Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
Ganz
N7
N7
Posts: 330
Joined: Monday 07/05/2012 13:30
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Location: Puigcerdà

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Ganz »

Amb el vostre permís i el dels administradors, crearia un nou fil dedicat a debatre la utilitat i el futur de la línia de la Pobla de Segur, per no generar un off-topic en aquest fil, i poder seguir en aquest debat que considero molt interessant. Salutacions.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

El tema ho permet

Post by Guigui »

Si té a veure amb la línia, es pot debatre en aquest fil.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Ecomobisostrans »

Amb una mica de sort quan Alemania hagi de rescatar España obligara a actualitzar les infraestructuras I a construir les vies qe facin falta...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

De què va el rescat

Post by Guigui »

Alemanya intentarà haver de posar tants pocs diners com calgui en el rescat. I el que es farà, serà controlar la despesa fins a límits insospitats, no triar projectes d'infraestructures.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Miquel »

Dos vagons de tren, un hangar i l'estació d'Àger s'habiliten com a allotjament de colònies

Dos antics vagons de tren, un hangar i l'antiga estació d'Àger (Noguera) s'han habilitat com a escola i allotjament de colònies.

Els vagons s'han transformat en dormitoris amb una capacitat de 44 places. L'hangar acull ara un menjador, una sala polivalent i uns sanitaris adaptats, i l'antiga estació de tren s'ha convertit en zona de bar i punt d'informació.

Prop d'un paratge pròxim al pantà de Camarasa, el nou equipament serà inaugurat el 3 de juliol en un acte en què participarà un grup de nois i noies que s'encarregaran de descobrir les noves instal·lacions.

A l'acte d'inauguració hi assistirà el director general de Joventut de la Generalitat, Antoni Reig, l'alcalde d'Àger, Lluís Ardiaca, i el president de la Fundació Catalana de l'Esplai, Josep Gassó, que s'ha encarregat de l'adequació de l'equipament.

Font: http://www.324.cat/noticia/1788552/nogu ... e-colonies
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Sagrerenc »

Molt bona idea... però paradoxalment, si algun esplai/agrupament/escola que no sigui de Lleida hi vol anar, hi haurà d'anar amb autocar, gràcies als magnífics horaris del tren.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by gatvell »

Si es poden omplir els 44 llits, o gairebé tots, ja poden fer una circulació expressa per dur la gent i tornar-la a Lleida o La Polbla de Segur.
Crec que tothom i surtiria guanyant.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Toni »

Ecomobisostrans wrote:Amb una mica de sort quan Alemania hagi de rescatar España obligara a actualitzar les infraestructuras I a construir les vies qe facin falta...
És bonissim, Alemanya obligarà a Espanya a llençar encara més diners a les escombreries el línies tant deficitàries que fan vergonya..... crec que les coses no aniran precisament per aquí..... crec que el més probable és que sigui justament al contrari.... ni un euro per fer res i evidentment es tancarà tot allò que no sigui altament necessari... si hi ha rescat i parlant de Lleida, aposto a que no durarà gaire oberta ni aquesta línia ni en fantabulós aeroport.... no sé si la Merkel està gaire d´acord amb allò que deia el Conseller de que si l´aeroport de Valladolid no era rentable perquè ho tenia que ser el de Lleida..... boníssim argument del Conseller (si no fos per que ara seré jo qui pagarà el fantabulós i fantasmagòric aeroport).....
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Lluita1714 »

