Page 85 of 170
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Thursday 14/04/2016 21:05
by sag470
Ho dubto. Zona rebrà els 18 Man per donar de baixa els 13A. Els 40 Solaris/Volvo segurament vagi a Triangle i donar de baixa els 30A, 31 i 33A que quedin, i començaran a donar de baixa algun 33B i 34A.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Thursday 14/04/2016 23:14
by Miquel
sag470 wrote:Ho dubto. Zona rebrà els 18 Man per donar de baixa els 13A. Els 40 Solaris/Volvo segurament vagi a Triangle i donar de baixa els 30A, 31 i 33A que quedin, i començaran a donar de baixa algun 33B i 34A.
Però de debò cal donar de baixa ja 3400, 3000 i 3100? Però si són dels busos que millor es conserven de l'empresa, especialment els 3400...
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 15/04/2016 18:42
by sag470
Miquel wrote:sag470 wrote:Ho dubto. Zona rebrà els 18 Man per donar de baixa els 13A. Els 40 Solaris/Volvo segurament vagi a Triangle i donar de baixa els 30A, 31 i 33A que quedin, i començaran a donar de baixa algun 33B i 34A.
Però de debò cal donar de baixa ja 3400, 3000 i 3100? Però si són dels busos que millor es conserven de l'empresa, especialment els 3400...
Els 30A i 31 són de 2001 i l'any que ve en tindran 16 anys. Normal que se li busqui relleu, encara que no tots vagin donats de baixa, de mica en mica aniran caient, com pasa ara amb els 26A, 29A i 79. Els 33B i 34A (que són també de 2001) pot pasar com actualment amb els 13 i 17. Si algun li pasa alguna cosa, baixa i peces pels demés.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 15/04/2016 18:51
by metring
No sé com us va a vosaltres el tema dels intercanvis de línies, però per la meva experiència és un bluf. Molts cops m'he trobat que per enllaçar amb el V27 venint de l'H10, baixes del primer a l'àrea de Bac de Roda, i t'has d'esperar un quart d'hora, sobretot a la tornada, això és un intercanvi eficient? Així no val la pena, l'altre dia del V27 al H10 vaig veure que tardava això, i vaig optar per agafar la L2 del metro. Us hi heu trobat casos així amb altres línies?
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 15/04/2016 20:00
by Don Ramón
metring wrote:No sé com us va a vosaltres el tema dels intercanvis de línies, però per la meva experiència és un bluf. Molts cops m'he trobat que per enllaçar amb el V27 venint de l'H10, baixes del primer a l'àrea de Bac de Roda, i t'has d'esperar un quart d'hora, sobretot a la tornada, això és un intercanvi eficient? Així no val la pena, l'altre dia del V27 al H10 vaig veure que tardava això, i vaig optar per agafar la L2 del metro. Us hi heu trobat casos així amb altres línies?
Tot i que el concepte de la NXB no es dolent, senzillament no funciona sense una bona freqüencia i regularitat, i a Barcelona no en tenim ninguna de les dues coses. Els trajectes bus > bus son lentíssims i nul·lament competitius.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 15/04/2016 20:03
by premixero
totalmente de acuerdo.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 15/04/2016 20:47
by Miquel
Don Ramón wrote:metring wrote:No sé com us va a vosaltres el tema dels intercanvis de línies, però per la meva experiència és un bluf. Molts cops m'he trobat que per enllaçar amb el V27 venint de l'H10, baixes del primer a l'àrea de Bac de Roda, i t'has d'esperar un quart d'hora, sobretot a la tornada, això és un intercanvi eficient? Així no val la pena, l'altre dia del V27 al H10 vaig veure que tardava això, i vaig optar per agafar la L2 del metro. Us hi heu trobat casos així amb altres línies?
Tot i que el concepte de la NXB no es dolent, senzillament no funciona sense una bona freqüencia i regularitat, i a Barcelona no en tenim ninguna de les dues coses. Els trajectes bus > bus son lentíssims i nul·lament competitius.
No obstant, hi ha línies amb freqüències absurdament baixes, dijous passat per la tarda, la V3 cada 3-4 minuts per posar un exemple. Ni taant amunt, ni taan abaix.
Jo en general no em queixo pel tema freqüència a la NXB ja que realment es acceptable, si algun bus triga més en venir es per que hi ha hagut cap problema pel camí, i contra això, poc es pot fer
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 15/04/2016 21:11
by Adolescent barceloní
Doncs això són coses que es poden dir a l'Enquesta de Satisfacció (se suposa que si la fan és per fer-ne cas...):
http://www.tmb.cat/ca/enquesta-de-satisfaccio.
Molt es pot fer
Posted: Friday 15/04/2016 21:40
by Guigui
Miquel wrote:Jo en general no em queixo pel tema freqüència a la NXB ja que realment es acceptable, si algun bus triga més en venir es per que hi ha hagut cap problema pel camí, i contra això, poc es pot fer
Sí que es poden fer coses: carrils bus amples, prioritat semafòrica... Res d'això s'ha fet.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 15/04/2016 21:45
by Adolescent barceloní
Parlant de prioritat semafòrica... algun cop s'ha comentat per aquí, si no erro. Seria possible i factible posar un sensor als autobusos i als semàfors, en els carrers amb carril bus, i modificar els cicles semafòrics per permetre a l'autobús no parar-se als semàfors, o parar-se el mínim temps possible?
