Page 88 of 170
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 17/07/2016 17:13
by sag470
Jo no entenc la prolongació de la V13. Han conseguit consolidar el terminal de Drassanes. El merder ara es trasllada a Pla de Palau, perque als planols indica al costat del Metro, i no hi ha lloc per posar el terminal, a no ser que el terminal el situin a l'actual parada i traslladin els pasants a Pl.Pau Vila.
Caldria que reformulesin la V13. Hi ha problemes per tot arreu: la Rambla, el terminal de pl.Kennedy... Jo situaria el terminal a Bonanova, a Mandri-Bigai. La baixada per la Rambla la cambiaria per Rda.St.Pau (el tram de la Rambla la faria la V15). Terminal a Drassanes, i sempre amb articulats.
Re: De la web del Sindicat Actub
Posted: Sunday 17/07/2016 20:39
by albert28
Renfe451 wrote:Jo sóc usuari habitual de la 32... si transformen la línia a aquesta D40, es mantindrà el recorregut actual de la 32?
Segona, sobre el trasllat de l'H6 de Verge de Montserrat a Guinardó, potser es guanya en rapidesa i regularitat, però hi haurà gent que no li agradarà gens el canvi, sobretot gent gran, que haurà de caminar una mica, ja que la Rda. Guinardó es troba a sota de Verge de Montserrat. Hi haurà crítiques segur...
Què se sap de la possible ruta que seguirà aquesta D40? Als plànols previs d'implantació de xarxa es pot veure? No era la que anava de pla de palau fins ciutat meridiana per Clot, Sagrera...?
Re: De la web del Sindicat Actub
Posted: Sunday 17/07/2016 21:02
by Don Ramón
albert28 wrote:Renfe451 wrote:Jo sóc usuari habitual de la 32... si transformen la línia a aquesta D40, es mantindrà el recorregut actual de la 32?
Segona, sobre el trasllat de l'H6 de Verge de Montserrat a Guinardó, potser es guanya en rapidesa i regularitat, però hi haurà gent que no li agradarà gens el canvi, sobretot gent gran, que haurà de caminar una mica, ja que la Rda. Guinardó es troba a sota de Verge de Montserrat. Hi haurà crítiques segur...
Què se sap de la possible ruta que seguirà aquesta D40? Als plànols previs d'implantació de xarxa es pot veure? No era la que anava de pla de palau fins ciutat meridiana per Clot, Sagrera...?
No, esa era la D10. La D20 la tenemos, y la D30 es la de Diagonal. Esta D40 nunca formó parte de ningún plano que en el pasado se haya mostrado, de esos donde se veían los hipotéticos recorridos de toda la NXB. En cambio, la D40 la propuso la PTP en su proyecto de NXB alternativo/revisado, donde apostaban por varias líneas "diagonales" como ésta para complementar mejor verticales y horizontales pero integrándose (aunque un poco forzado, que remedio) en el esquema ortogonal.
Personalmente diré que soy MUY fan de esta propuesta de D40.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 17/07/2016 23:18
by fgc113
Creo que en el proyecto de la NXB siempre se ha hablado de las líneas diagonales D20 (en servicio), D30 (Diagonal) y D40 (Meridiana). Nunca se mencionó la D10.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Monday 18/07/2016 0:55
by Don Ramón
fgc113 wrote:Creo que en el proyecto de la NXB siempre se ha hablado de las líneas diagonales D20 (en servicio), D30 (Diagonal) y D40 (Meridiana). Nunca se mencionó la D10.
Ah, cierto, la D10 creo que se la comieron para evitar confusión con la H10. Entonces seguramente harán la D30 la que vaya por la Meridiana.
Re: De la web del districte de Sant Mart-Ajuntament de Barna
Posted: Monday 18/07/2016 18:38
by foronda 141
Districte de Sant Martí / S’inicia el procés de debat per la implantació de la darrera fase de la Nova Xarxa de Bus
S’inicia el procés de debat per la implantació de la darrera fase de la Nova Xarxa de Bus
diumenge, juliol 17, 2016 - 20:35
El Govern municipal recollirà les aportacions de la ciutadania per finalitzar el desplegament de la Nova Xarxa de Bus
L’Ajuntament de Barcelona referma la seva aposta pel transport públic i la mobilitat sostenible i segura a la ciutat i, en aquest sentit, treballa per complir els objectius que marca el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018, fomentant els desplaçaments a peu, en bici i en transport públic.
A més, cal recordar que per arribar a complir la legislació en matèria de contaminació atmosfèrica cal reduir en un 21% els desplaçaments en vehicle privat.
