Notícies línia de La Pobla de Segur
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Quan la Generalitat es va fer càrrec de la línia tenía un problema: via d'ample espanyol, de manera que no podría anar a buscar trens demà al matí al mercat europeu per començar tot sola. Total, van encomanar la gestió a Renfe i així ens ha anat.
La solució de comprar dos trens i posar a concurs la gestió em sembla correcta. Aqui si que es sabrá que i qui hi guanya o hi perd. Amb tot, suposo que els números es fan per cost d'explotació. Es de suposar que Renfe presentava un escandall bastant alt (i o lo toma o lo deja, pero como nadie puede venir con un tren de ancho español, es lo que hay).
De totes maneres i al meu entendre, econòmicament, si cal fer-se càrrec del amnteniment de via i del material, amb la quantitat de viatgers i viatges que es fan al dia, tinc seriosos dubtes de que el bitlletatge cobreixi mes enllà del 25% del cost d'explotació. I a mitg termini potser caldría fer un dolorós pensament.
Salutacions
La solució de comprar dos trens i posar a concurs la gestió em sembla correcta. Aqui si que es sabrá que i qui hi guanya o hi perd. Amb tot, suposo que els números es fan per cost d'explotació. Es de suposar que Renfe presentava un escandall bastant alt (i o lo toma o lo deja, pero como nadie puede venir con un tren de ancho español, es lo que hay).
De totes maneres i al meu entendre, econòmicament, si cal fer-se càrrec del amnteniment de via i del material, amb la quantitat de viatgers i viatges que es fan al dia, tinc seriosos dubtes de que el bitlletatge cobreixi mes enllà del 25% del cost d'explotació. I a mitg termini potser caldría fer un dolorós pensament.
Salutacions
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Quan la Generalitat es va fer càrrec de la línia es va renovar completament 2/3 de la línia. Per tant, la Generalitat podia haver muntat la via perfectament en ample europeu, des de Balaguer a la Pobla. En un primer moment es podia haver dividit l´explotació en dos parts (fent transbordament a Balaguer) i renovar el tram Lleida - Balaguer, el més senzill, més endavant. És més, a Lleida i ha ample europeu amb el que hauria estat més que facil fer-ho. No obstant, no ho van fer. Les raons per muntar la via nova amb travessa d´ample ibèric no les sabem però en qualsevol cas va ser una decissió presa per la Generalitat sense cap pressió de ningú (a ningú li importa la línia). Fent la línia d´ample ibèric, FGC ho tenia fàcil per desentendre´s de la línia, li encolomava a la RENFE i així no tenia que fer res (no tenien evidentment cap interès en la línia) i davant de qualsevol cosa, la culpa sempre seria de la diabòlica RENFE (com estem veient ara). Aquesta era la solució més còmode i més barata per FGC. La línia de la Pobla va ser simplement un mal necessari per tal d´aspirar a més traspassos posteriorment, una cosa que la Generalitat (i menys FGC) no volia per res però que va agafar en el que ells van pensar que era el pròleg d´altres traspassos més rendibles. Aquesta crec que és la història, història en la que la Generalitat ha près totes les decisions (no hi ha res de "lo tomas o lo dejas", FGC pot tenir trens de viatgers d´ample ibèric igual que té locomolores de mercaderies), la Generalitat ha comès tots els errors i la Generalitat ha intentat com sempre desviar les culpes al diabòlic Estat (difícil en aquest cas crec). Ara resulta que la medalla política de gestionar la línia ja costa massa diners...... evidentment el primer que fa la Generalitat és donar-li la culpa a l´Estat defugint les seves responsabilitats (com fan a tantes i tantes coses) i després intentaran venir de salvadors..... quan prendre aquestes decisions era la seva obligació des del principi.Marcel Estadella wrote:Quan la Generalitat es va fer càrrec de la línia tenía un problema: via d'ample espanyol, de manera que no podría anar a buscar trens demà al matí al mercat europeu per començar tot sola. Total, van encomanar la gestió a Renfe i així ens ha anat.
La solució de comprar dos trens i posar a concurs la gestió em sembla correcta. Aqui si que es sabrá que i qui hi guanya o hi perd. Amb tot, suposo que els números es fan per cost d'explotació. Es de suposar que Renfe presentava un escandall bastant alt (i o lo toma o lo deja, pero como nadie puede venir con un tren de ancho español, es lo que hay).
De totes maneres i al meu entendre, econòmicament, si cal fer-se càrrec del amnteniment de via i del material, amb la quantitat de viatgers i viatges que es fan al dia, tinc seriosos dubtes de que el bitlletatge cobreixi mes enllà del 25% del cost d'explotació. I a mitg termini potser caldría fer un dolorós pensament.
