Page 85 of 147
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 31/08/2010 9:29
by El LLOP
hugobcn wrote:El LLOP wrote:wefer wrote:
- Com pot ser que s'obrin les portes de tots els cotxes menys un? No és la primera vegada que ho veig, per cert.
- Ja que han reformat els 4000, no hagués estat bo reformar aquest sistema també?
- El motorista d'un 4000 no té cap manera de veure que un dels cotxes té problema amb les portes? En cas negatiu, tornem al punt 2
- Quan es dóna un problema com aquest, no seria més lògic desallotjar passatge ja que, suposo, el problema es pot donar també a les següents estacions?
1. avaria de contacte elèctric. No es una avaria estranya.
2. un mal contacte el tenen fins i tot els trens mes nous.
3. la manera de veure-ho es que no baixi ningú d'aquell cotxe, però si per exemple es el quart, es difícil de veure. La pantalla de portes també t'ho indica però es pot donar el cas que de veritat no baixi ningú. En tot cas, en la primera estació potser no, però a la segona sempre et dones conte.
4. a veure, en un tren comunicat, com es el cas, desallotjar passatge mentre encara poden sortir per un altre porta trobo que es contraproduent. Normalment aquestes incidències es sol.lucionen quan el tren es belluga i amb els sotracs torna a fer contacte. Si pel contrari l'avaria persisteix, si es convenient desallotjar.
Senyor Llop, li recordo que a la pantalla dels trens de la série 4000 que és a la que wefer es refereix, no es mostra l'estat de les portes de cada cotxe, sinó si d'un cotxe en concret hi ha mínim una porta oberta, no són com les del 5000.
També dir, que l'alarma està destinada a casos d'emergència.Dubto que no poder baixar a una estació sigui un cas d'emergéncia, en tot cas el que provoca és endarrerir la freqüència i empitjorar la qualitat del servei.
Senyor Hugobcn, si es rellegeix el meu post veurà que en cap cas dic que la pantalla indiqui
quina porta no funciona, sinó que dic que a la pantalla de portes es pot veure que no baixa ningú d'aquell COTXE, cosa perfectament possible en un tren de la sèrie 4000.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Monday 06/09/2010 14:56
by jsantos233
wefer wrote:Aquesta avaria es podria donar en un 5000 / 6000 ? No l'he vist mai en un d'aquests trens.
Ho he vist avui en un 5000. A la seguent estacio ja funcionava.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 07/09/2010 21:00
by Miquel
Avui he agafat a Canyelles el 3037-3040, que venia en mode Manual sense ATP (mode especial ?).
Fins a Mundet a anat així, llavors ha posat l'ATP i a Montbau ha posat l'ATO.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 07/09/2010 23:20
by pau5321
Miquel wrote:Avui he agafat a Canyelles el 3037-3040, que venia en mode Manual sense ATP (mode especial ?).
Fins a Mundet a anat així, llavors ha posat l'ATP i a Montbau ha posat l'ATO.
Si no m'equivoco de Montbau a Z.Universitària funciona amb ATO, i el tram de Montbau a Trinitat Nova encara no ho té. Encara que no es molt bona senyal que aixo avançi, ja que aixo implica que el lloc de conductor de metro desapareixerá
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 08/09/2010 15:30
by Miquel
pau5321 wrote:Miquel wrote:Avui he agafat a Canyelles el 3037-3040, que venia en mode Manual sense ATP (mode especial ?).
Fins a Mundet a anat així, llavors ha posat l'ATP i a Montbau ha posat l'ATO.
Si no m'equivoco de Montbau a Z.Universitària funciona amb ATO, i el tram de Montbau a Trinitat Nova encara no ho té. Encara que no es molt bona senyal que aixo avançi, ja que aixo implica que el lloc de conductor de metro desapareixerá
El Tram Canyelles - Montbau té ATO desde el 2006-2007 crec recordar.
I ATP desde uns mesos avans que l'ATO.
El Tram Canyelles - Trinitat Nova te ATP desde l'inauguració (Octubre 2008) , i ATO uns mesos més tard.
Per tant, tota la L3, està dotada d'ATP i ATO.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 15/09/2010 20:55
by Mako448
Aquesta tarda en un panell de la L1 a l'andana direcció Fondo de la parada de Urgell posava alguna cosa d'una incidència a L2(anava en el metro i no he tingut temps a llegir-lo)Quan arribo a Universitat,ja deien per megafonia que el servei s'havia restablert.
Per tant,la L2 ha pattit alguna incidència cap allà les 15:00-15:30.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 15/09/2010 23:12
by pau5321
Mako448 wrote:Aquesta tarda en un panell de la L1 a l'andana direcció Fondo de la parada de Urgell posava alguna cosa d'una incidència a L2(anava en el metro i no he tingut temps a llegir-lo)Quan arribo a Universitat,ja deien per megafonia que el servei s'havia restablert.
