Page 90 of 135
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Saturday 06/02/2016 13:14
by robertotlh
bigcoaster wrote:
- Desgast/manteniment: De veritat és rebatible que un autobus desgasta més l'asfalt del que ho fa un tram amb una via? Posem Barcelona com a exemple, les vies del tram encara no s'han canviat mai, en canvi moltíssims carrils bus si que han hagut de ser reasfaltats. El manteniment, en els autobusos comporta repintar línies i coses sense importància, mentre que en un tram hi ha coses més importants (catenària, subestacions), en això si que pot sortir una més car un tramvia.
- Consum: un tramvia consumeix menys que un bus, sigui elèctric. Em diràs "però es que el tram té motors més grans i gasta més que un bus", si, i
també el triple de capacitat que un autobus normal, o el doble que la d'un articulat. No sé on veus l'argument rebatible.
- Cotxes: El Tram millorarà indubtablement el transport per la Diagonal, però dintre d'ella, si es volen treure cotxes el que s'ha de fer és actuar en Rodalies, que és qui ha de fer aquesta funció. És per això que jo crec que el Tram per la Diagonal no hauria de venir sol, sinó amb una millora per als que venen de més enllà de Z.U., instal·lant Park&Ride i el tercer túnel de Rodalies, en cap cas incompatible amb el Tram per la Diagonal. Si hi ha un problema amb els vehicles privats, no és culpa del Tram que el trànsit empitjori, sinó de no haver donat alternatives als conductors de vehicles privats i que aquests vulguin anar fins la cadira de la seva oficina en cotxe, que és un greu problema a l'àrea de Barcelona. Un Park&Ride a Zona Universitària ja no donaria peu a l'excusa dels vehicles privats, però ara per ara, si no es donen alternatives, entenc que pugui perjudicar una mica als vehicles privats, però el retorn és tant summament superior que no hi ha discussió.
- Velocitat: Un tramvia amb prioritat semafòrica és ràpid, mentre que un bus va a la mateixa (o menys) velocitat que un vehicle privat, per tant, no hi ha discussió possible. Mira les velocitats mitjanes dels tramvies amb prioritat semafòrica i compara-les amb les d'un autobus, no hi ha color. Una altra cosa seria que es seguís mantenint aquesta prioritat dels cotxes envers al Tram que el relega a un velocitat de bus ràpid.
- Capacitat: Aqui ja no sabies on rascar, eh? Es a dir, tenim tots els busos que van per la Diagonal col·lapsats, alguns reclamen una nova línia de bus (D30), i ara resulta que, segons tu, no hi haurà prou demanda?!
Plens aniran, plens!! En hora punta ja veurem si hauran d'anar en doble composició, si es que tenim prou combois.
- Titularitat: a mi, com a usuari, m'és ben igual que sigui pública o privada mentre donin un bon servei i no s'embutxaquin més del compte. I ja està, no cal buscar-li tres peus al gat. Fins ara el Tram està funcionant molt bé, sense grans queixes com si té Rodalies, així que, per mi, que segueixi igual i gestionin ells tota la Diagonal.
Els actuals gestors polítics pensen el mateix i amb aquest argument ens estèn desmantellant sanitat i educació. No em sembla un tema irrellevant. FGC es pública i sí ofereix un bon servei, i sense pagar una morterada que vagi a benefici d'una concessió privada.
Jo soc defensor del tercer túnel de Rodalies per la Diagonal, i al mateix temps crec que això soluciona dos problemas en un, el col.lapse de Rodalies i el transport de la Diagonal (amb parades a Z.U., Francesc Macià i Gràcia-Diagonal) i que així no cal tramvia.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Saturday 06/02/2016 13:41
by metring
robertotlh wrote:bigcoaster wrote:
- Desgast/manteniment: De veritat és rebatible que un autobus desgasta més l'asfalt del que ho fa un tram amb una via? Posem Barcelona com a exemple, les vies del tram encara no s'han canviat mai, en canvi moltíssims carrils bus si que han hagut de ser reasfaltats. El manteniment, en els autobusos comporta repintar línies i coses sense importància, mentre que en un tram hi ha coses més importants (catenària, subestacions), en això si que pot sortir una més car un tramvia.
