També han instal.lat cartelleria nova a l'estació de Sant Adrià de Besòs (R1).
Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Re: Teleindicadors a les andanes
Last edited by 437.001 on Sunday 17/11/2019 4:12, edited 2 times in total.
Re: Estacions de Rodalies Barcelona en obres el 2019
Teleindicadors a les andanes
En curs d'instal.lació
[...]
Estacions sense teleindicadors
R1: Cabrera de Mar-Vilassar de Mar.
R2: Viladecans, Bellvitge, Palautordera.
R3: Parets del Vallès, La Garriga, Balenyà-Tona-Seva.
R4: Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses.
R7: totes les estacions tenen teleindicadors.
R8: totes les estacions tenen teleindicadors.
En curs d'instal.lació
[...]
Estacions sense teleindicadors
R1: Cabrera de Mar-Vilassar de Mar.
R2: Viladecans, Bellvitge, Palautordera.
R3: Parets del Vallès, La Garriga, Balenyà-Tona-Seva.
R4: Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses.
R7: totes les estacions tenen teleindicadors.
R8: totes les estacions tenen teleindicadors.
Last edited by 437.001 on Sunday 17/11/2019 4:10, edited 1 time in total.
Re: Estacions de Rodalies Barcelona en obres el 2019
Estacions de Rodalies Barcelona en obres el 2019
Estacions recentment reformades:
-El Vendrell (R4, 2018)
-Els Monjos (R4)
-Bellvitge (R2)
-Manresa (R4)
-Vilassar de Mar (R1) -segona reforma-
-Les Franqueses-Granollers Nord (R2)
-Barcelona-Passeig de Gràcia (R2) -FINALITZADA-
-Barcelona-Estació de França (R2) -FINALITZADA-
-Mollet-Santa Rosa (R3) -FINALITZADA-
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7) -FINALITZADA-
Estacions en obres:
-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Sant Miquel de Gonteres (R4) -finalitzant-se-
-Vacarisses (R4)
-Bellvitge (R2) -segona reforma-
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)
-Palautordera (R2)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8) -finalitzant-se-
Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -segona reforma-
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Sant Sadurní d'Anoia (R4)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-
Estacions amb obres paralitzades i inacabades:
-Vilafranca del Penedès (R4, reconstrucció per semi-soterrament)
-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8, adjudicada el 2017, paralitzada per problemes al projecte, a relicitar)
Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):
-Castellbisbal (R4/R8)
-Sant Feliu de Llobregat (R1/R4, reconstrucció total per soterrament)
-Molins de Rei (R1/R4)
Obres en licitació:
-Ocata (R1)
-Vacarisses-Torreblanca (R4)
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7) -segona reforma-
-Vilafranca del Penedès (R4)
-La Garriga (R3)
-Montgat-Nord (R1)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8) -segona reforma-
-La Granada (R4)
-L'Arboç (R4)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
Licitacions desertes o desistides:
[...]
Estacions recentment reformades:
-El Vendrell (R4, 2018)
-Els Monjos (R4)
-Bellvitge (R2)
-Manresa (R4)
-Vilassar de Mar (R1) -segona reforma-
-Les Franqueses-Granollers Nord (R2)
-Barcelona-Passeig de Gràcia (R2) -FINALITZADA-
-Barcelona-Estació de França (R2) -FINALITZADA-
-Mollet-Santa Rosa (R3) -FINALITZADA-
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7) -FINALITZADA-
Estacions en obres:
-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Sant Miquel de Gonteres (R4) -finalitzant-se-
-Vacarisses (R4)
-Bellvitge (R2) -segona reforma-
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)
-Palautordera (R2)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8) -finalitzant-se-
Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -segona reforma-
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Sant Sadurní d'Anoia (R4)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-
Estacions amb obres paralitzades i inacabades:
-Vilafranca del Penedès (R4, reconstrucció per semi-soterrament)
-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8, adjudicada el 2017, paralitzada per problemes al projecte, a relicitar)
Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):
-Castellbisbal (R4/R8)
-Sant Feliu de Llobregat (R1/R4, reconstrucció total per soterrament)
-Molins de Rei (R1/R4)
Obres en licitació:
-Ocata (R1)
-Vacarisses-Torreblanca (R4)
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7) -segona reforma-
-Vilafranca del Penedès (R4)
-La Garriga (R3)
-Montgat-Nord (R1)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8) -segona reforma-
-La Granada (R4)
-L'Arboç (R4)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
Licitacions desertes o desistides:
[...]
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Avui (17/11/2019)
A Bellvitge (R2):
-Estan començant a anivellar la terra del farciment de l'andana de vies 0/1. Ja tenen fet uns tres quarts de l'andana, més o menys. Falta el costat Sants.
A Bellvitge (R2):
-Estan començant a anivellar la terra del farciment de l'andana de vies 0/1. Ja tenen fet uns tres quarts de l'andana, més o menys. Falta el costat Sants.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Ahir (18/11/2019)
Al Vendrell (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Gelida (R4):
[des del tren]
-Fa uns dies que observo que els teleindicadors de l'andana direcció Vilafranca/Sant Vicenç estan encesos, pero no anuncien els trens.
