Rodalies R8
Re: Nova línia de Rodalies: R8
3000 viatgers al dia?
Quants passatgers porta al dia la R4 entre Martorell i Cerdanyola?
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- Guigui
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Bona acollida
Aquesta frase em fa por. Perquè es pot entendre que si no té "bona acollida", entre d'altres, perquè ha estat mal concebuda, la trauran sense més.El director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font, ha explicat que si té bona acollida s'estudiarà ampliar la línia pels extrems, cap a Sant Celoni i Vilafranca, de manera que es convertiria "en una línia transversal completa".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Atenció amb el que acaben de dir en el video del 3/24:
Mollet-Cerdanyola(i no han afegit universitat,han dit Cerdanyola a seques),abans 1 hora i 15 minuts ara 10 minuts....
Realment fins ara entre Mollet i Cerdanyola fins ara no és triga una hora i quinze minuts ni de conya(suposo que hauràn calculat fent el transbord a Sants en comptes de Montcada),10 minuts de Mollet a Montcada i altres 5 minuts de Montcada a Cerdanyola+el temps per caminar de MiR a MiR-Manresa,20 minuts és triga.I entre Mollet i Cerdanyola(que no UAB)no és trigarà 10 minuts ni de conya,ja que desprès haurem de transbordar a l'R7 a UAB.7 minuts més.I tenint en comtpe que l'R7 té poca freqüència entre UAB i Cerdanyola,quasi surt millor fer aquest trajecte per Montcada.
Magnífic periodistes,si senyor
Mollet-Cerdanyola(i no han afegit universitat,han dit Cerdanyola a seques),abans 1 hora i 15 minuts ara 10 minuts....
Realment fins ara entre Mollet i Cerdanyola fins ara no és triga una hora i quinze minuts ni de conya(suposo que hauràn calculat fent el transbord a Sants en comptes de Montcada),10 minuts de Mollet a Montcada i altres 5 minuts de Montcada a Cerdanyola+el temps per caminar de MiR a MiR-Manresa,20 minuts és triga.I entre Mollet i Cerdanyola(que no UAB)no és trigarà 10 minuts ni de conya,ja que desprès haurem de transbordar a l'R7 a UAB.7 minuts més.I tenint en comtpe que l'R7 té poca freqüència entre UAB i Cerdanyola,quasi surt millor fer aquest trajecte per Montcada.
Magnífic periodistes,si senyor
- Santfeliuenc
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Re: Bona acollida
Hola,
Pero además, ¿qué tendrá que ver que tenga buena acogida o no para prolongar el servicio a Vilafranca y Sant Celoni o no hacerlo? a mi me parece que es del todo incoherente. Porque tenga o no buena acogida, está claro la acogida que va a tener, teniendo en cuenta que estrenan en verano una línea que como mayor aliciente tiene que posibilita el acceso a la UAB...
En fin, que cualquier prolongación hacia Vilafranca o Sant Celoni siempre sería más positiva y tendría mejor acogida que lo que van a poner, puesto que entre Vilafranca y Martorell se reforzarían servicios y frecuencias de paso y entre Sant Celoni y Granollers lo mismo, con lo que se ganarían muchísimas estaciones en poblaciones importantes y por tanto se ganarían usuarios.
Es la R7 la que tendrían que hacer circular y es aquí donde se ganarían usuarios a miles, mientras que esta R8 si fuese entre Vilafranca y Sant Celoni y además con horarios complementarios y coordinados con una R7 circular, es cuando acentuaría toda su potencialidad. Ahora bien, hacen falta trenes, hacen falta frecuencias y hace falta no inaugurar líneas cortitas de entrada, en verano y sirviendo cuatro puntos sin relevancia en una época donde no va a haber nadie que lo utilice diciendo además oficialmente que como no tenga buena acogida ya veremos lo que pasa.
Saludos,
Sergio
Efectivamente, frases así dan pavor.Guigui wrote:Aquesta frase em fa por. Perquè es pot entendre que si no té "bona acollida", entre d'altres, perquè ha estat mal concebuda, la trauran sense més.El director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font, ha explicat que si té bona acollida s'estudiarà ampliar la línia pels extrems, cap a Sant Celoni i Vilafranca, de manera que es convertiria "en una línia transversal completa".
Pero además, ¿qué tendrá que ver que tenga buena acogida o no para prolongar el servicio a Vilafranca y Sant Celoni o no hacerlo? a mi me parece que es del todo incoherente. Porque tenga o no buena acogida, está claro la acogida que va a tener, teniendo en cuenta que estrenan en verano una línea que como mayor aliciente tiene que posibilita el acceso a la UAB...
En fin, que cualquier prolongación hacia Vilafranca o Sant Celoni siempre sería más positiva y tendría mejor acogida que lo que van a poner, puesto que entre Vilafranca y Martorell se reforzarían servicios y frecuencias de paso y entre Sant Celoni y Granollers lo mismo, con lo que se ganarían muchísimas estaciones en poblaciones importantes y por tanto se ganarían usuarios.
Es la R7 la que tendrían que hacer circular y es aquí donde se ganarían usuarios a miles, mientras que esta R8 si fuese entre Vilafranca y Sant Celoni y además con horarios complementarios y coordinados con una R7 circular, es cuando acentuaría toda su potencialidad. Ahora bien, hacen falta trenes, hacen falta frecuencias y hace falta no inaugurar líneas cortitas de entrada, en verano y sirviendo cuatro puntos sin relevancia en una época donde no va a haber nadie que lo utilice diciendo además oficialmente que como no tenga buena acogida ya veremos lo que pasa.
