Page 10 of 25

Compte, que ve el lingüista!

Posted: Wednesday 23/06/2010 7:04
by Guigui
L'actuació servirà per dotar la ciutat d'una línia de metro urbà que donarà servei a 7 milions d'usuaris cada any.
"Metro urbà", que ve de "ferrocarril metropolità urbà". Ja no saben què inventar-se. I ara, què vindrà? "Metro rural", tipus Sant Guim de Freixenet?

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Wednesday 23/06/2010 8:24
by Trenscat
Algú té idea de com ha de quedar Sabadell Estació provisional? Pel què sé Sabadell Rambla aviat quedarà fora de servei per sempre més però no sé a Sabadell Estació on han de muntar l'andana provisional perquè tampoc és que hi hagi tantíssim espai disponible.

Re: Compte, que ve el lingüista!

Posted: Wednesday 23/06/2010 8:43
by Platanito
Guigui wrote:
L'actuació servirà per dotar la ciutat d'una línia de metro urbà que donarà servei a 7 milions d'usuaris cada any.
"Metro urbà", que ve de "ferrocarril metropolità urbà". Ja no saben què inventar-se. I ara, què vindrà? "Metro rural", tipus Sant Guim de Freixenet?
La destrucció del llenguatge derivada de la incultura popular i fomentada pels mitjans de comunicació. Ens venen trajectes de rodalia d'alta freqüència com a "metro comarcal" i s'inventen neologismes per no dir tramvies al tramvies, i fins i tot hi ha portals ferroviaris d'abast nacional que gosen classificar el ferrocarril metropolità com a mitjà de transport "no ferroviari però íntimament relacionat".

I ara em dic a mi mateix: :topic

Temen que el perllongament a Castellar s'aturi

Posted: Thursday 15/07/2010 15:23
by Guigui
http://www.vilaweb.cat/analisi/3754762/ ... -2010.html

La línia a Castellar dels FGC, a juliol 2010

14.07.2010

Tot indica que les obres d’allargament dels FGC a Sabadell patiran una aturada o un alentiment fruit de la manca de recursos de les administracions públiques en les obres d’inversió.

A la vista del ritme des de fa uns mesos de les obres al nord de Ca n’Oriac i a Gràcia ja ens ho temíem que així succeís, ja que aquesta decisió semblava presa des de fa temps. L’excusa dels canvis a Gràcia i al nord haurien servit com a solució al problema de la manca de finançament i aquest fet ja faria mesos que estaria decidit encara que no fet públic.

Bé, són fets que no són d’estranyar degut a l’enorme cost de les obres i als equilibris del seu finançament. Recordem que la part adjudicada fa referència únicament al ciment de l’obra i a res de l’acabat de les estacions i dels elements tècnics de vies i electrificació. Per tant, estem encara als incís del procés.

En paral·lel i també amb retard, però amb un capítol acabat, ha sortit a la informació pública el traçat de Sabadell a Castellar del Vallès. Vam fer balanç de l’enorme cost que representaria la previsió d’anar a Castellar, degut al fet que tota l’obra es faria totalment en túnel o viaducte. És més, hom pot pensar que no es creuen que mai es podria fer aquesta obra. Haurien llençat el cost d’un Estudi Informatiu i nosaltres, contents que existeixi un estudi, tardaríem a descobrir el seu nul valor.

Des de fa uns quants anys, quasi sis per a ser exactes, des de Sabadell cruïlla es va impulsar un debat sobre la possibilitat d'anar de manera més directa a Castellar del Vallès i sense passar per Can Deu. Més ben dit, amb l’alarma de Can Deu explicàvem que calia anar a Castellar i no quedar-se a Sabadell, i que calia fer-ho apuntant amb una traça que seria més curta i mostràvem que era factible. No va servir de res proposar la solució ja que l’opció era presa i no es va canviar gaire el projecte d’obres que ja s’estava redactant.

