Page 10 of 24

Re: I l'altre llançadora??

Posted: Tuesday 18/07/2017 13:04
by albert28
Carlos González wrote:Se sap alguna cosa sobre el futur de la L7?? es a dir, se sap quan serà llançadora i tal??
I si ho passes a llançadora, en hores punta serà capaç d'absorbir els altres trens el passatge de la L7 entre Gràcia i Pl. Cat?

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Posted: Tuesday 18/07/2017 13:46
by Carlos González
He preguntat si hi han notícies sobre la L7, ja que ho volen fer com tren llançadora per deixar més freqüències a Terrassa/Sabadell...

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Tuesday 18/07/2017 14:43
by 122-042-132
Per ara no hi ha cap intenció. Salut!

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Tuesday 18/07/2017 20:46
by Miquel
En teoria, L7 no serà retallada fins que no s'augmentin les circulacions cap a Sant Cugat. Ja que aquests trens de més són els que han d'absorbir el passatge de L7, que a segons quines hores, no es pas poc precisament.

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Wednesday 19/07/2017 1:34
by victorcasta
I tot i així, tampoc està planejat per ara retallar-la en el futur.

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Wednesday 19/07/2017 23:42
by Carlos González
victorcasta wrote:I tot i així, tampoc està planejat per ara retallar-la en el futur.
Això mateix es deia de la L6, tot i que no ha desaparescut, ha deixat de ser la línia urbana que era, però clar, o era això o saturació al FGC del Vallès......

Línies urbanes

Posted: Wednesday 19/07/2017 23:45
by Guigui
La L6 no ha deixat mai de ser una línia urbana.

Re: Línies urbanes

Posted: Wednesday 19/07/2017 23:48
by Carlos González
Guigui wrote:La L6 no ha deixat mai de ser una línia urbana.
Em refereixo a quan era abans i com es plantejava que hagués sigut amb l'ampliació de Finestrelles.....

Ho dic per això, res més..

Definició d'urbà

Posted: Wednesday 19/07/2017 23:51
by Guigui
Quan es diu que una línia és urbana vol dir que discorre íntegrament per dins d'una ciutat.

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Tuesday 01/08/2017 9:51
by Carlos González
Una pregunta, i si el servei S5 fa parar a tot el traçat de Pl. Catalunya-Sant Cugat????

Saludos

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Monday 28/08/2017 12:55
by Carlos González
https://www.google.es/maps/@41.5053247, ... !1e3?hl=ca

Dubto que tingui que veure, però, no penseu que una altre solució per l'explotació podria ser fer un bypass a l'antic traçat de Bellaterra per fer semidirectes de Sabadell-BCN??? No dic de treure l'estació d'Universitat Autònoma, ni de treure serveis de UAB fins a Sabadell o BCN, però crec que estaria bé que per serveis més directes o parcials, passi directament a Bellaterra i Sant Quirze, com passava abans. Què us sembla???

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Monday 28/08/2017 21:12
by ortegote
Carlos González wrote:https://www.google.es/maps/@41.5053247, ... !1e3?hl=ca

Dubto que tingui que veure, però, no penseu que una altre solució per l'explotació podria ser fer un bypass a l'antic traçat de Bellaterra per fer semidirectes de Sabadell-BCN??? No dic de treure l'estació d'Universitat Autònoma, ni de treure serveis de UAB fins a Sabadell o BCN, però crec que estaria bé que per serveis més directes o parcials, passi directament a Bellaterra i Sant Quirze, com passava abans. Què us sembla???
De paso evitarian los cortes por Huelga de los Estudiantes, cada vez que hacen una paralizan el servicio hacia los dos lados, cosa que antes no pasaba.
Ojo que estoy de acuerdo con las huelgas pero ante no eran un problema para FGC ahora si.
Saludos.

