Page 88 of 104

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 02/10/2014 12:30
by Ayerbe-Zuera
Guigui wrote:Ara ho has dit: "on li doni la gana". La formulació s'adiu perfectament amb la imatge casposa, tronada i dictatorial que desprèn.
Ni els familiars de militars, ni els militars que participin al fòrum si és que n'hi ha, tenim gaire interès a conèixer les teves opinions sobre l'exèrcit a un fòrum ferroviari.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 02/10/2014 12:46
by davida
Adif: Alias Pepe Gotera y Otilio Chapuzas a domicilio.

Ofrece una web de información de Figueres Vilfant digna de Rompetechos

http://www.adif.es/AdifWeb/estacion_mos ... 9jde60&t=E


Llegadas
Hora programada Procedencia Hora prevista Tipo Tren Núm. Tren
12:42 4313 12:42 TGV DASYE 09710
13:39 MADRID-PUERTA DE ATOCHA 13:39 AVE 03093
15:45 MADRID-PUERTA DE ATOCHA 15:45 AVE 03113
16:35 MADRID-PUERTA DE ATOCHA 16:35 AVE 03123

Salidas
Hora programada Destino Hora prevista Tipo Tren Núm. Tren
14:55 MADRID-PUERTA DE ATOCHA 14:55 AVE 03162

ATENCIÓN: El servicio proporciona información sobre las circulaciones programadas desde la hora actual hasta cuatro horas después de la consulta (0 / + 4). La información de circulaciones contenida en esta web es la más actualizada de la que se dispone. Está basada en los datos confirmados de circulación.

Imatge de l'exèrcit

Posted: Thursday 02/10/2014 12:46
by Guigui
Ayerbe-Zuera wrote:Ni els familiars de militars, ni els militars que participin al fòrum si és que n'hi ha, tenim gaire interès a conèixer les teves opinions sobre l'exèrcit a un fòrum ferroviari.
Doncs sentint-ho molt per als individus que componen el cos, com a organització, té una imatge francament millorable.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 02/10/2014 13:58
by Ayerbe-Zuera
Bé doncs, deixant de banda l'off-topic (curiosament a càrrec d'un administrador), i sense entrar a debatre quina diferència pot haver-hi entre un cos i la suma dels membres que el composen, en relació a la inundació de Girona sembla ser que hi ha dos hipòtesis:

1a) Un forat mal tapat d'Adif, segons els enllaços que hi ha al fil.

2a) Un deficient manteniment del clavegueram per part de l'Ajuntament de Girona, segons publica avui La Vanguardia.

Cita esborrada en compliment de l'avís sobre enllaços i cites de determinats diaris

Quina és la causa, o són totes dues alhores, o una tercera no apuntada? El més possible és que no ho sapiguem mai.

En tot cas, mentre debatem al fòrum, una unitat, casposa, tronada i dictatorial sembla que s'encarrega de posar-hi remei.

Correcció de fons i de forma

Posted: Thursday 02/10/2014 14:53
by Guigui
Ayerbe-Zuera wrote:Bé doncs, deixant de banda l'off-topic (curiosament a càrrec d'un administrador)
Si saps de l'existència de les Normes del Fòrum, i si t'has pres mai la molèstia de llegir-les, veuràs que hi ha un punt 22.
Ayerbe-Zuera wrote:En tot cas, mentre debatem al fòrum, una unitat, casposa, tronada i dictatorial sembla que s'encarrega de posar-hi remei.
I si cites, cita bé.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 02/10/2014 17:46
by gatvell
Tenint en compte que aquest túnel, gairebé tot fou fet mitjançant una tuneladora, a punto el següent:
Un túnel fet amb tuneladora es troba folrat per dovelles de formigó unides entre elles per fixacions metàl·liques i que solen ser, les dovelles, mathi-hembrados i bé, amb juntes de goma.
A més a més, es recobreix l'espai que hi ha entre la la cara exterior de la dovella (la que toca el terreny) i el terreny amb un formigó especial.

Això no impedeix les filtracions d'aigua però si dificulta l'entrada a raig.

Trobo creïble l'entrada de l'aigua del torrent Güell més que el clavegueram, fet i fet, vistes les imatges queda poc per dubtar-ne (tot i que prefieriria veure-ho més a la vora, és clar).

