Page 10 of 163

Posted: Thursday 23/11/2006 0:56
by 437.001
Entre Vila-seca i Picamoixons hi ha passos a nivell sense barrera (crec que la majoria amb senyals lluminoses-acústiques, però no sé si tots).
Un problema a la zona són...els horts, que estan molt, olt propers a la via, i sense cap mena de cuneta ni res.
Com sabeu, al Baix Camp s´hi fan moltes avellanes, o sigui que ja us podeu imaginar què és el que hi ha als horts.
Per a qui no ho sàpiga, una plantació d´avellaners és una cosa bastants espessa, és a dir, que si ets al mig dels avellaners és difícil saber què és el que hi ha a cinc metres darrera dels arbres.
Hi ha alguns dels passos a nivell que estan al mig de camps d´avellaners pels dos cantons.
Me´n ve un al cap que recordo que és perillós per la poca visibilitat, ja que el pas és en corba i envoltat d´avellaners.

Posted: Thursday 23/11/2006 9:32
by megapauer
Val. Tot el que vulgueu. Però no pot afectar també el factor EDAT DELS DIFUNTS?! Sé que molts de 70 anys estan frescos com una rosa, però n'hi han també molts que amb aquella edat ja "chochean" que dóna gust.

Si hi han avisadors lluminosos i acústics, doncs A ESPERAR i punt. El que passa es que a vegades t'has d'esperar diversos minuts i la gent es passa de llesta. Jo no he vist mai un pas a nivell que a mig passar, comenci a sonar i no et dóni temps a acabar de passar.

I es que la seguretat, el 99,9% la dóna UN MATEIX. El dia que per rutina, despiste o el que sigui un falla, perquè és humà, doncs passa el que passa. Però això també et pot passar anant pel carrer. Farà un mes, a Madrid, hi havia uns quants vianants xerrant a la vorera hi un cotxe parat al semàfor. Va venir un borratxo per darrera, va embestir un dels cotxes i al desviar-se va atropellar als que estaven a la vorera causant diversos morts. ¿Què hem de fer? ¿Posar un control per GPS per a que quan un cotxe surti de la calçada en via urbana exploti per evitar així que atropelli a ningú? Perquè de poder fer-se es podria fer amb la tecnologia actual.

Posted: Thursday 23/11/2006 20:12
by Trenscat
437.001 wrote:Era una 250 aïllada que anava de Tarragona a Tamarite-Altorricón (segons La Vanguardia).
Què anava a fer a una estació tan solitària? Misteri.
Tamarit és una estació sense servei oi? És tipus Raimat o Almacelles, suposo i a la línia Zaragoza-Monzón-Lleida?

Posted: Thursday 23/11/2006 20:34
by Watermark
Trenscat wrote:
437.001 wrote:Era una 250 aïllada que anava de Tarragona a Tamarite-Altorricón (segons La Vanguardia).
Què anava a fer a una estació tan solitària? Misteri.
Tamarit és una estació sense servei oi? És tipus Raimat o Almacelles, suposo i a la línia Zaragoza-Monzón-Lleida?
Sí, és una de les 4 estacions, actualment sense servei de viatgers, que es van obrir entre Lleida i Binèfar. La llista és:

- Montagut-Alcarràs (figura en alguns horaris de l'any de la picor i sembla ser que no en queda res)
- Raimat
- Almacelles
- Tamarite-Altorricón

Posted: Thursday 23/11/2006 20:41
by Trenscat
Avui la renfe per Tarragona tampoc anava bé.

Primer començo jo. Resulta que m'he llevat ben d'hora perquè volia anar a veure el Talgo Covadonga que passa a les 8 del matí per Valls per fer-li una foto. El cas és que quan he arribat a l'estació, sobre les 7:45, he vist una 269 aïllada i parada a la via 1. No sé si tenia a veure o no però el senyal lluminós de sortida cap a Picamoixons estava apagat, no marcava ni verd ni vermell ni res (els de les altres vies sí). El cas és que eren ja quasi les 8 quan ha arribat una dresina procedent de Picamoixons (raro, raro). Uns minuts més tard ha marxat la 269 aïllada cap a Picamoixons. A tot això, va passant l'estona i el Talgo no apareix. Finalment es veu una cosa que ve de Sant Vicenç però resulta que era una 440R... Era el regional de Lleida. S'estaciona a la via 2 i s'espera un munt d'estona per fer creuament primer amb la 269 que havia marxat cap a Picamoixons que remolcava una 269 i un mercaderies (ja s'entén tot doncs), per després creuar amb l'Alvia matinal Zaragoza-Barcelona i finalment un Catalunya Exprés. Total, que m'he quedat amb les ganes de fer una foto a un Talgo III a Valls, ja que he deduit que en vistes del pollastre que hi havia a la línia el deuen haver enviat via Reus >:(