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Friday 15/09/2017 9:12
by Carlos González
Sé que no serà un bon exemple, ja que la LL-A té el problema de parar a tot arreu, però em refereixo en aquest cas a les R semidirectes que dels ramals paren les més importants per anar amb "més pressa" a BCN. Jo penso que no estaria malament que varis serveis semidirectes de la S1 i S2 puguin fer parar a menys estacions als dos ramals i les que tenen amb major demanda, exemple, si es fan semidirectes des de Sabadell-BCN, caldria tornar a fer l'antic traçat com un bypass, podria passar el traçat antic des de Bellaterra a Sant Quirze en aquest cas, per trens semidirectes.....

Em refereixo que hi hagi varis trens que parin directament de Sant Cugat-Bellaterra-Sant Quirze...etc.
I el mateix amb Terrassa, Sant Cugat-Rubí-Terrassa Rambla.....etc.

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Friday 15/09/2017 16:51
by bigcoaster
El tema dels semidirectes és cap on s'ha d'anar, per poder posar trens ràpids entre Sabadell, Terrassa i Sant Cugat fins Barcelona. Però això es més fàcil de dir que de fer, com sempre.

Per començar, s'ha d'atacar el problema de mentalitat que té FGC de no fer avançaments, sense això, no hi pot haver cap semidirecte.
Segon, s'han de construir vies per fer els avançament a diversos llocs. Jo proposo els següents:
- Sarrià, amb parada, és a dir, una estació amb 4 vies on hi pararien tots els serveis. Els trens locals sempre s'esperarien almenys 2-3 minuts, perquè el avancés un ràpid amb parada inclosa, pero poder canviar del ràpid al local i del local al ràpid.
- Les Planes, sense parada, és a dir, els trens ràpids passarien pel mig de l'estació sense parada i els locals pararien als laterals, com un Camp de Tarragona però amb només 4 vies i 200km/h menys, perquè ho entenguis. :)
- Entre Sant Cugat i Mirasol i entre Sant Cugat i Volpelleres, vies d'avançament, és a dir, quadruplicació en un tram de 200 metres -o més-, suficient per poder fer l'avançament i cada tren entri al solc adequat al entrar canviar entre ramals i tronc principal. Els trens ràpids passarien pel mig i els locals s'esperarien als laterals. Al ramal de Sabadell només s'hauria de construir una via més, seria fàcil. Al ramal de Terrassa, tot i que hi ha l'espai més o menys a tot arreu, segurament ens costaria el soterrament el fet de voler encabir dues vies més, per la distància a la que estan les cases.
- Més enllà, al ramal de Terrassa jo no hi faria res més, que paressin a més o menys totes les parades. Pel que fa al de Sabadell, es podria mirar d'afegir una quarta via a Bellaterra, i permetre així saltar-se alguna parada més, i potser també esquivar la UAB, que suposaria un estalvi de 2 minutets, pocs però que per un smeidirecte són sucosos.

On tinc dubtes de la viabilitat dels semidirectes és entre Sarrià i Plaça Catalunya. Hi ha l'opció de fer parar tots els tipus de serveis a totes les parades, i ja està, que és possible i solucionaria el problema, però els semidirectes ja no ho serien tant, clar. I l'altra opció, que seria la desitjable, és que els semidrectes anessin sense parada fins Gràcia, i para després a Provença i Catalunya. Això sóna molt bé, però suposaria la construcció d'un nou túnel des de Sarrià fins Catalunya amb estació nova a Gràcia i Provença (o Francesca Macià i Hospital Clínic, jo tiro la proposta a l'aire) i una nova nau a Catalunya amb cua de maniobres.

Però... això ja és utòpic, jo em conformo amb vies d'avançament a Les Planes i que alguns trens vagin sense parada des de Sant Cugat fins Sarrià. I això es podria provar aquest desembre si és volgués, no seria gaire difícil. :)

Això és el que jo proposo.