- Consum: un tramvia consumeix menys que un bus, sigui elèctric. Em diràs "però es que el tram té motors més grans i gasta més que un bus", si, i
també el triple de capacitat que un autobus normal, o el doble que la d'un articulat. No sé on veus l'argument rebatible.
- Cotxes: El Tram millorarà indubtablement el transport per la Diagonal, però dintre d'ella, si es volen treure cotxes el que s'ha de fer és actuar en Rodalies, que és qui ha de fer aquesta funció. És per això que jo crec que el Tram per la Diagonal no hauria de venir sol, sinó amb una millora per als que venen de més enllà de Z.U., instal·lant Park&Ride i el tercer túnel de Rodalies, en cap cas incompatible amb el Tram per la Diagonal. Si hi ha un problema amb els vehicles privats, no és culpa del Tram que el trànsit empitjori, sinó de no haver donat alternatives als conductors de vehicles privats i que aquests vulguin anar fins la cadira de la seva oficina en cotxe, que és un greu problema a l'àrea de Barcelona. Un Park&Ride a Zona Universitària ja no donaria peu a l'excusa dels vehicles privats, però ara per ara, si no es donen alternatives, entenc que pugui perjudicar una mica als vehicles privats, però el retorn és tant summament superior que no hi ha discussió.
- Velocitat: Un tramvia amb prioritat semafòrica és ràpid, mentre que un bus va a la mateixa (o menys) velocitat que un vehicle privat, per tant, no hi ha discussió possible. Mira les velocitats mitjanes dels tramvies amb prioritat semafòrica i compara-les amb les d'un autobus, no hi ha color. Una altra cosa seria que es seguís mantenint aquesta prioritat dels cotxes envers al Tram que el relega a un velocitat de bus ràpid.
- Capacitat: Aqui ja no sabies on rascar, eh? Es a dir, tenim tots els busos que van per la Diagonal col·lapsats, alguns reclamen una nova línia de bus (D30), i ara resulta que, segons tu, no hi haurà prou demanda?!
Plens aniran, plens!! En hora punta ja veurem si hauran d'anar en doble composició, si es que tenim prou combois.
- Titularitat: a mi, com a usuari, m'és ben igual que sigui pública o privada mentre donin un bon servei i no s'embutxaquin més del compte. I ja està, no cal buscar-li tres peus al gat. Fins ara el Tram està funcionant molt bé, sense grans queixes com si té Rodalies, així que, per mi, que segueixi igual i gestionin ells tota la Diagonal.
Els actuals gestors polítics pensen el mateix i amb aquest argument ens estèn desmantellant sanitat i educació. No em sembla un tema irrellevant. FGC es pública i sí ofereix un bon servei, i sense pagar una morterada que vagi a benefici d'una concessió privada.
Jo soc defensor del tercer túnel de Rodalies per la Diagonal, i al mateix temps crec que això soluciona dos problemas en un, el col.lapse de Rodalies i el transport de la Diagonal (amb parades a Z.U., Francesc Macià i Gràcia-Diagonal) i que així no cal tramvia.
I no és més car construir un túnel per la Diagonal? (que consti que també em semblaria bé). Aleshores com dius que no unim el tramvia perquè pagaran molt a l'empresa privada i que després no hi han calers per a salut i educació, i en canvi veus bé que gastem diners públics per al túnel?
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Saturday 06/02/2016 14:01
by Miquel
robertotlh wrote:Jo soc defensor del tercer túnel de Rodalies per la Diagonal, i al mateix temps crec que això soluciona dos problemas en un, el col.lapse de Rodalies i el transport de la Diagonal (amb parades a Z.U., Francesc Macià i Gràcia-Diagonal) i que així no cal tramvia.
Un túnel de rodalies per la Diagonal és un despropòsit. El túnel de Rodalies ha d'anar per més amunt, i el tramvia construir-se, ja que el seu propòsit es de mobilitat local, i no pas de rodalies.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Monday 08/02/2016 13:51
by robertotlh
metring wrote:robertotlh wrote:bigcoaster wrote:
- Desgast/manteniment: De veritat és rebatible que un autobus desgasta més l'asfalt del que ho fa un tram amb una via? Posem Barcelona com a exemple, les vies del tram encara no s'han canviat mai, en canvi moltíssims carrils bus si que han hagut de ser reasfaltats. El manteniment, en els autobusos comporta repintar línies i coses sense importància, mentre que en un tram hi ha coses més importants (catenària, subestacions), en això si que pot sortir una més car un tramvia.