Els fets recents, com és l’Estudi Informatiu d’anar a Castellar i el fet que les obres es pararan per un temps ens imposen ara l’obligació de mencionar un altre cop que hi ha en l’antiga posició una racionalitat que no ha estat mai aprofitada i que l’administració ens hauria de demostrar que no és viable, o que té aspectes (que, la veritat, no sabem veure) com per no ser acceptada.

Si l’estació de Ca n'Oriac es plantegés al sud de la ronda Navacerrada, tres cents metres al sud de l’actual, el traçat a Castellar podria ser majoritàriament en superfície, menys car i amb menys impacte al Ripoll i zero a Can Deu i situaria la primera estació ce Castellar al mig del Pla de la Bruguera i no en un peu de carretera.

Són aspectes prou significatius com perquè siguin analitzats amb cura. I per aquest motiu els fem públics. Els dibuixos de la planta que comparen la traça oficial i la que vam proposar fa anys permeten veure que és una opció que cal analitzar amb independència i objectivitat.

El tram de túnel actualment fet a la ronda Navacerrada podria servir de cua de maniobres o, molt millor, transformant-lo en aparcament de vehicles. No es una solució òptima certament, però sí que és completament factible.

Només la inèrcia pot portar a eliminar sens ni mirar-la l’alternativa que proposem, però l’enorme cost i dificultats de l’estudi informatiu direcció Castellar entenem que hi obliguen.

Dolors Llonch, Marc Batlle, Marc Monràs, Ernest Espoinós, Manel Larrosa. Juliol 2010.

Plànol amb les propostes de traçat de la Generalitat i de Sabadell Cruïlla

Re: Temen que el perllongament a Castellar s'aturi

Posted: Sunday 18/07/2010 0:21
by TrenCastellar
Guigui wrote:http://www.vilaweb.cat/analisi/3754762/ ... -2010.html

La línia a Castellar dels FGC, a juliol 2010

14.07.2010

Tot indica que les obres d’allargament dels FGC a Sabadell patiran una aturada o un alentiment fruit de la manca de recursos de les administracions públiques en les obres d’inversió.

A la vista del ritme des de fa uns mesos de les obres al nord de Ca n’Oriac i a Gràcia ja ens ho temíem que així succeís, ja que aquesta decisió semblava presa des de fa temps. L’excusa dels canvis a Gràcia i al nord haurien servit com a solució al problema de la manca de finançament i aquest fet ja faria mesos que estaria decidit encara que no fet públic.

Bé, són fets que no són d’estranyar degut a l’enorme cost de les obres i als equilibris del seu finançament. Recordem que la part adjudicada fa referència únicament al ciment de l’obra i a res de l’acabat de les estacions i dels elements tècnics de vies i electrificació. Per tant, estem encara als incís del procés.

En paral·lel i també amb retard, però amb un capítol acabat, ha sortit a la informació pública el traçat de Sabadell a Castellar del Vallès. Vam fer balanç de l’enorme cost que representaria la previsió d’anar a Castellar, degut al fet que tota l’obra es faria totalment en túnel o viaducte. És més, hom pot pensar que no es creuen que mai es podria fer aquesta obra. Haurien llençat el cost d’un Estudi Informatiu i nosaltres, contents que existeixi un estudi, tardaríem a descobrir el seu nul valor.

Des de fa uns quants anys, quasi sis per a ser exactes, des de Sabadell cruïlla es va impulsar un debat sobre la possibilitat d'anar de manera més directa a Castellar del Vallès i sense passar per Can Deu. Més ben dit, amb l’alarma de Can Deu explicàvem que calia anar a Castellar i no quedar-se a Sabadell, i que calia fer-ho apuntant amb una traça que seria més curta i mostràvem que era factible. No va servir de res proposar la solució ja que l’opció era presa i no es va canviar gaire el projecte d’obres que ja s’estava redactant.

