Page 10 of 11
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Monday 26/08/2013 20:55
by Metropondikas
jms wrote:
Metropondikas, jo de tu, em dirigiria al departament de relacions externes de FGC.
jms
Sí, he pensat en quelcom així. Ho intentaré, gràcies
Salutacions,
MANEL
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Tuesday 01/10/2013 23:11
by metring
Atenció: aquest cap de setmana tornen les granotes!!!!! Dissabte i diumenge, els horaris els teniu a:
http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... sarria.pdf
És per la Festa Major de Sarrià, i només entre Sarrià i Reina Elisenda, però millor això que res...
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Tuesday 01/10/2013 23:21
by alf_
metring wrote:Atenció: aquest cap de setmana tornen les granotes!!!!! Dissabte i diumenge, els horaris els teniu a:
http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... sarria.pdf
És per la Festa Major de Sarrià, i només entre Sarrià i Reina Elisenda, però millor això que res...
Lo bueno, si breve, dos veces bueno.
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Tuesday 01/10/2013 23:30
by Miquel
alf_ wrote:metring wrote:Atenció: aquest cap de setmana tornen les granotes!!!!! Dissabte i diumenge, els horaris els teniu a:
http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... sarria.pdf
És per la Festa Major de Sarrià, i només entre Sarrià i Reina Elisenda, però millor això que res...
Lo bueno, si breve, dos veces bueno.
Suposo que al tenir les vies 4 i 5 de Plaça Catalunya tancades, no poden fer el mateix operatiu que pels actes del 150è aniversari.
Les sortides són cada 30 minuts des de Reina Elisenda, hem millorat
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Tuesday 01/10/2013 23:32
by metring
Per cert, que durant les esmentades festes de Sarrià, segons
http://w110.bcn.cat/portal/site/Sarria- ... lang=ca_ES torna l'exposició dels 150 anys a Casa Orlandai
http://www.casaorlandai.cat/activitat/1545
En aquest darrer enllaç, parlen de xerrades sobre el Tren de Sarrià, però encara no hi ha més informació, haurem d'estar atents.
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Tuesday 01/10/2013 23:38
by raulitinbcn
Ja podrien ficar la 113, de pas, que només l'ha vist la gent que va anar a la visita institucional (jo) i no se si a la de la ''recompensa'' del simulacre de Sant Cugat.
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Thursday 03/10/2013 16:54
by metring
Ara falta saber en què consistiran les conferències i seminaris que a la web dels 150 anys deien que es farien aquest octubre.
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Thursday 03/10/2013 20:05
by raulitinbcn
metring wrote:Ara falta saber en què consistiran les conferències i seminaris que a la web dels 150 anys deien que es farien aquest octubre.
Potser la confreència sobre l'incivisme? (Tot i que no té res a veure amb els 150 anys)
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Thursday 03/10/2013 22:25
by Ayerbe-Zuera
De venta en Correos.
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Saturday 05/10/2013 22:32
by raulitinbcn
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Sunday 06/10/2013 0:40
by Fran-Ikarus
metring wrote:És per la Festa Major de Sarrià, i només entre Sarrià i Reina Elisenda, però millor això que res...
2 minuts d'extrem a extrem! Podem estar parlant de la línia -ni que sigui efímera- més curta de la història de les xarxes ferroviàries urbanes de Barcelona?
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Sunday 06/10/2013 2:42
by wefer
He vist maquetes que tenen un recorregut més llarg
Bé, millor això que res.
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Wednesday 09/10/2013 14:20
by vr
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Tuesday 15/10/2013 19:22
by metring
Algú va assitir a la conferència d'ahir?
Informació sobre les altres dues conferències:
http://www.fgc.cat/downloads/conferencies_150.pdf
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Tuesday 14/01/2014 23:36
by metring
Des del seu Twitter, FGC ha anunciat que ha penjat a Youtube vídeos de les conferències que es van fer el passat octubre, relacionades amb el 150è aniversari. Es poden veure a
http://www.youtube.com/user/FGCferrocarrils/videos
Automotor furgó 3 perilla
Posted: Friday 14/02/2014 15:58
by Fran-Ikarus
Ja que en parlaves, en aquest tema...
122-042-132 wrote:A l'exposició de material hi hauria d'haver, com a mínim tot el que tenen guardat al COR:
(...)
Automotor furgó nº 3 ( a poder ser restaurat amb colors originals)
...la preservació del 3 perilla (millor dit, no s'espera)
122-042-132 wrote:Fa uns dies vaig enviar una carta a FGC
Avui m'han contestat. Bones noticies per la preservació d'una UTE 111, però no hi ha previsió de preservar el furgó automotor nº 3 (actualment 162.01)
Benvolgut Sr.
