Page 88 of 150

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Thursday 31/03/2016 21:07
by Carlos González
Tinc una petita proposta pensada, no sé, però sempre he pensat que la B-V tenia que tenir una nova línia, que faci el recorregut de Les Planes fins a Pl. Catalunya, i que s'anomesi L12 la línia

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Thursday 31/03/2016 21:21
by Don Ramón
Carlos González wrote:Tinc una petita proposta pensada, no sé, però sempre he pensat que la B-V tenia que tenir una nova línia, que faci el recorregut de Les Planes fins a Pl. Catalunya, i que s'anomesi L12 la línia
Pa que si ya tenemos una?

Can you repeat the question?

Posted: Thursday 31/03/2016 21:43
by Carlos González
Don Ramón wrote: Pa que si ya tenemos una?
No lo he entendido, ¿qué quieres decir con eso?

Re: Can you repeat the question?

Posted: Thursday 31/03/2016 23:48
by Don Ramón
Carlos González wrote:
Don Ramón wrote: Pa que si ya tenemos una?
No lo he entendido, ¿qué quieres decir con eso?
Ya hay una línea de tren de Les Planes hasta Pl. Catalunya, para que quieres hacer otra?

Re: Can you repeat the question?

Posted: Friday 01/04/2016 0:05
by oriolp13
Don Ramón wrote:
Carlos González wrote:
Don Ramón wrote: Pa que si ya tenemos una?
No lo he entendido, ¿qué quieres decir con eso?
Ya hay una línea de tren de Les Planes hasta Pl. Catalunya, para que quieres hacer otra?
Jo imagino que ell es refereix a quadruplicar les vies, podent crear així trens semidirectes reals (ja que moltes vegades els S1/2 acaben anat darrere dels L6/S5/S55 i per tant el guany de temps és mínim.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 01/04/2016 0:16
by Don Ramón
Si es treuen les circulacions de l'L6 i les S5/S55, deixant només l'L7, hi poden haver al menys de 20 trens/hora en les línies suburbanes (+10 de l'L7 son 30 cada hora = 1 tren cada 2 minuts como ara). Aixó vol dir un tren cada 3 minuts fins a Sant Cugat. Per les estacions ateses només per els L6 i S5/S55 hi veig aquestes opcions:

1) alternar parades per S1 i S2: S1 para a totes entre Pl. Cat i Peu funicular, després sense parada fins Valldoreix, els S2 parada només a Muntaner entre Gràcia i Sarria, i a totes entre Sarrià i Valldoreix. L6 com a llançadera Sarria-Reina Elisenda.
2) chapar les tres parades urbanes sense parada dels suburbans.

La meva opció en canvi seria, i ja ho vaig proposar en un altre moment:
3) Deixar sense servei les estacions sense parada de suburbans, també Muntaner, suprimir llençadora i deixar sense servei comercial Reina Elisenda. A canvi línia de Tramvia Pl. Catalunya-Pg. de Gràcia-Diagonal-Via Augusta-Reina Elisenda-(Pedralbes-Sant Joan de Deu-Esplugues).

El projecte vigent en l'actualitat es de retallar només l'L6 a ser una llençadora Sarria-R. Elisenda, per augmentar freqüencies de línies suburbanes (suposo que ficant-hi S5/S55 enlloc dels L6, per atendre les parades on no paren els S1 i S2). De fet en línia amb aixó es preveu suprimir una via a Sarrià i poder ampliar andanes per S1 i S2, a canvi deixant només una via per l'L6 retallada.
No em sembla un projecte dolent, pèro crec que la meva opció es una opció més definitiva: túnel només per serveis suburbans ràpids (a més d'L7 entre Pl. Cat i Gràcia), tramvia enlloc de les línies urbanes (millor cobertura a canvi d'una mica menys velocitat comercial) i per aportació a les estacions suburbanes.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Sunday 03/04/2016 12:39
by Lluis
robertotlh wrote:
Lluis wrote:Em ronda pel cap una proposta de fer entrar la LAV Barcelona-Madrid pel Vallès. No seria molt complicat ni tampoc excessivament car. A l'alçada de Castellbisbal, la LAV es desviaria del seu recorregut actual (Llobregat) per anar cap al Vallès per una nova plataforma.