Toni wrote: És bonissim, Alemanya obligarà a Espanya a llençar encara més diners a les escombreries el línies tant deficitàries que fan vergonya..... crec que les coses no aniran precisament per aquí..... crec que el més probable és que sigui justament al contrari.... ni un euro per fer res i evidentment es tancarà tot allò que no sigui altament necessari... si hi ha rescat i parlant de Lleida, aposto a que no durarà gaire oberta ni aquesta línia ni en fantabulós aeroport.... no sé si la Merkel està gaire d´acord amb allò que deia el Conseller de que si l´aeroport de Valladolid no era rentable perquè ho tenia que ser el de Lleida..... boníssim argument del Conseller (si no fos per que ara seré jo qui pagarà el fantabulós i fantasmagòric aeroport).....
T'equivoques. Amb l'entrada a la Unió Europea (que llavors no es deia així), espanya, malgrat la mancança de recursos, després de la crisi del petroli que havia estat desastrosa per al país, va haver de renovar infraestructures, vendre's les empreses nacionals que hagin estat rentables en sectors liberalitzats, i crear un conglomerat d'empreses estatals deficitàries per ser liquidades. La Zona Franca es va reinventar, com tants polígons, es crearen noves infraestructures a tota Espanya, es dedicaren noves subvencions a la renovació industrial d'algunes zones de l'Estat, que es veurien desolades per un comerç obert i lliure que els ofegaria, per obsolets que havien quedat, es feren noves carreteres, nous ports, bases de contenidors... i això en plena crisi, és el que posava Europa per condició per ser estat membre. Amb les noves mesures de François Hollande, és molt probable que sigui així, ja que Espanya no pot viure eternament de subvencions, ha d'impulsar les exportacions i per això cal més capacitat logística... I per això es destinen fons europeus per a fer el Corredor Mediterrani entre d'altres.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Toni »

Lluita1714 wrote:
Toni wrote: És bonissim, Alemanya obligarà a Espanya a llençar encara més diners a les escombreries el línies tant deficitàries que fan vergonya..... crec que les coses no aniran precisament per aquí..... crec que el més probable és que sigui justament al contrari.... ni un euro per fer res i evidentment es tancarà tot allò que no sigui altament necessari... si hi ha rescat i parlant de Lleida, aposto a que no durarà gaire oberta ni aquesta línia ni en fantabulós aeroport.... no sé si la Merkel està gaire d´acord amb allò que deia el Conseller de que si l´aeroport de Valladolid no era rentable perquè ho tenia que ser el de Lleida..... boníssim argument del Conseller (si no fos per que ara seré jo qui pagarà el fantabulós i fantasmagòric aeroport).....
T'equivoques. Amb l'entrada a la Unió Europea (que llavors no es deia així), espanya, malgrat la mancança de recursos, després de la crisi del petroli que havia estat desastrosa per al país, va haver de renovar infraestructures, vendre's les empreses nacionals que hagin estat rentables en sectors liberalitzats, i crear un conglomerat d'empreses estatals deficitàries per ser liquidades. La Zona Franca es va reinventar, com tants polígons, es crearen noves infraestructures a tota Espanya, es dedicaren noves subvencions a la renovació industrial d'algunes zones de l'Estat, que es veurien desolades per un comerç obert i lliure que els ofegaria, per obsolets que havien quedat, es feren noves carreteres, nous ports, bases de contenidors... i això en plena crisi, és el que posava Europa per condició per ser estat membre. Amb les noves mesures de François Hollande, és molt probable que sigui així, ja que Espanya no pot viure eternament de subvencions, ha d'impulsar les exportacions i per això cal més capacitat logística... I per això es destinen fons europeus per a fer el Corredor Mediterrani entre d'altres.
Evidentment no té cap comparació el Corredor Meditarrani, imprescindible i urgent, amb la línia de la Pobla, inúltil i desastrolsament deficitària. Jo aposto a que ambdues infraestructures seguiran camins ben diferents... i més si venen els alemanys a dir què s´ha de fer....
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Lluita1714 »

No creguis. Depèn de l'enfocament que se li doni a aquesta línia. El sector horto-frutícola pot potenciar-se amb un impuls de la logística ferroviària en aquests territoris, així com el sector turístic (que és la major indústria del país, no ho oblidem). Tot i que jo dubto que ho facin, el rescat financer no significa necessàriament aturar el creixement de les infraestructures al país. Anem a una Europa completament unida, o una europa completament separada, (o unida amb nosaltres fora :roll: ), però si ens hem de fusionar, haurem de ser igual de competents, i aquí juguen les infraestructures i el transport.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Les coses al seu lloc

