Page 10 of 11

Re: Tall pro-soterrament a Montcada

Posted: Tuesday 23/05/2017 15:05
by metring

Re: Tall pro-soterrament a Montcada

Posted: Tuesday 23/05/2017 15:25
by Sky
Al final sembla que això de tallar les vies és una simple qüestió d'opinió (hi pots estar a favor o hi pots estar en contra) en lloc de ser una il·legalitat contra la qual s'hauria d'actuar. :?

Anarquia tolerada

Posted: Tuesday 23/05/2017 16:08
by Guigui
Quan van bloquejar l'accés al Parlament fa uns anys, els responsables van acabar davant el jutge, que va arribar a actuar d'ofici. Quan uns maleducats rebecs tallen la via, tothom, des de la Generalitat als Mossos, passant per l'ajuntament de Montcada, ho toleren.

El principal problema d'aquest país és l'educació. La bona educació i una educació bona.

Re: Tall pro-soterrament a Montcada

Posted: Tuesday 23/05/2017 16:20
by trensmat
La gran part dels atropellaments a la xarxa ferroviària són suïcidis, cal actuar més enllà de les vies.

La PTP vol mostrar la seva solidaritat amb totes les víctimes dels atropellaments a la xarxa viària i ferroviària, incloent-hi tant les persones directament afectades (morts, ferits greus, amics, familiars i coneguts) com també els professionals que hi han de fer front (ferroviaris, metges, policia, bombers, etcètera).

Durant els darrers mesos el debat públic sobre els atropellaments al ferrocarril ha pres una especial rellevància a municipis on existeixen greus problemes de permeabilitat de la infraestructura i passos a nivell conflictius, com són Montcada i Reixac o Sant Feliu de Llobregat. Sortosament han estat reactivats els convenis entre aquests municipis i el Ministeri de Foment per integrar urbanísticament el ferrocarril, en aquest cas soterrant.

Accions de la PTP per millorar la seguretat dels passos a nivell. El ferrocarril és sinònim de seguretat en el transport, però no tot està fet; ja en el passat, la PTP va iniciar una exitosa campanya per canviar tots els passos a nivell irregulars de taulons de fusta per uns altres més continus i segurs. Actualment la PTP està treballant en un document per fer arribar al Congrés dels Diputats, on es demanarà la millora de la senyalització i l’estudi de nous protocols de funcionament als passos a nivell. Actualment els passos a nivell s’activen quan es detecta un tren a una secció de línia (cantó), amb una antelació suficient com per frenar el tren més ràpid (el més restrictiu) en cas d’avaria de les barreres, però els trens solen anar més lents o fan parades. Això fa que als passos a nivell propers a estacions amb parada, com els de Sant Feliu i Montcada, amb una intensitat de circulacions molt elevada, el temps de barreres baixades sigui molt elevat i les persones no respectin la prohibició de creuar les vies.

Però el problema dels atropellaments no acabarà una vegada s’hagin resolt els passos a nivell perquè, malauradament, gran part de les víctimes són persones que decideixen posar fi a la seva vida voluntàriament. Segons diverses fonts, cada setmana es produeix un atropellament com a conseqüència d’un suïcidi o intent de suïcidi a Rodalies, i cada quinze o trenta dies al metro. És per aquest motiu que cal una reflexió profunda que transcendeix el camp de la mobilitat i de les infraestructures.

No més tabús, abordem el problema. Excloent els efectes de la contaminació, el suïcidi és la primera causa de mort externa a Espanya, amb 3.910 defuncions l’any 2014, seguida a molta distància de les caigudes accidentals, amb 2.749 defuncions; els ofegaments i asfíxies amb 2.370 defuncions; i els accidents de trànsit amb 1.873 defuncions. A Catalunya les xifres segueixen la mateixa tendència, amb 531 suïcidis anuals l’any 2014. El suïcidi és una dramàtica conseqüència d’un trastorn mental generalment transitori, una causa de mort generalment evitable. El suïcidi afecta de manera molt greu el grup de població entre els 15 i els 29 anys, coincident amb l’adolescència, i greu fins els 45 anys. Com ja està passant en altres àmbits, per exemple en l’anomenat bulling, hi ha patiments poc visibles que simplement són negats o ignorats pel entorn. En els casos més extrems deriven en el suïcidi. També cal afegir que a Espanya hi ha una escassa formació emocional o psicològica en termes generals, així com al’educació obligatòria i els debats públics. L’any 2015 l’associació “Obertament” feia la campanya “No facis com si res: Dóna la cara” contra l’estigmatització i els tabús sobre les depressions. Cal demanar ajuda perquè la immensa majoria de trastorns mentals tenen solució i són compatibles amb la vida.

