Page 10 of 56
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Tuesday 26/10/2010 21:22
by iluro
Hola a tots
No estic d' acord amb les propostes que esteu fent, a mi també m' agradaria tenir una Estació de França intermodal, amb diferents nivells i plena de viatgers com la vam coneixer els que tenim records dels anys 70 cap enrera.
Pero si el que proposem per salvar l' estacio es fer nous tunels (en uns terrenys complexos) i una mena de Sagrera 2 quan encara no tenen clar d' on treuran els diners per fer La Sagrera, crec que mes aviat estarem donan arguments per tancar-la.
Els arguments han d' anar en la lina de reserva de sol ferroviari pel futur, i mentre aquest futur arriva, fer veure no tot el que es pot fer, sino el que no s' ha de fer perque ja ho tenim: Una estació centrica, en bon estat (l' ultim rentat de cara es del 1992) amb metro i Tram a tocar. A Sagrera encara li faltan un bon grapat d' anys per entrar en servei, i d'aqui uns anys (espero) tindrem mes frecuencies de rodalies i regionals, que necesitaran una estació on arrivar, i Sants no pot absorvir tot aquest tranfic.
Sagrera i EdF
Posted: Tuesday 26/10/2010 21:39
by Guigui
Precisament, la Sagrera poc servei farà com a terminal per a rodalia (tots els serveis passants) o regionals (poques vies per a estacionar). En canvi, l'EdF té dotze vies que podrien fer el fet, a més que es podrien pensar en serveis regionals que no acabin a Barcelona.
En general, repensar l'Estació de França en aquests termes, amb un túnel passant de la Meridiana al Morrot, ens hauria estalviat més d'un maldecap: reconversió del túnel d'Aragó a ample UIC, estalviant-nos el xou de la Sagrada Família; operació ruïnosa de la Sagrera, etc. En aquest sentit, hem fet tard perquè ja s'han empantanegat massa milions i massa orgull polític de més d'un cacic tossut.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Tuesday 26/10/2010 22:54
by 122-042-132
L'estació de La Sagrera TGV, és una operació urbanística que aprofita les possibles sinèrgies del tren per repensar un corredor d'uns quatre quilometres, i mirar d'acostar a la ciutat tota una zona, que urbanísticament parlant ha estat deixada de la mà de Déu durant molt anys. En aquest sentit, sino la estació, sí com a mínim el tren està en execució i d'aqui uns tres anys el tindrem operatiu i passant cap a França.
En relació a l'EdF, veig bé la seva utilització com a estació capçalera, però dificilment la podem pensar com a estació passant, ateses les dificultats (evidenment no insalvables, però sí molt costoses i complicades) ja comentades per d'altres companys del Fòrum. Com diu En Guigui, hem fet tard per algunes coses, però encara podem salvar la EdF i aprofitar les seves dotze vies. Salut!
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Tuesday 26/10/2010 23:27
by Sagrerenc
Totalment d'acord amb el comentari anterior. Afegir que l'estació de la Sagrera facilitarà l'accés al TAV no només als districtes del nord de la ciutat, sinó també al Barcelonès Nord, el Vallès i el Maresme.
L'estació de França s'ha de mantenir com a estació terminal de suport a la xarxa d'ample ibèric, però per al TAV l'opció bipolar Sants-la Sagrera em sembla la més correcta ja que és la que s'adapta millor a la ciutat i per extensió, a l'àrea metropolitana. L'estació de França, malauradament, es troba en un extrem de la ciutat.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Tuesday 26/10/2010 23:42
by wefer
Platanito wrote:Recordeu el petit problema del nivell freàtic. La totalitat del túnel passant i de l'estació subterrània quedarà a un nivell inundable i caldrà bombejar aigua constantment, com ja es fa al túnel de la L4. Es el mateix problema pel que no era factible el túnel de l'AVE pel litoral (tot i els manipuladors i analfabets funcionals NIMBY que el defenien).
L'"AVE pel litoral" sí era factible, però absurd, ja que la proposta no partia del fet que fos millor fer-lo passar per allà per qüestions de connexió, comoditat o cost, sinó simplement perquè deien que s'enfonsaria l'Eixample. I això, sí que era una barbaritat.
Fer passar una línia de tren pel litoral no és impossible: al contrari, és molt fàcil. Actualment, per una banda, la línia arriba fins a Estació de França, i per l'altra fins al Morrot. entre ambdós punts tan sols hi ha 2 quilòmetres de distància, i a més estan units pel Moll de la Fusta que permetria fer una via excavada a cel obert i després coberta. Ni tan sols caldria que estigués per sota del nivell de l'actual Ronda del litoral, la qual no veig que tingui problemes greus d'aigües freàtiques.