Saludos,
Sergio
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Re: Nova línia de Rodalies: R8
Avui s'han publicat els horaris de la nova R8 i sincerament no li trobo gaire llògica. Bé, en aquest cas jo soc de Sant Cugat i treballo a Granollers, per tant és un gran avanç no tenir que fer trasbords i realitzar el trajecte directe. Ara bé, l'horari que s'ha fixat per arribar a Granollers no sé si s'ha tingut en compte l'hora d'entrada a la feina ja que normalment l'horari laboral s'inicia a les 08:00h, 09:00h,10:00h i el tren arriba a les 08:13h, 09:14 i 10:14h per tant bastant descompensat.
Al igual succeeix amb la gent que estudia a l'Autonoma que arriba a 10 minuts de les hores en punt, el que significa que tampoc arribaríen a classe.
Segurament perquè aquest servei funcioni de forma plena hauria de tenir-se en compte aquests aspectes e intentar ajustar els horaris, sobre tot els de les hores punta.
Gràcies anticipades,
G
Al igual succeeix amb la gent que estudia a l'Autonoma que arriba a 10 minuts de les hores en punt, el que significa que tampoc arribaríen a classe.
Segurament perquè aquest servei funcioni de forma plena hauria de tenir-se en compte aquests aspectes e intentar ajustar els horaris, sobre tot els de les hores punta.
Gràcies anticipades,
G
Re: Nova línia de Rodalies: R8
En cap gran ciutat europea hi ha una línia de rodalia que funcioni amb una freqüència d'un tren cada hora, per molt perifèrica que sigui. Si la demanda és petita, que posin trens més curts, però posar freqüències de més de 30 minuts en una xarxa de rodalia no té cap sentit.
- Guigui
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Mal fet
Exacte. Més aviat, és freqüència de regionals (i sovint ni això). Després s'estranyaran de l'"acollida".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
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Re: Nova línia de Rodalies: R8
Actualitzat el plànol de l'ATM.
- Santfeliuenc
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Re: Nova línia de Rodalies: R8
Hola,
La verdad es que la descoordinación de horarios propuesta por RENFE es un punto más para propiciar que la nueva "R8" no tenga una "buena acogida". Ciertamente, las horas de llegada a los sitios son las que son y no ayudan en nada.
Viendo el plano, cada vez entiendo menos el motivo de no propiciar una R7 circular, es lamentable y demencial el no hacerlo, es que incluso valdría con esta línea circular por sí sola y luego colocar una R8a de Vilafranca a Castellbisbal por un lado y una R8b de Cerdanyola UAB a Granollers. Repito, lamentable el que no esté en funcionamiento desde hace meses una R7 circular que positivamente sabemos que SÍ que generaría una tremenda demanda de viajeros.
Nuevamente se penaliza a los usuarios con conexiones hacia y desde el Baix Llobregat. Es imposible realizar el trazado de Cornellà a la UAB vía Sant Feliu, Molins, El Papiol, Rubí y Sant Cugat... y en el recorrido inverso, cualquiera que desee ir de Sant Cugat, la UAB o Rubí a Sant Feliu, Sant Joan Despí o Cornellà, pues simplemente no puede. Pero no es que no pueda ahora, es que desde la puesta en marcha de la R7 tampoco se ha propiciado esto, por lo tanto siempre y por definición las comunicaciones y enlaces con el Baix Llobregat son sistemáticamente penalizados. Parece que lo que queremos es ver las autopistas y autovías hasta los topes a todas horas.
Por cierto, la nueva R8 se cruza con la R3 sin aparente intercambiador... seguramente no lo he visto o desconozco si hay algo previsto, al parecer hay alguna estación en construcción en alguna parte, no sé si en Sta. Perpetua, ¿sería este punto el que haría de intercambiador entre R3 y R8? porque, en fin, ya que se realiza la inversión en cuanto a la línea, el Plan de Cercanías y los globos sonda que hemos visto toda la vida siempre han incluido una línea exterior de Sant Celoni a Vilafranca... y ahora, ¿no hay una estación que sirva de intercambiador para conectar con la R3?
Saludos,
Sergio
La verdad es que la descoordinación de horarios propuesta por RENFE es un punto más para propiciar que la nueva "R8" no tenga una "buena acogida". Ciertamente, las horas de llegada a los sitios son las que son y no ayudan en nada.
Viendo el plano, cada vez entiendo menos el motivo de no propiciar una R7 circular, es lamentable y demencial el no hacerlo, es que incluso valdría con esta línea circular por sí sola y luego colocar una R8a de Vilafranca a Castellbisbal por un lado y una R8b de Cerdanyola UAB a Granollers. Repito, lamentable el que no esté en funcionamiento desde hace meses una R7 circular que positivamente sabemos que SÍ que generaría una tremenda demanda de viajeros.
Nuevamente se penaliza a los usuarios con conexiones hacia y desde el Baix Llobregat. Es imposible realizar el trazado de Cornellà a la UAB vía Sant Feliu, Molins, El Papiol, Rubí y Sant Cugat... y en el recorrido inverso, cualquiera que desee ir de Sant Cugat, la UAB o Rubí a Sant Feliu, Sant Joan Despí o Cornellà, pues simplemente no puede. Pero no es que no pueda ahora, es que desde la puesta en marcha de la R7 tampoco se ha propiciado esto, por lo tanto siempre y por definición las comunicaciones y enlaces con el Baix Llobregat son sistemáticamente penalizados. Parece que lo que queremos es ver las autopistas y autovías hasta los topes a todas horas.