Salutacions
Si no es tanca la línia, com a mínim des de Balaguer, serà per una qüestió purament política, serà per que la Generalitat considerarà que és més important els quatre vots de la zona (zona on pocs vots donen molts escons donada la baixa densitat demogràfica) que els diners que ens costarà a tots (que evidentment deixarem de gastar en coses més importants). Així ens va...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Esperar la caritat d'Adif
Just a l'altre extrem del feix de vies de l'estació. Però segurament, el deliciós i encantador Estat (sí, aquell que no ens dóna sinó beneficiència, ja es veu amb el dèficit: Brussel·les els el flexibilitza, i ells collen més Catalunya i les altres autonomies) s'avindria a deixar usar les vies del totpoderós AVE per als regionals de La Pobla o en faria una expressament en ample UIC a l'altra banda de l'estació.Toni wrote:És més, a Lleida i ha ample europeu amb el que hauria estat més que facil fer-ho.
Conte contat, ja s'ha acabat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Esperar la caritat d'Adif
Fer una senzilla via d´ample UIC a la via on es queden actualment els trens de la Pobla a Lleida és més que fàcil. Els trens de la Pobla no van enlloc més (suposo que ningú es planteja cap connexió de la Pobla que no sigui a Lleida...). I si, seria molt fàcil tenir una connexió en ample UIC travessant les vies ibèriques per tal de connectar la línia de la Pobla amb la xarxa d´alta velocitat per tal de portar per la nit un tren al taller per exemple, és només qüestió de proposar-s´ho suposo. Evidentment, la Generalitat no es va proposar res per que no li interessava res la línia de la Pobla... la solució actual és la millor possible per la Generalitat, no fa res i totes les culpes per la RENFE.... segur que continuarà molts molts anys així.... apostem?.Guigui wrote:Just a l'altre extrem del feix de vies de l'estació. Però segurament, el deliciós i encantador Estat (sí, aquell que no ens dóna sinó beneficiència, ja es veu amb el dèficit: Brussel·les els el flexibilitza, i ells collen més Catalunya i les altres autonomies) s'avindria a deixar usar les vies del totpoderós AVE per als regionals de La Pobla o en faria una expressament en ample UIC a l'altra banda de l'estació.Toni wrote:És més, a Lleida i ha ample europeu amb el que hauria estat més que facil fer-ho.
Conte contat, ja s'ha acabat.
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: La utilitat de les idees.
Bona nit;
Precisament el plantejament que la línia de La Pobla de Segur no arriba enlloc més propicia el fet que, segons la meva opinió, no és útil modificar l'amplada de via a 1435 mil·límetres. Aïllar-la implica la construcció d'una base de manteniment específica per a la línia per a mantenir les unitats i modificar la seva amplada de via implica la desaparició del servei turístic Tren dels Llacs per les seves característiques, i no ens carregarem ara un dels valors actuals de la línia. No veig cap utilitat a curt/mitjà plaç la transformació de l'amplada de via de la línia.
Com a funció de servei públic que aquesta línia secundària ofereix, s'hauria d'assegurar la seva supervivència (contemplant la possibilitat de suprimir totalment certes parades que no ofereixin utilitat de cap tipus). Però aquesta línia pateix la mateixa malaltia que les seves germanes secundàries, ben coneguts. Probablement aquest tipus de línies requeririen d'un tractament específic que no se'ls ha donat (tema que es podria discutir àmpliament, perquè crec que cadascú planteja models diferents i res queda clar). Jo seguiria a fons iniciatives extrangeres (parlem, encara que sigui a nivell local, de tràfics de mercaderies sols), com la dels Operateurs Ferroviaires de Proximité a França. Com a línies de tràfic local, el seu tractament no hauria de deixar de ser local. Ningú més que els territoris que la línia atravessa coneixen l'utilitat del ferrocarril ni ningú podria gestionar millor aquestes línies.
És un tema que podria donar per discutir molt; el problema és que s'ha d'actuar ràpidament obligats pels temps en què estem visquent, i no sembla que qui s'encarrega de gestionar tingui els suficients reflexos per oferir una alternativa mínimament lògica, sostenible i útil. No crec que l'actual ho sigui, i crec que en això la majoria de nosaltres hi coincidim.
Ganz.
Precisament el plantejament que la línia de La Pobla de Segur no arriba enlloc més propicia el fet que, segons la meva opinió, no és útil modificar l'amplada de via a 1435 mil·límetres. Aïllar-la implica la construcció d'una base de manteniment específica per a la línia per a mantenir les unitats i modificar la seva amplada de via implica la desaparició del servei turístic Tren dels Llacs per les seves característiques, i no ens carregarem ara un dels valors actuals de la línia. No veig cap utilitat a curt/mitjà plaç la transformació de l'amplada de via de la línia.
