
Com a curiositat, els teleindicadors de les Franqueses, son de leds blancs, en comptes de taronja, com els que s'han instal·lat a altres estacions de la línia.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Últimes adjudicacions:
Adjudicaciones de Renfe
Número de Expediente: 2018-01458
OBRA DE CONTENCIÓN Y ESTABILIZACIÓN DE TALUDES DEL RECINTO PARA MOLLET SANTA ROSA, POR INCLEMENCIAS METEOROLÓGICAS
Adjudicatario: CONTRATAS VILOR S.L.
CIF: B97400626
Contrato: 4500031275
Importe (sin Iva): 43.696,72
Plazo Ejecución (Meses): -
Fecha Adjudicación: 20/02/2019
Fecha Publicación en Web: 07/05/2019
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Ara els talussos? Sembla el no acabar aquesta obra.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
NOTA DE PREMSA | Estació de Bellvitge (R2)
Rodalies de Catalunya (15/05/2019)
En el marco del Pla de Estaciones de Renfe para cercanías de Barcelona
Renfe inicia las obras de mejora de accesibilidad de la estación de Bellvitge
Una vez iniciadas, el plazo de ejecución de las actuaciones será de 11 meses
Renfe ha iniciado las obras de mejora en la estación de Bellvitge, lo que permitirá mejorar la accesibilidad de esta terminal. Las actuaciones disponen de un presupuesto de 2.944.455,69 euros y un plazo de finalización de 11 meses una vez se han iniciado.
Los principales trabajos contemplan:
•Instalación de 4 ascensores
•Recrecido de andenes y prolongación hasta 200 metros, lo que posibilitará el acceso al tren desde el andén
•Sustitución de la iluminación existente en los andenes
•Redistribución del vestíbulo
•Urbanización de accesos
•Nuevas instalaciones para dotar de luz natural al vestíbulo.
Diariamente unos 6.000 viajeros utilizan los servicios de la línea R2 norte que permite enlazar con el centro de Barcelona en solo 13 minutos.
Plan de estaciones de Renfe para Cercanías de Barcelona
Estas mejoras en las estaciones de cercanías se enmarcan en el Plan de estaciones de Renfe para cercanías de Barcelona. En total, Renfe está invirtiendo cerca de 100 millones de euros en actuaciones centradas principalmente en la mejora de la accesibilidad, así como otras tareas de modernización de 39 estaciones de las cercanías de Barcelona.
Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
No sé per què, però alguna cosa em fa sospitar que quan s'acabin les eleccions, de sobte es donaran molta pressa amb les reformes...UT440_132M wrote:Ara els talussos? Sembla el no acabar aquesta obra.
O no, potser m'equivoqui...
Últimes adjudicacions:
Adjudicaciones de Renfe
Número de Expediente: 2018-00583
SUMINISTRO E INSTALACIÓN DE NUEVO ASCENSOR EN LA ESTACIÓN DE SABADELL SUD, NÚCLEO DE CERCANÍAS DE CATALUÑA.
Adjudicatario: SCHINDLER S.A.
CIF: A50001726
Contrato: 4500032104
Importe (sin Iva): 110.000,00
Plazo Ejecución (Meses): 3
Fecha Adjudicación: 13/05/2019
Fecha Publicación en Web: 14/05/2019
Pliego
Ahir (19/05/2019)
A Cabrera de Mar-Vilassar de Mar (R1):
-Res de nou.
-Única estació de la R1 sense teleindicadors.
-Barreres tarifàries obertes.
-Marquesina costat mar amb problemes de corrosió.
A Vilassar de Mar (R1):
-Pas inferior acabat, tret d'un panell que falta per colocar, que no sé si és que ja l'hauran trencat, o si efectivament encara no ha estat instal.lat. Tampoc hi ha senyalització al pas inferior, però no sé si n'hi ha d'haver. Li dono una passada més abans de declarar-la finalitzada.
-Marquesina costat mar amb problemes de corrosió.
A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
-Iniciades obres de pavimentació del perllongament costat Sant Andreu Arenal de l'andana direcció Sants.