A Sant Vicenç de Castellet (R4):
-Reparat el famós forat de la valla que permetia escurçar l'accés a la major part del casc urbà, i un transbordament més ràpid a FGC.
No passa res: els veïns han fet un altre forat.
Realment hi hauria d'haver dos passos inferiors aquí: un que comuniqués les dues parts del casc urbà, i un altre per a comunicar les dues andanes.
Renfe hauria de tenir en compte això quan decideixi reformar aquesta estació. No és que sigui ni moltíssim menys la que més necessiti ser reformada, però quan s'hi posin, convindria que hi penséssin.
A Castellbell i el Vilar (R4):
[des del tren]
-Teleindicador de l'andana direcció Terrassa/Barcelona, com de costum, encès però fora de servei. No l'he vist anunciar trens mai.
A Vacarisses (R4):
-Enllumenat definitiu en gran part ja en servei, tot i que queden alguns focus a totes dues andanes que encara no han estat connectats. Tot i així, la millora és enorme respecte al que hi havia abans.
-Andanes: obertes ja completament, tret de la zona del pas a nivell entre vies, on s'esperen a que entri en servei el pas superior. A l'andana direcció Manresa queda pendent la zona de la màquina autovenda de bitllets, que encara no ha estat traslladada (intueixo que al seu lloc hi va una rampa).
-Tancaments anti-frau: a l'andana direcció Manresa només els queda la zona del pas superior, tota la resta està acabada. A l'andana direcció Terrassa/Barcelona ja han instal.lat el tram entre la marquesina i l'extrem costat Vacarisses-Torreblanca; la zona de la marquesina i el pas superior està amb noves baranes (no acabades del tot); i el costat Castellbell encara està amb tanques provisionals.
-Accessos: a l'accés costat edifici de viatgers s'hi ha instal.lat una rampa per a PMR. A l'accés costat casc urbà s'hi ha instal.lat una escala, més aviat sinuosa. Em queda el dubte de si pensen construir-hi una rampa per a PMR també, no estic segur de si ho faran o no (tant de bo que sí).
-Marquesines: estan retocant-les una mica, la de l'andana direcció Terrassa/Barcelona s'ha rehabilitat, substituïnt panells de fusta del sostre per uns de plàstic, i la de l'edifici de viatgers s'ha pintat de marró (a joc amb el nou pas superior).
-Venda de bitllets: instal.lada l'estructura del nou refugi per a ubicar-hi la màquina autovenda (i suposo que la validadora), al costat de l'accés de l'edifici de viatgers, és semblant a la que s'ha instal.lat a Sant Miquel de Gonteres, però una mica més punxeguda (em fa l'efecte). Quan l'acabin, suposo que acabaran la rampa de sota la marquesina de l'edifici de viatgers.
-Pas superior: ja instal.lada tota l'estructura, el terra, i les proteccions de la catenària, ara es treballa a les baranes. Encara no hi ha rastre dels ascensors, apart de les estructures, que sí que hi són, és clar.
-Megafonia/teleindicadors: observat nou cablejat sospitós a la façana de l'edifici de viatgers.
-Cartelleria: encara res de res.
-En resum, que a aquesta estació ja no la coneix ni sa mare.
Al Vendrell (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Gelida (R4):
[des del tren]
-Fa uns dies que observo que els teleindicadors de l'andana direcció Vilafranca/Sant Vicenç estan encesos, pero no anuncien els trens.
A Sant Vicenç de Castellet (R4):
-Reparat el famós forat de la valla que permetia escurçar l'accés a la major part del casc urbà, i un transbordament més ràpid a FGC.
No passa res: els veïns han fet un altre forat.
Realment hi hauria d'haver dos passos inferiors aquí: un que comuniqués les dues parts del casc urbà, i un altre per a comunicar les dues andanes.
Renfe hauria de tenir en compte això quan decideixi reformar aquesta estació. No és que sigui ni moltíssim menys la que més necessiti ser reformada, però quan s'hi posin, convindria que hi penséssin.
A Castellbell i el Vilar (R4):
[des del tren]
-Teleindicador de l'andana direcció Terrassa/Barcelona, com de costum, encès però fora de servei. No l'he vist anunciar trens mai.
A Vacarisses (R4):
-Enllumenat definitiu en gran part ja en servei, tot i que queden alguns focus a totes dues andanes que encara no han estat connectats. Tot i així, la millora és enorme respecte al que hi havia abans.
-Andanes: obertes ja completament, tret de la zona del pas a nivell entre vies, on s'esperen a que entri en servei el pas superior. A l'andana direcció Manresa queda pendent la zona de la màquina autovenda de bitllets, que encara no ha estat traslladada (intueixo que al seu lloc hi va una rampa).
-Tancaments anti-frau: a l'andana direcció Manresa només els queda la zona del pas superior, tota la resta està acabada. A l'andana direcció Terrassa/Barcelona ja han instal.lat el tram entre la marquesina i l'extrem costat Vacarisses-Torreblanca; la zona de la marquesina i el pas superior està amb noves baranes (no acabades del tot); i el costat Castellbell encara està amb tanques provisionals.