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 02/10/2014 18:45
by vr
En el pecado tienen la penintencia. No volien soterraments? Au, a disfrutar-ne.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 02/10/2014 20:23
by gatvell
Doncs hi ha un túnel de l'AVE....a Lleó? que se'ls va inunda els dos túnels (feien un túnel d'anada i un de tornada) i en un va tallar una veta d'aigua que inundà el primer túnel, sorgint fora i entrant al segon. No he llegit que ho hagin pogut arreglar-ho...

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 02/10/2014 20:52
by davidsantirso
gatvell wrote:Doncs hi ha un túnel de l'AVE....a Lleó? que se'ls va inunda els dos túnels (feien un túnel d'anada i un de tornada) i en un va tallar una veta d'aigua que inundà el primer túnel, sorgint fora i entrant al segon. No he llegit que ho hagin pogut arreglar-ho...
Són els túnels de Pajares.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 02/10/2014 21:52
by albe6
davidsantirso wrote:
gatvell wrote:Doncs hi ha un túnel de l'AVE....a Lleó? que se'ls va inunda els dos túnels (feien un túnel d'anada i un de tornada) i en un va tallar una veta d'aigua que inundà el primer túnel, sorgint fora i entrant al segon. No he llegit que ho hagin pogut arreglar-ho...
Són els túnels de Pajares.
A Pajares el que passa és que fent un dels túnels van rebentar per sota un aqüífer, l'aigua va entrar al túnel i pel desnivell amb que es construeix la pèrdua d'aigua s'ha convertit en un "transvassament" de Lleó cap a Astúries, causant greus problemes d'abastament d'aigua als pobles que l'agafaven d'aquest aqüífer.

Cortines d'aigua com les que dieu van ser als túnels d'Abdalajís, a la LAV de Málaga, entre Antequera i Málaga.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 02/10/2014 22:03
by Adolescent barceloní
Tornant al tema...


Girona
L'exèrcit avança lentament en l'extracció de l'aigua acumulada al túnel de l'AVE
Redacció - 02/10/2014 - 21.55h.

Informe sobre les causes de la inundació de l'AVE a Girona

Quart dia amb el túnel de l'AVE inundat a Girona. Tot i el desplegament de l'exèrcit des d'aquesta matinada, sembla que la cosa va per llarg. A més de l'aigua acumulada, uns 30.000 metres cúbics, s'hi afegeix també l'aigua que arriba de les capes freàtiques. Les bombes tampoc no estan aconseguint bombejar tot el cabal d'aigua que caldria. El nivell baixa a un ritme de cinc centímetres l'hora, quan encara hi ha a la zona de la Devesa tres metres d'aigua. Des de l'Ajuntament de Girona es tem que encara n'hi hagi per dues setmanes abans no es restableixi el servei.

A l'operació de buidatge d'aigua hi participen més de vuitanta militars vinguts de Saragossa. Els vehicles porten bombes extractores d'aigua molt potents, però es van trobar que hi ha molt desnivell del terreny, i que l'aigua està a gairebé un quilòmetre de distància des d'on han de tirar les mànegues. Carmelo Benito, comandant de la Unitat Militar d'Emergències, explica: "Aquesta quantitat d'aigua supera tot el que s'havia pensat. Podem treure 320.000 litres per hora en condicions òptimes. Però a gran distància, i a gran desnivell, veurem quines possibilitats tenim".

Aquesta nit passada, l'operació ha fracassat. A través de la boca d'entrada del pou número 11 gairebé no sortia aigua de la mànega i els militars de la Unitat d'Emergències s'han vist obligats a mobilitzar més efectius. Els bombers, que col·laboren amb el dispositiu, consideren que l'extracció des d'aquest punt és simbòlica. Enric Cano, cap de la regió d'emergències de Girona, avisa: "Hem de provar un altre sistema perquè així ens podríem estar dos o tres mesos."

D'on sí que surt aigua és de l'altre punt d'extracció, al parc de la Devesa, on Adif té una empresa contractada des del dilluns. Aquí sota hi ha el punt més profund del túnel, que encara té tres metres d'aigua. Ara es connectarà una sisena bomba que duplicarà la quantitat d'aigua que surt, que podria arribar a ser de 3.000 litres per minut". Però des de l'Ajuntament es creu que aquí hi ha feina per dues setmanes, com a mínim. Segons com funcioni el ritme d'extracció a partir d'ara, Adif es podria plantejar portar, a més a més, una bomba d'aigua molt més potent provinent d'Anglaterra.