Per comparar, el túnel actual de l'Alta Velocitat té més de 5 quilòmetres i passa pel bell mig de la ciutat, encaixat entre edificis. Això, és molt, però molt més difícil que no pas col·locar una via coberta pel Moll de la Fusta.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 27/10/2010 10:11
by calisay
Platanito wrote:Recordeu el petit problema del nivell freàtic. La totalitat del túnel passant i de l'estació subterrània quedarà a un nivell inundable i caldrà bombejar aigua constantment, com ja es fa al túnel de la L4. Es el mateix problema pel que no era factible el túnel de l'AVE pel litoral (tot i els manipuladors i analfabets funcionals NIMBY que el defenien).
Suposo que hi han técniques avançades en construcció per a paliar aquests handicaps: murs, pantalles, calaixos...
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 27/10/2010 13:58
by metring
Jo crec fermament això: o es fa passant, o acabarà morta i enterrada. Ho sento, però no crec que estiguin disposats a mantenir una estació de terme (una altre cosa és que sigui bo o no).
La realitat
Posted: Wednesday 27/10/2010 14:14
by Guigui
En canvi, jo crec que amb la fi de les vaques grasses que permetien tants pelotazos i 3%, els nostres "gestors" no tindran més remei que reconèixer que hauran d'aprofitar el que hi ha, i el que hi ha és una estació cèntrica amb dotze vies, ideal per a fer-hi acabar una sèrie de serveis ferroviaris que igualment van a morir a Barcelona.
Re: La realitat
Posted: Wednesday 27/10/2010 14:19
by metring
Guigui wrote:En canvi, jo crec que amb la fi de les vaques grasses que permetien tants pelotazos i 3%, els nostres "gestors" no tindran més remei que reconèixer que hauran d'aprofitar el que hi ha, i el que hi ha és una estació cèntrica amb dotze vies, ideal per a fer-hi acabar una sèrie de serveis ferroviaris que igualment van a morir a Barcelona.
Això per començar, però en el futur, que sigui passant.
Posted: Wednesday 27/10/2010 15:15
by Sagrerenc
Passant, per anar d'on a on? Quines línies passants passarien per l'estació de França?
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 27/10/2010 16:18
by metring
Aquí
http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... nts#p69840 hi han algunes opcions, jo per exemple, mouria regionals per tal que no haguessin de passar per Sants, i que la R1 hi passés per allà, enlloc de per Catalunya.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 27/10/2010 16:37
by xevi
No entenc aquest odi per les estacions terme, sincerament no ho entenc. Europa està plegada d'estacions treme i no passa res, fins i tot les ciutats mitges d'Holanda en tenen.
Crec que és una estació perfectament compatible amb Sants i Sagrera ja que haurà de donar servei a tota la xarxa de via ample, pertant és una estació on haurien d'acabar tots aquets trens vinguin d'on vinguin (Girona inclòs). De fet, el futur de l'estació de França hauria de ser els trànsit actual, és a dir, amb tots els Regionals que venen del sud i R2 sud + els Regionals de Girona/Portbou.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 27/10/2010 16:39
by xevi
Sortides i arribades de l'Estació de França a temps real (no inclou rodalies):
http://www.adif.es/AdifWeb/estacion_mos ... s=horarios
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 27/10/2010 17:30
by metring
xevi wrote:No entenc aquest odi per les estacions terme, sincerament no ho entenc. Europa està plegada d'estacions treme i no passa res, fins i tot les ciutats mitges d'Holanda en tenen.
Crec que és una estació perfectament compatible amb Sants i Sagrera ja que haurà de donar servei a tota la xarxa de via ample, pertant és una estació on haurien d'acabar tots aquets trens vinguin d'on vinguin (Girona inclòs). De fet, el futur de l'estació de França hauria de ser els trànsit actual, és a dir, amb tots els Regionals que venen del sud i R2 sud + els Regionals de Girona/Portbou.
Si, a molts països civilitzats no tenen problemes amb les estacions de terme, però aquí, pel que sigui, no les volen
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 27/10/2010 21:04
by 470
A mi tambien me da pena la infrautilización de la estación de Francia, cuando la remodelaron por las olimpiadas ya la dejaron preparada para la alta velocidad, pero los intereses inmobiliarios ya la sentenciaron hace tiempo, y aqui nadie se salva, ayuntamiento, generalitat, Renfe, Adif, gobierno central, todos la condenaron y es que esta en un sitio demasiado privilegiado, dentro de unos años pisitos, centro comercial y si hay suerte algun parquecito si no al tiempo.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 27/10/2010 22:52
by PoLeTe124
La veritat, jo trobo bastant bé l'estació de França, ara bé, quan ajuntin un altre cop l'R2, a saber si arribarà un altre cop les Rodalies a E.d.F o només mitjana distància, o arriba un altre cop l'R10 amb freqüències pèssimes, on encara serà més aborrit anar de "caçera" per allà...
No sé si m'explico..