-Accessos: a l'accés costat edifici de viatgers s'hi ha instal.lat una rampa per a PMR. A l'accés costat casc urbà s'hi ha instal.lat una escala, més aviat sinuosa. Em queda el dubte de si pensen construir-hi una rampa per a PMR també, no estic segur de si ho faran o no (tant de bo que sí).
-Marquesines: estan retocant-les una mica, la de l'andana direcció Terrassa/Barcelona s'ha rehabilitat, substituïnt panells de fusta del sostre per uns de plàstic, i la de l'edifici de viatgers s'ha pintat de marró (a joc amb el nou pas superior).
-Venda de bitllets: instal.lada l'estructura del nou refugi per a ubicar-hi la màquina autovenda (i suposo que la validadora), al costat de l'accés de l'edifici de viatgers, és semblant a la que s'ha instal.lat a Sant Miquel de Gonteres, però una mica més punxeguda (em fa l'efecte). Quan l'acabin, suposo que acabaran la rampa de sota la marquesina de l'edifici de viatgers.
-Pas superior: ja instal.lada tota l'estructura, el terra, i les proteccions de la catenària, ara es treballa a les baranes. Encara no hi ha rastre dels ascensors, apart de les estructures, que sí que hi són, és clar.
-Megafonia/teleindicadors: observat nou cablejat sospitós a la façana de l'edifici de viatgers.
-Cartelleria: encara res de res.
-En resum, que a aquesta estació ja no la coneix ni sa mare.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Renfe inicia les obres de millora de l'estació de Cerdanyola Universitat
• Aquest projecte representa una inversió d'1,2 milions d'euros i té un termini d'execució de 9 mesos
22/11/2019 14:17
Renfe ha iniciat les tasques de millora de l'estació de Cerdanyola Universitat que permetrà que l'estació sigui totalment accessible. Aquestes actuacions disposen d'un termini d'execució de 9 mesos per l'obra civil i comptaran amb un pressupost que rondarà els 1.233.438 euros
Les principals actuacions consistiran en l'adequació de l'estació per esdevenir en totalment accessible:
- Instal·lació de tres nous ascensors d'accés a les andanes
- Rehabilitació del pas inferior i rampes existents
- Recreixement i prolongació d'andanes fins als 200 metres i instal·lació de senyalització podotàctil
- Adequació i millora de l'enllumenat de vestíbul, andanes i pas inferior
- Rehabilitació de les marquesines de les andanes
L'estació de Cerdanyola Universitat compta amb serves de les línies R7 i R8. Diàriament la utilitzen 6.196 viatgers de mitjana en dia laborable que poden desplaçar-se a Barcelona Sant Andreu Arenal en menys de 20 minuts.
Pla d'estacions de Renfe per a rodalia de Barcelona
Aquestes millores a les estacions de rodalies s'emmarquen en el Pla d'estacions de Renfe per a rodalia de Barcelona. En total, Renfe està invertint prop de 100 milions d'euros en actuacions centrades principalment en la millora de l'accessibilitat, així com altres tasques de modernització de 39 estacions de la rodalia de Barcelona.
http://rodalies.gencat.cat/ca/sobre-rod ... es-millora
• Aquest projecte representa una inversió d'1,2 milions d'euros i té un termini d'execució de 9 mesos
22/11/2019 14:17
Renfe ha iniciat les tasques de millora de l'estació de Cerdanyola Universitat que permetrà que l'estació sigui totalment accessible. Aquestes actuacions disposen d'un termini d'execució de 9 mesos per l'obra civil i comptaran amb un pressupost que rondarà els 1.233.438 euros
Les principals actuacions consistiran en l'adequació de l'estació per esdevenir en totalment accessible:
- Instal·lació de tres nous ascensors d'accés a les andanes
- Rehabilitació del pas inferior i rampes existents
- Recreixement i prolongació d'andanes fins als 200 metres i instal·lació de senyalització podotàctil
- Adequació i millora de l'enllumenat de vestíbul, andanes i pas inferior
- Rehabilitació de les marquesines de les andanes
L'estació de Cerdanyola Universitat compta amb serves de les línies R7 i R8. Diàriament la utilitzen 6.196 viatgers de mitjana en dia laborable que poden desplaçar-se a Barcelona Sant Andreu Arenal en menys de 20 minuts.
Pla d'estacions de Renfe per a rodalia de Barcelona
Aquestes millores a les estacions de rodalies s'emmarquen en el Pla d'estacions de Renfe per a rodalia de Barcelona. En total, Renfe està invertint prop de 100 milions d'euros en actuacions centrades principalment en la millora de l'accessibilitat, així com altres tasques de modernització de 39 estacions de la rodalia de Barcelona.
http://rodalies.gencat.cat/ca/sobre-rod ... es-millora
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Avui (24/11/2019)
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7):
-Instal.lada nova cartelleria de Rodalies de Catalunya (definitiva). Sobreviu cartelleria vella a l'extrem costat Torre Baró.
A Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7):
-Instal.lada nova cartelleria de Rodalies de Catalunya (definitiva) a l'andana de via 1 (edifici de viatgers), i al pas inferior. No recordo si ja ho havia vist o no. Desconec si s'instal.larà també a les altres andanes, tot i que, la veritat, estant aquesta estació pendent de reforma, em sembla una mica tonto que la instal.lin ara, quan a d'altres estacions en millor estat fa tanta falta o més.
