Xoc de trens a El Clot-Aragó
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
La CIAF ja dèia a l´informe del primer xoc del Clot que la causa havia estat un error humà (cosa que pocs polítics van voler llegir....) i tot sembla indicar que el segon accident del Clot i el de Mataró també es determinarà que van ser per causa humana. Per tant, és molt normal que es prenguin mesures de formació, control o conscienciació amb els maquinistes per tal d´intentar millorar el problema (això sí és atacar el problema i no divagar al voltat del ERTMS....). Pel que s´enten de l´anunci de RENFE, es doblaran els acompanyaments respecte dels que fan ara, és a dir, si ara acompanyen un x % dels trens per controlar l´operació a partir d´ara el percentatge serà 2x, no crec que sigui un 100% ni molt menys (no crec que fos possible ni tindria sentit). És evident que conduïnt un tren per una xarxa que funciona al 110% cal afinar molt molt tots els sentits i els coneixements, i és això el que suposo que buscaran. Una mesura encertada.
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
Tens raó Toni, desconeixia l'existència d'aquests acompanyaments però és que la noticia de la LV no parla en cap moment de en què consisteixen i això em va portar a somiar truites.Toni wrote:La CIAF ja dèia a l´informe del primer xoc del Clot que la causa havia estat un error humà (cosa que pocs polítics van voler llegir....) i tot sembla indicar que el segon accident del Clot i el de Mataró també es determinarà que van ser per causa humana. Per tant, és molt normal que es prenguin mesures de formació, control o conscienciació amb els maquinistes per tal d´intentar millorar el problema (això sí és atacar el problema i no divagar al voltat del ERTMS....). Pel que s´enten de l´anunci de RENFE, es doblaran els acompanyaments respecte dels que fan ara, és a dir, si ara acompanyen un x % dels trens per controlar l´operació a partir d´ara el percentatge serà 2x, no crec que sigui un 100% ni molt menys (no crec que fos possible ni tindria sentit). És evident que conduïnt un tren per una xarxa que funciona al 110% cal afinar molt molt tots els sentits i els coneixements, i és això el que suposo que buscaran. Una mesura encertada.
Ahir li vaig comentar a maquinistilla (http://maquinistilla.blogspot.com.es/) per twitter i em va dir que els acompanyaments els realitza personal de seguretat en circulació, depenents de la Direcció de Seguretat, es fan per tota Espanya, pels maquis és un plus de seguretat a la seva feina i que un augment no suposaria cap problema, deixant molt clar que són els maquis els que ho han de fer bé, posant tots els sentits a la conducció i evitant distraccions.
Com bé dius, és una mesura encertada.
Salutacions
Josep Maria