Els fets recents, com és l’Estudi Informatiu d’anar a Castellar i el fet que les obres es pararan per un temps ens imposen ara l’obligació de mencionar un altre cop que hi ha en l’antiga posició una racionalitat que no ha estat mai aprofitada i que l’administració ens hauria de demostrar que no és viable, o que té aspectes (que, la veritat, no sabem veure) com per no ser acceptada.

Si l’estació de Ca n'Oriac es plantegés al sud de la ronda Navacerrada, tres cents metres al sud de l’actual, el traçat a Castellar podria ser majoritàriament en superfície, menys car i amb menys impacte al Ripoll i zero a Can Deu i situaria la primera estació ce Castellar al mig del Pla de la Bruguera i no en un peu de carretera.

Són aspectes prou significatius com perquè siguin analitzats amb cura. I per aquest motiu els fem públics. Els dibuixos de la planta que comparen la traça oficial i la que vam proposar fa anys permeten veure que és una opció que cal analitzar amb independència i objectivitat.

El tram de túnel actualment fet a la ronda Navacerrada podria servir de cua de maniobres o, molt millor, transformant-lo en aparcament de vehicles. No es una solució òptima certament, però sí que és completament factible.

Només la inèrcia pot portar a eliminar sens ni mirar-la l’alternativa que proposem, però l’enorme cost i dificultats de l’estudi informatiu direcció Castellar entenem que hi obliguen.

Dolors Llonch, Marc Batlle, Marc Monràs, Ernest Espoinós, Manel Larrosa. Juliol 2010.

Plànol amb les propostes de traçat de la Generalitat i de Sabadell Cruïlla
Curiosament, el mateix dia que aquest escrit apareixia a Diari de Sabadell, tenia lloc la nostra presentació i amb representants de Sabadell cruilla entre els assistents (part dels signants) reforçant argumentalment aquest escrit. La seva recomanació vers nosaltres va ser optar per descartar propostes de traçat. Optar per una de sola i defensar-la . Entre la seva proposta i la nostra tercera, la única diferència és el punt d'origen desde Sabadell, factor que nosaltres no em volgut contemplar massa, però que pot ser factor determinant, ja que incideix directament en el preu final . L'estudi parla de més de 300 milions d'euros, i no perdem de vista que per exemple, el col.legi d'enginyers ha alegat al projecte que és massa car pel servei que ha de donar (diuen que només és una solució local , i que una inversió d'aquest tipus no està justificada per només una població). Per tant abaratir el projecte sembla a avui dia un dels factors que ens pot donar la clau. El tema és fer-ho sense fer un tren de fireta (una sola estació a qualsevol lloc i mal posada).

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Sunday 18/07/2010 12:44
by fcuevas27
El colegio de ingenieros se puede ir a tomar x ####, y pido disculpas por el tono, pero es asi, Castellar ya contaba con planes para hacer llegar el tren hace 100 años, incluso mas, no hablamos de tan solo castellar que sera la principal beneficiada por la prolongacion de los FGC, sino virtualmente millones de habitantes, ir de castellar a bcn del tiron sera la repera, o ir hasta la uab, sant cugat, la gente foranea a castellar y que trabaje en los P.I.... espero que esta prolongacion se haga realidad mas temprano que tarde.

"Milions"

Posted: Sunday 18/07/2010 13:10
by Guigui
"Milions"? Tot Catalunya es beneficiarà del perllongament de Sabadell a Castellar?

No em malinterpreteu: sóc totalment favorable a aquest perllongament i n'entenc perfectament la utilitat social. Però d'aquí a posar xifres exagerades, hi ha un bon tros...

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Thursday 02/09/2010 14:15
by metring
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=25206

Visita a la nova passera del Passeig de la Plaça Major en les obres d'FGC a Sabadell

El director general del Transport Terrestre, Manel Villalante, juntament amb l'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos, visitarà demà, divendres 3 de setembre, la nova passera del Passeig de la Plaça Major de Sabadell que millorarà la mobilitat dels vianants en l'àmbit de les obres de construcció de la nova estació d'FGC.