A altres llocs on sí hi ha prioritat semafòrica per a autobusos (Berlín, per exemple), quin sistema utilitzen?
Re: Molt es pot fer
Posted: Friday 15/04/2016 22:13
by Miquel
Guigui wrote:Miquel wrote:Jo en general no em queixo pel tema freqüència a la NXB ja que realment es acceptable, si algun bus triga més en venir es per que hi ha hagut cap problema pel camí, i contra això, poc es pot fer
Sí que es poden fer coses: carrils bus amples, prioritat semafòrica... Res d'això s'ha fet.
Em referia més aviat a incidències amb el bus, desviacions, etc. Això es el que pot tirar a la brossa la regularitat en un moment i zona determinat.
Això no treu que el que comentes, afavoreixi el recorregut en condicions normals, però òbviament, no interessa llevar espai al cotxe.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Saturday 16/04/2016 12:43
by Renfe445
Adolescent barceloní wrote:A altres llocs on sí hi ha prioritat semafòrica per a autobusos (Berlín, per exemple), quin sistema utilitzen?
Sé que hubo uno que probaron en la (antes) 92, que probaron parte de la serie D90, consiste en un sensor de infrarrojos instalado en el autobús encima de la puerta delantera que controla las señales que tiene delante. Fuente: OMSI.
Deberían probar algo parecido a esto, un sensor que reconocen los semáforos y cambian el disco a favor del autobús.
Para aumentar la "velocidad comercial" debería de ir bastante bien.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Saturday 16/04/2016 18:52
by sag470
Recordar que ja hi ha alguns punts amb preferencia semafórica. No se com funciona, pero diria que va per SAE i el GPS, ja que no és per posició, sino que dona preferencia per la regularitat del cotxe (és a dir, només modifica el semàfor si el cotxe va tard). Ara que m'en recordi, hi ha un a Alfons Comín i un a Drasanes.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Saturday 16/04/2016 20:18
by Adolescent barceloní
El d'Alfonso Comín, si no m'equivoco, s'acciona mitjançant una balisa al terra; almenys això tinc entès. És així?
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 17/04/2016 2:47
by wefer
Adolescent barceloní wrote:El d'Alfonso Comín, si no m'equivoco, s'acciona mitjançant una balisa al terra; almenys això tinc entès. És així?
A la sortida de la parada d'Alfons X sentit sud hi ha un pas de vianants on hi ha un semàfor per a autobusos amb el triangle parpadejant a la part superior. Entenc que és un punt amb preferència semafòrica.
El podeu veure al street view:
https://www.google.es/maps/@41.4121976, ... 312!8i6656
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 17/04/2016 10:12
by Adolescent barceloní
Entenc que això funcionarà amb alguna balisa al terra, perquè que jo sàpiga els busos no tenen cap sensor. Ara bé, al terra si m'hi fixo tampoc veig cap balisa ni res que se li assembli... Però imagino que el sistema serà aquest, semblant al que usen els tramvies...
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 17/04/2016 14:51
by davida
A Fabra i Puig cantonada Santapau hi ha un semafor normal, amb el triangle adicional. Mai l'he vist encès.
Avui m' sorprès veure a Santa Eulàlia de Ronçana 2 semàfors amb un llum adicional amb una "B" que tambe semblaven per donar prioritat al bus
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 17/04/2016 15:51
by Miquel
Jo diria que el del triangle a la Ronda del Mig, serveix per detectar el bus i permetre-li fer el gir al carril de l'esquerra per entrar al pas inferior.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 17/04/2016 19:27
by oriolp13
A la Av. Diagonal, davant el Corte Inglés, on el bus H6 gira cap a l'esquerra per agafar la Ronda del Mig hi ha un semàfor per a bus, i a sobre hi ha un panell blanc quadrat que sembla com un captador de senyal (no sé si detecta alguna senyal emissora del bus o el conductor activa un comandament). Aquest mateix receptor hi és en el semàfor anterior, just a la parada del TRAM de Maria Cristina, però allà el bus no té semàfor específic.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 17/04/2016 19:52
by albert28
oriolp13 wrote:A la Av. Diagonal, davant el Corte Inglés, on el bus H6 gira cap a l'esquerra per agafar la Ronda del Mig hi ha un semàfor per a bus, i a sobre hi ha un panell blanc quadrat que sembla com un captador de senyal (no sé si detecta alguna senyal emissora del bus o el conductor activa un comandament). Aquest mateix receptor hi és en el semàfor anterior, just a la parada del TRAM de Maria Cristina, però allà el bus no té semàfor específic.
No ho sè ja que aquell gir el fan tambè el L79 (Oliveras) i L97 (Mohn) i el semàfor crec triga lo mateix que si és un H6. Si algú pot confirmar-ho...