Por cierto, la nueva R8 se cruza con la R3 sin aparente intercambiador... seguramente no lo he visto o desconozco si hay algo previsto, al parecer hay alguna estación en construcción en alguna parte, no sé si en Sta. Perpetua, ¿sería este punto el que haría de intercambiador entre R3 y R8? porque, en fin, ya que se realiza la inversión en cuanto a la línea, el Plan de Cercanías y los globos sonda que hemos visto toda la vida siempre han incluido una línea exterior de Sant Celoni a Vilafranca... y ahora, ¿no hay una estación que sirva de intercambiador para conectar con la R3?
Saludos,
Sergio
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Re: Nova línia de Rodalies: R8
Sergio, el motivo para acortar la R7 hasta Sant Andreu Arenal que se ha dado es debido a una solicitud de Adif, que entiende que las circulaciones de la R7 por el túnel de Barcelona dificultan la recuperación de frecuencias en caso de incidencia y alivian (aunque sea poco) las entradas y salidas de L'Hospitalet. Pero la intención futura es que la R7 como se conoce ahora acabe siendo circular.
En cuanto al intercambiador R3-R8 en Santa Perpètua ni existe ni está planeado que exista. Sí que se han construído los andenes de lo que en el futuro será un apeadero en Santa Perpètua, que está a tocar del Paseo de la Florida, que une la estación de la R3 con el pueblo de Santa Perpètua. Andando entre las dos estaciones no habría ni 10 minutos, lo mismo, más o menos que hay entre Montcada i Reixac R2 y Montcada i Reixac Manresa R4. Pasa que todavía no existen planes para acabar este apeadero, que necesita de su edificio de viajeros y de los pasos necesarios para cruzar de una vía a otra.
En cuanto al intercambiador R3-R8 en Santa Perpètua ni existe ni está planeado que exista. Sí que se han construído los andenes de lo que en el futuro será un apeadero en Santa Perpètua, que está a tocar del Paseo de la Florida, que une la estación de la R3 con el pueblo de Santa Perpètua. Andando entre las dos estaciones no habría ni 10 minutos, lo mismo, más o menos que hay entre Montcada i Reixac R2 y Montcada i Reixac Manresa R4. Pasa que todavía no existen planes para acabar este apeadero, que necesita de su edificio de viajeros y de los pasos necesarios para cruzar de una vía a otra.
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Re: Nova línia de Rodalies: R8
¿Y por qué no se hace tanto en Montcada com en Santa Perpetua una unica estación dónde paren todas las líneas que cruzan la localidad? Creo que no sería dificil. Podría hacerse con voluntad, en lugar de cnostruir un bajador en Santa Perpetua para la R8. Estaría mejor que se hiciera una estación R3-R8 en Santa Perpetua intercambiador (poniendo dicha estación en un punto medio o cerca de alguna de las dos. Pero, construir varias estaciones que se tenga que salir de la estación para cambiar de linea es una tontería cuando se podría acercar las estaciones.
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Conversa amb el Sr. Marc A Garcia. ATM
Creació R8, s'ha de fer una línia per fora de BCN, sense cost, que dona servei a la UAB, i afecta a pocs usuaris pel canvi de la R7. Amb una possible ampliació fins a Sant Celoni i Vilafranca, segons demanda. Amb horari poc valent, i no pensat pels treballadors, (segons ATM). No hi ha previsió per obrir Sta. Perpetua i Can Salvatella- Santiga (polígons amb mes de 30.000 treballadors).
Reestructuració R7, poca demanda tram Rubí - Sant Cugat, estudi d'usuari habituals diu que el tram Universitat S. Andreu es el mes demandat. Amb això reduïm saturació túnels BCN, Tot sense cost de increment de material mòbil o d'estacions.
Tot això per no dir que no es fa res en època de crisis.
1- No s'ha pensat perquè dos ciutats amb 160.000 no fan servir el tren rodalies, després de la conversió de la línia per viatgers.
Petita historia. Les estacions de Sant Cugat i Rubí neixen ja malparides, no es fan a l'alçada dels FGC, per poder ser intercanviadors,amb l'Hospital General i Volpelleres.
Rubí, accés vianants molt dolent tercermundista, accés en cotxe des de rotonda molt perillós pels cotxes i autobusos. Amb això hi havia un tres cada mitja hora. Sant Cugat millor situació, nou eixample de Coll Fava.
Obres del tercer carril, Rubí base d'obres, mes de 2 anys amb reducció del servei, a un tren hora, caiguda dels viatgers.
Finalitzen les obres i no es restableix el servei totalment, nomes fins a Universitat Cerdanyola. continua un tren per hora, amb horaris de sessió infantil fins a les 21:30h. A mes a mes al voltant de l'estació de Rubí hi han restes de obres, runes, travesses, fins i tot del 1980, vies, etc, basses amb mosquits tigre, etc. continua la baixada de usuaris.
Quin usuari vol quedar segrestat amb el cotxe a una estació amb freqüències horàries, si perds un tren hauràs d'esperar una hora mes, no deixaràs el cotxe al aparcament, cosa que no passa amb els FGC, estació cèntrica, amb aparcament proper, 200 circulacions diàries i des de 5 matinada fins 1-2 matinada següent. No hi ha color.
Futur negre
Depèn de la demanda, l'increment del servei i el perllongament, ja afirmo que serà molt baixa, per falta de les estacions Sta. Pertpetua i Can Salvatella i d'enllaç amb la R3, si no es fa el perllongament cap a Vilafranca i Sant Celoni. No hi ha previsió per fer-ho.