Una petita part d’aquests suïcidis implica la xarxa ferroviària. Creiem que a part de reivindicar lògiques mesures de seguretat en qualsevol infraestructura viària o ferroviària, no hem de perdre la perspectiva d’incidir a l’àmbit sanitari, educatiu i social per ajudar a aquelles persones amb més vulnerabilitat. També la periodista de BTV, Eva Arderius, reclamava a les administracions públiques una campanya de sensibilització com es fa amb els accidents de trànsit o la violència de gènere al seu article “Un botó per a l’esperança al metro”.

VÍCTIMES COLATERALS: FERROVIARIS I SERVEIS PÚBLICS. Segons informava un reportatge del 324, el 80% dels maquinistes de Rodalies (Renfe) ha atropellat a una persona que es vol suïcidar. Aquests atropellaments poden implicar importants seqüeles sobre els maquinistes, ja sigui en la seva vida diària com en la posterior reincorporació al servei.

Les interrupcions o retards sobre el servei causen sovint una forta indignació entre els usuaris, que carreguen contra els operadors ferroviaris desconeixent la greu problemàtica social s’amaga darrera les incidències a la xarxa. És raonable que els operadors de transport públic hagin de suportar en silenci les conseqüències d’un problema que involucra tota la societat?

Amb els atropellaments mortals, majoritàriament per suïcidis, la xarxa ferroviària es vesteix periòdicament de dol, però en realitat els trens són sinònim de vida, d’equitat social i de respecte per l’entorn. El ferrocarril és protagonista del 61% dels desplaçaments en transport públic a Catalunya i proveeix una important mobilitat 100% elèctrica a la contaminada regió metropolitana de de Barcelona, on els morts per contaminació de l’aire es compten per milers i són atribuïbles majoritàriament al trànsit de cotxes, motos i camions. Fins i tot comptant només les víctimes dels atropellaments accidentals, el transport públic en general, i el ferrocarril en particular, té unes ràdios de perillositat en zona urbana 10 inferior que el turisme i 100 vegades inferior que la moto.

També hi ha gent despistada. En menor proporció també existeixen atropellaments de persones despistades, que confien a l’hora de travessar ja sigui per la força del costum o perquè un tren tapa un altre. En aquests casos cal reforçar la senyalització, la vigilància i l’educació ciutadana. Es proposa afegir aquest senyal als passos a nivell:

Image

La PTP demana que no es confonguin les necessitats d’evitar els suïcidis amb les necessitats de millora urbana i de seguretat vial, ja que tenen solucions totalment diferents. Cal eradicar tabús sobre els suïcidis i incorporar mesures educatives, de vigilància, de protecció social i d’acompanyament psicològic, que impliquin tota la societat.

Sí al ferrocarril, sí a la vida!

http://transportpublic.org

Re: Tall pro-soterrament a Montcada

Posted: Tuesday 23/05/2017 19:02
by ortegote
Pregunta:
Como Protesta,
Seria licito ir al paso a nivel de Montcada con chalecos reflectantes y de forma pacifica si hay presencia de Mossos poder exigirles que multen a quien cruza con barreras bajadas?

O si se hace esto nos detendrian a nosotros?

Por que Yo al final creo que se deberia hacer una protesta en favor del transporte publico y por el Ferrocarril, ya que con todo esto el Malo es el Tren, Los trabajadores Ferroviarios, los viajeros y los Aficionados al Ferrocarril.

No se vosotros pero yo estoy harto de que por hacer una Foto se me trate como a un Terrorista y que en este caso las autoridades miren hacia otro lado.
Saludos.