Post by Guigui »

Escolteu una cosa: deixeu de ficar els alemanys en el tema, perquè òbviament no llegiu premsa alemanya. Si ho féssiu, veuríeu que, tal com aquí n'hi ha no pocs que despotriquen d'Alemanya, a Alemanya qui més, qui menys ja està fart de la mandra de Grècia i d'Espanya. Tot això sense comptar que no és Alemanya, sinó la Comissió Europea qui diu què s'ha de fer. I, si seguíssiu la premsa internacional (deixeu de banda la d'aquí, que ens està pintant una situació molt més de color rosa que no ho és), també veuríeu que Brussel·les i Berlín disten molt de voler el mateix.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Lluita1714 »

Jo no he nombrat ni aquest país ni a la Merkel una sola vegada en les meves intervencions. No llegeixo la premsa alemanya, però sí, molt de tant en tant, Le Soir, Le Monde, i The Guardian, quan tinc ganes d'agafar una rabieta anti-anglesa. Trobo que ells no saben què faran, tot i que és cert que estan fins als collons de nosaltres, aquí qui més influència té és Draghi, Lagarde, o les opinions d'Obama. A França pel que sé són conscients de la necessitat de potenciar indústries per sortir de la crisi, ans al contrari que els alemanys, i cap dels dos volen saber res d'Espanya o Grècia. Ara parlen de devaluar l'Euro... aquí no han dit res, és veritat... però jo he parlat fins ara d'Europa, per tant no m'acusis de no tenir ni idea de quelcom que, certament en tinc poca, però de la qual no he parlat un segon, perquè sé que Merkel és el "poli malo" però no la que mana (ja s'ho va deixar clar fa temps Van Rompuy)
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Alemanya

Post by Guigui »

No anava per tu. Que es doni per aludit qui hagi parlat d'Alemanya en aquest context.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by França451 »

Entre alemanes y españoles, yo pregunto:

Viendo curiosidades de la línea me he quedado un poco perplejo con una cosa: según la web de FGC, si pincho en el horario de la línea me salen al día 4 servicios entre Lleida y Balaguer y SÓLO UNO en cada sentido, de Lleida hasta La Pobla.
Siempre he oído que había tres servicios al día hasta La Pobla. De hecho creo recordar que eso es lo que había.
Alguien podría hacer el favor de decirme por qué dicho recorte de horarios? Y por cierto, el de vuelta desde La pobla es una vergüenza: a las doce y pico del mediodía.
Es por ser verano o lo de tres servicios al día a La Pobla era un chiste?
PD: según ciertas páginas, la línea tiene un considerable aumento de demanda, y en un año las cifras totales ascienden a doscientos mil y pico pasajeros. Sigo sin entender por qué en este foro muchos post tienen tanta manía a la línea.

Y en cuanto a horarios, la verdad es que ya podría subir algún tren más a La Pobla, ya...
PD: como pasa en las estaciones del Directo de Madrid: que hay estaciones a hacer puñetas de los pueblos? Servicio de autobuses coordinados con el tren y con buenas frecuencias y listo. Y si tienen tarifa integrada con derecho a trasbordo, mejor.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

La lectura instrueix

Post by Guigui »

França451 wrote:Viendo curiosidades de la línea me he quedado un poco perplejo con una cosa: según la web de FGC, si pincho en el horario de la línea me salen al día 4 servicios entre Lleida y Balaguer y SÓLO UNO en cada sentido, de Lleida hasta La Pobla.
Siempre he oído que había tres servicios al día hasta La Pobla. De hecho creo recordar que eso es lo que había.
Alguien podría hacer el favor de decirme por qué dicho recorte de horarios? Y por cierto, el de vuelta desde La pobla es una vergüenza: a las doce y pico del mediodía.
Es por ser verano o lo de tres servicios al día a La Pobla era un chiste?
Si et llegissis el fil, veuries que no et caldria publicar missatges com aquest.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Toni »