-Observades escenes diverses d'incivisme a aquesta estació. Hi ha gent que no vol utilitzar el pas inferior per a canviar d'una andana a l'altra, fins i tot si hi ha el vigilant a davant dient-li i el tren arribant...
A Montcada-Ripollet (R3):
[des del tren]
-El tren (doble de 447 a un R3 destinació Vic) ha hagut de donar un concert de xiulet i fre d'emergència per tal que els passatgers entenguéssin que el tren no anava a parar just a davant del pas a nivell entre andanes, com de costum. Carreres i algú/na ha perdut el tren. Aquesta estació té el projecte de reforma fet, sembla ser. No estaria de més que la reforméssin i li poséssin pas inferior amb ascensors.
A Mollet-Santa Rosa (R3):
-Han instal.lat una miqueta més de cartelleria, però encara no han acabat del tot. Encara els queda com a mínim un cartell per posar.
-Avui hi havia apagada a la marquesina de l'edifici de viatgers, i un teleindicador de l'andana de la via principal estava encès però fora de combat.
A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):
-Obres iniciades.
-Per ara estan instal.lant noves barreres tarifàries (ja era hora).
-També han tancat una zona de l'andana de l'edifici de viatgers propera al pas inferior, amb una caseta d'obra i material divers.
-També hi havia cablejat penjant a la marquesina de l'andana direcció Martorell.
-Les dues màquines autovenda no funcionaven.
A Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació, en construcció):
[des del tren]
-Continua la limitació per obres. Poc avenç.
A Mollet-Sant Fost (R2/R8):
-Instal.lades i en servei les noves barreres tarifàries.
A Montcada i Reixac (R2):
[des del tren]
-Instal.lada nova cartelleria de Rodalies de Catalunya (definitiva) a totes dues andanes. No recordo si ja ho havia vist o no.
A Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2):
[des del tren]
-Instal.lada nova cartelleria de Rodalies de Catalunya (definitiva) a totes dues andanes. No recordo si ja ho havia vist o no.
A Bellvitge (R2):
-Ja han cimentat més o menys la meitat de l'andana de vies 0/1, costat El Prat. A l'extrem costat El Prat de la mateixa, estan començant a instal.lar les vores d'andana i ja es veuen els tubs per a l'enllumenat.
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7):
-Instal.lada nova cartelleria de Rodalies de Catalunya (definitiva). Sobreviu cartelleria vella a l'extrem costat Torre Baró.
A Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7):
-Instal.lada nova cartelleria de Rodalies de Catalunya (definitiva) a l'andana de via 1 (edifici de viatgers), i al pas inferior. No recordo si ja ho havia vist o no. Desconec si s'instal.larà també a les altres andanes, tot i que, la veritat, estant aquesta estació pendent de reforma, em sembla una mica tonto que la instal.lin ara, quan a d'altres estacions en millor estat fa tanta falta o més.
-Observades escenes diverses d'incivisme a aquesta estació. Hi ha gent que no vol utilitzar el pas inferior per a canviar d'una andana a l'altra, fins i tot si hi ha el vigilant a davant dient-li i el tren arribant...
A Montcada-Ripollet (R3):
[des del tren]
-El tren (doble de 447 a un R3 destinació Vic) ha hagut de donar un concert de xiulet i fre d'emergència per tal que els passatgers entenguéssin que el tren no anava a parar just a davant del pas a nivell entre andanes, com de costum. Carreres i algú/na ha perdut el tren. Aquesta estació té el projecte de reforma fet, sembla ser. No estaria de més que la reforméssin i li poséssin pas inferior amb ascensors.
A Mollet-Santa Rosa (R3):
-Han instal.lat una miqueta més de cartelleria, però encara no han acabat del tot. Encara els queda com a mínim un cartell per posar.
-Avui hi havia apagada a la marquesina de l'edifici de viatgers, i un teleindicador de l'andana de la via principal estava encès però fora de combat.
A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):
-Obres iniciades.
-Per ara estan instal.lant noves barreres tarifàries (ja era hora).
-També han tancat una zona de l'andana de l'edifici de viatgers propera al pas inferior, amb una caseta d'obra i material divers.
-També hi havia cablejat penjant a la marquesina de l'andana direcció Martorell.
-Les dues màquines autovenda no funcionaven.
A Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació, en construcció):
[des del tren]
-Continua la limitació per obres. Poc avenç.
A Mollet-Sant Fost (R2/R8):
-Instal.lades i en servei les noves barreres tarifàries.
A Montcada i Reixac (R2):
[des del tren]
-Instal.lada nova cartelleria de Rodalies de Catalunya (definitiva) a totes dues andanes. No recordo si ja ho havia vist o no.
A Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2):
[des del tren]
-Instal.lada nova cartelleria de Rodalies de Catalunya (definitiva) a totes dues andanes. No recordo si ja ho havia vist o no.
A Bellvitge (R2):
-Ja han cimentat més o menys la meitat de l'andana de vies 0/1, costat El Prat. A l'extrem costat El Prat de la mateixa, estan començant a instal.lar les vores d'andana i ja es veuen els tubs per a l'enllumenat.