Comunicat per a difondre

Posted: Tuesday 23/05/2017 20:07
by Guigui
Vist el vilipendi al qual està sotmès el ferrocarril al nostre país, i més en el cas concret de Montcada, en què s'ha convertit en el pim-pam-pum de la classe política (de tots els colors i estaments), que ha servit de caixa de ressonància per a reunir un grup sorollós de ciutadans al servei dels seus interessos particulars, els administradors del Fòrum hem pres la decisió de publicar un comunicat i difondre'l al màxim nombre possible de mitjans i d'administracions:
Des del Fòrum del Transport Català hem detectat que actualment s’està produint a Catalunya un fort corrent favorable al soterrament de trams de ferrocarril. El moviment més notori és a Montcada i Reixac on cada atropellament és aprofitat per l’alcaldessa i certs ciutadans per a reclamar-ne el soterrament tallant les vies. Volem deixar clar que:
1. Totes les morts que s’han esdevingut fins ara han sigut per suïcidi o per imprudència temerària de la víctima. A més els morts es compten des del s.XIX per inflar la xifra.
2. Els talls de la via són delicte. Les autoritats s’omplen la boca amb la defensa dels drets (quins?) dels habitants de Montcada però no es respecten els drets dels usuaris de Rodalies, molt més nombrosos.
3. Hi ha centenars d’actuacions molt més urgents a Catalunya (no sols de transport públic) en què gastar-se 300 milions d’euros. A més, encotillar el túnel limitarà l’operativitat futura del sistema i empitjorarà encara més els retards a Rodalies els propers anys.
En general, constatem que els responsables polítics s’omplen la boca amb la millora del servei de rodalia, però a l’hora de la veritat, s’emprenen actuacions per a limitar-lo i fan servir les morts per fer-ne populisme.
Des del Fòrum del Transport Català fem una crida a mirar més enllà dels interessos egoistes particulars i afavorir l’interès general. Si –com tant ens agrada dir– volem ser un país capdavanter, hem d’assenyalar que aquest tipus d’actuacions no es donen en cap país d’aquells que acostumem a indicar com més avançats que el nostre on, curiosament, la pràctica totalitat dels ferrocarrils circulen en superfície i gairebé mai soterrats.
Si us hi voleu adherir, us preguem que ens feu arribar les vostres dades (nom, cognoms, DNI) per MP perquè les hi adjuntem.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració.

Agraïment als signataris

Posted: Tuesday 23/05/2017 22:19
by Guigui
De moment, ja són uns quants usuaris que heu facilitat les dades. Aprofito el missatge per a agrair-ho col·lectivament als que ja ho heu fet i, per avançat, als que encara ho fareu.

Aportació contundent però lúcida

Posted: Tuesday 23/05/2017 22:25
by Guigui
Finalment, un comentari a l'Ara que és tot un torpede a la línia de flotació dels soterradors compulsius. Un usuari del Fòrum, potser?

http://www.ara.cat/societat/Montcada-Re ... a_comments

Termini per a facilitar dades per al comunicat

Posted: Tuesday 23/05/2017 22:47
by Guigui
El termini per a facilitar dades és fins demà al migdia. Sabem que és curt, però així aprofitarem que la notícia del darrer tall és fresca per a incidir-hi.

Vinga, que me lo quitan de las manos...

Re: Tall pro-soterrament a Montcada

Posted: Tuesday 23/05/2017 23:08
by Oriolix
El tren parteix Montcada i Reixac en tres trossos, i això no és una ciutat ni res. La gent té dret a viure una mica millor i no haver de conviure amb un tren de rodalies que et passa a 10 metres de casa cada x minuts. Per tant, em sembla una notícia excel·lent que soterrin el tren.

Una altra cosa és si cal soterrar des de Vallbona fins la C33 (3 km!). Crec que el que és urgent és soterrar el pas pel nucli de Montcada, que només és 1 km, mentre que per Sant Joan passa realment entre les cases i el Besós i potser hi hauria maneres de millorar l'actual traçat sense haver de gastar els diners del túnel.

Drets...

