Si home, si, també es pot comprar una Bicicleta, amb un Maquinista ben forçut, i del radere, com remolcs, tres o quatre seients arrossegats per la bici.Toni wrote:No crec que un TRD sigui cap solució. És massa gran per la demanda que hi ha, que és ben poqueta. Si es vol perdre menys (pèrdues sempre hi hauran) cal tenir trens tipus "ferrobus", és a dir, trens d´un cotxe com per exemple algun de la sèrie 596 o inclús més petits.
Notícies línia de La Pobla de Segur
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Trens encara més petits que els 596?? Si en el tram Lleida-Balaguer aquests trens s'omplen de gom a gom, i això amb les freqüències d'abans...Toni wrote:No crec que un TRD sigui cap solució. És massa gran per la demanda que hi ha, que és ben poqueta. Si es vol perdre menys (pèrdues sempre hi hauran) cal tenir trens tipus "ferrobus", és a dir, trens d´un cotxe com per exemple algun de la sèrie 596 o inclús més petits. ....
Sembla que els únics que sabem quina és la veritable demanda en aquesta línia som els usuaris.
Salutacions des d'Andorra!
http://www.flickr.com/photos/nilruiz
http://www.flickr.com/photos/nilruiz
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Cal diferenciar el tram Lleida - Balaguer del Balaguer - La Pobla. Pel primer tram hi ha solucions i segur que admet raonablement un servei amb certes freqüències amb serveis baratets (no soterraments o altres barbaritats que s´han dit i escrit). El que no s´aguanta de cap manera és el tram Balaguer - La Pobla, on els 596 o similars serien molt adients per intentar reduïr costs. O es fa viable el servei (si és possible...) o sempre estarà a la corda fluixa esperant que a la primera crisi es torni a criticar....
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Constituïda la Comissió de seguiment del servei Lleida - la Pobla de Segur - Esterri d'Àneu
El delegat territorial del Govern a l'Alt Pirineu i Aran, Albert Alins, va presidir la sessió constitutiva de la Comissió de seguiment del servei Lleida - la Pobla de Segur - Esterri d'Àneu celebrada ahir dijous, 1 de març, a la seu del Consell Comarcal del Pallars Jussà a Tremp.
Formen part de la citada Comissió:
- El director general de Transports i Mobilitat del departament de Territori i Sostenibilitat
- El delegat territorial del Govern a Lleida
- La directora dels Serveis Territorials del departament de Territori i Sostenibilitat de Lleida
- El president de la Diputació de Lleida
- El director de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya Operadora
- L'alcalde de Lleida
- L'alcalde de Balaguer
- L'alcalde de la Pobla de Segur
- El president del Consell Comarcal del Segrià
- El president del Consell Comarcal de la Noguera
- El president del Consell Comarcal del Pallars Jussà
- El president del Consell Comarcal del Pallars Sobirà
En aquesta primera sessió de treball es van adoptar els acords següents:
- L’increment de les freqüències per a aquest any del Tren dels llacs, passant de 21 serveis l’any 2011 a 26 el 2012. El període de funcionament estarà comprés entre el 7 d’abril i el 30 de setembre.
- L’inici d’una segona campanya de comunicació dirigida als possibles usuaris informant de les noves freqüències i dels nous abonaments tarifaris.
- La creació d’un grup de treball per estudiar les freqüències del servei de la línia Lleida – la Pobla de Segur – Esterri d’Àneu, així com la planificació de la periodicitat de les trobades d’aquest grup.
Així mateix, durant la reunió Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya van informa a la resta de membres de la Comissió els següents temes:
- Explicació del procés iniciat des de Ferrocarrils pel canvi d’explotació de la línia i la compra de dos nous trens.
- S’anuncia la posada en funcionament d’una nou servei de bus, anomenat Bus dels estudiants, que sortirà de Lleida els divendres a les 20.30 hores, amb tornada els diumenges a la tarda des dels Pallars a Lleida.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... ?id=140518
El delegat territorial del Govern a l'Alt Pirineu i Aran, Albert Alins, va presidir la sessió constitutiva de la Comissió de seguiment del servei Lleida - la Pobla de Segur - Esterri d'Àneu celebrada ahir dijous, 1 de març, a la seu del Consell Comarcal del Pallars Jussà a Tremp.
Formen part de la citada Comissió:
- El director general de Transports i Mobilitat del departament de Territori i Sostenibilitat
- El delegat territorial del Govern a Lleida
- La directora dels Serveis Territorials del departament de Territori i Sostenibilitat de Lleida
- El president de la Diputació de Lleida
- El director de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya Operadora
- L'alcalde de Lleida
- L'alcalde de Balaguer
- L'alcalde de la Pobla de Segur
- El president del Consell Comarcal del Segrià
- El president del Consell Comarcal de la Noguera
- El president del Consell Comarcal del Pallars Jussà
- El president del Consell Comarcal del Pallars Sobirà
En aquesta primera sessió de treball es van adoptar els acords següents:
- L’increment de les freqüències per a aquest any del Tren dels llacs, passant de 21 serveis l’any 2011 a 26 el 2012. El període de funcionament estarà comprés entre el 7 d’abril i el 30 de setembre.