- Consum: un tramvia consumeix menys que un bus, sigui elèctric. Em diràs "però es que el tram té motors més grans i gasta més que un bus", si, i
també el triple de capacitat que un autobus normal, o el doble que la d'un articulat. No sé on veus l'argument rebatible.
- Cotxes: El Tram millorarà indubtablement el transport per la Diagonal, però dintre d'ella, si es volen treure cotxes el que s'ha de fer és actuar en Rodalies, que és qui ha de fer aquesta funció. És per això que jo crec que el Tram per la Diagonal no hauria de venir sol, sinó amb una millora per als que venen de més enllà de Z.U., instal·lant Park&Ride i el tercer túnel de Rodalies, en cap cas incompatible amb el Tram per la Diagonal. Si hi ha un problema amb els vehicles privats, no és culpa del Tram que el trànsit empitjori, sinó de no haver donat alternatives als conductors de vehicles privats i que aquests vulguin anar fins la cadira de la seva oficina en cotxe, que és un greu problema a l'àrea de Barcelona. Un Park&Ride a Zona Universitària ja no donaria peu a l'excusa dels vehicles privats, però ara per ara, si no es donen alternatives, entenc que pugui perjudicar una mica als vehicles privats, però el retorn és tant summament superior que no hi ha discussió.
- Velocitat: Un tramvia amb prioritat semafòrica és ràpid, mentre que un bus va a la mateixa (o menys) velocitat que un vehicle privat, per tant, no hi ha discussió possible. Mira les velocitats mitjanes dels tramvies amb prioritat semafòrica i compara-les amb les d'un autobus, no hi ha color. Una altra cosa seria que es seguís mantenint aquesta prioritat dels cotxes envers al Tram que el relega a un velocitat de bus ràpid.
- Capacitat: Aqui ja no sabies on rascar, eh? Es a dir, tenim tots els busos que van per la Diagonal col·lapsats, alguns reclamen una nova línia de bus (D30), i ara resulta que, segons tu, no hi haurà prou demanda?!
Plens aniran, plens!! En hora punta ja veurem si hauran d'anar en doble composició, si es que tenim prou combois.
- Titularitat: a mi, com a usuari, m'és ben igual que sigui pública o privada mentre donin un bon servei i no s'embutxaquin més del compte. I ja està, no cal buscar-li tres peus al gat. Fins ara el Tram està funcionant molt bé, sense grans queixes com si té Rodalies, així que, per mi, que segueixi igual i gestionin ells tota la Diagonal.
Els actuals gestors polítics pensen el mateix i amb aquest argument ens estèn desmantellant sanitat i educació. No em sembla un tema irrellevant. FGC es pública i sí ofereix un bon servei, i sense pagar una morterada que vagi a benefici d'una concessió privada.
Jo soc defensor del tercer túnel de Rodalies per la Diagonal, i al mateix temps crec que això soluciona dos problemas en un, el col.lapse de Rodalies i el transport de la Diagonal (amb parades a Z.U., Francesc Macià i Gràcia-Diagonal) i que així no cal tramvia.
I no és més car construir un túnel per la Diagonal? (que consti que també em semblaria bé). Aleshores com dius que no unim el tramvia perquè pagaran molt a l'empresa privada i que després no hi han calers per a salut i educació, i en canvi veus bé que gastem diners públics per al túnel?
Per suposat que és més car, diversos ordres de magnitud més car, però soluciones el col.lapse de rodalies (principal problema del transport a Barcelona), actua com a ferrocarril suburbà en un tram on no n hi ha cap i estalvies la inversió del tramvia. Cal veure el balanç cost-benefici i per mi la opció túnel de rodalies + busos elèctrics en superficie guanya per golejada al tramvia.