Línia R7, no pot canviar fins a la realització d'obres per connectar els trens de costa a costa de BCN, la finalització del tunel del TAV, i de tenir cales per mes trens, una vegada alliberats els túnels de BCN, es pot plantejar la línia "Alfa", de Martorell a Granollers circular per BCN.
La cua de maniobres dels FGC, encara va per llarg, per incrementar els trens dels FGC, i del Valles en aquest cas.
Conclusió al sortir de la trobada, "t'entenc com a tècnic", però en absolut d'acord com a usuari del transport i com a ciutadà que vol prescindir mes del cotxe privat, egoistament, per reduir la meva aportació en CO2 a la contaminació de la zona.
Agustí Martínez Botija
Creació R8, s'ha de fer una línia per fora de BCN, sense cost, que dona servei a la UAB, i afecta a pocs usuaris pel canvi de la R7. Amb una possible ampliació fins a Sant Celoni i Vilafranca, segons demanda. Amb horari poc valent, i no pensat pels treballadors, (segons ATM). No hi ha previsió per obrir Sta. Perpetua i Can Salvatella- Santiga (polígons amb mes de 30.000 treballadors).
Reestructuració R7, poca demanda tram Rubí - Sant Cugat, estudi d'usuari habituals diu que el tram Universitat S. Andreu es el mes demandat. Amb això reduïm saturació túnels BCN, Tot sense cost de increment de material mòbil o d'estacions.
Tot això per no dir que no es fa res en època de crisis.
1- No s'ha pensat perquè dos ciutats amb 160.000 no fan servir el tren rodalies, després de la conversió de la línia per viatgers.
Petita historia. Les estacions de Sant Cugat i Rubí neixen ja malparides, no es fan a l'alçada dels FGC, per poder ser intercanviadors,amb l'Hospital General i Volpelleres.
Rubí, accés vianants molt dolent tercermundista, accés en cotxe des de rotonda molt perillós pels cotxes i autobusos. Amb això hi havia un tres cada mitja hora. Sant Cugat millor situació, nou eixample de Coll Fava.
Obres del tercer carril, Rubí base d'obres, mes de 2 anys amb reducció del servei, a un tren hora, caiguda dels viatgers.
Finalitzen les obres i no es restableix el servei totalment, nomes fins a Universitat Cerdanyola. continua un tren per hora, amb horaris de sessió infantil fins a les 21:30h. A mes a mes al voltant de l'estació de Rubí hi han restes de obres, runes, travesses, fins i tot del 1980, vies, etc, basses amb mosquits tigre, etc. continua la baixada de usuaris.
Quin usuari vol quedar segrestat amb el cotxe a una estació amb freqüències horàries, si perds un tren hauràs d'esperar una hora mes, no deixaràs el cotxe al aparcament, cosa que no passa amb els FGC, estació cèntrica, amb aparcament proper, 200 circulacions diàries i des de 5 matinada fins 1-2 matinada següent. No hi ha color.
Futur negre
Depèn de la demanda, l'increment del servei i el perllongament, ja afirmo que serà molt baixa, per falta de les estacions Sta. Pertpetua i Can Salvatella i d'enllaç amb la R3, si no es fa el perllongament cap a Vilafranca i Sant Celoni. No hi ha previsió per fer-ho.
Línia R7, no pot canviar fins a la realització d'obres per connectar els trens de costa a costa de BCN, la finalització del tunel del TAV, i de tenir cales per mes trens, una vegada alliberats els túnels de BCN, es pot plantejar la línia "Alfa", de Martorell a Granollers circular per BCN.
La cua de maniobres dels FGC, encara va per llarg, per incrementar els trens dels FGC, i del Valles en aquest cas.
Conclusió al sortir de la trobada, "t'entenc com a tècnic", però en absolut d'acord com a usuari del transport i com a ciutadà que vol prescindir mes del cotxe privat, egoistament, per reduir la meva aportació en CO2 a la contaminació de la zona.
Agustí Martínez Botija
Re: Nova línia de Rodalies: R8
La Generalitat diu que és guanyarà viatgers amb l'R8,i jo crec que és pedràn.Diuen que si és un éxit,allargaràn fins a Vilafranca i Sant Celoni,jo crec que no l'ha allargaràn per qué serà un autèntic fracàs.
La R8 a l'estiu i als caps de setmana transportarà aire en tot el seu trajecte.Ja ho veureu.Sense els intercanviadors que calen i sense l'estació de Santa Perpétua serà un fracàs absolut.
La R8 a l'estiu i als caps de setmana transportarà aire en tot el seu trajecte.Ja ho veureu.Sense els intercanviadors que calen i sense l'estació de Santa Perpétua serà un fracàs absolut.
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Re: Nova línia de Rodalies: R8
Comunicado de la PTP a sus socios vía mail:
Comunicat: La nova línia de Rodalies R8 passarà de llarg de mig milió de vallesans i vallesanes perquè Foment encara no ha construït unes andanes d'enllaç amb FGC
* La PTP celebra l'obertura al servei de viatgers del tram Cerdanyola Universitat – Mollet amb la nova R8 que comunicarà de forma directa el Baix Llobregat, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental, així com les importants millores que es duran a terme a les línies R1, R3 i R4 al proper canvi d'horaris.
* El mig milió d'habitants de l'àmbit de Sabadell i Terrassa no es podran beneficiar de la nova línia per la manca dels intercanviadors d'Hospital General (S1), Volpelleres (S2) i Barberà-B30 (R4). La freqüència serà de només un tren per hora.
* Considerem la nova línia R8 un projecte embrionari que s'ha de completar amb la creació dels intercanviadors i, en conseqüència, un esquema de serveis més potent i coherent amb el que s'hauria de convertir en l'alternativa a l'AP7 – Corredor Mediterrani en transport públic.Y qué verdad dice...