- L’inici d’una segona campanya de comunicació dirigida als possibles usuaris informant de les noves freqüències i dels nous abonaments tarifaris.
- La creació d’un grup de treball per estudiar les freqüències del servei de la línia Lleida – la Pobla de Segur – Esterri d’Àneu, així com la planificació de la periodicitat de les trobades d’aquest grup.
Així mateix, durant la reunió Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya van informa a la resta de membres de la Comissió els següents temes:
- Explicació del procés iniciat des de Ferrocarrils pel canvi d’explotació de la línia i la compra de dos nous trens.
- S’anuncia la posada en funcionament d’una nou servei de bus, anomenat Bus dels estudiants, que sortirà de Lleida els divendres a les 20.30 hores, amb tornada els diumenges a la tarda des dels Pallars a Lleida.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... ?id=140518
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
El nombre de viatgers del tren de la Pobla baixa a la meitat
La dràstica reducció de la freqüència de pas fa caure en prop d'un 50% la quantitat de passatgers durant el mes de febrer
El transport públic per carretera en recupera una petita part i puja un 22%
Era d'esperar: la retallada del nombre de trens ha foragitat els viatgers. Durant el primer mes de funcionament de les noves freqüències i tarifes de la línia de tren de Lleida a la Pobla de Segur, la línia ha perdut aproximadament la meitat dels seus viatgers, segons van apuntar dijous fonts de la conselleria de Territori i Sostenibilitat. És un descens paral·lel a la reducció de la freqüència de pas, que s'ha retallat un 50% entre Lleida i Balaguer i un 66% entre Balaguer i la Pobla de Segur, on només hi arriba un tren al dia, en lloc dels tres serveis que hi havia abans del febrer.
Si aquesta baixada fins al 50% es manté la resta de l'any, el tren de la Pobla haurà tornat el 2012 a unes xifres de viatgers del 2004, l'últim any abans del traspàs de la línia de l'Estat a la Generalitat. Aquell any, la línia va registrar 117.467 viatgers. Un cop a les mans del govern, la línia va pujar fins als 256.745 el 2008. L'any 2010 va transportar 226.961 viatgers.
Part dels viatgers que ha perdut el ferrocarril aquest mes s'han recuperat amb un increment d'un 22% dels viatgers dels autobusos de Lleida a la Pobla i Esterri, segons dades del govern. Però no cobreixen la baixada del tren. La línia de tren registrava fins ara una mitjana mensual de 20.000 viatgers. La caiguda a la meitat d'aquesta xifra no la compensa l'increment del 22% dels prop de tres mil usuaris al mes que tenien de mitjana les línies d'autobús de Lleida a la Pobla i Esterri.
Servei per a estudiants
El govern català té previst comprar dos trens d'ample de via Renfe (els que té FGC són d'ample de via europea i no els pot utilitzar a la línia de Lleida a la Pobla) per poder gestionar directament la línia o adjudicar-la a un tercer i prescindir, per tant, dels serveis de Renfe, massa cars segons la Generalitat. A més, el govern ha decidit reforçar el servei per carretera amb un servei extra cada divendres i cada diumenge a la tarda, pensat per als estudiants del Pallars que estudien durant la setmana a Lleida.
Una altra millora ha estat la d'augmentar les freqüències previstes per al tren dels llacs: un servei turístic que funciona els caps de setmana els mesos d'estiu.
Tremp, fora de la comissió del tren
Dijous es va reunir per primer cop la comissió de seguiment de la línia de la Pobla amb la qual el govern català ha volgut canalitzar el malestar del territori per la dràstica supressió de freqüències.
Però la primera reunió ha encès encara més l'alcalde de Tremp, capital de la comarca més afectada, el Pallars Jussà. Víctor Orrit, alcalde de Tremp, s'ha queixat perquè el seu municipi no ha estat convidat a la comissió i ni tan sols se l'ha avisat de la reunió, celebrada al seu municipi. L'Ajuntament de Tremp, governat pel PSC, ha estat un dels més actius en les mobilitzacions convocades contra la decisió del govern de la Generalitat de retallar la línia. Un portaveu del govern va justificar dijous la decisió al·legant que perquè la comissió fos operativa no s'ha fet extensiva a tots els alcaldes sinó als de les poblacions de Lleida, Balaguer i la Pobla de Segur, i als presidents dels quatre consells comarcals afectats: Segrià, Noguera i els dos Pallars.