-La part en servei de l'andana direcció Sants está finalitzada (encara que no sé si el nou enllumenat deurà estar en servei ja, o encara no).
-Iniciades obres de pavimentació de l'andana direcció Montcada, han començat per l'extrem costat Montcada-Bifurcació, a la zona al voltant del paso inferior han retirat el paviment antic i l'han substituït per planxes provisionals de fusta.
-També han acumulat material a l'extrem costat Sant Andreu Arenal de l'andana direcció Montcada, però allà encara no hi ha obres.
-Escales del pas inferior a l'andana direcció Montcada encara sense revestiment, però amb els graons definitius ja instal.lats.
-Resta del pas inferior finalitzat fa temps.
A Barcelona-Estació de França (R2):
-Obres encara no acabades, no han fet gairebé res des de la darrera vegada que hi vaig passar...
-Van més lents que l'anar a peu... espero que el final de la campanya electoral faci que accelerin ni que sigui una miqueta...
A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Sants (R2):
-Res de nou.
A Bellvitge (R2):
-Andana de via 2 (direcció Sants) clausurada i en procés de demolició, han demolit quasi la meitat de la mateixa pel costat El Prat, tot i que han deixat l'extrem costat El Prat sense demolir. Marquesina eliminada tret de la zona de las escales del pas inferior, que a més ha estat protegit amb unes planxes. Com a detall, han col.locat unes planxes a sota de les parts a demolir, per tal de poder recollir millor la runa (encara que per ara encara no han retirat gens de runa).
-Andana de vies 0/1: els trens direcció Sants circulen tots per via 0, que és anunciada així per megafonia.
-Han instal.lat cartelleria de Rodalies de Catalunya "tipus Cubelles" a les andanes, sota la marquesina per indicar les vies 0 i 1, i també sobre les restes de l'antiga cartelleria de Cercanías Renfe (atenció: no han instal.lat cartells nous, només els han enganxat amb silicona). Uno d'aquests "nous" cartells ja ha estat completament arrencat (como era d'esperar). El que comença malament... A l'extrem costat El Prat de l'andana, hi ha marques d'esprai al terra amb fletxes, indicant "no demoler" (en referència a l'extrem costat El Prat de l'andana): suposo que faran el mateix que a l'andana de via 2...
-Observades dues persones sortint de l'estació saltant la tanca per via 1.
-Han iniciat l'excavació del que sembla ser el forat de l'ascensor exterior per a l'accés costat Bellvitge.
-No he pogut observar l'accés costat Gornal.
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Megafonia nova instal.lada, però no recordo quant de temps fa que hi és. No sé si funciona. Ni rastre de teleindicadors.
A Garraf (R2):
[des del tren]
-Han instal.lat cartelleria de Rodalies de Catalunya "tipus Cubelles" a les andanes, sobre les restes de l'antiga cartelleria de Cercanías Renfe (atenció: no han instal.lat cartells nous, nomçes els han enganxat amb silicona). Veurem quant de temps duren, aquí.
-El bar de l'estació està bastant animat.
-Res de nou.
-Única estació de la R1 sense teleindicadors.
-Barreres tarifàries obertes.
-Marquesina costat mar amb problemes de corrosió.
A Vilassar de Mar (R1):
-Pas inferior acabat, tret d'un panell que falta per colocar, que no sé si és que ja l'hauran trencat, o si efectivament encara no ha estat instal.lat. Tampoc hi ha senyalització al pas inferior, però no sé si n'hi ha d'haver. Li dono una passada més abans de declarar-la finalitzada.
-Marquesina costat mar amb problemes de corrosió.
A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
-Iniciades obres de pavimentació del perllongament costat Sant Andreu Arenal de l'andana direcció Sants.
-La part en servei de l'andana direcció Sants está finalitzada (encara que no sé si el nou enllumenat deurà estar en servei ja, o encara no).
-Iniciades obres de pavimentació de l'andana direcció Montcada, han començat per l'extrem costat Montcada-Bifurcació, a la zona al voltant del paso inferior han retirat el paviment antic i l'han substituït per planxes provisionals de fusta.