Comunicat: La nova línia de Rodalies R8 passarà de llarg de mig milió de vallesans i vallesanes perquè Foment encara no ha construït unes andanes d'enllaç amb FGC
* La PTP celebra l'obertura al servei de viatgers del tram Cerdanyola Universitat – Mollet amb la nova R8 que comunicarà de forma directa el Baix Llobregat, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental, així com les importants millores que es duran a terme a les línies R1, R3 i R4 al proper canvi d'horaris.
* El mig milió d'habitants de l'àmbit de Sabadell i Terrassa no es podran beneficiar de la nova línia per la manca dels intercanviadors d'Hospital General (S1), Volpelleres (S2) i Barberà-B30 (R4). La freqüència serà de només un tren per hora.
* Considerem la nova línia R8 un projecte embrionari que s'ha de completar amb la creació dels intercanviadors i, en conseqüència, un esquema de serveis més potent i coherent amb el que s'hauria de convertir en l'alternativa a l'AP7 – Corredor Mediterrani en transport públic.Y qué verdad dice...
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Vaya, no sabía que han dinamitado la estación de Castellbisbal para hacer transbordos...Santfeliuenc wrote:Nuevamente se penaliza a los usuarios con conexiones hacia y desde el Baix Llobregat. Es imposible realizar el trazado de Cornellà a la UAB vía Sant Feliu, Molins, El Papiol, Rubí y Sant Cugat... y en el recorrido inverso, cualquiera que desee ir de Sant Cugat, la UAB o Rubí a Sant Feliu, Sant Joan Despí o Cornellà, pues simplemente no puede. Pero no es que no pueda ahora, es que desde la puesta en marcha de la R7 tampoco se ha propiciado esto, por lo tanto siempre y por definición las comunicaciones y enlaces con el Baix Llobregat son sistemáticamente penalizados. Parece que lo que queremos es ver las autopistas y autovías hasta los topes a todas horas.
Vaya, eso sí: si vosotros tenéis que hacer transbordo se acaba el mundo, ahora, si los del Vallès Occidental no tenemos comunicación con el Vallès Oriental no pasa nada, total, según usted somos un punto de "nulo interés"... mejor me ahorro mi opinión.
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Re: Nova línia de Rodalies: R8
Aquest odi per a les millores dels altres perquè no milloren allò propi és malaltís.
- Santfeliuenc
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Re: Nova línia de Rodalies: R8
Hola,
¿No sabías que habían dinamitado Castellbisbal para hacer trasbordos? ¡no me digas Robert! ¿no te has enterado? pues sí, la estación de Castellbisbal está completamente derruida y en el suelo.
Es más ¿me explicas qué trasbordo se puede realizar en esa estación en el sentido indicado? el trasbordo con la R7 no se puede realizar ya que han eliminado esa línea que han reducido a una serie de trenes lanzadera entre Sant Andreu y la UAB. Y lo que se podrá coger en el grandioso y espectacular trasbordo que tanto la Generalitat como Fomento van a dejar ahí y que según tu sesuda opinión ya vale y es más que magnánimo, es la novedosa línea R8, que más que otra cosa han colocado para que la gente no vea que el plano de cercanías en la zona se queda vacío y desaparece una línea de color morado dejando todo el espacio en blanco. Iba a ser una línea (la R8) que pintaban en todos los planes y globos sonda en color amarillo, pero ahora aparece en tono morado para que cualquiera que vea el plano se siga pensando que es la anterior R7... más confusión... y engaño.
Por lo tanto, sí, han dinamitado completamente la estación de Castellbisbal, no se puede realizar trasbordo alguno ya que la nueva línea pasará una vez cada hora, no tiene horarios coordinados con nada ni con nadie, no pasa por polígono alguno, no hay intercambiadores construidos que la potencien, a saber con qué material rodante la doten, igual le ponen los vehículos que más se averíen y que no les gusten a nadie por si dan un susto, que lo den en esa línea ridícula... ¿seguimos? lo digo porque a lo mejor te acuestas por las noches pensando que en Castellbisbal hay un trasbordo, o que lo había con la R7.
Por cierto, me gustaría saber qué ratios de ocupación y pasajeros tiene la estación de Castellbisbal, con la presencia de tu super-trasbordo incluida, para que allí se justifique una estación de cercanías. Más lógico sería que RENFE saliese de Martorell en paralelo a FGC o imitándolo, ofreciese servicio a Sant Andreu de la Barca y quizá Pallejá y posteriormente se dirigiesen las vías a la otra margen para empezar a servir a las poblaciones de El Papiol (otra estación cuyos ratios habría que estudiar) y Molins de Rei. Pero bueno, tanto los usuarios de El Papiol como los de Castellbisbal, por ínfimos y poquitos que sean, precisan de transporte y esta parece ser su única opción, bastante es que han de desplazarse hasta sus alejadas estaciones o dejar vendido el coche todo el día en los aparcamientos. Y además, en Martorell, si un siglo de estos lo acaban (el Baix Llobregat tiene esa suerte siempre, todo se queda a medias o no se hace) habría un cómodo intercambiador.