Com a funció de servei públic que aquesta línia secundària ofereix, s'hauria d'assegurar la seva supervivència (contemplant la possibilitat de suprimir totalment certes parades que no ofereixin utilitat de cap tipus). Però aquesta línia pateix la mateixa malaltia que les seves germanes secundàries, ben coneguts. Probablement aquest tipus de línies requeririen d'un tractament específic que no se'ls ha donat (tema que es podria discutir àmpliament, perquè crec que cadascú planteja models diferents i res queda clar). Jo seguiria a fons iniciatives extrangeres (parlem, encara que sigui a nivell local, de tràfics de mercaderies sols), com la dels Operateurs Ferroviaires de Proximité a França. Com a línies de tràfic local, el seu tractament no hauria de deixar de ser local. Ningú més que els territoris que la línia atravessa coneixen l'utilitat del ferrocarril ni ningú podria gestionar millor aquestes línies.
És un tema que podria donar per discutir molt; el problema és que s'ha d'actuar ràpidament obligats pels temps en què estem visquent, i no sembla que qui s'encarrega de gestionar tingui els suficients reflexos per oferir una alternativa mínimament lògica, sostenible i útil. No crec que l'actual ho sigui, i crec que en això la majoria de nosaltres hi coincidim.
Ganz.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Els bons de la pel·lícula
I a Adif són tan amables i flexibles que s'hi avindrien de seguida, i per un preu mòdic, és clar.Toni wrote:Fer una senzilla via d´ample UIC a la via on es queden actualment els trens de la Pobla a Lleida és més que fàcil.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Els bons de la pel·lícula
No sé si a l´Adif son molt o poc simpàtics (hi haurà de tot com a tot arreu suposo)... però el que sí crec és que no seria un problema de diners... no crec que l´Adif es volgués forrar amb la línia de la Pobla... té altres cosetes entre mans una miqueta més importants que aquesta.... i que jo sàpiga, no ha posat cap problema en facilitar l´explotació d´una línia d´un altre... un altre que precisament no és que hagi assumit les seves responsabilitats precisament.... no crec que convingui queixar-se precisament de la Renfe i l´Adif en aquest cas...Guigui wrote:I a Adif són tan amables i flexibles que s'hi avindrien de seguida, i per un preu mòdic, és clar.Toni wrote:Fer una senzilla via d´ample UIC a la via on es queden actualment els trens de la Pobla a Lleida és més que fàcil.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Adif facilita les coses?
No respons el meu missatge. Deia (de fet, qüestionava) que Adif s'avindria a passar a ample UIC una via de l'estació de Lleida o a cedir-ne una d'AV i fer que travessés tota la platja de vies a la sortida de l'estació. No em referia a l'explotació de la línia de la Pobla en el seu conjunt.Toni wrote:No sé si a l´Adif son molt o poc simpàtics (hi haurà de tot com a tot arreu suposo)... però el que sí crec és que no seria un problema de diners... no crec que l´Adif es volgués forrar amb la línia de la Pobla... té altres cosetes entre mans una miqueta més importants que aquesta.... i que jo sàpiga, no ha posat cap problema en facilitar l´explotació d´una línia d´un altre... un altre que precisament no és que hagi assumit les seves responsabilitats precisament.... no crec que convingui queixar-se precisament de la Renfe i l´Adif en aquest cas...
I abans no et tornis a desviar del tema, l'origen de tot això és aquest missatge teu.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Missatges traslladats
Els missatges sobre la proposta d'extensió de la línia de la Pobla a la Vall d'Aran han sigut traslladats al fil corresponent.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Territori i Sostenibilitat licita l'adquisició de dos nous trens per a la línia Lleida-la Pobla
• L’anunci, que es publicarà el proper divendres, permetrà dotar la línia de nou material mòbil que millori la competitivitat del servei, amb una inversió prevista de 9,4 MEUR
• Els combois, d’ample ibèric, permetran que FGC operi directament o la concessioni a una companyia privada
La Comissió de Seguiment del servei de transports de passatgers Lleida – la Pobla de Segur – Esterri, reunida avui, ha anunciat la licitació, aquest proper divendres, per a l’adquisició de dos nous trens d’ample ibèric que operaran a la línia ferroviària. D’aquesta manera, es dóna un nou impuls a la compra de material mòbil d’acord amb la voluntat del Govern de millorar la competitivitat del servei ferroviari entre Lleida i la Pobla de Segur.
El procés per a ampliar el parc mòbil d’aquesta línia es va iniciar el passat mes de març. Tres mesos després, el Govern va aprovar una despesa pluriennal de 9,4 MEUR per part d’FGC per a l’adquisició d’aquests nous trens, que ara es licita, i que es preveu adjudicar durant el primer trimestre del 2013, perquè puguin entrar en funcionament durant el 2014.
Els nous trens seran d’ample ibèric i de tracció dièsel, atès que la línia Lleida- la Pobla no està electrificada. A més, els nous trens estaran adaptats a persones amb mobilitat reduïda i permetran flexibilitzar l’oferta en funció de la demanda (acoblables), per donar tant servei comercial com turístic.
Per tant, FGC podrà operar a la línia bé directament o bé en règim de concessió a un operador privat –fins al moment, FGC no disposava de trens de l’ample adequat.