En aquest marc, una de les prioritats és finalitzar el desplegament de la Nova Xarxa de Bus per tal de comptar amb un mitjà de transport col·lectiu sostenible i eficient que doni servei a tota la ciutadania.
La transformació de la xarxa d’autobusos té com a objectiu aconseguir millors prestacions, millor interconnectivitat, més facilitat d’ús, més equitat, més eficiència, més usuaris per al transport públic i en definitiva millorar la qualitat de vida dels ciutadans.
Actualment a Barcelona hi ha 16 línies d’autobusos d’altes prestacions en funcionament. En total registren unes 300 mil validacions diàries i concentren el 42% de la demanda dels autobusos de Barcelona. El Govern entén que els beneficis de la Nova Xarxa de Bus estan lligats al seu complet desplegament i per això considera cabdal realitzar aquesta implantació a la màxima velocitat que permetin els recursos tècnics i operatius municipals i de TMB.
La decisió de completar la Nova Xarxa de Bus va acompanyada de la voluntat de treballar conjuntament amb la ciutadania per a la consecució d’aquestes fites, per a la qual cosa s’ha donat el tret de sortida a un ampli procés participatiu a nivell de ciutat per definir com s’han de dur a terme la implantació de les línies que resten. L’objectiu és analitzar amb veïns i entitats la proposta tècnica amb totes les línies que resten amb la voluntat de, un cop finalitzat el procés i recollides les aportacions col•lectives, dur a terme el total desplegament.
El procés de debat
S’ha establert un calendari de reunions, detallat a continuació, que un cop finalitzat, permetrà abordar la finalització de la xarxa.
Al juliol
- Taula de gerents de districte
- Reunions amb les entitats integrants del grup de transport públic del Pacte per a la Mobilitat
Al setembre/octubre
- Sessions amb els serveis tècnics dels districtes on s’analitzarà el detall dels traçats de les línies, ubicació de parades, etc…
A l’octubre/novembre
- Sessions amb entitats veïns i veïnes on es debatrà la funcionalitat de la xarxa en els seus barris i els criteris aplicats. Es crearan grups de treball per barris (agrupació 2 o 3 barris) per treballar la xarxa des de la lògica “origen-destí” al barri, tenint en compte la connexió amb equipaments bàsics (salut, educació), trajectes més comuns (connexió amb el centre, platja), etc..
Nova Xarxa de Bus
En aquests moments les línies de la Nova Xarxa de Bus en funcionament són: D20, H6, H12, V7 i V21 (octubre 2012); H8, H10, H16, V3 i V17 (novembre 2013); H14, V15 i V27 (setembre 2014); H4, V11, V13 (febrer 2016). La Nova Xarxa ofereix als usuaris:
– Més freqüència de pas, de 5-8 minuts els dies feiners de 7 a 21 h
– Menys temps d’espera i de viatge
– Més regularitat i fiabilitat del servei
– Més facilitat d’ús
– Més connectivitat i millor cobertura del territori
– Millora de la informació estàtica i dinàmica als passatgers, tant a les parades com als vehicles
Aquestes característiques diferencials han potenciat l’atractiu del transport en autobús i han fet que la demanda d’aquestes línies augmentés progressivament.
*
Mobilitat a Sant Martí
1 / 4
Ajuntament
Reordenació al Coll
Posted: Monday 18/07/2016 20:45
by Guigui
la V-15 y V-17 intercambiarían su recorrido en la zona alta, la 39 y la V-27 modificarían parte de su recorrido así como la 22 que pasaría por el Carmelo
Per una banda, si el V15 fa el recorregut del V17 pel Coll i el Carmel, en cap cas podran utilitzar articulats (que necessiten per al tram de la Barceloneta i l'Eixample). I si ho fan, hauria d'acabar el recorregut a la Plaça Comín o mantenir-lo com fins ara, passant el V15 a circular només fins a la Plaça Comín. Amb tot això, serà més urgent que mai habilitar un carril bus al Pg. Sant Gervasi, ja que en hora punta, allò és una ratera; almenys, que no ho sigui per als autobusos.
Pel que fa al 22, si passa a fer exactament el mateix recorregut de l'extint 28 (ja posat, podrien tornar a ressuscitar-ne el número, perquè molts encara el recordem), significaria que pel Passeig del Coll circularien 3 línies, suposant que es mantingui el 92. Tal com bufen els vents a Can TMB, dubto molt que aquest sigui el resultat final de la reordenació.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Monday 18/07/2016 20:53
by sag470
Aquesta part és molt poc comprensible. Imposible que la V15 acabi al Carmel. Crec que volen que la V17 que vagi fins Vall d'Hebron i la V15 truncada a Alfons Comin. La 22 com l'antiga 28.