La visita tindrà lloc, a les 13.00 hores, a la passera del Passeig de la Plaça Major (entre el C.del Mestre Rius i el C. de la Rosa. Sabadell)


03-09-2010 13:00 | Passeig de la Plaça Major (entre el C.del Mestre Rius i el C. de la Rosa) | Sabadell (Vallès Occidental) | Barcelona

Visites... per això

Posted: Thursday 02/09/2010 14:45
by Guigui
Ah, ara hi ha cintes a tallar i canapés a repartir a causa de taulons d'obres? Mira que bé...

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Thursday 02/09/2010 15:10
by canalcole
metring wrote:http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=25206

Visita a la nova passera del Passeig de la Plaça Major en les obres d'FGC a Sabadell

El director general del Transport Terrestre, Manel Villalante, juntament amb l'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos, visitarà demà, divendres 3 de setembre, la nova passera del Passeig de la Plaça Major de Sabadell que millorarà la mobilitat dels vianants en l'àmbit de les obres de construcció de la nova estació d'FGC.

La visita tindrà lloc, a les 13.00 hores, a la passera del Passeig de la Plaça Major (entre el C.del Mestre Rius i el C. de la Rosa. Sabadell)


03-09-2010 13:00 | Passeig de la Plaça Major (entre el C.del Mestre Rius i el C. de la Rosa) | Sabadell (Vallès Occidental) | Barcelona
És broma...? :x

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Thursday 30/09/2010 16:31
by metring
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=27586

El conseller Nadal visitarà les obres del perllongament d'FGC a Sabadell

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, juntament amb l'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos, visitarà demà divendres, 1 d'octubre, les obres del perllongament d'FGC a Sabadell, coincidint amb l'arrencada de la tuneladora que perforarà el primer túnel des del pou d'atac del Parc del Nord, en direcció a l'actual Sabadell - Estació.
L’acte tindrà lloc, a les 12.00 hores, al pou d'atac del Parc del Nord de Sabadell (accés per la ronda de Collsalarca, cantonada amb carrer dels Clavells). S’adjunta plànol.

01-10-2010 12:00 | Pou d'atac Parc del Nord de Sabadell (accés per la ronda de Collsalarca, cantonada amb C.Clavells) | Sabadell (Vallès Occidental) | Barcelona
Visita a les obres del perllongament d’FGC a Sabadell

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Saturday 02/10/2010 9:17
by mikado
http://www.diariosabadell.com/__n159544 ... adell.html


El DPTOP inicia la perforació del primer túnel del perllongament de la línia dels FGC a Sabadell
01/10/2010 15:35:50

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i l'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos, han visitat avui les obres de construcció del perllongament de la línia del Vallès dels FGC, coincidint amb l'arrencada de la tuneladora que perforarà el primer túnel des del pou d'atac del parc del Nord, en direcció a l'actual Sabadell-Estació. Es preveu que la tuneladora completi la perforació dels 2,9 km de túnel d'aquest tram a finals del 2011. A banda, ja s'està treballant en 3 de les 4 noves estacions, en el tram de 0,7 km de túnel entre el parc del Nord i Ca n'Oriac, i en el soterrament de Sabadell-Estació. En total, l'actuació comporta una inversió de prop de 400 MEUR.

Avui, durant la visita, Joaquim Nadal ha explicat que la tuneladora "estarà treballant 24 hores al dia" i ha recordat que estem davant "una gran inversió en benefici de la mobilitat interna i externa de Sabadell". El conseller ha subratllat, a més, que "aquesta és una obra que en el seu conjunt crea i manté llocs de treball" i que "la Generalitat ha aconseguit tenir prou garanties que aquest projecte podrà tirar endavant". Per la seva part, l'alcalde, Manuel Bustos, ha afirmat que "avui és un dia per a la història" i ha volgut agrair "l'empenta i tenacitat del govern de la Generalitat", així com "la comprensió dels veïns i veïnes i el treball d'aquells que ens ajuden a trobar solucions. Amb aquesta comprensió estem construint la ciutat del segle XXI".