-També han acumulat material a l'extrem costat Sant Andreu Arenal de l'andana direcció Montcada, però allà encara no hi ha obres.
-Escales del pas inferior a l'andana direcció Montcada encara sense revestiment, però amb els graons definitius ja instal.lats.
-Resta del pas inferior finalitzat fa temps.
A Barcelona-Estació de França (R2):
-Obres encara no acabades, no han fet gairebé res des de la darrera vegada que hi vaig passar...
-Van més lents que l'anar a peu... espero que el final de la campanya electoral faci que accelerin ni que sigui una miqueta...
A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Sants (R2):
-Res de nou.
A Bellvitge (R2):
-Andana de via 2 (direcció Sants) clausurada i en procés de demolició, han demolit quasi la meitat de la mateixa pel costat El Prat, tot i que han deixat l'extrem costat El Prat sense demolir. Marquesina eliminada tret de la zona de las escales del pas inferior, que a més ha estat protegit amb unes planxes. Com a detall, han col.locat unes planxes a sota de les parts a demolir, per tal de poder recollir millor la runa (encara que per ara encara no han retirat gens de runa).
-Andana de vies 0/1: els trens direcció Sants circulen tots per via 0, que és anunciada així per megafonia.
-Han instal.lat cartelleria de Rodalies de Catalunya "tipus Cubelles" a les andanes, sota la marquesina per indicar les vies 0 i 1, i també sobre les restes de l'antiga cartelleria de Cercanías Renfe (atenció: no han instal.lat cartells nous, només els han enganxat amb silicona). Uno d'aquests "nous" cartells ja ha estat completament arrencat (como era d'esperar). El que comença malament... A l'extrem costat El Prat de l'andana, hi ha marques d'esprai al terra amb fletxes, indicant "no demoler" (en referència a l'extrem costat El Prat de l'andana): suposo que faran el mateix que a l'andana de via 2...
-Observades dues persones sortint de l'estació saltant la tanca per via 1.
-Han iniciat l'excavació del que sembla ser el forat de l'ascensor exterior per a l'accés costat Bellvitge.
-No he pogut observar l'accés costat Gornal.
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Megafonia nova instal.lada, però no recordo quant de temps fa que hi és. No sé si funciona. Ni rastre de teleindicadors.
A Garraf (R2):
[des del tren]
-Han instal.lat cartelleria de Rodalies de Catalunya "tipus Cubelles" a les andanes, sobre les restes de l'antiga cartelleria de Cercanías Renfe (atenció: no han instal.lat cartells nous, nomçes els han enganxat amb silicona). Veurem quant de temps duren, aquí.
-El bar de l'estació està bastant animat.
Ahir (26/05/2019)
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
-Continua lentament la pavimentació del perllongament de l'andana direcció Sants.
-A les escales d'accés al pas inferior de l'andana direcció Montcada, el revestiment està en curs d'instal.lació.
-Hi ha hagut lleugers moviments a l'extrem costat Sant Andreu Arenal, per on es perllongarà l'andana, sembla que les obres allà estiguin a punt de començar.
A Santa Perpètua de Mogoda (R3):
-Res de nou, teleindicadors funcionant correctament.
A Santa Perpètua-Granja Soldevila (R8, estació inacabada):
-L'accés des de l'estació de la R3 és molt senzill, són uns 10-15 minuts a peu.
-Tot i això, no hi ha novetats, per ara només hi han instal.lat el cartell de l'obra i prou, no hi ha cap altre tipus de moviment.
-He fet la volta completa al recinte de l'inacabada estació, i la veritat és que la pujadeta pel cantó Cerdanyola-Universitat no vé gaire de gust, particularment si plou o si fa molta calor...
-Hi ha un forat a la tanca, però hi ha moltes bardisses també, així que no hi he entrat, a més, no hi ha res per veure.
A Mollet-Santa Rosa (R3):
-L'única novetat és que han posat unes planxes a les portes dels ascensors.
-A veure si ara que s'han acabat les eleccions s'espavilen una mica, perquè van a paso de caragol amb algunes de les reformes...
