Page 10 of 24
Re: Baixbus
Posted: Sunday 12/11/2017 21:36
by m.h.t.
sag470 wrote:Mohn:
- 13 eléctricos 12m: Irizar i2e (espero que no), Heuliez GX-ELEC
- 14 híbridos 18m: Heuliez GX-437HYB, o el IvecoBus Urbanway 18 hybrid.
Per què dius això?? Tan 'dolents' han sortit els Irizar i2e??
Per uns busos de "de proximitat" que tenim (Irizar; País Basc), val la pena apostar per ells en comptes de comprar tants xassisos a firmes d'Alemanya i a Itàlia. Penso jo...
I els articulats de 18m poden ser també Solaris Urbino 18 i/o Volvo 7900 com TMB, no?? Recordem que han de ser de 4 portes, per a la nova BRT Cornellà-Castelldefels.
sag470 wrote:Rosanbus:
- 6 híbridos 18m: ni los tradicionales Man ni Castrosua (Vectia) tienen en su catálogo, qué será Heuliez GX-437HYB?
No sabia que Rosanbus comprés també articulats. Per a l'L12, segurament. Els hi calen.
Re: Baixbus
Posted: Monday 13/11/2017 21:15
by albert28
Ara la CJ ha agafat el O/F del 109 de darrera de Sants.
Re: Baixbus
Posted: Thursday 28/12/2017 21:13
by victorromo99
Bona nit a tothom,
Com sabeu, fins ara les pantalles informatives i la megafonia dels autobusos de Baixbus, només estaven en funcionament a les línies de Rosanbus i a les línies de Nitbus de Mohn, doncs ara mateix acabo de veure a l'Aeroport T1 el bus 295 a la L99 i la pantalla funciona, surten les parades, el que no se és si la megafonia funciona, desconec si les pantalles funcionen només a aquesta línia o ja funcionen a totes les línies de Mohn. En sabeu alguna cosa?
Re: Baixbus
Posted: Thursday 28/12/2017 22:19
by albert28
victorromo99 wrote:Bona nit a tothom,
Com sabeu, fins ara les pantalles informatives i la megafonia dels autobusos de Baixbus, només estaven en funcionament a les línies de Rosanbus i a les línies de Nitbus de Mohn, doncs ara mateix acabo de veure a l'Aeroport T1 el bus 295 a la L99 i la pantalla funciona, surten les parades, el que no se és si la megafonia funciona, desconec si les pantalles funcionen només a aquesta línia o ja funcionen a totes les línies de Mohn. En sabeu alguna cosa?
Que no sigui un vehicle del nitbus que per rotació faci algun servei diurn...
Re: Baixbus
Posted: Friday 29/12/2017 1:37
by victorromo99
albert28 wrote:victorromo99 wrote:Bona nit a tothom,
Com sabeu, fins ara les pantalles informatives i la megafonia dels autobusos de Baixbus, només estaven en funcionament a les línies de Rosanbus i a les línies de Nitbus de Mohn, doncs ara mateix acabo de veure a l'Aeroport T1 el bus 295 a la L99 i la pantalla funciona, surten les parades, el que no se és si la megafonia funciona, desconec si les pantalles funcionen només a aquesta línia o ja funcionen a totes les línies de Mohn. En sabeu alguna cosa?
Que no sigui un vehicle del nitbus que per rotació faci algun servei diurn...
La majoria dels vehicles que fan Nitbus també fan serveis diürns, però a les línies diürnes les pantalles es queden en blanc sense mostrar parades ni res, per això m'ha estranyat veure la pantalla funcionant a una línia diürna
NitBus
Posted: Friday 29/12/2017 20:29
by Javi M
victorromo99 wrote:La majoria dels vehicles que fan Nitbus també fan serveis diürns
No sé si efectivament són la minoria, però al NitBus acostumo a veure busos vells que no es veuen de dia. També molts d'aquests cotxes porten decoració pròpia de NitBus.
Re: Baixbus
Posted: Saturday 30/12/2017 2:40
by victorromo99
Si, aquests que dius són els Man Burillo, aquests són exclusius pel Nitbus però si van justos de vehicles a vegades surt algun a fer servei diürn, o a l'estiu a fer el L94 express. La resta que no són Man Burillo fan servei diürn i nocturn.
Re: Baixbus
Posted: Saturday 30/12/2017 18:40
by sag470
m.h.t. wrote:sag470 wrote:Mohn:
- 13 eléctricos 12m: Irizar i2e (espero que no), Heuliez GX-ELEC
- 14 híbridos 18m: Heuliez GX-437HYB, o el IvecoBus Urbanway 18 hybrid.
Per què dius això?? Tan 'dolents' han sortit els Irizar i2e??