D'altra banda, vora les 7 de la tarda he rebut un missatge de'n 437.001 dient que hi havia festival a Tarragona. En aquell moment acabava de passar el Talgo de Montpellier just darrere d'un Euromed i davant del Talgo de Salamanca. El seu Catalunya Exprés a Torredembarra passa amb 40 minuts de retard.

En fi, de lo segon ja us en donarà més detalls en Lluís ;)

Posted: Thursday 23/11/2006 21:37
by 437.001
L´estació existeix, i funciona a ple rendiment com a punt d´encreuament.
però donat que Tamarit de Llitera està a més de 10 (i més de 20?) km, i que El Torricó/Altorricón no està tampoc gaire a la vora, no hi paren trens, i ho veig normal.
És un cas totalment diferent al de Raïmat o Almacelles, propers als nuclis habitats, però que no ofereixen serveis de viatgers vés a saber perquè... :|

Posted: Thursday 23/11/2006 22:02
by 437.001
Hola, ja sóc a casa a Tarragona un altre cop.

Bé, com en Bernat ha dit, hi ha hagut festival a l´estació de Tarragona, i del bo...

He baixat a l´estació perquè he anat a comprar els bitllets de la meva escapada a Font-Romeu aquest dilluns, i ma mare m´ha suggerit d´anar de pas a regar les plantes a Torredembarra i a buscar-li una esponja que li feia falta... :?

Arribo a l´estació i vaig directe a taquilla sense fer gaire atenció als panells teleindicadors, compro els bitllets, i li demano una anada i tornada a Torredembarra, vaig a validar...i m´adono del desastre a les pantalles teleindicadores...el meu regional (18:30, Tortosa-BCN) estava anunciat a
les 18:41...darrere d´un Euromed, el Mare Nostrum cap a Montpeller, el Talgo Salamanca/Bilbao/Irun-BCN...que duien retard tots. :D


Passa un Alvia cap a Madrid per via 1.
Arriba un Euromed d´Alacant per la via 4, mentrestant, a la via 6 un tren de mercaderies parat, i passen dos trens de mercaderies direcció València...
Cosa estranya.
Just arrencar l´Euromed, arriba per la via 2 el talgo que ve de Salamanca, i al mateix moment arriba un Cat Ex cap a Caspe a la seva hora. Arriba un mercaderies per via 6 des de BCN.
Immediatament després arriba el Mare Nostrum...per la via 8!
En deu haver passat alguna de grossa a la línia de València, ja que els trens amb retard eren els de València (que l´Unamuno porti retard és normalíssim, i no en portava gaire més del normal).
El Mare Nostrum...que passa per Tarragona a les 15:30 hora oficial, ha arribat a les 18:37.

Marxa el Cat Ex de Caspe, marxa el Talgo de Salmanca cap a BCN, i arriba per via 4 un TECO...
Anuncien el meu Cat Ex per les 18:55.

Arriba el meu Cat Ex (una 470 :x ) des de Tortosa per via 2 a les 18:58, just quan marxa el Mare Nostrum cap a Montpeller...i arriba per via 1 un altre Euromed destinació Alacant.
Hi puja tothom, al Tortosa-BCN...com era d´esperar, una 470 de tres cotxes només, que s´omple com un ou, ja que s´ha acumulat el passatge de dos regionals. >:(
Almenys la 470 era de veritat...

En aquell moment anuncien el Cat Ex que baixa de la línia de Móra per via 8...

Marxa cap a BCN el TECO. Arriba per la via 8 el Cat Ex que ve de Móra.
Com que havien marxat els trens per ordre d´arribada, tothom (i jo també) calcula que marxarem primer noslatres, o sigui que ningú fa la corredissa pel soterrani per agafar el de via 8 (que per cert, va buit).
Endevineu quin dels dos surt primer?
Clar, el de la via 8... :evil:

Sortim de Tarragona amb 45 minuts de retard, a distància de limitació de l´altre regional, cosa que voldrà dir que hem de parar a la senyal d´entrada de Torredembarra perquè l´altre regional està carregant passatgers...la gent cagant-se en tot.