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
Last edited by 437.001 on Tuesday 03/12/2019 1:10, edited 1 time in total.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Ahir (25/11/2019)
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Barcelona-Plaça Catalunya (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]
-Res de nou.
A Mollet-Santa Rosa (R3):
[des del tren]
-Res de nou.
A Parets del Vallès (R3):
[des del tren]
-Poquet a poc van avançant les obres de la nova subestació.
-Avui estaven treballant amb una excavadora tot i que ja era fosc.
A Granollers-Canovelles (R3):
-Res de nou.
A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):
-Noves barreres tarifàries ja funcionant.
-Màquines autovenda no ho sé, ja portava bitllet comprat a una altra estació.
-Més cables detectats a la marquesina de l'edifici de viatgers.
-A l'andana de vies 1/3 (direcció Martorell) hi ha unes marques al terra, que, per a qui "sap llegir" el llenguatge d'aquestes "pintures rupestres" només poden voler dir una cosa: que al contrari que a Sant Cugat i a Rubí, aquí sí que salvaran la rampa, tot i que per tal d'encabir-hi l'ascensor hauran de modificar-la. No sé per què aquí sí i a Sant Cugat i Rubí no, encara que també és cert que aquesta estació genera més passatgers... i més que en generarà si la R1 arriba fins aquí... i encara més quan desenvolupin el nou barri que està planejat als voltants. És la zona que més creixerà de tots els municipis veïns de Barcelona.
A Sant Cugat del Vallès (R8):
[des del tren]
-Res de nou.
A Rubí (R8):
[des del tren]
-Res de nou.
A Castellbisbal (R4/R8):
-M'ha semblat entreveure una miqueta d'avenç, però ja era de nit, així que no ho puc assegurar. Sí que semblava que estiguéssin treballant, i això que ja eren les 21:00.
-Els teleindicadors segueixen sense anunciar els R8 destinació Martorell.
-Detectada nova línia de bus: a les que ja coneixia cap a Castellbisbal poble i a Sant Andreu de la Barca, n'hi afegeixo una altra que enllaça amb Costa Blanca i Can Santeugini, dues urbanitzacions. Castellbisbal és un municipi amb bastants xalets.
A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Barcelona-Plaça Catalunya (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]
-Res de nou.
A Mollet-Santa Rosa (R3):
[des del tren]
-Res de nou.
A Parets del Vallès (R3):
[des del tren]
-Poquet a poc van avançant les obres de la nova subestació.
-Avui estaven treballant amb una excavadora tot i que ja era fosc.
A Granollers-Canovelles (R3):
-Res de nou.
A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):
-Noves barreres tarifàries ja funcionant.
-Màquines autovenda no ho sé, ja portava bitllet comprat a una altra estació.
-Més cables detectats a la marquesina de l'edifici de viatgers.
-A l'andana de vies 1/3 (direcció Martorell) hi ha unes marques al terra, que, per a qui "sap llegir" el llenguatge d'aquestes "pintures rupestres" només poden voler dir una cosa: que al contrari que a Sant Cugat i a Rubí, aquí sí que salvaran la rampa, tot i que per tal d'encabir-hi l'ascensor hauran de modificar-la. No sé per què aquí sí i a Sant Cugat i Rubí no, encara que també és cert que aquesta estació genera més passatgers... i més que en generarà si la R1 arriba fins aquí... i encara més quan desenvolupin el nou barri que està planejat als voltants. És la zona que més creixerà de tots els municipis veïns de Barcelona.
A Sant Cugat del Vallès (R8):
[des del tren]
-Res de nou.
A Rubí (R8):
[des del tren]
-Res de nou.
A Castellbisbal (R4/R8):
-M'ha semblat entreveure una miqueta d'avenç, però ja era de nit, així que no ho puc assegurar. Sí que semblava que estiguéssin treballant, i això que ja eren les 21:00.
-Els teleindicadors segueixen sense anunciar els R8 destinació Martorell.
-Detectada nova línia de bus: a les que ja coneixia cap a Castellbisbal poble i a Sant Andreu de la Barca, n'hi afegeixo una altra que enllaça amb Costa Blanca i Can Santeugini, dues urbanitzacions. Castellbisbal és un municipi amb bastants xalets.
A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Rodalies de Catalunya (25/11/2019)
Renfe presenta a Josep Monràs el futuro proyecto de mejora de la accesibilidad en la estación de Mollet Sant Fost
• A principios de año se realizará una reunión con las entidades, asociaciones y otros ayuntamientos de la zona
• La licitación de la misma se llevará a cabo el primer trimestre del año próximo
En una reunión mantenida esta mañana, Renfe ha presentado al Ayuntamiento de Mollet el proyecto de mejora de la accesibilidad de la estación de Mollet-Sant Fost. Una vez finalizados los trámites correspondientes se podrá proceder a su licitación, prevista para el primer trimestre del próximo año.
La retirada unilateral de Comsa S.A. para realizar las actuaciones adjudicadas en su momento obligó a realizar un nuevo proyecto para la estación de Mollet-Sant Fost.
La nueva redacción incluye la renovación y modernización del edificio de viajeros y se añade a las ya previstas como:
•Construcción de un paso inferior con ascensores en ambos andenes.