Crisi
Posted: Wednesday 27/10/2010 23:00
by Guigui
470 wrote:A mi tambien me da pena la infrautilización de la estación de Francia, cuando la remodelaron por las olimpiadas ya la dejaron preparada para la alta velocidad, pero los intereses inmobiliarios ya la sentenciaron hace tiempo, y aqui nadie se salva, ayuntamiento, generalitat, Renfe, Adif, gobierno central, todos la condenaron y es que esta en un sitio demasiado privilegiado, dentro de unos años pisitos, centro comercial y si hay suerte algun parquecito si no al tiempo.
Repeteixo: un dels avantatges de la crisi és que s'ha carregat molts interessos immobiliaris a falta de compradors. Per tant, és ben possible que l'interès per liquidar l'EdF s'hagi refredat força perquè podria acabar en una autèntica ruïna.
En l'aspecte social, la crisi és sens dubte nefasta. Però en termes político-econòmics, és del millor que ens podia passar perquè aquest país tingui alguna opció d'esdevenir normal.
Re: Crisi
Posted: Thursday 28/10/2010 10:30
by Platanito
Guigui wrote:470 wrote:A mi tambien me da pena la infrautilización de la estación de Francia, cuando la remodelaron por las olimpiadas ya la dejaron preparada para la alta velocidad, pero los intereses inmobiliarios ya la sentenciaron hace tiempo, y aqui nadie se salva, ayuntamiento, generalitat, Renfe, Adif, gobierno central, todos la condenaron y es que esta en un sitio demasiado privilegiado, dentro de unos años pisitos, centro comercial y si hay suerte algun parquecito si no al tiempo.
Repeteixo: un dels avantatges de la crisi és que s'ha carregat molts interessos immobiliaris a falta de compradors. Per tant, és ben possible que l'interès per liquidar l'EdF s'hagi refredat força perquè podria acabar en una autèntica ruïna.
En l'aspecte social, la crisi és sens dubte nefasta. Però en termes político-econòmics, és del millor que ens podia passar perquè aquest país tingui alguna opció d'esdevenir normal.
Per això ara és un moment únic per reivindicar la utilització de l'estació de França com a terminal de l'AVE, per aparcar el pla de la Sagrera (en principi temporalment, fins que tinguem uns governants sense amistats al ram de la construcció i ho desestimin definitivament). Si no s'aconsegueix ara, el sector repuntarà i ens quedarem sense l'estació terme que una ciutat seriosa, que no vulgui conformarse amb ser un lloc de pas, necessita.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Thursday 28/10/2010 12:29
by xevi
Teniu raó.
Mentre s'espera la posada en funcionament de la Sagrera no podem limitar el trànsit BCN-resta d'Europa a la capacitat de l'estació de Sants, perquè Sants té un límit, no? Crec que s'hauran desviar els TGV's procedents de França, Suïssa, Alemanya... a través d'un 3r carril a l'EdF.
M'ho estic imaginant i....
Re: Crisi
Posted: Thursday 28/10/2010 12:43
by carles10000
Platanito wrote:Guigui wrote:470 wrote:A mi tambien me da pena la infrautilización de la estación de Francia, cuando la remodelaron por las olimpiadas ya la dejaron preparada para la alta velocidad, pero los intereses inmobiliarios ya la sentenciaron hace tiempo, y aqui nadie se salva, ayuntamiento, generalitat, Renfe, Adif, gobierno central, todos la condenaron y es que esta en un sitio demasiado privilegiado, dentro de unos años pisitos, centro comercial y si hay suerte algun parquecito si no al tiempo.
Repeteixo: un dels avantatges de la crisi és que s'ha carregat molts interessos immobiliaris a falta de compradors. Per tant, és ben possible que l'interès per liquidar l'EdF s'hagi refredat força perquè podria acabar en una autèntica ruïna.
En l'aspecte social, la crisi és sens dubte nefasta. Però en termes político-econòmics, és del millor que ens podia passar perquè aquest país tingui alguna opció d'esdevenir normal.
Per això ara és un moment únic per reivindicar la utilització de l'estació de França com a terminal de l'AVE, per aparcar el pla de la Sagrera (en principi temporalment, fins que tinguem uns governants sense amistats al ram de la construcció i ho desestimin definitivament). Si no s'aconsegueix ara, el sector repuntarà i ens quedarem sense l'estació terme que una ciutat seriosa, que no vulgui conformarse amb ser un lloc de pas, necessita.
es pot ser una ciutat seriosa i tindre estacions de pas con pasa a moltes ciutats de'Europa,com Brusel.les,Amsterdam,Berlin,Praga,jo crec i es meva modesta opinio que a nivells de mobititat es l'ideal i moltes ciutats com Paris.Londres,Milà s'estan empenedint de tindreles,i si no fes un BCN-Amsterdam via Paris i de anar de Austerlitz a l'estacio del Nord es una odisea amb metro i amb maletes....per el secle XIX i principi del XX tendria seva rao de ser pero ara per mi han quedat obsoletes