El recorregut seria de Castellbisbal fins a Sant Cugat, on es faria una estació entre Volpelleres FGC i St.Cugat Renfe per a serveis Avant i serveis AV sense parada a Barcelona, i d'allí directe a Sagrera TAV per nou "túnel de Montcada". Bypass de Barcelona entre St. Cugat i Mollet per les vies actuals de la R8.

L'actual LAV entre Castellbisbal i Sagrera quedaria lliure per a serveis convencionals (canvi d'ample a ibèric i connexió a Castellbisbal amb la línia de Vilafranca). Llavors, a la sortida sud de Sagrera només caldria intercanviar els recorreguts de les línies de Granollers, Mataró i la LAV. LAV terminal a Estació de França, línia Granollers pel túnel de Mallorca, i línia de Mataró pel túnel d'Aragó.
M'agrada molt la idea, seria la tan necessària quadriplicació de via fins el Prat.

Jo en el seu moment també vaig pensar una alternativa que seria túnel de Passeig de Gràcia pel TAV, deixant com a vies UIC de la 9 a la 14, túnel per Pça Catalunya per a R2, R3 (salt de moltó al extrem sud de Sants i després ramal d'aigues) i Regionals i nou túnel d'Aragó per a la resta de línies amb salt de moltó per enllaçar amb el túnel de meridiana.

Hauria estat molt més econòmic que no pas el cipostio que van muntar a Bellvitge amb les consequències que tot coneixem. A part, gran part de la feina de la reconfiguració de rodalies prevista al pla de rodalies per fer les línies costa-costa interior-interior ja estaria feta.
Bé, el cipostio, com dius tu, ja està fet :) . El que intento amb la proposta és aprofitar els tres túnels per a serveis convencionals, sobretot amb la vist posada a regionals. De la teva proposta, si bé els rodalies queden molt ben reconfigurats, la línia de Vilanova queda bastant saturada (R1+R4+tots els regionals sud+aeroport).

Jo el que proposo és que part dels regionals/MD sud vagin per la línia de Vilafranca amb el mateix temps de viatge i menys saturació gràcies al ramal LAV-llobregat readaptat a ibèric-3kV.

L'esquema de rodalies queda distribuit en tres túnels amb tràfics independents. El de Plaça Catalunya per a la Catalunya interior: R3 Vic, R4 Manresa i R7 Martorell/Igualada (en un futur). El d'Aragó per la línia de la costa: R1 + aeroport. I el de Provença-Mallorca per la línia pre-litoral: R2.

La línia pre-litoral (o interior-interior) passa a ser una línia "ràpida" on haurien de ser possibles velocitats effectives de 160km/h en tot el seu recorregut. A més en estar molt poc saturada per serveis rodalies (R2 i R7/R8 només entre Castellbisbal i Martorell i entre Mollet i Granollers) deixa molt d'espai per a serveis regionals express i MD molt més fiables. Sobretot dessaturant la línia de Vilanova.

L'esquema de regionals quedaria: Per Plaça Catalunya R3,R12. Per Aragó es podrien mantindre R13,R14,R15, RG1 i per què no RT1 com a R1-SVC allargats (és a dir, pel litoral). I per Provença-Mallorca R11,R16 on el servei RT2 quedaria absorbit dins de la R16, semblant als regionals purs de la R11 (és a dir pel pre-litoral). A més, per la línia pre-litoral també hi anirien els serveis MD, tant de Girona/Figueres, de Reus, de Tortosa (per la nova variant Vandellòs-Vilaseca), del País Valencià i fins i tot de Lleida per Igualada, així com Talgos LD. Fins i tot hi hauria la possibilitat de MD passants per Barcelona, per exemple, Reus-Tarragona-Barcelona-Girona.