"Un insult a la intel·ligència"

Qui pateix les conseqüències de tot plegat és la ciutadania. Tant a l'Ajuntament de Girona com al de Figueres hi ha indignació, una indignació que s'ha agreujat després que el gestor ferroviari Adif hagi atribuït a problemes de la xarxa de clavegueram la inundació del túnel de l'AVE.

Segons el director de Comunicació d'Adif, Iñaki Garay: "La causa de la inundació s'ha de buscar aigües amunt. El canal de desguàs que va al riu Güell es va trobar el riu crescut, i l'aigua, en lloc de desguassar al Güell, va tornar cap enrere. Si l'estació hagués estat segellada, ara mateix parlaríem d'un altre problema. No estaria inundada l'estació, però possiblement estaria inundada la ciutat de Girona".

El regidor d'Urbanisme i Afers Ferroviaris, Carles Ribas, ha tingut paraules dures per l'actuació del gestor ferroviari: "Es tracta d'un insult a la intel·ligència. Francament, comencem a estar molt cansats de la seva actitud i de la falta d'informació. Esperem que Adif no menteixi més sobre qui inunda". Ribas considera que Adif ha comès "negligència per deixadesa". El regidor diu: "Era un mur fet de maons, al darrere hi havia un forat que donava directament a les vies que hauria d'haver estat tapat. Era el forat per on sortia la terra que s'havia extret per fer el túnel. Tot això era al costat d'una riera que, evidentment, en un país mediterrani, s'omple molt".

http://www.324.cat/noticia/2495864/cata ... el-de-lAVE


Girona
Fracassa el primer intent dels militars per extreure aigua del túnel de l'AVE a Girona
Redacció - 02/10/2014 - 15.30h.

Nit i dia l'exèrcit treballa per treure l'aigua de l'AVE

Un total de 84 soldats de la Unitat Militar d'Emergències han vingut des de Saragossa per ajudar a treure aigua del túnel de l'AVE inundat. La seva missió és extreure l'aigua a través de la boca d'entrada del pou número 11, on, a través de vehicles, poden arribar fins on hi ha l'aigua estancada. Aquesta nit han hagut de treballar completament a les fosques i en condicions de màxima dificultat. Per fer-ho han portat les bombes més potents que tenen, que poden treure fins a 320.000 litres per hora en condicions òptimes.

Però la distància i el desnivell han fet fracassar el primer intent dels militars per aconseguir treure aigua. A quarts de tres de la matinada, i després de veure que la bomba no era capaç d'extreure ni una gota d'aigua, han decidit que aquest dijous provaran un altre sistema, amb autobombes. El comandant de la Unitat Militar d'Emergències, Carmelo Benito, ha admès que "hi ha un gran desnivell i una gran distància". En la mateixa línia, el subsinspector dels bombers de la Generalitat, Ferran Garcia, ha explicat que l'aigua està "molt lluny", a més d'un quilòmetre des de la boca, i a uns 16 metres de profunditat.

Els bombers de la Generalitat també col·laboren amb l'exèrcit, i a més del personal han aportat molts metres de mànegues.

Per la seva part, al pou número 9, on hi ha el màxim denivell, uns 40 metres, les bombes instal·lades per una empresa especialitzada sí que han pogut continuar treballant durant tota la nit.

http://www.324.cat/noticia/2495718/giro ... E-a-Girona

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 03/10/2014 22:36
by ortegote
Hola,
Tengo una duda.

De Barcelona a Girona Circulando por la LAV antes del tunel de entrada a Girona hay un desvio que usaban los Mercancias para seguir hasta Figueres Vilafant con el tercer carril.

Mi duda es no podrian los AVE's circular por ese tercer carril hasta Figueres y alli continuar hacia francia??

Los AVE100 en teoria pueden canviar tension a 3000V CC y asi hacer ese tramo sin problemas.

No se si los duplex pueden ir a 3000V CC ni si los S103 tambien.

Quizas este equivocado y esta solucion para no hacer transbordos no sea posible, a ver si vosotros sabeis si es posible o no.

Saludos!!