És cert que tal com diguen la V15 fins al Carmel, la V17 fins Vall d'Hebron i la 22 pel Carmel en lloc per av.Rep.Argentina.
Por també dóna la midificació de la 39.
La V27 està clara que quedarà a la Mar Bella.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Monday 18/07/2016 21:55
by Alberto1989
A falta de més dades sobre com quedarà la xarxa dono algunes opinions:
-Molt bona noticia el trasllat de l'H6 a Ronda Guinardó, millorarà molt en rapidesa, recorregut més directe i servei al nou Hospital de Sant Pau.
-Els canvis a les línies H8 i H10 entenc que pretenen que l'H8 circuli en ambdós sentits per Travessera de les Corts i l'H10 per Av. Madrid, si és així han pres una decisió correcta.
-Bona noticia també el carril bus per a l'H10 al carrer Aragó, tot i que lo ideal seria fer-lo fins l'Av. de Roma.
-El perllongament de l'V13 fins a Pla de Palau el considero innecessari, doncs l'eix Rambles-Pla de Palau ja el realitza el 59.
-Els canvis a la zona del Carmel-Vall d'Hebrón crec que haurien de ser: V15 limitat a Alfonso Comín, tot i que difícil veig que hi puguin encabir els terminals de l'V15 i l'V19, el tram fins Vall d'Hebrón el faria l'V17 i el tram de l'V17 pel Carmel passarà al 22 que el renumeraria a 28, i direcció Pl.Catalunya baixant per Torrent de l'Olla.
-El D40 suposo que mantindrà el recorregut del 32 arribant fins Pl.Espanya, com a millora es pot crear un carril bus direcció Francesc Macià al tram de la Travessera de Gràcia. A la zona del Verdum-Roquetes potser es fan modificacions per posar articulats que poden ser necessaris en alguns torns per absorbir la demanda.
-El V27 crec que quedarà limitat a la zona de Mar Bella-Front Marítim.
-Els canvis del 39 ni idea, a part pensava que aquesta línia quedaria suprimida amb la creació de l'V19, i el V23, línies que eliminen el creuament 39-92.
Parades a la zona de la Pl. Comín
Posted: Monday 18/07/2016 22:41
by Guigui
Alberto1989 wrote:-Els canvis a la zona del Carmel-Vall d'Hebrón crec que haurien de ser: V15 limitat a Alfonso Comín, tot i que difícil veig que hi puguin encabir els terminals de l'V15 i l'V19, el tram fins Vall d'Hebrón el faria l'V17 i el tram de l'V17 pel Carmel passarà al 22 que el renumeraria a 28, i direcció Pl.Catalunya baixant per Torrent de l'Olla.
Jo mantindria el V15 com està ara, per un senzill motiu de capacitat dels articulats i perquè el V17 duplicaria absurdament el traçat de la L3 des de Diagonal fins a Vall d'Hebron. Per la seva banda, faria acabar el V17 a Pl. Comín, però ubicant la terminal al capdamunt de Rep. Argentina, on ara hi ha la parada del H4-V15-92-bus de barri. Per això, suprimiria tot el carril d'aparcament des de la cantonada amb Pg. St. Gervasi fins al següent semàfor, a l'alçada del passatge entre Rep. Argentina i Pg. St. Gervasi o (millor encara) posar-hi carril bus, deixar la parada passant com està ara i habilitar la terminal del V17 a l'actual carril d'estacionament. Tot plegat permetria igualment un bon enllaç entre el V17 i les altres línies (en sentit ascendent a la parada de Pg. St. Gervasi/Mas Yebra, en sentit descendent a la parada Pl. Comín/Rep. Argentina), i evitaria que el V17 hagués de fer una volta inútil per una monumental rotonda amb una fase semafòrica absolutament desfavorable.
Quant al 28, no el faria baixar per Torrent de l'Olla. És un carrer infernal que fa saltar pels aires qualsevol interval mitjanament regular. Senzillament recuperaria la línia exactament tal com estava abans de ser absorbida pel V17.
El V19, quin traçat se suposa que farà? En tot cas, no veig cap necessitat perquè vagi a morir a la Pl. Comín. No es tracta de cap punt neuràlgic i no hi ha cap enllaç amb transport d'alta capacitat. Crec que serviria perfectament l'Av. Jordà.
