Page 10 of 62

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Wednesday 03/02/2010 13:38
by Mako448
I a les pantalles dels Civia,posa R en comptes de C?

Pel que fa la megafonia dels trens anunciant a Vic,més val que ho modifiquin.A Vic no hi ha ni correspondència ni amb la R4 ni amb MD,o sigui,que diguin Propera Paradda Vic final de trajecte ja hi hauria prou,ara,que si volen anunciar correspondència amb estació d'autobusos com ho fa TMB.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Wednesday 03/02/2010 13:47
by Vilarrubla
Mako448 wrote:I a les pantalles dels Civia,posa R en comptes de C?

Pel que fa la megafonia dels trens anunciant a Vic,més val que ho modifiquin.A Vic no hi ha ni correspondència ni amb la R4 ni amb MD,o sigui,que diguin Propera Paradda Vic final de trajecte ja hi hauria prou,ara,que si volen anunciar correspondència amb estació d'autobusos com ho fa TMB.
Potser posen correspondència amb MD pels trens a Puigcerdà, no?

Ho haurien de clarificar una mica més ja sigui canviant la nomenclatura a R3b, R3nord o Ca8 o el que sigui.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Wednesday 03/02/2010 14:52
by Jordi Freixas
El que s'ha de fer aquí d'una vegada és començar a explotar el tram Vic - Puigcerdà - La Tor de Querol, com a segona línia de Regionals gestionada per la Generalitat a partir de JA (o el més aviat possible).

Gestió de la línia de Puigcerdà

Posted: Wednesday 03/02/2010 14:56
by Guigui
Posa-li el nom que vulguis, però la Generalitat ja la gestiona.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Wednesday 03/02/2010 15:45
by Jordi Freixas
D'acord, però em vinc a referir que competitivament es comenci a notar amb trens adequats a aquesta línia en tots els sentits, amb horaris competitiius, i que permetin en tots els casos poder enllaçar ja sigui amb el Corail Lunéa de París, els Ter a Tolousse, o el Tren Groc cap a Vilafranca de Conflent. Evidentment, que s'acabi d'una vegada i per totes amb episodis com que el tren procedent de Barcelona arribi a La Tor de Querol dos minuts després de que hagi arrencat d'allà l'Exprés de París (que no sé si ara continua succeint, però no fa masses anys, passava) i sobretot, que mentre hi hagi a La Tor de Querol un tren francès a punt de marxar, QUE EL TREN PROCEDENT DE BARCELONA NO FINALITZI EL TRAJECTE A PUIGCERDÀ.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Wednesday 03/02/2010 20:30
by uriol108
M'acabo de fixar en un detall de la web de Renfe de les Rodalies de Barcelona, el mapa de les zones tarifaries de Renfe continua sent diferent del de l'ATM... continuen havent-hi incongruencies com la de situar l'Aeroport a la zona 4 de Renfe mentre que a l'ATM es a la 1, Vilassar a la zona 3 , mentre en el mapa de l'ATM es a la zona 2, o Mataró a la zona 4, mentre al ATM es a la zona 3...

Quan adobaran aquesta doble zonificació ? :nose

http://www.renfe.es/cercanias/barcelona/mapa_zonas.html

http://www.atm.cat/pdfs_cat/A3ATM_Global.pdf

Adaptació de la zonificació a l'ATM

Posted: Wednesday 03/02/2010 21:01
by Guigui
uriol108 wrote:Quan adobaran aquesta doble zonificació ? :nose
Sembla que aquesta és una de les idees de la Generalitat.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Wednesday 03/02/2010 21:51
by Mako448
En una 447 que he pujat per anar d'Hospitalet a Cerdanyola Universitat,als indicadors interiors ja assenyalava les línies de rodalies com R,i la megafonia i indicadors interiors primer en català i desprès en castellà.A la resta de trens que he pujat la megafonia i els indicadors interiors seguien igual que abans,posant les línies de rodalies com C.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Wednesday 03/02/2010 23:42
by UT596001
Vilarrubla wrote:Ho haurien de clarificar una mica més ja sigui canviant la nomenclatura a R3b, R3nord o Ca8 o el que sigui.
La línia de Puigcerdà quan era gestionada per Regionals tenia assigant el número Ca5.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 04/02/2010 0:03
by Vilarrubla
UT596001 wrote:
Vilarrubla wrote:Ho haurien de clarificar una mica més ja sigui canviant la nomenclatura a R3b, R3nord o Ca8 o el que sigui.
La línia de Puigcerdà quan era gestionada per Regionals tenia assigant el número Ca5.
Si és veritat! No me'n recordava!