Baixo a Torredembarra, i vaig a casa.

Faig los meus encàrrecs.

Torno a l´estació, i prenc el BCN-Reus de les 21:00.

Just abans passa com una exhal.lació una 470 amb els llums encesos però sense passatgers direcció BCN. Misteri.
El meu ve bé de temps, és una 448 en simple, però...no se li tanquen les portes a Torredembarra fins al sisè intent... >:(

Arribem a Tarragona sense més incidents, i recuperant el temps perdut gràcies a un cop d´accelerador...

A Tarragona encara hi havia un parell de trens anunciats amb 30 minuts de retard (entre ells el Reg Ex València-BCN).

Sospito que l´avaria deu haver estat més avall de L´Aldea, ja que els Cat Ex de Tortosa duien retard, però no excessiu, en canvi els que anaven amb molt de retard eren els trens que venien de més avall...

M´adono que el Reg Picamoixons-Tarragona no havia arribat a la seva via habitual (la 3, una de les dues vies mortes). Sol fer-ho cap a les 8, i no hi era. Seria el 470 que he vist sense parada a Torredembarra?

En aquell moment em trobo per casualitat dos amics que em pugen a casa en cotxe...

Fi de la meva part.

Posted: Friday 24/11/2006 9:42
by genissimon
437.001 wrote:L´estació existeix, i funciona a ple rendiment com a punt d´encreuament.
però donat que Tamarit de Llitera està a més de 10 (i més de 20?) km, i que El Torricó/Altorricón no està tampoc gaire a la vora, no hi paren trens, i ho veig normal.
És un cas totalment diferent al de Raïmat o Almacelles, propers als nuclis habitats, però que no ofereixen serveis de viatgers vés a saber perquè... :|
O sigui, que Tamarit-Altorricón es el que ara en diuen un PAET (abans, simplement en deien apartador *).

A Raimat i Almacelles hi pararan trens el dia que Lleida tingui nucli de rodalies (potser quan siguin de FGC???).

* Segons el Gran Diccionari de la Llengua Catalana:

Apartador:
2 m FERROC Tram de via lateral unit a la via general per un extrem o per tots dos on pot ésser desviat un tren i romandre estacionat per a permetre el pas d'un altre.

Salut !!

Posted: Friday 24/11/2006 11:15
by Minotaure
Secció Última Hora de renfe.es
24-11-2006 - Barcelona. Por avería de las instalaciones de Infraestructura, se están produciendo algunas alteraciones en el servicio de Rodalies que afectan a trenes con origen o destino Maçanet y a los servicios de Media Distancia procedentes de Girona con destino Barcelona.

Averia Alvia en Reus retiene a 200 personas

Posted: Friday 24/11/2006 17:47
by 437.001
Del Diari de Tarragona, divendres 24/Nov/2006:

REUS

Una avería retiene en Reus a más de 200 personas


Una avería en el convoy de Renfe que recorre las capitales Madrid-Barcelona provocó el miércoles que más de 200 personas se vieran retenidas en la estación de Reus durante dos horas. El tren detectó los problemas unos kilómetros antes de llegar a la capital del Baix Camp y tuvo que ser remolcado hasta la estación. Una vez allí, los pasajeros, alrededor de dos centenares de personas, tuvieron que esperar dos horas hasta la llegada de un nuevo tren, según informan fuentes de la compañía.

Al tratarse de un tren de autopropulsión, los viajeros debieron esperar a la llegada de otro tren procedente de Barcelona. El problema se detectó a las 11.40 horas y, tras la substitución, el tren reemprendió su marcha a las 13.20. Renfe informó además que al tratarse de un retraso superior a la media hora, se devolvería el importe del billete. Un billete de Madrid a Barcelona en primera clase cuesta 97,40 euros y en turista, 63.

Sin embargo, esta devolución del dinero es lo mínimo que esperaban los usuarios afectados. Algunos de ellos tuvieron incluso que buscarse otras vías de transporte para arribar a sus destinos debido a la necesidad que tenían de llegar a su destino.