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... mpaign=rss
La dràstica reducció de la freqüència de pas fa caure en prop d'un 50% la quantitat de passatgers durant el mes de febrer
El transport públic per carretera en recupera una petita part i puja un 22%
Era d'esperar: la retallada del nombre de trens ha foragitat els viatgers. Durant el primer mes de funcionament de les noves freqüències i tarifes de la línia de tren de Lleida a la Pobla de Segur, la línia ha perdut aproximadament la meitat dels seus viatgers, segons van apuntar dijous fonts de la conselleria de Territori i Sostenibilitat. És un descens paral·lel a la reducció de la freqüència de pas, que s'ha retallat un 50% entre Lleida i Balaguer i un 66% entre Balaguer i la Pobla de Segur, on només hi arriba un tren al dia, en lloc dels tres serveis que hi havia abans del febrer.
Si aquesta baixada fins al 50% es manté la resta de l'any, el tren de la Pobla haurà tornat el 2012 a unes xifres de viatgers del 2004, l'últim any abans del traspàs de la línia de l'Estat a la Generalitat. Aquell any, la línia va registrar 117.467 viatgers. Un cop a les mans del govern, la línia va pujar fins als 256.745 el 2008. L'any 2010 va transportar 226.961 viatgers.
Part dels viatgers que ha perdut el ferrocarril aquest mes s'han recuperat amb un increment d'un 22% dels viatgers dels autobusos de Lleida a la Pobla i Esterri, segons dades del govern. Però no cobreixen la baixada del tren. La línia de tren registrava fins ara una mitjana mensual de 20.000 viatgers. La caiguda a la meitat d'aquesta xifra no la compensa l'increment del 22% dels prop de tres mil usuaris al mes que tenien de mitjana les línies d'autobús de Lleida a la Pobla i Esterri.
Servei per a estudiants
El govern català té previst comprar dos trens d'ample de via Renfe (els que té FGC són d'ample de via europea i no els pot utilitzar a la línia de Lleida a la Pobla) per poder gestionar directament la línia o adjudicar-la a un tercer i prescindir, per tant, dels serveis de Renfe, massa cars segons la Generalitat. A més, el govern ha decidit reforçar el servei per carretera amb un servei extra cada divendres i cada diumenge a la tarda, pensat per als estudiants del Pallars que estudien durant la setmana a Lleida.
Una altra millora ha estat la d'augmentar les freqüències previstes per al tren dels llacs: un servei turístic que funciona els caps de setmana els mesos d'estiu.
Tremp, fora de la comissió del tren
Dijous es va reunir per primer cop la comissió de seguiment de la línia de la Pobla amb la qual el govern català ha volgut canalitzar el malestar del territori per la dràstica supressió de freqüències.
Però la primera reunió ha encès encara més l'alcalde de Tremp, capital de la comarca més afectada, el Pallars Jussà. Víctor Orrit, alcalde de Tremp, s'ha queixat perquè el seu municipi no ha estat convidat a la comissió i ni tan sols se l'ha avisat de la reunió, celebrada al seu municipi. L'Ajuntament de Tremp, governat pel PSC, ha estat un dels més actius en les mobilitzacions convocades contra la decisió del govern de la Generalitat de retallar la línia. Un portaveu del govern va justificar dijous la decisió al·legant que perquè la comissió fos operativa no s'ha fet extensiva a tots els alcaldes sinó als de les poblacions de Lleida, Balaguer i la Pobla de Segur, i als presidents dels quatre consells comarcals afectats: Segrià, Noguera i els dos Pallars.
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... mpaign=rss
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Amb les noves freqüències i aquests horaris (em refereixo als trens que arriben a la Pobla), ¿què es podia esperar si no aquest descens d'usuaris?
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
... I així, acabar tancant-la. Maquiavèl·lic.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Una altra millora ha estat la d'augmentar les freqüències previstes per al tren dels llacs: un servei turístic que funciona els caps de setmana els mesos d'estiu.
Si us plau, un fort aplaudiment pel periodista.
Salutacions
Josep Maria
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Viatgers drets a l'autobús que substitueix trens a la Pobla
Més viatgers que seients. Usuaris dels autocars entre Lleida i el Pallars que substitueixen els dos trens diaris de la línia ferroviària de la Pobla de Segur han denunciat en els últims dies que, en alguns d'aquests trajectes, es veuen obligats a fer part del viatge drets, especialment durant el tram comprès entre la capital del Segrià i Balaguer. La plataforma Volem lo Tren ha difós les queixes d'aquests viatgers a través de les xarxes socials i amb una imatge en què es pot veure mitja dotzena de persones al passadís central del vehicle.
Aquesta situació ocasiona queixes tant per la incomoditat dels viatgers que han de fer part del trajecte drets com, sobretot, per la falta de seguretat que això suposa en cas d'accident. Per la seua part, el departament de Territori i Sostenibilitat va afirmar que no ha rebut fins ara queixes formals per part dels usuaris, tot i que va destacar que demanarà a l'empresa concessionària de la línia que adapti el servei a la demanda en els trajectes amb més afluència de persones.