Buff, m'enrotllo com una persiana. Ja direu que us sembla :riure

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Sunday 03/04/2016 15:39
by Don Ramón
No me parece mala idea de salida. Una pega que le veo es que no me gusta la idea de sacar los regionales de la línea de Vilanova. Aún usando el ramal de la LAV, 160km/h es lo que hacen ahora, solo que se les suma un gran rodeo. Y claro, para los servicios de cercanías de la línea prelitoral no veo necesaria que haya otra salida aparte de la R4S actual. El reaprovechamiento de la LAV lo veo útil únicamente entre El Prat y el túnel urbano. Aparte, llevar el AVE a la Estación de Francia no sé, ya para eso que se quede en La Sagrera. Cierto que EdF está en plena zona turística... pero esque tampoco llegan tantos turistas en tren, vienen más en avión.

En caso de querer aprovechar el túnel de la LAV para servicios convencionales yo lo que hubiera visto mejor sería dejar Sants como terminal de AVE, y los trenes hacia el norte que salgan por el mismo ramal que para ir a Zaragoza, y luego cojan por el Vallès para rodear Barcelona. Es decir, el mismo concepto de cul-de-sac que tu sugieres, pero por el lado sur. Conjuntamente con esto, se podría reducir el número de vías en Sants a 6 por decir algo, y el resto todo para AVE. En cambio, en La Sagrera solo la nave superior que va a ser para AVE, hacerla para trenes convencionales, y no hacer la nave inferior. Creo que ahora ya sería tarde para que tuviera mucho sentido dejar de hacer esa nave.
El problema con esto sería que faltan vías entre Sants y La Torrassa: de Torrassa a Castelldefels cuadruplicar es posible, pero luego esas cuatro vías se tendrían que reducir a dos para la entrada a Sants, y ya pasado Sants se volvería a distribuir todo en los tres túneles. Visto lo cual, tampoco tiene tantísimo sentido hacer todo este paripé para quedarnos con otro cuello de botella.

La propuesta más reciente que hice sobre la red convencional, tocando más de pies a tierra, se basa fundamentalmente en el cruce de La Torrassa, cuadriplicación Torrassa-Castelldefels, y en usar EdF como terminal para todos los regionales del sur y del norte (tal vez exceptuar R3 y R12). Es en realidad un esquema más ampliado de los proyectos vigentes. La disposición sería esta:
La cuadriplicación entre Castelldefels y Torrassa a la llegada a Torrassa se reparte en las dos entradas hacia Sants: Los regionales/rápidos se pasan a la entrada compartida con la línea prelitoral (que no tiene tanto tráfico) que ahora cogen el túnel de Aragó, y desde ahí los regionales pueden desviarse a EdF. Los cercanías, los de la costa y los de la R4, entran por el otro acceso a Sants, y de ahí siguen a Pl. Catalunya y Arc de Triomf, luego los cercanías de la costa van a Sant Adrià etc., y los R4 siguen con su itinerario tradicional. La R3 seguiría partiendo de l'Hospitalet, para ahora ir a coger el túnel de Aragó, y acceden a la R3 por el ramal de les Aigues. Los regionales del norte parten de EdF, pasan por El Clot, y luego siguen con su itinerario tradicional. Harían falta algunos saltos de carnero para agilizar las entradas a EdF, cosa que me parecería que se justifica porque permite aprovechar mucho más EdF y su acceso con vía triple.

Quedarían las líneas:
R1, la costa-costa, por el túnel de Pl. Catalunya
R2, línea prelitoral, por túnel de Aragó
R3 por túnel de Aragó
R4 por túnel de Pl. Catalunya

La cuadriplicación entre Torrassa y Castelldefels tendría sentido porque luego ese tráfico se repartiría entre las dos entradas a Sants. EdF quedaría bien aprovechada para absorber tráficos que además dejan de solaparse (ahora mismo los regionales se pisan entre Pg. de Gràcia y Sants, eso significa el doble de surcos para el mismo tráfico) y se mantiene el proyecto actual de cruzar las líneas en La Torrassa para formar las líneas de la costa y prelitoral. Los tráficos de regionales quedarían centralizados en EdF, mientras que los regionales del sur pasarían por Sants, y los del norte por La Sagrera, de forma que todos los regionales enlazan también con AVE en una u otra estación. En EdF se pueden coordinar horarios al estilo Suizo: llega un regional de cada lado a la vez, y a los pocos minutos salen otra vez, así viniendo de cualquiera de los lados puedes cambiar rápidamente entre regionales en EdF.

