Page 87 of 170
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Tuesday 14/06/2016 14:56
by Miquel
wefer wrote:Doncs home, si és una cosa habitual efectivament ja s'ho podrien currar una miqueta més que no pas el nyap del paperet enganxat amb cinta adhesiva.
Per cert, és una demostració més de que la xarxa quadriculada que havia de servir tota la ciutat per igual creant efecte malla, etc, etc... no funciona com a tal i com és lògic continua havent-hi zones amb més demanda i altres amb menys.
Posar més busos en zones on de manera puntual hi ha més demanda de l'habitual no es pas cap novetat de la NXB. Altre cosa es que ara hi hagi un servei explícit amb cartelleria i tot del servei parcial. Abans portaven uns busos i et deien un "hasta aquí" i prou.
Retolació
Posted: Tuesday 14/06/2016 14:58
by Guigui
El tema de la retolació potinera es podria solucionar programant els BKB de forma corresponent, i acabant d'una vegada amb l'absurditat d'indicar-hi la procedència, que no serveix per a res sinó per a confondre els inadvertits.
Re: Retolació
Posted: Tuesday 14/06/2016 15:40
by Sagrerenc
Guigui wrote:El tema de la retolació potinera es podria solucionar programant els BKB de forma corresponent, i acabant d'una vegada amb l'absurditat d'indicar-hi la procedència, que no serveix per a res sinó per a confondre els inadvertits.
A Paris els serveis parcials d'autobus porten el numero sobre fons de color triangular en comptes de rectangular. En els BKB laterals s'hi indica
Service Partiel.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Tuesday 14/06/2016 15:47
by Don Ramón
wefer wrote:Doncs home, si és una cosa habitual efectivament ja s'ho podrien currar una miqueta més que no pas el nyap del paperet enganxat amb cinta adhesiva.
Per cert, és una demostració més de que la xarxa quadriculada que havia de servir tota la ciutat per igual creant efecte malla, etc, etc... no funciona com a tal i com és lògic continua havent-hi zones amb més demanda i altres amb menys.
Considerant que es un reforç específic per la temporada de l'estiu, l'unica alternativa seria tenir aquell servei més reforçat to l'any, i aixó tampoc tindria sentit. Abans de la conversió del 17 en V15 ja es reforçaba a l'estiu, només que es reforçaba la línia sencera, la qual cosa no tenia gaire sentit doncs a la part superior la freqüencia era massa i anaven els articulats quasi buits fins arribar al centre. No entenc que te a veure la NXB amb aquesta situació.
BkB parcials
Posted: Wednesday 15/06/2016 22:44
by Javi M
Guigui wrote:El tema de la retolació potinera es podria solucionar programant els BKB de forma corresponent, i acabant d'una vegada amb l'absurditat d'indicar-hi la procedència, que no serveix per a res sinó per a confondre els inadvertits.
Jo he vist els parcials de la D20 amb la indicació corresponent.
Aquí ho vaig explicar, abans de saber que això era habitual.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 08/07/2016 22:10
by Adolescent barceloní
Vaig llegir que s'aixecava la prohibició per enllaçar diaris, així que aquí va un:
Craywinckel: La calle de los siete autobuses
Vecinos de esta calle de Sarrià-Sant Gervasi denuncian las molestias de un área de intercambio de autobuses
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... da-5255132
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 08/07/2016 22:33
by Miquel
Adolescent barceloní wrote:Vaig llegir que s'aixecava la prohibició per enllaçar diaris, així que aquí va un:
Craywinckel: La calle de los siete autobuses
Vecinos de esta calle de Sarrià-Sant Gervasi denuncian las molestias de un área de intercambio de autobuses
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... da-5255132
Sense comentaris, així ens va
Nimby elevat a la potència
Posted: Friday 08/07/2016 22:57
by Guigui
Ostres, l'autobús que "destorba" el trànsit privat, per a portar els nens al cole. Em cauen les llàgrimes, tu!
Imagineu-vos què passaria si fos un tramvia. Alçarien barricades! Ah calla, que tampoc deixen passar els cotxes...
