Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Sky »

Subministrament de dues unitats de tren, d'ample de via ibèric i tracció diesel (DMU) per a la línia Lleida-La Pobla de Segur, dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (Ref.: PO18/12)

Plec de prescripcions tècniques (5,1 MB): https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... TS=5335833

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... Cap=203649&
albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by albe6 »

Mirant el PDF de condicions, i veient que es valoraran similituds amb elements que portin els 112 i 213 (Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia) (suposo que recanvis del dia a dia, tals com vidres, seients, etc.) i que crec que han estat construïts per Alstom, jo aposto per dos X73500 monocotxe dels que té la SNCF per a línies de TER de baixa demanda, però amb bogies a 1.668 m.
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by sag470 »

Apostaria que la Generalitat intentará juntar Caf i Alstom per la fabricació, com va ser amb els 112 i 213, i els nous 113. La idea seria un 213 amb motor diesel i compatibilitat amb normativa Renfe. Funcionalment está més que comprovat i la mecànica provindria dels Coradia Lint, també provadísima. Aquest és un dels aspectes de les condicions: res de prototips i novetats. A més, siguen Alstom tendria ventatges si es produïs a Santa Perpètua.
Com vehicles actuals plausibles seria el Coradia Lint de 2 cotxes de Alstom o el Civity de 3 cotxes de Caf.
albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by albe6 »

Si una cosa hi ha clara és que si Alstom ofereix produïr a Santa Perpètua, serà un mèrit bastant gros.

Ara que hi penso, Alstom Santa Perpètua ha fabricat Civia? Tenint com a base l'elèctric, un dièsel en podria sortir. Ara, com a molt 462 (dos cotxes)
I l'altra "amiga" d'FGC, Stadler (cremalleres), que té per a dièsel?
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by sag470 »

Els Civia de Alstom es van fer a Santa Perpètua, peròn una adaptació a diesel, es quasi fer un projecte nou, está molt optimitzat d'espai: la questió és si la modularitat també està pensada per això. Hi ha molts altres projectes més adients. El Civia diesel es podia haver fet el projecte per a Renfe, per serveis de Rodalies, com Cazalla, Águilas, Utiel i Segorbe.

Stadler té el Flirt3 en diesel, molt semblant als cremallera, amb diferent frontal. És plausible si es vol un material versàtil, pot fer rodalies, regional i inclús turístic.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Platanito »

sag470 wrote:Stadler té el Flirt3 en diesel, molt semblant als cremallera, amb diferent frontal. És plausible si es vol un material versàtil, pot fer rodalies, regional i inclús turístic.
...i anti-friquis del ferrocarril, que li faran fotos per fora però no pagaran ni un duro per pujar-hi.

Stadler... :vomit
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Sky »

Alstom i CAF opten als trens de la Pobla

L'empresa lleidatana Tradinsa, descartada del concurs després que Renfe hagi rebutjat la seua proposta de compra de dos màquines per reformar-les com preveia

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... -la-pobla/ (cal pagar per a llegir l'article complert, no he trobat la notícia en cap altre lloc).
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Sky »

La empresa Tradinsa, obligada a ajustar plantilla por su exclusión de un concurso público

Renfe rechaza vender dos máquinas a la Generalitat, punto clave en la propuesta de la firma leridana

Alstom y CAF sí optarán a fabricar los trenes de la línea Lleida-La Pobla

La empresa leridana Tradinsa se verá obligada a realizar nuevos ajustes en su plantilla, después de que una negativa de Renfe hundiera su candidatura al concurso de la Generalitat para construir y rehabilitar dos trenes de la línea ferroviaria Lleida-La Pobla de Segur. La compañía asegura que la decisión, unida a la caída de pedidos por la menor inversión pública, plantea la necesidad de realizar recortes laborales.

La oferta de Tradinsa implicaba la compra a Renfe por parte de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) de dos convoyes usados para adaptarlos a la línea turística de Ponent, que cuenta con 80 kilómetros de longitud. Una vez realizada, el importe de la adquisición se restaría del precio final de la adjudicación del concurso.

Fuentes de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat señalan que debido a que “Renfe no aprobó la venta de los trenes, tal como quería Tradinsa, la condición que planteó la empresa ya no se cumplía”. Un portavoz de Renfe se ha limitado a asegurar que la venta de los dos convoyes no entra de momento en los planes de la empresa. Asimismo, la misma fuente ha rehusado explicar los motivos por los que no se ha autorizado la operación.

El director de Tradinsa, Jordi Salud, comenta que las circunstancias han provocado que deban “presentar la renuncia al proyecto tras la decepción por la negativa de Renfe, en un momento que ya casi estaba lista la iniciativa”. Ésta incluía la construcción y la rehabilitación de los convoyes, con una capacidad de 162 viajeros, y el mantenimiento de las máquinas.

La dirección de la empresa defiende la capacidad de trabajo de Tradinsa, que desde la planta de Puigverd de Lleida (Segrià), con una superficie de 4 hectáreas y una nave de 9.000 metros cuadrados, ha realizado encargos para la propia Renfe, FGC, TMB y tareas de mantenimiento para el metro de Barcelona. La firma dispone ahora de 70 empleados, menos de la mitad que en los periodos de mayor actividad. Con el proyecto fallido, se tendrá que volver a ajustar la plantilla, aunque en menor medida.