El cálculo de circulaciones por hora en cada tramo sería (calculando todo a la alta pensando en hora punta y R3 desdoblada, podrían acabar siendo incluso menos):
Entre Castefa y Torrassa: 10 R1, 6 R4, 4 REG
De Torrassa hasta túnel Pl. Catalunya: 10 R1, 6 R4 (total 16 trenes, menos que ahora, y una cifra asumible)
De Torrassa hasta túnel Aragó: 8 R2, 4 R3, 4 REG-sur (también total 16 trenes)
Desde bifurcación Aragó (acceso a EdF) hasta Clot: 8 R2, 4 R3
Desde Clot hasta bif. Aigües: 8 R2, 4 R3, 4 REG-norte

Por líneas tendríamos de tope: 10 circulaciones de la costa (al menos hasta Castelldefels); 8 circulaciones prelitorales, 6 circulaciones R4, 4 circulaciones de R3, y cuatro regionales por hora en cada sentido (que además sirven de semidirectos que complementan a los cercanías).

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Sunday 03/04/2016 17:22
by Lluis
Don Ramón wrote:No me parece mala idea de salida. Una pega que le veo es que no me gusta la idea de sacar los regionales de la línea de Vilanova. Aún usando el ramal de la LAV, 160km/h es lo que hacen ahora, solo que se les suma un gran rodeo. Y claro, para los servicios de cercanías de la línea prelitoral no veo necesaria que haya otra salida aparte de la R4S actual. El reaprovechamiento de la LAV lo veo útil únicamente entre El Prat y el túnel urbano. Aparte, llevar el AVE a la Estación de Francia no sé, ya para eso que se quede en La Sagrera. Cierto que EdF está en plena zona turística... pero esque tampoco llegan tantos turistas en tren, vienen más en avión.

En caso de querer aprovechar el túnel de la LAV para servicios convencionales yo lo que hubiera visto mejor sería dejar Sants como terminal de AVE, y los trenes hacia el norte que salgan por el mismo ramal que para ir a Zaragoza, y luego cojan por el Vallès para rodear Barcelona. Es decir, el mismo concepto de cul-de-sac que tu sugieres, pero por el lado sur. Conjuntamente con esto, se podría reducir el número de vías en Sants a 6 por decir algo, y el resto todo para AVE. En cambio, en La Sagrera solo la nave superior que va a ser para AVE, hacerla para trenes convencionales, y no hacer la nave inferior. Creo que ahora ya sería tarde para que tuviera mucho sentido dejar de hacer esa nave.
El problema con esto sería que faltan vías entre Sants y La Torrassa: de Torrassa a Castelldefels cuadruplicar es posible, pero luego esas cuatro vías se tendrían que reducir a dos para la entrada a Sants, y ya pasado Sants se volvería a distribuir todo en los tres túneles. Visto lo cual, tampoco tiene tantísimo sentido hacer todo este paripé para quedarnos con otro cuello de botella.