Si es fa el tramvia, crec que hauria d'anar soterrat entre Macià i Glòries, altres ciutats com Sevilla bé que ho han fet. El que no es pot fer es posar un tramvia per nassos per on no hi cap res més i esperar que no hi hagi cap conseqüència negativa en la mobilitat global del tram.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Monday 08/02/2016 14:15
by Renfe451
Et recordo que a Sevilla aquest tramvia que va sota terra, li diuen "metro". I a més, tenen el Metrocentro que passa enmig del centre de la ciutat, i no ha passat absolutament res.
Per què cal soterrar-lo? Per seguir gastant més diners? Jo no li trobo la lògica sincerament...
"Per on no hi cap res més..." n'estàs segur? La Diagonal és prou gran per acollir un tramvia. Si dius això, és que no la coneixes gaire.
¿Per què tanta mania al tramvia?
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Monday 08/02/2016 18:37
by uriol108
El que si està força saturat és el subsol de la Diagonal, entre tunnels de línies de metro, i ferrocarril que s'hi creuen, clavegueres i algun antic refugi antiaeri...
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Monday 08/02/2016 19:00
by uriol108
La resposta a la meva pregunta sobre el tunel de rodalies per sota la diagonal era aquesta :
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Tuesday 09/02/2016 0:33
by Oriolix
wefer wrote:Oriolix wrote:I la resposta és (aproximadament, clar): zero euros. Zero euros per convertir demà mateix el 7 en el D30. Per què no es fa?
O sigui que creus que simplement canviant els rètols de l'autobús, el problema de transport de la Diagonal ja està solucionat.
Bé, bé...
I pels que encara teniu dubtes dels costos i beneficis, aquí teniu un estudi complet que us podeu llegir sobre els beneficis (no únicament econòmics) que proporcionarà el tramvia:
http://glories.cat/documentacio/aavv/mo ... agonal.pdf
Si voleu un petit avançament / spoiler:
4.3.1. Ahorro económico-financiero
Como se ha visto, la introducción del tranvía en cualquiera de los escenarios supone una reducción significativa del coste de explotación del sistema de transporte. De los 65.506 euros diarios que cuesta explotar las líneas 6, 7, 33, 34, 67 y 68 en el tramo central de la Diagonal, se logran reducciones de hasta 41 % de coste total en el escenario 1 de implantación del tranvía. Esto significa que en caso de realizarse esta poda intensa de líneas de autobús, el ahorro anual sería del orden de los 9 millones de euros, por lo que la inversión de construir el tranvía se amortizaría en pocos años, si consideramos este ahorro en costes de operación del sistema que puede dedicarse a la construcción de la infraestructura.
4.3.2. Ahorro energético
El consumo energético de los sistemas de transporte se puede medir en términos de MJ (mega joules) consumidos por vehículo-kilómetro producido.
Así, para el tranvía el consumo es de 4,3 Kwh/veh-km, o sea, 15,48 MJ/veh-km
Para el autobús urbano debe calcularse el consumo energético en términos del rendimiento energético por litro de carburante y de los kilómetros realizados por litro de carburante. Un litro de gasóleo proporciona 10.350 kilocalorías por kilogramo, o 36,37 MJ por litro. El consumo medio de un autobús de TMB es de 58,49 litros por cada 100 km, con lo cual el consumo de energía resulta de 21,27 MJ/veh-km recorrido.
Pim, pam... pum.
Gràcies. Per primer cop, algú posa dades sobre la taula per parlar d'aquest tema. De veritat, gràcies. Prometo llegir-me l'article amb atenció, ni que sigui per intentar poder-lo rebatre
Tornant al debat tramvia / busalmenysdemoment
Miquel wrote:El problema al bus és l'efecte acordió, el tram de Passeig de Gràcia ←→ Francesc Macià en hora no vall són 15-20 minuts, en canvi amb poc trànsit en 10 minuts t'ho fas o menys.
A sobre amb les obres l'ample del carril bus segueix essent igual, a la que hagi un camió aturat al seu carril ja no pot passar cap bus pel carril bus i els actuals busos van a petar, per molta D30 que col·loquin o s'alleugera el pas en aquell tram o per molts busos que posis allò no millorarà.