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Friday 15/09/2017 17:07
by Carlos González
Bueno, és cert que amb el FGC del Vallès complica en aquest cas el traçat de Sarrià-Pl.Catalunya, es nota que va ser un traçat per tramvia que no per trens, ja que ho diuen aquí i no savia que abans era tal traçat de tramvia.

Sobre d'això.... que a dir la veritat, sóc una mica "becari" o principiant per entendre exactament això de solcs, trens de 3 o 4 minuts, etc.
- Sarrià, amb parada, és a dir, una estació amb 4 vies on hi pararien tots els serveis. Els trens locals sempre s'esperarien almenys 2-3 minuts, perquè el avancés un ràpid amb parada inclosa, pero poder canviar del ràpid al local i del local al ràpid.
- Les Planes, sense parada, és a dir, els trens ràpids passarien pel mig de l'estació sense parada i els locals pararien als laterals, com un Camp de Tarragona però amb només 4 vies i 200km/h menys, perquè ho entenguis. :)
- Entre Sant Cugat i Mirasol i entre Sant Cugat i Volpelleres, vies d'avançament, és a dir, quadruplicació en un tram de 200 metres -o més-, suficient per poder fer l'avançament i cada tren entri al solc adequat al entrar canviar entre ramals i tronc principal. Els trens ràpids passarien pel mig i els locals s'esperarien als laterals. Al ramal de Sabadell només s'hauria de construir una via més, seria fàcil. Al ramal de Terrassa, tot i que hi ha l'espai més o menys a tot arreu, segurament ens costaria el soterrament el fet de voler encabir dues vies més, per la distància a la que estan les cases.
- Més enllà, al ramal de Terrassa jo no hi faria res més, que paressin a més o menys totes les parades. Pel que fa al de Sabadell, es podria mirar d'afegir una quarta via a Bellaterra, i permetre així saltar-se alguna parada més, i potser també esquivar la UAB, que suposaria un estalvi de 2 minutets, pocs però que per un smeidirecte són sucosos.
Em semblen correctes aquestes propostes per les estacions i millores de les vies... Em semblaria bé que els semidirectes siguin Pl.Catalunya-Provença-Gràcia-Sarrià-Sant Cugat directament... si es fa un semidirecte de la S1, com a opinió personal estaria bé que hi hagi trens directes de Sant Cugat a Rubí...

Sobre de si cal un nou túnel o no (tot i que no m'agradaria veure un nou túnel amb altres parades, però que pot passar el túnel per què mai se sap com de plé serà la línia del Vallès) crec que amb la suposada cua de maniobres solucionaria un dels altres problemes de saturació

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Saturday 16/09/2017 10:04
by bigcoaster
El tema del túnel, el vaig comentar perquè sempre es proposa fer passar la L8 per Francesc Macià, i que voleu que us digui, la línia del Vallès també pot fer aquesta mateixa feina i suposaria molt més benefici per al servei un segon túnel d'entrada pel Vallès. Per la L8 més que allargar el túnel des de Plaça Espanya, potser tindria més sentit fer-li una segona entrada més pel nord, per la B23 fins a Pont d'Eplugues o alguna cosa així. Seria més ràpida, i infinitament més barata.

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Saturday 16/09/2017 11:47
by Carlos González
bigcoaster wrote:El tema del túnel, el vaig comentar perquè sempre es proposa fer passar la L8 per Francesc Macià, i que voleu que us digui, la línia del Vallès també pot fer aquesta mateixa feina i suposaria molt més benefici per al servei un segon túnel d'entrada pel Vallès. Per la L8 més que allargar el túnel des de Plaça Espanya, potser tindria més sentit fer-li una segona entrada més pel nord, per la B23 fins a Pont d'Eplugues o alguna cosa així. Seria més ràpida, i infinitament més barata.
1er... Ara per ara no farà falta una segona entrada per la B23

2on... Això no té que veure amb el tòpic corresponent

3er.... Per què no fan un nou túnel de Peu del Funicular-Sarrià passant el traçat sota la B20 o BV-1462???, clar que és evident que no serà bona idea per el tema calers, i de fer un nou túnel, i suposo pel fet de que s'ha d'atrevessar cases i muntanyes, a més de que hi ha molts túnels sota la Via Augusta, però ho dic per fer el traçat de Pl.Catalunya Sant Cugat més directe, i així els suposats semidirectes de Sabadell i Terrassa passin per l'actual túnel sense problemes.