La propuesta más reciente que hice sobre la red convencional, tocando más de pies a tierra, se basa fundamentalmente en el cruce de La Torrassa, cuadriplicación Torrassa-Castelldefels, y en usar EdF como terminal para todos los regionales del sur y del norte (tal vez exceptuar R3 y R12). Es en realidad un esquema más ampliado de los proyectos vigentes. La disposición sería esta:
La cuadriplicación entre Castelldefels y Torrassa a la llegada a Torrassa se reparte en las dos entradas hacia Sants: Los regionales/rápidos se pasan a la entrada compartida con la línea prelitoral (que no tiene tanto tráfico) que ahora cogen el túnel de Aragó, y desde ahí los regionales pueden desviarse a EdF. Los cercanías, los de la costa y los de la R4, entran por el otro acceso a Sants, y de ahí siguen a Pl. Catalunya y Arc de Triomf, luego los cercanías de la costa van a Sant Adrià etc., y los R4 siguen con su itinerario tradicional. La R3 seguiría partiendo de l'Hospitalet, para ahora ir a coger el túnel de Aragó, y acceden a la R3 por el ramal de les Aigues. Los regionales del norte parten de EdF, pasan por El Clot, y luego siguen con su itinerario tradicional. Harían falta algunos saltos de carnero para agilizar las entradas a EdF, cosa que me parecería que se justifica porque permite aprovechar mucho más EdF y su acceso con vía triple.

Quedarían las líneas:
R1, la costa-costa, por el túnel de Pl. Catalunya
R2, línea prelitoral, por túnel de Aragó
R3 por túnel de Aragó
R4 por túnel de Pl. Catalunya

La cuadriplicación entre Torrassa y Castelldefels tendría sentido porque luego ese tráfico se repartiría entre las dos entradas a Sants. EdF quedaría bien aprovechada para absorber tráficos que además dejan de solaparse (ahora mismo los regionales se pisan entre Pg. de Gràcia y Sants, eso significa el doble de surcos para el mismo tráfico) y se mantiene el proyecto actual de cruzar las líneas en La Torrassa para formar las líneas de la costa y prelitoral. Los tráficos de regionales quedarían centralizados en EdF, mientras que los regionales del sur pasarían por Sants, y los del norte por La Sagrera, de forma que todos los regionales enlazan también con AVE en una u otra estación. En EdF se pueden coordinar horarios al estilo Suizo: llega un regional de cada lado a la vez, y a los pocos minutos salen otra vez, así viniendo de cualquiera de los lados puedes cambiar rápidamente entre regionales en EdF.

El cálculo de circulaciones por hora en cada tramo sería (calculando todo a la alta pensando en hora punta y R3 desdoblada, podrían acabar siendo incluso menos):
Entre Castefa y Torrassa: 10 R1, 6 R4, 4 REG
De Torrassa hasta túnel Pl. Catalunya: 10 R1, 6 R4 (total 16 trenes, menos que ahora, y una cifra asumible)
De Torrassa hasta túnel Aragó: 8 R2, 4 R3, 4 REG-sur (también total 16 trenes)
Desde bifurcación Aragó (acceso a EdF) hasta Clot: 8 R2, 4 R3
Desde Clot hasta bif. Aigües: 8 R2, 4 R3, 4 REG-norte

Por líneas tendríamos de tope: 10 circulaciones de la costa (al menos hasta Castelldefels); 8 circulaciones prelitorales, 6 circulaciones R4, 4 circulaciones de R3, y cuatro regionales por hora en cada sentido (que además sirven de semidirectos que complementan a los cercanías).

Benvingudes les crítiques!

Sobre regionals per Vilafranca, inicialment era reaci a fer el "rodeo". El problema actual és que per anar per Vilafranca et menges L'H, Cornellà, etc. Però, la diferència per Vilanova o per Vilafranca+ramal LAV són poc més de 15km, que a 160km/h són uns 6 minuts de diferència. Si tenim en compte que de Castelldefels a Sants la velocitat acostumar a baixar molt, gairebé es compensa aquest increment de temps. Si a més es redueixen els habituals 20 minuts de retard, doncs festa! A més, per a El Vendrell, L'Arboç i Vilafranca suposaria una reducció de temps molt gran fins a Barcelona, i encara més per anar a l'aeroport. També millorarien connexió amb Tarragona.

Sobre la LAV en cul-de-sac no és el mateix fer-la per Sants o per Sagrera. Des de Castellbisbal són uns 30km tant si es tria Sants com Sagrera (pel Vallès) i per tant les dues tries són més o menys equivalents. Però des de Mollet hi ha una gran diferència: 20km a Sagrera, però 50km a Sants (pel Vallès).