Campanya de comunicació durant l’estiu
Amb l’objectiu de millorar la informació a disposició dels usuaris d’aquesta línia, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha dut a terme durant el juliol, agost i setembre una campanya de comunicació i difusió d’aquest servei. Així, s’han elaborat fulletons horaris dels diferents serveis de bus i tren que operen en el corredor Lleida – la Pobla de Segur – Esterri d’Àneu, així com pòsters horaris del servei en general i dels trams Lleida – Balaguer, Balaguer – Tremp, i Tremp – la Pobla de Segur.
Aquest material s’ha distribuit tant a l’interior dels trens, com a les estacions de Lleida - Pirineus, Balaguer i Tremp, i a les bústies de totes les llars dels municipis de la línia (Alcoletge, Vilanova de la Barca, Térmens, Vallfogona de Balaguer, Balaguer, Gerb, Sant Llorenç de Montgai, Vilanova de la Sal, Santa Lianya, Àger, Cellers-Llimiana, Guàrdia de Tremp, Palau de Noguera, Tremp, la Pobla de Segur). La difusió d’aquest material també s’ha dut a terme mitjançant internet, amb trameses electròniques des dels ajuntaments i els Serveis Territorials del Departament de Territori i Sostenibilitat, així com la publicació d’anuncis a la premsa comarcal.
5.000 visitants al Tren dels Llacs
Pel que fa al servei turístic del Tren dels Llacs, que recórrer les Terres de Lleida fins als llacs del Prepirineu, enguany ha registrat una ocupació del 85% arribant als prop de 5.000 visitants, un 10% més que el 2011.
En aquesta quarta temporada, el servei s’ha mantingut també durant els mesos d’estiu, la qual cosa ha permès realitzar fins a 26 circulacions entre abril i setembre, enfront de les 21 que es van oferir el 2011. Per al 2013, es preveu ampliar el servei fins al mes d’octubre, per tal d’incrementar el nombre de circulacions fins a les 30, i poder assolir prop de 5.700 viatgers.
Com a novetat, enguany s’han introduït un conjunt de millores per donar valor afegit al servei, com ara incorporar guies turístics i animadors en el trajecte, oferir una degustació gastronòmica d’alguns dels productes típics de la zona, o lliurar un “pack de benvinguda”.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... ?id=165110
• L’anunci, que es publicarà el proper divendres, permetrà dotar la línia de nou material mòbil que millori la competitivitat del servei, amb una inversió prevista de 9,4 MEUR
• Els combois, d’ample ibèric, permetran que FGC operi directament o la concessioni a una companyia privada
La Comissió de Seguiment del servei de transports de passatgers Lleida – la Pobla de Segur – Esterri, reunida avui, ha anunciat la licitació, aquest proper divendres, per a l’adquisició de dos nous trens d’ample ibèric que operaran a la línia ferroviària. D’aquesta manera, es dóna un nou impuls a la compra de material mòbil d’acord amb la voluntat del Govern de millorar la competitivitat del servei ferroviari entre Lleida i la Pobla de Segur.
El procés per a ampliar el parc mòbil d’aquesta línia es va iniciar el passat mes de març. Tres mesos després, el Govern va aprovar una despesa pluriennal de 9,4 MEUR per part d’FGC per a l’adquisició d’aquests nous trens, que ara es licita, i que es preveu adjudicar durant el primer trimestre del 2013, perquè puguin entrar en funcionament durant el 2014.
Els nous trens seran d’ample ibèric i de tracció dièsel, atès que la línia Lleida- la Pobla no està electrificada. A més, els nous trens estaran adaptats a persones amb mobilitat reduïda i permetran flexibilitzar l’oferta en funció de la demanda (acoblables), per donar tant servei comercial com turístic.
Per tant, FGC podrà operar a la línia bé directament o bé en règim de concessió a un operador privat –fins al moment, FGC no disposava de trens de l’ample adequat.
Campanya de comunicació durant l’estiu
Amb l’objectiu de millorar la informació a disposició dels usuaris d’aquesta línia, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha dut a terme durant el juliol, agost i setembre una campanya de comunicació i difusió d’aquest servei. Així, s’han elaborat fulletons horaris dels diferents serveis de bus i tren que operen en el corredor Lleida – la Pobla de Segur – Esterri d’Àneu, així com pòsters horaris del servei en general i dels trams Lleida – Balaguer, Balaguer – Tremp, i Tremp – la Pobla de Segur.
Aquest material s’ha distribuit tant a l’interior dels trens, com a les estacions de Lleida - Pirineus, Balaguer i Tremp, i a les bústies de totes les llars dels municipis de la línia (Alcoletge, Vilanova de la Barca, Térmens, Vallfogona de Balaguer, Balaguer, Gerb, Sant Llorenç de Montgai, Vilanova de la Sal, Santa Lianya, Àger, Cellers-Llimiana, Guàrdia de Tremp, Palau de Noguera, Tremp, la Pobla de Segur). La difusió d’aquest material també s’ha dut a terme mitjançant internet, amb trameses electròniques des dels ajuntaments i els Serveis Territorials del Departament de Territori i Sostenibilitat, així com la publicació d’anuncis a la premsa comarcal.