El DPTOP treballa des de la primavera del 2008 en les obres del perllongament de la línia del Vallès dels FGC per apropar el servei ferroviari a noves àrees de Sabadell. Aquest perllongament, que servirà per dotar la ciutat d'una línia de metro urbà, donarà servei a 7 milions d'usuaris cada any.

L'actuació abraça en total una longitud de 5,2 quilòmetres. Així, es crearà un nou tram de línia de prop de 4,4 km, dels quals 2,9 km seran pròpiament de túnel amb tuneladora i 0,7 km seran túnels entre pantalles. Les obres comprenen la construcció de 4 noves estacions (Plaça Major, Eix Macià, Plaça Espanya i Ca n'Oriac), la reforma i soterrament de l'estació existent de Sabadell-Estació i la construcció d'unes cotxeres al final de línia.

D'altra banda, es treballa també en la redacció dels projectes per definir l'ampliació del soterrament de la línia existent al llarg de 400 metres més, amb l'objectiu d'integrar-la als barris de Gràcia i Can Feu.

S'inicia la perforació del primer túnel

Ara, amb l'arrencada de la tuneladora, s'inicia una nova fase en l'execució d'aquesta obra. Així, s'han enllestit els treballs de muntatge i posada a punt de la màquina, que s'han dut a terme durant aquest estiu al pou d'atac del parc del Nord, i ara comença l'excavació del primer túnel de 2,9 km fins a l'estació existent de Sabadell-Estació, on es preveu que arribi a finals del 2011.

La tuneladora encarregada de perforar aquest tram és de tipus EPB, de 6,8 metres de diàmetre, 116 metres de longitud i 550 tones aproximadament, amb un capçal preparat per excavar sòls sota el nivell freàtic. A banda del tram pròpiament de túnel, de 2,9 km, i les estacions, es treballa en un altre tram del perllongament de 700 metres que es construeix entre pantalles. Es tracta del tram entre el pou del parc del Nord i Ca n'Oriac. De moment, ja s'ha executat els murs necessaris a la ronda de Navacerrada, fins a Ca n'Oriac, així com gairebé tota la coberta, i s'ha completat el 80% de l'excavació de terres sota aquesta coberta.

Avancen les obres a les estacions

D'altra banda, continuen els treballs de construcció de 3 de les 4 noves estacions previstes i s'han iniciat les obres per soterrar l'existent.

Concretament :

- Sabadell-Estació: s'estan fent treballs previs a l'execució de l'andana provisional al costat de l'estació actual

- Plaça Major: s'han finalitzat els treballs d'execució de murs pantalla i cobriment de l'estació, i s'ha iniciat l'excavació sota coberta.

- Eix Macià: continua l'excavació i ja s'ha superat la cota vestíbul, amb un 35% d'excavació completada, aproximadament.

- Plaça d'Espanya: ja s'ha excavat un 60% del total del recinte, i en algun tram ja han arribat al nivell de l'andana.

Properament, s'iniciaran també les obres de l'estació de Ca n'Oriac i de les cotxeres del final de la línia.

Inspecció de pous als edificis

D'altra banda, des de la tardor del 2009, el DPTOP està duent a terme la inspecció d'habitatges i edificis per tal de localitzar possibles pous particulars o soterranis, per tal d'evitar afectacions durant l'execució d'aquesta obra. De moment, ja s'han fet 146 inspeccions en el tram entre el pou d'atac i l'Eix Macià, i s'han localitzat 34 pous on cal actuar, dels quals ja s'han segellat 24, amb injeccions de morter per omplir-los.