Alternativament, des del meu esquema també es pot augemntar fàcilment a quadrupilicar fins a Castelldefels des del Prat i passar tots els regionals sud per allí, tot i que llavors queda el ramal de la LAV-Llobregat molt desaprofitat.

I el tema de EdF, també es pot fer Sagrera terminal de TAV com dius, i fer finalitzar a EdF els regionals sud i nord. Però no se, em motiva fer de EdF una estació important (i que a més va a França heheh).

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Sunday 03/04/2016 17:31
by Carlos González
Lluis, no entenc perquè al traçat d'alta velocitat has fet les parades que has proposat, per el meu parer, per fer parar un tren d'alta velocitat, només tindria que haver-hi una o dues a una ciutat i depèn de quina ciutat.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Sunday 03/04/2016 19:39
by Lluis
Carlos González wrote:Lluis, no entenc perquè al traçat d'alta velocitat has fet les parades que has proposat, per el meu parer, per fer parar un tren d'alta velocitat, només tindria que haver-hi una o dues a una ciutat i depèn de quina ciutat.
Crec que et confons. Només he proposat dues parades per AV, Sagrera i EdF (línia negra).

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Sunday 03/04/2016 19:41
by Carlos González
Llavors, la línia verda què se suposa que és?, m'he confós perquè el traçat del Prat és de l'actual trajecte de l'AVE

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Monday 04/04/2016 18:35
by ortegote
Lluis wrote:Em ronda pel cap una proposta de fer entrar la LAV Barcelona-Madrid pel Vallès. No seria molt complicat ni tampoc excessivament car. A l'alçada de Castellbisbal, la LAV es desviaria del seu recorregut actual (Llobregat) per anar cap al Vallès per una nova plataforma.

El recorregut seria de Castellbisbal fins a Sant Cugat, on es faria una estació entre Volpelleres FGC i St.Cugat Renfe per a serveis Avant i serveis AV sense parada a Barcelona, i d'allí directe a Sagrera TAV per nou "túnel de Montcada". Bypass de Barcelona entre St. Cugat i Mollet per les vies actuals de la R8.

L'actual LAV entre Castellbisbal i Sagrera quedaria lliure per a serveis convencionals (canvi d'ample a ibèric i connexió a Castellbisbal amb la línia de Vilafranca). Llavors, a la sortida sud de Sagrera només caldria intercanviar els recorreguts de les línies de Granollers, Mataró i la LAV. LAV terminal a Estació de França, línia Granollers pel túnel de Mallorca, i línia de Mataró pel túnel d'Aragó.
Si miramos atras en la historia de la LAV Madrid Barcelona Frontera Francesa eso estaba previsto, hacer pasar la LAV Madrid Francia por el Valles para crear trenes directos Madrid Paris, al final lo unico que se hizo es poner tercer carril para mercancias.
Otra cosa que cambio fue la entrada a Barcelona que era por los terrenos del Barça en Sant Joan despi y continuar por l'hospitalet soterrado hasta la Torrasa pero al final dio la vuelta para pasar por el Prat y curioso la estacion terminada y no la usamos.
Sobre los Trenes Regionales de AV la Generalitat quiso hacer algo con FGC y parar en Martorell y Vilafranca (estación donde esta la base de montaje cerca del termino de la Granada incluso una gran estación de mercancias) pero como sabemos nada de esto se ha realizado.

Realmente con la AV en Catalunya ha habido muchos cambios al proyecto inicial iguamente nos pasa con el CM que ni sabemos como terminara la historia.
Saludos.