5.000 visitants al Tren dels Llacs
Pel que fa al servei turístic del Tren dels Llacs, que recórrer les Terres de Lleida fins als llacs del Prepirineu, enguany ha registrat una ocupació del 85% arribant als prop de 5.000 visitants, un 10% més que el 2011.
En aquesta quarta temporada, el servei s’ha mantingut també durant els mesos d’estiu, la qual cosa ha permès realitzar fins a 26 circulacions entre abril i setembre, enfront de les 21 que es van oferir el 2011. Per al 2013, es preveu ampliar el servei fins al mes d’octubre, per tal d’incrementar el nombre de circulacions fins a les 30, i poder assolir prop de 5.700 viatgers.
Com a novetat, enguany s’han introduït un conjunt de millores per donar valor afegit al servei, com ara incorporar guies turístics i animadors en el trajecte, oferir una degustació gastronòmica d’alguns dels productes típics de la zona, o lliurar un “pack de benvinguda”.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... ?id=165110
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El paisatge es gaudeix millor en silenci
O sigui, soroll com al Cremallera de Núria perquè els urbanites no s'avorreixin? No m'hi veuran pas, així.Sky wrote:Com a novetat, enguany s’han introduït un conjunt de millores per donar valor afegit al servei, com ara incorporar guies turístics i animadors en el trajecte, oferir una degustació gastronòmica d’alguns dels productes típics de la zona, o lliurar un “pack de benvinguda”.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Per cert, ja se sap quins són aquests dos trens """nous""" "màgics" que permetran ser més grans en funció de la demana?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Això no ho ha qui ho entengui. Eliminen 2 freqüències a Balaguer i 2 a la Pobla per "baixa demanda" i, en canvi, compren dos nous trens. Si la línia tenia "baixa demanda" no era precisament perquè els trens fossin "antics", segurament podríem enumerar uns quants factors més importants. O és que creuen que amb els nous trens tothom s'animarà a utilitzar el ferrocarril?
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
La Generalitat de Cataluña licita este viernes la compra de dos trenes para la línea de Pobla de Segur
La inversión prevista es de 9,4 millones de euros.
Desde el año 2005 FGC explota la línea de ancho ibérico que une Lleida con La Pobla de Segur. En estos siete años se ha procedido una gran reforma de la línea y ahora el gobierno catalán quiere dar el paso definitivo a la explotación integral propia, con la compra de dos trenes con perfiles de explotación económica que permitan la supervivencia de una línea marcadamente deficitaria.
Ayer martes, la Comisión de Seguimiento del servicio de transportes de pasajeros Lleida - La Pobla de Segur - Esterri anunció la publicación este viernes de la licitación para la compra de dos trenes que cubrirán el servicio ferroviario en la línea que une Lleida con La Pobla de Segur. Esta es la única línea que fue segregada de la Red Ferroviaria de Interés General en 2005 para ser explotada por FGC. Desde entonces la línea experimentó una mejora de vías, en la cual la Generalitat invirtió sesenta millones de euros, y se encomendó la operación de trenes a Renfe. Adif por su parte asumió la gestión de la circulación, con un factor destacado a la estación de Balaguer.
Esta operación de compra de material propio de FGC se viene fraguando desde el pasado invierno. Este verano la Generalitat aprobó un gasto plurianual de 9,4 millones de euros por parte de FGC para la adquisición de estos nuevos trenes, los cuales se prevé adjudicar durante el primer trimestre de 2013, porque puedan entrar en funcionamiento durante el 2014. La opción del gobierno autónomo abunda en el propósito de mejorar la competitividad del servicio ferroviario entre Lleida y La Pobla de Segur.
Para ello, y a la espera de poder ver las prescripciones concretas del nuevo material este próximo viernes, las opciones apuntaban hacia trenes de dos cohes, un material ligero, diesel, que pueda ser explotado por un agente único, de tal manera que el conductor incluso pudiera expedir billetes. En esta línea de explotación económica, el material debería tener una alta eficiencia energética y debería ser acoplable para funcionar en mando múltiple y cubrir posibles puntas de demanda. Además, los trenes deberán ser accesibles para personas con movilidad reducida.
Dado que la línea tiene un marcado carácter turístico en su tramo alto, el material debería ser polivalente, para atender la demanda más de tipo cercanías del tramo bajo, de Lleida a Balaguer, y el servicio rural-turístico de su parte alta, con ventanales de grandes dimensiones que permitieran a los viajeros apreciar la belleza de este paisaje del prepirineo leridense.
Con este material FGC, que es el primero de ancho ibérico de viajeros en su flota (ya cuenta con trenes TMD adscritos al servicio Cargometro), tendrá todas las opciones para poder operar directamente la línea o bien encomendar vía concesión a otra operadora ferroviaria.