Pel que fa a la normativa en matèria de seguretat per al transport per carretera, la conselleria va indicar que la possibilitat que els viatgers estiguin drets als vehicles depèn de les especificacions tècniques de cada autocar, tot i que va puntualitzar que, quan no tothom viatja assegut, "no es pot passar dels 80 quilòmetres per hora".
http://cat.lleida.com/actualitat/
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater
Més viatgers que seients. Usuaris dels autocars entre Lleida i el Pallars que substitueixen els dos trens diaris de la línia ferroviària de la Pobla de Segur han denunciat en els últims dies que, en alguns d'aquests trajectes, es veuen obligats a fer part del viatge drets, especialment durant el tram comprès entre la capital del Segrià i Balaguer. La plataforma Volem lo Tren ha difós les queixes d'aquests viatgers a través de les xarxes socials i amb una imatge en què es pot veure mitja dotzena de persones al passadís central del vehicle.
Aquesta situació ocasiona queixes tant per la incomoditat dels viatgers que han de fer part del trajecte drets com, sobretot, per la falta de seguretat que això suposa en cas d'accident. Per la seua part, el departament de Territori i Sostenibilitat va afirmar que no ha rebut fins ara queixes formals per part dels usuaris, tot i que va destacar que demanarà a l'empresa concessionària de la línia que adapti el servei a la demanda en els trajectes amb més afluència de persones.
Pel que fa a la normativa en matèria de seguretat per al transport per carretera, la conselleria va indicar que la possibilitat que els viatgers estiguin drets als vehicles depèn de les especificacions tècniques de cada autocar, tot i que va puntualitzar que, quan no tothom viatja assegut, "no es pot passar dels 80 quilòmetres per hora".
http://cat.lleida.com/actualitat/
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater
Last edited by Sky on Tuesday 06/03/2012 10:56, edited 1 time in total.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Algú em podria cedir alguna foto del tren? Miraré de fer un baner reivindicatiu.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Interpretació de la situació
Ara, els TiSics es deuen pensar: "Quina gent tan tossuda: els treiem els trens, i prefereixen agafar el bus cutre abans d'anar en cotxe."
És el que passa amb la gent normal.
És el que passa amb la gent normal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
El conseller Recoder visita la rehabilitació del túnel del Coll de Porta de la línia d'FGC de Lleida ¿la Pobla de Segur
• Els treballs que s’han completat ara han permès l’adequació i millora de la seguretat d’aquest túnel de 3,5 quilòmetres de longitud, el més llarg d’FGC
• Les obres han posat al descobert l’existència d’un pont interior que es va construir fa vuitanta anys per superar una gran cavitat de 70 metres de longitud
• L’actuació s’emmarca dins el conjunt de millores que FGC duu a terme en aquesta línia i ha comportat una inversió de 542.000 euros
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha visitat avui el túnel del Coll de Porta de la línia d’FGC de Lleida – la Pobla de Segur, coincidint amb la finalització de les obres de rehabilitació i millora de la seguretat que s’hi ha dut a terme en els darrers mesos. Aquest túnel, de 3,5 quilòmetres de longitud, és el més llarg de la xarxa d’FGC, i se situa entre els baixadors de Sant Llorenç de Montgai i Vilanova de la Sal de la línia d’FGC que uneix Lleida amb La Pobla de Segur.
L’actuació, que ha comptat amb una inversió de 542.000 euros, forma part del conjunt de mesures que, de manera continuada, FGC du a terme amb l’objectiu de garantir el manteniment necessari per al correcte funcionament d’aquesta línia.
Troballes singulars
El desenvolupament d’aquestes obres ha posat al descobert un viaducte de 70 metres de longitud construït entre els anys 1923 i 1926, que facilitava el pas del tren a través d’una gran cavitat subterrània.
En aquest sentit, l’estudi geològic elaborat abans d’iniciar les obres va descobrir documentació de mitjans dels anys 20 que apuntava l’existència d’aquesta infraestructura. Això va motivar un procés de recerca documental que va permetre trobar diversos plànols de l’època i localitzar la seva ubicació exacte.
Un nou sistema innovador de transmissió de dades
A més de la reparació i rehabilitació del revestiment de l’estructura, deteriorada en diversos trams a conseqüència de l’erosió de l’aigua i el pas del temps, les obres han inclòs la instal·lació d’un sistema de transmissió de dades innovador, de baix consum i amb autonomia de fins a cinc anys de funcionament, que permet l’enviament de dades sense fils al llarg de prop de 2 quilòmetres des de l’interior del túnel fins a una unitat central situada a l’exterior.