Besós-Llobregat

Posted: Tuesday 05/04/2016 14:21
by Igualadí
Idea per el voltant del Besós i el Llobregat
L1 Gavà Centre - Badalona Estació
L2 Can Ruti - Castelldefels Marina
L3 Trinitat Vella - Sant Boi Centre
L5 Vall d'Hebron - Sant Boi Centre
L6 St.Vincenç dels Horts - Drassanes
L7 Tibidabo - Barceloneta
L8 St.Vicenç - Besós Parc
L9 Torre Baró - Aeroport
L10 Port de Badalona - Castelldefels Platja

LL-A (1a ampliació) Pl. Espanya - Pl. Catalunya
Catalunya-UAB (2a ampliació) Pl. Catalunya - Sagrera - Mundet - UAB
Rodalies: Tram Cornellà - Castelldefels

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 2AhIA_H01Q

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Tuesday 05/04/2016 17:21
by Renfe445
Lo que pasa es que al final el metro de Barcelona se convertirá en un S-Bahn. :)

Re: Besós-Llobregat

Posted: Wednesday 06/04/2016 0:18
by mpn90
Igualadí wrote:Idea per el voltant del Besós i el Llobregat
L1 Gavà Centre - Badalona Estació
L2 Can Ruti - Castelldefels Marina
L3 Trinitat Vella - Castelldefels Platja
L5 Vall d'Hebron - Sant Boi Centre
L6 St.Vincenç dels Horts - Drassanes
L7 Tibidabo - Barceloneta
L8 St.Vicenç - Besós Parc
L9 Torre Baró - Aeroport
L10 Port de Badalona - Castelldefels Platja

LL-A (1a ampliació) Pl. Espanya - Pl. Catalunya
Catalunya-UAB (2a ampliació) Pl. Catalunya - Sagrera - Mundet - UAB

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 2AhIA_H01Q
Sincerament, això valdria més fer-ho amb una cosa estil FGC, no? Més val no confondre trens suburbans i metro.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Wednesday 06/04/2016 0:36
by Carlos González
I alguns traçats serien difícils per construïr, i molts traçats serien deficitaris perquè ja tenen suficient amb els trens, busos o TRAM, o una parada de metro fent connexió al TRAM, exemple (Pont d'Esplugues).

Re: Besós-Llobregat

Posted: Wednesday 06/04/2016 16:46
by Renfe451
Igualadí wrote:Idea per el voltant del Besós i el Llobregat
L1 Gavà Centre - Badalona Estació
L2 Can Ruti - Castelldefels Marina
L3 Trinitat Vella - Castelldefels Platja
L5 Vall d'Hebron - Sant Boi Centre
L6 St.Vincenç dels Horts - Drassanes
L7 Tibidabo - Barceloneta
L8 St.Vicenç - Besós Parc
L9 Torre Baró - Aeroport
L10 Port de Badalona - Castelldefels Platja

LL-A (1a ampliació) Pl. Espanya - Pl. Catalunya
Catalunya-UAB (2a ampliació) Pl. Catalunya - Sagrera - Mundet - UAB

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 2AhIA_H01Q
En el cas del metro, ho veig massa innecessari. Com bé ja han dit, això no és una línia de suburbans. No obstant, pot ser interessant la L2 a Can Ruti i Canyadó.

La meva proposta:
L1 El Prat Estació - Badalona Pompeu Fabra
L2 Can Ruti/Canyadó - Aeroport T1
L3 Zona Universitària-Trinitat Vella
L4 Can Cuiàs-La Sagrera
L5 Vall d'Hebron-Cornellà Centre
L6 Finestrelles-SJ de Déu - Pl. Catalunya
L7 tal i com està
L8 Molí Nou-Gràcia

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Wednesday 06/04/2016 17:24
by Carlos González
Jo faria:
L1 El Prat Estació-Badalona Estació
L2 Parc Logístic/Aeroport T1 (alguns trens)-Can Ruti
L3 Zona Universitària-Trinitat Vella
L4 Trinitat Nova-La Sagrera Meridiana
L5 Tal com está
L6 Pont d'Esplugues-Pl. Catalunya
L7 Tal com està
L8 Molí Nou|Ciutat Cooperativa-Besòs Parc
L9 Aeroport T1-Can Zam
L10 Polígon Pratenc-Gorg
L11 Can Cuiàs-Trinitat Nova

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Wednesday 06/04/2016 18:23
by Igualadí
La L7 podrien fer semblant a ''l'ex-tren de Sarrià''