Esta licitación supone una opción de continuidad de una línea que, desde hace décadas, se encuentra en la cuerda floja, dada su baja rentabilidad. Sólo el tramo de Lleida a Balaguer tiene una cierta demanda, mientras que el tramo rural arrastra una profunda crisis. Ya este pasado mes de enero se produjo una merma de servicios, y esta compra de material propio augura un escenario de continuidad de la oferta ferroviaria, combinada con la oferta de servicio de transportes de carretera.
Otras acciones para la promoción de la línea
La Generalitat abordó este pasado verano una campaña de comunicación con el objetivo de mejorar la información a disposición de los usuarios de esta línea y difundir sus servicios. Para ello fueron elaborados folletos horarios de los diferentes servicios de bus y tren que operan en el corredor Lleida - La Pobla de Segur - Esterri d'Àneu, así como pósters horarios del servicio en general y de los tramos Lleida - Balaguer, Balaguer - Tremp , y Tremp - La Pobla de Segur.
Este material se distribuyó tanto en el interior de los trenes, como las principales estaciones y en los buzones de todos los hogares de los municipios de la línea. La difusión de este material también se ha llevado a cabo mediante internet, con envíos electrónicos desde los ayuntamientos y los Servicios Territoriales del Departamento de Territorio y Sostenibilidad, así como la publicación de anuncios en la prensa comarcal.
Otro hito relevante de este año ha sido el gran éxito del servicio turístico del Trens dels Llacs, que este año ha registrado una ocupación del 85 por ciento llegando a los cerca de 5.000 visitantes, un 10 por ciento más que en 2011. Tras la ampliación de servicio desde abril a septiembre, para la próxima temporada se ha anunciado la circulación de los trenes hasta el mes de octubre, con el fin de incrementar el número de circulaciones hasta las treinta, y poder alcanzar cerca de 5.700 viajeros.
www.vialibre-ffe.com
La inversión prevista es de 9,4 millones de euros.
Desde el año 2005 FGC explota la línea de ancho ibérico que une Lleida con La Pobla de Segur. En estos siete años se ha procedido una gran reforma de la línea y ahora el gobierno catalán quiere dar el paso definitivo a la explotación integral propia, con la compra de dos trenes con perfiles de explotación económica que permitan la supervivencia de una línea marcadamente deficitaria.
Ayer martes, la Comisión de Seguimiento del servicio de transportes de pasajeros Lleida - La Pobla de Segur - Esterri anunció la publicación este viernes de la licitación para la compra de dos trenes que cubrirán el servicio ferroviario en la línea que une Lleida con La Pobla de Segur. Esta es la única línea que fue segregada de la Red Ferroviaria de Interés General en 2005 para ser explotada por FGC. Desde entonces la línea experimentó una mejora de vías, en la cual la Generalitat invirtió sesenta millones de euros, y se encomendó la operación de trenes a Renfe. Adif por su parte asumió la gestión de la circulación, con un factor destacado a la estación de Balaguer.
Esta operación de compra de material propio de FGC se viene fraguando desde el pasado invierno. Este verano la Generalitat aprobó un gasto plurianual de 9,4 millones de euros por parte de FGC para la adquisición de estos nuevos trenes, los cuales se prevé adjudicar durante el primer trimestre de 2013, porque puedan entrar en funcionamiento durante el 2014. La opción del gobierno autónomo abunda en el propósito de mejorar la competitividad del servicio ferroviario entre Lleida y La Pobla de Segur.
Para ello, y a la espera de poder ver las prescripciones concretas del nuevo material este próximo viernes, las opciones apuntaban hacia trenes de dos cohes, un material ligero, diesel, que pueda ser explotado por un agente único, de tal manera que el conductor incluso pudiera expedir billetes. En esta línea de explotación económica, el material debería tener una alta eficiencia energética y debería ser acoplable para funcionar en mando múltiple y cubrir posibles puntas de demanda. Además, los trenes deberán ser accesibles para personas con movilidad reducida.
Dado que la línea tiene un marcado carácter turístico en su tramo alto, el material debería ser polivalente, para atender la demanda más de tipo cercanías del tramo bajo, de Lleida a Balaguer, y el servicio rural-turístico de su parte alta, con ventanales de grandes dimensiones que permitieran a los viajeros apreciar la belleza de este paisaje del prepirineo leridense.
Con este material FGC, que es el primero de ancho ibérico de viajeros en su flota (ya cuenta con trenes TMD adscritos al servicio Cargometro), tendrá todas las opciones para poder operar directamente la línea o bien encomendar vía concesión a otra operadora ferroviaria.
Esta licitación supone una opción de continuidad de una línea que, desde hace décadas, se encuentra en la cuerda floja, dada su baja rentabilidad. Sólo el tramo de Lleida a Balaguer tiene una cierta demanda, mientras que el tramo rural arrastra una profunda crisis. Ya este pasado mes de enero se produjo una merma de servicios, y esta compra de material propio augura un escenario de continuidad de la oferta ferroviaria, combinada con la oferta de servicio de transportes de carretera.