•Recrecido de andenes y prolongación hasta 200 metros, lo que facilitará el acceso al tren desde el andén.
•Sustitución de la iluminación existente en los andenes.
•Urbanización de accesos.
•Instalación de nuevas marquesinas que cubran el acceso a los ascensores y las escaleras.
Paralelamente con objeto de mejorar el acceso a los trenes, se ha licitado por cerca de medio millón de euros la adecuación, prolongación y repavimentado del andén principal. El inicio está previsto en marzo del 2020.
Todas estas actuaciones, permitirán adecuar las instalaciones a las necesidades de los más de 10.000 viajeros que diariamente utilizan esta estación.
En el marco de la reunión, el Alcalde ha solicitado que Renfe explique el proyecto a los vecinos, entidades, asociaciones y otros ayuntamientos de la zona durante el mes de enero.
Este proyecto tiene una gran complejidad que ha hecho que su nueva redacción no se haya podido terminar antes.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Adif (26/11/2019)
Con un plazo de ejecución de 10 meses
Adif adjudica la redacción del estudio de alternativas y de proyectos para la mejora de la capacidad operativa de la estación de Castelldefels (Barcelona)
• El objetivo es optimizar la funcionalidad de esta estación que constituye un punto estratégico de la red de Cercanías en el sur de Barcelona
26/11/2019. Adif ha adjudicado el contrato de servicios para la redacción del estudio de alternativas y de los proyectos básico y de construcción de la remodelación de la estación de Castelldefels (Barcelona).
El contrato ha sido adjudicado a la empresa GPO Ingeniería y Arquitectura con un presupuesto de 273.184,4 euros (IVA incluido), y un plazo de ejecución de 10 meses.
El objetivo es determinar la alternativa más eficiente para mejorar la funcionalidad de la explotación ferroviaria de esta estación, incluyendo la implantación de cuádruple vía en el ámbito de esta instalación, que constituye un punto estratégico de la red de Cercanías en el sur de Barcelona.
Con una nueva configuración de vías se permitirá una evolución hacia futuros escenarios que contemplan la cuadruplicación del tramo entre las estaciones de Castelldefels y El Prat de Llobregat, lo que conllevaría un aumento de la capacidad de la línea y una reducción de los tiempos de viaje, tanto para los trenes de cercanías como para los regionales entre Tarragona y Barcelona.
La reconfiguración del esquema de vías y andenes de la estación conseguirá generar en la estación de Castelldefels una nueva terminal para permitir las rotaciones de trenes de cercanías del norte de Barcelona.
Una vez estudiadas y aprobadas por Adif las soluciones constructivas recogidas en el Estudio de Alternativas, se procederá a la redacción de los proyectos básico y constructivo para la ejecución de las diferentes obras.
Para la redacción de los proyectos se tendrán en cuenta las soluciones planteadas, así como otros condicionantes, garantizando la compatibilidad con otras actuaciones ferroviarias en diferentes escenarios futuros y considerando los aspectos constructivos, de explotación y de mantenimiento.
Re: Últimes adjudicacions:
Ahir (02/12/2019)
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]
-Res de nou.
A Cerdanyola del Vallès (R4/R7):
-Els teleindicadors d'aquesta estació mai han fet el scroll de parades, només anuncien la destinació i els minuts que falten, no anuncien res més.
A Terrassa-Est (R4):
-Escala mecànica de l'andana direcció Manresa fora de combat.
A Sant Miquel de Gonteres (R4):
-Estació encara a fosques! Porten com a mínim un mes així.
-De dia no passa res, però quan és de nit, només està iluminat el pas inferior, les andanes estan totalment a fosques. A una estació en corba, és perillós.
-L'enllumenat provisional ja no funciona.
-Els ascensors segueixen sense funcionar tampoc.
A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):
-Res de nou.
-Per les marques al terra, intueixo que hauran de posar pilots entre la vora de l'andana i la rampa per tal de poder-la desviar i encabir-hi l'ascensor sense haver-la de clausurar.
A Sant Cugat del Vallès (R8):
[des del tren]
-Res de nou.
-Ascensors KO des de fa anys, el de l'andana direcció Martorell no ha funcionat mai.
A Rubí (R8):
[des del tren]
-Res de nou.
-Ascensors KO des de fa anys.
A Castellbisbal (R4/R8):
-Res de nou.
-Els teleindicadors segueixen sense anunciar els trens R8 destinació Martorell.
A Molins de Rei (R1/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Bellvitge (R2):
-Andana de vies 0/1 cimentada en la seva totalitat, tret de la zona de les escales i el pas inferior, és clar.
-Vores d'andana instal.lades a tot el tram ja cimentat.
-Paviments podotàctils: iniciando la seva instal.lació des del costat Can Tunis.
-Han aparegut ja els pals de suport de la marquesina de l'andana de vies 0/1.
-També han estat instal.lats els pals dels nous fanals (només els pals).
-A l'andana de via 2, la part de fora de la marquesina estava a fosques (el nou enllumenat ja funcionava).
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Vilanova i la Geltrú (R2):
-Els teleindicadors feien el tonto.
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]
-Res de nou.