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Saturday 16/09/2017 13:58
by Miquel
Carlos González wrote:
bigcoaster wrote:El tema del túnel, el vaig comentar perquè sempre es proposa fer passar la L8 per Francesc Macià, i que voleu que us digui, la línia del Vallès també pot fer aquesta mateixa feina i suposaria molt més benefici per al servei un segon túnel d'entrada pel Vallès. Per la L8 més que allargar el túnel des de Plaça Espanya, potser tindria més sentit fer-li una segona entrada més pel nord, per la B23 fins a Pont d'Eplugues o alguna cosa així. Seria més ràpida, i infinitament més barata.
1er... Ara per ara no farà falta una segona entrada per la B23

2on... Això no té que veure amb el tòpic corresponent

3er.... Per què no fan un nou túnel de Peu del Funicular-Sarrià passant el traçat sota la B20 o BV-1462???, clar que és evident que no serà bona idea per el tema calers, i de fer un nou túnel, i suposo pel fet de que s'ha d'atrevessar cases i muntanyes, a més de que hi ha molts túnels sota la Via Augusta, però ho dic per fer el traçat de Pl.Catalunya Sant Cugat més directe, i així els suposats semidirectes de Sabadell i Terrassa passin per l'actual túnel sense problemes.
La previsió és fer un recorregut nou per a la S2 entre Universitat Autònoma, Cerdanyola, i d'aquí en túnel fins a Barcelona passant per Mundet. Un cop dins de Barcelona, imagino que encara s'han de pensar on portar la línia.

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Saturday 16/09/2017 14:11
by Carlos González
Mmmm... no sé, no m'agrada molt la idea de travessar Collserola, el túnel d'Horta em sembla que no caldria.....

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Sunday 17/09/2017 12:22
by bigcoaster
Carlos González wrote:
bigcoaster wrote:El tema del túnel, el vaig comentar perquè sempre es proposa fer passar la L8 per Francesc Macià, i que voleu que us digui, la línia del Vallès també pot fer aquesta mateixa feina i suposaria molt més benefici per al servei un segon túnel d'entrada pel Vallès. Per la L8 més que allargar el túnel des de Plaça Espanya, potser tindria més sentit fer-li una segona entrada més pel nord, per la B23 fins a Pont d'Eplugues o alguna cosa així. Seria més ràpida, i infinitament més barata.
1er... Ara per ara no farà falta una segona entrada per la B23

2on... Això no té que veure amb el tòpic corresponent

3er.... Per què no fan un nou túnel de Peu del Funicular-Sarrià passant el traçat sota la B20 o BV-1462???, clar que és evident que no serà bona idea per el tema calers, i de fer un nou túnel, i suposo pel fet de que s'ha d'atrevessar cases i muntanyes, a més de que hi ha molts túnels sota la Via Augusta, però ho dic per fer el traçat de Pl.Catalunya Sant Cugat més directe, i així els suposats semidirectes de Sabadell i Terrassa passin per l'actual túnel sense problemes.
Intueixo que no has viatjat gaire amb la línia del Vallès, perquè si ho haguessis fet t'hauries donat compte de les grans rampes que hi ha entre Sarrià i Peu del Funicular. En part per això, el traçat fa tanta corba en aquell punt, per guanyar l'alçada necessària de Peu del Funicular. Un túnel en recte implicaria molta més pendent, inassumible per trens normals, ara que si vols ens plantegem un tren cremallera en aquell punt. :)