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Monday 11/07/2016 20:01
by wefer
Miquel wrote:Vecinos de esta calle de Sarrià-Sant Gervasi denuncian las molestias de un área de intercambio de autobuses
Zona rica de Barcelona. Aquells que voten CiU i PP, que "baixen" a BCN sempre en transport privat perquè "la plebe" fa pudor i no poden consentir barrejar-s'hi. Els mateixos que s'oposen al tramvia perquè molesta als seus cotxes.
De què us estranyeu?
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Wednesday 13/07/2016 2:22
by Don Ramón
Siguiendo con el culebrón de Craywinckel, El Periódico se suma directamente a la queja con artículo vacío de contenido que no es más que un altavoz para las quejas personales de su autor y ataques gratuitos a la alcaldesa por UNA MEDIDA HEREDADA DEL ALCALDE ANTERIOR. Estos son los periodistas que luego se erigen como elemento fundamental para el funcionamiento de la democracia. ¡JA! os digo, ¡JA!
Perdon por el topicazo pero ¡Así está el país!
Pues sí, yo vivo en Craywinckel, como Jordi Carbonell
Hay quien dice que si algún miembro de la familia de Ada Colau viviese del comercio ciudadano, el ‘top manta’ haría ya semanas que hubiese desaparecido. Los hay que piensan que si algún familiar de la alcaldesa viviese en la calle Craywinckel hubiera sido imposible que TMB instalase una parada (la llaman ‘área de intercambio’) en la que conviven hasta siete líneas de autobuses.
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... ll-5260262
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Wednesday 13/07/2016 8:03
by Adolescent barceloní
Sense comentaris...
Percepcions
Posted: Wednesday 13/07/2016 8:37
by Guigui
Aquesta gent i jo devem viure en mons diferents. El carrer Craywinckel em cau força a prop de casa, i de ple a la zona on faig les compres de primera necessitat (tot i que no diàries). Doncs bé, mai, mai, mai m'hi he trobat amb aquestes suposades aglomeracions, sigui el dia que sigui i l'hora que sigui.
Diria que a més d'algú li molesta que el comptaquilòmetres no li pugui marcar els 50 reglamentaris a tot arreu (i que, com a tal, ja li deuen semblar massa poc).
Re: Percepcions
Posted: Friday 15/07/2016 20:24
by Renfe451
Guigui wrote:Aquesta gent i jo devem viure en mons diferents. El carrer Craywinckel em cau força a prop de casa, i de ple a la zona on faig les compres de primera necessitat (tot i que no diàries). Doncs bé, mai, mai, mai m'hi he trobat amb aquestes suposades aglomeracions, sigui el dia que sigui i l'hora que sigui.
Diria que a més d'algú li molesta que el comptaquilòmetres no li pugui marcar els 50 reglamentaris a tot arreu (i que, com a tal, ja li deuen semblar massa poc).
Jo vaig estar també vivint força anys per la mateixa zona, i jo tampoc m'he trobat mai amb aquestes aglomeracions que comenten. Ara fa un parell de setmanes per Craywinckel, tampoc vaig veure cap aglomeració, i això que era la hora punta de la tarda...
Nimbyisme, com sempre...
Re: De la web del Sindicat Actub
Posted: Saturday 16/07/2016 18:20
by foronda 141
15 JUL 2016 17:16
INFORMACIÓN DE LA COMISIÓN PERMANENTE DEL 14 DE JULIO NOVA XARXA FASE V
Se nos ha informado de la implantación de la 5ª fase de la nova xarxa de bus (NXB-5), que consta de 11 nuevas líneas que se añadirán a las 16 ya existentes, para formar un total de 27 líneas de alta capacidad, que sumadas al resto de líneas, sumarían un total de alrededor de 90 líneas de bus, en total.
La 5ª fase consta de una línea Horizontal, H-2, 9 Verticales, V-1, 5, 9,19, 23, 25, 29, 31, y 33, y una Diagonal, D-40.
Se nos informa de la consolidación de líneas de Nova Xarxa existentes, que además han obtenido aumento de pasaje, siendo los siguientes datos la cantidad de pasajeros que se desplazan por día en estas 16 líneas ya implantadas;
H-4 28.277
H-6 31.319
H-8 27.871
H-10 22.575
H-12 26.243
H-14 6.046
H-16 20.146
V-3 16.695
V-7 13.357
V-11 10.307
V-13 14.466
V-15 20.788
V-17 14.330
V-21 16.314
V-27 13.141
D-20 22.707
Datos recogidos el 18/05/16, en el total de autobuses de cada línea, haciendo un total de unos 305.582 pasajeros los clientes totales diarios, que utilizan la Nova Xarxa.