Metro... què sinó

Posted: Saturday 02/10/2010 9:51
by Guigui
Aquest perllongament, que servirà per dotar la ciutat d'una línia de metro urbà, donarà servei a 7 milions d'usuaris cada any.
Ah, resulta que n'hi ha d'altres?

Re: Metro... què sinó

Posted: Monday 04/10/2010 7:03
by mikado
Guigui wrote:
Aquest perllongament, que servirà per dotar la ciutat d'una línia de metro urbà, donarà servei a 7 milions d'usuaris cada any.
Ah, resulta que n'hi ha d'altres?
És igual ¡ ¡ ¡ Que importa Metro Urbà ó Sub urbà, TREN TRAM o vagoneta . . . Lo important es fer-se la foto (Nadal-Bustos) abans de que per llei (eleccions nov-2010) no es pugui pre inaugurar res, perque això era una mena d'inauguració no??? :'(

Re: Metro... què sinó

Posted: Monday 04/10/2010 13:52
by wefer
Guigui wrote:
Aquest perllongament, que servirà per dotar la ciutat d'una línia de metro urbà, donarà servei a 7 milions d'usuaris cada any.
Ah, resulta que n'hi ha d'altres?
És clar. El metro urbà, el metro suburbà, el metro interurbà, el metro pel mig del desert, el metro submarí, el metro-sexual, el metrò-nom...

Polítics + periodistes = :aaa

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Friday 15/10/2010 15:53
by trainman
El DPTOP inicia la construcció de l’estació provisional de Sabadell-Estació


L’inici del gruix de les obres de construcció de l‘estació provisional de Sabadell-Estació, i del pou de sortida de la tuneladora del perllongament de la línia del Vallès d’FGC a la ciutat, comportarà l’ocupació de l’aparcament de vehicles contigu a Sabadell-Estació, des de dilluns 18 d’octubre. L’ocupació d’aquest park & ride permetrà disposar de l’espai necessari per executar els murs perimetrals que delimitaran el recinte de l’estació provisional que s’utilitzarà quan l’actual quedi fora de servei per construir-ne una de nova soterrada.


Les obres de construcció del perllongament de la línia d’FGC del Vallès a l’entorn de Sabadell- Estació comportaran l’ocupació de l’aparcament de vehicles contigu a l’estació, a partir de dilluns 18 d’octubre.

D’aquesta manera, es podrà disposar de l’espai necessari per iniciar el gruix dels treballs de construcció de l’estació provisional de Sabadell - Estació i del pou de sortida de la tuneladora que avança des del Parc del Nord.

Les obres que es duran a terme a l’àrea de l’aparcament afectada consistiran en la construcció dels murs pantalla perimetrals que delimitaran el recinte del pou d’extracció de la tuneladora i el nou edifici de l’estació provisional.

L’estació provisional es configurarà a partir d‘un edifici d’una planta, amb un accés al carrer de Sant Jordi. El vestíbul es connectarà mitjançant una rampa i escales fixes amb l’andana provisional que també es construirà en el marc d’aquesta actuació en els propers mesos. A més, acollirà espais per a dependències internes, com ara les sales tècniques i per al personal d’FGC.

Aquesta estació es posarà en servei quan l’estació actual s’enderroqui per construir-ne una de nova soterrada i funcionarà fins que la definitiva soterrada entri en servei. Llavors, l’estació provisional es demolirà i s’urbanitzarà tot l’àmbit de l’actuació.

4,4 km nous de línia al centre de Sabadell

El DPTOP treballa des de la primavera del 2008 en les obres del perllongament de la línia del Vallès d’FGC per a apropar el servei ferroviari a noves àrees de Sabadell. Aquest perllongament, que servirà per dotar la ciutat d’una línia de metro urbà donarà servei a 7 milions d’usuaris cada any i comportarà una inversió de 400 MEUR.