Por cierto, curioso el tirabuzón que hacía la R7 de Hospitalet hasta Martorell cruzando toda Barcelona enterita y no sirviendo el tramo del Baix Llobregat más importante ¿no? ¿no te parecía eso curioso? porque eso sí que colapsa las vías y es algo que a ti te encanta: "centralismo barcelonés" que avasalla al resto de la humanidad. Porque por ejemplo, una línea R7 que hubiese unido la estación de Sants con Sant Andreu pero por el exterior, no sería en absoluto descabellada, no colapsaría vías, ofrecería servicio al resto del mundo no barcelonés... pero no la ponen. Y curioso que tampoco te quejes de la no existencia de intercambiadores tanto en la anterior R7 que pasará a la historia el próximo domingo, como en la nueva R8 que entrará en funcionamiento para precisamente potenciar el transporte en el Vallés y entre sus ciudades. Curioso que tampoco aparezcas para protestar por las frecuencias horarias de una línea que con buenas frecuencias y buenos intercambiadores con FGC, ¡oh sorpresa! comunicaría el Vallés Oriental (Granollers) con el Vallés Occidental (Terrassa y Sabadell), eso sí "campeón", los intercambiadores generados no serían como la bazofia de intercambiador que había y habrá en Castellbisbal, sino que tanto el de Hospital General que se reivindica como el de Volpelleres serían, de estar construidos, dos señores intercambiadores. Y del mismo modo, si se efectuase el intercambiador con la R4 de Barberá-Baricentro, la conectividad con el Vallés Occidental y Sabadell sería mejor aún.
Todo esto, Robert, lo has podido leer con anterioridad a este hilo y esta respuesta y ahora mismo también: se pide por mi parte una R8 con sus intercambiadores realizados y a pleno rendimiento, una R8 que llegue hasta Vilafranca por un lado y hasta Sant Celoni por el otro y una R8 con frecuencias dignas y un servicio correcto de, al menos, 4 trenes por hora (uno cada 15 minutos). Eso es bueno para el Vallés, es una línea excéntrica y externa a Barcelona, conecta las dos comarcas que nombras, además y en un reciente mensaje reivindico que en el corte con la R3 se haga otro intercambiador a la altura de Sta. Perpetua... ya me dirás por dónde pasan en la zona referida la R3, la R4, la R8, la R2 (en sus variantes actuales) y la R7... ¿por el Vallés Oriental y el Occidental, quizá? y ya me dirás para qué se reivindican (por mi, entre otros) todas las mejoras que se están solicitando en esas líneas... ¿para mejorar la conectividad entre el Vallés Occidental y el Oriental, quizá? ¿para conectar sus poblaciones entre sí mejor, quizá?
Y luego, de añadido, pues sí, una mejora para el Baix Llobregat como es la utilización de una vez por todas del tramo que te indico ¿no se construyó el ramal de mercancías para segregar ambos servicios y aprovechar mejor cercanías en ese tramo?, pues no estaría nada mal ya que es interesantísimo que se pueda acceder desde el Vallés (Oriental y Occidental) al Baix Llobregat mediante una R7 circular, que además apoyaría en frecuencias a la R8, y poder acceder también y sin pasar por Barcelona del Baix Llobregat al área del Vallés.
Primero, no tienes razón en lo del trasbordo de Castellbisbal, eso no es un trasbordo, es una venganza y efectivamente han dinamitado la estación con un trasbordo así. Y segundo, no creo que reivindicar que haya conexión con el Baix Llobregat sea nada malo ni esté fuera de lugar. Si de vaciar autopistas se trata, precisamente esta conexión por carretera entre Vallés y Baix es obligatoria mediante una línea de ferrocarril.
Saludos,
Sergio
¿No sabías que habían dinamitado Castellbisbal para hacer trasbordos? ¡no me digas Robert! ¿no te has enterado? pues sí, la estación de Castellbisbal está completamente derruida y en el suelo.
Es más ¿me explicas qué trasbordo se puede realizar en esa estación en el sentido indicado? el trasbordo con la R7 no se puede realizar ya que han eliminado esa línea que han reducido a una serie de trenes lanzadera entre Sant Andreu y la UAB. Y lo que se podrá coger en el grandioso y espectacular trasbordo que tanto la Generalitat como Fomento van a dejar ahí y que según tu sesuda opinión ya vale y es más que magnánimo, es la novedosa línea R8, que más que otra cosa han colocado para que la gente no vea que el plano de cercanías en la zona se queda vacío y desaparece una línea de color morado dejando todo el espacio en blanco. Iba a ser una línea (la R8) que pintaban en todos los planes y globos sonda en color amarillo, pero ahora aparece en tono morado para que cualquiera que vea el plano se siga pensando que es la anterior R7... más confusión... y engaño.
Por lo tanto, sí, han dinamitado completamente la estación de Castellbisbal, no se puede realizar trasbordo alguno ya que la nueva línea pasará una vez cada hora, no tiene horarios coordinados con nada ni con nadie, no pasa por polígono alguno, no hay intercambiadores construidos que la potencien, a saber con qué material rodante la doten, igual le ponen los vehículos que más se averíen y que no les gusten a nadie por si dan un susto, que lo den en esa línea ridícula... ¿seguimos? lo digo porque a lo mejor te acuestas por las noches pensando que en Castellbisbal hay un trasbordo, o que lo había con la R7.
Por cierto, me gustaría saber qué ratios de ocupación y pasajeros tiene la estación de Castellbisbal, con la presencia de tu super-trasbordo incluida, para que allí se justifique una estación de cercanías. Más lógico sería que RENFE saliese de Martorell en paralelo a FGC o imitándolo, ofreciese servicio a Sant Andreu de la Barca y quizá Pallejá y posteriormente se dirigiesen las vías a la otra margen para empezar a servir a las poblaciones de El Papiol (otra estación cuyos ratios habría que estudiar) y Molins de Rei. Pero bueno, tanto los usuarios de El Papiol como los de Castellbisbal, por ínfimos y poquitos que sean, precisan de transporte y esta parece ser su única opción, bastante es que han de desplazarse hasta sus alejadas estaciones o dejar vendido el coche todo el día en los aparcamientos. Y además, en Martorell, si un siglo de estos lo acaban (el Baix Llobregat tiene esa suerte siempre, todo se queda a medias o no se hace) habría un cómodo intercambiador.