Otras acciones para la promoción de la línea
La Generalitat abordó este pasado verano una campaña de comunicación con el objetivo de mejorar la información a disposición de los usuarios de esta línea y difundir sus servicios. Para ello fueron elaborados folletos horarios de los diferentes servicios de bus y tren que operan en el corredor Lleida - La Pobla de Segur - Esterri d'Àneu, así como pósters horarios del servicio en general y de los tramos Lleida - Balaguer, Balaguer - Tremp , y Tremp - La Pobla de Segur.
Este material se distribuyó tanto en el interior de los trenes, como las principales estaciones y en los buzones de todos los hogares de los municipios de la línea. La difusión de este material también se ha llevado a cabo mediante internet, con envíos electrónicos desde los ayuntamientos y los Servicios Territoriales del Departamento de Territorio y Sostenibilidad, así como la publicación de anuncios en la prensa comarcal.
Otro hito relevante de este año ha sido el gran éxito del servicio turístico del Trens dels Llacs, que este año ha registrado una ocupación del 85 por ciento llegando a los cerca de 5.000 visitantes, un 10 por ciento más que en 2011. Tras la ampliación de servicio desde abril a septiembre, para la próxima temporada se ha anunciado la circulación de los trenes hasta el mes de octubre, con el fin de incrementar el número de circulaciones hasta las treinta, y poder alcanzar cerca de 5.700 viajeros.
www.vialibre-ffe.com
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Porque una imagen vale más que mil palabras...trensmat wrote:La Generalitat de Cataluña licita este viernes la compra de dos trenes para la línea de Pobla de Segur
La inversión prevista es de 9,4 millones de euros.
Desde el año 2005 FGC explota la línea de ancho ibérico que une Lleida con La Pobla de Segur. En estos siete años se ha procedido una gran reforma de la línea y ahora el gobierno catalán quiere dar el paso definitivo a la explotación integral propia, con la compra de dos trenes con perfiles de explotación económica que permitan la supervivencia de una línea marcadamente deficitaria.
Ayer martes, la Comisión de Seguimiento del servicio de transportes de pasajeros Lleida - La Pobla de Segur - Esterri anunció la publicación este viernes de la licitación para la compra de dos trenes que cubrirán el servicio ferroviario en la línea que une Lleida con La Pobla de Segur. Esta es la única línea que fue segregada de la Red Ferroviaria de Interés General en 2005 para ser explotada por FGC. Desde entonces la línea experimentó una mejora de vías, en la cual la Generalitat invirtió sesenta millones de euros, y se encomendó la operación de trenes a Renfe. Adif por su parte asumió la gestión de la circulación, con un factor destacado a la estación de Balaguer.
Esta operación de compra de material propio de FGC se viene fraguando desde el pasado invierno. Este verano la Generalitat aprobó un gasto plurianual de 9,4 millones de euros por parte de FGC para la adquisición de estos nuevos trenes, los cuales se prevé adjudicar durante el primer trimestre de 2013, porque puedan entrar en funcionamiento durante el 2014. La opción del gobierno autónomo abunda en el propósito de mejorar la competitividad del servicio ferroviario entre Lleida y La Pobla de Segur.
Para ello, y a la espera de poder ver las prescripciones concretas del nuevo material este próximo viernes, las opciones apuntaban hacia trenes de dos cohes, un material ligero, diesel, que pueda ser explotado por un agente único, de tal manera que el conductor incluso pudiera expedir billetes. En esta línea de explotación económica, el material debería tener una alta eficiencia energética y debería ser acoplable para funcionar en mando múltiple y cubrir posibles puntas de demanda. Además, los trenes deberán ser accesibles para personas con movilidad reducida.
Dado que la línea tiene un marcado carácter turístico en su tramo alto, el material debería ser polivalente, para atender la demanda más de tipo cercanías del tramo bajo, de Lleida a Balaguer, y el servicio rural-turístico de su parte alta, con ventanales de grandes dimensiones que permitieran a los viajeros apreciar la belleza de este paisaje del prepirineo leridense.
Con este material FGC, que es el primero de ancho ibérico de viajeros en su flota (ya cuenta con trenes TMD adscritos al servicio Cargometro), tendrá todas las opciones para poder operar directamente la línea o bien encomendar vía concesión a otra operadora ferroviaria.
Esta licitación supone una opción de continuidad de una línea que, desde hace décadas, se encuentra en la cuerda floja, dada su baja rentabilidad. Sólo el tramo de Lleida a Balaguer tiene una cierta demanda, mientras que el tramo rural arrastra una profunda crisis. Ya este pasado mes de enero se produjo una merma de servicios, y esta compra de material propio augura un escenario de continuidad de la oferta ferroviaria, combinada con la oferta de servicio de transportes de carretera.