El nou sistema suposa una millora en agilitat, eficiència i seguretat en els processos d’inspecció de la infraestructura, disposant de moltes més dades pel seguiment constant de l’estructura i minimitzant els llargs desplaçaments per fer inspeccions in-situ.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... ?id=142203
• Els treballs que s’han completat ara han permès l’adequació i millora de la seguretat d’aquest túnel de 3,5 quilòmetres de longitud, el més llarg d’FGC
• Les obres han posat al descobert l’existència d’un pont interior que es va construir fa vuitanta anys per superar una gran cavitat de 70 metres de longitud
• L’actuació s’emmarca dins el conjunt de millores que FGC duu a terme en aquesta línia i ha comportat una inversió de 542.000 euros
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha visitat avui el túnel del Coll de Porta de la línia d’FGC de Lleida – la Pobla de Segur, coincidint amb la finalització de les obres de rehabilitació i millora de la seguretat que s’hi ha dut a terme en els darrers mesos. Aquest túnel, de 3,5 quilòmetres de longitud, és el més llarg de la xarxa d’FGC, i se situa entre els baixadors de Sant Llorenç de Montgai i Vilanova de la Sal de la línia d’FGC que uneix Lleida amb La Pobla de Segur.
L’actuació, que ha comptat amb una inversió de 542.000 euros, forma part del conjunt de mesures que, de manera continuada, FGC du a terme amb l’objectiu de garantir el manteniment necessari per al correcte funcionament d’aquesta línia.
Troballes singulars
El desenvolupament d’aquestes obres ha posat al descobert un viaducte de 70 metres de longitud construït entre els anys 1923 i 1926, que facilitava el pas del tren a través d’una gran cavitat subterrània.
En aquest sentit, l’estudi geològic elaborat abans d’iniciar les obres va descobrir documentació de mitjans dels anys 20 que apuntava l’existència d’aquesta infraestructura. Això va motivar un procés de recerca documental que va permetre trobar diversos plànols de l’època i localitzar la seva ubicació exacte.
Un nou sistema innovador de transmissió de dades
A més de la reparació i rehabilitació del revestiment de l’estructura, deteriorada en diversos trams a conseqüència de l’erosió de l’aigua i el pas del temps, les obres han inclòs la instal·lació d’un sistema de transmissió de dades innovador, de baix consum i amb autonomia de fins a cinc anys de funcionament, que permet l’enviament de dades sense fils al llarg de prop de 2 quilòmetres des de l’interior del túnel fins a una unitat central situada a l’exterior.
El nou sistema suposa una millora en agilitat, eficiència i seguretat en els processos d’inspecció de la infraestructura, disposant de moltes més dades pel seguiment constant de l’estructura i minimitzant els llargs desplaçaments per fer inspeccions in-situ.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... ?id=142203
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Una nova ruta de bus entre Lleida i Esterri permetrà als estudiants del Pirineu tornar a casa els divendres al vespre
El Govern assegura que vol mantenir viva la línia de tren de la Pobla de Segur i per això iniciarà a curt termini la compra de nous trens
La Generalitat posarà en marxa aquesta propera setmana una nova línia de bus entre Lleida i Esterri d'Àneu (Pallars Sobirà) que permetrà als estudiants del Pirineu tornar a casa els divendres amb transport públic. Des que a primers de febrer es van reduir els serveis de la línia de tren entre Lleida i la Pobla de Segur, havien d'esperar-se fins el dissabte al matí. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha visitat aquest dissabte la remodelació del túnel del Coll de Porta a Camarasa (Noguera) per deixar clar que el Govern segueix invertint a la línia. El proper pas és la compra de dos nous trens que permetran retirar la gestió a Renfe, treure-la a concurs i abaratir els costos.
Així el Govern podrà estudiar si és viable recuperar algunes de les freqüències de trens retirades en ser considerades deficitàries, fet que ha generat una forta polèmica al Segrià, a la Noguera i el Pallars.
Recoder ha avançat que Ferrocarrils de la Generalitat iniciarà al proper consell d'administració -en les pròximes setmanes- el procés per comprar els dos nous combois per la línia de tren de la Pobla de Segur. Això permetrà treure a concurs la gestió amb l'objectiu d'abaratir-ne el cost. El conseller de Territori i Sostenibilitat ha recordat que fa quatre anys es van renovar 62 quilòmetres de via.
Recoder ha insistit en que "el Govern vol mantenir viva la línia de tren de la Pobla encara que darrerament s'hagi dit que es vol tancar". De fet, segons el conseller, la retallada de serveis s'està completant amb altres línies d'autobús "que suposen una millora en els serveis situant-los" segons ell "en millor situació que fa uns mesos". A banda del 'Bus de l'estudiant' Recoder ha anunciat una ruta exprés de bus entre la Pobla de Segur (Pallars Jussà), Tremp, Salar de Pallars i Lleida que permetrà arribar a l'estació de Lleida-Pirineus abans de les 8 del matí per enllaçar amb els trens Avant amb direcció Barcelona. Pel que fa al bus dels vespres, sortirà a les 20.45 amb direcció Esterri d'Àneu (Pallars Sobirà) i farà totes les parades de la línia de tren,pensant especialment en els estudiants que el divendres volen tornar a casa a última hora de la jornada.