Por cierto, curioso el tirabuzón que hacía la R7 de Hospitalet hasta Martorell cruzando toda Barcelona enterita y no sirviendo el tramo del Baix Llobregat más importante ¿no? ¿no te parecía eso curioso? porque eso sí que colapsa las vías y es algo que a ti te encanta: "centralismo barcelonés" que avasalla al resto de la humanidad. Porque por ejemplo, una línea R7 que hubiese unido la estación de Sants con Sant Andreu pero por el exterior, no sería en absoluto descabellada, no colapsaría vías, ofrecería servicio al resto del mundo no barcelonés... pero no la ponen. Y curioso que tampoco te quejes de la no existencia de intercambiadores tanto en la anterior R7 que pasará a la historia el próximo domingo, como en la nueva R8 que entrará en funcionamiento para precisamente potenciar el transporte en el Vallés y entre sus ciudades. Curioso que tampoco aparezcas para protestar por las frecuencias horarias de una línea que con buenas frecuencias y buenos intercambiadores con FGC, ¡oh sorpresa! comunicaría el Vallés Oriental (Granollers) con el Vallés Occidental (Terrassa y Sabadell), eso sí "campeón", los intercambiadores generados no serían como la bazofia de intercambiador que había y habrá en Castellbisbal, sino que tanto el de Hospital General que se reivindica como el de Volpelleres serían, de estar construidos, dos señores intercambiadores. Y del mismo modo, si se efectuase el intercambiador con la R4 de Barberá-Baricentro, la conectividad con el Vallés Occidental y Sabadell sería mejor aún.
Todo esto, Robert, lo has podido leer con anterioridad a este hilo y esta respuesta y ahora mismo también: se pide por mi parte una R8 con sus intercambiadores realizados y a pleno rendimiento, una R8 que llegue hasta Vilafranca por un lado y hasta Sant Celoni por el otro y una R8 con frecuencias dignas y un servicio correcto de, al menos, 4 trenes por hora (uno cada 15 minutos). Eso es bueno para el Vallés, es una línea excéntrica y externa a Barcelona, conecta las dos comarcas que nombras, además y en un reciente mensaje reivindico que en el corte con la R3 se haga otro intercambiador a la altura de Sta. Perpetua... ya me dirás por dónde pasan en la zona referida la R3, la R4, la R8, la R2 (en sus variantes actuales) y la R7... ¿por el Vallés Oriental y el Occidental, quizá? y ya me dirás para qué se reivindican (por mi, entre otros) todas las mejoras que se están solicitando en esas líneas... ¿para mejorar la conectividad entre el Vallés Occidental y el Oriental, quizá? ¿para conectar sus poblaciones entre sí mejor, quizá?
Y luego, de añadido, pues sí, una mejora para el Baix Llobregat como es la utilización de una vez por todas del tramo que te indico ¿no se construyó el ramal de mercancías para segregar ambos servicios y aprovechar mejor cercanías en ese tramo?, pues no estaría nada mal ya que es interesantísimo que se pueda acceder desde el Vallés (Oriental y Occidental) al Baix Llobregat mediante una R7 circular, que además apoyaría en frecuencias a la R8, y poder acceder también y sin pasar por Barcelona del Baix Llobregat al área del Vallés.
Primero, no tienes razón en lo del trasbordo de Castellbisbal, eso no es un trasbordo, es una venganza y efectivamente han dinamitado la estación con un trasbordo así. Y segundo, no creo que reivindicar que haya conexión con el Baix Llobregat sea nada malo ni esté fuera de lugar. Si de vaciar autopistas se trata, precisamente esta conexión por carretera entre Vallés y Baix es obligatoria mediante una línea de ferrocarril.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Nova línia de Rodalies: R8
D''acord,tenim Castellbisbal per fer el transbord els que venim de Molins,Sant Feliu,etc...i agafem l'R8 direcció UAB/Granollers,peró esque si posem un tren Hospitalet-Granollers via UAB l'estalvi de temps seria de 10 minuts.I esque a Castellbisbal entre el transbrod(10 minuts)i desprès la macro-volta considebale que fan els trens entre Castellbiabl i Rubí dels trens amb direcció UAB perds com a mínim 15 minuts respecte a tenir un tren directe Molins-UAB.No se si 'explico.Aixó sí,en sentit contrari cal reconeixer que és perd menys temps ja que els trens UAB>Martorell fan molta menys volta i un recorregut més recte.
Potser una de les solucions per reduir el temps de trajecte Molins-UAB seria posar un nou canvi d'agulla en aquest punt:
http://maps.google.es/maps?q=41.466584, ... 1&t=k&z=17
D'aquesta manera,els R8 direcció Granollers entre Castellbisbal i aquesta agulla circularien per la mateixa via que els que van direcció Martorell,i reduirien uns 4-5 minuts el temps de trajecte.
Potser una de les solucions per reduir el temps de trajecte Molins-UAB seria posar un nou canvi d'agulla en aquest punt:
http://maps.google.es/maps?q=41.466584, ... 1&t=k&z=17
D'aquesta manera,els R8 direcció Granollers entre Castellbisbal i aquesta agulla circularien per la mateixa via que els que van direcció Martorell,i reduirien uns 4-5 minuts el temps de trajecte.