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 03/10/2014 22:43
by albert28
ortegote wrote:Hola,
Tengo una duda.

De Barcelona a Girona Circulando por la LAV antes del tunel de entrada a Girona hay un desvio que usaban los Mercancias para seguir hasta Figueres Vilafant con el tercer carril.

Mi duda es no podrian los AVE's circular por ese tercer carril hasta Figueres y alli continuar hacia francia??

Los AVE100 en teoria pueden canviar tension a 3000V CC y asi hacer ese tramo sin problemas.

No se si los duplex pueden ir a 3000V CC ni si los S103 tambien.

Quizas este equivocado y esta solucion para no hacer transbordos no sea posible, a ver si vosotros sabeis si es posible o no.

Saludos!!
Se sabe que Renfe ha usado locomotoras 252 para pasar los S130 que estaban en Figueres para usarlos en otras líneas y no dejarlos tirados en Figueres, y se han llevado S100 remolcados por 252 hacia Figueres para hacer los que van a Francia.

Según una respuesta por Twitter, comercialmente para ellos no les es factible.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 03/10/2014 22:50
by epuig29
Yo ayer sobre las doce de la noche vi una locomotora de la serie 255 remolcando un ave de la serie 100 dirección Barcelona pasando por el viaducto de Girona.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 03/10/2014 23:13
by raulitinbcn
epuig29 wrote:Yo ayer sobre las doce de la noche vi una locomotora de la serie 255 remolcando un ave de la serie 100 dirección Barcelona pasando por el viaducto de Girona.
Será 252, no sabia que Renfe habria comprado trenes a FGC, y menos esa ... xD

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Saturday 04/10/2014 0:17
by albert28
Aquí teniu la foto de fa dos dies: https://m.flickr.com/#/photos/jordiver/15412591272/

I la cua. https://m.flickr.com/#/photos/jordiver/15412589032/

Per cert, un TGV duplex esta a Sants, quin servei fa aquest si no pot anar a França (per LaV), convencional remolcat podria.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Saturday 04/10/2014 0:18
by UT440_132M
Ningú n'encerta ni una. Renfe està empleant les 252 que té per les mercaderies internacionals, per fer trasllats de material per via convencional amb el tercer carril, fins a Figueres Vilafant. De moment ja s'ha traslladat un S.100. Ni els S.100F, ni els TGV Dasye i 2N2 UH, ni els 103, són aptes per circular sota catenaria a 3000V CC. Els 103 són monotensió 25000V CA, els S.100F, i els TGV Dasye i 2N2 UH, són bi-tensió; 25000V i 1500V CA.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Saturday 04/10/2014 9:07
by albe6
Suposo que són circulacions especials per treure el material aïllat a Figueres Vilafant arran del caos al túnel de Girona.

Aquests últims dies hi han hagut bastants retards per problemes de rotació de material, degut al tall del túnel. En cap cas s'ha dit que siguin els serveis desviats. Ahir al TN Comarques, comentaven que la majoria de serveis internacionals sortien bastant tocats de Vilafant (el que menys 2 hores) per culpa d'haver d'esperar als passatgers de BCN.

També es comenta la possible obertura el diumenge del túnel, això si, amb limitació temporal a 30 una temporadeta; per la sublime qualitat de les obres, dignes de Pepe Gotera i Otilio

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Saturday 04/10/2014 13:50
by gatvell
No és un problema d'una mal obra, o mal executada.
Si és cert que l'aigua provenia del torrent de Güell, el problema és de no tapar uns forats o de fer un ur de contenció per a l'aigua (el mur que hi havia era per impedir el pas a persones).
Bàsicament NO s'ha acabat l'obra.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Saturday 04/10/2014 15:42
by UT440_132M
gatvell wrote:No és un problema d'una mal obra, o mal executada.
Si és cert que l'aigua provenia del torrent de Güell, el problema és de no tapar uns forats o de fer un ur de contenció per a l'aigua (el mur que hi havia era per impedir el pas a persones).
Bàsicament NO s'ha acabat l'obra.
Resumint-ho tot, per estalviar-se quatre duros per no fer un mur encofrat, i fer un mur de "geros" de 30 cms. de gruix, sense estar lligat per enlloc, ha passat aquest desastre. Aquesta tarda es faran proves per poder restablir el servei.