Page 86 of 135
Cortina de fum
Posted: Sunday 10/04/2011 23:38
by Guigui
Pere wrote:Evidentment el tren s'ha tarificat com Regional.
Per tant, i com deia dos missatges més amunt, la història del material rodant per a justificar tarifes més cares és menys creïble. Perquè no em diran que no tenien cap altra unitat a mà.
Re: Tarifa
Posted: Sunday 10/04/2011 23:41
by UT596001
Jo l'he agafat de baixada per fer Granollers-Barcelona (he perdut el tren a Montmeló) i he tornat gratis, ja que a aquelles hores la taquilla estava tancada, l'autovenda no ven bitllets de la meva tarifa (reducció amb família monoparental) i l'interventor no ha passat, és clar que hi havia un munt de gent que ha fet el trajecte de peu dret de lo ple que anava.
Re: Cortina de fum
Posted: Sunday 10/04/2011 23:41
by Pere
Guigui wrote:Pere wrote:Evidentment el tren s'ha tarificat com Regional.
Per tant, i com deia dos missatges més amunt, la història del material rodant per a justificar tarifes més cares és menys creïble. Perquè no em diran que no tenien cap altra unitat a mà.
Doncs no. Precisament he tingut una petita conversa amb l'interventor i m'ha comentat que la 470 que havia de fer el tren s'havia quedat inútil instants abans de sortir de Bellvitge, i han hagut de tirar del que tenien més a mà : un 449. De tota manera no ho trobo malament...mentre no passi a l'inversa.
Re: Avistaments curiosos
Posted: Monday 11/04/2011 20:24
by BCN2008
Des de fa un parell de setmanes s'estàn deixant veure per aquí algunes Takargo, que surten de Castellbisbal amb un tren de Tramesa Steels. Avui per exemple, m'han comentat que hi era la 6006.
Re: Avistaments curiosos
Posted: Tuesday 12/04/2011 19:22
by Enric
Ahir a la tarda a las 18'00 h. a Sant Vicenç es van creuar la Takargo 6006 amb el Tramesa Stell i la Traxx de Comsa 253-103, la mateixa que avui tornaba aillada direcció Tarragona.
Deixo el enllaç per si algú vol mirar-la.
http://www.flickr.com/photos/enric436/5 ... hotostream
Re: Cortina de fum
Posted: Wednesday 13/04/2011 9:31
by genissimon
Cap al 1988-89 es va fer la "revolució" de rodalia Madrid (*), després dels amotinaments dels viatgers i d'un incendi en una 436 "suïssa" per generació espontània. La revolució a Madrid va consistir, en una primera fase, en sostreure totes les 440 de tot Espanya i portar-les a Madrid. A canvi, ens van portar les 436 que, segons horari, trigaven entre Girona i Barcelona 1h45', quan una 440 amb les mateixes parades trigava entre 1h25 i 1h35'.
Com que les 436 fallaven més que una escopeta de fira barata, més d'una vegada havia anat en primera d'una 432 o una 444 pagant tarifa general, com si fos una "vulgar" 436 o 440. Suposo que els 432 o 444 eren els que prestaven serveis a la xarxa de Pullmans, originats a partir del Pullman Empordà (**), i que als anys noranta van donar lloc als Catalunya Exprés.
* Després de Madrid van venir els altres nuclis. I d'aquella revolució n'han sorgit, entre moltes altres millores, les actuals sèries de trens específiques per a rodalia: 446, 447, civia, 450 i 451.
** Pullman l'Empordà, tarificat com a tren de Llarg Recorregut, sortia de Sants, parava a Passeig de Gràcia, Girona i Figueres. De Ps. de Gràcia a Girona trigava molt poc més d'una hora. Habitualment servit per 432 o bé 444 de color vermell. També van existir els Pullmans Ripollès, Bages (de poca durada), i Cerdanya. Aquest darrer servit per locomotora i cotxes convencionals.
Salut !!
Pere wrote:Guigui wrote:Pere wrote:Evidentment el tren s'ha tarificat com Regional.
Per tant, i com deia dos missatges més amunt, la història del material rodant per a justificar tarifes més cares és menys creïble. Perquè no em diran que no tenien cap altra unitat a mà.
Doncs no. Precisament he tingut una petita conversa amb l'interventor i m'ha comentat que la 470 que havia de fer el tren s'havia quedat inútil instants abans de sortir de Bellvitge, i han hagut de tirar del que tenien més a mà : un 449. De tota manera no ho trobo malament...mentre no passi a l'inversa.
Electrotrén
Posted: Wednesday 13/04/2011 9:51
by Guigui
genissimon wrote:** Pullman l'Empordà, tarificat com a tren de Llarg Recorregut, sortia de Sants, parava a Passeig de Gràcia, Girona i Figueres. De Ps. de Gràcia a Girona trigava molt poc més d'una hora. Habitualment servit per 432 o bé 444 de color vermell. També van existir els Pullmans Ripollès, Bages (de poca durada), i Cerdanya. Aquest darrer servit per locomotora i cotxes convencionals.
