Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Ho dubto. Zona rebrà els 18 Man per donar de baixa els 13A. Els 40 Solaris/Volvo segurament vagi a Triangle i donar de baixa els 30A, 31 i 33A que quedin, i començaran a donar de baixa algun 33B i 34A.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Però de debò cal donar de baixa ja 3400, 3000 i 3100? Però si són dels busos que millor es conserven de l'empresa, especialment els 3400...sag470 wrote:Ho dubto. Zona rebrà els 18 Man per donar de baixa els 13A. Els 40 Solaris/Volvo segurament vagi a Triangle i donar de baixa els 30A, 31 i 33A que quedin, i començaran a donar de baixa algun 33B i 34A.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Els 30A i 31 són de 2001 i l'any que ve en tindran 16 anys. Normal que se li busqui relleu, encara que no tots vagin donats de baixa, de mica en mica aniran caient, com pasa ara amb els 26A, 29A i 79. Els 33B i 34A (que són també de 2001) pot pasar com actualment amb els 13 i 17. Si algun li pasa alguna cosa, baixa i peces pels demés.Miquel wrote:Però de debò cal donar de baixa ja 3400, 3000 i 3100? Però si són dels busos que millor es conserven de l'empresa, especialment els 3400...sag470 wrote:Ho dubto. Zona rebrà els 18 Man per donar de baixa els 13A. Els 40 Solaris/Volvo segurament vagi a Triangle i donar de baixa els 30A, 31 i 33A que quedin, i començaran a donar de baixa algun 33B i 34A.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
No sé com us va a vosaltres el tema dels intercanvis de línies, però per la meva experiència és un bluf. Molts cops m'he trobat que per enllaçar amb el V27 venint de l'H10, baixes del primer a l'àrea de Bac de Roda, i t'has d'esperar un quart d'hora, sobretot a la tornada, això és un intercanvi eficient? Així no val la pena, l'altre dia del V27 al H10 vaig veure que tardava això, i vaig optar per agafar la L2 del metro. Us hi heu trobat casos així amb altres línies?
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Tot i que el concepte de la NXB no es dolent, senzillament no funciona sense una bona freqüencia i regularitat, i a Barcelona no en tenim ninguna de les dues coses. Els trajectes bus > bus son lentíssims i nul·lament competitius.metring wrote:No sé com us va a vosaltres el tema dels intercanvis de línies, però per la meva experiència és un bluf. Molts cops m'he trobat que per enllaçar amb el V27 venint de l'H10, baixes del primer a l'àrea de Bac de Roda, i t'has d'esperar un quart d'hora, sobretot a la tornada, això és un intercanvi eficient? Així no val la pena, l'altre dia del V27 al H10 vaig veure que tardava això, i vaig optar per agafar la L2 del metro. Us hi heu trobat casos així amb altres línies?
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
totalmente de acuerdo.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
No obstant, hi ha línies amb freqüències absurdament baixes, dijous passat per la tarda, la V3 cada 3-4 minuts per posar un exemple. Ni taant amunt, ni taan abaix.Don Ramón wrote:Tot i que el concepte de la NXB no es dolent, senzillament no funciona sense una bona freqüencia i regularitat, i a Barcelona no en tenim ninguna de les dues coses. Els trajectes bus > bus son lentíssims i nul·lament competitius.metring wrote:No sé com us va a vosaltres el tema dels intercanvis de línies, però per la meva experiència és un bluf. Molts cops m'he trobat que per enllaçar amb el V27 venint de l'H10, baixes del primer a l'àrea de Bac de Roda, i t'has d'esperar un quart d'hora, sobretot a la tornada, això és un intercanvi eficient? Així no val la pena, l'altre dia del V27 al H10 vaig veure que tardava això, i vaig optar per agafar la L2 del metro. Us hi heu trobat casos així amb altres línies?
Jo en general no em queixo pel tema freqüència a la NXB ja que realment es acceptable, si algun bus triga més en venir es per que hi ha hagut cap problema pel camí, i contra això, poc es pot fer
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Doncs això són coses que es poden dir a l'Enquesta de Satisfacció (se suposa que si la fan és per fer-ne cas...): http://www.tmb.cat/ca/enquesta-de-satisfaccio.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Molt es pot fer
Sí que es poden fer coses: carrils bus amples, prioritat semafòrica... Res d'això s'ha fet.Miquel wrote:Jo en general no em queixo pel tema freqüència a la NXB ja que realment es acceptable, si algun bus triga més en venir es per que hi ha hagut cap problema pel camí, i contra això, poc es pot fer
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Parlant de prioritat semafòrica... algun cop s'ha comentat per aquí, si no erro. Seria possible i factible posar un sensor als autobusos i als semàfors, en els carrers amb carril bus, i modificar els cicles semafòrics per permetre a l'autobús no parar-se als semàfors, o parar-se el mínim temps possible?