O sigui que el problema és que la Diagonal està col·lapsada, que pel carril bus no hi caben més serveis i, per tant, que la solució és un tramvia per via segregada... doncs posem un bus per via segregada! Fem doble carril bus de Verdaguer a Francesc Macià, amb només 1 carril per sentit per a trànsit privat en els carrils centrals. I el D30 hauria de fer les parades mínimes en zones reservades per aconseguir una bona velocitat comercial. Així doncs, torno a la meva, demà mateix pots tenir servei real a la Diagonal d'extrem a extrem i, si la demanda és suficient, et carregues de raons per justificar el tramvia.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Tuesday 09/02/2016 9:03
by Fran-Ikarus
És que som la societat del "tot o res"...
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Tuesday 09/02/2016 21:16
by Renfe451
Fran-Ikarus wrote:És que som la societat del "tot o res"...
I així ens va per desgràcia. I després volem ser independents? Ens hauriem de fer-nos mirar...
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Tuesday 16/02/2016 12:10
by metring
https://www.facebook.com/promociotransp ... 6970286775
La CONFAVC fa una crida a les AV i federacions metropolitanes perquè promoguin mocions als ajuntaments per a concretar la connexió del Trambaix i el Trambesòs.
Aquí teniu l'enllaç amb la notícia i el text de la moció: vinga, tots els barris metropplitans hi guanyem! Tot el veïnat sumem salut!
FAVB FAVB AVV Bufalà Badalona @Tomas Fernandez Muñoz @AVRiuSud
http://confavc.cat/la-confavc-promou-mo ... l-tranvia/
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Wednesday 17/02/2016 17:58
by Gat_l-h
Renfe451 wrote:Et recordo que a Sevilla aquest tramvia que va sota terra, li diuen "metro". I a més, tenen el Metrocentro que passa enmig del centre de la ciutat, i no ha passat absolutament res.
Per què cal soterrar-lo? Per seguir gastant més diners? Jo no li trobo la lògica sincerament...
"Per on no hi cap res més..." n'estàs segur? La Diagonal és prou gran per acollir un tramvia. Si dius això, és que no la coneixes gaire.
¿Per què tanta mania al tramvia?
Això de que no passi absolutament res... a Sevilla no és ben bé cert.
He estst dos cops a Sevilla recentment. I els dos cops he vista talls en aquest tramvia tan cèntric. Per la setmana Santa les dues estacions finals, en plena ciutat vella, estan fora de servei perqué el recorregut es fa servir per les constants procesons.
I als volts de Nadal, l'afluencia de gent al cente fa que el tramvia no entri a la ciutat vella, pel que queda força retallat.
No és per a res comparable amb la Diagonal, ja que es com si fessim passar el tramvia pel mig del Portal de l'Angel fins la Plaça Nova.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Wednesday 24/02/2016 21:56
by albert28
Quin és el cost d'anar reasfaltant els carrils bus de la Diagonal, torna a estar enfonsat el carril bus a Diagonal - Balmes? Diria aquest tram nomès té un parell de mesos que el van asfaltar...
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Tuesday 01/03/2016 13:20
by metring
http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/03/ ... neralitat/
La Generalitat deixa a mans de l’Ajuntament la decisió de connectar els tramvies per la Diagonal
Generalitat i Ajuntament han signat aquest dimarts un protocol per impulsar la connexió dels tramvies. El document no en determina el traçat, el qual, segons ha insistit el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, serà competència del consistori barceloní. En aquest sentit, la tinenta d'alcalde de Mobilitat, Janet Sanz, ha reiterat la voluntat del govern municipal de fer passar el tramvia per la Diagonal.
Sanz ha expressat el desig que els estudis tècnics encarregats coincideixin amb la voluntat de l’Ajuntament. Rull ha explicat que a la Generalitat “no li pertoca” decidir sobre el traçat, però ha matisat que a l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) li pertoca garantir que l’aposta sigui “rendible en termes socials i de mobilitat”.
La decisió es prendrà en espera del que diguin els 12 estudis previs encarregats que s’estan acabant. La unió dels tramvies és un debat que s’ha allargat durant més de 10 anys. A principis de gener, l’Ajuntament va anunciar que les obres per unir el tramvia per la Diagonal començarien el 2017. L’anunci va generar crítiques de l’oposició i opinions contraposades entre els veïns.