Per uns busos de "de proximitat" que tenim (Irizar; País Basc), val la pena apostar per ells en comptes de comprar tants xassisos a firmes d'Alemanya i a Itàlia. Penso jo...
I els articulats de 18m poden ser també Solaris Urbino 18 i/o Volvo 7900 com TMB, no?? Recordem que han de ser de 4 portes, per a la nova BRT Cornellà-Castelldefels.
sag470 wrote:Rosanbus:
- 6 híbridos 18m: ni los tradicionales Man ni Castrosua (Vectia) tienen en su catálogo, qué será Heuliez GX-437HYB?
No sabia que Rosanbus comprés també articulats. Per a l'L12, segurament. Els hi calen.
Els Irizar no són dolents. Hi ha certs punts que no els veig adients pel servei. Técnicament van molt bé, amb bona autonomia. De disseny, personalment els veig com un clase II de pis baix, i no un clase I, com cal pel servei. Després hi ha el tema economic, que tinc molts dubtes que els 800000€ que costen tinguin avantatges sobre els 600000€ dels Solaris per exemple.
Els Volvo, Solaris i Mercedes no es poden descartar, com d'altres, pero ja se sap la preferencia de Baixbus pel seu soci constructor.
Per la B1 del BRCat, poden anar bé els IvecoBus Crealis o el Heuliez GX Linium, per tal de tenir algun tret diferenciador sobre la resta i estar completament dissenyat pel servei BRT.
Els articulats de Rosanbus són un enigma. La L14 podria portar. La L12 no pot portar. La L10 pot ser, ja que hi ha el projecte de reformar-la (pero no crec que faci falta). I és més, el fet que ni Man ni Castrosua fabriqui un cotxe que s'ajusti, em genera més dubtes. Només cal recordar el Tempus que varen comprar i va anar directament a Oliveras (2226).
Re: Baixbus
Posted: Saturday 30/12/2017 20:38
by davroca5
sag470 wrote: La L10 pot ser, ja que hi ha el projecte de reformar-la (pero no crec que faci falta)
Què en sabem, d'això? Sóc veí del barri de Can Boixeres i estem fins al nassos que la única línia que ens comunica cap al centre de L'Hospitalet passi cada 20 minuts i que, a més, el L85 i L10 vagin enganxats (la majoria de vegades un darrere l'altre...
). Al ple de l'Ajuntament es va aprovar una moció per demanar més autobusos, però crec que el problema d'aquesta línia es que és massa llarga, i a molts trams els autobusos anirien transportant aire amb freqüències cada 6-12 minuts (per posar un exemple).
Crec que una bona idea seria crear una nova línia urbana a L'H que unís el barri de Can Boixeres amb l'hospital de Bellvitge, compartint traçat amb la L10 pero amb freqüències de bus urbà. Alguna cosa així:
L10
Posted: Saturday 30/12/2017 23:36
by Javi M
Molt d'acord en què la connexicó de Can Boixeres amb el centre és dolenta, però em sembla la pitjor de les idees crear una nova línia de bus que solapès la L1 del metro des de l'estació fins a Bellvitge. Recordem que la L14 ja fa aquest recorregut amb una freqüència de 7 minuts, en aquest cas solapant-se amb el metro des de Can Serra fins a Bellvitge.
La millor solució és carregar-se les animalades que fa la L10 per Sant Joan Despí, podent així augmentar la freqüència amb el mateix nombre d'autobusos. També s'hauria de mantenir l'actual traçat provisional a El Prat, no recuperant l'original amb giragonses, un cop finalitzin les obres a l'Av. Verge de Montserrat.
Re: Baixbus
Posted: Saturday 10/02/2018 12:11
by albert28
A partir del dia 16 de febrer millores a la N18 que passa a circular tot l'any i la L99 allarga l'horari 30 minuts més.
Re: Baixbus
Posted: Friday 16/02/2018 19:57
by mohn902
albert28 wrote:A partir del dia 16 de febrer millores a la N18 que passa a circular tot l'any i la L99 allarga l'horari 30 minuts més.
Ara que la N18 passarà a circular diari, no seria bona idea reestructurar la N16 i que es salti la volta cap a la T2? El trajecte ja era prou llarg abans i així seria una mica més atractiu pels usuaris del Baix Llobregat Sud.
Re: Baixbus
Posted: Friday 16/02/2018 20:04
by albert28
mohn902 wrote:albert28 wrote:A partir del dia 16 de febrer millores a la N18 que passa a circular tot l'any i la L99 allarga l'horari 30 minuts més.
Ara que la N18 passarà a circular diari, no seria bona idea reestructurar la N16 i que es salti la volta cap a la T2? El trajecte ja era prou llarg abans i així seria una mica més atractiu pels usuaris del Baix Llobregat Sud.