A Mollet-Sant Fost (R2/R8):
-Res de nou, tret que avui funcionaven correctament tots els teleindicadors.
A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):
[des del tren]
-Res de nou.
A Sant Cugat del Vallès (R8):
[des del tren]
-Res de nou.
A Castellbisbal (R4/R8):
-Res de nou. Els teleindicadors segueixen sense anunciar els trens R8 destinació Martorell. Ho arreglaran algun dia?
A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Lavern-Subirats (R4):
-Teleindicadors i nova megafonia funcionant per fi. Megafonia vella ja retirada.
-Res de nou.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
-Continua lentament la pavimentació del perllongament de l'andana direcció Sants.
-A les escales d'accés al pas inferior de l'andana direcció Montcada, el revestiment està en curs d'instal.lació.
-Hi ha hagut lleugers moviments a l'extrem costat Sant Andreu Arenal, per on es perllongarà l'andana, sembla que les obres allà estiguin a punt de començar.
A Santa Perpètua de Mogoda (R3):
-Res de nou, teleindicadors funcionant correctament.
A Santa Perpètua-Granja Soldevila (R8, estació inacabada):
-L'accés des de l'estació de la R3 és molt senzill, són uns 10-15 minuts a peu.
-Tot i això, no hi ha novetats, per ara només hi han instal.lat el cartell de l'obra i prou, no hi ha cap altre tipus de moviment.
-He fet la volta completa al recinte de l'inacabada estació, i la veritat és que la pujadeta pel cantó Cerdanyola-Universitat no vé gaire de gust, particularment si plou o si fa molta calor...
-Hi ha un forat a la tanca, però hi ha moltes bardisses també, així que no hi he entrat, a més, no hi ha res per veure.
A Mollet-Santa Rosa (R3):
-L'única novetat és que han posat unes planxes a les portes dels ascensors.
-A veure si ara que s'han acabat les eleccions s'espavilen una mica, perquè van a paso de caragol amb algunes de les reformes...
A Mollet-Sant Fost (R2/R8):
-Res de nou, tret que avui funcionaven correctament tots els teleindicadors.
A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):
[des del tren]
-Res de nou.
A Sant Cugat del Vallès (R8):
[des del tren]
-Res de nou.
A Castellbisbal (R4/R8):
-Res de nou. Els teleindicadors segueixen sense anunciar els trens R8 destinació Martorell. Ho arreglaran algun dia?
A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Lavern-Subirats (R4):
-Teleindicadors i nova megafonia funcionant per fi. Megafonia vella ja retirada.
Últimes adjudicacions:
Adjudicaciones de Renfe
Número de Expediente: 2018-01696
OBRAS DE ADECUACION DEL APARCAMIENTO DE LA ESTACIÓN DE PALAUTORDERA.
Adjudicatario: ASFALTOS BARCINO S.L.
CIF: B66533456
Contrato: 4500032210
Importe (sin Iva): 85.722,21
Plazo Ejecución (Meses): 1
Fecha Adjudicación: 27/05/2019
Fecha Publicación en Web: 28/05/2019
Pliego
NOTA DE PREMSA | Estació de Manresa (R4)
Rodalies de Catalunya (30/05/2019)
Mañana viernes 31 de mayo
Renfe pone en servicio los ascensores y el nuevo vestíbulo en la estación de Manresa
De esta manera, se finalizan las obras de mejora de accesibilidad en esta terminal.
Renfe ha invertido 1,4 millones de euros en la adecuación total de la estación para ser totalmente accesible.
Mañana viernes 31 de mayo, Renfe pone en funcionamiento los ascensores y el nuevo vestíbulo de la estación de Manresa. De esta manera finalizan las obras de mejora de accesibilidad que han supuesto una inversión de 1,4 millones de euros.
Además, estas actuaciones han contemplado la renovación y modernización del vestíbulo siguiendo el nuevo modelo de estaciones de Rodalies.