Otras acciones para la promoción de la línea
La Generalitat abordó este pasado verano una campaña de comunicación con el objetivo de mejorar la información a disposición de los usuarios de esta línea y difundir sus servicios. Para ello fueron elaborados folletos horarios de los diferentes servicios de bus y tren que operan en el corredor Lleida - La Pobla de Segur - Esterri d'Àneu, así como pósters horarios del servicio en general y de los tramos Lleida - Balaguer, Balaguer - Tremp , y Tremp - La Pobla de Segur.
Este material se distribuyó tanto en el interior de los trenes, como las principales estaciones y en los buzones de todos los hogares de los municipios de la línea. La difusión de este material también se ha llevado a cabo mediante internet, con envíos electrónicos desde los ayuntamientos y los Servicios Territoriales del Departamento de Territorio y Sostenibilidad, así como la publicación de anuncios en la prensa comarcal.
Otro hito relevante de este año ha sido el gran éxito del servicio turístico del Trens dels Llacs, que este año ha registrado una ocupación del 85 por ciento llegando a los cerca de 5.000 visitantes, un 10 por ciento más que en 2011. Tras la ampliación de servicio desde abril a septiembre, para la próxima temporada se ha anunciado la circulación de los trenes hasta el mes de octubre, con el fin de incrementar el número de circulaciones hasta las treinta, y poder alcanzar cerca de 5.700 viajeros.
http://www.vialibre-ffe.com
Por fin una excelente noticia de una de las mejores líneas catalanas con diferencia.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
He leído "turístico". No va a haber ni un turista en esa línea hasta que no pongan al menos un tren de subida por la mañana, y uno de bajada por la tarde. Tienen que potenciar La Pobla de Segur como excursión de día desde Lleida, si no se hace aún (viendo la oferta ferroviaria parecee que no). Como tantas veces se ha desperdiciado potencial por una nefasta gestión. Espero que con estos nuevos trenes por fin puedan dar un servicio más adecuado a esta línea.
Una duda que llevo tiempo arrastrando, cuando se redujo la frecuencia a un tren por día, ¿Renfe operadora había cambiado las condiciones del contrato por lo cual se optó por reducir urgentemente el servicio para evitar sobrecostes, y por esto se decide repentinamente comprar trenes nuevos para no depender de Renfe operadora? ¿O simplemente se recortó lo recortable sin suprimir la línea (hubiera quedado mal suprimir la línea que se había rescatado del cierre justamente) mientras se esperan los nuevos trenes que serán más baratos de operar que lo que cuesta Renfe operadora? ¿O no va la historia por aqui para nada y estoy viendo fantasmas?
Una duda que llevo tiempo arrastrando, cuando se redujo la frecuencia a un tren por día, ¿Renfe operadora había cambiado las condiciones del contrato por lo cual se optó por reducir urgentemente el servicio para evitar sobrecostes, y por esto se decide repentinamente comprar trenes nuevos para no depender de Renfe operadora? ¿O simplemente se recortó lo recortable sin suprimir la línea (hubiera quedado mal suprimir la línea que se había rescatado del cierre justamente) mientras se esperan los nuevos trenes que serán más baratos de operar que lo que cuesta Renfe operadora? ¿O no va la historia por aqui para nada y estoy viendo fantasmas?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Turístic" segons FGC
Més enllà de si hi ha més potencial turístic o no, FGC no concep com a "turista" el visitant independent que agafa un tren "normal", sinó tan sols el que viatja en un tren amb animació expressa per a badocs, tant si el passatge ho vol com si no. L'exemple més nefast el tenim en la megafonia de publireportatge amb què agracien el personal al Cremallera de Núria.alf wrote:He leído "turístico". No va a haber ni un turista en esa línea hasta que no pongan al menos un tren de subida por la mañana, y uno de bajada por la tarde.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Supongo que lo dices por el Tren dels llacs. Eso que dices es cierto, pero no es a lo que me refería.Guigui wrote:Més enllà de si hi ha més potencial turístic o no, FGC no concep com a "turista" el visitant independent que agafa un tren "normal", sinó tan sols el que viatja en un tren amb animació expressa per a badocs
trensmat wrote:Dado que la línea tiene un marcado carácter turístico en su tramo alto, el material debería ser polivalente, para atender la demanda más de tipo cercanías del tramo bajo, de Lleida a Balaguer, y el servicio rural-turístico de su parte alta, con ventanales de grandes dimensiones que permitieran a los viajeros apreciar la belleza de este paisaje del prepirineo leridense.
http://www.vialibre-ffe.com
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Material lleuger, agent únic, trens de dos cotxes, ... ... No sona a una versió moderna del Ferrobús??
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
-
- N6
- Posts: 299
- Joined: Friday 20/05/2011 20:27
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Bé, hauria de pagar als venedors del trens, no et pensis.gatvell wrote:Podria ser que la línia fos rendible, pels pèls, però que havent de pagar la "taxa" a RENFE, la línia sigui deficitària?
Podria ser que per això FGC vol comprar dos trens, perque al ser propietat de FGC, no hauria de pagar res a ningú?