Posted: Tuesday 23/05/2017 23:14
by Guigui
Tota aquesta gent ja tenia trens que passaven a 10 metres de casa quan hi van anar a viure. El que volen és que els revaloritzem el piset pagant-ho tots nosaltres.

Re: Tall pro-soterrament a Montcada

Posted: Tuesday 23/05/2017 23:24
by Miquel
Oriolix wrote:El tren parteix Montcada i Reixac en tres trossos, i això no és una ciutat ni res. La gent té dret a viure una mica millor i no haver de conviure amb un tren de rodalies que et passa a 10 metres de casa cada x minuts. Per tant, em sembla una notícia excel·lent que soterrin el tren.

Una altra cosa és si cal soterrar des de Vallbona fins la C33 (3 km!). Crec que el que és urgent és soterrar el pas pel nucli de Montcada, que només és 1 km, mentre que per Sant Joan passa realment entre les cases i el Besós i potser hi hauria maneres de millorar l'actual traçat sense haver de gastar els diners del túnel.
I jo no vull conviure amb la Ronda al costat de casa, ni amb avingudes i carrers molt transitats. Ni amb excessiu soroll, ni contaminació, amb una parada de bus i metro a la porta de cosa, etc, etc, etc.

Aquest egoisme és el que fa que en general no s'inverteixi en les coses realment importants. A mi me la fot si una persona, que ha anat a viure a consciència al costat de la via, ara li emprenya. Ja que per a que a quatre gats visquin millor, a la resta de la provincia s'hi deixen de fer actuacions amb un retorn social i econòmic, molt, però que molt més gran. Els interessos no són pas on toquen, i com que no hi ha diners per a tot, aquest tipus d'actuacions són les que en qualsevol país normal es deixen per quan les vaques volin.

T'ho diu un que viu a 100 metres de la Ronda de Dalt i que suporta el trànsit de vehicles constant, amb la contaminació i molt especialment el soroll que provoca. Ahh, i de fet, de soterrar tot l'entramat de carreteres d'alta capacitat no diuen ni piu, cosa ven curiosa per cert, ja que per molèsties, aquesta guanya de molt.

Re: Tall pro-soterrament a Montcada

Posted: Tuesday 23/05/2017 23:33
by bigcoaster
Oriolix wrote:El tren parteix Montcada i Reixac en tres trossos, i això no és una ciutat ni res. La gent té dret a viure una mica millor i no haver de conviure amb un tren de rodalies que et passa a 10 metres de casa cada x minuts. Per tant, em sembla una notícia excel·lent que soterrin el tren.

Una altra cosa és si cal soterrar des de Vallbona fins la C33 (3 km!). Crec que el que és urgent és soterrar el pas pel nucli de Montcada, que només és 1 km, mentre que per Sant Joan passa realment entre les cases i el Besós i potser hi hauria maneres de millorar l'actual traçat sense haver de gastar els diners del túnel.
Si el tren passa a 10 metres és perquè la casa es va construir més tard que la via, i que algú la va comprar. Per començar.

Després, si tant talla la trama urbana una via de tren (que hi era abans que el poble), perquè no donar continuitat als carrers que queden tallats o que queden amb pas a nivell enlloc de tirar pel dret i tapar-ho tot? És més barat i la utilitat és la mateixa.

Fent 4, 5, o 10 passos inferiors, pasasarel·les, passos inferiors peatonals i ciclistes, tancament amb valles de les vies i estacions, i no hi haurà morts, ni trencament de la ciutat. I si algú es queixa del soroll (que ja em diràs, tothom viu a un carrer en el que les motos i cotxes fan més soroll que un tren, però clar, vivim en el país del cotxe), doncs se li planta una tancahttp://www.oem.knaufinsulation.com/site ... 20icon.jpg antisoroll i ja ni veurà el tren ni res, potser algun graffiti, però això ja no és cosa meva.

Solució barata i ben planificada: passos inferiors, tanques, inclús barreres antisoroll. Cost: considerable
Solució cara i populista, sense més planificació que dir "i si ho fotem tot sota terra?". Cost: desmesurat i que serà una llosa durant molt de temps.