A Cerdanyola del Vallès (R4/R7):
-Els teleindicadors d'aquesta estació mai han fet el scroll de parades, només anuncien la destinació i els minuts que falten, no anuncien res més.
A Terrassa-Est (R4):
-Escala mecànica de l'andana direcció Manresa fora de combat.
A Sant Miquel de Gonteres (R4):
-Estació encara a fosques! Porten com a mínim un mes així.
-De dia no passa res, però quan és de nit, només està iluminat el pas inferior, les andanes estan totalment a fosques. A una estació en corba, és perillós.
-L'enllumenat provisional ja no funciona.
-Els ascensors segueixen sense funcionar tampoc.
A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):
-Res de nou.
-Per les marques al terra, intueixo que hauran de posar pilots entre la vora de l'andana i la rampa per tal de poder-la desviar i encabir-hi l'ascensor sense haver-la de clausurar.
A Sant Cugat del Vallès (R8):
[des del tren]
-Res de nou.
-Ascensors KO des de fa anys, el de l'andana direcció Martorell no ha funcionat mai.
A Rubí (R8):
[des del tren]
-Res de nou.
-Ascensors KO des de fa anys.
A Castellbisbal (R4/R8):
-Res de nou.
-Els teleindicadors segueixen sense anunciar els trens R8 destinació Martorell.
A Molins de Rei (R1/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Bellvitge (R2):
-Andana de vies 0/1 cimentada en la seva totalitat, tret de la zona de les escales i el pas inferior, és clar.
-Vores d'andana instal.lades a tot el tram ja cimentat.
-Paviments podotàctils: iniciando la seva instal.lació des del costat Can Tunis.
-Han aparegut ja els pals de suport de la marquesina de l'andana de vies 0/1.
-També han estat instal.lats els pals dels nous fanals (només els pals).
-A l'andana de via 2, la part de fora de la marquesina estava a fosques (el nou enllumenat ja funcionava).
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Vilanova i la Geltrú (R2):
-Els teleindicadors feien el tonto.
Last edited by 437.001 on Tuesday 03/12/2019 2:23, edited 2 times in total.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Estació de Sant Miquel de Gonteres (R4)
Termini d'execució: un mes.
Estem a inicis de desembre de 2019, i l'estació de Sant Miquel de Gonteres porta com a mínim un mes completament a fosques.
Obra adjudicada l'abril de 2019.437.001 wrote: ↑Monday 15/04/2019 18:56 Adjudicaciones de Renfe
Número de Expediente: 2018-01771
OBRA DE ADECUACIÓN INSTALACIÓN ELECTRICA EDIFICIO VIAJEROS ESTACIÓN DE SANT MIQUEL DE GONTERES
Adjudicatario: GENSERMA 2008 S.L.
CIF: B64759673
Contrato: 4500031771
Importe (sin Iva): 14.010,33
Plazo Ejecución (Meses): 1
Fecha Adjudicación: 12/04/2019
Fecha Publicación en Web: 15/04/2019
Pliego
Termini d'execució: un mes.
Estem a inicis de desembre de 2019, i l'estació de Sant Miquel de Gonteres porta com a mínim un mes completament a fosques.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Segueix existint la via 0 de Bellvitge?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
I tant!
Ara mateix, és per on passen tots els trens direcció El Prat.
I seguirà existint un cop s'acabin les obres, només que llavors els trens direcció El Prat tornaran a passar per la via 1.
Bellvitge seguirà tenint tres vies, com fins ara.
El què passa, és que s'hi han ajuntat dues obres diferents, a Bellvitge.
Una, la d'Adif, de rectificació del pas per via desviada dels trens direcció Sants, vestigi "provisional durant deu anys" de les famoses obres de l'AVE i del no menys famós forat de Bellvitge. Donat que es va decidir renovar l'estació, també es va rectificar la via 1 per tal de poder eixamplar-ne l'andana.
Tot això ja s'ha rectificat.
I l'altra, la de Renfe, d'adaptació a PMR de l'estació. Que han comportat una reconstrucció total de les andanes, amb noves marquesines, nou enllumenat, etc...
I que són les obres que ara estan en curs.
I no crec que les acabin abans de Reis.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Rodalies de Barcelona (11/12/2019)
La alcaldesa de L'Hospitalet y el presidente de Renfe visitan las obras de mejora de accesibilidad de la estación de Bellvitge
• Las obras disponen de un presupuesto de cerca de 3 millones de euros
• Las actuaciones contemplan, entre otros, la instalación de 4 ascensores
La alcaldesa de L'Hospitalet de Llobregat, Nuria Marín, y el presidente de Renfe, Isaías Táboas, han visitado las actuaciones de mejora de accesibilidad que la empresa operadora está ejecutando en la estación de Bellvitge.
Las actuaciones que se están llevando a cabo en Bellvitge disponen de un presupuesto de 2.944.455,69 euros.
Los principales trabajos contemplan:
• Instalación de 4 ascensores
• Recrecido de andenes y prolongación hasta 200 metros, lo que facilitará el acceso al tren desde el andén
• Sustitución de la iluminación existente en los andenes
• Redistribución de vestíbulo
• Urbanización de accesos
• Nuevas instalaciones para dotar de luz natural al vestíbulo
Diariamente 6.362 viajeros utilizan los servicios de la línea R2 nord y R2 sud que permite enlazar con el centro de Barcelona en solo 13 minutos.