Las principales actuaciones han consistido en:
- Instalación de dos ascensores de acceso a los andenes
- Reorganización el vestíbulo de la estación y redistribución de los espacios para el nuevo modelo de atención y venta al cliente en estaciones de Rodalies
- Recrecimiento de andenes
- Rehabilitación y mejora del alumbrado del vestíbulo, andenes y paso inferior
- Prolongar y rehabilitar las marquesinas de los andenes
- Nuevos encaminamientos en el vestíbulo con una redistribución de los controles de accesos de entrada y salida
La estación de Manresa dispone de 69 servicios de la línea R4 y 6 servicios de los servicios regionales de la línea R12 que conecta directamente con Cervera, Tàrrega o Lleida. Diariamente, esta estación es utilizada por más de 3.200 personas por término medio en un día laborable y ofrece una conexión entre la capital del Bages y el centro de Barcelona en un tiempo de trayecto de a partir de una hora y 9 minutos.
Plan de estaciones de Renfe para Rodalies de Barcelona
Estas mejoras en las estaciones de Rodalies se enmarcan en el Plan de estaciones de Renfe para Rodalies de Barcelona. En total, Renfe invertirá cerca de 100 millones de euros en actuaciones centradas principalmente en la mejora de la accesibilidad, así como otras tareas de modernización de 39 estaciones de Rodalies de Barcelona.
En licitació:
Licitaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 3.18/27507.0338
SERVICIOS PARA LA REDACCION DEL ESTUDIO DE ALTERNATIVAS, PROYECTO BASICO Y PROYECTO DE CONSTRUCCION DE REMODELACION DE LA ESTACION DE CASTELLDEFELS.
Régimen Jurídico: Ley de Contratos del Sector Público 9/2017
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: Varios criterios
Tipo de Contrato: Servicios
Presupuesto de Licitación: 333.488,59 Euros
Valor Estimado del Contrato: 333.488,59 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 10 Meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona
Fecha Publicación: 31/05/2019
Pliego
NOTA DE PREMSA | Estació de Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
Adif (04/06/2019)
Con un plazo de 12 meses
Adif licita la redacción del estudio de alternativas y de proyectos para la remodelación de la estación de Montcada-Bifurcació (Barcelona)
• El objetivo es mejorar la funcionalidad de esta estación que constituye uno de los núcleos estratégicos de la red de Cercanías en el norte de Barcelona
04/06/2019. Adif ha licitado el contrato de servicios para la redacción del estudio de alternativas y de los proyectos básico y de construcción de la remodelación de la estación de Montcada-Bifurcació (Barcelona).
El contrato tiene un presupuesto de licitación de 1.096.357,1 euros (IVA incluido), y un plazo de ejecución de 12 meses.
El objetivo es determinar la alternativa más eficiente para mejorar la funcionalidad de la explotación ferroviaria de esta estación, incluyendo la implantación de cuádruple vía en el ámbito de esta instalación, que constituye un enclave estratégico de la red de Cercanías en el norte de Barcelona.
Además, la estación de Montcada-Bifurcació es la instalación que ofrece mejores y mayores condiciones de operatividad de cara a futuros escenarios de explotación, que contemplan un aumento de la capacidad de los túneles urbanos de Barcelona. Ello requiere configurar una terminal en la zona norte de la capital catalana para los servicios regionales dirección sur y para el estacionamiento de trenes de cercanías en horas valle.
La nueva configuración y diseño funcional de la estación permitirá mejorar el estacionamiento del material rodante de cercanías disponiendo de un haz de 8 vías.
Además, se adecuará la configuración de los andenes, pasando a disponer de cuatro con mayores dimensiones de anchura y altura respecto a la cota de carril con el fin de aumentar sus niveles de accesibilidad y seguridad.
Una vez estudiadas y aprobadas por Adif las soluciones constructivas recogidas en el estudio de alternativas, se procederá a la redacción de los proyectos básico y constructivo para la ejecución de las diferentes obras.
Para la redacción de los proyectos se tendrán en cuenta las soluciones planteadas, así como otros condicionantes, garantizando la compatibilidad con otras actuaciones ferroviarias en diferentes escenarios futuros y considerando los aspectos constructivos, de explotación y de mantenimiento.