Se nos recuerda que la V-13 el próximo 19 de julio alarga su recorrido hasta Plaza Palacio, además la implantación de la 5º fase, posiblemente vendrá acompañada de diversos cambios para optimizar las nuevas líneas, así como las ya existentes para que resulten más atractivas a la hora de captar usuarios, la H-8 y la H-10, bajarían un eje y pasarían a circular la H-8 por Trav. de les Corts, y Avda. Madrid, que pasarían a tener un sentido único de circulación, y la H-10 circularía por un nuevo carril bus creado en un tramo de la calle Aragón, la H-6 pasaría a circular por Ronda Guinardó, en vez de Virgen de Montserrat, la V-15 y V-17 intercambiarían su recorrido en la zona alta, la 39 y la V-27 modificarían parte de su recorrido así como la 22 que pasaría por el Carmelo, además la creación de la D-40, que iría de Plza. España a Roquetes, conllevaría la supresión de la línea 32 y la modificación parcial de la 27 que acabaría en Estación de Sants.
En resumen, debemos mentalizarnos de que la 5ª fase de Nova Xarxa, nos va a acarrear, tanto a los trabajadores como a los usuarios, numerosos cambios, que en un principio nos causarán molestias y quebraderos de cabeza, según la empresa están hechos con estudios que pretender captar un mayor número de usuarios, aunque entendemos que inicialmente no nos gusten los cambios ni a nosotros ni al pasaje.
EN CONSTRUCCIÓ LA PRIMERA ESTACIÓ DE RECÀRREGA PER A AUTOBUSOS ELÈCTRICS
El dia 22 de juliol, està previst que s’entregui al districte de Sants-Montjuïc una estació de recàrrega d'electricitat per a autobusos, la primera de les dues que tindrà Barcelona aquest any.
L'estació de càrrega ràpida que utilitzaran els dos autobusos Solaris 100% elèctrics equipats amb pantògraf, inclosos dins del programa de proves del projecte europeu ZeEUS, ja s'està construint al barri de la Marina del Prat Vermell. L'obra l'executa Endesa, integrant com TMB del grup local de participants en el projecte.
Els treballs, que s'allargaran fins a finals de juliol, consisteixen en l'obra civil per a la instal·lació d'un centre de transformació prefabricat sota terra al carrer Cisell, al costat de la plaça del Nou, on té la parada terminal la línia H16. En superfície s'instal·larà el punt de recàrrega de tipus conductiu, en forma de bàcul, en què s'encaixarà el pantògraf retràctil de l'autobús, i al voltant s'obriran rases per canalitzar el cablejat de potència i de comunicacions, amb afectació temporal i parcial a l'espai públic del carrer Cisell, entre la plaça del Nou i el passeig de la Zona Franca.
L'estació de recàrrega permetrà que per primera vegada circulin a Barcelona autobusos elèctrics articulats en una línia regular amb passatgers, en aquest cas la H16 de la nova xarxa de bus, previsiblement el segon semestre d'aquest any, després de fer les proves corresponents. Es tracta dels dos articulats Solaris Urbino de 18 metres ja entregats pel fabricant a TMB i que estan equipats per a la càrrega lenta a la cotxera i per a la càrrega ràpida o d'oportunitat al carrer, aprofitant els temps de regulació entre els trajectes d'anada i tornada.
La segona estació, al Fòrum
De fet el projecte inclou la construcció d'una segona estació de recàrrega, amb característiques semblants, a l'altra parada terminal de la H16, a la zona del Fòrum, que TMB executarà els pròxims mesos.
El Solaris Urbino està dissenyat perquè en 5 minuts ompli el 70% de la capacitat d'emmagatzemament d'energia. D'aquesta manera, el cotxe pot mantenir una bona operativitat amb unes bateries de dimensions més reduïdes i de menys pes, cosa que n'afavoreix l'eficiència.