Plan de estaciones de Renfe para Rodalies de Barcelona
Estas mejoras en las estaciones de cercanías se enmarcan en el Plan de estaciones de Renfe para Rodalies de Barcelona. En total, Renfe está invirtiendo cerca de 100 millones de euros en actuaciones centradas principalmente en la mejora de la accesibilidad, así como otras tareas de modernización de 39 estaciones de las Rodalies de Barcelona.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
La nota de premsa no diu res de nou, però almenys conté una foto del vestíbul de l'estació de Bellvitge en el seu estat actual, en plenes obres.437.001 wrote: ↑Thursday 12/12/2019 1:11 Rodalies de Barcelona (11/12/2019)
La alcaldesa de L'Hospitalet y el presidente de Renfe visitan las obras de mejora de accesibilidad de la estación de Bellvitge
[...]
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Licitaciones de Renfe
Número del Expediente: 2019-01450
OBRAS DE ADECUACIÓN DE LA INSTALACIÓN ELÉCTRICA DE LA ESTACIÓN DE SANT CELONI
Última Modificación: 13/12/2019
Fecha Publicación: 13/12/2019
Pliego de prescripciones técnicas
Número del Expediente: 2019-01110
OBRAS DE CERRAMIENTO EN LAS ESTACIONES DE SANT VICENÇ DE CALDERS Y SEGUR DE CALAFELL. (RODALIES DE CATALUNYA)
Última Modificación: 13/12/2019
Fecha Publicación: 13/12/2019
Pliego
Especificación técnica Segur de Calafell
Especificación técnica Sant Vicenç de Calders
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Una malla electrosoldada... això farà què si algú la toca, tindrà pessigolles?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Desgraciadament no...
Ara, l'ampliació dels tancaments anti-frau a Segur és una GRAN notícia, el frau a Segur és constant, tot i les barreres tarifàries, i es deu a això. Els incívics prefereixen arriscar-se a trencar-se el coll que pagar el bitllet.
Suposo que quan ho facin això voldrà dir algunes potencials destrosses a les barreres de Segur, i potser alguna agressió més a vigilants, però... no se'ls ha de donar ni un milímetre d'avantatge.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Avui (18/12/2019)
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Bellvitge (R2):
-Andana de vies 0/1 amb el paviment totalment instal.lado ja, al voltant d'un terç de la seva longitud, des del costat El Prat. Costat Sants, no van tan avançats, però ja estan instal.lades les vores de les andanes.
-Pals de l'enllumenat de l'andana de vies 0/1 instal.lats, els focus encara no.
-Estructura de la marquesina de l'andana de vies 0/1 acabada, no ho he pogut veure-ho bé, però m'ha semblat que el sostre de la marquesina ja estava instal.lat, només m'ho ha semblat (si algú ho pogués confirmar, gràcies ).
-Andana de via 2 amb l'avaria de l'enllumenat reparada.
Al Prat de Llobregat (R2):
-Els teleindicadors no indiquen correctament els trens sense parada, ans al contrari, indiquen les parades de trens que no paren. Això pot ser perillós.
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Vilanova i la Geltrú (R2):
-Teleindicadors reparats.
A Cubelles (R2):
[des del tren]
-No estic segur de si els tancaments que hi ha a l'extrem nord de les andanes ja hi eren o no, no me'n recordo bé. Si algú em pogués refrescar la memòria, gràcies. Si no, hauré de tornar-hi per observar-ho.
A Cunit (R2):
[des del tren]
-Cartelleria nova instal.lada o en curs d'instal.lació!!! La definitiva, res de cutrades amb brides i enganxines!!! JA ERA HORAAA!!!
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Bellvitge (R2):
-Andana de vies 0/1 amb el paviment totalment instal.lado ja, al voltant d'un terç de la seva longitud, des del costat El Prat. Costat Sants, no van tan avançats, però ja estan instal.lades les vores de les andanes.
-Pals de l'enllumenat de l'andana de vies 0/1 instal.lats, els focus encara no.
-Estructura de la marquesina de l'andana de vies 0/1 acabada, no ho he pogut veure-ho bé, però m'ha semblat que el sostre de la marquesina ja estava instal.lat, només m'ho ha semblat (si algú ho pogués confirmar, gràcies ).
-Andana de via 2 amb l'avaria de l'enllumenat reparada.
Al Prat de Llobregat (R2):
-Els teleindicadors no indiquen correctament els trens sense parada, ans al contrari, indiquen les parades de trens que no paren. Això pot ser perillós.
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Vilanova i la Geltrú (R2):
-Teleindicadors reparats.
A Cubelles (R2):
[des del tren]
-No estic segur de si els tancaments que hi ha a l'extrem nord de les andanes ja hi eren o no, no me'n recordo bé. Si algú em pogués refrescar la memòria, gràcies. Si no, hauré de tornar-hi per observar-ho.
A Cunit (R2):
[des del tren]
-Cartelleria nova instal.lada o en curs d'instal.lació!!! La definitiva, res de cutrades amb brides i enganxines!!! JA ERA HORAAA!!!