NOTA DE PREMSA | Estació de Castelldefels (R2)
Adif (04/06/2019)
Con un plazo de 10 meses
Adif licita la redacción del estudio de alternativas y de proyectos para la remodelación de la estación de Castelldefels (Barcelona)
• El objetivo es mejorar la funcionalidad de esta estación que constituye un punto estratégico de la red de Cercanías en el sur de Barcelona
04/06/2019. Adif ha licitado el contrato de servicios para la redacción del estudio de alternativas y de los proyectos básico y de construcción de la remodelación de la estación de Castelldefels (Barcelona).
El contrato tiene un presupuesto de licitación de 403.521,19 euros (IVA incluido), y un plazo de ejecución de 10 meses.
El objetivo es determinar la alternativa más eficiente para mejorar la funcionalidad de la explotación ferroviaria de esta estación, incluyendo la implantación de cuádruple vía en el ámbito de esta instalación, que constituye un punto estratégico de la red de Cercanías en el sur de Barcelona.
Con una nueva configuración de vías se permitirá una evolución hacia futuros escenarios que contemplan la cuadruplicación del tramo entre las estaciones de Castelldefels y El Prat de Llobregat, lo que conllevaría un aumento de la capacidad de la línea y una reducción de los tiempos de viaje, tanto para los trenes de cercanías como para los regionales entre Tarragona y Barcelona.
La reconfiguración del esquema de vías y andenes de la estación conseguirá generar en la estación de Castelldefels una nueva terminal para permitir las rotaciones de trenes de cercanías del norte de Barcelona.
Una vez estudiadas y aprobadas por Adif las soluciones constructivas recogidas en el Estudio de Alternativas, se procederá a la redacción de los proyectos básico y constructivo para la ejecución de las diferentes obras.
Para la redacción de los proyectos se tendrán en cuenta las soluciones planteadas, así como otros condicionantes, garantizando la compatibilidad con otras actuaciones ferroviarias en diferentes escenarios futuros y considerando los aspectos constructivos, de explotación y de mantenimiento.
Ahir (09/06/2019)
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Bellvitge (R2):
[des del tren]
-Estan començant a instal.lar la vora d'andana a l'andana de via 2, han començat pel costat El Prat. Aparentment, s'estan donant pressa amb les obres...
-Observats els forats dels ascensors de l'accés des del carrer costat Bellvitge, de l'accés des del carrer costat Gornal/FGC, i de l'andana de via 2.
-Els trens direcció Sants segueixen circulant desviats per via 0.
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Mollet-Sant Fost (R2/R8):
[des del tren]
-Res de nou.
A Les Franqueses-Granollers Nord (R2):
[des del tren]
-Tots els teleindicadors funcionant correctament.
A Cardedeu (R2):
[des del tren]
-Tots els teleindicadors funcionant correctament.
A Llinars del Vallès (R2):
[des del tren]
-Teleindicador costat Palautordera de l'andana direcció Maçanet apagat.
A Palautordera (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Sant Celoni (R2):
[des del tren]
-Teleindicadors funcionant. Model Deimos/Aesys, en color, dos per via a les vies 1, 2 i 4. Un per a l'andana de vies 6/8, i un als topalls de via 3.
A Gualba (R2):
[des del tren]
-Teleindicadors de l'andana direcció Maçanet apagats, els de l'andana direcció Barcelona funcionant, tot i que no anuncien correctament els trens sense parada.
A Hostalric (R2):
[des del tren]
-Els teleindicadors funcionen, tot i que no anuncien correctament els trens sense parada.