Re: De la web del Sindicat Actub
Posted: Tuesday 19/07/2016 11:00
by wefer
Miquel wrote:En tot cas, si l'H6 guanya velocitat per Ronda Guinardó, doncs benvinguda sigui!
No tots els guanys de velocitat han de ser benvinguts. El que realment importa és que la línia doni bon servei allà on toca. Perquè si de velocitat es tracta, posem una parada al Besòs, la següent al Llobregat i ja està. Rapidesa al màxim!!
Tenint en compte que l'H6 on s'omple de veritat, sentit Diagonal, és a la primera parada de Verge de Montserrat, ja cal que reforcin altres línies per aquesta zona si treuen l'H6. Igualment no acabo d'entendre per o anirà l'H6 a la Ronda del Guinardó ja que el sentit de circulació és cap a Besòs. Nou carril bus en sentit contrari? Passar pels carrerons del Guinardó?
Re: Parades a la zona de la Pl. Comín
Posted: Tuesday 19/07/2016 17:41
by Miquel
Guigui wrote:Alberto1989 wrote:-Els canvis a la zona del Carmel-Vall d'Hebrón crec que haurien de ser: V15 limitat a Alfonso Comín, tot i que difícil veig que hi puguin encabir els terminals de l'V15 i l'V19, el tram fins Vall d'Hebrón el faria l'V17 i el tram de l'V17 pel Carmel passarà al 22 que el renumeraria a 28, i direcció Pl.Catalunya baixant per Torrent de l'Olla.
Jo mantindria el V15 com està ara, per un senzill motiu de capacitat dels articulats i perquè el V17 duplicaria absurdament el traçat de la L3 des de Diagonal fins a Vall d'Hebron. Per la seva banda, faria acabar el V17 a Pl. Comín, però ubicant la terminal al capdamunt de Rep. Argentina, on ara hi ha la parada del H4-V15-92-bus de barri. Per això, suprimiria tot el carril d'aparcament des de la cantonada amb Pg. St. Gervasi fins al següent semàfor, a l'alçada del passatge entre Rep. Argentina i Pg. St. Gervasi o (millor encara) posar-hi carril bus, deixar la parada passant com està ara i habilitar la terminal del V17 a l'actual carril d'estacionament. Tot plegat permetria igualment un bon enllaç entre el V17 i les altres línies (en sentit ascendent a la parada de Pg. St. Gervasi/Mas Yebra, en sentit descendent a la parada Pl. Comín/Rep. Argentina), i evitaria que el V17 hagués de fer una volta inútil per una monumental rotonda amb una fase semafòrica absolutament desfavorable.
Quant al 28, no el faria baixar per Torrent de l'Olla. És un carrer infernal que fa saltar pels aires qualsevol interval mitjanament regular. Senzillament recuperaria la línia exactament tal com estava abans de ser absorbida pel V17.
El V19, quin traçat se suposa que farà? En tot cas, no veig cap necessitat perquè vagi a morir a la Pl. Comín. No es tracta de cap punt neuràlgic i no hi ha cap enllaç amb transport d'alta capacitat. Crec que serviria perfectament l'Av. Jordà.
Si per mi fos, la V15 finalitzaria al Cosmo Caixa. Aquesta línia, un cop arribes a Pg. Sant Gerviasi només serveix per arribar al Mercat de la Vall d'Hebron i prou. Per a fer això ja està l'H4, que te una freqüència massa bona i es fa el passeig complet.
Cal pensar que si fan l'H2, aquesta també passarà de manera parcial pel Passeig de la Vall d'Hebron, com a mínim fins al mateix lloc que la V15 (o desviant-se per General Menodza/Arenys), pel que des d'Alfonso Comín hi hauria tres línies (H2, H4 i V15) de no limitar-se aquesta a un altre lloc.
Portant V15 a CosmoCaixa, ja fa enllaç amb l'H2 i amb la part alta al costat de la zona que avui dia no cobreix la L7 d'FGC.
Per la seva part, la V13 la limitava a Pl. Bonanova com s'ha dit o per què no, pujar fins a Bellesguard i acabar d'unir amb l'H2, però ignoro si pot passar sense desviar-se de la seva verticalitat.
El fet de que es pensin portar la 22 al Carmel (o recuperar parcialment la 28), es signe de que el plantejament de la 92 ha fracassat. Jo el que veig es que es volen estalviar de fer un parell de línies d'aportació i van fent canvis aquí allà per veure si cola.