Et refereixes la N16 sentit Barcelona, no? Perquè en sentit contrari es deixaria sense comunicació directa amb la T2.
Re: Baixbus
Posted: Friday 16/02/2018 20:13
by mohn902
albert28 wrote:mohn902 wrote:albert28 wrote:A partir del dia 16 de febrer millores a la N18 que passa a circular tot l'any i la L99 allarga l'horari 30 minuts més.
Ara que la N18 passarà a circular diari, no seria bona idea reestructurar la N16 i que es salti la volta cap a la T2? El trajecte ja era prou llarg abans i així seria una mica més atractiu pels usuaris del Baix Llobregat Sud.
Et refereixes la N16 sentit Barcelona, no? Perquè en sentit contrari es deixaria sense comunicació directa amb la T2.
La N18 no para a la T2 en ambdós sentits? Ostres doncs ho tenia mal entès... De fet trobo malament connectar una terminal amb línia directe, tenint ja la N17 que hi té terminal, i deixar l'altra penjada. Què en penseu?
Re: Baixbus
Posted: Friday 16/02/2018 22:10
by albert28
mohn902 wrote:
La N18 no para a la T2 en ambdós sentits? Ostres doncs ho tenia mal entès... De fet trobo malament connectar una terminal amb línia directe, tenint ja la N17 que hi té terminal, i deixar l'altra penjada. Què en penseu?
El recorregut en cada una és:
N16 ambdós sentits T2.
N17 amdós sentits T1.
N18 → T1 → T2 → BCN. Únicament se salta Prat←→LA Campana
Re: Baixbus
Posted: Saturday 17/02/2018 0:16
by Ecomobisostrans
albert28 wrote:mohn902 wrote:albert28 wrote:A partir del dia 16 de febrer millores a la N18 que passa a circular tot l'any i la L99 allarga l'horari 30 minuts més.
Ara que la N18 passarà a circular diari, no seria bona idea reestructurar la N16 i que es salti la volta cap a la T2? El trajecte ja era prou llarg abans i així seria una mica més atractiu pels usuaris del Baix Llobregat Sud.
Et refereixes la N16 sentit Barcelona, no? Perquè en sentit contrari es deixaria sense comunicació directa amb la T2.
I sentit Castelldefels també, amb la N18 encara que es passi primer per la T1 fas Barcelona->T2 amb pocs minuts. Això si, sempre que a la T1 que no hi faci cap espera, sino tenir únic punt de regulació a Pl.Catalunya
Re: Baixbus
Posted: Saturday 17/02/2018 13:20
by albert28
Ecomobisostrans wrote: I sentit Castelldefels també, amb la N18 encara que es passi primer per la T1 fas Barcelona->T2 amb pocs minuts. Això si, sempre que a la T1 que no hi faci cap espera, sino tenir únic punt de regulació a Pl.Catalunya
Si la N18 es converteix en 1 sentit com tu dius si sino tal com està no ho veig gaire bé ja que hauries de gastar dos viatges per a anar a la T2
Re: Baixbus
Posted: Sunday 18/02/2018 20:53
by almohadillaordena
El recorrido de la N18 es Barcelona (P.Catalaunya) Pl- Universidadd- Gran via hasta la campana con sus paradas correspondientes y de hay directo a T1 salidas- T1 llegadas - T2 y regresa otra vez hacia la campana y ya hasta Pl. Catalunya.
Tarda aproximadamente 30 minutos en llegar a T1 salidas, de ahi va a T1 llegadas (donde hace regulacion de unos 5 minutos), donde coge pasajes y se va a T2 donde deja y recoge.
Si vas a la T2 da igual coger el N16 o el N18, te ahorras unos 5 minutos con el 18
Y si vas a la T1 si que ahorras tiempo
Re: Baixbus
Posted: Tuesday 13/03/2018 11:59
by trainman
Ya se han adjudicado los nuevos Baixbus.
Mohn:
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
Eléctricos Irizar, articulados híbridos Iveco (tengo la duda entre Urbanway 18 Hybrid o Heuliez GX437 Hybrid)
Oliveras:
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
Midis Vectia, estándar híbridos Iveco (tengo la duda entre Urbanway 12 Hybrid o Heuliez GX337 Hybrid)
Rosanbus:
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
Estándar híbridos Man (supongo que serán Lion's City Hybrid), articulados híbridos Iveco (tengo la duda entre Urbanway 18 Hybrid o Heuliez GX437 Hybrid)
Re: Baixbus
Posted: Tuesday 13/03/2018 22:29
by sag470
Ha salido a licitación el PlatjaExprés para 2018 y 2019:
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... S=29929030