A Maçanet-Massanes (R1/R2):
-He trobat bastant emprenyador perdre un R1 per uns 10 segons. Se suposa que el maquinista veu si algú s'apropa pel monitor, especialment si ve corrents des del R2 recén arribat, com era el meu cas. Cal dir que el maquinista del R2 destinació Maçanet ha entrat particularment a poc a poc (ha fet unes entrades a les estacions una mica estranyes, molt lentes, potser era nou), però no anavem malament de temps. Convé dir que el punt de parada dels trens R1 i RG1 direcció Barcelona a vies 4, 6 i 8 (les vies del feix direcció Mataró) queda molt allunyat del pas inferior, i per tant encara més allunyat de l'andana de vies 1/3 (la desviada costat Granollers, i la principal direcció Granollers). No crec que fós mala idea que els R1 i RG1 direcció Barcelona tinguéssin el punt de sortida més cap al costat Sils, entre d'altres coses perquè per allà l'andana és més rectilínia, i s' afavoririen els transbordaments. Total, que volia parar a Vilassar per veure les obres, i he hagut de tornar per on he vingut...
[des del tren]
-Res de nou.
A Bellvitge (R2):
[des del tren]
-Estan començant a instal.lar la vora d'andana a l'andana de via 2, han començat pel costat El Prat. Aparentment, s'estan donant pressa amb les obres...
-Observats els forats dels ascensors de l'accés des del carrer costat Bellvitge, de l'accés des del carrer costat Gornal/FGC, i de l'andana de via 2.
-Els trens direcció Sants segueixen circulant desviats per via 0.
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Mollet-Sant Fost (R2/R8):
[des del tren]
-Res de nou.
A Les Franqueses-Granollers Nord (R2):
[des del tren]
-Tots els teleindicadors funcionant correctament.
A Cardedeu (R2):
[des del tren]
-Tots els teleindicadors funcionant correctament.
A Llinars del Vallès (R2):
[des del tren]
-Teleindicador costat Palautordera de l'andana direcció Maçanet apagat.
A Palautordera (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Sant Celoni (R2):
[des del tren]
-Teleindicadors funcionant. Model Deimos/Aesys, en color, dos per via a les vies 1, 2 i 4. Un per a l'andana de vies 6/8, i un als topalls de via 3.
A Gualba (R2):
[des del tren]
-Teleindicadors de l'andana direcció Maçanet apagats, els de l'andana direcció Barcelona funcionant, tot i que no anuncien correctament els trens sense parada.
A Hostalric (R2):
[des del tren]
-Els teleindicadors funcionen, tot i que no anuncien correctament els trens sense parada.
A Maçanet-Massanes (R1/R2):
-He trobat bastant emprenyador perdre un R1 per uns 10 segons. Se suposa que el maquinista veu si algú s'apropa pel monitor, especialment si ve corrents des del R2 recén arribat, com era el meu cas. Cal dir que el maquinista del R2 destinació Maçanet ha entrat particularment a poc a poc (ha fet unes entrades a les estacions una mica estranyes, molt lentes, potser era nou), però no anavem malament de temps. Convé dir que el punt de parada dels trens R1 i RG1 direcció Barcelona a vies 4, 6 i 8 (les vies del feix direcció Mataró) queda molt allunyat del pas inferior, i per tant encara més allunyat de l'andana de vies 1/3 (la desviada costat Granollers, i la principal direcció Granollers). No crec que fós mala idea que els R1 i RG1 direcció Barcelona tinguéssin el punt de sortida més cap al costat Sils, entre d'altres coses perquè per allà l'andana és més rectilínia, i s' afavoririen els transbordaments. Total, que volia parar a Vilassar per veure les obres, i he hagut de tornar per on he vingut...
En licitació:
Licitaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 3.19/27507.0016
SERVICIOS PARA LA REDACCION DEL ESTUDIO DE ALTERNATIVAS, PROYECTO BASICO Y PROYECTO DE CONSTRUCCION DE REMODELACION DE LA ESTACION DE MONTCADA BIFURCACION.
Régimen Jurídico: Ley de Contratos del Sector Público 9/2017
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: Varios criterios
Tipo de Contrato: Servicios
Presupuesto de Licitación: 906.080,24 Euros
Valor Estimado del Contrato: 906.080,24 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 14 Meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona
Fecha Publicación: 10/06/2019
Pliego
Abans d'ahir (15/06/2019)
A Cubelles (R2):
[des del tren]
-Bona part de la cartelleria instal.lada (model provisional) ha desaparegut, està vandalitzada, o deteriorada.
