Page 10 of 10

Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó

Posted: Sunday 01/04/2012 23:40
by Toni
La CIAF ja dèia a l´informe del primer xoc del Clot que la causa havia estat un error humà (cosa que pocs polítics van voler llegir....) i tot sembla indicar que el segon accident del Clot i el de Mataró també es determinarà que van ser per causa humana. Per tant, és molt normal que es prenguin mesures de formació, control o conscienciació amb els maquinistes per tal d´intentar millorar el problema (això sí és atacar el problema i no divagar al voltat del ERTMS....). Pel que s´enten de l´anunci de RENFE, es doblaran els acompanyaments respecte dels que fan ara, és a dir, si ara acompanyen un x % dels trens per controlar l´operació a partir d´ara el percentatge serà 2x, no crec que sigui un 100% ni molt menys (no crec que fos possible ni tindria sentit). És evident que conduïnt un tren per una xarxa que funciona al 110% cal afinar molt molt tots els sentits i els coneixements, i és això el que suposo que buscaran. Una mesura encertada.

Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó

Posted: Monday 02/04/2012 19:12
by lithops
Toni wrote:La CIAF ja dèia a l´informe del primer xoc del Clot que la causa havia estat un error humà (cosa que pocs polítics van voler llegir....) i tot sembla indicar que el segon accident del Clot i el de Mataró també es determinarà que van ser per causa humana. Per tant, és molt normal que es prenguin mesures de formació, control o conscienciació amb els maquinistes per tal d´intentar millorar el problema (això sí és atacar el problema i no divagar al voltat del ERTMS....). Pel que s´enten de l´anunci de RENFE, es doblaran els acompanyaments respecte dels que fan ara, és a dir, si ara acompanyen un x % dels trens per controlar l´operació a partir d´ara el percentatge serà 2x, no crec que sigui un 100% ni molt menys (no crec que fos possible ni tindria sentit). És evident que conduïnt un tren per una xarxa que funciona al 110% cal afinar molt molt tots els sentits i els coneixements, i és això el que suposo que buscaran. Una mesura encertada.
Tens raó Toni, desconeixia l'existència d'aquests acompanyaments però és que la noticia de la LV no parla en cap moment de en què consisteixen i això em va portar a somiar truites.

Ahir li vaig comentar a maquinistilla (http://maquinistilla.blogspot.com.es/) per twitter i em va dir que els acompanyaments els realitza personal de seguretat en circulació, depenents de la Direcció de Seguretat, es fan per tota Espanya, pels maquis és un plus de seguretat a la seva feina i que un augment no suposaria cap problema, deixant molt clar que són els maquis els que ho han de fer bé, posant tots els sentits a la conducció i evitant distraccions.

Com bé dius, és una mesura encertada.

Salutacions
Josep Maria