L'experimentació a Barcelona amb aquests autobusos elèctrics de gran capacitat s'inclou dins del projecte ZeEUS (Zero Emission Urban Bus System, o sistema d'autobusos urbans d'emissions zero), finançat per la Unió Europea i coordinat per la UITP, que consisteix en una bateria de proves intensives amb autobusos elèctrics o híbrids endollables d'última generació que tenen lloc en vuit ciutats diferents, per donar un impuls decisiu a la recerca i la innovació en tecnologies netes aplicables al transport públic.
RENOVACIÓN DE FLOTA:
Está previsto que se entreguen antes de final de año, 40 autobuses articulados híbridos,10 estándar híbridos,10 estándar de gas, además de 10 nuevos buses para el turístico, por lo que se pretende aumentar la proporción de autobuses articulados con respecto al estándar.
BICICLETAS POR EL CARRIL BUS:
Lamentablemente el ayuntamiento de Barcelona pretende que las bicicletas puedan circular por el carril bus en los tramos donde esté delimitado a 30Km/h,
hemos expresado nuestra disconformidad así como advertido a la empresa del riesgo y peligro de accidentes que esta medida supondría, así como el aumento de la velocidad comercial que sufriríamos, con la consiguiente dificultad para cumplir con los horarios, y los constantes enfrentamientos que pudiéramos sufrir, por su parte la empresa nos ha comunicado también su total desacuerdo con la medida, informándonos que ya ha presentado alegaciones y estudios para que den marcha atrás a esta decisión.
Seguiremos informando más detalladamente la semana que viene tras la comisión de explotación prevista.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Saturday 16/07/2016 18:36
by premixero
Por fin noticias de la nueva fase, parece que al final se hara de golpe, menos la famosa D30 que a quedado por lo que se ve definitivamente descartada a cambio del tranvia (aunque mientras este se pone en marcha si que bien se podria poner a funcionar).
falta saber la fecha aproximada de puesta en funcionamiento.....quiza enero?
en cuanto a los cambios, el de la V13 esta muy bien, los demas de momento no puedo opinar ya que habria que ir mirando sobre el mapa si son o no beneficiosos, pues supongo por lo que se ve por encima estan buscando rutas mas rapidas.
Lo de las bicis por el carril bus coincido que es un peligro tal y como esta el trafico y como suelen ir los ciclistas ademas de poder entorpecer a los autobuses.
Re: De la web del Sindicat Actub
Posted: Sunday 17/07/2016 0:40
by Don Ramón
foronda 141 wrote:
En resumen, debemos mentalizarnos de que la 5ª fase de Nova Xarxa, nos va a acarrear, tanto a los trabajadores como a los usuarios, numerosos cambios, que en un principio nos causarán molestias y quebraderos de cabeza, según la empresa están hechos con estudios que pretender captar un mayor número de usuarios, aunque entendemos que inicialmente no nos gusten los cambios ni a nosotros ni al pasaje.
Patético.
Re: De la web del Sindicat Actub
Posted: Sunday 17/07/2016 1:59
by sag470
foronda 141 wrote:Se nos recuerda que la V-13 el próximo 19 de julio alarga su recorrido hasta Plaza Palacio, además la implantación de la 5º fase, posiblemente vendrá acompañada de diversos cambios para optimizar las nuevas líneas, así como las ya existentes para que resulten más atractivas a la hora de captar usuarios, la H-8 y la H-10, bajarían un eje y pasarían a circular la H-8 por Trav. de les Corts, y Avda. Madrid, que pasarían a tener un sentido único de circulación, y la H-10 circularía por un nuevo carril bus creado en un tramo de la calle Aragón, la H-6 pasaría a circular por Ronda Guinardó, en vez de Virgen de Montserrat, la V-15 y V-17 intercambiarían su recorrido en la zona alta, la 39 y la V-27 modificarían parte de su recorrido así como la 22 que pasaría por el Carmelo, además la creación de la D-40, que iría de Plza. España a Roquetes, conllevaría la supresión de la línea 32 y la modificación parcial de la 27 que acabaría en Estación de Sants.
Felicitar por la H6 por la rda.Guinardó. Ganará mucha rapidez. Esperemos que refuercen av.V.Montserrat. Lo de las V15, V17 y 22 ya lo podrian hacer desde el principio. Van a recuperar la 28 como 22. El miedo da como va a organizar Alfonso Comin para tanto bus (V15, V17, futura V19, H4 y H2). Esperemos que repartar los terminales entre Kennedy y Alfons Comin.