Re: Tall pro-soterrament a Montcada

Posted: Wednesday 24/05/2017 23:56
by wefer
Penjo aquí el document ampliat definitiu:
Comunicat soterrament Montcada.pdf
(568.68 KiB) Downloaded 417 times
El comunicat resumit també ja ha estat enviat als mitjans

Re: Tall pro-soterrament a Montcada

Posted: Thursday 25/05/2017 16:22
by trainman
El conseller de Territori, Josep Rull, demana als veïns de Montcada que no tallin més les vies

El representant de la Generalitat considera que la situació ha canviat amb el compromís de Foment de soterrar la línia R2 al 2020

25/05/2017 - Redacció

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, ha demanat als veïns de Montcada i Reixac i a la PTJST que deixin de tallar les vies, ara que el Ministeri de Foment ja s'ha compromès a soterrar tot el traçat de la línia R2 al seu pas pel municipi. Aquest requeriment, que ha fet a través dels mitjans de comunicació, té lloc després que dimarts passat més de 200 persones tallessin durant una hora l'R2 a l'alçada del pas a nivell del carrer Bogatell, fet que va afectar més de 12.000 passatgers,segons fonts de Renfe. El tall de vies va tenir lloc en acabar l'acte d'homenatge que la PTJST i l'Ajuntament van convocar per acomiadar al jove de 14 anys que va morir atropellat diumenge passat a l'alçada de Pla d'en Coll.

Renfe ha mostrat també el seu malestar perquè els Mossos d'Esquadra no desallotgin les persones que ocupen les vies a Montcada, mentre que sí ho fan en altres ocasions, posant com exemple els talls de vies als Ferrocarrils que protagonitzen estudiants de la Universitat Autònoma, on la policia sí que actua.

http://www.laveu.cat/noticies.cfm/id/59 ... s-vies.htm

Prou de tractar-los amb guants de seda!

Posted: Thursday 25/05/2017 16:29
by Guigui
Senyor conseller, no es tracta de "demanar" que deixin d'ocupar les vies perquè les seves rebequeries han sigut ateses, sinó d'exigir que compleixin la llei i parin d'entorpir greument la vida de milers de conciutadans seus. Què es pensen, que estan per damunt del bé i del mal?

Si a altres llocs, la policia es presenta amb els antiavalots i treu la gent a cops de porra, no veig perquè aquesta colla hagi de tenir un tracte de favor.

Re: Tall pro-soterrament a Montcada

Posted: Friday 26/05/2017 23:40
by albe6
Sent que els soterraments els paguem tots amb els impostos i en base a la ja existència de la objecció de consciència per a Defensa a la renda (que els impostos que paga hom no es dediquin mai a aquest departament)

Per què no proposar una objecció de consciència per soterramentsferroviaris a la renda?

Re: Tall pro-soterrament a Montcada

Posted: Saturday 27/05/2017 13:11
by Fran-Ikarus
albe6 wrote:Per què no proposar una objecció de consciència per soterramentsferroviaris a la renda?
Li dono la volta: que qui no utilitza mai el tren es negués a pagar impostos per a infrastructures ferroviàries, siguin quines siguin?

Ah, que això no...

Re: Tall pro-soterrament a Montcada

Posted: Friday 02/06/2017 0:19
by David.F.C.M.B.1000
Hoy en la estación de sant adria de besos, havia una persona sentada el borde del anden con las piernas para afuera y luego dos personas cruzando las vias todo esto pocos minutos antes de que viniera el tren y se havia avisado por megafonia que vendria um tren destino molins y ni caso no sr salia la persona que estaba sentada, hasta que no vio vernir el tren esa persona no se levanto. En fin luego se quejan de que no se soterran las vías y luego si hay un atropello, la culpa es para renfe por no soterrar las vias cosa que en mi opinión si se soterran las vias pasaria lo mismo, como hace poco en arc de triomf y tambien en el metro cuando pasan también....

Re: Tall pro-soterrament a Montcada

Posted: Wednesday 16/08/2017 22:28
by metring
Llegiu tot el fil, que després vagin protestant i tallant la via.