El último incidente similar en la zona sucedió en Sant Vicenç de Calders, cuando en tren que partía de la estación de Sants, en Barcelona, con destino Galicia y Asturias, se averió y los 112 pasajeros que transportaba tuvieron que esperar 90 minutos para proseguir su viaje, hasta que la locomotora averiada fue sustituida por otra. Estas averías de trenes se tienen que sumar a las que se han registrado durante los últimos meses en las redes de cercanías y regionales de Renfe en toda Catalunya. Las más graves sucedieron en Barcelona y alrededores. -

Posted: Friday 24/11/2006 17:58
by Guigui
Vaja, que la democràcia també ha arribat a tots els serveis de Renfomentadif de Catalunya: de les avaries de pronòstic no es salva ni l'Alvia.

Felicitats, Magdalena indigesta! :vomit

Posted: Friday 24/11/2006 18:11
by 437.001
genissimon wrote:
A Raimat i Almacelles hi pararan trens el dia que Lleida tingui nucli de rodalies (potser quan siguin de FGC???).
No crec que res impedeixi que ARA parin a Raïmat i Almacelles els Regionals Lleida-Monzón i Lleida-Zaragoza...

Tampoc crec que FGC arribi mai a gestionar els serveis regionals de la línia per la senzilla raó que el seu recorregut no és íntegrament per Catalunya.

Si es fa el traspàs de Regionals, els regionals BCN-València, BCN-Vinaròs, BCN-Caspe, BCN-Zaragoza, Móra la Nova-Zaragoza, Lleida-Monzón, Lleida-Zaragoza, Ulldecona-València i Tortosa-València en quedarien exclosos (i no sé si també els trens que arriben a Latour de Carol i Cerbère...).

Posted: Friday 24/11/2006 22:33
by entfe001
Titular del teletext de Televisió de Catalunya:

"Retards de cinc hores per una avaria a Maçanet"

Carai, quin festival a la línia de Girona!

Fins que llegeixo la notícia completa... retards de quinze minuts durant cinc hores.

No sabia que TVC tingués en nòmina a redactors del Qué!

Posted: Friday 24/11/2006 22:43
by Guigui
entfe001 wrote:No sabia que TVC tingués en nòmina a redactors del Qué!
Més aviat, diria que té gent qualsevol, escupida pel nostre fantàstic sistema educatiu.

Posted: Friday 24/11/2006 22:53
by orique
437.001 wrote: Tampoc crec que FGC arribi mai a gestionar els serveis regionals de la línia per la senzilla raó que el seu recorregut no és íntegrament per Catalunya.
FGC pot demanar una llicència d'operadora a ADIF, igual que ha fet Euskotren per a trens de mercaderies.

Posted: Saturday 25/11/2006 0:53
by Trenscat
entfe001 wrote: No sabia que TVC tingués en nòmina a redactors del Qué!
:riure :riure :riure

Posted: Saturday 25/11/2006 15:59
by 437.001
orique wrote:
437.001 wrote: Tampoc crec que FGC arribi mai a gestionar els serveis regionals de la línia per la senzilla raó que el seu recorregut no és íntegrament per Catalunya.
FGC pot demanar una llicència d'operadora a ADIF, igual que ha fet Euskotren per a trens de mercaderies.
Em referia al traspàs dels serveis regionals, no a la possiblitat de convertir-se en operadora competidora de RENFE.

El CAFè no és bo!

Posted: Saturday 25/11/2006 16:18
by JaMiRo!
Alvia=CAFetera

:twisted: :D

Posted: Saturday 25/11/2006 17:07
by orique
Entès ;)

Re: Averia Alvia en Reus retiene a 200 personas

Posted: Saturday 25/11/2006 19:40
by Jefe de C.T.C.
437.001 wrote:Del Diari de Tarragona, divendres 24/Nov/2006:

(...)Al tratarse de un tren de autopropulsión(...) . -
Menos mal....si no llega a ser de autopropulsión hubieran tenido los señores clientes que ir empujándolo...aunque el resultado acabó prácticamente siendo el mismo.
Vamos...que el señor periodista ha visto que el S-103 es un "automotor" y ha dicho...que raro suena eso..busquemos un bello sinónimo, y se ha decantado por "tren de autopropulsión"..si señor...que lección.