La signatura de l’acord preveu que l’Ajuntament finançarà l’obra i subscriurà convenis amb l’ATM per aspectes com el rescabalament de les obres, la redacció dels projectes constructius, i la contractació i direcció de les obres. Els acords amb l’ATM han de determinar també el model de gestió.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Wednesday 02/03/2016 11:38
by jaezcurra
El tramvia per la Diagonal: car i ineficaç o lògic i sostenible?
El Govern assumirà el traçat que decideixi l’Ajuntament, que avançarà els diners a l’ATM
ACTUALITZADA EL 02/03/2016 00:00
http://www.ara.cat/societat/tramvia-Dia ... 46757.html
Biaix
Posted: Wednesday 02/03/2016 13:40
by Guigui
És significatiu que un titular es plantegi aquesta pregunta per al tramvia, però no per al metro. La L9, per exemple.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Wednesday 02/03/2016 18:46
by wefer
Atenció a la vomitera de disbarats que deixa anar el presumpte arquitecte de CiU:
VICENTE GUALLART
“Ha quedat demostrat que l’operació tramvia no ha sigut bona”
L’arquitecte en cap de l’Ajuntament de Trias, Vicente Guallart, creu que el tramvia fa un efecte barrera a la ciutat i que, en canvi, el bus és l’opció “més econòmica i adaptable”. “L’autobús elèctric és un transport del segle XXI, mentre que el tramvia ho és del segle XIX”, expressa Guallart. En aquest sentit, defensa que les ciutats europees que l’utilitzen és perquè tenen una “tradició històrica” amb aquest transport i creu que fins i tot n’hi ha que l’han implantat “des d’un punt de vista pintoresc”. Pel que fa a Barcelona, considera que ha “quedat demostrat que l’operació tramvia no ha sigut bona” i afegeix que la unió per la Diagonal “és molt difícil de justificar a mitjà-llarg termini”. Per aquest motiu, opina que els que defensen el tramvia ho fan per qüestions “més ideològiques que de mobilitat”.
Aquest pobre home no deu haver sortit mai de Barcelona. De Sarrià o Pedralbes, concretament. Perquè si no sabria que en les últimes dues dècades són innombrables la quantitat de ciutats que han implantat el tramvia modern sense partir d'una xarxa anterior, a l'igual que ha fet Barcelona.
Una petita cerca em dóna aquest resultat:
Angers - since 2011;
Aubagne - since 2014;
Besançon - since 2014;
Bordeaux - since 2003;
Brest - since 2012;
Dijon - since 2012;
Grenoble - since 1987;
Le Havre - since 2012;
Le Mans - since 2007;
Lille - non-stop since 1909;
Lyon - since 2001;
Marseille - since 2007;
Montpellier - since 2000;
Mulhouse - since 2006;
Nantes - since 1985;
Nice - since 2007;
Orléans - since 2000;
Paris and Île-de-France (Paris metropolitan area) - since 1992;
Reims - since 2011;
Rouen - since 1994;
Saint-Étienne - non-stop since 1881;
Strasbourg - since 1994;
Toulouse - since 2010;
Tours - since 2013
Valenciennes - since 2006
https://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_France
I això només a França!!!!
Sr. Guallart... deixi de fer el ridícul i dediqui's a alguna cosa de la qual hi entengui. No sé... escombrar el carrer, per exemple? O ni això?
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Wednesday 02/03/2016 19:20
by metring
Doncs sort que "l'operació tramvia no ha sigut bona", amb la quantitat de viatgers que porta i ha portat... Realment, deuen tenir al·lucinacions...
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Wednesday 02/03/2016 20:55
by Sagrerenc
wefer wrote:Atenció a la vomitera de disbarats que deixa anar el presumpte arquitecte de CiU:
VICENTE GUALLART
“Ha quedat demostrat que l’operació tramvia no ha sigut bona”
Que aquest arquitecte es dediqui a construir cabanes i deixi parlar als enginyers i experts en mobilitat!
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Thursday 03/03/2016 14:19
by Renfe451
Lamentables les declaracions d'aqueste presumpte... ¿arquitecte? que demostra que no té ni idea. Com diria el famós Jep Cabestany... Sr. Guallart, vete a tu pueblo!!