A altres llocs on sí hi ha prioritat semafòrica per a autobusos (Berlín, per exemple), quin sistema utilitzen?
A altres llocs on sí hi ha prioritat semafòrica per a autobusos (Berlín, per exemple), quin sistema utilitzen?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Molt es pot fer
Em referia més aviat a incidències amb el bus, desviacions, etc. Això es el que pot tirar a la brossa la regularitat en un moment i zona determinat.Guigui wrote:Sí que es poden fer coses: carrils bus amples, prioritat semafòrica... Res d'això s'ha fet.Miquel wrote:Jo en general no em queixo pel tema freqüència a la NXB ja que realment es acceptable, si algun bus triga més en venir es per que hi ha hagut cap problema pel camí, i contra això, poc es pot fer
Això no treu que el que comentes, afavoreixi el recorregut en condicions normals, però òbviament, no interessa llevar espai al cotxe.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Sé que hubo uno que probaron en la (antes) 92, que probaron parte de la serie D90, consiste en un sensor de infrarrojos instalado en el autobús encima de la puerta delantera que controla las señales que tiene delante. Fuente: OMSI.Adolescent barceloní wrote:A altres llocs on sí hi ha prioritat semafòrica per a autobusos (Berlín, per exemple), quin sistema utilitzen?
Deberían probar algo parecido a esto, un sensor que reconocen los semáforos y cambian el disco a favor del autobús.
Para aumentar la "velocidad comercial" debería de ir bastante bien.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Recordar que ja hi ha alguns punts amb preferencia semafórica. No se com funciona, pero diria que va per SAE i el GPS, ja que no és per posició, sino que dona preferencia per la regularitat del cotxe (és a dir, només modifica el semàfor si el cotxe va tard). Ara que m'en recordi, hi ha un a Alfons Comín i un a Drasanes.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
El d'Alfonso Comín, si no m'equivoco, s'acciona mitjançant una balisa al terra; almenys això tinc entès. És així?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
A la sortida de la parada d'Alfons X sentit sud hi ha un pas de vianants on hi ha un semàfor per a autobusos amb el triangle parpadejant a la part superior. Entenc que és un punt amb preferència semafòrica.Adolescent barceloní wrote:El d'Alfonso Comín, si no m'equivoco, s'acciona mitjançant una balisa al terra; almenys això tinc entès. És així?
El podeu veure al street view:
https://www.google.es/maps/@41.4121976, ... 312!8i6656
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Entenc que això funcionarà amb alguna balisa al terra, perquè que jo sàpiga els busos no tenen cap sensor. Ara bé, al terra si m'hi fixo tampoc veig cap balisa ni res que se li assembli... Però imagino que el sistema serà aquest, semblant al que usen els tramvies...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
A Fabra i Puig cantonada Santapau hi ha un semafor normal, amb el triangle adicional. Mai l'he vist encès.
Avui m' sorprès veure a Santa Eulàlia de Ronçana 2 semàfors amb un llum adicional amb una "B" que tambe semblaven per donar prioritat al bus
Avui m' sorprès veure a Santa Eulàlia de Ronçana 2 semàfors amb un llum adicional amb una "B" que tambe semblaven per donar prioritat al bus
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Jo diria que el del triangle a la Ronda del Mig, serveix per detectar el bus i permetre-li fer el gir al carril de l'esquerra per entrar al pas inferior.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
A la Av. Diagonal, davant el Corte Inglés, on el bus H6 gira cap a l'esquerra per agafar la Ronda del Mig hi ha un semàfor per a bus, i a sobre hi ha un panell blanc quadrat que sembla com un captador de senyal (no sé si detecta alguna senyal emissora del bus o el conductor activa un comandament). Aquest mateix receptor hi és en el semàfor anterior, just a la parada del TRAM de Maria Cristina, però allà el bus no té semàfor específic.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
No ho sè ja que aquell gir el fan tambè el L79 (Oliveras) i L97 (Mohn) i el semàfor crec triga lo mateix que si és un H6. Si algú pot confirmar-ho...oriolp13 wrote:A la Av. Diagonal, davant el Corte Inglés, on el bus H6 gira cap a l'esquerra per agafar la Ronda del Mig hi ha un semàfor per a bus, i a sobre hi ha un panell blanc quadrat que sembla com un captador de senyal (no sé si detecta alguna senyal emissora del bus o el conductor activa un comandament). Aquest mateix receptor hi és en el semàfor anterior, just a la parada del TRAM de Maria Cristina, però allà el bus no té semàfor específic.