L’actuació abasta en total una longitud de 5,2 quilòmetres. Així, es crearà un nou tram de línia de prop de 4,4 km, dels quals 2,9 km seran pròpiament de túnel amb tuneladora, i 0,7 km seran túnel entre pantalles. Les obres comprenen la construcció de 4 noves estacions (Plaça Major, Eix Macià, Plaça Espanya i Ca n’Oriac), la reforma i soterrament de l’estació existent de Sabadell-Estació i la construcció d’unes cotxeres al final de línia.

Actualment, ja està en marxa la tuneladora que perfora el primer túnel des del Parc del Nord en sentit a Sabadell - Estació, i es treballa també en els 0,7 km de túnel que s’executa entre pantalles, entre Parc del Nord i Ca n’Oriac. Pel que fa a les estacions, es continua excavant sota coberta a Pl. Major, Eix Macià i Plaça Espanya, per habilitar el recinte, i més endavant s’iniciaran també les obres de l’estació de Ca n’Oriac i de les cotxeres del final de la línia.

http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... l-estacio/

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Wednesday 20/10/2010 8:20
by trensmat
Comienza la perforación del primer túnel de la prolongación de la línea de FGC en Sabadell

El cabezal de la tuneladora –de nombre Sabadell- está diseñado para excavar suelo bajo el nivel freático • Se han localizado 34 pozos en los edificios • El metro llegará a la ciudad en 2014

La pasada semana arrancó la tuneladora que perforará 2,9 kilómetros del primer túnel desde el pozo de ataque del Parque del Norte, en dirección a la actual Sabadell – Estación, prolongación de la línea del Vallés (Barcelona - Sabadell Rambla / Tarrasa Rambla) de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Se prevé que la tuneladora "Sabadell" que ha comenzado a actuar ahora, complete la perforación de este tramo a finales del 2011, aunque el metro no llegará a esta localidad barcelonesa hasta el 2014, donde podrá servir a siete millones de usuarios al año.


Además, ya se está trabajando en tres de las cuatro nuevas estaciones, en el tramo de 0,7 kilómetros de túnel entre el Parque del Norte y Ca n'Oriac, y en el soterramiento de Sabadell - Estación. En total, la actuación abarca cerca de 5,2 kilómetros de longitud y supone una inversión de cerca de cuatrocientos millones de euros.

Desde la primavera de 2008 se trabaja en las obras de la prolongación de la línea del Vallès de FGC para acercar el servicio ferroviario en nuevas áreas de la localidad barcelonesa de Sabadell. Esta prolongación, que servirá para dotar a la ciudad de una línea de metro urbano dará servicio a siete millones de usuarios cada año.

la actuación permitirá se crear un nuevo tramo de línea de cerca de 4,4 kilómetros, de los cuales 2,9 serán propiamente de túnel realizado con tuneladora, y 0,7 kilómetros lo serán de túnel entre pantallas. Las obras comprenden la construcción de cuatro nuevas estaciones -Plaza Mayor, Eix Macià, Plaza España y Ca n'Oriac-, la reforma y soterramiento de la estación existente de Sabadell-Estación y la construcción de unas cocheras al final de línea.

Por otra parte, se trabaja también en la redacción de los proyectos para definir la ampliación del soterramiento de la línea existente a lo largo de cuatrocientos metros más, con el objetivo de integrar a los barrios de Gracia y Can Feu.

Perforación del primer túnel

Ahora, con el arranque de la tuneladora, se inicia una nueva fase en la ejecución de esta obra. Así, se han terminado los trabajos de montaje y puesta a punto de la máquina, llevados a cabo durante este verano en el pozo de ataque del Parque del Norte, y ahora comienza la excavación del primer túnel de 2, 9 kilómetros hasta la estación existente de Sabadell-Estación, donde se prevé que llegue a finales del 2011.

La tuneladora encargada de perforar este tramo es de tipo EPB, de 6,8 metros de diámetro, 116 de longitud y 550 toneladas depeso aproximadamente, con un cabezal preparado para excavar suelos bajo el nivel freático.

