Re: Tall pro-soterrament a Montcada
Posted: Tuesday 23/05/2017 15:05
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Si us hi voleu adherir, us preguem que ens feu arribar les vostres dades (nom, cognoms, DNI) per MP perquè les hi adjuntem.Des del Fòrum del Transport Català hem detectat que actualment s’està produint a Catalunya un fort corrent favorable al soterrament de trams de ferrocarril. El moviment més notori és a Montcada i Reixac on cada atropellament és aprofitat per l’alcaldessa i certs ciutadans per a reclamar-ne el soterrament tallant les vies. Volem deixar clar que:
1. Totes les morts que s’han esdevingut fins ara han sigut per suïcidi o per imprudència temerària de la víctima. A més els morts es compten des del s.XIX per inflar la xifra.
2. Els talls de la via són delicte. Les autoritats s’omplen la boca amb la defensa dels drets (quins?) dels habitants de Montcada però no es respecten els drets dels usuaris de Rodalies, molt més nombrosos.
3. Hi ha centenars d’actuacions molt més urgents a Catalunya (no sols de transport públic) en què gastar-se 300 milions d’euros. A més, encotillar el túnel limitarà l’operativitat futura del sistema i empitjorarà encara més els retards a Rodalies els propers anys.
En general, constatem que els responsables polítics s’omplen la boca amb la millora del servei de rodalia, però a l’hora de la veritat, s’emprenen actuacions per a limitar-lo i fan servir les morts per fer-ne populisme.
Des del Fòrum del Transport Català fem una crida a mirar més enllà dels interessos egoistes particulars i afavorir l’interès general. Si –com tant ens agrada dir– volem ser un país capdavanter, hem d’assenyalar que aquest tipus d’actuacions no es donen en cap país d’aquells que acostumem a indicar com més avançats que el nostre on, curiosament, la pràctica totalitat dels ferrocarrils circulen en superfície i gairebé mai soterrats.
I jo no vull conviure amb la Ronda al costat de casa, ni amb avingudes i carrers molt transitats. Ni amb excessiu soroll, ni contaminació, amb una parada de bus i metro a la porta de cosa, etc, etc, etc.Oriolix wrote:El tren parteix Montcada i Reixac en tres trossos, i això no és una ciutat ni res. La gent té dret a viure una mica millor i no haver de conviure amb un tren de rodalies que et passa a 10 metres de casa cada x minuts. Per tant, em sembla una notícia excel·lent que soterrin el tren.
Una altra cosa és si cal soterrar des de Vallbona fins la C33 (3 km!). Crec que el que és urgent és soterrar el pas pel nucli de Montcada, que només és 1 km, mentre que per Sant Joan passa realment entre les cases i el Besós i potser hi hauria maneres de millorar l'actual traçat sense haver de gastar els diners del túnel.
Si el tren passa a 10 metres és perquè la casa es va construir més tard que la via, i que algú la va comprar. Per començar.Oriolix wrote:El tren parteix Montcada i Reixac en tres trossos, i això no és una ciutat ni res. La gent té dret a viure una mica millor i no haver de conviure amb un tren de rodalies que et passa a 10 metres de casa cada x minuts. Per tant, em sembla una notícia excel·lent que soterrin el tren.
Una altra cosa és si cal soterrar des de Vallbona fins la C33 (3 km!). Crec que el que és urgent és soterrar el pas pel nucli de Montcada, que només és 1 km, mentre que per Sant Joan passa realment entre les cases i el Besós i potser hi hauria maneres de millorar l'actual traçat sense haver de gastar els diners del túnel.
Li dono la volta: que qui no utilitza mai el tren es negués a pagar impostos per a infrastructures ferroviàries, siguin quines siguin?albe6 wrote:Per què no proposar una objecció de consciència per soterramentsferroviaris a la renda?