Aquest dissabte alcaldes, representants del Govern i del territori han visitat el túnel de Coll de Porta, on ja han acabat les obres de millora de la seguretat al llarg dels seus 3,5 quilòmetres. Les obres, que han costat 542.000 euros, han permès descobrir un viaducte de 70 metres construït als anys 20 que facilitava el pas del tren a través d'una gran cavitat subterrània. El túnel se situa entre els baixadors de Sant Llorenç de Montgai i Vilanova de la Sal. Les obres han inclòs la instal·lació d'un sistema de transmissió de dades de baix consum i amb autonomia de fins a cinc anys de funcionament sense fils, des de l'interior del túnel fins la unitat central a l'exterior.
http://www.araponent.cat/noticia/35405/ ... tornar-a-c
El Govern assegura que vol mantenir viva la línia de tren de la Pobla de Segur i per això iniciarà a curt termini la compra de nous trens
La Generalitat posarà en marxa aquesta propera setmana una nova línia de bus entre Lleida i Esterri d'Àneu (Pallars Sobirà) que permetrà als estudiants del Pirineu tornar a casa els divendres amb transport públic. Des que a primers de febrer es van reduir els serveis de la línia de tren entre Lleida i la Pobla de Segur, havien d'esperar-se fins el dissabte al matí. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha visitat aquest dissabte la remodelació del túnel del Coll de Porta a Camarasa (Noguera) per deixar clar que el Govern segueix invertint a la línia. El proper pas és la compra de dos nous trens que permetran retirar la gestió a Renfe, treure-la a concurs i abaratir els costos.
Així el Govern podrà estudiar si és viable recuperar algunes de les freqüències de trens retirades en ser considerades deficitàries, fet que ha generat una forta polèmica al Segrià, a la Noguera i el Pallars.
Recoder ha avançat que Ferrocarrils de la Generalitat iniciarà al proper consell d'administració -en les pròximes setmanes- el procés per comprar els dos nous combois per la línia de tren de la Pobla de Segur. Això permetrà treure a concurs la gestió amb l'objectiu d'abaratir-ne el cost. El conseller de Territori i Sostenibilitat ha recordat que fa quatre anys es van renovar 62 quilòmetres de via.
Recoder ha insistit en que "el Govern vol mantenir viva la línia de tren de la Pobla encara que darrerament s'hagi dit que es vol tancar". De fet, segons el conseller, la retallada de serveis s'està completant amb altres línies d'autobús "que suposen una millora en els serveis situant-los" segons ell "en millor situació que fa uns mesos". A banda del 'Bus de l'estudiant' Recoder ha anunciat una ruta exprés de bus entre la Pobla de Segur (Pallars Jussà), Tremp, Salar de Pallars i Lleida que permetrà arribar a l'estació de Lleida-Pirineus abans de les 8 del matí per enllaçar amb els trens Avant amb direcció Barcelona. Pel que fa al bus dels vespres, sortirà a les 20.45 amb direcció Esterri d'Àneu (Pallars Sobirà) i farà totes les parades de la línia de tren,pensant especialment en els estudiants que el divendres volen tornar a casa a última hora de la jornada.
Aquest dissabte alcaldes, representants del Govern i del territori han visitat el túnel de Coll de Porta, on ja han acabat les obres de millora de la seguretat al llarg dels seus 3,5 quilòmetres. Les obres, que han costat 542.000 euros, han permès descobrir un viaducte de 70 metres construït als anys 20 que facilitava el pas del tren a través d'una gran cavitat subterrània. El túnel se situa entre els baixadors de Sant Llorenç de Montgai i Vilanova de la Sal. Les obres han inclòs la instal·lació d'un sistema de transmissió de dades de baix consum i amb autonomia de fins a cinc anys de funcionament sense fils, des de l'interior del túnel fins la unitat central a l'exterior.
http://www.araponent.cat/noticia/35405/ ... tornar-a-c
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Podem parlar de trens, podem parlar de freqüències... però al final tot són coses secundàries. El que importa de veritat és tenir un pla de viabilitat per a la línia, que hauria de respondre a:
- Per a què serveix aquesta línia
- Quins objectius volem aconseguir amb aquesta línia?
- Què caldria fer per assolir els objectius?
- Amb què podem comptar per aconseguir els objectius?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Sky wrote: Pel que fa al bus dels vespres, sortirà a les 20.45 amb direcció Esterri d'Àneu (Pallars Sobirà) i farà totes les parades de la línia de tren,pensant especialment en els estudiants que el divendres volen tornar a casa a última hora de la jornada.
Totes les parades de veritat? o un Balaguer, Àger, Tremp i La Pobla?
Espero que passi per Sant Llorenç, que ara per ara, no tinc cap combinació per arribar-hi des de Barcelona (excloent, passar la nit a Lleida, i agafar el tren pel matí), i si el bus aquest passa per Sant Llorenç, haurà d'anar cap a Camarasa, i si permeten fer parades excepcionals, m'estalvio els 4Km de caminar
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Miquel wrote:Sky wrote: Pel que fa al bus dels vespres, sortirà a les 20.45 amb direcció Esterri d'Àneu (Pallars Sobirà) i farà totes les parades de la línia de tren,pensant especialment en els estudiants que el divendres volen tornar a casa a última hora de la jornada.