Aparte del tramo propiamente de túnel, de 2,9 kilómetros, y las estaciones, se trabaja en otro tramo de la prolongación de setecientos metros que se construye entre pantallas. Se trata del tramo entre el pozo del Parque del Norte y Ca n'Oriac. De momento, ya se ha ejecutado los muros necesarios en la ronda de Navacerrada, hasta Ca n'Oriac, así como casi toda la cubierta, se ha completado el 80 por ciento de la excavación de tierras bajo esta cubierta.

Obras en las estaciones

Continúan los trabajos de construcción de tres de las cuatro nuevas estaciones previstas y se han iniciado las obras para soterrar la existente. Concretamente, en Sabadell – Estación se están haciendo trabajos previos a la ejecución del andén provisional junto a la estación actual.

En Plaza Mayor, han finalizado los trabajos de ejecución de muros pantalla y cubrición de la estación y se ha iniciado la excavación bajo cubierta. En Eix Macià, continúa la excavación y ya se ha superado la cota vestíbulo, con un 35 por ciento de excavación completada. En Plaza de España ya se ha excavado un 60 por ciento del total del recinto, y en algún tramo ya han llegado al nivel del andén. Próximamente, se iniciarán también las obras de la estación de Ca n'Oriac y de las cocheras del final de la línea.


Inspección en los edificios

Por otra parte, desde el otoño de 2009, la Generalitat de Cataluña lleva a cabo la inspección de viviendas y edificios para localizar posibles pozos particulares o sótanos, para evitar afectaciones durante la ejecución de esta obra. De momento, ya se han hecho 146 inspecciones en el tramo entre el pozo de ataque de Eix Macià, han localizado 34 pozos donde hay que actuar, de los cuales ya se han sellado veinticuatro, con inyecciones de mortero para llenarlos.

http://www.vialibre-ffe.com

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Wednesday 20/10/2010 8:33
by Trenscat
S'han ben lluït aquests de via libre posant "Tarrasa"... sembla que deuen tenir un corrector o plànols de l'època franquista encara... :nono
Per cert, tinc curiositat per veure com quedarà l'estació provisional de Sabadell Estació. No sé si finalment faran acabar tots els S2 allí 8com s'havia dit fa uns mesos) o seguiran fins a Sabadell Rambla, ja que segons els plànols sembla que la via provisional connecti amb el túnel actual. De fet Sabadell Rambla té més del doble de viatgers que Sabadell Estació (segons dades de 2008, 1.622.555 viatgers a Rambla i 704.396 a Estació) així que suposo que els interessa mantenir el màxim possible el servei fins al centre de la ciutat.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Wednesday 20/10/2010 14:04
by Pere
Trenscat wrote:S'han ben lluït aquests de via libre posant "Tarrasa"... sembla que deuen tenir un corrector o plànols de l'època franquista encara... :nono
Per cert, tinc curiositat per veure com quedarà l'estació provisional de Sabadell Estació. No sé si finalment faran acabar tots els S2 allí 8com s'havia dit fa uns mesos) o seguiran fins a Sabadell Rambla, ja que segons els plànols sembla que la via provisional connecti amb el túnel actual. De fet Sabadell Rambla té més del doble de viatgers que Sabadell Estació (segons dades de 2008, 1.622.555 viatgers a Rambla i 704.396 a Estació) així que suposo que els interessa mantenir el màxim possible el servei fins al centre de la ciutat.
Les últimes noticies que vaig llegir al Diari de Sabadell és que volien fer un tros de via única per tal de mantenir durant més temps Sabadell Rambla oberta.
Va ser el mateix diari qui unes setmanes abans d'aquesta notícia deia que amb la posada en marxa de l'estació provisional quedaria sense servei Rambla.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Wednesday 20/10/2010 14:07
by metring
I l'estació nova, a quants metres quedarà de Sabadell Rambla? Una llàstima tancar una estació amb tant de passatge, però hi ha el que hi ha...