No se'ls havia arribat a anomenar Electrotrén, almenys durant un cert temps? Recordo haver-ne agafat algun cap a Girona.
Re: Electrotrén
Posted: Wednesday 13/04/2011 14:33
by genissimon
És possible que apliquessin la tarifa Electrotrén. De fet, els 432 i 444 habitualment prestaven servei Electrotrén. Però el seu nom era Pullman Empordà (o l'Empordà, no ho recordo del tot). Es va posar en servei el 1987.
Salut !!
Guigui wrote:genissimon wrote:** Pullman l'Empordà, tarificat com a tren de Llarg Recorregut, sortia de Sants, parava a Passeig de Gràcia, Girona i Figueres. De Ps. de Gràcia a Girona trigava molt poc més d'una hora. Habitualment servit per 432 o bé 444 de color vermell. També van existir els Pullmans Ripollès, Bages (de poca durada), i Cerdanya. Aquest darrer servit per locomotora i cotxes convencionals.
No se'ls havia arribat a anomenar Electrotrén, almenys durant un cert temps? Recordo haver-ne agafat algun cap a Girona.
Abans
Posted: Wednesday 13/04/2011 14:35
by Guigui
Jo parlo del començament dels anys 80.
Re: Abans
Posted: Wednesday 13/04/2011 15:04
by genissimon
A Girona, que jo recordi, el "Valencia Expreso" anava tarificat com un electrotrén, tot i anar servit per japonesa i 9000's en colors "nueva imagen" blaus i grocs a l'època que parles. Recordo un Sitges-Figueres l'estiu del 1982 amb Bitllet Hugin blau (enlloc dels típics grocs) de cartulina amb la inscripció ELECTROTREN al mig.
Guigui wrote:Jo parlo del començament dels anys 80.
Re: Avistaments curiosos
Posted: Thursday 14/04/2011 18:12
by canalcole
Ahir, al voltant de les 11 de la nit, va passar l'herbicida per Segur de Calafell, direcció Cunit.
Re: Avistaments curiosos
Posted: Friday 15/04/2011 11:01
by genissimon
L'anomenen
El Atila, perquè per allà on passa no torna a créixer l'herba, com se li atribuïa al rei dels huns.
Salut !!
canalcole wrote:Ahir, al voltant de les 11 de la nit, va passar l'herbicida per Segur de Calafell, direcció Cunit.
Re: Avistaments curiosos
Posted: Saturday 16/04/2011 10:59
by aso111
ahir a la nit una de les "noies" de Continental Rail fent nit a la estació de pla de vilanoveta a lleida
Re: Avistaments curiosos
Posted: Sunday 17/04/2011 15:05
by UT596001
No sé si considerar-ho com a avistament curiós... ahir el rodalies Aeroport (12.38)-Sant Celoni anava servit per les unitats 447.103+071, enlloc del doble 465+463 habitual. Els caps de setmana la línia R2 Nord està servida pràcticament només per trens Civia.
Re: Avistaments curiosos
Posted: Sunday 17/04/2011 18:19
by mikado
canalcole wrote:Ahir, al voltant de les 11 de la nit, va passar l'herbicida per Segur de Calafell, direcció Cunit.
Si es el herbicida de SINTRA, ayer estaba haciendo noche en Can Tunis con una 319. Se veía desde la Ronda litoral.
Re: Avistaments curiosos
Posted: Tuesday 19/04/2011 11:46
by Enric
Ahir per allà las 8 del vespre la Traxx de Comsa, 253-103 passant per Sant Vicenç amb el "drapaire" cap a Castellbisbal, el maquinista al veure tants aficionats va fer unas enormes piatades!
Re: Avistaments curiosos
Posted: Tuesday 19/04/2011 20:18
by PoLeTe124
Avui el Tramesa Steel ha sortit de Castellbisbal a les 12h, amb la 335.001 de Comsa
Re: Avistaments curiosos
Posted: Tuesday 19/04/2011 21:43
by josep_serre
Demà entre els diferents trens especials que hi ha per la final de la Copa del Rei hiha un 449 Barcelona València amb sortida de Barcelona a les 12:30.
Re: Avistaments curiosos
Posted: Thursday 21/04/2011 20:05
by Enric
De fet al meu Flickr tinc fotos de tant el doble 130 com de el doble 449, aquet últim el maquinista va fer unas bones pitades pasant per Sant Vicenç...tots dos van pasar amb una diferència de 5 minuts.
Re: Avistaments curiosos
Posted: Monday 25/04/2011 19:15
by ferroviario_catalan
Enric wrote:De fet al meu Flickr tinc fotos de tant el doble 130 com de el doble 449, aquet últim el maquinista va fer unas bones pitades pasant per Sant Vicenç...tots dos van pasar amb una diferència de 5 minuts.
Solo fueron estos 2 trenes de ida y vuelta a Valencia? Creí que tal vez serían 4-5...