Totes les parades de veritat? o un Balaguer, Àger, Tremp i La Pobla?
Espero que passi per Sant Llorenç, que ara per ara, no tinc cap combinació per arribar-hi des de Barcelona (excloent, passar la nit a Lleida, i agafar el tren pel matí), i si el bus aquest passa per Sant Llorenç, haurà d'anar cap a Camarasa, i si permeten fer parades excepcionals, m'estalvio els 4Km de caminar
Jo m'he trobat que en la línia Lleida-Esterri, quan el que ve de lleida arriba a Balaguer, surten 2 busos, un per Àger i l'altre per Camarasa. Si el de Camarasa no porta a ningú, aquest queda parat a la Baronia de St. Oisme, i si el conductor que baixa per Àger el veu, ja sap que no ha de carregar a ningú. En cas contrari, si el de Camarasa ha carregat a algú, paren a un pàrquing que hi ha uns km després d'ajuntar-se la C-13 i la C-12 i carreguen els passatgers. Desconec si encara es fa així, però sí es així com dic no tens manera d'arribar on vols?
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
oriolp13 wrote:Miquel wrote:Sky wrote: Pel que fa al bus dels vespres, sortirà a les 20.45 amb direcció Esterri d'Àneu (Pallars Sobirà) i farà totes les parades de la línia de tren,pensant especialment en els estudiants que el divendres volen tornar a casa a última hora de la jornada.
Totes les parades de veritat? o un Balaguer, Àger, Tremp i La Pobla?
Espero que passi per Sant Llorenç, que ara per ara, no tinc cap combinació per arribar-hi des de Barcelona (excloent, passar la nit a Lleida, i agafar el tren pel matí), i si el bus aquest passa per Sant Llorenç, haurà d'anar cap a Camarasa, i si permeten fer parades excepcionals, m'estalvio els 4Km de caminar
Jo m'he trobat que en la línia Lleida-Esterri, quan el que ve de lleida arriba a Balaguer, surten 2 busos, un per Àger i l'altre per Camarasa. Si el de Camarasa no porta a ningú, aquest queda parat a la Baronia de St. Oisme, i si el conductor que baixa per Àger el veu, ja sap que no ha de carregar a ningú. En cas contrari, si el de Camarasa ha carregat a algú, paren a un pàrquing que hi ha uns km després d'ajuntar-se la C-13 i la C-12 i carreguen els passatgers. Desconec si encara es fa així, però sí es així com dic no tens manera d'arribar on vols?
Ara per ara no, ja que la línia 106 ha deixat de passar per allà (només passa en sentit Balaguer, pel matí), tot i que no l'havia utilitzat mai (incompatibilitat d'horaris tren+bus, la tònica a Lleida), el que feia era anar amb tren fins a Sant Llorenç de Montgai i anar caminant, o a les dolentes, fins a Balaguer i d'allà amb cotxe. Ara no hi ha cotxe privat, ni tren, ni autobús, per tant, sols queda que algun veí em reculli a Balaguer, o demanar un estrany servei de "taxi" amb antelació.
Jo sóc de caminar molt, i 4-5 Km carregat me'ls faig bé, però 13 (havent de creuar tota la LV-9047) es massa, o comprar-me una bici per anar-hi (que això si que ho he fet, però no venint de Barcelona/Lleida )
I el servei de tren és el primer del matí, i abans que surti, no ha arribat cap regional (excepció Avant, però val el que val, i prefereixo passar-me 3 hores en una 470 per 10€) de Barcelona.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Tren de matinada
Vidal Vidal
Havíem pujat amb el Jaume de Sant Llorenç de Montgai i l'Albert de les Borges fins al Balconet de Santa Linya. Un mirador excepcional. Tres o quatre-cents metres per davall dels nostres peus, el pantà de Camarasa, que just en aquell punt dibuixa una colzada majestuosa. Enfront, els espadats feréstecs de la penya del Coscoll, d'un roig entre sanguini i rovellat. De teló, la muralla imponent del Montsec, clara i rugosa com un queixal. Per tot arreu, penya-segats caient a plom sobre la formidable massa líquida embassada, una llenca de blau radiant sota el sol de migdia, rivetejada per la via del tren, que des de l'alçada vèiem com una línia fina, de traçat sinuós i elegant, descrivint unes corbes dolces, de radi generós, entretallada per túnels.
Ja que hi érem i no ens venia de deu minuts, perquè aquella vista no cansa, vam esperar que passés l'automotor en direcció a Balaguer. Quin espectacle! Allà baix al fons del clot, el comboi blanc i taronja avançava lentament entre la roca i l'aigua, delectant-se en el panorama. Observat des de dalt, semblava un tren de joguina.