Mapa regionals antic

Posted: Thursday 04/02/2010 0:17
by UT440_132M
Potser em desvio del tema, però fa temps que em van passar aquest mapa de regionals, on s'hi inclou la línia de Puigcerdà i la de La Pobla. Demano disculpes si això no toca aquí.
Image
By orikaiser at 2010-02-03
Podria ser una idea del que poden ser els futurs nuclis de rodalia a Lleida, Girona i Tarragona.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 04/02/2010 8:53
by Trenscat
Del 20 minutos d'avui:
20 minutos Barcelona wrote:Cercanías mejorará en marzo en puntualidad, velocidad y frecuencia
«No és raonable rebaixar les tarifes del transport públic»
Demoment,no s’han vist
gaires millores a Rodalies amb
la gestió de la Generalitat.
Cal un any per veure-hi canvis.
El primer mes ha estat
d’arrencada. Aquest febrer
posarem un telèfon 902, la
pàgina web, el centre d’atenció
al client i nous trens. La
imatge no serà el primer
canvi. I elmarç serà el mes
en què s’iniciaran les millores
enla velocitat, la puntualitat
i la freqüència. Ja veuremen
quines línies. Es pot
introduir algun trenmés o
algun de semidirecte.
El responsable de Rodalies
és el mateix. N’estan contents,
deMiguel Ángel Remacha?
Sí, per la seva capacitat
d’atendre les emergències,
donar la cara, coordinar el
servei i per explicar què havia
passat.
Va dir que pujaria als trens
per veure’n el funcionament.
Què no li ha agradat?
He viatjat amb la línia deVilanova
i SantVicenç i la del
Maresme. La seguretat ha de
millorar molt les nits del cap
de setmana, el vandalisme,
i l’estat de les estacions.
Quèhi faran,doncs?
Els entorns de les estacions
i les vies estan degradats i
bruts. Cal un millor manteniment
i neteja. La gent vol
anar de pressa, puntual i
confortablement.
Els usuaris de la línia de Girona
porten un any de queixes.
No és excusa, però això no
són Rodalies. Seré al costat
dels usuaris, però encara no
és competència nostra.
Renfe va apujar les tarifes un
6%. Les de l’ATM també van
augmentar.Hi ha hagut una
protesta d’usuaris.No pensen
rebaixar els preus?
No.No és raonable. El transport
públic està subvencionat
al 60%. La gent ha d’entendre
que els preus pugen,
siguin públics o privats. Ha
de saber valorar el que rep
segons el preu que té. Si rep
100 pagant 40, els altres 60
vénen dels impostos.
Com avalua les primeres
setmanes de la L9 a Santa
Coloma de Gramenet?
Molt bé. No som prou conscients
que enguany posem
en servei 20 estacions de les
línies 2 (Badalona), 5 (Carmel),
9 (Santa Coloma) i 10
(Badalona-Sagrera).
Quan estarà acabada la cua
de maniobres de FGC a la
Plaça Catalunya?
Licitarem alhora les obres a
l’estació de Gràcia, per ampliar
andanes, i la cua de maniobres,
que no arribarà a
Fontanella i no començarà
fins que no pas si un any i mig.
A l’aeroport, s’ha inaugurat
la T1 i ara estan pendents
d’un millor model de gestió.
S’ha inaugurat la T1, es fan
obres a laT2, s’adjudicarà la
terminal satèl·lit...Tot i la crisi,
hi ha uns 30 milions de passatgers.
Hi arribarà el metro
endosanys.La gestió autònoma
el pot fer més rendible.
No sembla que el ministre
de Foment pensi el mateix...
JoséBlanco diuque hi ha dos
aeroports (Barajas i el Prat)
que podrien tenir una gestió
singularitzada. Sense parlar
de percentatges, Foment accepta
que el Govern català
tingui un pes determinant
en la major part de les competències
de la societat de
gestió del Prat. Tot i això, no
hi estem d’acord. Però hi estem
més a prop que mai.
Si hi ha Olimpíades d’Hivern
el 2022,què cal millorar?
A la línia de Puigcerdà s’han
invertit 50 milions, però cal
desdoblar el tram Barcelona-
Vic. Amb la precandidatura
de Barcelona, es reforcen les
prioritats: túnel deTosses-variant de Ribes,
Berga-Bagà, la
C-14 fins a la Seu i millores a
l’eix d’accés a laVal d’Aran.
Arribaran el 2022, independentment
de les Olimpíades.
I als accessos a Barcelona?
Un túnel d’Horta per connectar
amb el Vallès amb cotxes és
impensable. Sí veig el desdoblament
dels deVallvidrera.