Com vostè bé indica l’automotor nº 3, actualment renumerat com 162.01, data dels orígens de la línia del Vallès. Va pertànyer a la primera sèrie de vehicles encarregats per Ferrocarrils de Catalunya a J.G. Brill l’any 1912, formada per les grues 1,2 i 3. La grua 3 es va transformar en furgó l’any 1949 i va patir una nova transformació l’any 1981, prenent l’aspecte actual.
Actualment, aquest vehicle es troba desprovist de tot valor històric a causa de les transformacions sofertes. FGC ha preservat la grúa nº1 com a representant de la sèrie, així com les vagonetes 1 i 5, les quals van intervenir en la construcció de la línia.
En relació a les unitats de la sèrie 111, és previst retirar-les del servei a mida que es vagin incorporant al servei les noves UT 113 i l’empresa ha previst preservar una unitat d’aquesta sèrie.
Confiem haver donat resposta a les qüestions plantejades.
Ben cordialment,
Jordi Carrera
Premsa i Continguts
Cardenal Sentmenat 4,
08017 – Barcelona
Telf. +34 933663187
Fax. +34 933663350
http://www.fgc.cat/
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Saturday 15/02/2014 10:45
by Miquel
Però què han begut? Un vehicle històric que per moltes reconversions que hagi sofert segueix "en vida" hagi de ser desballestat em sembla una barbàrie. S'hauria d'intentar fer que reconsideressin aquest pensament abans no sigui massa tard, igualment crec que s'haurien de preservar 2 111 com a mínim.
El furgoó automotor 3 perilla
Posted: Saturday 15/02/2014 11:06
by Fran-Ikarus
Afegeixo aquí allò que vaig opinar, ja que l'altre tema és més aviat sobre les 111. De fet, si la cosa es torna "seriosa", potser caldria derivar a tema propi, no?
Fran-Ikarus wrote:S'agraeix la detallada resposta. Respecte al criteri per a no preservar l'automotor 3 (162.01), jo els diria: ans al contrari! Un vehicle més que centenari i que ha estat reaprofitat d'aquesta manera, durant, com a mínim, 2 transformacions de rellevància, mostra millor que cap altre una de les virtuts del Tren de Sarrià al llarg de les dècades: aprofitament, fins allà on es podia, d'allò que hi havia.
Potser ja és normal que a la FGC actual això ja no li interessi tant...
Re: El furgoó automotor 3 perilla
Posted: Saturday 15/02/2014 13:10
by jms
Fran-Ikarus wrote:Afegeixo aquí allò que vaig opinar, ja que l'altre tema és més aviat sobre les 111. De fet, si la cosa es torna "seriosa", potser caldria derivar a tema propi, no?
Fran-Ikarus wrote:S'agraeix la detallada resposta. Respecte al criteri per a no preservar l'automotor 3 (162.01), jo els diria: ans al contrari! Un vehicle més que centenari i que ha estat reaprofitat d'aquesta manera, durant, com a mínim, 2 transformacions de rellevància, mostra millor que cap altre una de les virtuts del Tren de Sarrià al llarg de les dècades: aprofitament, fins allà on es podia, d'allò que hi havia.
Potser ja és normal que a la FGC actual això ja no li interessi tant...
Fran-Ikarus, on no n'hi ha no en raja. Encara em sorprèn que l'hagin conservat fins ara. Ja que aquest portal té tanta sensibilitat com per a moure's per coses tan patètiques com la Mataró a través del Verkami, seria bo mobilitzar-se per un vehicle que molt aviat serà centenari, a pesar de les diverses reformes que se l'hi han fet. El valor econòmic que la companyia en pot treure és pràcticament nul a causa del poc pes d'un vehicle amb caixa de fusta, sense motors i solament el bastidor i bogies de ferro i al preu que té aquest producte. Tampoc és voluminós com perquè no hi hagi un racó per a conservar-ho. Alguna cosa s'hauria de fer. No fa gaires anys es varen perdre diversos cotxes de fusta de Catalans a l'entrada d'un nou director general com a venjança. Fa més anys és varen perdre els "tanques", ja preservats i en fase de reconstrucció al taller de Sarrià i quan tot just s'havien sanejat de planxa, però varen acabar al soplet. És evident que aquest furgó es una peça més secundaria, però és un vehicle propi d'un moment a FCC quan als anys 50 i 60 hi havia un servei de paqueteria. Us recordo a tots, que FGC és una empresa pública, és a dir que tots nosaltres en som copropietaris i els seus directius només gestionen el funcionament de l'empresa.
jms
Re: El furgoó automotor 3 perilla
Posted: Saturday 15/02/2014 17:29
by metring
jms wrote:
Fran-Ikarus, on no n'hi ha no en raja. Encara em sorprèn que l'hagin conservat fins ara. Ja que aquest portal té tanta sensibilitat com per a moure's per coses tan patètiques com la Mataró a través del Verkami
jms
A mi m'agradaria saber què té de patètic moure's per la Mataró a través de Verkami, però no en aquest fil, però que els detractors d'això s'expliquin.