A Vilanova i la Geltrú (R2):
[des del tren]
-Instal.lada cartelleria model provisional a l'edifici de viatgers i a les andanes de vies 1/2 i 3/4.
A Garraf (R2):
[des del tren]
-Instal.lada cartelleria model provisional sobre els escassos cartells antics.
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Bellvitge (R2):
[des del tren]
-Andana de via 2 totalment demolida (tret de l'extrem costat El Prat, que es deixa tal com estava), així com la part superior del pas inferior.
-Vora d'andana ja pràcticament aixecada del tot, falta el tram més proper al pas inferior.
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Estació de França (R2):
[des del tren]
-Res de nou. Van a pas de caragol, o han paralitzat les obres?
[des del tren]
-Bona part de la cartelleria instal.lada (model provisional) ha desaparegut, està vandalitzada, o deteriorada.
A Vilanova i la Geltrú (R2):
[des del tren]
-Instal.lada cartelleria model provisional a l'edifici de viatgers i a les andanes de vies 1/2 i 3/4.
A Garraf (R2):
[des del tren]
-Instal.lada cartelleria model provisional sobre els escassos cartells antics.
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Bellvitge (R2):
[des del tren]
-Andana de via 2 totalment demolida (tret de l'extrem costat El Prat, que es deixa tal com estava), així com la part superior del pas inferior.
-Vora d'andana ja pràcticament aixecada del tot, falta el tram més proper al pas inferior.
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Estació de França (R2):
[des del tren]
-Res de nou. Van a pas de caragol, o han paralitzat les obres?
Ahir (16/06/2019)
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Sant Cugat del Vallès (R8):
-Res de nou. Algun dia posaran en servei els dos ascensors, o demano un impossible? El de l'andana direcció Martorell no ha funcionat mai, i el de l'andana direcció Granollers ja fa molt que està espatllat. Ídem a Rubí, però almenys els de Rubí sí que han arribat a funcionar tots dos. De vegades em pregunto si és intencionat...
A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):
[des del tren]
-Res de nou.
A Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, estació inacabada):
[des del tren]
-No sé si està tot igual, o si hi ha hagut un lleu desbrossat a la zona de les andanes. Si ha estat així, és quasi imperceptible per a qui no estigui acostumat a veure-la.
A Mollet-Sant Fost (R2/R8):
-Res de nou.
A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Bellvitge (R2):
-Part de les barreres tarifàries està tancada (les més properes a l'andana de via 2), ja que queden dintre de l'àmbit de les obres del pas inferior i de l'ascensor.
-Part del fals sostre del vestíbul ha caigut.
A Castelldefels (R2):
-Per poder modificar la platja de vies d'aquesta estació hauran de modificar la subestació, que ara ocupa la via desviada sense andana que hi ha al costat mar.
-Res de nou.
A Sant Cugat del Vallès (R8):
-Res de nou. Algun dia posaran en servei els dos ascensors, o demano un impossible? El de l'andana direcció Martorell no ha funcionat mai, i el de l'andana direcció Granollers ja fa molt que està espatllat. Ídem a Rubí, però almenys els de Rubí sí que han arribat a funcionar tots dos. De vegades em pregunto si és intencionat...
A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):
[des del tren]
-Res de nou.
A Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, estació inacabada):
[des del tren]
-No sé si està tot igual, o si hi ha hagut un lleu desbrossat a la zona de les andanes. Si ha estat així, és quasi imperceptible per a qui no estigui acostumat a veure-la.
A Mollet-Sant Fost (R2/R8):
-Res de nou.
A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Bellvitge (R2):
-Part de les barreres tarifàries està tancada (les més properes a l'andana de via 2), ja que queden dintre de l'àmbit de les obres del pas inferior i de l'ascensor.
-Part del fals sostre del vestíbul ha caigut.
A Castelldefels (R2):
-Per poder modificar la platja de vies d'aquesta estació hauran de modificar la subestació, que ara ocupa la via desviada sense andana que hi ha al costat mar.