El llautó

Posted: Thursday 04/02/2010 9:15
by Guigui
He viatjat amb la línia de Vilanova i Sant Vicenç i la del Maresme. La seguretat ha de millorar molt les nits del cap de setmana, el vandalisme, i l’estat de les estacions.
I ha viatjat les nits del cap de setmana i presenciat escenes de vandalisme? Vestit d'etiqueta enmig d'una colla de salvatges?
El transport públic està subvencionat al 60%. La gent ha d’entendre que els preus pugen, siguin públics o privats. Ha de saber valorar el que rep segons el preu que té. Si rep 100 pagant 40, els altres 60 vénen dels impostos.
I què em diu del transport privat, amb la infraestructura íntegrament subvencionada (excepte trams de peatge)? Per no parlar del cotxe oficial, subvencionat al 100%...
No som prou conscients que enguany posem en servei 20 estacions de les línies 2 (Badalona), 5 (Carmel), 9 (Santa Coloma) i 10 (Badalona-Sagrera).
Badalona Centre, El Carmel, El Coll | La Teixonera, Vall d'Hebron, Gorg, La Salut, Llefià, Bon Pastor, Onze de Setembre, La Sagrera: 10 en total.
Amb la precandidatura de Barcelona, es reforcen les prioritats: túnel deTosses-variant de Ribes, Berga-Bagà, la C-14 fins a la Seu i millores a l’eix d’accés a la Val d’Aran.
El que dic sempre: el ferrocarril, de cara a la galeria. Les línies que es podrien fer amb la milionada enterrada en aquestes autovies de pixapins...

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Monday 08/02/2010 13:55
by metring
http://www.lamalla.cat/societat/article?id=332380

El Govern, Foment i ADIF acorden els criteris d'utilització de Rodalies de Barcelona

La signatura permetrà a la Generalitat adquirir el dret d’accés a la infraestructura i controlar la qualitat del servei

LAMALLA.CAT

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, el secretari d’Estat de Planificació i Infraestructures, Victor Morlan, i el president d’ADIF, Antonio González, han signat avui un conveni per a establir els criteris de col·laboració en la utilització de la infraestructura ferroviària en la prestació dels serveis de Rodalies de Barcelona, traspassats a la Generalitat de Catalunya. Així, s’estableixen les bases de col·laboració per garantir una adequada gestió del tràfic i una correcta explotació. L’acord permetrà a la Generalitat adquirir el dret d’accés a la infraestructura i controlar i vetllar per la qualitat del servei prestat, i consensuar un conjunt de compromisos amb ADIF pel que fa a la gestió d’incidències que es penalitzaran econòmicament en cas d’incompliment.

La Comissió Mixta de Transferències Administració de l’Estat-Generalitat va acordar el passat 29 de desembre el traspàs del servei de Rodalia al Govern de la Generalitat. L’acord ha convertit la Generalitat en l’autoritat ferroviària de Rodalia a partir de l’1 de gener de 2010 i li reconeix la potestat per a continuar encarregant el servei a Renfe-Operadora o bé triar un altre operador a partir del 2012. Les competències traspassades són les que afecten els serveis ferroviaris de Rodalia.

La Generalitat de Catalunya, el Ministeri de Foment i ADIF també han acordat els principis de col·laboració per a la utilització de la infraestructura ferroviària en la prestació dels serveis de Rodalies de Barcelona, traspassats a la Generalitat de Catalunya el passat 1 de gener. En virtut d’aquest acord, ADIF assigna a la Generalitat totes les franges horàries vinculades a la prestació dels serveis ferroviaris de Rodalies a Barcelona.