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Deixeu-vos de debats que no duen enlloc.
Sergio, no sirve de nada pedir a Adif que metan la R4 por Sant Andreu o Pallejà habiendo el transbordo de Martorell-Central.
(Editado por Santfeliuenc: ¿Y no es eso mismo lo que he acabado concluyendo yo en mi mensaje? )
Robert, si vols connexió entre els dos Vallès, hauràs d´esperar-te a que acabin FGC a Sabadell o Terrassa i utilitzar Volpelleres el transbord FGC/St.Cugat Renfe.
També tens el doble transbord Cerdanyola del Vallès/Cerdanyola-Universitat. O Montcada.
Això fins al dia que Adif vegi la llum i projecti un intercanviador entre R4-R7-R8 al nus de Cerdanyola-Barberà. Paciència...
Els projectes de noves línies estan molt bé, però com comprendreu els dos, no está el horno para bollos. No hi ha un duro.
Aquí el problema de veritat és la capacitat del túnel Adif de Sants-Arc de Triomf, i els cisallaments constants a l´estació de l´Hospitalet.
Vaig proposar fa uns quants missatges perllongar TOTS els R1 i R4 més al nord, cap a Martorell, Molins, Castellbisbal, Rubí i Cerdanyola-Universitat.
Evitaria bastants cisallaments a L´Hospitalet, i milloraria la freqüència de pas a la riba esquerra del Baix Llobregat sud.
El què no sé és quants diners costaria, i si caldria revisar o canviar el sistema de blocatge.
Potser també caldria comprar més trens per aguantar les freqüències de pas.
Tot i que òbviament, l´ideal seria una nova estació de L´Hospitalet amb una configuració anti-cisallaments.
Curiosament, seria un dels pocs casos en què un soterrament estaria més aviat justificat, ja que una reconfiguració en superfície seria un mal de cap molt llarg, el tràfic no es podria aturar tant de temps.
Ara bé, la factura de soterrar l´estació de L´Hospitalet seria per tremolar de por.
M´interessaria saber quin podria ser el cost econòmic i en temps, de fer-ho en superfície.
Per cert, estaria bé que apugéssin les andanes de Cerdanyola-Universitat, Sant Cugat i Rubí, no cal fer-hi alpinisme, però per pujar al tren has d´aixecar la cama més del necessari.
I per acabar, Adif, Generalitat, Consell del Vallès, ajuntaments, indignats del 15-M, QUI SIGUI: sisplau, que s´espavilin en acabar Santa Perpètua-Can Folguera.
Només hi tenim a guanyar, amb aquesta estació. Amb l´estació a mig fer, no fem res.
Sergio, no sirve de nada pedir a Adif que metan la R4 por Sant Andreu o Pallejà habiendo el transbordo de Martorell-Central.
(Editado por Santfeliuenc: ¿Y no es eso mismo lo que he acabado concluyendo yo en mi mensaje? )
Robert, si vols connexió entre els dos Vallès, hauràs d´esperar-te a que acabin FGC a Sabadell o Terrassa i utilitzar Volpelleres el transbord FGC/St.Cugat Renfe.
També tens el doble transbord Cerdanyola del Vallès/Cerdanyola-Universitat. O Montcada.
Això fins al dia que Adif vegi la llum i projecti un intercanviador entre R4-R7-R8 al nus de Cerdanyola-Barberà. Paciència...
Els projectes de noves línies estan molt bé, però com comprendreu els dos, no está el horno para bollos. No hi ha un duro.
Aquí el problema de veritat és la capacitat del túnel Adif de Sants-Arc de Triomf, i els cisallaments constants a l´estació de l´Hospitalet.
Vaig proposar fa uns quants missatges perllongar TOTS els R1 i R4 més al nord, cap a Martorell, Molins, Castellbisbal, Rubí i Cerdanyola-Universitat.
Evitaria bastants cisallaments a L´Hospitalet, i milloraria la freqüència de pas a la riba esquerra del Baix Llobregat sud.
El què no sé és quants diners costaria, i si caldria revisar o canviar el sistema de blocatge.
Potser també caldria comprar més trens per aguantar les freqüències de pas.
Tot i que òbviament, l´ideal seria una nova estació de L´Hospitalet amb una configuració anti-cisallaments.
Curiosament, seria un dels pocs casos en què un soterrament estaria més aviat justificat, ja que una reconfiguració en superfície seria un mal de cap molt llarg, el tràfic no es podria aturar tant de temps.
Ara bé, la factura de soterrar l´estació de L´Hospitalet seria per tremolar de por.
M´interessaria saber quin podria ser el cost econòmic i en temps, de fer-ho en superfície.
Per cert, estaria bé que apugéssin les andanes de Cerdanyola-Universitat, Sant Cugat i Rubí, no cal fer-hi alpinisme, però per pujar al tren has d´aixecar la cama més del necessari.
I per acabar, Adif, Generalitat, Consell del Vallès, ajuntaments, indignats del 15-M, QUI SIGUI: sisplau, que s´espavilin en acabar Santa Perpètua-Can Folguera.
Només hi tenim a guanyar, amb aquesta estació. Amb l´estació a mig fer, no fem res.
- Guigui
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No n'hi ha per a segons què
Curiós que per a acostar a Madrid els ciutadans dels confins més recòndits de les Espanyes sí que n'hi hagi. Deu ser una prioritat estratègica de nivell màxim.437.001 wrote:Els projectes de noves línies estan molt bé, però com comprendreu els dos, no está el horno para bollos. No hi ha un duro.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.