Havíem tingut sort. Per aquells rails ja només circula un tren al dia, en sentit descendent. La supressió de quatre dels sis serveis diaris -una provisionalitat que es pot allargar un parell d'anys- haurà tingut alguns efectes poc difosos. M'expliquen que joves de Tremp tornaven dissabtes i diumenges dels saraus noctàmbuls a la Pobla amb el primer tren de la jornada, a quarts de set, per evitar conduir i els controls dels mossos.
Aquell mateix tren matiner l'havia agafat, bastants anys abans, una noia que s'escapava de casa i havia estat esperant en un racó discret de l'estació poblatana el tren que la portaria a Lleida i a la llibertat. Era encara fosc i feia un fred que pelava. Així comença la novel·la Hereus i brodadores, de Rosa Fabregat, editada per Pagès, que recrea amb estil i sensibilitat les vides enllaçades dels membres de dues famílies cerverines que en alguns casos es veuen obligats a emigrar per causa de la guerra o l'amor o la feina a indrets remots com Buenos Aires, Santiago de Xile, el Canadà o Ginebra (amb una aparició testimonial de Mercè Rodoreda). Mig realitat i mig ficció, el llibre ve encapçalat per una frase de Carme Riera sentenciant que la memòria és l'ànima de les persones. Igual que de vegades el ferrocarril pot ser l'ànima d'un paisatge.
http://www.segre.com/dia-de-reg/article ... -matinada/
Vidal Vidal
Havíem pujat amb el Jaume de Sant Llorenç de Montgai i l'Albert de les Borges fins al Balconet de Santa Linya. Un mirador excepcional. Tres o quatre-cents metres per davall dels nostres peus, el pantà de Camarasa, que just en aquell punt dibuixa una colzada majestuosa. Enfront, els espadats feréstecs de la penya del Coscoll, d'un roig entre sanguini i rovellat. De teló, la muralla imponent del Montsec, clara i rugosa com un queixal. Per tot arreu, penya-segats caient a plom sobre la formidable massa líquida embassada, una llenca de blau radiant sota el sol de migdia, rivetejada per la via del tren, que des de l'alçada vèiem com una línia fina, de traçat sinuós i elegant, descrivint unes corbes dolces, de radi generós, entretallada per túnels.
Ja que hi érem i no ens venia de deu minuts, perquè aquella vista no cansa, vam esperar que passés l'automotor en direcció a Balaguer. Quin espectacle! Allà baix al fons del clot, el comboi blanc i taronja avançava lentament entre la roca i l'aigua, delectant-se en el panorama. Observat des de dalt, semblava un tren de joguina.
Havíem tingut sort. Per aquells rails ja només circula un tren al dia, en sentit descendent. La supressió de quatre dels sis serveis diaris -una provisionalitat que es pot allargar un parell d'anys- haurà tingut alguns efectes poc difosos. M'expliquen que joves de Tremp tornaven dissabtes i diumenges dels saraus noctàmbuls a la Pobla amb el primer tren de la jornada, a quarts de set, per evitar conduir i els controls dels mossos.
Aquell mateix tren matiner l'havia agafat, bastants anys abans, una noia que s'escapava de casa i havia estat esperant en un racó discret de l'estació poblatana el tren que la portaria a Lleida i a la llibertat. Era encara fosc i feia un fred que pelava. Així comença la novel·la Hereus i brodadores, de Rosa Fabregat, editada per Pagès, que recrea amb estil i sensibilitat les vides enllaçades dels membres de dues famílies cerverines que en alguns casos es veuen obligats a emigrar per causa de la guerra o l'amor o la feina a indrets remots com Buenos Aires, Santiago de Xile, el Canadà o Ginebra (amb una aparició testimonial de Mercè Rodoreda). Mig realitat i mig ficció, el llibre ve encapçalat per una frase de Carme Riera sentenciant que la memòria és l'ànima de les persones. Igual que de vegades el ferrocarril pot ser l'ànima d'un paisatge.
http://www.segre.com/dia-de-reg/article ... -matinada/
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Amb il·lusió (d'il·lús, és clar)!
En el país de la provisionalitat permanent, creure que això no passarà d'un parell d'anys és purament d'il·lusos.La supressió de quatre dels sis serveis diaris -una provisionalitat que es pot allargar un parell d'anys- [...]
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- 593Dromedario
- N6
- Posts: 225
- Joined: Monday 21/04/2008 19:29
- Location: BCN Sant Andreu
Re: Amb il·lusió (d'il·lús, és clar)!
Exacte: Amb una mica de sort, el reestabliment del servei sencer serà promesa electoral a les eleccions de 2014 (i encara seguiran dient que si va a mitges és per culpa de Madrid). I llavors, a resar perquè ho compleixin.Guigui wrote:En el país de la provisionalitat permanent, creure que això no passarà d'un parell d'anys és purament d'il·lusos.La supressió de quatre dels sis serveis diaris -una provisionalitat que es pot allargar un parell d'anys- [...]