Poder, una línia de capacitat mitja, fent això estaria millor:
Línia Nova Circular entre el Coll, Carmel, Pl. Kennedy, Pg. Vall d'Hebron, Granja Vella/Coll Alentorn, Pantà de Tremp/Dante-Rambla Carmel/Llobregós-Av. Mare de Déu del Coll.
H2 com a part de la 60, i entra per la Teixonera rellevant la 19 però en direcció Nou Barris.
H4 com ara.
H6 per la Ronda del Mig.
V15 fins al CosmoCaixa
V17 com ara fins al Carmel, servint d'aportació a la circular.
V19 com a part de la 27 (ja que és l'únic carrer per on pot pujar, si ens oblidem de la carretera del Carmel). fins a Sant Genís, rellevant la 19 (i potser la 76) en aquesta part.
V21 com fins ara.
Resta de línies.
22 potser la feia pujar per Esteve Terradas (Àrea d'intercanvi a Pl. Alfonso Comín, però ell amb el terminal just abans d'entrar a la Plaça) i la feia baixar per República Argentina. Al Cap i a la fi, si V17 va per Av. Vallcarca, l'Àrea d'intercanvi de Lesseps és la que redistribuirà el passatge entre 22, V17, V19, 87, H6 en funció del destí.
24 es manté per donar servei,
92 Em pensava en si val la pena, però poder com a reforç del 24 camí al carmel i fer volta al Parc de la Creueta i tenir el terminal a General Mendoza amb Santa Rosalia (enllaç amb H2, i caminant un pelet, amb H4 de manera totalment directa) potser seria més interessant per la zona. Només quedaria per veure com fa la volta per tornar.
En cas que l'H2 no baixés per la Teixonera, podria ser aquesta línia la que ho fes, i en arribat a Pg. Maragall, pujar muntanya amunt.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Tuesday 19/07/2016 21:53
by sag470
He intentat comprendre tot, i no és mala idea. En faig petits comentaris punt per punt.
- El fet de pujar la 22 al Carmel és perque la V17 ho deixi de fer.
- Fer pujar la V15 al Cosmo té el problema del terminal. Sino s'ha fet encara perque és dificil d'encabir sense obres grosses, perque de manera senzilla dificulta el trànsit. Una solució seria fer-la pujar per av.Tibadabo i baixada per Rep.Argentina amb terminal a av-Tibidabo-I.Newton.
- Molt semblant el tema de la V13 fins Bellesguard. La única opció seria fer-la pujar per S.Joan i Bellesguard i baixar per Jesus. El fet és que aquest recorregut no el podria fer articulats, i aquesta linia els necessita.
- No crec que la 92 hagi fracassat. S'ha donat una nova opció a un trajecte que es duplicava amb la V17.
Per cert, el tema així d'opinió i suggerencies no aniria millor al fil de propostes?
Propostes a partir d'una realitat molt immediata
Posted: Tuesday 19/07/2016 22:05
by Guigui
sag470 wrote:Per cert, el tema així d'opinió i suggerencies no aniria millor al fil de propostes?
És un cas un pèl complex, ja que es tracta de propostes sorgides immediatament a redós de projectes (més o menys) oficials. A més, ara per ara, el subfòrum de propostes es limita a les ferroviàries.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Wednesday 20/07/2016 21:49
by Dabi
Perdoneu, algú sap quin recorregut possible faria la V5?
Gràcies!
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Wednesday 20/07/2016 22:45
by Renfe445
La V33 se supone que es la fusión entre la 42 y 143, no?
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Wednesday 20/07/2016 23:19
by davida
Dabi wrote:Perdoneu, algú sap quin recorregut possible faria la V5?
Gràcies!
Un bus de Barri de Bordeta a Maria Cristina per Galieu/Joan Guell? Fa dies que penso el mateix
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Thursday 21/07/2016 0:27
by Arnau2736
Algu sap algo de la linia V9?I de la V31?
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Thursday 21/07/2016 2:44
by Renfe445
Arnau2736 wrote:Algu sap algo de la linia V9?I de la V31?
La V31 sería alguna cosa tipo la 40 fusionada con la 26?
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Thursday 21/07/2016 7:45
by premixero
Al final, la quinta fase no ira tan rapido como decian, segun actub, la fase en realidad seran 2 una en 2017 y otra en 2018, sin mas concreciones que ahora empezaran la ronda de consultas con asociaciones vecinales y comerciales para consensuar los itinerarios (asociaciones que luego seran las primeras a protestar por los nuevos recorridos), asi pues paciencia que igual en el 2020 esta todo acabado incluido el tranvia..............