Horaris i localitzacions dels trens
A més, ADIF facilitarà a la Generalitat i a l’operador designat per a la prestació dels serveis de Rodalies, l’accés a les aplicacions de consulta d’horaris i de localització dels trens en temps real, així com sistemes o aplicacions en aquest sentit que s’implantin en el futur.

A banda, el conveni preveu que, al llarg del 2010, les parts establiran els compromisos de qualitat que assumeix ADIF, com a administrador de la infraestructura, pel que fa a fiabilitat, disponibilitat i la gestió d’incidències en la xarxa utilitzada pels serveis de Rodalies de Barcelona, que hauran de ser coherents amb el que estableix el contracte programa 2007-2010. Posteriorment, les parts subscriuran un protocol addicional per establir els compromisos de qualitat assumits per ADIF i els efectes econòmics que es derivaran en cas d’incompliment.

Tràfic

Posted: Monday 08/02/2010 14:22
by Guigui
Així, s’estableixen les bases de col·laboració per garantir una adequada gestió del tràfic
Excloses les possibilitats de que l'objecte del tràfic sigui tabac o whisky d'Andorra (l'acord no inclou SNCF) o influències (no necessiten anar en tren), deurà tractar-se d'armes o drogues.

Re: El llautó

Posted: Monday 08/02/2010 16:37
by ferroviario_catalan
Guigui wrote: Badalona Centre, El Carmel, El Coll | La Teixonera, Vall d'Hebron, Gorg, La Salut, Llefià, Bon Pastor, Onze de Setembre, La Sagrera: 10 en total.
A lo mejor tambien quiere sumar Ernest Lluch (L5), y las 6 de L9 por Santa Coloma... Así sumamos 17 estaciones, pero los números no cuadran de ninguna manera...

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Wednesday 10/02/2010 8:51
by metring
De La Vanguardia d'avui:

* Las averías castigan a las cercanías el primer mes de traspaso - Ó. MUÑOZ

Las averías castigan a las cercanías el primer mes de traspaso

Ó. MUÑOZ - Barcelona
Las cercanías gestionadas por la Generalitat no han tenido un estreno cómodo. El primer mes de traspaso se ha saldado con un número de incidencias bastante superior al nivel registrado a lo largo del último año. Esta situación ha puesto a prueba los mecanismos de control y respuesta que la Administración catalana está poniendo en marcha para asegurar la calidad del servicio. En enero, la red sufrió 24 casos que tuvieron una afectación sobre la circulación superior al cuarto de hora, cantidad que los nuevos responsables ven elevada pero que ha servido para tomar medidas preventivas que esperan tengan efectos positivos los próximos meses.

"No estamos satisfechos, el número de incidencias ha sido anormalmente alto y trabajamos para reducirlo", reconoció ayer Manel Nadal, secretario de Mobilitat. Del total de casos, 13 se debieron a problemas de la infraestructura (por tanto de Adif), siete a causas ajenas (entre ellas cuatro arrollamientos y tres actos vandálicos), dos a la operación (Renfe), una a obras (Adif) y otra está pendiente de clasificación.

La Generalitat solicita un informe a Renfe, con la que tiene un contrato programa - y si se da el caso, también a Adif, con la que acaba de firmar un convenio-cuando tiene conocimiento de una incidencia. La más importante tuvo lugar el 25 de enero. Una vía quedó sin servicio gran parte del día debido a la rotura de un tramo de catenaria flexible y de otro rígido recién instalado entre Torre Baró y Sant Andreu Arenal. El caso no está cerrado y todo apunta a que las transiciones entre los dos sistemas de alimentación provocan problemas tanto en la catenaria como en los pantógrafos (las piezas de los trenes que toman la energía). Renfe y Adif están revisando este extremo y estudian soluciones.

Las interrupciones por obras ferroviarias son menos comunes pero también ocurren. El 30 de enero cayó hormigón en el túnel donde se construye la estación de Sagrera-Meridiana. Una inyección se coló por el agujero y el material cayó sobre la vía. Adif ya ha dado instrucciones de que se extremen las precauciones.