Per tant,la L2 ha pattit alguna incidència cap allà les 15:00-15:30.
Jo he sigut dels afectats, he arribat a l'estació de Clot a les 15:17, anava bé de temps i han dit que estava parat per un acte incívic a La Pau. El servei s'ha restablert sobre les 15:35 i ha arribat la primera llauna de sardines a punt per agafar la millonada de passatgers que hi havia a Clot (agobiant, gent fins a les escales)
Salutacions
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 21/09/2010 19:46
by MZA_1600
Aquest matí sobre les 7.50 a la L2 es feia una cosa ben curiosa: els trens circulaven fins Pep Ventura normalment i de Pep Ventura a Badalona Pompeu Fabra havia un 9000 llançadora. Desconec quan s'ha solventat el problema.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 21/09/2010 19:56
by Miquel
MZA_1600 wrote:Aquest matí sobre les 7.50 a la L2 es feia una cosa ben curiosa: els trens circulaven fins Pep Ventura normalment i de Pep Ventura a Badalona Pompeu Fabra havia un 9000 llançadora. Desconec quan s'ha solventat el problema.
S'haurà escanyat l'agulla de Pompeu Fabra?
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 21/09/2010 19:58
by fredebcnteatre
A les 11h i pico encara en parlaven del tema per megafonia de que per incidencia tecnica els trens de la L2 anaven de Pep Ventura a Paral-lel y un tren en una via anava de Pep Ventura - Badalona Pompeu FAbra sent un sol tren qui feia aquest recorregut. Una paranoia rara.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 21/09/2010 20:05
by MZA_1600
Em comenta el meu pare que acaba d'arribar i segueixen fent aquesta operativa, deu ser un problema molt aparatós doncs ja fa més de 12h que dura
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 21/09/2010 22:29
by twipsy
una de les coses que no entenc es perque quan hi ha una averia han d'aturar tota la linia
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 21/09/2010 22:35
by metring
twipsy wrote:una de les coses que no entenc es perque quan hi ha una averia han d'aturar tota la linia
Això és durant una estona, després es fan llançadores.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 21/09/2010 23:34
by Fran-Ikarus
A les 22:30 h. continuava el problema.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 22/09/2010 0:02
by metring
I què diuen a la web de TMB, d'una avaria de 17 hores?? RES.
Per tenir la web així, per molta revista en format digital super-fashion o realitats augmentades que tinguin, millor plegar, perquè no serveix.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 22/09/2010 7:10
by El LLOP
falsa ocupació a la bretelle d'entrada a la estació de Pompeu Fabra.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 22/09/2010 8:40
by metring
El LLOP wrote:falsa ocupació a la bretelle d'entrada a la estació de Pompeu Fabra.
Per a la gent no entesa, què significa?
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 22/09/2010 9:07
by victorcasta
Doncs que el sistema deia que un tram estava ocupat per un tren quan realitat no ho estava, provocant que el sistema protegís aquest tram "ocupat" amb discos vermells, fent impossible la circulació.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 22/09/2010 11:03
by Fran-Ikarus
I, després del temps que costi verificar i certificar que realment el tram no està ocupat -posem 30 minuts, 60 minuts, tirant llarg no sé a quant obligarà el protocol, però no crec que sigui gaire més-, no hi ha cap protocol per inhibir aquell sistema en aquell tram, i que es pugui continuar circulant de manera normal -aplicant "mode manual" o com es sigui en cada cas-, fins que s'arregli el sistema automatitzat?
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 22/09/2010 11:08
by Fran-Ikarus
Em responc jo mateix dient que d'aquesta possibilitat es parlava el 25 de novembre del 2009, a l'actual pàgina 70 d'aquest tema (només cito la resposta del LLOP, però si hi mireu hi ha més aportacions):
El LLOP wrote:una cosa es que vagin en manual per una avaria en l'equip d'ATP embarcat al tren i un altre és que un circuit de via deixi de tenir codis o una falsa ocupació. El reglament de circulació del FCMB diu que devant d'una senyal en vermell/circuit de via sense codis s'ha de fer bloqueig telefònic i circular pel tram en "marxa a la vista". Vols arrivar aviat, o vols que torni a passar el que va passar a Vall d'Hebron per culpa de les presses.
http://www.transport.cat/wiki/index.php ... 000xoc.jpg
Potser estaria bé crear un tema, a partir d'aquells missatges i dels que se'n puguin derivar, de l'avaria d'ahir, anomenat "Falsa ocupació d'un tram i protocol d'actuació", o quelcom així?