Xoc de trens a El Clot-Aragó

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó

Post by Toni »

La CIAF ja dèia a l´informe del primer xoc del Clot que la causa havia estat un error humà (cosa que pocs polítics van voler llegir....) i tot sembla indicar que el segon accident del Clot i el de Mataró també es determinarà que van ser per causa humana. Per tant, és molt normal que es prenguin mesures de formació, control o conscienciació amb els maquinistes per tal d´intentar millorar el problema (això sí és atacar el problema i no divagar al voltat del ERTMS....). Pel que s´enten de l´anunci de RENFE, es doblaran els acompanyaments respecte dels que fan ara, és a dir, si ara acompanyen un x % dels trens per controlar l´operació a partir d´ara el percentatge serà 2x, no crec que sigui un 100% ni molt menys (no crec que fos possible ni tindria sentit). És evident que conduïnt un tren per una xarxa que funciona al 110% cal afinar molt molt tots els sentits i els coneixements, i és això el que suposo que buscaran. Una mesura encertada.
lithops
N6
N6
Posts: 189
Joined: Wednesday 07/06/2006 19:35
Location: Sant Feliu de Codines

Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó

Post by lithops »

Toni wrote:La CIAF ja dèia a l´informe del primer xoc del Clot que la causa havia estat un error humà (cosa que pocs polítics van voler llegir....) i tot sembla indicar que el segon accident del Clot i el de Mataró també es determinarà que van ser per causa humana. Per tant, és molt normal que es prenguin mesures de formació, control o conscienciació amb els maquinistes per tal d´intentar millorar el problema (això sí és atacar el problema i no divagar al voltat del ERTMS....). Pel que s´enten de l´anunci de RENFE, es doblaran els acompanyaments respecte dels que fan ara, és a dir, si ara acompanyen un x % dels trens per controlar l´operació a partir d´ara el percentatge serà 2x, no crec que sigui un 100% ni molt menys (no crec que fos possible ni tindria sentit). És evident que conduïnt un tren per una xarxa que funciona al 110% cal afinar molt molt tots els sentits i els coneixements, i és això el que suposo que buscaran. Una mesura encertada.
Tens raó Toni, desconeixia l'existència d'aquests acompanyaments però és que la noticia de la LV no parla en cap moment de en què consisteixen i això em va portar a somiar truites.

Ahir li vaig comentar a maquinistilla (http://maquinistilla.blogspot.com.es/) per twitter i em va dir que els acompanyaments els realitza personal de seguretat en circulació, depenents de la Direcció de Seguretat, es fan per tota Espanya, pels maquis és un plus de seguretat a la seva feina i que un augment no suposaria cap problema, deixant molt clar que són els maquis els que ho han de fer bé, posant tots els sentits a la conducció i evitant distraccions.

Com bé dius, és una mesura encertada.

Salutacions
Josep Maria
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”