La Conselleria de Territori i Sostenibilitat ha anunciado que las compañías finalistas para los trabajos de construcción y rehabilitación de dos trenes para la línea ferroviaria Lleida-La Pobla de Segur son la multinacional francesa Alstom y la guipuzcoana Construcciones y Auxiliar de Ferrocarril (CAF). Está previsto que durante el mes de abril finalice el proceso concursal. Hace un año, la Generalitat eliminó dos de los trayectos de la línea por la baja ocupación.

http://www.lavanguardia.com/local/lleid ... blico.html
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

6000 del metro reformat?

Post by metring »

I no comenteu res de la foto que il·lustra la notícia? :) (Per cert, d'en Trenscat) :

Image
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: 6000 del metro reformat?

Post by Miquel »

metring wrote:I no comenteu res de la foto que il·lustra la notícia? :) (Per cert, d'en Trenscat) :

Image
Ja no només de la foto, si no la descripció:
Uno de los vagones, rehabilitados por la empresa leridana Tradinsa Bernat Borràs
Un vagó de 6000 rehabilitat per Tradinsa a Lleida, ja només faltava que posés que el vagó era de Renfe. En fi, periodistes, només han encertat el nom d'en Bernat.
Això hauria de ser denunciable (no en sentit judicial) o protestable d'alguna manera, no pot ser, que el 95% de les notícies sobre el transport públic estiguin plenes d'errades, i algunes d'errades força greus.

Per cert, sabeu si FGC ha demanat que el tren sigui mixt (dièsel i elèctric) en previsió de futur?
El metro de Barcelona amb motoristes!
albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by albe6 »

Pel que deien l'altre dia a la tele, volien comprar dos supermans a Renfe, però aquesta ha dit que no.

Ara, bravo (irònic) pel periodista, ja que la foto del Bernal és un 6000 essent montat a Sabadell. De Sabadell a Puigverd de Lleida hi ha un bon tros. Tradinsa va reformar els 3000
PD: els acabo d'enviar un mail queixant-me per la mala informació, a veure si es dignen a contestar i què diuen.
Last edited by albe6 on Tuesday 12/02/2013 19:54, edited 1 time in total.
User avatar
TramviaBlau
N6
N6
Posts: 238
Joined: Friday 30/09/2005 8:55

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by TramviaBlau »

Crec que un representant del Forum hauria de comunicar aquest error al diari,.......i els que vinguin amb el temps, pot ser així dedicarien mes atenció i a més no ve malament que el forum sigui conegut pels mitjans de comunicació, que en penseu??
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: 6000 del metro reformat?

Post by metring »

Miquel wrote:
metring wrote:I no comenteu res de la foto que il·lustra la notícia? :) (Per cert, d'en Trenscat) :

Image
Ja no només de la foto, si no la descripció
Per això ho deia!! :riure
albe6 wrote:Pel que deien l'altre dia a la tele, volien comprar dos supermans a Renfe, però aquesta ha dit que no.

Ara, bravo (irònic) pel periodista, ja que la foto del Bernal és un 6000 essent montat a Sabadell. De Sabadell a Puigverd de Lleida hi ha un bon tros. Tradinsa va reformar els 3000
I els 4000's, que els van començar a reformar a partir de que Temoinsa plegués.
albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by albe6 »

També 4000's? Que no es reformaven a la cotxera de la Sagrera?

Per si no us heu fixat que he editat el meu anterior missatge, els he enviat un mail queixant-me, a veure si es dignen a contestar i que diuen.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Adolescent barceloní »

albe6 wrote:Per si no us heu fixat que he editat el meu anterior missatge, els he enviat un mail queixant-me, a veure si es dignen a contestar i que diuen.
Com hagis de fer el mateix amb tots els que fiquen la pota en temes transportils... tela, la cosa... :roll:

Per cert, un dubte "off-topic" (disculpeu-me): si a algun diari s'usa una foto d'algú no aliè al mateix (per exemple, aquesta foto d'en Bernat a LV), si poses la foto amb la marca d'aigua i dius que la foto és d'aquesta persona és legal? O s'hauria de fer això i, a més, demanar permís? És un tema que mai he entès... però si algú usa una foto teva t'ho haurien de comunicar... En fi, si algú pot respondre'm a aquest dubte li agrairia. :D
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

El cercador ajuda

Post by Guigui »

En algun fil del Fòrum s'explica.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Ecomobisostrans »

El servei es una mè sobretot de Balaguer en amunt, però almenys l'horari està ben fet. Es la 1a vegada que veig un horari d'Espanya amb el tren i el bus junts, en van aprenent: http://www.fgc.cat/downloads/busos/pdf/ ... egable.pdf
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Miquel »

Ecomobisostrans wrote:El servei es una mè sobretot de Balaguer en amunt, però almenys l'horari està ben fet. Es la 1a vegada que veig un horari d'Espanya amb el tren i el bus junts, en van aprenent: http://www.fgc.cat/downloads/busos/pdf/ ... egable.pdf
Si, però llàstima que els hagin fer per a que utilitzem l'autobús i no el tren....
El metro de Barcelona amb motoristes!
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Bitllets combinats amb AVE

Post by Ferry1ac1 »

Acabo de llegir pel twitter (https://twitter.com/lopallarstv1/status ... 6192922624) que Renfe permet comprar bitllets de Barcelona, Camp de Tarragona, Saragossa i Madrid a les parades de la línia de la Pobla.

Ho acabo de mirar i per 38,10€ es pot anar en LD i "regional" de Barcelona a Balaguer.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”