No crec que parlar d´Europa o d´Alemanya o de França o del Regne Unit o del FMI sigui gaire rellevant, NINGÚ animarà al govern espanyol (ni a cap altre) per que mantingui infraestructures deficitàries que no aporten res de res. No aporten res a la ciutadania (viu molt poca gent i a més aquesta gent es podria transportar molt més ràpid, barat i millor en autobus) i molt menys aporta res a l´economia (això de mantenir oberta la línia per ficar algun tren turístic deu ser broma...). Quan es va dir allò de que s´allargaria la línia fins a Andorra molts vam tenir que aguantar el riure (eren els "meravellosos" anys del tripartit). A Europa (parlo dels països als que els va millor que a nosaltres) tenen molt clar on s´han de fer línies d´alta velocitat (molt poques i molt rentables en general), on s´han de mantenir línies convencionals (moltes i molt efectives) i on s´ha de tancar el que no serveix. Anda, a veure qui diu aquí que s´ha de tancar una línia.... ningú s´atreveix perquè els polítics saben que hi haurà protestes.... i hi haurà protestes per que la gent no és encara conscient de que la línia la paguen ELLS (i molt cara per cert). A Holanda es va voler soterrar un tram de ferrocarril i els propis ciutadans van dir que NO (allà és molt fàcil participar) i que preferien gastar-se els diners en altres coses... i això és així per que son conscients del que valen les coses i de que son ells els que les pagaran. Aquí encara ens falta molt per aprendre.... Ja ho vaig dir i ho repeteixo: si algú preguntés als veïns del Pallars si volen tenir la línia oberta o disposar dels diners per fer altres coses (varis millions d´euros anuals líquids), ja veuriem si es mantenia la línia oberta... el que passa és que volen la línia oberta i a més volen la resta dels serveis... ells es pensen que ja pagarà un altre, l´Estat o la Generalitat, això els és igual, son dues coses que de fet no saben què son.... no s´adonen que son ELLS.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Lluita1714 »

Toni, s'ha demostrat que la gent ara agafa menys els serveis d'autobús que no pas el ferrocarril quan tenia millors freqüències. El ferrocarril ofereix evitar el trànsit per carretera, tenir velocitats mitjanes més altes i menor consum. El problema és que acostumem a que un tren l'hem d'entendre com dos o més cotxes. Un tren pot ser tan petit com calgui ajustant-se a la demanda, per la mateixa raó que a la Diagonal els autobusos són dobles i a Corbera els autobusos són furgonetes. La infraestructura ferroviària (per cert, nova), permet un menor consum per passatger respecte a l'autobús, gràcies al manteniment d'una velocitat més constant, trajectes més llargs entre parades, i una menor fricció.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Poti-poti d'arguments

Post by Guigui »

Estimat Toni: estàs barrejant les "xurres" amb les "merines", ficant-me en un sac la línia de la Pobla tal com està ara, la seva extensió a Andorra, línies d'alta velocitat, soterraments i clausures de línies a Europa. Per deixar de banda la més "xurra": que el pla espanyol d'AV és un despropòsit, a hores d'ara ho reconeix tothom menys l'amo del totxo i els centralistes mesetaris recalcitrants; per tant, tema tancat. Barrejar soterraments i clausures de línies és demagògic, quan no argumentativament caòtic, i també a Europa: molt bé que a Holanda la gent no vulgui soterraments, però ves a qualsevol país i digues què pensen de la clausura de línies secundàries. I, finalment, l'esperpèntica ampliació a Andorra pel Coll de Cantó (túnels quilomètrics per cobrir relativament poca població) no té res a veure amb el manteniment de la línia. Que, per cert, i ja t'ho han dit, l'autobús triga més que el tren i n'han abaixat el preu amb calçador, perquè les concessionàries també han de viure, és clar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Sky »

Bioesfera demana usar la línia de la Pobla per transportar mercaderies

En horari nocturn, quan no interfereixi amb el trànsit de passatgers

http://www.segre.com/comarques/detall-c ... rcaderies/

^ No he trobat la notícia a cap web obert.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”