Re: De la web del Sindicat Actub
Posted: Sunday 17/07/2016 14:31
by Renfe451
Jo sóc usuari habitual de la 32... si transformen la línia a aquesta D40, es mantindrà el recorregut actual de la 32?
Segona, sobre el trasllat de l'H6 de Verge de Montserrat a Guinardó, potser es guanya en rapidesa i regularitat, però hi haurà gent que no li agradarà gens el canvi, sobretot gent gran, que haurà de caminar una mica, ja que la Rda. Guinardó es troba a sota de Verge de Montserrat. Hi haurà crítiques segur...
Re: De la web del Sindicat Actub
Posted: Sunday 17/07/2016 15:15
by Miquel
Renfe451 wrote:Jo sóc usuari habitual de la 32... si transformen la línia a aquesta D40, es mantindrà el recorregut actual de la 32?
Segona, sobre el trasllat de l'H6 de Verge de Montserrat a Guinardó, potser es guanya en rapidesa i regularitat, però hi haurà gent que no li agradarà gens el canvi, sobretot gent gran, que haurà de caminar una mica, ja que la Rda. Guinardó es troba a sota de Verge de Montserrat. Hi haurà crítiques segur...
Sobre la D40, suposo que mantindrà el recorregut, prolongant-la a Plaça Espanya agafant l'actual recorregut del 27, i aquest darrer quedaria limitat a Sants, a l'actual terminal del 32.
Suposo que caldrà veure el tram final, si continua per Via Júlia o conserva el recorregut actual fins Roquetes.
Sobre les crítiques, òbviament en sortiran, doncs els que els hi treuen el bus de la porta de casa s'emprenyaran i per tant es queixaran, i els que els hi posen la parada al davant, callaran. Realment mai ningú estarà content.
En tot cas, si l'H6 guanya velocitat per Ronda Guinardó, doncs benvinguda sigui! El motiu del canvi suposo que serà la D40, ja que aquesta segurament continuarà passant per Verge de Montserrat.
Sobre l'ampliació del V13, a no ser que el terminal de Drassanes toqui molt la pera, no li veig gaire sentit al canvi, doncs realment està duplicant per complet el recorregut del 59 entre el nou terminal i Universitat. I ja no es per duplicar, entenc que la línia es queda a mig camí de llocs concrets per l'usuari si el que vol es continuar el viatge, com a mínim si calia continuar jo hagués anat a Ciutadella.
I la 59 per si sola ja te una freqüència de 8 minuts als feiners, que no està pas malament, per no dir que a Drassanes es pot fer enllaç amb la D50, i fins i tot a l'entorn de Catalunya amb la V15.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 17/07/2016 16:19
by premixero
No creo que el final de drassanes toque "mucho la pera", yo creo que lo que la tocaba era la vuelta que hacia con la rotonda de final del paralelo y la rotonda de colon con el follon de trafico que ambas tienen casi a cualquier hora, ademas de que a parte del tiempo que se pierde en esa zona no se consigue ningun viajero. Casi con el mismo tiempo el bus llega hasta el pla de palau y aqui si que puede coger algo de pasaje, lo que no entiendo es que en vez de quedarse en el pla, el bus da toda la vuelta con lo que aqui si que se pierde tiempo por el trafico/semafaros de la zona, aunque a la vez se acerca un poco mas hasta el paseo, en cuanto a acercarla a la estacion de francia, mas o menos estariamos en la misma situacion que se dara con el nuevo recorrido.
en cuanto a dupicidad de recorridos, pues si, pero en un bus eso es relativo teniendo en cuenta que van a lugares diferentes. Y en este caso creo que el cambio es bueno por lo dicho anteriormente.
Por lo que se dice de las criticas, estoy con lo que dices Miquel, todo ira segun leafecte a cada uno, unos se enfadaran porque tendran que andar o hacer transbordo y otros muy contentos poque esatran mas cerca......luego al final llega la constumbre y la rutina que lo normaliza todo, y para acabar debe estar TMB revisando el funcionamiento de dichas lineas y afinarlas si es necesario, nada es inmovil y para siempre.