El vandalismo también existe. Y de qué manera. En dos ocasiones, algún desaprensivo colocó traviesas de madera sobre las vías a la salida de Sants. En una, el 15 de enero, un tren arrastró una y tuvo que pararse y trasvasar el pasaje. El día 22, otro convoy rompió el sistema de refrigeración tras topar con otra de estos obstáculos. Estas piezas eran material abandonado al que se podía acceder porque la valla estaba rota. Adif se encargó de arreglar el cercado, retirar el material y mientras lo hizo puso vigilancia. Problema solucionado.

Canvi de llei i d'aplicació

Posted: Wednesday 10/02/2010 10:56
by Guigui
Oi que en cas d'homicidis, es remou cel i terra per esbrinar-ne l'autor? Doncs que facin el mateix en aquests atemptats contra la mobilitat i seguretat públiques, previ canvi de llei per a tipificar-ho com a delicte penal.

No pot ser que la vida de milers de persones quedi paralitzada per quatre salvatges que no tenen ni el mínim de dignitat humana.

Més detalls interessants

Posted: Wednesday 10/02/2010 14:42
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/02 ... _87393.php

Rodalies té al gener més avaries que abans del traspàs

Els protocols del govern permeten saber més de pressa on és el problema

Quim Torrent
Barcelona
Ult. Act. 10/02/2010 01:48


Com dirien els Manel, el traspàs de Rodalies va costar Déu i ajuda, però és ara quan al govern se li ha girat feina de debò. Arreglar el servei de Rodalies costarà molt més que la renovació de Pep Guardiola. Ho demostren les 24 incidències d’importància registrades durant el primer mes en què la Generalitat ha estat titular de les competències.

Es tracta d’un nombre força alt d’incidències si es té en compte que durant la tardor el servei va tenir un dels índex de puntualitat més alt dels darrers anys. Una espècie de llei de Murphy que ha actuat just quan el govern se n’ha fet càrrec oficialment. Passa, però, que des de mitjans de l’any passat els tècnics de confiança del departament de Política Territorial han analitzat els problemes més habituals de la xarxa i han previst un protocol d’actuacions. L’objectiu és no només millorar la resposta a les avaries, sinó esbrinar-ne les causes per evitar que es tornin a repetir. Tot un canvi respecte al que hi havia fins ara.

Un cas que pot servir d’exemple és l’incident que va tenir lloc el 15 de gener a la sortida del túnel de l’estació de Sants. Algú va llançar sobre els rails una travessa de fusta que hi havia abandonada al costat de la via. El resultat és que un tren va quedar-hi bloquejat. El 18 de gener Renfe va fer un primer informe en què denunciava que prop d’on havia passat l’accident hi havia material d’obra abandonat i una tanca que separa el carrer de les instal·lacions ferroviàries estava oberta. L’incident es va reproduir una setmana després, el dia 22. Aquella mateixa tarda es va fer que Adif retirés el material d’obra i posés vigilància en aquell punt fins que es reparés la tanca, tres dies més tard.

Una altra mena d’incidències, que és molt més habitual, són les enganxades del tren amb la catenària. Per evitar aquests problemes es va col·locar catenària fixa als túnels de Barcelona, cosa que curiosament està al darrere de l’avaria més gran que es va produir aquest gener. Va ser el dia 25 i es va haver de tallar el trànsit al túnel de Sant Andreu Arenal. L’enganxada es va produir just al punt on la catenària passa a ser fixa. Els trens que hi van anar passant durant aquell matí van arrencar 30 metres de catenària fins que la línia va quedar sense subministrament elèctric.

Després de creuar els informes de Renfe i Adif, els tècnics van arribar a la conclusió que el problema està en el canvi de catenària. La fixa desgasta molt més els pantògrafs dels trens que no pas la convencional. Per tot plegat, ja s’ha demanat la col·laboració de TMB –el metro treballa amb catenària fixa des de fa anys– per trobar materials que es desgastin menys amb el fregament entre la catenària i el pantògraf.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Wednesday 10/02/2010 14:44
by metring
Juas, apa que si qui ajuda de TMB a Renfe són els de la L1... :twisted: